zondag 13 juli 2008

Cartonnage foto-album



Vandaag heb ik een nieuw foto-album toegevoegd met
daarin al mijn cartonnagewerk dat ik vanaf 2005 heb gemaakt.
Ik ben van plan om dat ook met borduurwerk en haakwerk te doen.
Voorlopig vind het ik welletjes want ik ben er de hele zondag
vanaf vanochtend vroeg mee bezig geweest.
Op de foto hierboven zie je mijn meest geliefde cartonnageboeken
van Sylvie Castellano en Sophie Delarborde.


 Ik heb eindelijk ook begrepen hoe ik nu het juiste plaatje
voor de diverse albums op mijn weblog moet plaatsen.
Ziet er nu veel leuker uit vind ik.
Zo en nu snel eens iets aan het eten gaan doen,
want ik was de hele dag al niet aanspreekbaar ;- ))

46 opmerkingen:

  1. Corrie, super!!!
    Ik vond de dingen die je maakt altijd al erg mooi allemaal en het is heel fijn om het nu allemaal bij elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie het is een mooi foto-album geworden Je hebt al veel mooie dingen gemaakt. De stoffen zijn ook mooi. Die naaikist is echt een pronkstuk. Maar mis ik de mooie ark voor Max niet in het album. Dat is toch ook cartonnage of heb ik het verkeerd.
    Vandaag geen diepvriesmaaltijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig boeken. Ik heb zelf twee boeken van de boeken van Sylvie Castellano. Je hebt prachtig dingen gedaan. Gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo corry,

    met heel veel plezier heb ik je nieuwe fotoalbum bekeken. wat veel werkstukken ook hiervan! en wat zijn ze prachtig gemaakt. petje af.

    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat een prachtige dingen heb je gemaakt en stuk voor stuk van die mooie hebbedingen.
    Heb genoten van de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, ik heb het foto-album nog een keer bekeken en zie dat ik te vroeg ben gestopt. Ik ben bij het bedankje voor de zus van Inge gestopt omdat die ook als eerste in je album staat en dacht dat ik rond was geweest. Leuk dat je met Chris ook een doos gaat maken. Dat wordt wel een speciale vriendschapsdoos. Het borduurwerkje was ook een mooi cadeau aan Chris.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee van deze mooie boeken heb ik ook tussen mijn verzameling dank zij jou deze aan geschaft. En een heel goede tip daar ben ik erg blij mee.
    Ik moet nog heel wat sleutelen aan mijn foto- album.
    Eveline van de week maar eens vragen om meer uit -leg. Je brengt mij weer ook op ideeén. Wat ben je toch handig achter de computer. Heel leuke foto -albums.
    Wat veel gemaakt. En alles heerlijk af. Kan ik een hoop van leren !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @MaRIA, dat is een erg leuke spontane reactie om mee te beginnen, dat maakt al het werk dat ik eraan had het waard.
    WILLY, ik heb toch meteen de indeling veranderd, ik ben dus heel blij met je opmerking, nu breng ik anderen niet meer in de war met twee keer het hartje! Dankjewel! Leuk dat je het borduurwerkje bij Chris ook gezien hebt, het lijkt me heel gezellig om eens samen met Chris iets te gaan maken. En alleen de groenten waren vanavond uit de diepvries, de rest alles lekker vers gekookt. Alles was schoon op ;- )
    CARMEN, dankjewel! Ik pak die boeken zo graag af en toe uit de kast , gewoon om er even in te bladeren en er gaat zeker nog meer uit gemaakt worden.
    ANNEKE, wat leuk dat je het album hebt bekeken, dankjewel voor je compliment!
    ELZA, dankjewel, leuk dat je er plezier in had.
    JOSÉ, ik leer steeds iets bij, gewoon door steeds weer iets teproberen, maar dat vind ik soms wel heel eng, ben altijd banmg dat de boel ineens verdwijnt. Ik ga van allemaal gauw weer eens een backup maken. Dankjewel José voor je compliment en die boeken blijven echt mooi! Cartonnage doe ik meestal alleen in de winter omdat het dan niet zo warm is op zolder en beneden kan het niet, maakt echt veel troep en dat wil ik niet in de huiskamer. Kan ook niet blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb net je cartonnage album bekeken,
    wat heb je toch al leuke dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier nog twee cartonage doosjes liggen....veel te gaaf en als ik eraan begin is het zo af...
    Je hebt prachtige dingen gemaakt...ooo jaloers een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een mooi cartonnagealbum gemaakt Corrie!Met veel plezier heb ik je foto's bekeken,leuk,ook die detailfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie boeken zijn het toch he?Ik ben vanavond samen met manlief bezig geweest met verhuizen van mijn weblog naar weblog.nl Voor iedereen het makkelijkste.Dus tot ziens!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, Corrie, die foto albums van je. Je hebt echt feeling voor het kartonnagewerk. Wat een mooie collectie heb je zo opgebouwd. En ik ben helemaal weg van je beeldje van Brechtje Olsthoorn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een hoop mooi werk heb je gemaakt,ik wilde je al een foto sturen van het hart dat je had gemaakt voor mij ,maar ik zag dat je die al zelf had gemaakt, jew et iedere dagfkijk ik ernaar aan mijn oude linnenkastje hangt ie,erg leuk en dierbaar....was het bij jullie geen lekker weer corrie?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb daar al veel van gemaakt en wat leuk om het zo te laten zien in een fotoalbum! Je hebt het ook zo super netjes gemaakt en hartstikke mooi allemaal!

