zaterdag 26 juli 2008

Cees


 
Dit is Cees en hij woont bij Ineke K. en haar Cock.
Jan en ik hebben een heel gezellige dag bij hen doorgebracht en heerlijk geluncht en bijgepraat.
's Middags genoten de mannen van de Tour de France en Ineke en ik begaven ons naar hogere sferen. Ze heeft namelijk op de bovenste verdieping van hun mooie huis aan het water
een heel leuke eigen ruimte waar ze haar zijden shawls beschildert.
Ineke had me gevraagd of ik van een aantal shawls foto's wilde maken als promotiemateriaal
en dat vond ik heel erg leuk om te doen.

 


 Ze liet me ook dit schattige jasje zien dat ze voor hun kleinzoon had gekocht,
maar helaas was het hem al te klein en nu wilde ze het jullie graag laten zien zodat er toch nog genoten kan worden van de vrolijke kleuren en applicaties.


 We hebben het Cees ook nog aangetrokken, maar helaas was het hém nu juist weer te gróót!
Ach, wat geeft het, we hebben ons prima vermaakt en veel gelachen.


De foto's zijn goed geworden en tenslotte kreeg ik deze prachtige shawl van Ineke mee naar huis. 
Mooi hè die sterretjes op een nachtblauwe achtergrond. Je zou alle andere shawls eens moeten zien, echt prachtig! Maar dat komt later misschien nog wel. Nu ga ik me voorbereiden op weer een heel erg warme dag, dus waarschijnlijk binnen zitten en veel handwerken, wat een ellende ;- ) Allemaal een heel fijn weekend gewenst!!


34 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk heb jij het gehad. Weer gezellig lezen hier.

    En wat een prachtige sjaal. Leuk van Ineke.

    Oh dat jasje wat apart, en jammer dat hij het niet meer past. Maar gezellig bewaren voor ooit zijn kinderen ha ha. Nooit weg doen Ineke.

    En wat is Cees leuk daar ben ik wel een beetje verliefd op hoor.

    Fijn Weekend verder Corrie.
    Ben gisteren met mijn dochter naar de film MAMMA MIA geweest wat een leuke film was dit heerlijk.s'middags nou dan weet je het wel. En toen nog winkelen voor haar. En nader hand thuis boodschappen gedaan. De blaren stonden boven op mijn voeten niet er onder. Door dit warme weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een leuk dagje uit !!! en dan zo'n mooie shawl !! geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh , die Cees is ook een lieverd !
    En natuurlijk zo lekker zacht om eens even in je armen te drukken en lief te knuffelen . En z,n fietsje . . . !
    Dat jasje is een droompje , wat een prachtige kleuren en wat past het wat de kleuren betreft helemaal bij Cees .
    Als ik dat jasje goed bekijk zie ik ongeveer hoe de capuchon zo mooi in puntmutsvorm gebreid is !
    Nou de fotografe heeft maar weer een prachtige shawl verdiend .


    En wat gezellig hè , zo samen in hoger sferen , twee jonge meiden .
    Want op dergelijke ogenblikken vervaagd je eigen leeftijd en ga je plotseling in sprongen naar beneden .
    Ik hoorde jullie al giebelen !
    Fijn dat ik ook even naar boven mocht komen !

    Een heel fijn weekend gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal weg van het schitterende jasje. Jammer dat het al te klein was voor haar kleinzoon.

