zaterdag 28 juni 2008

An Keuning en "De verbindende kracht van Quilts"



Woensdag j.l. heb ik een van indrukwekkendste ontmoetingen
van mijn leven gehad en ik vind het dan ook heel moeilijk
om met mijn eigen woorden uit te drukken hoe dat was.
Chris nodigde me uit om met een aantal vrouwen die allemaal
quiltliefhebsters zijn, mee naar Beetsterzwaag te gaan om daar
An Keuning te ontmoeten en haar te horen vertellen over haar ervaringen
in het verzet en over de opvang van onderduikers, honger-evacuées,
Joden en kindertransporten tijdens de oorlog door haar en haar man Herman.




Voor het herbergen van veel van deze mensen kregen An en Herman
Quilts en Comforters toegezonden van de Mennonite Central Committee
(de hulporganisatie van de Doopsgezinde Hulpwerkorganisatgie in Noord Amerika).
Herman is altijd Doopsgezind Predikant geweest.
Op de foto hierboven zie je An in haar zitkamer terwijl ze ons haar verhalen vertelt.
We werden gastvrij onthaald door hen beiden en binnen de kortste keren
voelden we ons heel vertrouwd met elkaar.




  Hier zie je het boek dat An samen met Lynn Kaplanian-Buller schreef
over de verzets- en onderduikers verhalen en de vele, vele quilts die An
in de oorlog toegezonden kreeg van de bovengenoemde organisatie
om de vele mensen die zij opvingen warmte te kunnen bieden.




Lynn heeft jaren geleden, tijdens een bezoek aan An en Hermans boerderij
die ze indertijd bewoonden, al die Mennonite Quilts ontdekt.
Pas na veel aandringen wilde An haar ervaringen vertellen en is er nog weer later
een boek over geschreven dat sinds kort ook in het Nederlands is vertaald.




Hier zie je de DVD die achterin het boek meegeleverd wordt.
De film die op deze DVD staat kun je tegenwoordig ook 
bekijken en beluisteren en iedere keer ontroert An's verhaal me diep.





Ik kocht het boek woensdag toen wij na het bezoek aan An en Herman Keuning
aansluitend de expositie bezochten in het kerkje van de Doopsgzinde
Gemeente te Witmarsum, waar deze uitzonderlijke quilts na een rondreis
door de VS en Canada weer terug zijn in Nederland en hier bezichtigd kunnen worden.



(dit is de poster van de expositie die ik cadeau kreeg en in huis opgehangen heb)

Ik heb van deze dag een foto-album aangemaakt (klik)



Al die prachtige quilts die ik daar van heel dichtbij heb kunnen zien,
hebben een enorme indruk op me gemaakt, niet alleen door de heel mooie,
oude stoffen waarvan ze zijn gemaakt, maar vooral door de slijtplekken
die hun eigen verhaal vertellen. Neem alstjeblieft de moeite
om het foto-album te bekijken en ik hoop dat er daardoor nog
veel meer mensen het boek zullen kopen om net als wij al die bijzondere
verhalen van An en Lynn te kunnen lezen en henzelf te zien en horen spreken
op de DVD. Ik wens jullie heel veel kijkgenoegen toe.
In de rechterkolom van mijn weblog vind je ook een foto met link naar
het foto-album

69 opmerkingen:

  1. Alleen het eerste plaatje al .....
    ik heb wel vaker erg oude quilts in handen gehad ..... en het lijkt alsof de verhalen verteld worden bij het aanraken, bij het voelen van deze quilts.
    Dit boek zal dan ook zeker heel bijzonder zijn.
    Fijn dat jij er een log over schreef.
    En ga zeker je fotoboek bekijken.
    Dank je Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie , wat prachtig om het allemaal te lezen bij je .
    En je hebt weer een album gemaakt .
    Daar moet ik even de tijd voor nemen .
    Alvast veel dank , dat we het mee mogen beleven .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat een mooi verhaal wat zul je genoten hebben. Haar zelf ontmoeten wat leuk. Zo en nu ga ik de foto's bekijken, tot zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, ik hoop dat je fotoboek hier lang blijft staan, want wil zeker nog eens komen kijken.
    Wat mooi, je word er toch stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat had ik daar graag bij willen zijn, PRACHTIG!!!!!!!!! Ook mooie detail foto's gemaakt.
    Dat jullie die oude quilts mochten beetpakken.
    Dat mag op tentoonstellingen alleen met handschoentjes, je mag er dan niet aankomen.
    Wat leuk dit, een hele eer zou dat voor mij zijn.
    Geweldig Corrie je gaat nog overstag om ook quilts te gaan maken je word verliefd nu ik weet het zeker.
    Wat een superdag en een mooi boek als herinnering.
    Prachtige foto's ik was er een beetje bij.
    Ik kom nog gauw eens terug....... om te kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben weer langs wezen kijken ik kom niet weg. Herkenbaren motieven voor mij,enig en wat sta je goed op de foto. Je ziet er super uit.
    Fijn weekend verder gr... José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOOOOO Corrie wat zal dit een ervaring zijn geweest !!!!!
    Ontroerend en heel bijzonder .
    Je fotoalbum ga ik zeker nog dikwijls bekijken. En wie weet kan een bezoek aan de tentoonstelling gepland worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, dank je wel dat we mee mochten op dit uitstapje. Ontroerend. En wat mooi dat er zoveel bewaard is gebleven. En dat An en Herman er nog over kunnen vertellen. Ik ga ook kijken of Witmarsum te bezoeken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat super Corrie dat je er een fotoalbum van gemaakt hebt. Prachtige quilts en ik denk dat daar heel mooie verhalen bij horen.
    (Weet nu ook wat een Comfort quilt is)
    Is het boek alleen bij de tentoonstelling te koop?
    Fijn weekend Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @FLEUR, het album laat ik zeker nog een hele tijd staan, mocht ik iets op moeten ruimen i.v.m. de bandbreedte of zo, gaat er eerder een ander album weg, dit blijft lang staan!
    JOSÉ, ik wist dat je er razend enthousiast over zou zijn, als je de kans hebt, ga er dan naar toe. De quilts op de tentoonstelling mochten we trouwens niet aanraken, alleen die bij An thuis! In het boek staan echt prachtige foto's van de quilts en de verhalen zijn ontzettend spannend en ontroerend, meer nog dan het boek dat ik je stuurde, omdat het hier in ons eigen land allemaal gebeurde.
    GERRIE, ik vind het juist heel fijn dat je er de tijd voor wilt nemen.
    MIEN, ik moest ook zó aan jullie denken en had jullie allemaal wel mee willen slepen.
    INE, het is zeker de moeite waard.
    MARTINE, ik heb even gegoogeld en het boek is ook te bestellen bij "The American Bookcenter" daarvan zijn Lynn en haar man trouwens oprichters en eigenaars ;- )) Hier is de link:
    http://www.abc.nl/search/detailed.php?isbn=9789081295512&valuta=g
    Jij ook een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, wat lief dat je ons wel allemaal had mee willen nemen.Dan had je zeker een bus vol gekregen.
    Door je verhaal en de foto's heb je het ons toch voor een deel mee laten beleven.
    Het moet zeker indrukwekkend zijn om de verhalen van An te horen en de quilts van dichtbij te zien.
    Quilts gemaakt uit pure noodzaak. Van gebruikte kleding. Om mensen in nood warm te houden. Quilts met een geschiedenis. De quilts worden tegenwoordig gemaakt als hobby en van de mooiste bij elkaar gezochte stoffen.
    Op de link staat dat de quilts ook nog vanaf november te zien zijn in het Fries Museum in Leeuwarden,
    dus dat geeft nog voldoende tijd om ze te gaan bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi verhaal.En leuk te horen dat je er zo hebt van genoten.Misschien een aanzet om er ook eentje te maken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel verrijkend om dit te lezen. Ik kan me voorstellen dat je dit heel boeiend vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Francien Reijmers28 juni 2008 om 21:20