    Ik kan me voorstellen dat dat ook prachtig is met je andere werk!
    Knap dat gepuzzel! Ik moet me er nog steeds in verdiepen hoe dat gaat. Gewoon me tijd nog niet gegund om het uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gedaan die albums, Corrie! Fijn om al je werk (weer) goed te kunnen bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi gepuzzel, je zal vast wel weer aanspreekbaar zijn gezien het mooie resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie, je hebt eer van je werk hoor!!! Wat een prachtig album heb je gemaakt. Ik heb er met plezier in gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supermooi! Magnifiek! Fantastisch! Ik heb er geen woorden voor, sprakeloos ben ik (wat niet veel gebeurt) Geef je ook cursussen? Anders kom ik er direct eentje volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig fotoboek om doorheen te bladeren !
    Dankjewel Corrie .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh schitterend!!!! Je bent een kei hierin en inderdaad wat Guute ook al zegt.... Cursus geven!!!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik neem het boekje mee kun je het in kijken !!!!!
    Bij mij word het donker ik hoop toch geen regen heerlijk even buiten koffie gedronken. Het ziet er gelijk anders uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, ik heb net zitten genieten van je cartonage foto gallery! Prachtige dingen heb je gemaakt! Mooi hoor je linker colom! Mijn weblog moet nodig ook bij gewerkt worden, maar het komt er maar niet van. enne, zo'n album maken kost echt veel tijd!! Daar vergis je je soms wel eens in. Het is niet simpel een drukop de knop.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie ik was heel even snel in je kartonnagemuseum !
    Alles even mooi en overzichtelijk een lust voor het oog .
    En je zult het wel begrijpen , het oog wil altijd graag iets zien . Vooral hier allemaal dagelijkse Aagjesbezoeksters .
    Ze staan hier te trappelen om naar binnen te gaan .
    En is het openingslint plechtig doorgeknipt ?
    De speciale schaar op een sierkussen aangedragen . . .

    Wanneer de ergste drukte wat voorbij is kom ik gauw nog eens terug !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. CORRIEEE !!! :-)))))

    PRACHTIG ik heb genoten van al het moois !!

    Je blog ziet er mooi uit zo.
    Wat meer rust/evenwicht.

    Maar het was altijd al oergezellig hier, hoor !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O ja, jij bent een Kunstenaar met grote KKKKKKKKKKKK in cartonnage !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zat natuurlijk eerst even te "kwijlen" bij de quilt, dat begrijp je wel.

    En toen naar je museum
    "gewandeld". Wat mooi allemaal.
    Allereerst dat vitrinekastje, wat heb je dat leuk gedaan.
    En ja, die knopendoos en de doos waarin het garen.
    Zo, zo mooi.

