woensdag 4 juni 2008

Updates Rok en Geheim breiwerk



In mijn vorige logje over het "speldenklompje" schreef ik al dat ik het te laat plaatste
vanwege allerlei drukte en dat is ook de reden waarom ik vergat om deze foto
van de speldenkussen-vrachtwagen te plaatsen.
Francisa R stuurde me deze foto met het volgende bericht:
Hallo Corrie!
Regelmatig lees ik je weblog en geniet van de foto's!
ze worden in m'n hoofd 'opgeslagen' en soms komt er één zomaar tevoorschijn!
Vanmiddag hield de Kaasmakerij in ons dorp 'open dag'
(ze maakten dit jaar de beste boerenkaas van Nederland)
en daar zat ook een dame met wat curiosa.
Mijn oog viel op dit vrachtwagentje en floep! idee!
Wagentje mee naar huis, even eraan gesleuteld en
klaar is mijn 'verrijdbare speldenkussen'.
Ik ben zo vrij om jouw naam even te noemen op het Prikbord
van Startpagina Quilten......
Bedankt voor je leuke ideeën en je mooie verhalen.
Francisca
Ik vind het erg leuk dat mijn idee van  mijn ezelwagentje (zie foto hieronder)
bij Francisca is blijven hangen en dat zij het nu gebruikt heeft
voor dit énige vrachtwagentje.
En dan nu de updates van de "Geborduurde Rok"
en mijn "geheime breiwerk"


Zo is de rok geworden nadat ik eraan heb gewerkt met het garen
dat ik erbij kreeg en ik vind het toch ook een beter resultaat
dan de nogal kale baan die het eerst was.



 Ik heb het een erg leuk werkje gevonden en begrijp nu,
door de tijd die ik eraan besteedde, des te beter dat er voor
zulke kledingstukken goed betaald moet worden aan de vrouwen uit India
en andere landen die zulke kleding borduren.
Zij moeten er vaak hele gezinnen van onderhouden
terwijl ik dit louter voor mijn plezier deed.

En hier dan de update van mijn "Geheime Breiwerk"




Het vordert langzaam maar gestaag en nadat ik al jarenlang niet gebreid heb
en dit nu op pennen nr. 2 aan het maken ben vind ik het niet gek
dat ik het nog steeds erg leuk vind om zo nu en dan aan te werken.
In het oorspronkelijke patroon dat voor mij een compleet raadsel was,
zoals je eerder al een kon lezen, stonden er geen knoopsgaatjes vermeld
maar drukknoopjes, maar ik heb er toch knoopsgaatjes in gebreid
omdat ik er straks mooie oude glazen knoopjes op wil maken.
Door al dit geschrijf over breien krijg ik meteen zin om ermee verder te gaan
dus dat ga ik nu ook doen!


30 opmerkingen:

  1. Tikkerdetikkerdetik ik hoor je breipennen gaan. Nou die rok is een kunstwerk geworden hoor Corrie! en ik hoop dat vrachtwagen en ezel elkaar eens ontmoeten. Ze zijn uit hetzelfde hout gesneden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Francisca R, wat een goed idee en leuk gedaan !!
    Ja ze passen mooi bij elkaar.
    Vraagje, klopt het dat jij een foto(quilts) pagina/web hebt . Staat mij bij dat je dat een keer genoemd hebt bij Ingrid HG, maar kan het niet meer vinden. Of vergis ik mij met iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, vraagje hierboven is voor F.R. :-))

    De rok geweldig gedaan, knap hoor. De blaadjes overlopend naar de naaste strook, net of het zo hoort !!!

    Hoe je het durft "blind" breien !!
    Wordt al heel mooi. Vestje (?)
    En ja glazen knoopjes, daar zou ik nooit op gekomen zijn !!

