dinsdag 27 mei 2008

Rok



In het vorige logje schreef ik dat ik best wel met een aantal
handwerken bezig ben en dit is er ook één van.
Het is een klein maatje dus het is niet mijn eigen rok die je ziet, maar van een vriendin.
Ze kocht hem enkele jaren geleden en heeft hem eigenlijk
nog nooit gedragen vertelde ze me.
Dat komt door de achterkant.


 


Zoals je ziet zit daar een heel lichte baan in en eigenlijk komt het erop neer
dat die gewoon niet afgemaakt is zoals bij de andere banen.
Ik vind het zelf wel heel speels zo'n andere baan erin,
maar de eigenaresse niet en dus vroeg ze mij of ik die baan
wat meer borduursel kon geven.
Ik vind dat wel een leuke uitdaging en gisteren
ben ik hiermee aan de slag gegaan.



Als je op de laatste foto klikt zie je helemaal onderaan een rechte lijn
die ik borduurde in grijsgroen en ook een paar takken
die de bloemen met elkaar verbinden en de hartjes van een paar bloemen
heb ik ingevuld. Er moet nog veel meer in, maar het begin is er.
Ik wil er vooral ook zo'n mooi vogeltje in borduren.
Zal het me lukken?


25 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige rok en knap dat je dat doet.
    Kon je de bijpassende kleuren vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie rok. Fijn dat je dit voor je vriendin wilt doen. Het is zonde als de rok in de kast zou blijven liggen en nu wordt het iets heel speciaals. En jou kennende ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat lukt jou!! Ik ben er van overtuigd dat dit aan jou is besteed. Zo heeft je vriendin weer plezier van haar rok!!

    Succes met borduren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen twijfel: dat lukt je!
    Wat een meer dan leuke rok, helemaal mijn smaak, alleen, tja, niet geschikt voor mijn figuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie uitdaging voor je Corrie.Het begin ziet er al heel goed uit. Please ..laat ons het eindresultaat zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Corrie!Dat zal best lukken,laat je fantasie maar gaan,die heb jij genoeg,het zal vast een pronkstuk worden!Laat je het resultaat zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat leuk deze rok versieren, hij word hier heel apart door. Wat een leuk idee. Dit is jou wel toevertrouwd. Veel succes.

    Bij mij staat de koffie klaar met een lekker stukje appeltaart. Zat je maar wat dichterbij samen een kopje koffie drinken, zal mijn vriendin even bellen.

    Mijn web-log bestaat een jaar. Fijne borduurdag Corrie, echt weer voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie rok en natuurlijk gaat dat je lukken.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n "onafgemaakte" baan ook wel speels vind. Als iemand het echter zelf niets vindt en de rok daardoor niet draagt is het beter die te veranderen. Een hele klus Corrie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. natuurlijk gaat het je lukken, maar wat een uitdaging! leuk dat je die oppakt ;) heb jij zaterdag een speldenkussentje om te laten zien? Ik denk dat ik het wel kan halen maar als jij uit wilt stellen is dat prima hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, zit je lekker te punniken ?

    (Ik las bij Berthi dat Corrie kampeert ;) )

    *marcella heeft binnenpretjes en te veel fantasie ;)*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tuuuuurlijk lukt jou dat vogeltje.
    Jij kan alles! Dit wordt een draagbaar kunststuk, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een uitdagende opdracht! En dat is weer het leuke van bloggen, dat je je genoegen hierover met anderen kan delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk zal het je lukken.Prachtige rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig werkstuk,je zult hier vast plezier aan hebben. En heel erg bedankt voor je mail (wordt vervolgd). Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou je vriendin boft wel met jouw vlijtige vingers. Wat ben je toch handig! Wel een weekdier maar stevige handjes Corrie. Je reactie was weer hartverwarmend want ja wat ik door de lens heb gezien dat lees jij exact!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Corrie,
    vielen Dank für deinen freundlichen Kommentar, hast du das Muster für das Herz.
    Melde dich doch noch einmal, bitte unter der Email-Adresse meines Profils, dann schicke ich es dir.
    Es war ein Gratismuster, da darf ich das.
    Liebe Grüße Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dank je voor je lieve reactie op mijn logje.
    Je bent met prachtige werkjes bezig Corrie, de harten heb ik zien staan op de site van Carriage house, was opzoek naar een patroontje van deze ontwerpers. HEt wordt heel persoonlijk als je jullie stamboom erop zet.
    De rok is prachtig en met jouw toevoegingen zal het een heel bijzonder kledingstuk worden. een hele uitdaging, maar het gaat je vast goed lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie wat ga je weer een prachtig kunstwerk maken! Dat is jou wel toe te vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie wat ga je weer een prachtig kunstwerk maken. Dat is jou wel toe te vertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit werkje is echt wel aan jou toevertrouwd! En wat voor werk: veel! :)
    Mooie kleuren trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk werkje. Het wordt vast prachtig. Dat zien we nog wel, neem ik aan.
    Ik ben een paar dagen weg geweest en nu bij aan het lezen. Heerlijk, je reis naar Schotland. Daar wil ik ook nog eens heen, ook in Schotland is de harp een klassiek instrument.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. even komen piepen na lange afwezigheid. Wat een prachtige rok Corrie...oh die zou één van mijn lievelingsrokken zijn en vooral na jouw geborduur erop! Schitterend!! Nu eens verder lezen op je logje
    liefs,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ALLEMAAL heel erg bedankt voor de leuke reacties op de rok en inmiddels ben ik al een stuk verder. Bijna klaar zelfs!Helaas is het garen op en moet ik tot morgen wachten om nieuw te kunnen kopen.
    MARIANNE M, de kleur komt er dichtbij maar hetzelfde is het niet, ietsje lichter en ook anders van draad, maar het kan goed vind ik.
    Het resultaat laat ik zeker zien.
    GABRIELE, vielen Dank!!!
    ANNITA, de harp heb ik niet gezien, maar wel gehoord in de muziek die gedraaid werd.
    CLAUDIA, wat leuk dat je er weer bent!
    NOOR, ik hoop dat je het patroontje hebt kunnen vinden.
    MARCELLA, zie nu opas je reactie, was een paar dagen druk met héél véél en gisteren de hele dag weg voor een prachtige bruiloft. Dus ik wacht rustig af tot jij het erop zet en dan kom ik er ook mee. En kamperen doe ik nooit meer ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een heel leuk idee , dat je best weer zal lukken .
    Maar één ding , jammer dat de baan aan de achterkant zit . Kan de rok niet gedraaid gedragen worden ?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...