    Dank je wel Corrie, dat je het museum geopend hebt :-), want dit zal een heel werk geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Woeps, daar ben ik nog even. Ik ging nog even je album van Schotland en Keukenhof kijken, en zag daar nog veel meer foto's dan ik gedacht had!! prachtige foto galerieen zijn deze ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Genieten met hoofdletter G! Hoewel ik in je blog al het een en ander had gezien, is het prachtig alles zo achterelkaar te kunnen bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie dingen heb je gemaakt. En je album ziet er super verzorgd uit.
    Kom ik zeker nog een keer in bladeren.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heb je foto-album even doorlopen.Wat een mooie dingen heb je daar allemaal staan.Hélé mooie werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Corrie
    Mooi je website zo, en leuk dat we al je werk nu kunnen zien.
    Ik raak altijd geïnspireerd als ik op je site ben , en nu ik fotos van je heb gekregen over Schotland ben ik van de week meteen opzoek gegaan naar boeken en ben nu verhalen aan het verwerken zodat ik over Schotland kan gaan vertellen als ik met Zweden klaar ben!!(hoewel , wanneer ben je klaar om over iets te vertellen!) Er komt van de week iets naar je onderweg, ik denk dat jij daar veel plezier aan zult beleven, (vertel lekker niet wat het is!)smile. afwachten dus.
    Groetjes Joke en een Kram en een fijne dag:

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie je bent een wonder! Hoe is het mogelijk in 1 mensenleven dat je dit allemaal gemaakt hebt en ook nog zo helemaal tip top. Wat een prachtig album! Wat zul jij een gezellig huis hebben met al die mooie spullen om je heen. Wat heerlijk he als je dat stukje 'kind' nog in jezelf kunt vinden en ook een knipoog zo nu en dan.
    Er is op het blog van het bruidshoedje gereageerd op je opmerking van het rafeltje:
    "We hebben ons door de dame op de foto laten vertellen dat het lint gerafeld is omdat het bruidshoedje reeds 150 jaren in bezit van de familie is en van bruidje op bruidje wordt overgedragen, vandaar!"
    Ja Exloo kijkt mee :)