    Breise !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het Baby truitje breide ik vroeger ook ongeveer zo , maar dan helemaal dwars gebreid .
    Om en om als je bij het pasje bent keren , zo wordt het onderste gedeelte wijder .
    Ik weet niet of ik het snapbaar heb opgeschreven voor je .
    Zo hier en daar zal ik nog wel patroontjes terug vinden . Meestal was ik zo verstandig om dergelijke patroontjes wel te bewaren , behalve dan een enkele keer komt er zo maar een opruimbui overwaaien , ja en dan heb ik pech zal ik later pas merken .

    Het rijdend speldenwagentje is goed bedacht .
    Doet me een beetje denken aan een pantserwagen , ja waarom ?
    Leuk zeg als je samen met meerderen zit te werken even een roep kan de speldenwagen even voor komen rijden , graag zo spoedig mogelijk !

    Het ezeltje is ook zo lief , zou het van suikerklontjes houden ?

    De rok met aangepast borduursel is toch een succes geworden .
    Je hebt eer van je werk .
    Soms kan een mens tobben met zoveel steekjes die soms niet willen zoals wij het graag willen hebben en dan dit resultaat dat mag er zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De rok is in ieder geval mooi hoor.En dan het fijne breiwerk,gaat ook héél wat tijd in.En een leuk idee gaf je door van een speldenkussen.Maar zo gaat dat natuurlijk op de weblogs.dat is ook het plezier eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die rok prachtig geworden, mijn complimenten hoor!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, dat je het ezelwagentje in de herhaling hebt. Ik heb het wel gezien, ooit. Maar nu in combinatie met het vrachtautootje vind ik het toch een creatieve vondst: iets ouds en vertrouwds op een andere manier een bestemming geven. Krijgt iets wat ooit dierbaar was weer aandacht...

    De rok is erg mooi geworden, hopelijk is het nieuw geborduurde gedeelte geen achterpand (lijkt er wel op)? Zou jammer zijn! Misschien is de rits met een creatieve oplossing te camoufleren?

    Over het breien zal ik maar niet beginnen: geen verstand van, krijg van het kijken al stresssssssssssss.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja,ik zie nog steeds niet echt wat je breiwerk moet worden,iets met een pasje en dan....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die rok is erg mooi geworden Corrie,ik denk dat de draagster er veel plezier aan zal beleven!
    Ach,wat een leuk idee van Francisca!Een vrachtwagen speldenkussen,hoe kom je erop?Bijzonder handig,ik kan niet anders zeggen en dat natuurlijk in navolging van jouw ezeltje...
    Als wij bloggers elkaar niet inspireren dan weet ik het niet meer....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie wat leuk dit allemaal weer. De rok *S*U*P*E*R*
    wat goed gedaan,lijkt net of dit zo hoort. Heel mooi...
    De autootjes wat leuk, ik weer waar ik oplet...
    Als ik bij een kringloopwinkel kom.
    Wat een enig idee. Zal ik ook in gedachten houden net als Fransica R . Wat een leuk autootje van haar met bakje voor quilt benodigheden, en spelden kussen. Door jou karretje kwam zij hier op.Zo zie je wij brengen elkaar op ideen.


    Vandaag Bee gehad in Brielle leuk Cadeautje van Willy van 't Quiltgebeuren gekregen.
    Corner trimmer van Marti Michell. Het is een driehoek voor onderanderen Flying Geese.
    Daar waren wij natuurlijk heel erg blij mee.

