maandag 9 juni 2008

Prachtcadeau van zus Ria

 

Kijk eens wat een prachtige armband ik van mijn zus Ria heb gekregen! Ze kwam hem zaterdag brengen en het was nog een cadeau voor mijn verjaardag.
Ze heeft hem helemaal zelf gemaakt!!!
Ze doet al enkele jaren een cursus edelsmeden.
Toen ik enkele weken geleden bij haar was mocht ik mee naar de cursusruimte
om zelf iets uit te zoeken en in overleg werd het deze armband.



Hij zat in een heel mooi zakje en Ria vertelde dat het een lastig werkje was geweest.
Ieder schakeltje (28 stuks) moest met de hand gezaagd, gesoldeerd
en weer plat geslagen worden en daarna werden er nog
de parelmoeren bedels aan gehecht.
Ze vond wel dat ze 28 zoenen verdiend had en daar
was ik het helemaal mee eens, dus die kreeg ze ook.

 

 
De armband heb ik speciaal met parelmoeren bedels gekozen
omdat ie dan heel mooi past bij de halsketting die Ria vorig jaar voor me maakte
Nog even een mooie detailfoto waar de avondzon van gisteren nog
een speciale glans aan geeft. Zoals je ziet ligt de armband op mijn breiwerk
en daar moet ik nog even iets over vertellen.
Ik moest een speciale steek maken en ik vond het een puinhoop worden,
 kijk maar eens, als je dit in een breiwerk ziet schrik je je toch wild.


 

 
Maar ik ben gewoon doorgegaan met het volgen van het patroon
en ik begrijp nu helemaal hoe het gaat worden.

 

 
Het ziet er nu nog niet echt goed uit, maar in de drie naalden
waarin ik die lange lussen moest breien wordt later smockwerk gemaakt
en volgens mij wordt dat heel erg mooi als versiering
op dit tamelijk rechtoe-rechtaan-jurkje.
Ik vind het een heel ouderwets en erg lief jurkje en ik ben druk bezig
om op internet mijn babypop, die ik als kind had, terug te kopen,
dan kan zij het jurkje aan.
Wens me s.v.p. succes!


 

40 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige armband. Heel lief met die glinsterende bedeltjes. Ben benieuwd of je je pop te pakken krijgt. Sucses met je zoektocht. En hopelijk krijgen we snel eem foto van "pop met jurkje".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie heel veel succes met het terug kopen van je pop!!!!!!!!!! Je armband wat lief gemaakt, draag hem maar met veel liefde. Knap van je zus, de creative familie. Het zit er toch in zo zie je maar. Je jurkje vind ik helemaal top,Wij zullen het dan toch wel gauw zien. Of het gelukt is...Fijne dag verder.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG, mooi/knap gemaakt !!

    Echt Corrie's, jij glanst ook als parelmoer ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes met het vinden van een babypop die lijkt op diegene die je zelf hebt gehad.
    Het jurkje ziet er heel lief uit.
    Wat een prachtige armband ! Knap als je dat zelf kunt maken. Heel speciaal om te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst heel veel succes! :o)

    Wat een prachtige armband! Zo'n cadeau, speciaal voor jou gemaakt, mag je wel koesteren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk wordt je zoektocht een succes. Prachtig jurkje, nog de pop en 't is helemaal af.
    Zo'n creatieve zus heb ik niet maar zou ik wel willen. Mooi ontwerp,hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Medewerking gezocht voor een programma Spoorloos waar is mijn dierbare POP .

    U kunt zich melden op bovenstaand adres .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi werk van je zus,je mag er terecht trots op zijn.
    En dan het jurkje,inderdaad ouderwets maar daarom niet minder mooi.Succes met het vinden van je pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een speciale, bijzondere armband.
    En ook nog in een mooi tasje.

