vrijdag 2 mei 2008

Lintjes en bandjes netjes op een rij



Een tijdje geleden was het weer raak en zag ik weer allerlei leuke
bandjes en lintjes die ik niet kon weerstaan.




We hebben er toch nooit genoeg van?!
Dus kon ik deze vrolijke vriendjes en vriendinnetjes
echt niet laten liggen, maar dan!!
Eerst maar eens verhuisd naar mijn hobbykamer op zolder waar ze
in alle rust lagen te wachten tot ze georganiseerd zouden worden.




Ik vond nog het een en ander in doosjes en bakjes en heb een serie
kaartjes geknipt zodat alles mooi recht en glad opgeborgen kon worden
en dán komt het leukste moment ... 




alles in de daarvoor bestemde doos opbergen.
Ik denk dat het alweer een jaar of twee geleden is dat ik hem maakte
en ik vind hem nog steeds erg mooi, in de tweede laag onder de bovenste bak
is nog wel wat ruimte voor eventuele nieuwe aankopen,
maar niet echt veel meer...


37 opmerkingen:

  1. Dit ziet er heeeel mooi uit! En zo praktisch: je ziet in één oogopslag waar je een lintje van een bepaalde kleur kunt vinden.
    Je brengt me op ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rijkdom om zo in je eigen winkeltje te kunnen rondsnoepen!
    En dan in zo'n prachtige doos, een streling voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OO dat is lekker en het past exact bij elkaar zo in de prachtige doos !!
    Ik ben ook zeer IN het lint :-)

    Geniet er maar van en gelijk zal het je troosten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @SASKIA, het is inderdaad een heel overzichtelijke manier van opbergen en nog mooi om te zien ook.
    ANNET, dankjewel en wat leuk uitgedrukt: "mijn eigen winkeltje" en zo voelt het precies, alsof ik weer kind ben en mag spelen met mama's handwerkspullen :- )
    MARIAN'NE, ja, bij jou zie ik ook vééééél lintjes voorbij komen en jij weet hoe rijk het voelt om ze zo allemaal bij elkaar te zien.
    Marian'ne, ik heb geen verdriet om het overlijden van Mariannes moeder want ik kende hen beiden niet, maar het gaf wel een naar gevoel dat het zo snel ging allemaal en vooral omdat ik net mijn logje had geplaatst, dat was akelig. Lief dat je troost voor me zag in het rommelen met de lintjes en bandjes, dat zou het zeker gedaan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijk gezicht, al die bandjes en kantjes. heb je er al plannen mee?

    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Corrie wat ziet dat er leuk uit! Ik heb meteen zin om mijn peperkoektrommel vol met lintjes te halen van de zolder en het ook zo te ordenen! Het zit dan wel allemaal opgerold, maar niet op alemaal dezelfde kaartjes! Het staat zo gezellig om zo een lintje te pakken. Ik zag al meer van die gezellige kaartjes op Franse logs in allerlei vormen.