    Dag Corrie,

    Dank je wel voor het prachtige verhaal met de foto's een reden om naar Friesland te gaan en te kijken.
    ik heb genoten van je verhaal en prachtige foto's.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie bewaar oude overhemden streepjes en ruitjes van je man. Is weer helemaal hot om quilts van te maken. Zo ook oude stropdassen kan je een hele leuke quilt van maken. Heb ik ook jaren geleden met stropdassen een quilt gemaakt met stropdassen van mijn vader broer en nog vele andere er in verwerkt. Is zo leuk om hier mee te beginnen. makkelijk gewoon vierkante blokjes heel eenvoudig maar ozo leuk om te doen. Of de Nine -Patch 9 vierkante blokjes in een blok iszo leuk om mee te beginnen. Zat je maar wat dichter bij, Ik heb zoveel lapjes waar je wat mee zou kunnen doen. Wat zou dat gezellig zijn. Een beetje bij elkaar in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi om te lezen hoe waardevol dit voor je is.
    Ik ga het nog even op mij in laten werken.

    Slaap lekker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @WILLY, fijn dat je extra informatie hebt gevonden!
    KATRIEN, dat zit zeker in het vat, samen met mijn kleindochter!
    Ik ben al allemaal oude stofjes aan het verzamelen.
    GUUTE,ik ben er nog steeds vol van
    FRANCIEN, dankjewel voor je bezoekje en je reactie!
    JOSÉ, dat doe ik zeker, ik keek van de week al helemaal blij naar een gat in zijn pyamajasje ;- ))
    MARIAN'NE, ik hoop dat je lekker geslapen hebt en de link die je in mijn vorige logje gaf kende ik nog niet en ik vind hem superleuk! Dankjewel dat je aan me dacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg bedankt voor dit verhaal Corrie! Ik heb je album bekeken en ben al bijna op weg naar Witmarsum......dat ga ik zeker doen in de komende weken, wat een prachtige quilts en wat een lieve mensen..........dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een verhaal.Nu nog even het album bekijken.Je briam recept gelijk uitgedraaid dat ga ik zeker een keer proberen, lijkt me heerlijk.>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, dank je voor dit log én voor je album. Ik heb nu niet veel tijd, ga zo meteen naar de verjaardag van kleindochter, maar vanavond ga ik de foto's weer uitgebreid bekijken, ik denk, nog wel vaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie bedankt, ik ga hier in ieder geval naar toe.
    Is niet ver bij mij vandaan.
    Mooi verhaal en prachtige quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig, Corrie, dat jullie daar naar toe konden en alle verhalen aanhoren. De quilt hebben allemaal hun eigen verhaal, dat is toch een ontroerend idee en ik kan mij voorstellen dat als je dat van zo dihtbij ziet, je de verhalen bijna voelt. Goed van je, dat je er zo'n mooi album van gemaakt hebt, nu lijkt het net of ik erbij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat enorm leuk, dit verhaal Corrie. Misschien dat ik eerdaags een woensdag of zaterdagmiddag even naar Witmarsum tuf om te gaan kijken. In ieder geval al bedankt voor de leuke foto's, ik heb ze mooi allemaal even kunnen bekijken! Groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk dat je dit vertelt, moet inderdaad een bijzondere ontmoeting zijn geweest! Ik heb het boek en wil zeker gaan kijken in Witmarsum!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Corrie, voor je fotoalbum en voor dit logje kom ik zeker nog terug. Ik heb net mijn naaldenboekje/speldending op mijn weblog gezet. Daar lees je dan ook waarom ik zo weinig online ben op het moment. Je onderstaande logje met de borduurwerken van Willy kom ik ook zeker nog eens beter bekijken. Groetjes, Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dankjewel corrie! schitterend verhaal, schitterende mensen, schitterende quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie wat een mooi verhaal, ik ben ademloos van het lezen en de foto's kijken. Bijzonder dat je zoiets mee mocht maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ademloos heb ik je logje gelezen. Wat bestaan er toch bijzondere mensen op de wereld!! Jullie hebben een pracht dag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat bijzonder dit verhaal. Zoals je haar beschrijft lijkt me het ook een bijzondere vrouw.
    Prachtige quilts.Ooit wil ik er eens een maken, maar dan moet ik zeeën van tijd en geduld hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb nu rustig naar jouw foto's gekeken (daar wilde ik écht de tijd voor hebben!)en jouw verhaal erbij. Ik ben zeer onder de indruk en ik kan mij heel goed voorstellen dat je deze ontmoeting in jouw hart koestert! Ik wil (al is het best ver weg) deze tentoonstelling ook graag zien, misschien samen met mijn moeder. Dank je wel voor dit moois Corrie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een indrukwekkend verhaal. Dit is nou ook mijn liefde voor antieke quilts. Het verhaal, de liefde, de geschiedeis, dit maakt een quilt zo veel meer dn een lappendeken. Wst niets van deze tentoonstelling terwijl ik met onderzoek naar Mennonite Quilts bezig ben. Dank je dat je dit met ons hebt gedeeld. Ik heb nu maar één gvoel, ik wil er ook heen, en ik wil dat boek ook om het hele verhaal te lezen en te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @FRACISCA en alle andere lezers, wat fijn dat ik jullie zo enthousiast heb kunnen maken, het is zo fijn voor degenen die dit allemaal organiseren dat er mensen belangstelling tonen. Zulke verhalen mogen niet verloren gaan.
    Ik hoop dat hierdoor meer bezoekers zullen komen bij de tentoonstelling en dat het boek goed vderkocht zal worden. Ik ben het aan het lezen en het is echt heel mooi en spannend en de DVD is ook heel erg mooi om te bekijken. Om An in het echt te horen praten en haar te zien is heel bijzonder en ze is al 86, dus ik ben vooral blij dat haar verhaal toch op tijd nog te boek gesteld is.
    HESTER, wat vind ik het fijn dat ik iets meer informatie voor je studie heb kunnen geven, ik hoop er bij jou meer van te lezen.
    PETRA, ik hoop dat het je lukt en ook voor je moeder zal het heel bijzonder zijn omdat het allemaal ongeveer in haar tijd plaats vond. Dankjulliewel voor de aandacht voor dit verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Johanna Zweden30 juni 2008 om 14:49