    En dan je breiwerk, wat een lief jurkje.
    Ik wens je heel veel succes met het vinden van je pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik duim van harte voor je ,maar wat ben je al verwend met een mooi sieraad zeg, daar sta je niet bij stil dat t zoveel werk is,erg mooi gecombineerd ook met dat paarlemoer!!en dat voor 28 kusjes..mmmmm hahahaha dag lieve cor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief van je zus om zo'n persoonlijk kado voor je te maken
    maar je verdient het vast Corrie!
    Het ziet er prachtig uit en je zal er vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat heb jij een mooi, zilverlichtblauwparelmoerwollen weekend gehad zeg!!!! En zoveel kussen 'moeten' geven, da's ook mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Oooooh wat een leuke, gezellige reacties allemaal, vind ik leuk want ik was zelf ook in zo'n zilverlichtblauwprelmoeren stemming (zoals Neeltje al zo mooi verwoordde :- )
    Dankjewel allemaal.
    ASTRID, die foto zou er zomaar ook snel kunnen komen, ik brei me suf en er is een pop in zicht.
    JOSÉ, het gekke is dat mijn zus zichzelf nog steeds niet echt als creatief ziet, maar dat is ze toch echt wel met alle moois dat ze maakte en maakt.
    MARIAN'NE, slik ... wat lief van je *Ü*
    ANNELIES, dankjewel en zoals ik al bij je schreef heb ik vanmiddag met mijn bezoekster jouw weblog zitten bekijken en nog een aantal ander quiltblogs. Vond ze helemaal leuk!!!
    YVONNE, ik koester het zeker en ik vind alles wat ze voor me gemaakt heeft ook nog steeds heel erg mooi.
    GUUTE, zojuist ben ik even bij jou langs geweest en heb erg leuke dingen gezien op je weblog. Dankjewel voor je bezoek en rectie.
    HA DIE GERRIE, da's een goeie zeg! En het heeft geholpen, ik heb een pop gevonden zoals ik had en ben nu aan het schrijven over de prijs. Spannend!!!
    KATRIEN, dankjewel! Ik hou erg van ouderwetse babykleertjes, dus dit is helemaal mijn stijl.
    FLEUR, dankjewel, ik denk dat zuslief het erg leuk zal vinden om alle reacties te lezen.
    Ha, ha, HILLY, wat heerlijk toch om jouw heel eigen reacties weer te lezen, hier ... voor jou ook vele kusjes, kies maar hoeveel :-)
    MARIANNE, zussen geven elkaar graag hun liefste maaksels en ik heb maar één zus, hoe ouder we worden hoe dierbaarder met al onze gezamelijke herinneringen aan wat voorbij is. Elkaar hebben we gelukkig nog.
    NEELTJE, da's heel mooi werk en we hebben er erg bij gelachen, ik had haar wel een handdoekje mogen aanbieden, wat een heerlijk woord heb je hier gebrouwen :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige armband!!! Mijn nichtje maakt dit ook en heb bij haar gezien hoeveel werk dit is!!! Erg mooi!!

    het jurkje is super lief. Hopelijk vind je wat je zoekt....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha die Cor !


    Lief jurkje. Wie weet nog een kleindochter erbij, de jurk ligt in ieder geval al klaar en...... leuk voor Oma ....
    Ik had me gisteren verteld, ik heb er niet zeventien maar ..vijfentwintig verkocht !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh, Corrie wat een mooie armband, en dat jurkje, ik dacht even??? Maar voor een grote pop is ook leuk! Ik koop in Fr ook regelmatig poppenkleertjes. Verder moet ik even flink bijlezen bij je, wat zag ik een mooie foto's op je logjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig, die cadeau van je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi kado en met liefde gemaakt. Al die schakels als symbool voor de band tussen zusjes.
    En dat jurkje: prachtig enne Corrie dat is niet ouderwets nee hoor: Retro!! las ik in een 2ehands winkeltje in Nijmegen.
    Ben wel benieuwd naar dat smocken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterend kado, Corrie!
    Ze heeft het echt prachtig gemaakt!
    Wat een leuk idee om je pop van vroeger terug te kopen. Ik hoop dat het lukt!
    Ja de eerste foto's staan erop! met jouw briefje in de hand.
    Hij weigert een andere kopfoto te nemen, maar misschien lukt mij dat eerdaags nog wel. af en toe heeft web-log 'een hikje'.
    Jouw DH kwam vast opgetogen thuis, na een gezellig avondje met zijn vrienden en ook nog gewonnen!!!
    Hartelijke groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mag ik nog even komen meejubelen? Zus van Corke: Wat LIEFLIEFLIEF van jou om Corke zo te verwennen. Heel speciaal dat je hem helemaal zelf ontworpen en gesmeed hebt. Ik heb ook even de link aangeklikt om de ketting te bewonderen (en de ring): wat is dit een mooi geheel zo bij elkaar. Ik ga heel hard klappen voor je!

    Corke: wat zal het je mooi staan!

