dinsdag 24 juni 2008

Willy


Op 6 juni kreeg ik een eerste e-mail van Willy en in dit logje hebben jullie al een beetje kennis met haar kunnen maken. Nu hebben we inmiddels al vaker met elkaar gemaild en heeft Willy meer over zichzelf en haar leven verteld. Ze is getrouwd met Gerrit en ze hebben een zoon, Rik van 19 en een dochter Anne van 16 jaar oud. De prachtige merklap die je hierboven ziet heeft Willy zelf geborduurd en ze is dol op servies, kijk maar eens.


 Dit plankje vol met mooi blauw servies deed me denken aan mijn eigen verzameling blauw servies dat er ook ongeveer zo uitzag en dat bij een schoonmaakbeurt totaal aan gruzelementen viel. Willy schreef dat ze ervan geniet om iedere middag een ander theekopje te gebruiken. Hier zie je nog een heel mooie serviesmerklap van haar hand.


Ik word erg vrolijk van die mooie kleuren die in beide serviesmerklappen gebruikt zijn. Als kind had Willy een beer en ze vond een foto uit die tijd, een kleintje, maar o zo lief!


Na 47 jaar is de beer nog steeds bij haar en ook al heeft hij geleden onder het feit dat de nog zo kleine Willy indertijd op zijn lijf ging staan om over de rand van de box heen te kunnen kijken, hij mag er nog steeds zijn!


 Ik vind zijn iets geknakte lijf en daardoor bollende buikje heel goed passen bij een heer van zijn stand en leeftijd, een schat van een beer! Omdat Willy van beren houdt heeft ze er ook meerdere geborduurd in de tijd dat de kinderen nog klein waren, kijk maar eens mee:


 een volledig gevuld berenhuis, ik vind het een plaatje.
 

Hier een hele familie Beer, kleurrijk poserend met hun mooiste kleertjes aan. Maar Willy borduurde niet alleen, ze heeft truien gebreid voor de kinderen  met opgemaasde figuren. Werken met Fimo-klei deed ze en ook daarvan maakte ze beertjes,


kijk nou eens wat een enig zandbaktafereeltje het geworden is. Ze heeft gehaakt en ook met kraaltjes om er halskettingen van te maken en zo valt er nog veel meer te vertellen, maar ik heb een keuze moeten maken uit de foto's en verhalen die Willy me stuurde over haar liefhebberijen. Ik wil als laatste nog schrijven over haar verzamelliefde voor kinderboeken en kunstboeken.


Ja, er staat een bekende op de foto: Carl Larsson, in het logje waarnaar ik in het begin linkte schreef ik al dat Willy met haar gezin naar Zweden gaat om o.a. het huis van de Larssons te gaan bezoeken maar er gaat nog veel meer gebeuren. Zweden is ook het land van de mooie kinderverhalen en -films en bepaalde plekken uit die boeken en films gaan ook bezocht worden. Wat een feest zal dat zijn.


 En hier zie je dan Willy en haar gezin ... ze is een aanwinst voor onze handwerkblogs en misschien hebben jullie wel gemerkt dat ik over Willy's handwerken steeds in de verleden tijd schrijf en dat klopt. Ze schreef dat haar handwerkhobby op een laag pitje is komen te staan maar dat ze door alles wat ze op onze weblogs ziet wel weer kriebels krijgt, dat is nu precies wat wij er zo leuk aan vinden. We stimuleren en inspireren elkaar, dus Willy kom op, maar wees gerust, ook alleen al door je leuke en lieve reacties hoor je er helemaal bij!


28 opmerkingen:

  1. Oh Corrie, wat lees en zie ik veel in dit log, maar natuurlijk, en dat wist je vast al wel, die lieve Beer.
    Ohhhhhhh, wat een schat.
    En je omschrijft hem zo goed.

    Nou, ik ga weer terug, naar boven, en alles goed bekijken, maar dit wilde ik alvast even schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas bladerde ik nog een oud tijdschrift door en zag een serviesmerklap en nu laat jij er zelfs twee zien.
    Ze zijn leuk en vrolijk door het kleurgebruik.
    Ik wil "ooit" nog wel eens een theepot met een paar kopjes gaan borduren "sweet memories".

    Wat deed jij nu met je servies Corrie?
    Liet je een dienblad vol zo vallen?

    Ik drink juist zo graag uit een en hetzelfde kopje :-).

    Willy, leuk om al dit moois te zien, te lezen en ik hoop dat je de mogelijkheid hebt om weer eens met handwerken te beginnen.
    En wat een schat van een Beer heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat heerlijk weer hier bij jou lezen, genieten!!!!!!
    In het nieuwe borduurboekje staat ook servies om te borduren die heb jij ook binnen gekregen,
    wat leuk dit....