    Liefs uit Drenthe!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ben toch een beetje trots dat ik veel van dit werk in het echt heb gezien! Wat een kostbare verzajeling is het geworden. Misschien komt er over niet al te lange tijd nog een foto bij van de doos waarmee jij me gaat helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dank je corrie voor je tips, het werkt zoals je ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @REIN, dankjewel!
    BIEB, wat kan ik zeggen ... gewoon een keertje doen!
    MARIANNE D, dankjewel!
    LUNDA, bij jou is bijna alles inmiddels voor elkaar :- )
    MARIAN, dankjewel en dat beeldje is inderdaad een beeldje, ik kijk er nog steeds met veel plezier naar. Menno vroeg me om zo'n beeldje voor hem te halen als verrassing voor Maaike en toen heb ik mezelf ook meteen maar getracteerd ;- 0)
    HILLY, lief van je en wat leuk dat jet het nog altijd kunt zien, het was goed weer maar fris, dus ik miste niets ;- )
    *MARIANNE*, en ik dacht nog wel dat jij alles van het bouwen van een weblog wist. Het is een heel gepuzzel, maar ik hou van puzzelen ;- 0) Dankjewel voor je complimenten.
    BERTIE, dankjewel, leuk om je naam weer te zien.
    YVETTE, jazeker ben ik weer aanspreekbaar :- ))
    INGRID R, dankjewel!
    GUUTE, wat een lekkere spontane reactie :- ) lijkt me heel leuk om te doen zo'n cursus geven, maar jullie wonen allemaal zo ver weg!
    MIEN B, je bent van harte welkom maar dat weet je allang :- )
    WILMA, maar nogmaals, ik woon het verste van iedereen vandaan, lastig voor een cursus, maar het lijkt me erg leuk om te doen.
    JOSÉ, ik hoop dat je het droog gehouden hebt ;- )))
    MARIJNA, dankjewel, het gepuzzel was het meeste werk, met Picasa erbij is het toch best snel gedaan
    SASKIA, dankjewel!
    MARTINE, dankjewel en welkom voor nog een keer!
    KATRIEN, bedankt!
    GERRIE, wat een beeldrijke reactie, 's nachts is het volgens mij wel rustig, maar dan hoor jij lekker te slapen hoor.
    MARIAN'NE M, dank, dank, dank, ik hoorde je uitroep van verre ;- )
    Wat een geweldig compliment *Ü* *Ü*
    FLEUR, er zijn nog meer quiltfoto's toegevoegd die Chris me van de week gaf. Lief hè dat kastje en weet je dat ik nog maar kort geleden zag dat de binnenkant van het deksel van de knopendoos niet bekleed is, gewoonweg vergeten!!! Suf hè!
    JOKE, je bent me er toch één, ik héb al zoiets moois van je gekregen en nu alweer post! Ben benieuwd naar jouw Schotlandervaringen en foto's en dankjewel voor je compliment!
    ANS, ha,ha,ha, Exloo kijkt mee! Dat is helemaal gewéldig en erg leuk dat ik het nu weet van het rafeltje, ik vroeg me echt af hoe dát nu toch kon.
    Wat een prachtig compliment ans, dankjewel en ja kindzijn is nog steeds een deel van mijn wezen en ik koester het en kan ook om mezelf lachen en om de trucs van het leven. Enne...cartonnage doe ik nog maar een jaar of drie Ans en ik ben al 60 jaar op deze wereld ;- )))
    Liefs terug uit Noord-Holland!
    CHRIS, wat lief gezegd en als wij samen een doos hebben gemaakt komt die netjes op je eigen weblog, het is dan jóuw werkstuk, maar ik zal iedereen doorsturen om het te bezichtigen, wat heb je vandaag een prachtig logje geschreven over het werk van je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mango heeft altijd zulke leuke boeken op handwerkgebied. En jij maakt er prachtig werk mee. Ik heb genoten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Nou het is geen lekker weer. Ziet er grauw uit. Ben wat ophalen en dan naar mijn schoonmoeder vandaag tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @INE, je hebt helemaal gelijk, ook op ander gebied hebben ze boeken om van te watertanden. Fijn dat je met plezier hebt gekeken.
    JOSÉ, ook met dit weer vermaken we ons wel toch?! Pas je op dat je niet weer valt, het is daar gevaarlijk in de buurt heb ik negrepen, fijne dag José!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Natuurlijk Corrie. Pluk maar lekker en zou ik heeeeel leuk vinden - glim - glim. Ja dat is genieten hoor als ik met de buit naar huis rijd en dan maar hopen dat he.... Maar ik heb deze week wel heeeeeeel veel uren gedraaid hoor...dus moet nodig op adem komen :) Mooie mensen, sieraden, karakters, kleding zijn verslavend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ANS, ga het zo snel mogelijk doen, eerste even de oplossing voor dit schaartje afwachten :- )) Leuk om je mooie foto's onder de aandacht te mogen brengen, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. corrie: ik heb zitten genieten van je nieuwe fotoalbum. zo mooi! zo perfect afgewerkt! ik heb het boek 'broderie & cartonnage pour enfants sages' vorig jaar in frankrijk gekocht maar nog niet de tijd (en moed!) gevonden om er iets uit te maken. ik heb des te meer bewondering voor jouw realisaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @OH WAT vind ik het leuk om dat te lezen Elizabeth, als je het boek kent is het nog leuker om te zien dat het mogelijk om zulek mooie dingen zelf te kunnen realiseren door dit prachtige boek. Dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Corrie, wat een prachtige dingen heb jij gemaakt. Ik had dit logje nog niet eens gezien, maar toen ik je weblog opende zag ik meteen je nieuwe album. Mijn eerste reactie was, wat stom dat ik die niet eerder gezien heb. En nu kom ik je aankondiging tegen. Ik ga a.s. 2 augustus voor het eerst een doosje maken. Geen geborduurde dingen erop, gewoon alleen overtrekken met een mooi satijnen stofje. Dat lijkt me voldoende voor een eerste keer. Ben benieuwd hoe het wordt, ik kan namelijk niet goed meten, of beter gezegd, ik meet wel goed, maar het eindresultaat wringt toch altijd ergens. Had ik vroeger met kledingmaken ook altijd. Maar deze foto's zijn zo inspirerend dat ik er minder tegenop zie. DAT WIL IK OOK LEREN!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dag Corrie,
    Ik heb via de web-log van Anne jouw web-log bekeken en vooral het cartonnage. Je hebt prachtige dingen gemaakt waar je heel erg trots op kunt zijn. Ik heb ook weer een paar ideetjes opgedaan en de boeken die je noemt van Sophie Delaborde en Sylvie Castellano zijn volgens mij heel inspirerend. Kun je deze boeken ergens bestellen in Nederland of moet je er speciaal voor naar Frankrijk? Ik heb nog nooit iets met borduren gedaan op mijn cartonnagewerk maar wil dit zeker gaan doen nu ik jouw werk heb gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Nel,
    wat leuk om je reactie te lezen en dankjewel voor je mooie compliment! Dat vind ik altijd fijn en motioverend. De boeken zijn te bestellen via Amazon France, als je me een e-mailtje stuurt (zie links bovenaan) kan ik je diverse links sturen om deze prachtige boeken te bestellen. Ikzelf vind de combinatie borduren en cartonnage ook geweldig!
    Twee van mijn leukste hobbies verenigd in één! Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...