woensdag 21 mei 2008

Mull of Kintyre



Ons jaarlijkse uitje met onze goede vrienden voerde ons
deze keer naar Schotland waar we van 16 t/m 19 mei verbleven.
Ik heb al vanaf mijn jongste jaren verlangd om dat land te zien en nu was het zover.




We verbleven drie nachten in een fijn hotel in Edinburgh
en maakten tijdens ons verblijf twee prachtige dagtochten.
De eerste dagtocht voerde ons vanuit Edinburgh
 door de Schotste Lowlands en Highlands.


  

Het kaartje heb ik geleend van Rabbie's Trail Burners 
De reisleider was een jongeman die zijn grote liefde voor zijn vaderland
tot uitdrukking bracht door ons schitterende verhalen te vertellen over de
geschiedenis van zijn land en over de helden die dit land heeft gekend
die voor de onafhankelijkhjeid van Schotland hebben gevochten
of het land beroemd hebben gemaakt door kunst, muziek en literatuur enz.




Het landschap is overweldigend mooi naar mijn smaak
en tijdens onze dagtochten draaide de reisleider in ieder geval alle muziek
waar ik al jaren dol op ben en die ik zelf ook door de jaren heen verzameld heb.
Zijn enthousiaste verhalen en die muziek deden me heel erg veel en het was
alsof ik allerlei puzzelstukjes op hun plaats zag en voelde vallen.





 De tweede dagtocht voerde ons naar Rosslyn Chapel,
die de laatste jaren vooral beroemd is geworden door het boek
 "De Da Vinci Code" van Dan Brown.




 Het is allemaal veel teveel om op te schrijven, maar één van de nummers
die we in het busje beluisterden is een oud nummer van Paul McCartney
 "Mull of Kintyre" en dat nummer geeft mijn gevoel over Schotland heel goed weer,
 een heerlijk sentimenteel nummer dat al dagen door mijn hoofd speelt:
Je kunt het hier zien en beluisteren

46 opmerkingen:

  1. Ooooo Corrie wat zullen jullie genoten hebben .
    Jaren geleden bezochten wij ook Schotland.Ik heb nu weer opnieuw genoten van je mooie foto's .Vooral de details .Fijn dat ze in een album staan.Heerlijk om doorheen te bladeren.....Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk!!! Schotland is erg mooi om naar toe te gaan!!! Mijn schoonzusje en haar man gaan er bijna jaarlijks heen en genieten met volle teugen van de mooie natuur.
    Kom starks lekker door je album heen bladeren.....

    Nog Haggis gegeten???
    http://en.wikipedia.org/wiki/Haggis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Corrie,
    danke für die schönen Bilder aus Schottland, bis du dort gewesen?
    Ich war 1980 in Inverness als Austauschschülerin und habe das Land und die Leute in den Highlands kennen- und lieben gelernt.
    Liebe Grüsse Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi reisje. Schotland staat ook nog op mijn verlanglijstje. Iedereen vindt het er prachtig. Enig minpuntje is het weer maar blijkbaar hebben jullie er geen last van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke reis, en wat enig dat ik met je mee heb mogen reizen. Ik kan mij voorstellen, dat je genoten hebt van de mooie natuur. En wat heb jij mooie dingen gezien aan de foto's te zien. Fijn dat het zo geweldig daar is geweest. Ik heb genoten van de foto's, dank je wel lieve Corrie. En geniet nog fijn na,daar kan ik ook altijd zo van na genieten. Als ik de foto's weer zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar wil ik ook nog eens naar toe. Vind dat taaltje ook zo leuk en soms onverstaanbaar. Ga je foto's opzoeken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Corrie, ik ga zo meteen je foto's bekijken, maar ik wil je eerst even vertellen, dat ik het zo fijn vind om te horen dat jullie mooie dagen hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie,wat heb je een fijne reis gehad!Ik heb genoten van je foto's,Schotland staat ook nog steeds op mijn lijstje nadat ik de serie Monarch of the Glen heb gezien...En,heb je Nessie nog gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie, Ik was je al even kwijt. Heerlijk die reis, mijn vriendin is er vorig jaar ook geweest en is er nog steeds vol van. (haar schuur trouwens ook.....met schotse schapenvachten)
    Heerlijk om met zoveel foto's nog na te kunnen genieten, en wij dus ook. Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie reis heb je gemaakt.En steeds hoor ik zeggen dat Schotland een prachtig land is.Aan je foto's te zien is dat ook wel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @MIEN, fijn dat je ervan genoten hebt :- )))
    WILMA, ik snap helemaal dat je schoonzus en haar man er ieder jaar naar toe gaan, zou ik ook graag willen en nee, Haggis heb ik niet gegeten en de anderen ook niet. Ik ben al geen vleeseter en al die in stukjes gehakte organen in een maag geperst vind ik wel erg moeilijk klinken, kinderachtig misschien maar zo is het ;- ) En jij???
    LIEBE GABRIELE, ja wir sind vergange Wochenende in Schotland gewesen und es war wunderbar!!! Hast Du schon versucht um das log zu kopieëren und zu übersetzen mit AltaVista am rechter seite von mein blog? Dann kannst Du vielleicht mehr davon lesen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Corrie je bent er weer.
    (psss was stilletjes hier hoor ;-))