    Een prachtige shawl kreeg je van Ineke cadeau. Hij zal te warm zijn voor de komende dagen, maar heerlijk voor het najaar!
    Een fijn weekend. Hopelijk niet té warm voor je!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jasje en Cees ziet er ook een schatje uit.
    Zo'n mooie sjaal wil ik ook wel.
    Erg hé Corry, dat we weer moeten handwerken :-). Ik ga winkelen in Kortrijk ... in een hele grote hobbywinkel. Vreselijk :-)
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een ellende dat we de hele dag weer moeten handwerken, hi hi hi.
    Prachtige sjaals en mooi jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerd die Cees.En ja het mooie jasje is wel eventjes te groot voor Cees.Prachtige sjaal heb je meegekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cees, het jasje en de sjaal, allemaal zooooo moooooi...
    Jij hebt een geweldige dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die shawl!
    ('k wilde Ineke's blog ook ff bekijken, maar de link klopt niet. Ik kwam op jouw blog terecht :-( )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Past je jeugdsentiment-pop het schattige jasje niet?
    En wat een prachtige sjaal, ik hoop hem maandag in het echt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha die Cor !

    Wat heb je er weer een beeldschoon logje van gemaakt en zo mooi van kleur. Cees komt je gewoon tegemoet fietsen!
    Het jasje zou er zó vanaf pakken. Ik kocht heb op de Pasar Malam. De man had er een heleboel in diverse maten en kleuren. Misschien is er hier iemand die weet of er ook ergens een winkel/markt is die ze verkoopt. Ik was meteen verliefd op die wolkjes op de rug..De kleinzoon, die als tweede naam Cornelis heeft vond Cees maar niks. Hij smeet 'm direct op de grond. Misschien een beetje bang voor de zwarte ogen? Kinderen zien de dingen vaak anders dan wij.Dan moet hij maar nooit in de spiegel kijken want hij heeft zelf ook van die mooie zwarte kijkers !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is die cees een leukerdje!!! En wat een mooi jasje, echt kwijlen!!Jammer dat haar kleinzoon het niet meer past. Ben benieuwd naar de rest van haar shawls, deze is al erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @WAT VEEL reacties alweer, ik ren me rot ;- )) DAnkjewel voor jullie bezoek en reacties
    JOSÉ, wat een gezellige dag heb je gehad met DD, maar wat vreselijk die blaren op je voeten, bovenop nog wel!!! Ik hoop dat het volgende week niet meer zo warm zal zijn. Ik zit al twee dagen binnen, kan er helemaal niet tegen :- ((
    MARY, ik ben blij met onze vrienden, goed voor veel fijne ontmoetingen.
    GERRIE, gezellig dat er bij was, zo leuk schrijf je. Zo'n mutsje zou ik voor mijn pop ook willen breien. Oh Gerrie met Ineke is het zo gezellig lachen, ze heeft bij allerlei gebeurtenissen en opmerkingen een leuk Oudhollands liedje en een prachtige stem die ze voor me zingt. Ik wens jou ook nog een heel fijne zondag toe!
    BERTHI, het is echt een heel lief jasje en ze zal het wel goed bewaren want je weet nooit of er nog kleinkinderen bijkomen. Ze kocht het op de Pasar Malam. Helaas was het toch wel té warm voor me, be al twee dagen niet buiten geweest, voelde me gisteren echt beroerd maar vandaag gelukkig een stuk beter.
