maandag 30 juni 2008

Speldenkussentjesdag juni 2008



 
Het is alweer zover...
het speldenkussentje van de maand juni moet getoond worden.
Marcella heeft het vandaag in alle haast al geplaatst. ...
En hier zien jullie een stukje van het mijne.
Het is toch net een taartje van marsepein!
Maar misschien hou je niet van roze en heb je liever
blauwe of groene marsepein, dat kan!





Wil je ze helemaal zien om goed te kunnen kiezen?
O.K. dan, kijk eens wat een lekkertjes:




  Grappig zijn ze geworden hè!
De gehaakte rozet heb ik al eens eerder gemaakt en heb die toen
voor mijn lampjes gebruikt, zoals je hier kunt zien.
Laatst had ik gewoon zin om weer zo'n rozet te haken
en dus maakte ik er een als cadeautje voor iemand en toen kreeg ik het idee
om er een speldenkussen van te maken.
Oh ja, in het patroon staat dat dit Iers haakwerk is.







   
Ik kon er niet meer mee stoppen en kon me heerlijk uitleven
met het  roze en blauwe kant van wel minstens 50 jaar oud,
het nieuwe groene rimpelrandje en mijn oude knopen.




Zo, ik heb mijn keuze gemaakt en kies voor de roze
die ik alvast op een mooi schoteltje heb gezet
en nu maar wachten tot het koffietijd is!


46 opmerkingen:

  1. wat leuk!! het zijn écht net taartjes! dat haken ga ik ook nog eens doen, lijkt me wel wat! deze zijn heel hip met dat kant en die pasteltinten...héél leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe kom je op het idee om daar speldenkussentjes van te maken? Enig!!! Helemaal mooi, daar prik je toch geen speld in?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, ik kom net bij al dat lekkers van Betty vandaan. En dan nu die bijna echte marsepein speldenkussens. Die roze is wel het meest echt. Ik zet de computer nu maar snel uit. Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke spelden kussentjes...gezellige kleurtjes....ook leuk zo'n serie op een taartplateau....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wachten !!??

    Gelijk opeten die hap !!;-))

    Wat zijn ze ZOET !!!
    Echt heel leuk zo met kant, band en knopen, zo mooi gedaan.

    Ik heb deze rozet ook gehaakt liggen maar had dit idee nog niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is koffietijd ......
    Is de blauwe er nog, die lijkt me wel wat .....
    Kan ik alvast denken aan de bosbessen die in aantocht zijn
    :-).

    Corrie, wat leuk weer.
    ( en lekker :-) )
    Wat heb jij trouwens veel traptreden .............

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net een taartje, enig!!!
    Leuk om een een paar zo neer te leggen. Ik heb wel mooie spelden die erin kunnen. Haha...
    Ik heb vanochtend je fotoalbum gekeken van de quilts.
    Geweldig!!!
    Bedankt dat ik meemocht!(Leuk dat je zelf ook op de foto staat.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat mooi weer gedaan, echt een snoepjes
    Prachtige lieve kleurtjes hoe kom je hier weer op.
    En die foto reportage weer. Super zo gezellig en leuk.
    Ik heb mijn foto zo kwak weer er op gezet.
    Hup jongens hier is dan het vervolg, En bij jou zo leuk dit heb ik nou niet zo jammer volgende keer toch weer eens wat beter proberen te doen.
    Dank je wel door jou ga ik mij zelf proberen te verbeteren. Kijken of ik er ook wat van kan maken, je hebt mij gestimuleerd om het beter te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Johanna Zweden30 juni 2008 om 14:50

    Hallo Corrie
    Je zou ze zo opeten, wat een leuk spelden kussen.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Snoepjes van snoeperige smakelijke oh zo lekkere priktaartjes om zo in te happen !

