dinsdag 13 mei 2008

Mooie dag in de Keukenhof




Vandaag hebben Jan en ik een heerlijke dag in de Keukenhof doorgebracht.
Hhet was gelukkig niet meer zo warm, maar nog aangenaam genoeg
om in een vestje rond te lopen. We zijn o.a. op stap gegaan om de
antieke Chinese schoentjes van Berthi te bekijken en Betty beschreef ook al
welke collecties er nog meer te bewonderen waren van o.a.
 Ine Keitz en Jackie Habets over wie Berthi al vaker heeft geschreven.




We zijn ook even op bezoek geweest bij mijn vroegere werkgever,
de glaskunstenaar Frits Hardon die al jarenlang met zijn werk
op de Keukenhof aanwezig is en voor wie ik ook drie jaar op die plek meewerkte.
 Een bijzonder leuke tijd vond ik dat en het spijt me nog steeds dat ik het wegens
 mijn gezondheid niet meer kan doen vanwege de enorm zware leliegeur
en de vele pollen die er rondzweven. 
De vlindertjes heb ik natuurlijk voor Dijn gefotografeerd. 
Voor degenen die graag meer willen zien heb ik een
klik en kijk je ogen uit!

34 opmerkingen:

  1. Ooooo Corrie wat mooooi !!!!!!
    Meegenoten van je prachtige foto's.Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de links Corrie, ik zal ze aan hem geven! Heerlijk genoten van je foto's!!! een heerlijke dag inderdaad! De foto met die lieve kinderhoofdjes raakt me en de foto met als titel 'Hoofdpijn' vind ik geweldig!!! Dank je voor het meegenieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag hebben jullie gehad.En ook wel kleurrijk.
    Mooie foto's hoor.heb ervan genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keukenhof: daar zijn wij vroeger nog geweest toen de kinderen klein waren. Heel mooie foto's: ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat prachtig, wat heb je mooie foto's gemaakt.
    Die met Jan prachtig, lachen leuk!!!!
    Genieten dit, moet toch ook eens gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, wat een leuke en mooie foto's! Vooral de naakte bronzen (?) dame en de man die met hoofdpijn uit de muur komt, vind ik geweldig. Maar ook de mooie Chinese dingetjes en de bloemen natuurlijk. Hartstikke leuk dat ik hier nu ook een kijkje kan nemen op de Keukenhof, want vanuit Limburg is het wat ver. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha die Cor !

    Wat ben je toch handig met die computer!

    Vorig jaar was ik ook naar de Keukenhof met Riet, waar ik ook mee naar Zwitserland was. Het was toen de laatste dag dat je de Keukenhof kon bezoeken. We hadden dan ook vrijkaartjes en troffen alleen maar.... onthoofde tulpen aan. Was dat even schrikken ! Maar wel vreselijk gelachen.

    Nog op de foto geweest in de grote klompen ?
    Ik heb nog een verslag van die dag , dat zal ik je sturen.

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig alllemaal,
    nog nooit geweest.
    Fijn dat je kon gaan.

    Wat een kleurrijke foto's in je log.
    De vlinders vind ik geweldig !!
    En dat borduurwerk zou je zo willen (kunnen) maken !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een geweldige foto's! Prachtige bloemen, dat beeld van die man door de muur en niet te vergeten de geborduurde klompen. Lijkt me echt een ontzettend leuk dagje geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat ik weer opnieuw kan genieten van de expositie China in Town. Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik er was.

    De verschillende klompen zijn erg leuk. Ik had ze nog niet gezien en wat staat er veel in bloei! Een heel groot verschil toen ik er was met de opening. Logisch! Zondag is de laatste openingsdag van Keukenhof voor dit jaar. Wat gaat het toch snel.