    Hallo Corrie
    Wat zal dit indruk wekkend zijn geweest. Ik ga het van de week eens op mijn gemak allemaal bekijken. Is het boek te koop, ergens !!!
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtig en ontroerende reportage .
    Hele gebeurtenis voor je om dit te mogen bewonderen .
    Je foto,s zijn echt even alsof we er bij waren .
    Dank , dank , voor al je werk !

    Je zult deze informatie je verdere leven met je meedragen , want weet dat de mens een ingebouwde super computer bezit . En die is niet na te maken .

    Veel veel later zit je in je stoel samen met Jan en ga je af en toe al je mooie herinneringen van lang geleden weer even langs .

    Dan zul je er nog van genieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie,nu begrijp ik waarom jij in friesland was..je had een fantastische dag!Wat ontroerend dat verhaal dat je voor ons hebt uitgetypt..Ik ga dat boek zeker bestellen!Ik heb net de "Runawayquilt" gelezen,hierbij zie je ook wat quilts kunnen betekenen in geval van oorlog.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dankjewel voor dit mooie log Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie, wat een prachtig verhaal en wat zullen jullie genoten hebben die dag.
    Ik heb een vraag, ik werk in een Doopsgezind huis en zou graag dit verhaal in het blad van ons huis plaatsen als je daar mee akkoord kan gaan?
    Bij voorbaat dank, Lous

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben zeer onder de indruk van dit log, Corrie! Het doet me direct denken aan al die mensen die ik gesproken heb voor de special 60 jaar bevrijding van HzG.

    Je hebt prachtige foto's gemaakt, waar ik van genoten heb, want voor mij is het te ver om even naar toe te gaan. Ik ga in ieder geval het boek bestellen.

