donderdag 3 juli 2008

Breiwerk niet meer geheim



"Oh, kom er eens kijken wat er aan mijn schuurtje hangt!"
Het geheime breiwerk is niet meer geheim.
Gisteren heb ik er de laatste hand aan gelegd, lintje doorgeregen,
knoopjes aangezet en boven Fleur's harten gehangen voor de foto.
Ik vind het zelf een schat van een jurkje geworden, ik ben dol op deze stijl.
Ik heb het gebreid van Regia 4-draads sokkenwol
van Schachenmayr Nomotta, op pennen 2.
Een hele klus op zulke fijne naalden, maar het voelt heerlijk zacht, licht en soepel aan.
Helaas is deze kleur niet meer te verkijgen, maar gelukkig kon ik in Utrecht
waar ik de wol kocht via de telefoon nog één van de laatste bolletjes bijbestellen
en dat werd me keurig toegezonden. Het kleurnummer was 1233/24860.



   
Ik had er graag glazen knoopjes op willen maken, maar bij de oude
glazen knoopjes die ik heb verzameld zaten geen drie dezelfde,
dus kocht ik deze parelmoeren knoopjes bij de Hema en die zijn er erg mooi bij vind ik. In het oorspronkelijke patroon stonden er trouwens helemaal geen knoopjes
maar drukknopjes beschreven.



De ingebreide rand was een enorme klus en ik vind het geen onverdeeld succes geworden.
Het stukje dat je hier in detail op de foto ziet is een deeltje dat er aardig uitziet,
maar verder vind ik het een beetje rommelig geheel geworden.
Toch is het idee heel erg mooi, het zal me wel aan ervaring
of aan speciaal materiaal ontbroken hebben om het op de juiste manier voor elkaar te krijgen.


Voor degenen die dit babyjurkje ook willen breien vind je hier het patroon (klik)
 Ik heb het zelf met heel veel plezier gebreid en wens dat ook degenen toe die het zouden willen maken. In ieder geval hebben jullie er nu wél plaatjes bij ;- ))


55 opmerkingen:

  1. Het is een plaatje, dat heb je heel knap gedaan hoor. Zit het nou in onze leeftijd dat we deze jurkjes zo leuk vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Práchtig Corrie!!!!! Ja...ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat deze kleur hélemaal mijn kleur is!!! Het jurkje straalt álles uit wat een jurkje hoort te hebben vind ik. Puurheid, zachtheid en eenvoud. Is ook helemaal mijn keuze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig jurkje.
    Knoopjes zijn veel mooier dan drukkertjes. Ik vind het zoompje ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig jurkje.En mooi met die knoopjes.Dus geen geheim breiwerk meer,of heb je nog iets in gedachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi geheim heb je onthuld, Corrie, het jurkje is schattig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat lief , ik zie er al een klein meisje in dartelen .
    Wat een schatje is het geworden .
    Het doorgehaalde strikje en de rand is toch ook mooi .
    Ik zie niet goed hoe het gedaan is .Je had het toen over een soort smockwerk . Ik zie kleine steekjes die bundeltjes draden samenvoegen . Dat is zeker de overeenkomst met het smocken .
    De wol die je noemt , daar werkte ik vroeger ook veel mee . Een mooie kwaliteit garen .
    Corrie heb je nog een plekje voor een pluim , waar prik ik het
    vast ?
    Zal het wel voorzichtig doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat lief, en mooi gebreid.
    Knap hoor dit zou ik niet voor elkaar krijgen.
    En wat een lief oud hangertje. Heb je de pop die je vroeger gehad hebt nog kunnen kopen. Past dit jurkje niet om die pop. Ik zie de pop al hier mee hoor.
    Wat enig heel mooi gemaakt, maar dat is jou wel toe vertrouwd. Zo netjes als jij alles maakt.
    Ik sluit mij bij Gerrie aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zo voor de sier aan de muur is ook prachtig hoor !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. G*E*W*E*L*D*I*G !!!

    (pssst ik heb ook DIE leeftijd denk ik ;-)

    Wat mooi en zó knap gedaan.
    'Blind' breien valt niet mee hoor !!
    De knoopjes zijn ook mooi en enig zo met dit fijne lint en de rand.
    Ook de afwerking met pico-tjes en de muizentand zoom maken het helemaal af.
    Wat veel verschillende technieken eigenlijk ik 1 jurkje.