    Willy je boeken en fimoklei beertjes, je borduurwerk prachtig, geweldig, mooi, super, toppie,Ik weet het niet meer. Je beer lief dat je die nog hebt. Ik heb mijn konijn met dikke kont ook nog is toch enig. Dit vind Yok super zou dijntje schrijven. Mooi log weer, er komt weer van alles bij mij boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Willy zal best nog wel weer de draad oppakken . Ik moest ook helemaal opnieuw beginnen .
    Eerst een beetje inwerken met een klein projectje beginnen , dan zal het best wel gaan .
    Die prachtige kopjes geborduurd , die kunnen in elk geval niet stuk vallen , een hele geruststelling .
    Maar een heel blad met kopjes die in scherven vallen . Het spreekwoord zegt scherven brengen geluk , dan hoop ik dat zoveel scherven inmiddels veel geluk gebracht zullen hebben .
    De lieve Beer , al wat op jaren .
    En ja als de jaren tellen gaan mensen en beren wel wat uitzakken .
    En komen er vaak charmante rimpeltjes . . . !!!!
    Het kleine plaatje met Willy en haar Beer in jonge jaren , toch heel erg vertederend !
    Het Berenhuis zou nog wel eens een patroon van Remy Ludophie kunnen zijn .
    Zij werkte lange tijd voor Ariadne en later waren er ook wel eens patronen van haar in de Margriet . En tegenwoordig is het stil geworden rond om haar .
    Willy is zeer veelzijdig en ik wens haar alvast een goed borduurbegin toe .
    Corrie jij bedankt voor je prachtige reportage .
    Je kunt zo een baantje krijgen bij een mooi borduurblad !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig werk van Willy. De geborduurde berengroep herken ik. Die heeft een keer in de Libelle of Margriet gestaan, volgens mij heb ik het patroon nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gezellig dat je weer tijd/zin hebt in logjes Corrie en leuk om Willy zo voor te stellen aan ons,is toch altijd leuk iets van iemand te zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weet je dat weer allemaal leuk te vertellen Corrie. Leuk dat je ons zoveel van Willy mag laten zien. Het receptje uit je vorige logje lijkt me ook wel wat. Ook hier zijn vegetariërs in huis dus proberen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corry fijn dat jij Willy een podium geeft.
    En Willy, leuk dat wij een kijkje in jouw leven kunnen nemen.
    Wat een dotje van een peuter was je met die mooie krullen.
    En zeker de borduurdraad weer oppakken.
    Iemand die zulke mooie werkstukken maakt moet het toch weer voelen kriebelen !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, ik wil je bedanken dat je mij zo mooi gekleurd op je web-log hebt gezet. Ook alle hartelijke reacties bezorgen mij een warm gevoel. Ik ben begonnen met het bezoeken van verschillende web-loggen Het is er gezellig en ze zijn zeer inspirerend. Er is veel te zien op handwerkgebied maar er is nog zoveel meer, kunst, vakanties, recepten, leuke uitjes en ga zo maar door. Mijn borduurspullen heb ik al opgezocht. Een mini quiltje lijkt mij ook wel wat om te beginnen. Mijn dochter zag op een log mooie wanten staan dus jullie horen al het wordt wel weer wat.
    Hartelijk bedankt allemaal en lieve groetjes van Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve beer en vooral omdat je weet dat er een meisje al een leven lang verliefd op is. Dat zie je gewoon aan deze beer met z'n platgesabbelde oren waar ik wel uit een blauw kopje thee mee wil drinken. En de kunstenares Kahlo (boek) was gisteravond nog op televisie. Willie zou eigenlijk gewoon een blog moeten beginnen want ja de Larssonhuis-foto's ben ik ook wel benieuwd naar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie werken.Die kopjes en dan die berenfamilie,zo leuk.Hoop dat Willy beetje bij beetje de draad weer oppakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh die beer!!!!!wat lief....daar straalt zo veel liefde vanaf.Schattig!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoveel mooie/leuke dingen om naar te kijken! En leuk beschreven, Corrie.
    Willy, ben benieuwd wat je gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Willy, gewoon beginnen, hoor! Het ontspant en je maakt zoveel mensen blij met je mooie werk.
    Leuke jeugdfoto! En geweldig dat je die beer nog hebt.
    Corrie, fijn dat Willy haar schatten op jouw blog kon laten zien. Het is weer genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie merklappen, maar het ontroerendst zijn toch de foto's van willy-tje met beer en de beer nu ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liebe Corrie,
    was sind das nur für traumhaft schöne Bilder, die du uns heute zeigst, hast du die alle selbst gestickt?
    Die Mustertücher mit den Teekannen und auch die Teddies und das Bärenhaus - allesamt ganz große Schätze in Kreuzstich.
    Dickes Kompliment und meine Bewunderung :o)

