woensdag 11 juni 2008

Nieuws uit Wit-Rusland


Wie had kunnen denken dat ik zo snel nieuws uit Wit-Rusland zou ontvangen
van één van de twee jongetjes die wij ooit voor 2 maanden in ons huis
te logeren hadden en over wie ik in dit (klik) logje heb geschreven.



Hier zie je Dimitri als klein jongetje tijdens zijn verblijf bij ons.
Afgelopen maandag kreeg ik bezoek van Chris , (die toen nog geen webblog had) 
die in diezelfde tijd dat wij deze jongens in huis hadden, bevriend raakte
met Larissa, de leerkracht die samen met de jongens naar Nederland reisde.
Chris is afgelopen 18 april voor de zoveelste maal naar Larissa in Wit-Rusland gereisd
en heeft daar als verrassing voor Jan en mij alle moeite gedaan om contact
te zoeken met Dimitri die wij indertijd nog Dîma noemden.




  Kunnen jullie je voorstellen hoe ontroerd ik was toen ik van Chris deze foto
en brief kreeg van Dimitri die helemaal met de trein naar Larissa en Chris
in Grodno is gereisd om de brief met foto voor ons aan Chris mee naar Nederland te geven.
 Voor deze gelegenheid is hij ook samen met Larissa op de foto gegaan zoals je hier ziet.



 Chris is indertijd Russsisch gaan leren om contact met Larissa te kunnen houden
en heeft de brief voor ons vertaald. Klik op de foto hiernaast en je kunt lezen
wat Dimitri ons schreef en hoe het nu met hem gaat, het ontroerd me ook nu weer
terwijl ik dit aan het typen ben. Chris had in Rusland dat grappige
strooien poppetje gekocht dat je op de eerste foto ziet en het lepeltje
dat hij in zijn hand heeft deed me denken aan het cadeautje dat indertijd
van nog een andere leerkracht van de jongens had gekregen.




Het was voor haar een kostbaar cadeautje om te kopen en cadeau te geven
en ik koester het nog altijd. Als ik sindsdien iets van dit soort lakwerk
zie in de kringloop is het meteen voor mij en het is onvoorstelbaar
dat men niet weet hoe kostbaar dit spul is.
Kijk maar eens wat ik voor slechts enkele muntjes heb verzameld.



 Mijn allereerste vondst, een prachtige grote kom voor slechts één euro en dit
vind ik nog steeds de mooiste van mijn kleine verzameling,
maar ook de rest vind ik erg mooi. 






   Maar het allermooiste is voor mij het bericht dat het goed gaat met Dimitri
en dat zullen jullie allemaal met me eens zijn.
Chris is trouwens een fervent quiltster en ik heb haar tijdens haar bezoek
een aantal weblogs van jullie quiltsters laten zien, ze vond het heel erg leuk!


Hier zie je haar met één van haar quilts 
Lieve Chris, nog heel hartelijk bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan
en voor onze bijzonder warme en hartelijke ontmoeting deze week. 

40 opmerkingen:

  1. Johanna Zweden11 juni 2008 om 20:51

    Hallo Corrie

    Wat een mooi verhaal en wat een mooie kommetjes en lepeltjes. Heel iets aparts.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk voor jullie om te horen dat het hem goed gaat, dat het een leuk volwassen mens is geworden! Ik kan me voorstellen dat je toch regelmatig aan hem terug dacht en nu "klopt" het weer allemaal, móói!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu zit ik hier met kippenvel!
    Geweldig voor Jan en jou om te weten hoe het met een van "jullie" jongens gaat. Nu is hij zelf al vader.
    Ik ga zo meteen de site van Chris bekijken, ze lijkt me een bijzonder mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat mooi,nu zie ik de foto er bij. Wat fijn voor jullie om te horen dat het goed met hem gaat, getrouwd en een zoontje van bijna 2 jaar. Super....
    Leuk!!!!!!
    Wat leuk van Chris dat ze dit heeft gedaan en mooi vertaald voor jullie.
    Heerlijk om op deze manier nog contact te hebben.
    Ik heb de quilts van haar bekeken wat maakt zij prachtige dingen. Geweldig !!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik kreek kippevel bij het lezen van je verhaal.En het doet je wel wat als je dan opeens nieuws krijgt.En juliie kregen ook het nieuws dat alles goed gaat,dus wat kun je nog meer wensen.Hoop dat het contact blijft.
    Mooie quilts heeft Chris al gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat ontzettend leuk!!! En wat is hij goed terechtgekomen. Het is gewoon te mooi om waar te zijn en wat lief al die inspanning om hem te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GEWELDIG !!!