    OOO wat een geweldige reis.
    Heel aparte sfeer daar lijkt mij.

    Als ik ooit op vakantie ga is dit ook wel 1 van mijn favorieten en Lapland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hei Corrie, ik wil er ook ooit naar toe, toen ik 4 was was het liedje van Paul McCartney een hit en ik zong het toen luidkeels mee (toch een verbasterde versie), ik hoor het nog altijd heel graag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit staat ook op mijn wish lijst.Geweldig land lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nee Corrie ik ook niet!!! Het klinkt niet echt lekker. Terwijl mijn zwagertje zeker 2 keer in de vaknatie het eet!! Hij vind het heerlijk!! Ik durf het zeker niet aan.....
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt Corrie! Schotland staat ook nog op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Corrie, alsof je ons werkelijk hebt meegenomen op jullie mooie reis in Schotland! Bedankt voor de prachtige reisbeschrijving en foto's. Wie weet kom ik er ooit zelf nog eens.
    Deze "reisgids" van jou is voorlopig een prachtig alternatief!
    lieve groeten, Anja v.d.B

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @GUUTE, het was prima weer, droog en ook zelfs veel zon gezien.
    LIEVE JOSÉ, je hebt gelijk, genieten doe ik ook erna met de foto's en ook draaien we nu de muziek weer die al die tijd al had, het klinkt nu nog mooier :- )
    MARTINE, de eerste reisleider sprak dat taaltje heel erg leuk en verstaanbaar, de tweede dodelijk saai en onverstaanbaar, maar het is een erg leuke taal om te horen.
    MaRIA, wat lief van je, dankjewel!
    MARIANNE D, nee Nessie niet, maar we hebben wél het kasteel gezien waar Monarch of the Glenn is opgenomen!!! Helaas alleen vanuit de auto, maar het ligt prachtig. Leuke serie was dat hè!
    KATRIEN, ze hebben gelijk het is absoluut heel erg mooi!
    MARION, wat leuk om te horen dat je mijn afwezigheid opmerkte :- ) en wat leuk dat je vriendin nog steeds vol van Schotland is en die schapenvachten zijn wel heel bijzonder!!
    MARIAN'NE, de sfeer was zo bijzonder, zo apart en mooi en rustgevend vooral. Lapland ... heb ik nog nooit over gedacht als vakantieland, maar dat zal zeker ook heel rustig en mooi zijn, je brengt me op een idee! Ik ga eens googelen.
    INGE, wat leuk dat je ook zo weg bent van dat liedje, moet je je indenken dat dat gedraaid wordt in dat busje terwijl we door dat landschap reden, dan ben je op slag verliefd op het land.
    Wat schattig dat je als 4-jarige het al meezong. Ik draai het nu steeds!
    LYNDA, het is zo fantastisch, als je de kans krijgt, grijp hem meteen.
    WILMA, in het busje werd uitgelegd wat er allemaal voor orgaanvlees ingestopt wordt, jakkes! Ik geloof dat het misschien nog uitstekend zal smaken ook, maar het idee! Zult vind ik ook een eng idee.
    ASTRID, Het vliegtuig doet er 1 uur en 5 minuten over, maar ja, die portemonnaie ... die is zo vaak van uienleer, als je erin kijkt moet je janken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ANJA, wat leuk om je naam weer te zien, dankjewel voor je reactie en fijn dat je ervan genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja het lied kwam meteen bovendrijven en ik ga er nu mee naar bed. Toen wij in Schotland waren werd dit lied ook overal gedraaid. Mooie herinnering en fijn dat je er zo van genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat je zoveel mooie foto's hebt gemaakt en ons mee laat genieten! Ik was even in Schotland!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit moet een heerlijke reis geweest zijn. Geweldig om een lang gekoesterde droom werkelijkheid zien te worden. De natuur lijkt me grootst daar. Dit lijkt me nu een stukje wereld waar je stil kunt worden en over alles dat ons in dit leven is gegeven kunt nadenken en dankbaar voor kunt zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je foto's zijn prachtig! Een leuke reis zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie foto's Corrie. Wat een mooie omgeving. Ik kom straks nog even terug om al je foto's goed te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie heerlijk al die herinneringen komen dan weer boven. Fijn dat de muziek nog mooier klinkt nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie wat een geweldig land en wat een heerlijke muziek.
    Heb er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. schotland, ja daar wil ik ook ooooooit nog heel graag heen!
    wat een fantastische reis zal het zijn geweest, ik kom een keer terug om je foto's te bekijken.