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie dingen maakt Willy. De geborduurde berenfamilie deed herinneringen bij me opkomen. Ik heb hem ooit eens gemaakt voor mijn petekind.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben helemaal weg van de grote beer. Hij doet me denken aan de beer die ik eens cadeau kreeg van Sinterklaas. Waar de beer is gebleven, weten we tot op de dag vandaag niet. Jaren later kocht ik een beer die er op leek.
    Ik heb er al eens een logje over gemaakt! Een speciale beer of pop uit je jeugd blijft altijd dierbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ALLEMAAL REUZE BEDANKT voor de leuke reacties!!! Willy schrijft hierboven al hoe het haar verwarmt heeft.
    FLEUR, ja ik wist natuurlijk dat jij heemaal dol op deze beer zou zijn en wij allemaal hebben ook iets met serviezen dus ik wist dat er van dit log gesmuld zou worden. Wat mijn servies betreft Fleur, tijdens een schoonmaakbeurt trok ik door een domme zet de hele plank met servies naar voren en die kantelde over mij heen op de vloer, alles aan gruzels, kan het nog steeds niet uitstaan.
    GERRIE, wat en mooi compliment over mijn schrijfsels, maar met een baan, een gezinen een weblog zou ik nooit mer aan handwerken toekomen, dus je begrijpt dat ik heerlijk blijf genieten van mijn vrije tijd.
    GABRIELE, alles was Du hier sehst is nicht von mir gestickt aber von Willy, die seit einige Wochen mein weblog besucht und Sie hat mi mails und Bilder geschickt von eure Arbeit. Schön wass?! Vielen dank für deine Wörter!
    BERTHI, wat vreselijk jammer dat jij je beer bent kwijt geraakt, zo is het ook met mijn babypop gegaan en binnenkort zal ik een log schrijven over de exacte kopie van die pop die ik weer terug gekocht heb, ben er reuze blij mee.
    WILLY, heerlijk hè al die hartverwarmende reacties, je begrijpt nu nog beter hoe ikzelf geniet van het bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt het allemaal heel mooi opgeschreven Corrie en met de leuke foto's erbij is het een mooie, onderhoudende en informatieve reportage geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hup Willy hup!Pak je naaldje weer en sla aan het borduren,er is zo veel moois,een quiiltje is ook leuk!Geniet van wat je handen kunnen maken,het is allemaal zo gezellig,leuk,mooi en inspirerend voor anderen en voor jezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk he, om op deze manier weer heel andere mensen te leren kennen!
    de borduurwerken komen me errug bekend voor. geborduurd heb ik ze niet, maar de meeste zitten wel in m'n verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie wat heb je weer een heerlijk logje geschreven !
    Willy pak de handwerdraad maar weer op ,maar eerst maar genieten in Zweden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kom even bij je kijken. Ik heb een heel aantal logs gemist.
    Ik vind het heel lief van je dat je de werken van Willy hier laat zien.
    Ik had de naam van Willy al bij een paar weblogreacties gelezen en dacht hé die naam ken ik niet..
    Even zo: Willy wat heb je prachtige borduurwerken gemaakt. Ik vind het theeservies geweldig. wat een lieve foto van je op het bankje zo met je beer.
    Corrie, ik ga "even"teruglezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk Corrie dat jij Willy geintroduceert hebt. willy,je kunt niet meer terug hoor! Geweldig die serviezen merklap. en naar hewt huis van Carl Larsson!!! Ooit hoop ik....Wel foto's naar Corrie sturen hoor Wil.Dar ben ik ook erg benieuwd naar. Ben gek op de inrichting van hun huis. Heb al eens meubeltjes in het miniatuur er van gemaakt. Fijne vakantie in Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @OOK DE LAATSTE reageerders bedankt voor jullie leuke bemoedigende reacties naar Willy. Ze heeft de handwerkdraad inmiddels alweer opgepakt, dus het heeft geholpen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ken je deze al !!?

    http://mamzellezonzon.canalblog.com/albums/poupees_a_decouper/index.html

    Die vond ik bij haar

    http://martinejannaas.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Corrie
    Door jou kreeg ik contact met Willy en we schrijven nu regelmatig. We hopen elkaar dit jaar te ontmoeten als ze in Zweden is,want ze zit niet ver weg van ons vandaan in haar zomer *Stugan*. Wat een mooie borduurwerken maakt Willy, ze schreef al, doordat ze op jou site was geweest, dat ze weer de draad oppakte met wat ze bezig was.ze had er weer echt zin in. Leuk dat je een pag.aan haar hebt gewijd. zo kan ze ook laten zien wat ze doet. Ook op mijn site is Willy een trouwe fan geworden en ik denk dat ze vol verwachting zit te wachten op mijn foto's en verhalen over Stockholm,(misschien jij ook wel een beetje.smile.)Heb 200 foto's!!!! Nu Corrie ga gauw beginnen dan kan ik gauw gaan plaatsen. Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...