    IK zit met kippenvel, slik !!!!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!!! Deze dame heeft dus haar ogen uitgekeken war je zei. Nu ga ik bij haar kijken!! Dit ziet er veel belovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jemig Wat een mooie werken staan er op de site!!!
    Daar kijk ik dus mijn ogen bij uit!!!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk voor jullie om iets te horen. Word je toch heel blij van dat het goed met hem gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel ontroerend om dit verhaal te lezen!

    Ik heb op de site van Chris haar prachtige quilts bewonderd. Er zit wel een heel speciale quilt tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, ik ben er weer!!! En ik lees gelijkhier het logje over je verloren "logeer kind"!!! En wat gaat het hem goed!! Geweldig Corrie dat je hem terug gevonden hebt. Wat een ontroerend gevoel zal dat geweest zijn. Geweldig van Chtis om die moeite te doen. En wat een prachtige quilts maakt Chris!!! Ik ga nog even verder buurten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @JOKE, en nog allemaal echt gebeurd ook, het lijkt bijna een droom.
    MARCELLA, zo is het helemaal, het voelt compleet. Helaas hebben we van Ruslan nooit meer iets gehoord, maar juist omdat Dimitri en wij nog een tijd contact hadden na hun vertrek ben ik zo blij om te weten dat het hem goed gaat.
    MaRIA, is het niet geweldig, hij ook alweer vader en hij is gezond en alles is dik in orde gekomen.
    JOSÉ, wat mooi allemaal hè! En met een foto is het allemaal nog anders dan toen ik het je door de telefoon vertelde.
    KATRIEN, deze week gaat er een brief geschreven worden en wordt er natuurlijk een pakje verstuurd voor hun zoontje.
    ANS, hier word ik gelukkig van, te weten dat het hem goed gaat na zoveel jaren. Chris is een schat van een vrouw, altijd al geweest en ik ken haar al best lang!
    Ja MARIAN'NE, dat had ik al van je verwacht, ken je inmiddels al een beetje :- )))
    WILMA, wat zal Chris het fijn vinden om jouw reactie en die van de anderen te lezen.
    MARTINE, héél erg blij.
    BERTHI, fantastisch nieuws toch hè! Ik ben erg benieuwd welke quilt je zo heel speciaal vindt.
    MARIJNA, we vinden het erg gezellig dat je er weer bent, meer dan een maand je gezellige logjes en reacties gemist. Wel een bijzonder verhaal om bij te komen lezen Marijna.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had dat nog willen schrijven,je zal wel een pakje opsturen voor de kleine. Zo goed ken ik je al dat je dit zou doen. Leuk om dit te lezen. Fijn van Chris wat een schat Corrie. En wat maakt zij prachtige quilts.
    Chris P*R*A*C*H*T*I*G* Mijn complimenten hoor!!!!
    Dit kan ik niet hoor..........

