maandag 16 juni 2008

Internet en vriendschap



 
Velen van ons hebben via internet vriendschappelijke banden gekregen
met andere webloggers of met lezers van hun weblog.
Er komt soms een e-mailcontact tot stand waarin we elkaar
wat beter leren kennen en dan krijg je soms van die bijzondere cadeautjes
toegestuurd omdat het contact zo op prijs gesteld wordt
en men je graag iets wil geven.
Zo kreeg ik van Joke dit prachtige zelfgemaakte speldenkussentje
toegestuurd met een receptkaart vanuit Zweden waar Joke woont.


 Op de achterkant van het kussentje een sprekend stofje.



Kort geleden kreeg ik ook een e-mail van Willy die tijdens het zoeken
naar informatie over de Larssons per ongeluk op mijn weblog
terecht was gekomen . Ze heeft een leuke, enthousiaste reactie geplaatst
en we hebben een paar keer gemaild over onze gemeenschappelijk interesse
voor het werk van Carl en Karin Larsson en Willy schreef dat ze binnenkort
naar Zweden gaat om o.a. het huis van de Larssons te bekijken.
Ze is te benijden! Meteen stuurde ze me dit mooie kaartenboekje toe
met een heel mooie rozenkaart en nog een schattig voorleesboekje voor Max
met prachtige tekeningen van Marit Törnqvist haar lievelings-illustratrice,
een Zweedse die in Nederland woont, zoals Willy me schreef




Dan kreeg ik van Paulie dit schattige merklapje dat ze me,
opgeplakt op een kaart, toestuurde.
Paulie maakte voor het Hartenproject van Berthi 
een prachtige merklap (zoek op alfabet naar Paulie)
met heel mooie bijbelteksten erin geborduurd.
Als je op Paulie's naam klikt kun je daar meer over lezen.
Omdat die bijbelteksten ook echt iets voor Paulie en mij betekenen
leek het me heel mooi om haar merklapje te verwerken op een
nieuwe omslag voor mijn eigen bijbeltje ...




... waarvan de kaft al eens venieuwd is en die ook alweer aardig versleten is.
Die slijtage is een goed teken volgens velen en ik wil jullie een paar plaatjes
laten zien van wat er nog meer dan bijbelteksten in dat boekje is te vinden.




Hier zie je een doorgeknipt bankbiljet waarvan de andere helft als symbool
van onze vriendschap in het bezit is van mijn vriendin Jorine die in Libanon woont.




Twee boekenleggers van dezelfde vriendin Adinda
die ik ook al heel lang ken en met wie ik samen heel veel beleefd en gedeeld heb.
De teksten op de bladwijzers spreken voor zich 


. Als laatste een papiertje dat ik ooit uitknipte en in mijn bijbel legde
omdat het me bijzonder aansprak.
Het is geschreven door Grant Colfax Tullar (1869-1950). 
Het is een tekst waarop ik door alles heen wil vertrouwen.
Vriendschap is tijdens mijn levensreis van levensbelang en daarom
ben ik heel dankbaar voor ieder blijk van vriendschap!


40 opmerkingen:

  1. Wat is het bijzonder om kadootjes te krijgen van mede-webloggers. Ook mij gebeurd dat wel eens, ook door de siggyruil die ik organiseer, en ik vind het heel speciaal.
    Je hebt prachtige dingen gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zulke vriendschappen.
    Joke heb ik vorig jaar ontmoet en dat is zo'n lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verslag!!!
    En ja je hebt zo gelijk!! Vriendschappen zijn zo belangrijk. Zonder vreindschappen was ik denk ik moeilijke periodes in mijn leven minder geod doorgekomen. Nu kijk je terug op lieve steun die je soms zo hard nodig hebt. En juist door de periodes die niet helemaal gaan zoals je had gehoopt kom je achter de vrienden die je echt vreinden kunt noemen. En eigenlijk vaak de mensen waar je het minst van verwacht!! Hier en daar valt dan een "vriend" af maar zelfs daar ben ik dan weer heel dankbaar om. Zo selkteer je wel een groepje mensen om je heen waar je echt wat aan hebt. Want in goede tijden is iedereen je vriend. En mijn grootste vriend??? Dat is mijn eigen maatje of liever gezegt mijn eigen mannetje...... wat wil een mens nog meer??? Je hebt erg mooie spilletjes gehad en koester deze!! Ik geloof dat ik weer een heel verhaal loop te typen..... Soms kan je dat zo hebben hé??!!