    groetjes
    Anneke
    ps ik heb m'n fotolink aangepast

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik kreeg tranen in mijn ogen bij het bekijken van de jonge Paul en zijn vrouw Linda die toen nog leefde. Het liedje bracht me meteen terug naar mijn middelbare schooltijd, ook toen zongen we het en nu weerklinkt het weer in mijn hoofd. Ach, wat een heerlijk land, ook je foto's duwen mijn hart ernaar toe. Maar laat ik je eerst welkom terug heten, Corke. Fijn dat je er weer bent! Wat heerlijk dat je zo genoten hebt, dat is altijd goed om te lezen.
    De DaVinci Code staat hier in mijn boekenkast en ik was meteen weer even terug in die spanning van het boek, bij de foto's van Rosslyn Chapel.
    Geweldig log weer, Corke. Dank je wel dat we zo met je mee mochten reizen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schotland staat ook bij mij enorm hoog op mn verlanglijstje. Alleen al om de geschiedenis, de helden, de muziek, het landschap. (in mijn hoofd maakt dit alles bij elkaar een heel idyllisch plaatje).
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi, mooi, mooi... Ik weet nog dat mijn vader vroeger een tijdje in Schotland gewerkt heeft en dan thuis kwam met dezelfde mooie foto's. En aangezien mijn ouders grote fans van Paul McCartney en The Wings waren klonk ook dit liedje geregeld door ons huis. Vanaf toen heb ik een zwak voor Schotland en wil er zelf ook graag nog een naar toe.
    Tot die tijd geniet ik van je mooie verhaal en foto's. Bedankt voor deze mooie herinnering...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Paul McCartney "Mull of Kintyre". Krijg in eens visioenen van dansles, zo'n dertig jaar geleden. Het leren dansen van de Engelse wals. :-) dat was niet aan mijn man en mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corry, ik was weer even in gedachte op huwelijksreis toen ik je foto's zag! We zijn toen een paar dagen in Edinburgh geweest. Lekker gewandeld, geshopt en gegeten. Ja ook Haggis. We proberen toch altijd de traditionele gerechten te eten als we op vakantie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @ANS, hopelijk ben het lied alweer kwijt, ik heb er vier dagen mee in mijn hoofd gelopen, maar ik vond het heerlijk.
    BERTHI, wij waren er ook helaas maar even ;- )
    YVONNE V, zo hebben we dat gevieren ook gedaan, gedankt voor al dat moois en fijns.
    LUT, het was méér dan leuk!
    JOSÉ, ik luister anders en zie er nu beelden bij. Nog mooier dus.
    ANNELIES, dankjewel
    ELZA, wat fijn dat je meegeniet
