zondag 22 juni 2008

Briam, Keukenpraat en PDF



Hebben jullie wel eens van Briam gehoord? Ik tot vorige week niet, totdat ik op een weblog het recept zag staan en gisteren heb ik het gemaakt. Menno en Max kwamen eten en omdat Menno vegetariër is, ben ik altijd extra blij met een goed vegetarisch recept.




Als ik sta te koken kijk ik pal tegen dit schattige bosje bloemen aan dat Max
en zijn mama Maaike de afgelopen week kwamen brengen toen ik een paar uurtjes
op Max zou passen. Zie je hem staan die kleine man met het samen met mama
geplukte bosje in een krantje gewikkeld en met zijn neus tegen de voordeurruit
geplakt om te zien of oma er al aan kwam, zoals die oogjes dan kijken !!! 
Dus dan ga je vanzelfsprekend met goede zin de keuken in
om een nieuw recept uit te vogelen.





  
Voor de kruiden in dit gerecht kon ik deels in de tuin terecht,
waar de Rozemarijn en Oregano de winter hebben overleefd
en waar de harten van Fleur nog altijd mooi zijn.




Vanavond heb ik voor het eerst van mijn leven een PDF-bestandje gemaakt
van het recept dat ik naar eigen smaak heb aangepast en we hebben er echt van zitten smullen.
Kijk eens naar dit plaatje van de kruiden die samen met de olie
over de prachtig gekleurde groenten glijden.




 
Om rauw in te bijten!
Ik heb een grote oven van 90 cm breed met dito bakplaat
en die was flink gevuld.



Maar er bleef slechts een kleine portie over terwijl we er toch maar
met z'n drietjes van gegeten hebben (zie bijna lege schaal).
Max kreeg iets anders :- )
Dit is een uitstekende schotel als je gasten krijgt want tijdens het bakken
in de oven voor ca. vijf kwartier kun je heerlijk bij de gasten blijven praten.
en nu maar hopen,
dat het degenen die dit recept ook eens willen proberen zal lukken
om het te openen. Nog een fijne zondag gewenst!



40 opmerkingen:

  1. Ja hoor Corrie het bestand is te openen ! Dat ziet er heerlijk uit.Ga ik ook eens uitproberen.Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er lekker uit en lekkere rode ui erbij .
    Het bestand is goed te openen , dus je hebt prima je werk gedaan .
    En de maaltijd is prachtig gekiekt , je zou er zo aan willen beginnen .
    Wat fijn dat je verse kruiden in je tuintje hebt . Dat is weer een voordeel van een eigen tuin . En je moet natuurlijk geinteresseerd zijn in kruiderijtjes .
    En ook nog groene kruidenvingers hebben .
    Je vaas met die lieve bloemen en zachtroze roos is beeldig . Nu heb je er nog een mooie foto van . Kun je het nog steeds tegen komen . Maar eerst nu volop genieten van het echte . En hoe je het verteld ik zie dat neusje tegen de ruiten gedrukt .
    Mooie momenten Corrie ! ! !
    Die zijn goud waard !
    Een heel mooi verhaal dat lekker ruikt van het eten en met heerlijk bloemengeurtje .
    En ja dat snuitje van de kleine vent is het helemaal .
    Ik wens je een mooi weekend met veel fijne momenten !
    groetjes , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie het is gelukt!
    Zal het door geven aan de Chef,...
    :o)