    Je geborduurde doos is echt prachtig! Staat dat in dat mooie Franse boek? Ik ga straks meteen zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een plaatje Corrie!Snij jij alle dozen zelf of neem je een kartonpakket?Ik wil het toch ook weer gaan doen,het ziet er zo prachtig uit!Mijn boutonlapje ligt nog steeds klaar om verwerkt te worden....Ik heb nog dat duwtje nodig..;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke lintjes,en zo op de kaartjes zitten ze wel heel netjes in het doosje.Trouwens,mooi doosje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja die doos!!! Wat is hij toch mooi. hij stond zo hoog aan mijn wishlist. Wil hem nog steeds graag maken. Maar moet eerst de andere dozen afmaken. Wat ziet dit er mooi uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ANNEKE, nee geen plannen nog, maar met dit soort dingen is het zo dat je ze ineens ergens voor kunt gebruiken en één klein ideetje heb ik er wel al voor, maar dat hou ik nog even voor mezelf ;- ) Laat het zeker zien als het klaar is.
    *MARIANNE* die doos staat inderdaad in het boek "Cartonnage Brodé" en ik heb hem al een paar jaartjes geleden gemaakt geloof ik, her borduren is al een plezier en hij past echt perfect in elkaar en iedere keer als ik de bovenste doos eruit haal geeft dat zo'n heerlijk "zoéééééf"-gevoel. De kaartjes heb ik gemaakt door een kaartje stopwol na te tekenen en het middendeel te verlengen zodat ze precies in de doos passen. Ik heb ze ook op Franse blogs gezien en daar zaten erg mooie bij.
    MARIANNE D, duw, duw, duw!!!!! ja ik snijd het karton allemaal zelf uit grote platen grijsbord die ik ooit via mijn zoon heb gekregen, een voorraad waaruit ik nog steeds kan putten. Ik vind het snijwerk ook helemaal geeen naar werk, ik heb inmiddels de goede gereedschappe ervoor en vooral die heerlijke werkkamer op zoler waar ik alles kan laten liggen. Echt gaan doen hoor Marianne, het geeft zo'n enorme voldoening om zo'n project kant en klaar voor je te zien staan en al helemaal om zulke dozen dan te vullen met de mooiste knoopjes en bandjes en zo. Dúúúúúúúúúúw!!!!!!
    KATRIEN, dankjewel, lief hè die lintjesdoos.
    WILMA, af en toe móet ik gewoon even de oude bekenden laten zien, ik geniet er elke keer weer enorm van, het werk is dus zeker de moeite waard. Jijhebt ook zoeel andere dingen nog om te doen Wilma, je winkeltje, je quilts die veel tijd vragen, je gebreide plaid enz, enz. Maar toch ozu het heerlijk zijn om ze eens te maken, maar voor jou is het snijwerk toch wel erg zwaar met je handen lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is prachtig, die doos met lintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het alfabet in dit boek http://libracat.web-log.nl/libracat/2007/07/patchwork_brod.html#comments lijkt er ook veel op Corrie. Dit boek heb jij ook volgens mij. Erg mooi alfabet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk he dit soort werkjes.
    Doet me denken aan vroeger als het regende en je niet buiten kon spelen.
    Dan mocht je de naaidoos van je moeder opruimen of knopen sorteren.
    Wol ophouden was minder want als je dat uit je handen liet glippen dan was de boot aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wie heeft er zoiets moois ... ja Corrie. Ook al doe je er niets (praktisch) mee Corrie ... dit lintendoosje is pure schoonheid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @INGE, dankjewel, wat hadden jullie een leuk dagje uit zeg!
    *MARIANNE* ja dat klopt, daar moet ik ook altijd aan denken en ik heb dat boek ook zoals je al dascht en ik heb er gisteren nog in zitten bladeren. Deze boeken blijven zo mooi om in te zien en er dingen uit te maken, die Fransen weten wel wat mooi is!
    MARTINE, wat een heerlijk sfeertje roep je op, ik koester de herinneringen aan zulke dagen. Oh ja, die wol ophouden was een zéér serieus klusje en het was een hele eer als je daarbij mocht helpen.
    ANS, wat een prachtig compliment! Tjee ik ben er helemaal verguld mee, dankjewel! Ik krijg zin om mijn cartonnage-album af te maken, dan kan ik en kunnen ook jullie in één oogopslag zien hoe leuk het is om cartonnage te doen *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, wat een schat aan bandjes heb jij!! Ik ook hoor! Alleen niet zo mooi opgeborgen in een doos. Ze zitten bij mij in een la. Wel op kartonnetjes gewikkelt hoor! Anders wordt het een rommeltje en kun je niks meer vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De doos is super! En de inhoud is eveneens om te smullen.

    En als het doosje vol zit heb je weer een goed excuus om een mooi nieuw doosje te maken. En als dat dan af is heb je weer een excuus om meer lintjes te kopen, en....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk zo'n bakje met al die gezellige lintjes! Prachtig doosje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Corrie'
    Wat een mooie doos is dat. En wat heb je je lintjes mooi opgeborgen.
    Mooi en overzichtelijk.
    Heb weer een ideetje opgedaan, bedankt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk Corrie, en deze doos moet ik ook nog af borduren. Slordig van mij hoor. Ik heb lintjes besteld en knoopjes. Zullen van de week wel binnen komen.
    Ben benieuwd.
    Ik ben verliefd op je doos, wat staat dit toch mooi en heel netjes. Een genot om naar te kijken.
    Ook maar gauw eens afmaken. Heerlijk met mooi weer buiten borduren en haken. Ik zit nog te dubben om morgen naar veldhoven te gaan maar het word zo mooi weer. Dan heb ik ook geen zin om weg te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MARIJNA, het maakt niet uit of het in een la of doos zit, maar bandjes en lintjes worden een enorme kluwen als ze niet op kaartjes gewonden zijn. Dat was bij mij eerst ook zo (bloos)
    ELLEN, je hebt me helemaal door ;- )
    ASTRID, dankjewel :- )
    JOKE, wat heb je heerlijk bijgelezen zeg, ik zie je naam meerdere keren staan, lekker overzichtelijk hè die bandjes zo opgeborgen.
    JOSÉ, leuk dat voor jou en enkele anderen dit patroon ineens weer gaat leen net als het patroon voor de knopendoos. Het is heerlijk weer om aan het borduurtje voor deze lintjesdoos te beginnen met dit weer. Veel plezier en ik snap helemaal dat je geen zin hebt om weg te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie mijn knopen binnen gekregen, maar klopt niet.
    Had 400 besteld en zijn ongeveer 270 knopen, geen lint ontvangen. 24.50 betaald. Dus je kan je voorstellen dat ik baal dat dit niet klopt.
    Bestel een keer op markplaats. Door iemand op de web-log die dit besteld had. Dacht dat zit dan wel goed maar gaat het mis. Dus dit doe ik niet meer zo dat begrijp je wel.
    En veel knopen waar je niks aan hebt. Veel te groot en te grof. heel jammer......