    En NU, een klein meisje bestellen !!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't jurkje heb je al maar wie moet het dragen? Overigens chapeau hoor, ik zou het niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is wel superschattig geworden!
    Lief kleurtje. Het lintje en de knopen maken het geheel af.
    Voor wie heb je dit moois gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje van een jurkje.Wie mag het gaan dragen?Hoi corrie, kwam weer even langs, je speldenkussentjes zien eruit om op te eten.Zwaaiiii....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, een schattig jurkje en zo mooi gebreid. Ik snap nog niet dat je de moed had om iets te gaan breien zonder plaatje.
    Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Corrie, bedankt voor het linkje naar de boekwinkel.
    Heb het besteld ,ontvangen en in een adem uitgelezen.
    Het verhaal van twee geweldige vrouwen en heel byzondere quilts.
    Echt een boek waar ik heel blij mee ben.
    Groetjes Martine
    En niet te vergeten.je jurkje is heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, wat een schattig jurkje. ik zie Sophie er zo in liggen met haar kleine mollige armpjes en haar vrolijke lach. Ik ga straks eens even kijken hoeveel bolletjes erin gaan ( een graadmeter hoeveel werk het is ;) en ook welke maat het is.
    Ik zit ook met bewondering te kijken dat je zoveel werk hebt verricht zonder een beeld te hebben wat je nu eigenlijk aan het breien was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie wat een "DOTJE" is het geworden !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. BRAVO!!!! Wat een dotje!!!

    Dat is een heel werk geweest op zulke kleine pennetjes!! Maar het resultaat mag er wel wezen. Hij is schattig!!! De knoopjes staan er heel mooi bij. een plaatje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal mooi! De kleur, het model, de steekjes, het picootje, het lint, de knoopjes. En de foto met de harten kan zo in een breiboekje met romantische breipatroontjes. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vergeet ik je nog te zeggen, dat het patroon niet opent in het PDF bestand. PDF opent wel, maar er komt geen patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhh, kreun, zucht steun, wat liefffff. Je hebt wel gelijk, er horen eigenlijk van die glazen knoopjes op. Als ik ze vind in mijn verzameling, zijn ze voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MARGA, leuk om je hier weer eens te zien en ja het zal voor een deel aan onze leeftijd liggen, de herkenning hè! Maar ik ken toch ook heel jonge hippe vrouwen die hier helemaal weg van zijn.
    PETRA, tijdens het breien heb ik vaak gedacht: Petra vindt de kleur alvast helemaal goed :- )))
    WILLY, dankjewel, ben blij dat ik het zoompje zo gedaan heb.
    KATRIEN, ben bezig met een klein breigrapje ;- )
    CONNY, dankjewel!
    GERRIE, speciaal voor jouw pluim heb ik een hoedje op gezet en ik voelde er niets van ;- ) Ja, net als jij zag ik ook steeds een complete set voor me, witte sokjes, lichtblauwe leren schoentjes met een bandje over de wreef en een gaatjespatroontje op de neus, een donkerblauw fluwelen lintje in het haar en grote bruine kijkers, zoiets als ikzelf was als heel klein meisje *Ü*
    JOSÉ, wat leuk dat jij het hangertje ziet, ik heb er speciaal naar gezocht, het is nog een hangertje uit mijn eigen kindertijd. Dankjewel voor je lieve woorden. Maar als ik kijk naar die truien die jij voor je kinderen breide kan jij dit beslist ook, weet ik heel zeker. De pop is gearriveerd, ik laat hem/haar binnenkort zien :- 0)
    MARIAN'NE, je hebt goed gekeken en alle steken gezien. Ik ben 60 jaar, volgens mij ben je jonger, denk maar even goed na ;- ))) Ik vond vooral het blind breien heel erg leuk, ik hou wel van verrassingen. Het meisje is eigenlijk een jongetje en hoeft niet meer besteld te worden, zie je binnenkort ;- )
    GUUTE, een jongetje krijgt het aan ;- )
    KAROEZA, voor mijn jongenspop ;- )
    LYNDA, wat leuk om je naam weer te zien, ik zag je al bij Hester, dankjewel en gezellig dat je even kwam zwaaien, hoop dat alles o.k. is met je.
    MaRIA, dankjewel en ik vond het vreselijk ingewikkeld bij het lezen maar ik vind dat juist wel leuk dat spannende van het niet weten hoe het zal worden.
    MARTINE, wat een geweldig bericht vind ik dat, fijn dat je het boek zo waardeert! Ik ben er nog in bezig en hoe vond je An op de DVD, wat een persoonlijkheid hè!
    MARCELLA dankjewel voor je compliment, ik schat dat zeer op waarde en ik heb de PDF aangepast en de hoeveelheid wol erbij geschreven, het duurt wel een tijdje voordat de PDF geladen is, maar hij komt echt!
    MIEN, dankjewel *Ü*
    WILMA, dankjewel en op welke naalden breide jij je Quakerpinball? Dat zou ik ook wel eens willen proberen nu.
    SASKIA, wat een supercharmant compliment, dankjewel!!!
    MARIJNA, ja lief is het woord wel vind ik ook, ik zit er steeds aan te snuffelen. Wat lief dat aanbod van je knoopjes. Ik hoop dat je ze vindt! En anders heb ik weer een reden om op zoek te gaan naar glazen knoopjes ;- ))
    De PDF opent wel, maar het duurt lang voordat hij helemaal geladen is, zwaar bestand geworden, snap er niets van. Maar hij doet het echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn dat je pop gearriveerd is ik ben benieuwd.
    Ik kan niet meer zo mooi breien moet maar weer eens oefenen. Ben hard bezig aan de derde baan. Ik vind hem toch wel leuk worden al zeg ik het zelf.
    Maar niet zo mooi regelmatig breien doe ik.
    Misschien omdat ik het lang niet gedaan heb.Maar flink oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. yesss, gelukt!! Had meer geduld moeten hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, het is prachtig geworden! De knoopjes zijn zo schattig en die rand (ondanks dat je er zelf niet helemaal tevreden over bent) vind ik ook schitterend. Wat knap dat je dit kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig, Corrie! Een romantisch jurkje... voor een kleindochter of voor een beer?
    Bedankt om het patroon met ons te willen delen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. kreeg gisteren de tip van dees om eens bij jou langs te gaan ivm met jouw quilt liefde, maar ik zie dat er veel meer mooie dingen zijn! Ik ga er op een ander moment eens heel uitgebreid van genieten!Een fijn weekend...yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhhh Corrie wat een prachtig jurkje is het geworden en zo opgehangen boven de hartjes een VERRUKKULLUK stilleven. Je zou er bijna een baby bij bestellen he :) Nee alle gekheid op een stokje ...het zou wel leuk zijn om er een kindje in te zien met van die heerlijke zachtroze wangetjes.