    Voorzichtig met de prikjes . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik niet beter wist, dan had ik er al lang in gehapt. 'k Vind die zo leuk, op grootmoeders wijze.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze schattig!!!!
    Heel erg mooi gemaakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Corrie,dat ziet er heerlijk uit!Ik ken dat patroontje ergens van,volgens mij uit een of ander handwerkblad...ik heb het een keer gehaakt,volgens mij was het de voorkant van een lavendelkussentje???
    Dit zijn van die werkjes waar je nooit mee op kan houden he?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, deze zien er heel smakelijk uit! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een 'verukkelukke'taartjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze zijn echt wel om van te snoepen.heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig speldenkussentje! Komt dit patroon uit een ariadne?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @DANKJEWEL ALLEMAAL voor de leuke reacties.
    Voor degenen die daarnaar vroegen, het patroon van de gehaakte rozet komt uit de Ariadne van juli 1984.
    PETRA, haken zul je ook erg leuk vinden denk ik.
    MARIA, ik vind het leuk om naar andere toepassingen voor bekende dingen te zoeken en er mogen alleen maar móóie spelden in ;- )
    WILLY, sliep je lekker met een volle maag ;- ))) ?
    GERDA, ze staan ook op een taartplateu (^_^)
    MARIAN'NE, ik heb er kiespijn van en met zo'n rozet kun je van alles verzinnen.
    HESTER, denk om de spelden als je erin hapt
    FLEUR, je brengt me weer op een idee! Onze 1e trap telt 14 treden en de 2e heeft er 13, je mag even uitrusten op mijn zolder, maar ik handwerk tegenwoordig ook vaak beneden omdat het warm is op zolder.
    INGRID, dankjewel en fijn dat van de foto's hebt genoten.
    JOSÉ, je foto's zijn toch prima en ik hou er nu eenmaal van om rond te teutelen met mijn digicamera en spulletjes en vooral geniet ik van de foto's die ik dan op mijn laptopga bekijken in het groot.
    JOKE, vind je die roze wel leuk?
    GERRIE, wat schrijf je dat weer helemaal leuk op de Gerrie-manier!
    GUUTE, ja ik vind het zelf ook zo leuk om zo'n ouderwets haakwerkje hip te maken.
    WILMA, dankjewel *Ü*
    MARIANNE D, je hebt het helemaal goed, het komt uit de Ariadne van juni 1984 en was een lavendelkussentje. Ik ben gisteren weer aan één begonnen, kan inderdaad niet stoppen.
    ELLEN en MIEN en KATRIEN, smak, smak en sNak, sNak naar een echte ;- ))
    LUT, dankjewel en het komt uit de Ariadne van juni 1984. Oh wat snakken we allemaal naar weer de Ariadnes van weleer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé Corrie,
    'k ben hier terecht gekomen na een tip van Marianne D.
    Ook aan de gezellige speldenkussentjes! Jaja, de mooie zijn helemaal taartjes met de gehaakte rozet en het kantje! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heerlijk zoet Corrie ,prachtige kleurtjes zo bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. inderdaad om op te eten! misschien goed voor dames op dieet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat schattig en wat zien ze er lekker uit! Fantastisch idee om er speldenkussentjes van te maken ik vind ze zoooo mooi. Als ik ze zo zie heb ik zin om overal een klein hapje van te nemen .... heerlijk .....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @YVONNE, wat leuk dat Marianne je riep, ik kom zo bij jou kijken :- )
    HILLY, jij had liever een chocobruine gehad bedenk ik me nu ;- )
    ELIZABETH, helpt niet, ha, ha, ha (^_^) bij mij niet tenminste, ik krijg er alleen maar echte trek van.
    JANET, dankjewel en je brengt me op een idee met je hapjes eruit, de volgende zijn incompleet *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, wat heb je die mooi gemaakt! Ik heb vandaag ook taartjes gebakken, maar die van jou zijn langer houdbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou ik kom even meesmullen hoor Corrie. Ze zijn echt om op te vreten alhoewel ik de lampversiering ook snoezig vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Liebe Corrie,
    dein "Häkeltörtchen" ist zum Anbeißen schön!

    Ganz liebe Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is echt een taartje naar mijn hart!!!Ik ben eeuwig op dieet en ik ben dol op lieve kleurtjes....oh Corrie het is zo lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die mogen zéker van Sonja !