    Wat lijkt het me heerlijk om oma te zijn.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er me een heerlijk recept uit.Het proberen waard.
    En wat een lieverd die Max,bloemen voor oma,wat lief.
    Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie, Guten Morgen, das Rezept ist von Luisa, die auf Kreta wohnt. Ich hoffe es hat geschmeckt. Schönen Sonntag und liebe Grüße Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik zie het helemaal voor mij!!! Hoe de kleine met zijn gezichtje tegen het raam aan staat. Ze kunnen zo enthousiast zijn!! Heerlijk. wat knap van je om een pdf te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie
    Dat zag er lekker uit zeg!!! Krijg er honger van.
    Gr Joke en een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedenmorgen Corrie
    Max met zijn zelf geplukte bloemen voor Oma, ik zie het helemaal voor me zoals je het beschrijft. Lief.
    De Briam ziet er heerlijk en gezond uit en zal hier binnenkort ook worden geintroduceerd. Ik heb deze week een mooi boekje gekocht waar ik recepten in wil gaan schrijven die ik op jullie web-logs tegen kom Daar komt dan ook een mooie foto bij.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm, heerlijk lijkt me dit recept! En je hebt het zo mooi gefotografeerd! Ik ga het zeker proberen te maken!
    Mooi boeketje van Eva en Max. Jij boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er heerlijk uit Corrie, maar ik zou er dan toch een lekker spiesje van het een of ander naast leggen ;) of uitgebakken spekjes derover of....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie...dank je wel voor een heerlijk logje op deze zondagochtend! Ik word er helemaal blij van!!!!! Van het heerlijke recept maar ook van de mooie foto's én.....van jouw liefdevolle woorden over jullie kleine mannetje. Zoals je het beschrijft zie ik het helemaal voor me en ja...ik snap precies hoe dat voelt. Genieten dus!! Het recept ga ik deze week maken, goed bestand..makkelijk op te slaan en ik laat het je weten hoe wij het vinden. Jouw recept van plaatpizza maak ik ook zeer regelmatig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig logje op de zondagochtend!En het lijkt me een heerlijk recept,hier wordt ook vaak vegetarisch gegeten,dus dat komt mooi van pas!Lief,je bosje Omabloemetjes...;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat staan de harten daar mooi Corrie.
    En dan las ik nog iets over je plaatpizza, maar ik denk dan aan dat mooie muurtje :-).
    Dat kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor het recept, Corrie. Het ziet er heerlijk uit, ga het van de week gauw proberen ...

    Fijne dag en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie dat ziet er lekker uit, zal het ook een keer proberen heerlijk en gezond. Weer prachtige foto's, je wilt zo een hap nemen. Lief de bloementjes van Max Zie zijn snoet zo door de ruit heerlijk genieten voor jou. Ze zijn zo groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor het recept Corrie. Het bestand opende zonder enig probleem. Nog een mooie zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hmmmm Corrie dat ziet er weer heerlijk uit.... ik mis de kookclub weer enorm!! Ik ga dit zeker een keer maken, en ik denk dat ik het ga doen op onze nieuwe barbecue, we hebben zo'n mooie grote nu. Ik moet er dan wel een speciale roostermand voor kopen. MMM heb er al zin in!