    @ Het was hier nog zo heet in Drenthe dat wij 's nachts nog met de deuren open zaten en ja dan hoor je alles in de tuin. Onze gillende jonge ransuilen bedelen nog steeds om verse muizen en ritsel de ritsel dit egeltje liet zich nu ook zien. Meestal vind ik overdag alleen de poepies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schattig jurkje, Corrie! Nu nog een schattig kind erin en áf is het plaatje ...

    Groeten en een fijne dag!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Whowww 'de wimpers van moeder aarde' Recht in het hart Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie, er is maar één nadeel aan dit lieve jurkje... de kleintjes zijn er zo snel uitgegroeid ;-)
    Dus dan toch maar voor je pop.
    Ik heb nog een glazen knoopje, van vroeger maar weet niet of het op een jurkje van mij heeft gezeten. Maar jij hebt er 3 nodig. Maar deze witte vind ik ook heel lief!! Zou het zo laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schattig!!!
    Een heel lief kleurtje.
    Ik heb alle foto's vergroot. Prachtig!!!!
    Wat lees ik, ga je een pinnbal breien? Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een lief ouderwets maar ik denk nu weer modern jurkje.
    Ik heb misschien nog wel knoopjes voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ttt! ttt! niet zo kritisch! ik vind het randje juist erg leuk! het geeft het geheel iets luchtigs!
    de draagster zal er als een echt prinsesje uitzien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Liesje (dochter van nuttigenfraai)5 juli 2008 om 10:55

    wat een prachtig jurkje zeg! Echt helemaal poepig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @JOSÉ, toen ik hiermee begon was het ook rommelig, maar gaandeweg kreeg ik meer soepelheid in mijn handen en ging het beter, maar regelmatig breien? Ik weet niet hoe dat eruit ziet, ik vind dit goed genoeg, maar als het beter kan zal het door oefening en ervaring wel komen. Je plaid wordt heel erg leuk! en ik zie niet dat het onregelmatig is.
    MARIJNA, (^_^)
    ELLEN, dankjewel!
    LUT, voor een jongspop ;- ))
    YVETTE, welkom op mijn weblog en wat leuk dat je er plezier aan hebt om te komen kijken, mijn quiltliefde is nog maar pril en groeiende en ik heb er nog nooit één gemaakt, maar wie weet komt dat nog. Dankjewel voor je bezoek en veel lees- en kijkplezier gewenst.
    ANS, ergens wist ik wel dat je dit mooi zou vinden, de puurheid van de natuur waarvan jij zo houdt spreekt uit al je foto's en dit jurkje doet me aan een zachtblauwe lente-lucht denken. Er komt een jongenspop in ;- )))
    Als je 's nacht nog de deuren open hebt zul je nog wel meer vinden, muggen bijvoorbeeld, dat houdt mij altijd tegen, zo jammer.