    BeantwoordenVerwijderen
  15. superlief allemaal en wat een stoere vent en dan zo lief schrijven he, heerlijk voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk voor jullie om na zoveel jaren terug iets te horen van Dimitri. Ook door jullie is hij geworden wie hij nu is.
    Wat goed dat jullie zoveel voor hem betekenden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben een aantal dagen geleden pardoes op je weblog terecht gekomen via het Carl Larsson logje. Intussen ben ik al aardig bij gelezen op je web-log. Het is nu net of ik je al veel langer ken. Heb in je huis rond gekeken,
    je man, kinderen en kleinkinderen gezien. Weet hoe creatief je bent
    en geinteresserd in veel dingen. Ik krijg dubbel kippenvel als ik het verhaal over Dimitri lees. Het is een fijne verrassing voor jullie om te horen dat het zo goed met hem gaat. Maar ook is het fantastisch dat er zoveel mensen via dit weblog kunnen laten weten hoe fijn ze het voor jullie vinden.
    Dat is het dubbele kippenvel gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie ,wat geweldig om na zoveel jaren weer van Dimitri te horen en hem terug te zien op een foto .
    Chris ik heb genoten van je prachtige quilts!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe is het mogelijk dat je nu weer iets hoort, heel fijn voor jullie.
    En wat een prachtige quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @JOSÉ, misschien wil Chris ook wel mee naar Frankrijk als we ooit gaan, kunnen we van elkaar heel veel leren en genieten.
    HILLY, vanochtend de brief en foto aan Menno en Maaike laten zien, vonden het ook heel bijzonder.
    LUT, wat lief dat je dat schrijft, ik geloof ook wel dat iedere bijzondere ontmoeting in ons leven ons vormt, ook wij zijn door deze jongens gevormd en zij door ons denk ik ook. Dat is wat mensen voor elkaar kunnen zijn.
    WILLY, wat ontzettend leuk dat je zomaar hier terecht kwam en er nu al helemaal bij hoort, ik vind het geweldig dat je zoveel hebt gelezen en gezien op mijn weblog. Je bent heel hartelijk welkom in onze gezellige webloggroep en je zult leesvoer genoeg hebben bij iedereen. Dat dubbele kippenvelgevoel komt inderdaad door ons gezamelijke delen van alles wat ons interesseert, heb ik ook nog steeds. Dit is voor mij iets heel moois in mijn leven sinds vorig jaar. Je gaat echt genieten van de warmte die door het scherm heen komt. Wees welkom Willy, van harte!
    MIEN, wat supermooi hè, ik ben zo benieuwd hoe het contact verder zal verlopen, ik wilde mardat ze ook e-mail hadden, maar misschien hebben ze dat ook wel. Ik ga eerst schrijven en dan komen we misschien meer aan de weet.
    Het feit dat hij de reis naar Grodno maakte zegt wel dat hij het ook de moeite waard vond.
    Mien ik dacht wel dat jij en de anderen ook de quilts van Chris heel erg zouden waarderen. Ze houdt net als jij van mooie sterke kleuren.
    ELZA, dit is echt heel bijzonder na zoveel jaren en wat ben ik blij dat het hem goed gaat. Nu kan ik per brief informeren naar zijn ouders en broer en zus enz. Dit is echt iets moois in ons leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Corrie,

    Wat bijzonder om zo weer contact te krijgen! En wat is dat lakwerk mooi ...