    Groetjes! Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @MIEN, zo'n schoteltje houdt ons op de been ;- ))
    GERRIE, wat een lieve reactie weer en ik heb alle kruiden in potten in de tuin en die hebben het overleefd, ik heb in de voortuin wel een struik Salie in de volle grond staan en die bloeit ook prachtig, de Rozemarijn en Oregano ook trouwens! Dus kruiden kweken kan ook in een potje. Ik ga de komende week ook snel weer een nieuwe Tijm en Bladpeterselie kopen.
    INGRID, bij jouw chef helpt het wel als je een recept doorgeeft, hier niet hoor :- ((
    En oma zijn is heerlijk, ooit zul je er ook zo van genieten en de kindjes vooral ook van jou!
    KATRIEN, Max is een dot en hij is net weer naar huis vertrokken met zijn papa en mama, helemaal stil hier! We missen hem nu alweer!
    EVA-MARIA, es hat uns köstlich gesmeckt!
    WILMA, jij weet het maar al te goed hoe ze zijn, líííííééééfff!!!
    Een PDF maken is eigenlijk supereenvoudig, veel eenvoudiger dan ik dacht, maar ja dat is met alles wat je eenmaal weet en kunt.
    JOKE, morgen gauw boodschappen doen ;- )
    SASKIA, ik ben een enorme bofferd, echt waar.
    WILLY, je bent helemaal met het blogvirus besmet lees ik al, je duikt al overal recepten op, leuk hoor om ze in een speciaal boekje te doen en er foto's bij te zetten.
    MARCELLA, vlees is echt niet nodig, het smaakt heerlijk hartig, maar als je veel gasten aan tafel hebt kun je dit als basis gebruiken en dan is een spiesje of iets anders natuurlijk prima! Dat zou ik ook gedaan hebben als mijn andere zoons of gasten hier gegeten zouden hebben.
    HA PETRA! wat leuk dat dit logje je blij maakt, dat was ook precies wat ik probeerde over te brengen, mijn eigen blijdschap met al dit goeds en liefs! Wat leuk dat jullie de plaatpizza ook graag eten, hier ook nog steeds een succesrecept en dat wordt deze Briam ook. Ben benieuwd hoe jullie het vinden (^_^)
    MARIANNE D, jullie zullen ook wel veel kruiden in jullie prachtige tuin hebben staan! Het is goed om minder vlees te eten, daarom word ik altijd zo blij van een goed vegetarisch recept.
    FLEUR, wat mooi hè! Als ik sta te koken en de bloemen van Max zijn er niet meer, dan kijk ik altijd nog naar jouw harten!
    CAROLIEN, dat vind ik leuk, ben benieuwd hoe jij het vindt.
    JOSÉ jij hebt zijn stemmetje gedag horen zeggen en dan weet je helemaal hoe het voelt als hij met zo'n lief snuitje voor de deur staat.
    KIENY, mooi zo, dan weet ik hoe ik voortaan mijn recepten en patroontjes aan kan bieden, dankjewel, we hebben een mooie zondag :- )
    ÁÁÁÁÁNK, hoe is het meis in het verre CANADA? Wat leuk dat je er weer eens bent en ja we hebben een heerlijke tijd gehad toen we de kookclub hadden, mis dat bijzondere ook nog steeds, maar moet er maar niet teveel over nadenken, dan word ik weemoedig! Nu deel ik mijn schoteltjes dan maar via een PDF'je, ha,ha,ha, da's toch ook leuk, eten we toch een beetje samen. Het zal heerlijk zijn op de barbecue! Kussen voor Hajo, Marjolein en Vincent en natuurlijk voor jou! Liefs van Jan en mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, bedankt voor het recept. Mijn dochter en schoondochter eten alleen vegetarisch en ik ben altijd blij als ik iets nieuws vind. Heb het al uitgeprint en zal het deze week eens voorschotelen. Je hoort er nog van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mmmmm Corrie, dat ziet er lekker uit! Wij hebben in de vakantie in een Italiaans restaurant gegeten waar ze alleen vagetarische gerechten hadden. We ontdekte dat pas toen we gingen bestellen, maar we hebben er heerlijk gegeten. Wij zijn echte vlees eters, maar af en toe zonder is beslist te waarderen. Zo'n bewstandje maken kan dan wel eenvoudig zijn, maar het is net wat je zegt!! als je het weet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat ziet er heerlijk uit - de zomer in een bord. en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hmmm dat ziet er echt geweldig uit. Ik ga het opslaan, maar dan moet ik wel even wachten op gasten. Want ik geloof niet dat ik dit mijn lief hoef voor te schotelen ;)
    Lief dat bosje bloemen...
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. "Corrie's Keukenpret" lijkt me wel een leuke naam voor je nieuwe receptenboek met foto's :). Ziet er zo heerlijk uit en wat goed dat je zoon vegetarier is> ik heb hier met de kinders ook altijd een pan extra (als ze weer eens thuis zijn). Dank je weer wel voor je reacties bij de foto's en ja zo leuk dat je het silhouet aan een knipselschilderij doet denken. Ik wou dat ik dat kon... maar :) ik heb er heel wat nageltjes bij geknipt hoor. ( Sssttt...Het is mijn oudste dochter ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er heerlijk uit, snel eens uit proberen, donderdag met de Potluck misschien, dank je voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. GUUTE, leuk dat het recept van pas komt en ik ben benieuwd wat ze ervan vinden.
    MARIJNA, dat is wel lachen, dat jullie onverwacht in een vegetarisch restaurant bleken te zitten. Daar kom ik niet zo snel terecht omdat Jan ook een vleeseter is. Ik zou het heerlijk vinden om eens een goed vegetarisch restaurant in de buurt te hebben.
    ELISABETH, dankjewel en ja de smaken zijn ook zomers en doen aan vakantie denken.
    KAROUZA, dat lijkt me lastig als je lief geen nieuwe gerechten wil proberen, dan is het moeilijk om afwisseling te vinden.
    ANS, die naam zou ik meteen adopteren als er een receptenboek van me uitkwam, het bekt lekker :- ) Doordat onze zoon vegetariër is ben ik ook véél minder vlees gaan eten en dat voelt heel erg goed. Wat leuk dat ik nu iets meer kennis mag maken met je gezin, wat een slanke dochter heb je en ik vermoed dat ik ongeweten al heel wat meer familieleden heb gezien op je foto's ;- ))
    HESTER, wat is Potluck? Ben benieuwd of het iets is voor die gelegenheid, maar de plaatpizza is ook altijd erg geschikt voor gezelschappen, want ik denk dat Potluck iets met meerdere mensen zal zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er uit als een heel lekker, kleurrijk ( ook belangrijk !) recept. Ik ga eens kijken of ik er de mannen warm voor kan maken. Ik denk het wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jammie !!