    Fijne dag, Corrie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonder vriendschappen zou het leven moeilijk zijn .
    Je hebt een prachtig log geschreven en hoe alles bij elkaar past al de leuke attenties die kunnen een mens zo blij maken .
    De speldenkussentjes zijn werkelijk schatjes en het lieve merklapje van Paulie de boekjes en de boekenleggers met prachtige teksten , je kunt het allemaal blijven koesteren , alles uit liefde je geschonken wat wil je nog meer .
    Dit is veel meer dan al de mensen met begerige blikken maar hopen om een grote som geld te winnnen . Nog meer en nog meer .
    Zijn ze dan nooit tevreden .

    En leuk dat je alles weer hier even aan ons toont , we zijn zo lekker nieuwsgierig .

    Geniet er van en wij genieten met je mee .
    Groetjes , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik genoten van je verhaal Corrie, ja vriendschappen zijn zo belangrijk ook al zijn ze via de E mail, maar daar ook, ontstaan er hele fijne en hechte contacten door.
    Zo kreeg ik vandaag een Quilt kat uit Amerika van Cathy Sanders, die haar grootouders in Zweden hebben gewoond, in Alfta een uur rijden hier vandaan , en dan zie je naar weer hoe de wereld klein is!
    Kleinen dingen kunnen mensen soms veel gelukkiger maken, dan handen vol geld (het is wel makkelijk om wat te hebben).
    Ik vind het lief dat iemand me lieverd noemt, ik word daar warm van van binnen, mijn dag is weer helemaal goed, eerst mijn kat, nu jou verhaal en dan lieverd genoemd te worden, wat wil een mens nu nog meer. Ben benieuwd waar Willy naar toen gaat in Zweden.
    Fijne avond Corrie en bedankt voor je verhaal Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk Corrie dat je zo in het zonnetje gezet wordt...je hebt gelijk,vriendschappen zijn heel belangrijk.Dat zag ik gisteren weer op ons tuinfeest toen er zoveel lieve mensen waren waar ik allemaal "iets" mee heb,een heerlijk gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, Corrie, vriendschap is een gouden randje aan het leven. En dat deze mooie dingen naar jou toekomen, heeft ook erg met jouzelf te maken!Je bent die vriendschappen ook dubbel en dwars waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vriendschappen via internet, geen liefde op het eerste zicht. Maar ondertussen heb ik ook al talrijke mensen ontmoet en blijven die vriendschappen bestaan. Geniet ervan: vrienden hou je voor het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na je mailtje van vandaag ben ik meteen bij je web-log gaan kijken.Wat een bijzonder verhaal is het geworden.
    Wat mooi dat je het merklapje van Paulie gaat gebruiken voor je bijbeltje met dierbare spulletjes. En Joke uit Zweden stuurt een mooi
    speldenkussen en ontvangt zelf weer een mooie Quilt kat uit Amerika.Mooi zo'n world wide web van vriendschap.
    Met Betty's berichtje ben ik het helemaal eens.
    Ik wens jou en Max veel plezier bij het lezen van de gedichtjes en kijken naar de mooie illustraties van Marit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tekst Corrie. Fijn he om zo via dit medium nieuwe mensen te leren kennen. En wat je niet al voor liefs in de bus krijgt. Enig! Larsson is om naar te blijven kijken he. Het moet fantastisch zijn om zijn woonhuis te bezoeken en alle details te kunnen zien (en liefst voelen-maar dat zal wel niet mogen) En Corrie ja dank...jij zag het lipje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie wat ben je rijk!
    :o)

    En wat is het fijn dat er internet bestaat,...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zeker heel bijzonder, de contacten die via Blogland ontstaan.
    En dan vind je "zomaar" iets in je brievenbus en dat geeft je een "warm" gevoel.