    OH LUT, wat vreselijk voor je naar zo'n winkel toe ;- ))) Ik zie je aankopen wel verschijnen binnenkort ?!
    ELZA we zijn toch zo zielig samen ;- )
    KATRIEN, het jasje is voor Cees meteen een soort bedje of slaapzak.
    SASKIA, ja, een topdag, ik bof!
    YVONNE, dat klopt hoor, Ineke heeft geen weblog en het linkje verwees naar een logje dat ik al eerder over haar maakte. Jammer hè dat ze geen weblog heeft.
    HA ANNE, wat een idee van je! De shawl hangt aan de kapstok e het is nog even te warm, maar je zult hem zeker zien, gezellig, ik verheug me op maandag!
    HA INEKE, wat ben ik blij dat het logje naar je zin is, het rolde zo uit mijn vingers, is natuurlijk ook niet moeilijk met zoveel leuk materiaal en je ziet dat het jasje helemaal in trek is.
    Er heeft nog niemand gereageerd met herkenning van het jasje, isschien komt dat nog. Heb je er nog over gebeld? Ach die kleinzoon toch, ik snap het wel, onze kleinzoon moest er ook erg aan wennen, ik hoop de kleine Cornelius ooit eens in het echt in z'n zwarte ogen te kunnen kijken Ien. Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cees en het jasje, in een woord dotjes...
    mooie shawl.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LYNDA en LOUS, dankjewel en ik hoop binnekort Ineke's shawls een keer allemaal te kunnen laten zien. Er wordt hier in huis nog een tweede fotosessie gemaakt, dus ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, ik vind Cees erg leuk, maar er hangt iets achte Cees wat mij erg nieuwsgierig maakt. Weet jij wat dat voor een leuke hanglap is dat achter hem hangt? Er staan een soort gedichtjes op. Het jasje vind ik erg leuk. Ik zag zoiets bij de chilenen hangen op de zomer markt gisteren bij ons in de stad. Die vond ik ook zo leuk. Wat kreeg jij een mooie sjaal zeg!! Fijn borduur weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een heel mooie sjaal - die zal van de gewoonste kleren iets bijzonders maken.
    en wat een mooi seizoenenjasje. ik zie zon, sneeuw en regen - dat laatste hebben we voorlopig wel genoeg gehad in het echt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jaaa cees is ook lief,maar jouw pop is echt geweldig!mooi dat vestje.Ik zou zoiets ook nooit weg doen.Wat een leuke mensen ontmoet jij toch.Dat komt omdat je zelf een bijzonder iemand bent en veel liefde uitstraalt denk ik.Het komt weer met bakken bij je terug!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @MARIJNA, wat leuk dat het je opvalt dat er iets heel bijzonders achter Cees hangt, ik heb er foto's van en zal aan Ineke vragen wie het gemaakt heeft, ik meen dat ze ooit gezegd heeft dat het haar vader was die het schilderde. Ik plaats er dan grotere foto's van.
    ELIZABETH, dat zal Ineke fijn vinden om te lezen van haar shawl en ik hoop de andere ook ooit te kunnen laten zien.
    DEES, heerlijk dat je zo enthousiast bent over mijn pop. Het is zo fijn om het gevoel over iets waarvan je houdt te kunnen delen. Ja, ik heel blij met de vriendschap die ik met Ineke heb. We verloren beiden een dierbare vriendin en zijn nu heel blij dat we elkaar kennen. Je ontroert me met wat je als laatste schrijft Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Cees is een keigaaf "ventje"
    Ik viel/val altijd op "ventjes" poppetjes !!?;-)