    Dank je dat je hier aandacht aan besteedde, anders had ik dit gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @JOKE, het boek is te koop bij The American Book Center, de zaak van Lynn en haar man en hier is de link naar het boek op hun site
    http://www.abc.nl/search/detailed.php?isbn=9789081295512&valuta=g
    GERRIE, dankjewel en wat jij schrijft over het herinneren is precies zoals ik het me realiseerde toen ik thuis kwam, dit is een onuitwisbare indruk.
    MARIANNE D, ik lees iedere avond in bed een stuk uit het boek en ook de DVD is erg mooi! Beslist de moeite waard om te kopen.
    ELLEN, ik vond het echt een eer om hierover te schrijven.
    LOUS, vanzelfsprekend is dat goed en ik heb je er al over gemaild.
    BERTHI, jou kennende als groot liefhebster van "het verhaal erachter" wist ik zeker dat deze geschiedenis je zou aanspreken. Ik heb aan je gedacht toen ik daar bij An zat te luisteren en dacht: "Dit zou Berthi moeten horen!". Op de DVD kun je haar straks ook horen, dat voegt zoveel toe aan alles, ze is een bijzondere persoonlijkheid. Graag gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel goed dat er een DVD/CD toegevoegd is aan het boek. Ik ga het boek bestellen bij The American Book Center.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een ontzettend mooi en ontroerend verhaal en wat ben ik blj dat je mij hier op gewezen hebt. Het is hier zo dichtbij en ik wist van het bestaan niet. Nu dankzij jou gelukkig wel en ik ga er zeker binnenkort naar toe. En dan ga ik aan jou denken ....

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @BERTHI, het is helemaal een boek voor jou vanwege het verhaal dat An en Lynn zelf vertellen.
    JANET, wat fijn dat ik je heb kunnen attenderen op deze mooie expositie en het is zeker dichtbij voor jou. En verder .... lief *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Niet alleen dit verhaal is bijzonder maar ik vind je Rijksmuseum items iedere keer ook zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heel erg bedankt voor dit verslag en de foto reportage Corrie. Ik heb zeker belangstelling voor het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een parchtig verhaal Corrie. Je leest zo vaak over het verbindende van quilts in verschillende situaties. Ik heb al je fotoos bekeken mey zo veel mooie krachtige oude mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een verhaal weer Corrie..en wat zijn dit toch een prachtige ontmoetingen.Wat een mooi mens.En quilts....oh ik ben er weg van.Ik ben zelf helemaal weg van de Amish.Ik wil daar zelf heel graag naar toe.Ik lees er veel over en heb ook schilderijen en boeken ervan.Ik heb ook ooit gehoord dat er in amerika in de slaventijd,quilts buiten werden gehangen met in de motieven vluchtroutes.Weet jij daar iets van?Het verhaal heeft mij nooit los gelaten en ik wil er heel graag iets over te weten komen.Prachtige post!!!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dankjewel Corrie, ben er weer stil van,...
    Achter quilts schuilenen altijd zulke bijzondere mensen én verhalen,...
    :o)

    Hoe meer ik er over lees, en hoe meer quilts dat ik maak,...
    ik kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn, die niets weten over de bijzondere en eenvoudige kracht van een met zoveel liefde gemaakte quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @ANS, ik geniet er zelf ook steeds van en kom het op meerdere blogs tegen.
    KIENY, een Hollandse/Amerikaanse geschiedenis is zeker mooi voor jou die beide landen zo goed kent en ook nog zelf quilts maakt.
    ANNITA, ik vind het altijd heerlijk om oudere mensen zoals An en Herman te ontmoeten, zelfs in enkele uren tijds leer je zo enorm veel van hun levensgeschiedenis en wijsheid.
    DEES, wij hebben inmiddels gemaild en links uitgewisseld :- )
    INGRID, ik vind het zo fijn dat ik naast mijn eigen hobbies via jullie quiltsters ook zoveel leer over de achtergronden van quilts en er zelfs boeken over lees. Wederom bewijzen de handwerkblogs hun grote nut.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Via het weblog van Hester ben ik bij jou terechtgekomen. De tentoonstelling van witmarsum staat ook op het lijstje die ik binnenkort wilde bezoeken. Maar nu weet ik het zeker. Bedankt voor je foto's en toelichting. Ik zal vaker even een kopje thee bij je weblog komen drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Corrie, ik heb inmiddels het boek thus en de dvd bekenen, erg indrukwekkend. Dank je voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Indrukwekkend, Corrie, en prachtig, ook al waren het barre tijden toen.