    De glaskunstenaar maakt ontzettend mooie dingen, vooral de vlinders die we vanaf nu overal zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi Corrie! Al die Chinese dingen zijn zo fijn gemaakt en het glaswerk is ook prachtig, wat een kunst om dat zo te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, bedankt voor de mooie foto's! Dit was vast en zeker een heel leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie....wat een prachtige foto's....dank je wel! Fijn dat jullie zo hebben genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's Corrie. Ik ben erg onder de indruk van het kunstwerk "hoofdpijn". Ik zou het zo tegen de zijmuur van ons huis willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor de mooie foto's Corrie,zo ben ik er ook een beetje geweest!Wat een prachtge foto:'Herkenning",en dan "Hoofdpijn",met veel plezier door je fotoalbum gebladerd!
    Fijn dat je kon gaan,je voelt je dus weer een stuk beter!Houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @MIEN, dankjewel en fijn om je hier even te ontmoeten :- )
    PETRA, graag gedaan en die titel heb ik er zelf aan gegeven, ik hoop dat de kunstenaar me dat iet kwalijk zou nemen als hij het wist ;- )
    KATRIEN, dankjewel, altijd trouwe bezoekster.
    GUUTE, dankjewel en leuk om je hier te ontvangen, voel je welkom!
    JOSÉ echt de moeite om volgend jaar te gaan, ietsje eerder dan wij want ook nu was er veel uitgebloeid en gekopt.
    SASKIA, vooral voor degenen die niet op deze plek komen vond ik het leuk om de foto's te laten zien :- )
    Ha die IEN! Wat heb ik gelachen om die opmerking van jou over mijn kopje koffie met taart op moederdag en nu schrijf je ook weer over de onthoofde tulpen :- ))) Ze waren bezig met koppen toen wij er waren, maar er stonden gelukkig nog veel andere bloeiende planten en struiken, de frisheid vind je in april. Die klompen hebben we wel zien staan maar nee dankjewel ;- )
    MARIAN'NE, het trok mij nooit de Keukenhof, maar sinds ik er gewerkt heb denk ik er heel anders over. Leuk hè die vlinders.
    *MARIANNE*, het was een heerlijke gezellige en ontspannen dag en ik was erg blij dat ik weer goed genoeg was om te gaan.
    BERTHI, je hebt het heel druk en dan gaat de tijd ook zo snel. Het meeste van de bolbloemen was eigenlijk alweer uitgenbloeid, maar de azale's stonden in volle glorie te bloeien en ook viooltjes en zo, er was nog genoeg, ze zetten er ook nog steeds bloeiende planten bij tot eind van de week.
    Het was altijd een genoegen om voor Frits te werken en heel erg leuk om zijn werk te mogen verkopen.
    ELLEN, het was één groot kijkfeest!
    LUT, het was heerlijk en erg ontspannend.
    ASTRID, dankjewel *Ü*
    ANNELIES, het was een heel verrassende aanblik toen we het beeld zagen, maar de naam hoofdpijn heb ik er bij bedacht. Ik kon geen bordje vn de kunstenaar vinden.
    MARIANNED, ik ben zo bij dat ik me weer beter voel, we zijn niet de hele dag geweest, rustig opgestaan en ontbeten en koffie gedronken en toen pas op pad en in de iddag waren we alweer thuis en kin ik bijkomen, het gaat gelukkig goed, het is altijd afwachten of het niet op mijn longen slaat en het echt mis gaat, maar het lijkt allemaal met een sisser af te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtig vestje...............ooohhh en die vlinders.....ik ga gauw bij de foto's kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zit een beetje bij te lezen na twee weken blogafwezigheid en geniet van je prachtige fotoos en verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's wat is het allemaal mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eindelijk.... Heb al tijdje problemen met het net: pagina's openen en reacties plaatsen lukt haast niet. Heb net een uur je foto's bekeken, Corke. Bij de Chinese kunst (want zo zie ik het) komt veel herkenning naar boven en meteen het verlangen er weer rond te wandelen.
    Frits Hardon... toen ik als klein kind in DenHaag woonde, jaren 60, heette een vriend van mijn ouders zo. Ik speelde met zijn dochter Ellen. Maar de foto's laten een veel jongere man zien, dus hij is het niet.
    Ooooo, die natuur in de Keukenhof... Die blauwe regen, al dat groen...
    Je lachende lieverd, Jan, is geweldig op de foto. Heeft hij er geen van jou gemaakt?

    Wat is dat toch, Corke, overal harten en vlinders zien ineens...