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie wat een prachtige doos heb je gemaakt. Ook al zou je er alleen maar naar (en ìn) kijken, dat is al een groot plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. vraagje: wordt jij er ook zo hebberig van als alles netjes in je doos zit? nadat ik mijn -overigens veel eenvoudigere- doosje met Keurige Lintjes had ingericht kon ik letterlijk geen bandjeswinkel meer voorbij, het groeit en het groeit ;)

    ik moet toch ook eens iets uit dat superboek gaan maken, ik heb ze ook allebei en er staan zulke leuke dingen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie je brengt me weer op een idee, ik heb nog een theedoosje in deze vorm.
    Daar passen dus ook leuk mijn lintjes in.
    Zal er even over nadenken en dan zie je wel wat het geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kantjes, bandjes en lintjes .... ook ik ben daar dol op.
    Wat heb je mooie kartonnetjes geknipt en wat ziet het er mooi uit in die al even mooie, zo niet mooiere "dubbele" doos.
    Heerlijk, alleen al om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oohhh....wat leuk! Corrie, wat een mooi doosje is dat. Mijn vriendin maakt ze ook zelf en sindskort borduurt ze ook...dit kan haar weleens inspireren! Die kantjes zo lekker georganiseerd...heerlijk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig doosje Corrie. En dan al die kleurtjes van die bandjes... het is al heerlijk om er zomaar naar te kijken.

    Wat de oplossing voor het ruimtegebrek betreft sluit ik me helemaal aan bij Ellen: een goede reden voor de aanschaf/het maken van een nieuwe doos ;o)

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat mooi opgeruimd! Bij mij wordt t meestal een zooitje. Misschien moet ik ook maar zo'n prachtig doosje maken speciaal voor lintjes!

    En lintjes, kraaltjes, ditjes & datjes, we kunnen er idd niet genoeg van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @JOSÉ, wat vind ik dat vervelend voor je en is er geen adres of telefoonnummer, dat je die verkoper nog belt? Je kunt trouwens ook bij Marktplaats zelf aangeven dat iemand niet goed geleverd heeft. Voor knopen kun je beter een keer een paar kringloopwinkels bezoeken en dan voor een paar euro een doos vol meenemen en lekker zxelf gaan uitzoeken welke je leuk vindt, ik vind dat altijd erg leuk!
    Max heeft iedere dag een extra knuffel van jou gekregn :- )))
    CONNY, dankjewel!
    MARCELLA, ja vreselijk hebberig word ik ervan en toen ik die doos gemaakt had was hij ook binnen de kortste keren helemaal vol bovenin.
    Ik kon echt niet wchten met maken toen ik de boeken had, dus aan de slag Marcella, het is zulk leuk werk!
    ELZA, dat ius ook een uitstekend idee, daar zitten al vakjes in en jij maakt er vast weer iets heel leuks van.
    FLEUR, hij staat beneden in de vitrinekast omdat ik het inderdaad zo leuk vind om ernaar te kijken :- ))
    PETRA, kent je vriendin ook de cartonnageboeken waar deze dozen allemaal in beschreven staan? Zou ze enig vinden!
    KIENY, dankjewel!
    YVONNE, wat leuk om je weer eens te "zien" hier en bedankt voor je reactie!
    KAROEZA, als dit soort spullen georganiseerd zijn wordt het in mijn hoofd ook wat rustiger, maar nu zijn er dus nog kantjes, lapjes, garentjes enz. op te ruimen, maar het meeste heb ik gelukkig aardig "op een rijtje".

    BeantwoordenVerwijderen
  31. and now "something completely different".....prachtig gewoon ,een hele chique opbergplaats...is dat al 2 jaar geleden???

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat was ook het eerste wat ik dacht: tijd voor een nieuwe doos!
    Oooooow, ik was in Aken paar daagjes terug, en daar zag ik een winkel met in een hoek werkelijk een waterval aan lintjes.... Ik wist niet dat er zoveel verscheidenheid in was. Junghans Wolle heet het daar, Corke. Voor het geval. Hihihihi. Een heel gevaaaaaaaaarlijke winkel, trouwens. Met een keur aan garen, stofjes, en een heeeeeeeeleboel knutseldingen. Ongelooflijk.
    GA DUS NIET.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een schattige bandjes en ook zo leuk opgeruimd. Echt Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. netjes en heel overzichtelijk
    mooi doosje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige doos !!!
    Het heeft mij geïnspireerd tot wat meer netheid, en wellicht dat ik ooit zoiets moois ga proberen te maken, maar ja ik heb nog zoveel plannen. In elk geval hoef ik niet meer te zoeken naar mijn borduurzijde...
    Ik heb een link naar dit kunstwerkje geplaatst op mijn weblog, ik hoop dat je dat goed vindt !

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...