    Fijne dag & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goh, Corrie, dat is wel weer heel bijzonder. En dat terwijl je zo kortgeleden over de jongens hebt geschreven! Het mooiste aan de brief vond ik de wens om alle dagen een goed humeur te hebben! Dat zouden ze elkaar hier in Nederland ook soms wel eens mogen toewensen!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind dit nu weer zo'n verhaal voor een film...
    Geweldig dat de dagen van weleer op deze manier terug mogen komen!
    Dat doet een mens goed. Zo mooi ook de quilt en die onvermoede vondsten die je hart altijd weer terug naar deze jongen hebben getrokken. Top, Corke!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jee Wat bijzonder en mooi allemaal!!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi verhaal, Corrie, het lijk wel een sprookje. En geweldig dat er zoveel moeite voor is gedaan, om het contact weer tot stand te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie, wat ontroerend om dit te lezen. Wat lief ook dat je een brief hebt en een foto hoe hij er nu uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik geniet nu al,als ik er aan denk!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat mooi zo'n vriendschap over zoveel jaren en zoveel duizend kilometer heen. ik vond het leuk te lezen dat hij jullie gezondheid, welvaart EN een 'goed humeur' wenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig verhaal en wat goed dat jullie indertijd deze kinderen gastvrijheid hebben geboden. Het moet je inderdaad erg goed doen dat het zo goed met je logee van destijds gaat. Mooi lakwerk heb je verzameld. Je staat er versteld van dat dit voor bijna niets wordt verkocht. Hetzelfde heb ik als ik houtsnjwerk in de kringloop zie. Ik zie dan de moeite die het heeft gekost om het te maken en dan klopt er helemaal niets van de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtig verhaal en wat een mooie site van Christina. Zo mag je zien dat Gods werk doorgaat op allerlei manieren en dat wij een stukje daarvan aan anderen mogen doorgeven.Wat kun je je dan een gezegend mens voelen hé. Liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat bijzonder dat ze hem heeft gevonden! Inderdaad een prachtig en ontroeren verhaal.
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beste Corrie,wat ontzettend leuk dat je weer contact hebt met "je jongen van destijds".Ik begrijp volkomen dat het erg ontroerend is wanneer je na zo lange tjd weer een teken van leven ontvangt. En wat voor een teken. Het zal je vast goed doen dat het zo goed met hem gaat en daar heb jij, door je ontvangst destijds in Nederland, natuurlijk ook aan meegeholpen.
    Ik heb genoten van je logje.
    Groetjes,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een heel mooi en ontroerend verhaal en zo,n lieve brief .

    En dat je nu door deze contacten zo,n prachtige verzameling bent begonnen .
    Zoiets groeit zomaar en wat een prachtige stukken , de mooie motieven en kleuren .
    Gelukkig dat er nog heel veel spullen goed terecht komen .
    Alles is goed bij je onderdak !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @CAROLIEN en alle anderen, bedankt voor jullie reacties bij dit log, ze maken dit hernieuwde contact nog specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat mooi dat je na zoveel jaren weer iets van dat kleine jongetje hoort en dat hij ook nog zulke goede herinneringen aan die tijd bij jullie heeft.
    Mocht ik bij de kringloop iets van dit bijzondere lakwerk tegen komen dan neem ik het meteen voor je mee, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. P.S. Nog bedankt voor de tip, ik ga straks lekker bij de thee die link eens bekijken!

    Dag, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Corrie(?)

    via een reactie op mijn log kwam ik bij jou terecht. Wat een feest om te lezen. Wat een mooie foto's. Ik kom zeker terug.
    En nu heb ik ook nog iets aan te bieden. Mijn moeder heeft dertig jaar russisch geleerd en gelezen. Daardoor had ze ook wat kennissen uit Rusland. Die namen van vakantie in Rusland dan vaak cadeautjes mee. En je raadt het al, ook van die mooie lakspullen. Toen ze overleden was vonden wij een soort bierkroes en twee lepels. Ikzelf heb er niet zoveel belangstelling voor, dus mijn vraag is: wil jij ze hebben?
    Ik hoor graag van je. Ik zou blij zijn als deze dingen een goed thuis krijgen.
    groetjes, tot gauw, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @JANET, nu pas lees ik je lieve aanbod en ik hou me aanbevolen. Gisteren was ik nog heel dicht bij je inde buurt, ik schrijf er later nog over. Moest steeds aan je denken toen we rond je woonplaats reden. Heb je het gemerkt ;-)))
    CAROLIEN, ook jij nog hartelijk dank voor je reactie.
    ANNE, kom net terug van lang leesgenot bij jou (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie, geweldig dat je bericht hebt gekregen. Leuk om een foto en een brief van Dimitri te hebben. Super dat je na al die jaren een berichtje hebt gehad. Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat heerlijk om een berichtje te ontvangen van vroeger en om te weten hoe het nu met hem gaat. Gekoesterde herinneringen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...