    Heerlijk om je Bijbel te zien met "van alles" daarin, dat heb ik ook.
    Gisteren sloeg ik een boek open en vond een bijzondere brief ...... en dan ben je toch even stil ......... en later ga je weer verder .......... in gedachten .......
    Jij weet dat precies.
    Mooi om het merklapje te gebruiken voor een nieuwe omslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie,wat een mooi verhaal.En dit alles door het internet,mensen die je bij wijze van spreken eigenlijk niet kent en waar je toch fijne contacten mee kunt maken.Heerlijk is dat.Ook ik heb zo heel wat vrienden gemaakt.En leuk ook dat je uit bepaalde hoeken een geschenkje ontvangt.Blijven genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja heerlijk.
    Wij hebben dat ook mogen 'smaken' !!!

    En wat leuk Paulie hier te zien. Weer een mooi werkje van haar hand en een goed idee van jou om daar een hoesje van te maken.
    Voor een belangrijk BOEK in jouw leven !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi verhaal Corrie. Ook zo leuk het contrast met het verhaal bij Berthi over shoppen in Venlo. Voor vriendschap kun je niet shoppen, die verdien je. Ben het dan ook helemaal met Betty eens.
    Een vraagje, mag ik die laatste tekst, over Gods Weefsel, overschrijven? Ik heb een klein boekje waarin in alle mij aansprekende teksten die ik tegenkom verzamel. Om ooit nog eens te gebruiken in een merklap.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk al die kadootjes van vele vriend(inn)en.
    Je hebt helemaal gelijk, hartstikke belangrijk voor ieder mens. Geniet er lekker van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O Corke wat een heerlijk log, en omdat je zelf zo'n lieverd bent groeit als vanzelf de vriendenschare bij je!

    Om een merklapje van een vriendin om je bijbeltje te gebruiken is heel speciaal.

    (Mijn gebedenboekje: beduimelde pagina's, aantekeningen her en der, loszittende blz enz enz. En hij valt graag open op blz die ik nét wil lezen. Zit ik met een vraag, tien tegen één dat-ie antwoord geeft. Mysterieus. Ik heb een innige vriendschap met mijn gebedenboekje zogezegd).

    :-))) Prachtig log, Corke. Fijn om je geliefd te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent weer eens heerlijk verwend, Corrie! Grappig dat jij ook van alles in je boekje(s) bewaart. Doe ik ook al jaren en het is soms echt een verrassing wat ik aantref. Leuk jouw verhaal over vriendschappen. Ik kom net terug van een festival en heb weer allerlei oude en nieuwere vrienden ontmoet uit diverse landen, zo leuk dat je gewoon de draad weer op kunt pakken waar je de voorige keer gebleven was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk verslagje weer Corrie! Ja, dat internet is wat hè? Tot voor een paar jaar wilde ik er niet aan maar eenmaal ontdekt biedt het toch heel veel fijne mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @WAT een mooie en lieve reacties weer, ik ben zeker een heel rijk mens zoals Ingrid al noemde en ik merk dat iedereen dat kent en blij is met hun eigen leven waarin vriendschappen zo belangrijk zijn om elkaar aan te vullen en elkaar te zeggen waarom je elkaar zo waardeert. Mooi zoals meerdere van jullie ook boekjes hebben waarin allerlei teksten en dierbare dingen bewaard worden en waarvan de inhoud nog steeds iets betekent in hun leven. Vriendschap is voor iedereen en kan altijd, of het met een kind is, een jongvolwassene, je eigen partner of je broer of zus of met iemand die op je pad kwam en je zeer na is geworden, wat een prachtig geschenk! Heel dankbaar ben ik voor jullie blijken van vriendschap via internet en voor alle lieve woorden die me ook in dit log weer toegevoegd zijn!
    INE, natuurlijk mag je de tekst overschrijven, het is niet mijn eigendom en als je op de link klikt naar de schrijver van dat lied, zie je de tekst nog duidelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie, ik kan alleen beamen wat er al gezegd werd. Alleen dat ik het erg fijn vind, dat internet zoiets mogelijk maakt. Dat er mensen op je pad komen, die elkaar zoveel vreugde bezorgen.
    50 Jaar geleden tijdens een godsdienstles wilde een kapelaan ons iets leren over verdriet. Hij gebruikte daarbij het voorbeeld van God die in de hemel aan een talfellaken borduurt. Wij zien de onderkant en begrijpen daar soms het mooie niet van, maar "later" zien we hoe het is geworden. Ik denk dat die kapelaan dat gedicht ook kende!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Corrie,
    De warmte knalt alweer van het beeldscherm af en het is nog niet eens 10 uur.Jij bent ook zo'n bijzonder mens en ik ben heel blij dat ik jou heb leren kennen op dat toch o zo grote www.liefs en een dikke zoen Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel bijzonder al die mooie cadeautjes en herinneringen. En dat is zeker ook wat jij bent ... bijzonder ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie log om te lezen.
    Ik vind het zelf ook zo verbazend leuk hoe je via internet contacten legt met anderen. Je komt zoveel leuke, inspirerende mensen tegen, die je anders misschien wel nooit had ontmoet.
    Dat boekje van 'je bent de liefste' staat ook op mijn verlanglijstje, de illustraties zijn zooo mooi.
    En mooi om je bijbeltje te zien. Die laatste tekst gebruikt Corry ten Boom ook ergens in éen van haar boeken.
    Fijne avond nog Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, ik voel hetzelfde als ji. Veel leuke inspirerende mensen kom je op internet tegen. En dan wordt je soms verwent door leuke knupsels, stofjes, kaartjes, minicadeautjes enz. Enig is dat. Het is erg leuk te zien wat jij via tante post gekregen hebt. En de wereld is erg klein op deze manier. Ik geniet er van. en dan te denken dat ik een paar jaar geleden niks van computers wilde weten!!! Ik kan nu niet meer zionder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb dezelfde ervaringen als jij, kom allerlei erg leuke mensen tegen. En dan zeggen ze dat het internet eenzaam maakt !! ;) Heerlijk om zulke leuke pakketjes van heel de wereld te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Corrie,