    Je hebt genoten van je Keukenhof bezoek, zie ik wel. Fijn voor je! Alles weer helemaal goed met je?
    Dikke kus, Corke! Dank je wel dat we zo met je mee mochten Keukenhoffen! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor de mooie foto's van de Keukenhof, het was genieten!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's, ik raak gewoon niet uitgekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eigenlijk had ik dit jaar naar de Keukenhof willen gaan. Ik heb van alles gedaan maar dát niet. Maar nu heb ik dankzij jouw schitterende foto's toch een blik kunnen werpen op al dat moois. En volgend jaar weer nieuwe plannen.
    Zondag a.s. kan ik jammer genoeg niet en dan is het op voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je voor je mooie fotoboek.
    Vooral de foto van dorpsgenoot trok mij zeer.
    En wat een mooi schilderij van tulpen bij glaswerk Frits 1
    en de tulpenfoto later is ook erg mooi.
    En dan dat azalealaantje .....
    Vanavond maaide ik ons azalealaantje nog .......
    Daar staan "maar" 3 azalea's, maar ze zijn prachtig en ze zijn mij ook zo dierbaar.
    En ik noem dat dus echt het azalealaantje.
    Alle paadjes hebben een naam; zoals het Franciscushofje, het Angel path, etc. etc..

    Corrie, dank je voor je mooie foto's en wat heerlijk dat we vestjes hebben :-), zegt de ene vestjes "freak" tegen de andere vestjes "freak" ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke foto's joh van de keukenhof etc.
    Heerlijk om even mee te kunnen kijken. (Ik ben er alleen nog niet achter hoe je dit, op deze manier, op je webje krijgt gezet. Als je tijd en zin hebt kun je het mij dan eens uitleggen? please!!!)
    hartelijke groet, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor de foto's Corrie. Moest lachen om die zuurkool pot. Mijn moeder had vroeger ook altijd zo'n bruine pot met zuurkool in de kelder staan met bovenop een klein houten plankje en daarop een dikke kei. Ik heb er zelf nu een op het balkon staan met erin een waterlelie die me al maanden elke dag een bloem geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig kleurenspel Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij moet nog heel wat daagjes zuurkool eten! :) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Bedankt allemaal! Fijn dat jullie het album kunnen waarderen!
    DIJN, wat vervelend als je problemen met je pc hebt, net als auto's zijn het heerlijke apparaten, maar ze moeten niet zeuren! Misschien is het toch wel familie die meneer Hardon die jij hebt gekend, als ik hem ooit weer zie zal ik het vragen, dat zou toch wel heel bijzonder zijn. Nee Jan heeft geen foto van mij gemaakt, heb ikzelf ook niet aan gedacht, ik was ook zo druk met kijken :- ))
    Hallo CAROLIEN, leuk om je nam te zien staan en graag gedaan!
    INE, welkom hier en wat jammer dat je volgend jaar waarschijnlijk ook niet kunt, mar er komen hopelijk nog veel meer kansen voor je!
    FLEUR, graag gedaan en die dorpsgenoot noemde ik zo omdat ik in het Ezelsdorp Heemskerk geboren ben, daar hadden we een scnackkar die "De Ezel" heette en nu staat er ook een beeld van een ezeltje op een dorpsplein.
    Wat bof je toch met al die laantjes en wat een mooie namen hebben ze. Veel azalea's planten Fleur en een waterloopje er tussendoor, dan hoef jij niet naar de Keukenhof ;- ))
    WILLEKE, volgende week hoop ik er even tijd voor te hebben, dan schrijf ik het allemaal even voor je uit, het is heel simpel, zoals alles, mar je moet het eerst een keer zien lukken en dan is het pas echt simpel, zo werkt het wel voor mij *Ü*
    KIENY, ja die enorme bruine pot vond ik daa ook wel heel komisch staan en deed me denken aan zuurkool, daar had ik natuurlijk helemaal geen zijn in na zo'n warme dag en dat hebben we ook niet gegeten, maar ik dacht er wel aan (^_^)
    ANS, het blijft gelukkig heel lang goed ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. nu hoop ik dat je van één dag Keukenhof niet dagen loopt te sniffen en te proesten. Vervelend, ik heb het ook, één dagje openluchtmuseum kost me drie dagen ;) Wat een mooie impressie van je dagje uit, de vlinders van glas vind ik prachtig! en dan mag ik straks ook nog al je foto's bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb twee seizoenen op Keukenhof gewerkt Corrie dus ik weet hoe mooi het nu is.xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Fijn dat we mogen mee genieten door je prachtige foto's, Vast een heerlijke dag geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben al een paar keer in je album gaan kijken, ik kan me voorstellen dat jullie er een heerlijke dag hadden. En prachtige foto's hebben jullie gemaakt en dat we ervan mogen meegenieten is helemaal fijn! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb zeker mijn ogen uit gekeken.
    Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto's. Ik ben er als klein meisje geweest. Toen we naar huis reden, hadden we een bloemenslinger op de motorkap van de auto.Dat is eigelijk het enige wat ik me er nog kan herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...