    ANNEKE, gewoon doen zo gauw je de kans hebt en ik kom naar je fotolink kijken, ben benieuwd, raar was dat hè!
    DIJN dankjewel voor je mooie reactie en ook ik heb meerdere keren naar die jonge gezichten gekeken en beseft wat zij allemaal meegemaakt hebben en vooral dat Lynda er niet meer is, onbegrijpelijk voor mijn gevoel.
    KAROEZA, je weet niet wat je meemaakt als je dat ook allemaal in het echt gaat beleven. Het is ook idyllisch!
    JANET, wat lijkt het me heerlijk om daar tijdelijk te kunnen wonen. Holland blijft mijn thuisland maar mijn hart trekt ook naar dit land. Graag gedaan.
    WIE het ook is, die dansles kreeg op dit nummer, het is het mooiste om er naar te luisteren. Leren dansen was ook niet mijn hobby, maar ik ben wel erg blij dat ik het kan. Ik vind het wel erg leuk dat ik je een paar visioenen heb bezorgd ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Ha SASKIA, wat leuk om daar een huwelijksreis door te brengen. Ook wij proberen de traditionele gerechten te eten, maar dit vond ik nog even te heftig, misschien bij een volgend bezoek. Ze hadden ons tijdens de dagrit een beetje huiverig voor dat gerecht gemaakt door er allemaal vreselijke verhalen over te vertellen ;- 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige foto's en prachtige muziek. Voor het eerst luister ik bewust...
    my desire is always to be here...
    heb altijd gedacht dat het anders was, haha
    Dank je wel Corrie dat ik mee mag genieten. Schotland, en/of Wales daar wil ik altijd nog eens naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heerlijke dagen zo te lezen Corrie! Ik wil er altijd nog eens graag heen, maar in mijn eentje zie ik het niet zo zitten :-) Daarom nu maar lekker genieten van die mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat geweldig leuk joh. Ik heb op mijn 16e een Schots vriendje gehad. Dat taaltje......Geweldig!!!
    Ik kan er nog van smelten.
    Dan was ik Mrs Summerfield geworden! Ha ook niet mis, grinnik!
    Maar ja die ouders van mij hebben de boel geboycot he, dat had je nog in die tijd!
    Leuk dat jullie zo lekker hebben genoten!!!
    hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ha Corrie,
    Wat een leuk weekeindtripje heb je gemaakt! Super, was je met het vliegtuig? Ik vond je foto's prachtig. We gaan - is het plan - naar engeland dit jaar, dus Schotland heeft ook iets meer onze interesse. Heerlijk dat je zo aan het nagenieten bent.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Johanna Zweden25 mei 2008 om 11:49