    En Ans, die wimpers ... het kotm echt door jouw foto's dat ik af en toe zulke poëtische uitbarstingen heb *Ü*
    CAROLIEN, ik zal geen "nooit" zeggen, maar de kans dat er een kindje in komt is heel erg klein, het wordt een pop.
    INE, lief dat je knoopjes voor me hebt gezocht, maar net wat je zegt, zolang er geen mooie glazen zijn vind ik deze ook mooi.
    INGRID R, dankjewel *Ü* Maar die pinball moet wachten tot ik er een patroon van heb.
    ELZA, ik vind dat ouderwetse juist zo lief! De eenvoud die eruit spreekt, daar hou ik van. Wat lief dat je knoopjes aanbiedt, Marijna is ook aan het zoeken.
    ELIZABETH, ik vind de rand zelf ook heel erg mooi en zou het jurkje nooit zonder willen, maar juist die rand is een rommelig gedoe geworden, maar dat zie je niet op de foto. Dat viel me dus een beetje tegen.
    LIESJE, wat enig dat je even kwm kijken! Betekent dat dat je mams het voor Sophietje gaat breien? Erg leuk om je hier te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh Corrie het is wel erg schattig geworden je mysterieuze patroontje zonder afbeelding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. nee, mams doet niet meer (zoveel) aan breien vanwege haar schouderklachten. En Sophie is al aardig aan het groeien dus eer het jurkje klaar is moet het aardig groot zijn. Volgens mij zijn dit soort jurkjes het leukst als ze heel klein zijn...maar Sophie komt niets te kort hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik was hier al eerder langs gekomen om het schattige jurkje te bewonderen, maar toen nog geen reactie geplaatst. Wat moet ik nu nog toevoegen. Alles is al gezegd. Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties.

    Het is erg grappig dat een jongenspop dit jurkje mag gaan dragen. Zeker nu er net een log over Maurits op mijn weblog staat.

    We wachten geduldig op het jongetje!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie, wat is dit een schattig jurkje geworden.
    Ik hoop dit zeker eens een keer te gaan breien.
    En dan krijgt een echte meisjespop deze jurk aan.
    Ben erg benieuwd naar jouw pop.
    Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo Corrie

    wat een lief jurkje is dat geworden. Doet me echt aan vroeger denken toen we dit allemaal nog droegen.Ook brengt me dit terug in de tijd, en zie mijn oma zitten breien voor ons kleinkinderen. Wat ik heb ik er veel gebreid voor nichtjes!! Je hebt me weer even terug gebracht in Memory Lane.Vraag me af als je dit nu doet, of het nog wel gedragen zou worden.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Waarschijnlijk heb je al bij hester gelezen dat ze het boek over bindende quilts had besteld.Mooi verhaal, bij het boek zit ook een dvd met het intervieuw.Mooi dat het zo gaat, en dat mensen die deze quilts gemaakt hebben ze op deze manier weer terug zien.Je bent toch altijd benieuwd.Je steekt er zoveel zorg en liefde in.En je hoopt dat deze gewaardeerd wordt.Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @MARIANNE, ik vind het zo leuk om nu te weten hoe het patroon werkelijkheid geworden is.
    LIeSJE, er was bij mij geen enkele twijfel over dat Liesje alles heeft wat haar hartje begeert :- )
    Ik wist niet dat je mams last heeft van haar schouder, dat lijkt me heel erg akelig als handwerkster. Vorige week had ik een stijve nek, veel te ingespannen zitten handwerken, maar dat is gelukkig weer over, maar ik heb wel ondervonden dat een tennis- of muisarm niet alleen door het computeren komt.
    BERTHI, ik begin het onderhand wel zielig te vinden voor mijn jongenspop ;- )), maar voor even moet het toch kunnen, de maat is gewoon prima.
    Daarna brei ik wel een jongenspakje in deze stijl.
    FLEUR wat leuk dat jij dit ook ooit wilt breien, ben benieuwd! Jij bedenkt er vast een schat van een beer bij die je ook nog gaat maken.
    JOKE, ik heb hier ook heel prettige nostalgische gevoelens bij en ik denk wel dat er juist nu weer yuppenmoeders- en vaders zijn die dit erg leuk vinden.
    LYNDA, ja Hester had een zéér enthousiaste reactie en ik vind het heel erg fijn dat ze het boek heeft besteld, jullie zien elkaar regelmatig heb ik begrepen, je mag het vast wel een keer lenen. Ook jij een fijne zondag Lynda, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi corrie, ik heb weer een web-log!!Ik miste toch wel het gezellige geklets met jullie.Kom je lekker in de tuin bij me zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een schattig jurkje, heel mooi
    met die knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat is je geheime breiwerk mooi geworden Corrie!Ik moet denken aan die kleine overslaghemdjes die ik vroeger wel heb gebreid,met naalden 2,die werden dichtgemaakt met een klein lintje,zo schattig...
    Ik heb trouwens zaterdag het boek binnen gekregen,ga het binnen kort lezen,dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ohh, Corrie wat een lief jurkje, echt een snoepie! Zo'n patroontje (op dit formaat) is ook zo uitnodigend. Zelf koop ik regelmatig kleine babyjurkjes op rommelmarkten, voor een grote babypop!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mijn moeder breide vroeger ook alles: truitjes, jurkjes, zwempakkie, katoenen hemdjes en broekjes, wantjes en dassen, enzovoort, enzovoort. Daar doet dit schattige jurkje me aan denken. En je kunt het ook nog in een showlijstje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Was für ein hübsche, romantische Kleidchen Corrie und so reizend dekoriert!