    Prachtige Quilts gezien, kom ik later op terug
    Bij mij met foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ANS, van een ontmoeting tussen een ezel en een vrachtwagen komt een ezel op wielen dus ik denk dat die ontmoeting al plaatsgevonden heeft ;- )) Vanmiddag heerlijk in het zonnetje zitten breien :- ))
    MARIAN'NE, nu word ik ook wel benieuwd naar dat eventuele album van Francisca, ik zal het in de gaten houden. Dankjewel dat je de rok geslaagd vindt en "blind" breien vond ik in dit geval juist zo leuk, het wordt een babyjurkje en ik ben op zoek naar een speciale pop.
    GERRIE, wat leuk dat jij het helemaal overdwars hebt gebreid, volgens mij breide mijn schoonmoeder dat ook zo voor de eerste kleindochter in de familie, voor Monique, en het was in roze-wit, het leek net een plissé-rokje, echt heel mooi.
    Dat is wel een goeie van je Gerrie om de speldenkarretjes te gebruiken bij een gezelschap, net als een scrabblespel op zo'n draaibaar bord :- )
    De rok is klaar en gaat morgen naar de eigenaresse.
    KATRIEN, het breien is zó fijn op naalden 2, er lijkt af en toe geen eind aan te komen en dan probeer ik stiekem te rekken tot het net 15 cm lijkt, want dan mag ik weer een nieuw soort steek gebruiken ;- 0)
    Je hebt helemaal gelijk, elkaar inspireren is het leukste aan de weblogs.
    CAROLIEN, welkom op mijn weblog en ik kom ook bij jou op bezoek. Dankjewel voor je leuke reactie.
    HA NEELTJE, aandacht voor wat oud en gebutst is vind ik in veel opzichten erg de moeite waard en ik kan zo genieten
    van het feit dat zoiets dan weer een functie krijgt en in het zonnetje gezet wordt. Misschien heeft dat wel te maken met het feit dat gebutst raken ook bij het ouder worden van mensen hoort en ook bij mezelf dus..... als je dan toch iets kunt blijven betekenen geeft dat het leven glans.
    Het is inderdaad de achterkant van de rok, maar de voorkant is ook helemaal vol geborduurd. Breien schijnt toch echt rustgevend te zijn ;- 0), maar ik vind dat bij borduren en haken duidelijker.
    MARIANNE D, we inspireren elkaar enorm Marianne en in de reactie van Gerrie hierboven zie je een idee om zo'n rijdend speldenkusse te gebruiken voor je handwerkclubje (^_^)
    Het ronde pasje wordt dubbelgevouwen en dan wordt er net als aan de achterkant ook een voorkant gebreid. De pas vormt dan mouwkapjes. Het is meer een soort overgooiertje, zie je het al voor je ???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je breiwerk wordt erg fijntjes, mooi!!Leuk dat vrachtwagentje.Mooi is die rok geworden je vriendin zal er wel blij mee zijn.Mooi opgelost.Momenteel ben ik druk met de tuin en Mandjes maken.Hester heeft me aangestoken.Ondertussen komt silvia ook af en toe langs om te kijken of ik nog wat doe.Dus ik vermaak me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke idee met het oude speelgoed, en het brduurwerk is uper om over het fijne breien maar niet te spreken, Is wel lekker bij het buiten zitten en dan gaat het zongemwerkt, want zelfs een poppenjurk is een hele lap.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er is in dit logje weer van alles te zien en te lezen.
    Wat leuk om de speldenkussenwagen en het ezelwagentje te zien. Wat een grappig idee.
    Schitterend zoals je de rok veranderd hebt. Wat een werk moet dat zijn geweest.
    Je breiwerkje is gewoon lief. De glazen knoopjes zullen er goed bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Francisca wat leuk met die vrachtwagen en Corrie wat heb je al weer veel gedaan.
    Die rok is heel erg mooi geworden.
    En breien op pen 2 poeh dat durf ik niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey leuk, je rok is af! Wat een werk was dat zeg, gelukkig hoef jij het idd alleen voor je plezier te doen.
    Ennuh... nu veel plezier met breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is de rok mooi geworden, echt super.
    En je breiwerk; mooi dat blauw :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Enig dat Francisca een speldenkussen-vrachtwagen heeft gemaakt. Zo zie je maar weer hoeveel leuke ideetjes er voorbij komen op de blogs.

    De rok is echt heel mooi geworden en je breiwerk op pennen twee gaat vliegensvlug.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig is de rok geworden ,alsof het nooit anders geweest is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeeeelemaal eens met Martine. Als ik de foto erna bekijk bekruipt me inderdaad het gevoel: sjee, wat kááál was't ie eerst. Ik denk dat je vriendin hem nu met veel plezier zal dragen!