    Kun je deze ook namaken?

    http://www.kwekkeboombanket.nl/prodgebak.htm

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ze zien er uit om van te snoepen, Enig Corrie! en ik ben weer online! definitief nu hoop ik ;) ik hop snel verder, heb een boel bij te lezen maar jouw speldenkussentje daar was ik toch wel héél nieuwsgierig naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Help, het water loopt in mijn mond (of eruit, het kan allebei!) Wat super schattig, lekker en leuk. Ik zit echt te genieten, ga ook even bij Marcella kijken, daaag

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @INGE EN CONNY, dankjewel en Conny daar zeg je zo wat! :- )
    ANS wat leuk dat je de lampjes ook bekeken hebt en ze leuk vindt!
    KIENY, die detailfoto's geven mijzelf ook zoveel plezier!
    LIEBE ELE, vielen dank und auch meine liebe Grüsse für Dich :- ))
    DEES, ik wist het ;- )) van die taartjes dan ;- ))
    INEKE K, hoest meis? Allemaal zal ik ze niet maken hoor, maar een tompouce moet kunnen *Ü*
    MARCELLA, dankjewel, hè gezellig dat je er weer bent, dat zal voor jullie helemaal heerlijk zijn.
    BETTY, ha, ha, ha, kwijl maar lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super wat een leuke taartkussentjes zijn dit geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mmmm, zo lekker en zo zoet!
    Die oude Ariadnes zitten vol mooie inspirerende dingen.
    Maar jij hebt er wel iets heel moois van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Corrie, wat zijn ze leuk. Ik ben nu ook een speldenkussentje aan 't maken. Jaja ook aangestoken...ehhh geprikt ;-)
    Maar jij bent de prof en ik nog een amateurtje.
    Jij slaat de aces, om in de stijl van deze week te blijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ELZA, SASKIA en INE, dankjewel voor jullie complimenten en
    INE in mijn vroegere tennisperiode heb ik dat nog nooit voor elkaar gekregen, een ace slaan, ik was al blij als mij service binnen het juiste vak viel ;- )) Wat een mooie wedstrijden zijn er steeds te zien, helaas heb ik er maar een paar kunnen volgen, vooral de wedstrijden met Nadal en Federer volg ik gespannen en ik hoop heel erg op een krachtmeting tussen die twee in de halve finales of in de finale.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie wat een prachtige speldenkussentjes zijn dit geworden. Je zou er zo in happen!!!!(gelukkig ben ik weer opgeknapt.Bijna!!!) Het lijken echte gebakjes hoor! Ik zat wat te surfen bij Interweave en kwam een wedstrijd speldenkussentjes tegen. Dit zijn de resultaten http://www.interweave.com/needle/projects/Pincushion-2008-Web-Article.pdf
    Ik hoop dat de URL zo werkt. Ik krijg gelijk speldenkussen zin. Ik begreep van deze log van je dat er elke maand speldenkussentjes getoond worden? Leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, ze zijn om op te eten, zo mooi! Prachtig, Corrie.

    Groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat ziet dat er 'smakelijk' uit! Echt wel leuk! Het is een prachtig haakpatroontje dat daar mooi voor leent. Echt super! Het zou zo in en handwerkblad kunnen staan of in een sfeerblad over wonen! Ik heb al veel speldenkussentjesgebakjes gezien inmiddels, maar dit vind ik echt de leukste en mooiste tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @MARIANNE, wat veel reacties zie ik van jou staan, heel erg leuk dat je alle logjes hebt nagelezen.
    MARIJNA, nog bedankt voor de link naar Interweave, wat een prachtige speldenkussens staat daarin! Ik had via de weblog van Anne dat moois ook al eens bezichtigd en keek met plezier nog eens.
    CAROLIEN dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je taartjes zijn in Zweden gesignaleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. IK VIND DE SPELDENKUSSEN ZO LEUK.
    HEB JE MISSCHIEN VOOR MIJ HET PATROONTJE.
    ALVAST HARTELIJK DANK.

    WILLY

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @WILLY, wat leuk om je hier weer te zien, maar hoe bedoel je in Zweden gesignaleerd? Natuurlijk stuur ik je het patroontje, niet dat dat bestaat, maar ik schrijf je hoe ik het gemaakt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Had deze nog niet gezien....
    Ze zijn prachtig!

    Groetjes van ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...