    Succes met het vinden van je pop. Als je heeeel zacht roept van binnen, hoort ze je vast. (Zo doe ik dat met beren).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een bijzonder cadeau! en je jurkje, wat spannend. Ik ben heel benieuwd hoe de smocksteekjes straks worden. Succes met het bieden op de pop!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi kado van je zus en dan ook nog speciaal voor jou gemaakt. Ik wens je succes met het terug vinden van je poppekind.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Johanna Zweden10 juni 2008 om 10:37

    Wat een prachtige armband Corrie daar kan je zeker heel trots op zijn en daar zal je veel bekijks mee krijgen. Heel iets aparts.
    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige armband, Corrie!
    Ik wou dat ik zo'n zus had! Ik heb 4 lieve schoonzussen die helemaal niet kreatief zijn.
    Je jurkje is prachtig geworden!
    Ik duim heel hard voor je dat je je pop voor een zacht prijsje kunt kopen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Succes Corrie!
    Maar met een geluksarmband om je pols, moet het vast lukken!!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. je boft het met zo'n zus! die prachtige armband doe je nooit meer uit! ben benieuwd hoe je smockwerk eruit zal zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een creativiteit hebben de zusjes Corrie en Ria. Het kan niet anders dan dat dat in de genen is terug te vinden. Een heel mooi schakelgen met parelmoeren glans. Van vaders of van moeders kant of nee vast van beide kanten. En ohhhh wat wordt dit breiwerk leuk. Je zou er bijna een kind voor nemen (voor zover er iets te nemen valt) Ja ja ik hoop dat het slagen wil met de babypop, maar ... hij moet ook nog naar vroeger ruiken vind ik eigenlijk en zolang er nog geen geur is te verkrijgen via internet !!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De armband is PRACHTIG, Ria, mijn complimenten en Corrie, wat zul je er blij mee zijn!!

    Het jurkje wordt een schatje, ja ik schrok ook even van die 'loshangende' steken. Ik ben benieuwd. En ik duim natuurlijk dat je de pop kunt 'terugkopen'!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog even verder kwebbelen hier , want ik heb je prachtige armband , gisteren al bewonderd en heel uitvoerig bekeken . Wat een lieve Zus heb je en dan zo,n eigengemaakt cadeau krijgen is helemaal super .
    De ringetjes zien er zo perfekt uit , ik geloof het best dat het een heel werk is geweest . Het geheel in combinatie met de parelmoeren bedeltjes is het een mooi sierraad geworden .
    Ik denk dat het op veel kleding te dragen is , wat kleur betreft . Dan nog het schattige zakje erbij , helemaal af .
    Een eigen gemaakt cadeau is heel wat meer waard en zal dubbel gewaardeerd worden .

    Je beeldige blauwe jurkje zal straks helemaal mooi zijn als de open rand af is .
    Ben heel nieuwsgierig hoe het zal worden .
    En waar ik ook benieuwd naar ben of het je lukt je poppekindje terug te vinden .

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WAUW, Corrie!! Een schitterend verjaardagscadeau! Jij boft maar met zo'n lieve zus!

    Het jurkje wordt heel schattig en ik hoop zo voor je dat het gaat lukken om je babypop van vroeger terug te kopen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig cadeau heb je gekregen!
    Het jurkje vind ik heel erg schattig, ik hoop dat je gauw "jouw" babypop kunt aankleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie, een geweldig mooie armband en nóg waardevoller omdat je zus hem maakte.
    Het jurkje wordt enig en ik hoop heel erg dat het lukt om je pop te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een pracht van een armband.
    Je zus kan ook mooie dingen maken.
    En natuurlijk veel succes met het terugkopen van je pop.
    Het breiwerk ziet er inderdaad griezelig uit maar is toch goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige armband. Ik heb ook een jaar een cursus edelsmeden gedaan en weet dus uit ervaring hoeveel werk dit is. Sieraden maken doe ik niet meer, maar ik gebruik de mogelijkheid om met metaal te werken wel vaak in andere projecten.
    Het jurkje wordt schattig, ik ben erg benieuwd naar het smockrandje. Ik vind het zo knap dat je dit breit van alleen een beschrijving. Ik ben erg visueel ingesteld. Van een plaatje zonder patroon kan ik wel wat breien, maar een patrron zonder beeld in mijn hoofd zou voor mij erg lastig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Succes Corrie. Ik hoop dat je de juiste pop zult vinden. Je jurkje wordt zo leuk! En wat een prachtige armband! Draag 'm met trots en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Corrie,