    Dir eine schöne Woche und liebe Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @LYNDA, dat vind ik heel erg leuk en gisteravond laat ben ik alsnog even in je mooie stoeltjes komen zitten ;- ))
    MARY-REIN, wat leuk om je weer eens te zien, ik kom gauw eens bijlezen bij je en dankjewel voor je bezoekje en reactie!
    MARIANNE D, heb jij die zelf ook gebreid? Wat leuk, ik heb inmiddels heel mooie oude patronen in handen gekregen en snak ernaar om er een aantal te maken, zomaar voor mijn eigen plezier! Heb je je hemdjes nog? Gisteravond heb ik het boek uitgelezen, ik vond het heel erg indrukwekkend en heb weer veel nieuws geleerd.
    BETTY, je hebt helemaal gelijk, ik heb helemaal zin om nog meer van deze kleine dingen te maken, gewoon voor mijn eigen lol. Hier vind ik niet veel meer van zulke ouderwetse jurkjes en kleertjes, maar in Frankrijk zal er veel meer te vinden zijn.
    ANNE, ik hoop dat je nog een en ander bewaard hebt en ik vind het zeker een heel mooi idee om het in een showlijstje te doen!
    GABRIËLE, dank fur Dein Besuch und ich wünsche dich auch ein Gute und schöne Woche. Ich komm schnell wieder auf Bescuh bei dir.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik heb het patroon van mijn moeder gekregen,een schattig motiefje met hier en daar een gesrtekorreltje,heel simpel..
    Ik heb net nog even tussen mijn babymappen gesnuffeld maar kan het zo gauw niet meer vinden.ik zal vandaag eens op zolder kijken waar mijn hemdjes zijn,ik heb een doos vol met gebreide babyspulletjes,omslagdoek,vestjes,slfjes etc.Dat moet je toch bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo Corrie,

    Wat een mooi jurkje heb je gebreid! Ik heb het patroon alvast gedownload en uitgeprint. Ik mis helaas de stekenverhouding, zou je mij die kunnen mailen? Mijn email-adres is: elifinca@hotmail.com

    Alvast bedankt.

    Groetjes, Eli

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hallo Corry,

    Een mooi jurkje hoor, weet je ook wat voor proeflapje je hierbij zou moeten maken?

    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Corrie,
    Ik heb een vraagje, wil dit jurkje voor mijn dochter maken, maar ik kom bij het lezen van de pas al in de knoop. Ik moet met 21 steken beginnen en na 6 naalden, over op 14 steken, dan omkeren en elke 2e naald een steek afhalen, maar dan hou ik toch geen steken meer over ? Of zie ik het verkeerd.
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Volgens mij klopt er iets niet met het patroon van het jurkje of ik lees het verkeerd.
    Met de pas moet je eerst 6 naalden, dan 94 ribbels en weer 6 naalden is 100 ribbels.
    Dan moet je 60 ribbels vanuit midden achterkant opnemen en 120 steken maken en dit ook voor de achterkant, ik hou dan aan weerskanten geen stukje pas over zoals op de foto want dit zouden dan al 120 ribbels zijn die ik niet heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Gerrie, de bovenkant van de pas telt 94 ribbels, de onderkant meer. Ik heb de 30 ribbels vanaf het midden naar beide zijden geteld van de onderkant van de pas. Dan hou je wel ribbels over voor de armsgaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...