    Wat heb je een ontroerend logje geschreven, heel mooi. Leuk he, die internetcontacten zijn vaak al cadeautjes (vind ik) en dan sturen ze nog echte cadeautjes naar je op! Heel leuk en waardevol allemaal.
    Je bijbeltje is prachtig, zo ook de persoonlijke herinneringen die erin staan. Mooie tekst over dat te vormen/gevormde weefsel ... Dat is voor ons handwerksters zó herkenbaar!
    Dank je wel nog voor je laatse berichtje op mijn blog. Ik deel GEHEEL je visie op de bevrijdende kracht van humor in onze wereld! Gods glimlach indachtig is het toch mooi te leven!

    Fijne dag en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liebe Corrie, das Merklapie ist sehr schön. Liebe Grüße Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Corrie allereerst heel hartelijk bedankt dat je me in aanraking hebt gebracht met Willy, heb inmiddels al met haar geschreven.Ik heb een heel verhaal geschreven over Selma Lagerlöf op mijn site, ik ben daar in 2006 geweest. Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is het weer heerlijk hier te lezen bij jou,zoveel vriendschappen.Ik geniet met je mee. Prachtig wat een leuke reacties. Zoveel liefde !!!!!!!!! Wat zul je je rijk voelen met deze vriendschappen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze log straalt één en al warmte en vriendschap uit, Corrie!!!
    Voor mij ben jij een van de vele fijne vriendschappen die via internet zijn ontstaan.
    Bijzonder mooi dat dit via internet kan ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @MaRIA, wat fijn dat je toen al een kapelaan had die zulke voorbeelden wilde gebruiken, dan zul je meer mooie dingen geleerd hebben.
    DEES, ben je weer terug, wat gaat het allemaal snel!!! Lief (^_^)
    JANET. insgelijks zeggen ze hier :- )
    KAROEZA, over Corrie schreef ik ooit ook een logje: http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/05/een_andere_corr.html
    MARIJNA, tijdens een vakantie kunnen we heel goed zonder computer, maar zonder willen we echt niet.
    ANNITA, internet is juist en prima plaats voor eenzamen, vind ik tenminste. Daarom ben ik zo blij dat ik er weg mee weet nu ik ouder wordt.
    CAROLIEN, wat een mooi en waar antwoord, dankjewel!
    EVA-MARIA, dank!!!
    JOKE, ik kom snel kijken en lezen!
    JOSé, rijk voel ik me zeker en jij kent dat ook!
    BERTHI, dankjewel en dat geldt ook voor mij, jammer dat we zover uit elkaar wonen, maar daar is internet dan gelukkig weer de oplossing voor *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Corrie,