    Hallo Corrie'
    Dit bracht weer veel herinneringen bij me terug. Ja het is daar heel mooi, en ik verlang nog vaak terug naar de schoonheid. Ik genoot er zo van toen we daar woonden, en toen je mij de foto's opstuurde van ons dorp, toen schoten de tranen in mijn ogen, de omgeving , de natuur, en groen (maar ja dat kwam ook door dat het veel regende) Melrose Abby was een van mijn fijnste plekken, je voelt je daar opgenomen in de herinneringen van vroeger, en de Schotten zitten nog steeds te wachten op Bony Prins of Schotland,om ze te verlossen van de Engelse, waarschijnlijk kwam dit ook wel te horen in de verhalen van deze gids. Tussen de Engelse en Schotten is er nog steeds oorlog, ik merkte dit waar wij woonden, als er iets gebeurde hoorde je vaak, ach wat verwacht je ook van die Engelse!!!! Schotland heeft veel historie, het is gek als je daar woont,ben je daar niet zo mee bezig, nu pas dat ik hier woon, komen er vaak dingen naar boven, en dan zoek ik het op, ook naar aanleiding van het boek van Dan Brown! Ik zal nog vaak naar je foto's kijken.
    Dank je wel Corrie dat je dit met ons wilt delen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dank je wel voor dit log en ook nog een mooi fotoboek.
    Zo kon ik even met jullie meereizen en genieten van alles.
    En wat leuk om de kapel te zien uit het boek de Da Vinci Code.
    Dit boek kreeg ik te leen als luisterboek.
    Was spannend, die stem.
    Net als vroeger en je hoorde het piepen van de deur tijdens het hoorspel op de radio.
    Weet je .... als ik eens ergens een deur hoor piepen, dan denk ik altijd weer aan toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohww wat geniet ik weer van je reacties! Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @DAG INE! Nu maak je nieuwsgierig naar wat jij er dan altijd in meende te horen ;- )
    *MARIANNE*, samen geniet je dubbel dat is wel waar, maar helemaal niet lijkt me toch nog erger dan alleen maar ik weet niet of ik dat zomaar zou doen, dan zou ik misschien toch voor een gezelschapsreis kiezen hoewel ik daar altijd de griezels van heb, maar ik zou toch wel erg graag gaan.
    WILLEKE, dat taaltje vond ik heerlijk om te horen, vooral onze eerste gids deed het prima, was enthousiast, maar de tweede niet en dan klinkt het meteen een stuk minder leuk! Mrs Summerfield ... mmm klinkt als een naam uit een superromantisch boek :- )
    DAG MIENKE, fijn om je naam weer te zien en we waren inderdaad met het vliegtuig, de vlucht duurde maar 1 uur en 5 minuten, je bent er sneller dan in Maastricht.
    JOKE, het was echt een soort openbaring om te horen hoe ze nog steeds over hun strijd tegen de Engelsen spreken, ik voelde ineens duidelijk dat er nog heel veel oud zeer en strijdlust doorklonk, maar terwijl ik daar meestal erg veel moeite mee heb bij welk volk dan ook klonk het nu niet akelig omdat er ook met humor over gesproken werd en vooral met heel veel liefde voor hun land. Er werd zeker ook over Bonny Prince of Schotland gesproken maar dan vooral door de oudere gids, de jongere heb ik er niet over gehoord, maar misschien heb ik niet goed opgelet.
    Het klinkt bijna bijbels zoals het wachten op de Messias.
    FLEUR, het was jammer dat de kapel nu helemaal in de steigers stond, maar nu konden we wel vanaf de hoogste steiger bovenop het dak kijken en binnen mochten we geen foto's maken, maar de foto's die ik plaatste kreeg ik van onze vriendin die ze vorig jaar maakte, toen mocht het wel.
    Ik heb trouwens nog nooit een luisterboek gehoord, gelukkig dat jouw voorlezer het met een spannende stem las.
    ANS, fijn om te weten, je foto's zijn ook weergaloos mooi vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Corrie, dit ziet ziet er prachtig uit, echt genieten. Super dat de reisleider zo enthousiast was, dat voegt toch veel toe aan een reis!
    Ik kom later even terug om alle foto's bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Zucht de rosalyn chapel...ik droom ervan om dat ooit te zien inderdaad na het lezen van het boek.Het ziet er allemaal zo mooi uit Corrie!fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik ben er nog nooit geweest, mijn zwager en schoonzus wel. En die zijn vanaf dat moment verliefd op dat mooie stukje aarde!! Genietend van jouw foto's en op de achtergrond Paul Mccartney...leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Bedankt voor de foto's Corrie. Ik heb al jaren mijn hart verpand aan Groot Brittanie.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...