    En ja voor je boys wil je wel in de keuken staan.
    Moederinstinkt !!?

    Eten geven aan de kuikens (hoe groot ze ook zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De mooiste bloemen pluk je in de tuin! En je recept heb ik al opgeslagen, het lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gôh Corrie, mijn schoonmoeder heeft dat ook. Eten geven aan de kuikens. Ik heb wel eens gezegd:
    de liefde van jullie moeder gaat door jouw maag.
    T is overal hetzelfde. Zal ik later ook wel ;-)
    Maar het wordt gewaardeerd, zie de mooie bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja Corrie hij heeft een heel lief stemmetje, Ik zou hem zo fijn knuffelen. Geniet maar fijn van hem.
    Heeeeeerlijk..........

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Corrie,
    dein griechisches Essen sieht lecker aus und hat bestimmt super geschmeckt!
    Tolle Sommerbilder zeigst du uns :o)

    Liebe Grüsse
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb het ook uitgeprint en ga het maken Corrie, het ziet er heerlijk uit. En vegetarisch is prima hoor elke dag vlees is helemaal niet zo gezond.Fijn om zo oma te mogen zijn!!
    liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  33. het lijkt zo te zien wel op de chopka salade die wij vaak eten: een Bulgaarse salade met vooral komkommer tomaten rode ui en feta. Meer niet geloof ik...
    Leuk he, dingen zoals pdf-jes uitproberen.

    groet,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige bos bloemen van je kleinzoon!!!
    Het gerecht ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Corrie, was weer even gezellig dat je op de koffie bent geweest.Lekker hé de koekjes. smile.
    Ben mijn koffer aan het pakken, morgen naar Stockholm om reportage te maken over Zweden, Angus blijft achter om op Simba te passen.
    Ga 5 dagen met mijn vriendin Stockholm onveilig maken. grinnik.
    Mooi het dat huis van de Fam.van de Geer, binnen is het ook zo mooi, helaas ik moet ergens foto's hebben, maar kan ze niet vinden!! Heb er ook zoveel. Waar ik ook zo blij mee ben op onze nieuwe website is, die albums, je kan we zoveel mee doen,Nu ik weet tenminste waar ik mee bezig ben van de winter, hoop ook mijn foto's van Schotland te vinden zodat ik daar over kan gaan schrijven,
    Groetjes Joke en tot maandag. Trouwe fan van mijn web-site. grinnik

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ANNELIES, door de kleuren die ik in de grote kom zag besloot ik foto's te maken en er een recept voor te uit schrijven :- )
    MARIAN'NE, zo ist maar net! ;- ))
    CONNY, zeker en daar weet jij alles van met je geweldige tuin!
    INE, zo was mijn moeder, zo was mijn schoonmoeder, zo ben ik en dan stopt het want ik heb geen dochters en de mannen heb ik verwend, maar toch zie ik ook in de jongens die neiging terug.
    Jij zult zeker later wel ...
    JOSÉ, hij zou meteen al zijn autootjes aan je laten zien en verhalen vertellen.
    GABRIELE, vielen dank! *Ü*
    SIMONE, het word jou ook van harte gegund, nog een tijdje wachten denk ik.
    ANNEKE, dat klinkt ook erg lekker, ik geniet in de zomer altijd zo van die kleurrijke groenten en eet het graag, ook saladades vind ik heerlijk.
    ELLEN, lief van het mannetje hè!
    JOKE, wat heerlijk dat je naar Stockholm gaat, je maakt me jaloers, ik vind het één van de fijnste steden die ik ken. Geniet voor mij mee wil je?! Leuk hè die albums, wij komen de winter prima door en er komt vast nog wel meer om te ontdekken. Heel veel plezier in Stockholm!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een heerlijk recept, Corrie Goed voor een groot gezeldschap te maken en als vega fan, ook goed voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig pdf heb je ervan gemaakt. Het kan zo, met de mooie foto's in zo'n culinair tijdschrift!
    Ik heb recept opgeslagen! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @BETTY en INGRID, het recept zal jullie bevallen denk ik en dankjewel voor julie complimenten :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je schreef hier al over op mijn vegetarisch logje en het lijk me inderdaad ook heel lekker om dit eens te maken! Ik sla het recept op...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...