    Groet! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Goh Corrie, wat een prachtige foto's! Ga ze zeker vaker bekijken.
    Grappig detail voor mij is, dat ik meteen de kopjes van Lucie Q. Bakker ontdekte op de tafel bij die mevrouw. Toen kwam het Makkumer aardewerk ... De tweede vrouw van mijn vader is jarenlang vertegenwoordigster geweest van Makkumer Aardewerk en Lucie Bakker. Grappig he? Vooral omdat je de serviezen van Lucie Bakker zelden meer ziet (worden niet meer gemaakt). Lucie Bakker was zo'n aardige vrouw, ik ben nog wel eens bij haar op bezoek geweest in Friesland. Ik heb zelf een restant van het servies gekregen toen we trouwden. Maar dit even tussendoor!
    Grappig, grappig, grappig.

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik had je verslag over dit leuke bezoek al wel gelezen en je mooie foto's bewonderd, alleen kon ik nog niet reageren. Wat een indruk zal dit hebben gemaakt! Dit is echt genieten om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Corrie dankjewel voor dit indrukwekkende (foto) verslag.
    (ik loop giga achter met blog lezen, laat staan reageren *Ü* sorry voor de stilte)
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @CAROLIEN, wat leuk om dit te lezen, jij herkende het servies dus meteen. Ik vond het erg mooi om dit servies in gebruik te zien en soms kom je het nog wel eens tegen op internet. Ik zal eens opletten of ik het in de kringloop ook tegen kom, Soms doen mensen iets weg zonder te weten wat het is. Heb jij er nog iets van?
    MARIANNE D, dat begrijp ik helemaa; Marianne door alle droeveige dagen die jullie bleven. Fijn dat je hiervan toch kunt genieten.
    JUUL, ik miste je al heel lang, maat zelf ben ik ook erg afwezig de laatste tijd, probeer af en toe iets te plaatsen en er zijn altijd een paar blogs die ik regelmatig bezoek, komt helemaal goed! We staan helemaal quitte!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hallo Corrie, ja, ik heb er nog wel het een en ander van, geen compleet servies hoor. Het is onderhand meer een klein allegaartje. En er zijn wel wat borden gesneuveld in de loop der jaren :) Ik ben één keer boos geworden op mijn dochter (nog heel klein) toen ze een LQB-bord kapot liet vallen, maar dat vond ik vervolgens eigenlijk zo dom van mezelf: serviezen zijn er toch om gebruikt te worden? Bij mijn ouders staat nog wel een hele kast vol van LQB, trouwens, maar die gebruiken het niet altijd.

    Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @CAROLIEN, wat leuk dat je me dit nog even laat weten! Oh wat kunnen die herinneringen aan onze vroegere reacties soms akelig zijn, maar we vallen allemaal in die kuil, onze kinderen leren daardoor wel dat we "net mensen" zijn ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ja, zeg dat! Nét mensen ... :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @*MARIANNE*, suf van me zeg, maar ik ben wel blij dat jij er ook van genoten hebt ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Corrie, ik ben echt een suffert, googelen etc wie is nu toch ook al weer corrie, ik ben er! Ook ik heb een passie voor Quilten, ben er op mijn 16de mee begonnen, de bekende 6 hoekjes om kartonnen ansichtkaarten.Van elk stukje weet ik nog de herkomst.Op quilttentoonstellingen herken ik stofjes!!!crazy quilt heeft ook al heel lang mijn passie en sinds ik vilt maak ik ook viltquilts. Voor de dochters van dees heb ik geboorte quilts gemaakt.Ik vind het heel fijn dat je op mijn blog geweest bent maar ik kan me voorstellen dat het een beetje binnenkomt.Straks ga ik je fotoalbum bekijken!liefs yvette. ik ben heel erg blij zo'n integer blog als het jouwe tegengekomen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hier komt wat 'hoog' muizen bezoek.
    Kom je thee drinken moeps en nootjes knabbelen !!!?