    Enig vestje, ook zelf te maken lijkt mij.
    Wel veel (keuk) werk.

    Prachtige sjaal, zal jou sieren bij je zilveren haar !!

    Leuk dat je Ineke (weer) in het zonnetje kon zetten en helpen met de foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie als het te warm voor jou is schuiven wij het gewoon door hoor als jij dit fijner vind.

    Wij moeten er samen plezier aan beleven.
    En niet omdat het moet. Wij beslissen later wel of het niet te warm voor ons is...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Corrie

    Wat een gezellig dag weer, en je werd weer verwend. Hier in Zweden worden veel van deze jasjes verkocht, deze worden veelal gemaakt door Chileense vrouwen, ze zien er altijd zo vrolijk uit.
    Ik vind het altijd heel leuk om jou webje te lezen vooral omdat jij zo vaak de mensen in het zonnetje zet.
    Willie is goed aangekomen in Zweden.
    Groetjes Joke ik ga even uitblazen het is hier 35gr

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En voor de kleine vent nog een knalrode tractor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voor zo'n Cees zou je gewoon een moord plegen en voor die driewieler wel twee...nee drie! :)
    En dat jasje is helemaal geweldig. Ik hoop dat het snel een lieve kleine drager vindt. En je vriendin maakt werkelijk prachtige shawls. Ben benieuwd naar je foto's. Wat zal die hitte weer voor creatiefs op gaan leveren in Huize Wittebrood en het blijft voorlopig warm dus ... :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat eem heerlijk kereltje op die fiets. Ik zou hem zo in m'n kamer willen hebben. Ik zag deze week bij vrienden een prachtige beschilderde zijden decoratie. Had hun zoon net voor ze meegenomen uit Amerika. Hij woont en werkt daar en een van zijn leerlingen had het speciaal voor zijn ouders gemaakt.
    Ik heb trouwens eens in jouw boekenlijstje gesnuffeld. Ik ben juist aan het genieten van de eerste drie delen van de Tillermans! Wat prachtig geschreven hè!?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. vriendschap, in zijn zuiverste vorm is zo belagrijk in dit leven, geniet er van.doei doei yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lief jasje.
    En de sterretjes op je nieuwe sjawl zijn mooi.
    Past echt bij jou, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk zo'n dag. Ik vind Cees een regelrechte topper. Ook heel aandoenlijk als hij dat leuke jasje aan heeft.
    Ben heel benieuwd naar de rest van de sjaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @MARIAN'NE, dat heb ik nu altijd met boeken over jongenslevens gehad en hoe ze dan opgroeien en hun weg door het leven vinden. Vind ik prachtig om te lezen 'Kees de Jongen' bijvoorbeeld van Theo Thijssen. Ik heb juist vanochtend mijn haar weer een opgefrist met een grijshaarshampo, dus zal de shawl helemaal goed kleuren, maar helaas veel te warm om hem om te doen.
    JOSÉ, dankjewel voor je begrip en als het zo warm is als de afgelopen dagen ben ik bang dat we het moeten verzetten, maar we wachten het rustig even af en bellen donderdag nog even o.k.?!
    JOKE, ik benijd je niet om die warmte zeg, wat heftig ook voor Willy en haar gezin om in die hitte te moeten reizen. Heel veel plezier met jullie ontmoeting! Sterkte met de hitte.
    ANS, dankjewel voor de mooie rode tractor, vind ie vast helemaal geweldig! Het warme weer levert niet veel bijzonders op aan handwerken, ik ben aan mijn grote hartenlap bezig en ja toch nog een klein dingetje: het speldenkussen van de maand, binnenkort op dit net ;- 0)
    CHRIS, wat een leukerd hè die Cees, volgens mij waren ze bij Ikea te koop, weet ik niet zeker. Heb je een foto gemaakt van die zijden decoratie? Lijkt me zo prachtig! Ik ben een grote fan van de Tillermans-boeken, jammer dat ze uit zijn!
    YVETTE, hoe die zuiverste vorm eruit ziet weet ik niet, maar ik ben een zeer gezegend mens waar het vriendschappen betreft en geniet er zeker van meer dan dat!
    FLEUR, vind je me een sterretjesmens Fleur *Ü*
    ANNELIES, ik hoop dat ik ze een keer mag laten zien die shawls.
    Dankewel allemaal voor alle reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie helemaal prima hoor. Is voor mij ook te warm.
    Nu regent het de hele tijd. Met bakken uit de hemel.
    En vannacht flink geonweerd. Geen oog dicht gedaan.
    Schrok mij helemaal iedere keer het hallibabbie .
    Wij zien wel wat het word.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is Cees en schatje zeg en maar goed dat het jasje hem te groot is, dat kan toch niet met dit weer!
    Ik heb een mooie Award voor je, kijk maar even op mijn blog. X

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie, ik heb je een award gegeven. Kijk maar eens op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @HA,HA,HA, JOSÉ, wat een enig woord het hallibabbie, dat ken ik niet! Wij spreken elkaar nog donderdag!
    JANET, van het kijken naar jasje word ik al warm ;- ))
    Jij en
    GUUTE ook hier nogmaals hartelijk bedankt voor de award!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Corrie het is warm hier buiten ,,,BLEHHHHH

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...