    Je geheime breiwerk schiet al mooi op!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Marian'ne M, nee ik heb geen web-log of fotosite. Durf er nog steeds niet aan te beginnen.......
    Bedankt iedereen voor de leuke reacties op het vrachtwagentje, ik zit te blozen boven m'n toetsenbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk die rok Cor !
    Doe je 'm zondag aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, kon ik maar zo breien ... Mooi wordt het overgooiertje en de kleur ... hemels!!!
    De rok is erg verbeterd door jouw borduurwerk! Klasse!
    Die rijdende speldenkussentjes zijn nogal inspirerend. Volgende keer op de rommelmarkt toch maar eens naar oud speelgoed kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @LYNDA, fijn om je naam weer te zien Lynda en we blijven gezellig bezig allemaal, ik mis je logje maar ben blij dat je nog langskomt.
    BASJE, wat gewéldig om je hier te zien, wat een eer dat je mijn blog bezoekt! Dankjewel voor je reactie.
    ANNELIES, het borduurwerk viel nog best mee, ging eigenlijk best snel, het breiwerk duurt allemaal veel langer, maar dat geeft niet!
    ELZA, KAROEZA en FLEUR al dit werk doe ik voor mijn plezier en ik voel me bevoorrecht dat dat kan.
    BERTHI, als jij het vliegensvlug vind gaan valt het me weer mee ;-))
    MARTINE en DIJN, Maria heeft de rok gisteren terug gekregen en ze is er heel blij mee, ze was meteen aan het denken welke schoenen er bij zouden passen en welk shirt, Er komt misschien nog wel eens een foto.
    INEKE, als ik die rok zou passen zou je me zondag niet herkennen, het is maat 38 of zo ;- ))
    SASKIA, ineesn merkte ik dat ik nog steeds kon breien en ik vind het ineens ook weer heel leuk! Rommerlmarkten zijn een bron an inspiratie en als je zoiets vindt laat je het toch wel zien op je weblog?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. spannend jouw breiwerkje, heb je echt geen idee wat hier straks uitrolt? in ieder geval petje af voor je moed om je zo in het diepe te storten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heb je de nieuwe Handwerken zonder grenzen al gezien ?
    Een heel lief klompje met kanten bloemetjes !

    En een fijn weekend gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heerlijk om even bij te lezen bij jou en anderen, ik reageer even kort op has zijn laptop,computer is stuk....geen log eventjes..
    wat een mooie foto van schotland,de rest bekijk ik later,lieve groeten van een innig tevreden vakantieganger ,die niet weet of ze meer van frankrijk of italie houdt...gelukkig hoef ik niet te kiezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vindt het vrachtwagen speldekussen echt een vondst Goed gedaan Francisca en leuk Corrie dat je het ons laat zien. Bedankt
    Lieve groet Paulie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat breiwerk ziet er prachtig uit, zeker voor iemand die zo lang niet heeft gebreid. Het wordt vast een schattig jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @MARCELLA, inmiddels kun je in mijn laatste logje lezen dat ik nu helemaal snap hoe het breiwerk gaat worden. Ik ben nu alleen heel bang dat ik niet genoeg wol heb :- ((
    GERRIE, ik ga hem straks meteen kopen, dankjewel dat je me tipt!! Lief vn je.
    HILLY-LIEF, wat fijn dat je weer terug bent!!! Ik heb het loeidruk gehad, maar van de week hoop ik een logje van je te kunnen lezen, succes met de kapotte pc. Balen zeg! Net nu je vol verhalen en foto's zit.
    PAULIE wat leuk dat je reageert, dankjewel, ik was steeds op zoek naar een e-mailadres van jou, maar dat heb je misschien niet, indien wel zou ik dat dolgraag van je ontvangen via mijn mailadres linksbovenaan deze site. Lieve groeten terug en als je geen e-mail hebt schrijf ik je deze week terug, heb het erg druk gehad.
    ANNITA, dankjewel voor je compliment! Je kunt inmiddels al meer zien van het jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...