    http://chatelaine.web-log.nl/chatelaine/2007/05/hoog_bezoek.html

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Zwaaizwaai Corrie,
    ik heb net je "Moeps in het etui van José-log" gelezen en bekeken, maar ik kom niet aan alle reakties eronder toe (en wil er ook niet "overheenwalsen" met zomaar een opmerking, want soms lopen in de reakties de verhalen alle kanten op en dan komt een "zomaar" geplaatste reaktie soms zo plomp over IYKWIM), dus zet ik 't hier even (onder MM's Moepsopmerking *Ü*): wat een schattig log heb je daarvan gemaakt!
    :o)

    ~~~~~~~~~~ tot de volgende keer ~~~~~~~~~~~~~~~~>

    BeantwoordenVerwijderen
  63. @YVETTE, je bent géén sufferd! Je bent juist het tegendeel en zoekt net zolang tot je het gevonden hebt en dat is de beste manier om te leven: "Zoekt en je zult vinden!" Nu heb je mijn blog dan alvast gevonden en er is nog veel meer te vinden (^_^)
    Wat fantastisch dat je al vanaf je 16e aan het quilten bent en dat je voor Dees' kindjes geboorteuilts hebt gemaakt is wel héél erg bijzonder. Inmiddels ben ik al vaker op je blog geweest en leer je beter kennen en je werk ook beter kennen. Het komt nu anders binnen. Ik dank je voor het prachtige compliment over mijn blog dat je "integer" noemt, dat betekent heel veel voor me.
    MARIAN'NE, wat een heerlijke kopjes thee heb ik gedronken en je nootjes waren de lekkerste die ik ooit heb gehad! Wat een prachtig luxe e gezellig tafeltje had je voor me gedekt! Lieve groetjes van Moeps!
    JUUL, jou zal ik nooit verdenken van ergens overheen te walsen, maar ergens overheen dansen is helemaal niet verkeerd hoor Juul, je betn altijd welkom en vind het fijn om je naam te zien staan! DAnkjewel voor je bezoekje aan Moeps en mij ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik en J staan onder het verkeerde logje !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hoi Corrie, ondertussen heb ik het boek en ben er helemaal weg van, de verhalen de quilts geweldig.
    Ondertussen heb ik ook veel mensen gesproken die Ann en Herman Keuning persoonlijk kennen en er veel mee hebben samengewekt in de kerk, dat is allemaal een leuk gevolg van jouw blog hierover.Er komt ook iets in onze eigen krant en dat laat ik je dan nog wel een keer weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. LOUS, oh wat vind ik dat fijn! Wat bijzonder dat jij mensen kent die met hen hebben samengewerkt, wat zullen die misschien ook veel te vertellen hebben over hun ontmoetingen. Dit had ik nooit kunnen bedebken als gevolg van mijn logje hierover en wat vind ik het mooi dat het zo loopt. Fijn ook dat het boek misschien nog vaker verkocht is hierdoor, alle beetjes helpen. Erg leuk om straks te weten welk stukje er in jullie krant over geschreven gaat worden, ik wacht het af en zie ernaar uit.
    MARIAN'NE, had ik al gezien en maakt niets uit, is helemaal goed zo *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat een geweldige ervaring moet je ontmoeting met An geweest zijn. Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen en was erg onder de indruk. Ik ga zeker naar de tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Corrie, ik ben helemaal ontroerd. Zou nog veel meer willen zeggen, maar woorden schieten tekort. Het is goed zo. Alles is al gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...