    Ik duim voor je dat je je pop vindt, het zou toch leuk zijn als ze weer 'terug' is! Dit allereerst.
    Wat heb je een prachtige armband gekregen, heerlijk zo'n kunstzinnige zus ... Veel plezier ermee!
    En natuurlijk heel erg bedankt voor je lieve en leuke reaktie op mijn blog. Ik werd er helemaal vrolijk van! Ik blog nog niet zo lang, sinds november '07. Ik voel me altijd zeer vereerd als mensen me schrijven dat ze er plezier aan beleven, dat vind ik echt speciaal. Soms komt het er, net als bij jou, even niet van vanwege de wervelwindjes van alledag, maar het is leuk om te doen én om je ook te mogen 'laven' aan andermans leven, ideeën etc.
    Ik ben erg blij dat je niet afgunstig bent. Anders wil ik best wat delen, hoor ...:)))))))))

    Een fijne dag & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. veel succes ;-)

    maar wat een prachtig cadeau van je zus, het is extra mooi door alle liefde die ze in het werk gestopt heeft.

    heerlijk om te dragen,
    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @WILMA, dankjewel!
    INEKE, dat is nog beter dan je dacht, dat komt omdat ik er niet was ;- )))
    BETTY, wat fijn om je weet te "zien". Enig dat jij ook wel eens poppenkleertjes koopt! Show je ze een keer?
    INGE, dankljewel!
    INE, wat heb je dat mooi verwoord over die schakels tussen zusjes, dat zal mijn zus ook mooi vinden en je hebt natuurlijk helemaal gelijk met het woord "Retro" :- ))
    WILLEKE, dankjewel en ja DH kwam vrolijk thuis, dat is toch wat we graag zien! De pop is gekocht en dat wordt een logje als ie binnen is.
    DIJN, wat een heerlijke reactie weer van je en ik heb niet geroepen of gefluisterd, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het gefluister van de pop gehoord heb, want hij is sinds vandaag onderweg naar mijn huis!!!!
    MARCELLA, KIENY, JOKE, LUT, INGRID HG en l'HEUREBLEU, het poppenkind is mijn, nu moet ik haar nog ontvangen, waarschijnlijk komt ze morgen aan. Het smockwerk vind ik ook wel spannend, maar het lijkt me heel mooi worden.
    ANS, wat een prachtige beschrijving van onze genen en ja onze vader was ook creatief, kon mooi tekenen en timmerde van alles voor ons, ook een heel creatieve denker en onze mamma heeft het een en ander gebreid voor ons, binnenkort komt daar ook een logje over. Ze zong ook altijd en heel graag en koken deden ze allbei graag. We hebben heel lieve ouders gehad en door al deze dingen die wij nu maken leven ze in ons voort. Maar ik krijg geen kindjes meer hoor Ans, we hopen maar op poppenkinderen ;- ))
    ELLEN, het komt goed met het breiwerk, echt waar *Ü*
    GERRIE, jij bent inmiddels al helemaal op de hoogt via mail en dankjwel voor je complimenten!
    BERTHI, en of ik bog met mijn zus, nu we ouder worden en nog maar met z'n tweetjes over zijn beseffen we steeds duidelijker hoe dierbaar we voor elkaar zijn.
    De pop is gekocht!
    CONNY, MARIA en ELZA, mooi istie hè! Ik ben er heel erg blij mee.
    ANNITA, wat een mooi compliment van je en zeker van jou die zelf zo prachtig breit.
    Wat bijzonder dat jij ook al edelsmeden hebt gedaan, dan kun je zo'n cadeau nog meer op waarde schatten. Ook voor mij werd dat heel duidelijk toen ik in die cursusruimte was en hoorde wat er allemaal moest gebeuren.
    Gek genoeg vind ik dit breien zonder plaatje juist heel erg leuk, ik ben gewoon een heel gehoorzaam meisje dat doet wat haar gezegd wordt ;- ))
    ASTRID, het is gelukt en wat de armband betreft zal ik die zeker met trots dragen net als die andere mooie dingen die ze voor me heeft gemaakt.
    ANNEKE, ja ze heeft er enorm veel werk aan gehad en zag er van tevoren al een beetje tegenop, dus daarom waardeer ik hem nog veel meer. Ik zie ook haar liefde erin.
    CAROLIEN, ik vind echt dat je een leuk en gezellig weblog hebt en je maakt ook nog eens heel mooie dingen. Wat ik vergat te schrijven was dat ik had gelezen dat je ook nog van veel dezelfde muziek en boeken en films als ik houdt, dat sprak me zeer aan.
    Lief dat je wilt delen Carolien, maar ik kom helemaal niets tekort, lijd eerder aan een teveel van een en ander ;- ))
    Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie ist das eine schöne Halskette, da bist Du zu beneiden. LG EVA

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...