    Je had het goed geraden (knap hoor!): het is Yo Yo Ma. Ik hoorde de muziek op een andere blog en besloot toen toch maar een 'playlist' te gaan aanleggen, zó mooi vond ik die muziek! Alleen jammer dat het nogal onbarmhartig ophoudt, het is niet netjes afgerond. Ik ga mijn eega maar eens héél lief aankijken of hij het niet voor me wil/kan downloaden en dan het hele muziekstuk :) Het heet 'Gabriel's Oboe' en is een gedeelte uit de filmmuziek van 'The Mission'. Adembenemend, vind je niet? leuk dat je er op reageerde, ik herken de emotie ...
    Onderaan mijn blogpagina staat de lijst van de muziek die ik erop heb gezet. Meestal zetten mensen die in de sidebar, maar dat paste bij mij niet (zal wel weer een trucje zijn, maar iknieweetnie), vandaar dat hij onderaan staat.

    Dank voor je lieve mailtje en een fijne dag!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Johanna Zweden20 juni 2008 om 18:39

    Ja er is een hele reeks stof uitgebracht van Monet jaren geleden. Ik heb toen een hele stapel gekocht toen ik in Schotland woonden, prachtige stoffen.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ha die Cor !

    Over cadeautjes gesproken...weet je dat ik een bekeuring heb gekregen na jullie te hebben bezocht ? Op weg naar huis; 51 euri !

    Maar het viel mee, we kregen ook nog een naheffing van de Zwitserland-vakantie: 300 euri!!!

    Morgen blijf ik thuis, kan ik de hele dag sparen..

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie blog, Corrie! En zo waar!
    Dank dat we over je schouder in je bijbeltje mochten kijken. De tekst van Gods borduurwerk ga ik bewaren en in mindere tijden weer even lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie,kom je even nar de stokrozen kijken?Ze zijn zo MOOI....:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @CAROLIEN, wat fijn dat je even hebt doorgegeven welk muziekstuk het is, ik vind het werkelijk schtiterend!
    JOKE, héél erg mooi die stoffen!
    IEN !!! Wat vreselijk, dan heb ik wel een héél duur cadeautjes van je ontvangen, reed je te hard?? En hoe kun je nu een naheffing gekregen hebben van een vakantie? Balen voor jullie zeg, ik moest wel erg lachen om je dagje thuiis zodat je de hele dag kunt sparen, ha,ha,ha!!!
    SASKIA, fijn dat je er iets aan hebt.
    MARIANNE D, ik kom er zo aan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat heb je mooie cadeautjes gekregen.
    Ik vind het doorgeknipte bankbiljet geweldig bedacht! Lieff!!
    Ik vind het lezen van weblogs geen koude gebeurtenis meer.Het voelt alsof jullie mijn vrienden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een hoop waardevolle berichtjes in 1 logje! Leuk om zo'n cadeautje te ontvangen!
    Leuk je bijbeltje met zo'n kaftje! Dat doet me denken aan het bijbeltje wat ik ooit geërfd heb waarin het jaartal 1875 instaat. De pagina's zijn zo dun dat ik ze heel voorzichtig omsla anders zouden ze nog breken. Het lettertype kan ik jaren al niet meer zonder een leesbrilletje lezen.
    Wat een mooie inhoud zit er bij jou in!
    Ik heb als kind een bijbeltje gekregen toen ik mijn h.communie moest doen. Ik zat op een Nutsschool en niet op een Katholieke. Ik moest dus tijdens die periode 'oefenen' op een andere school. In die tijd kreeg ik bidprentjes en die heb ik wel allemaal bewaard in mijn bijbeltje. Ik heb me al jaren uitgeschreven, maar dit zijn toch herinneringen die je bewaard, evenals mijn kop en schoteltje wat ik toen heb gekregen en een kruisje aan een hangertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...