zondag 11 mei 2008

Japans papierplezier



Deze foto die ik vorige week maakte van een Japanse kers,
is de inleiding voor een logje over "Japans Papierplezier".
Ik zie op meerdere blogs foto's van bloesems verschijnen
en bij het zien van deze foto krijg ik de neiging om i­n die boom
te willen wegkruipen, zo prachtig vind ik die roze weelde.




Dit prachtige Japanse meisje heeft volgens mij dezelfde neiging
bij het zien van die 3D-papiermodellen en degenen die van die hobby houden
kennen het gevoel wel bij het zien van die mini-wereld.
Dit is de kaft van een boek dat ik van Menno kreeg, het zit vol met modellen
van Japanse winkeltjes, huizen, auto's enz.



  Deze speelautomaat stond er ook in en die heb ik
gisteren uitgeknipt en in elkaar geplakt.
Zo leuk met die prullenbak en de poes ernaast.
Menno heeft het boek ook voor zichzelf gekocht
en we hebben afgesproken dat hij zijn exemplaar intact laat
en ik uit het mijne de modellen maak.




  Dit autootje wordt het volgende model dat ik ga maken en misschien
begin ik daar straks wel mee, want ik heb vandaag en heel rustige moederdag
en dat vind ik naast alle gezellige drukte die er hier in huis met de kinderen
en kleinkinderen altijd is, ook een echt cadeautje.
Jan is met vrienden naar Walibi voor een grote kerkelijke Pinksterbijeenkomst,
de kinderen en kleinkinderen hebben hun eigen invulling voor deze dag
en ik maak er hier voor mezelf dus mijn eigen feestje van.
Voor degenen die nog meer mooi Japans papierplezier willen bekijken
is hier een link die ik van Menno kreeg


(foto geleend van de desbetreffende site)

(klik op de blauwe link onder het plaatje)




Ik wens jullie allemaal mooie Pinksterdagen
\en een gezellige moederdag.   


35 opmerkingen:

  1. O jaa, wat een heerlijke bloesem, ik ruik het gewoon .
    Prachtige foto.

    En ja dat 'inkruipen' ken ik natuurlijk !!;-))

    Wat leuk dit boek, ook in een typische Japanse stijl, wat het weer zo bijzonder maakt.
    Ik dacht eerst dat er een echt poesje en prullemand stonden.
    Dacht al: "Zo'n grote flipperkast" !!?
    Levensecht.

    Nou jij komt je dag LEKKER wel door !!!

    Fijne dag(en) !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Corrie, zo'n rustige dag voor jezelf. Wat een bijzonder boek heb je gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben zo'n twee jaar geleden besloten, ik kan beter zeggen "ik heb besloten", niet meer bij moederdag stil te staan. Het iedere keer weer voor mezelf op zoek gaan naar cadeautjes, die inpakken en dan door de mannen laten geven, vond ik genoeg geweest.
    Wat een rust geeft dat nu. Als enige vrouw in ons gezin mag ik niet klagen over aandacht en liefde en dat vind ik veel belangrijker.

    Wat heerlijk om iedere keer wat uit dit mooie Japanse boek te maken. Veel plezier ermee.
    Ik wens je hele gezellige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moederdag bestaat vandaag in het plezier dat Elise heeft op haar eerste moederdag met Sophie. Mijn eigen binnenpretjes dus maar niet minder waardevol. Wat een mooi boek, ik zou zo mee willen knutselen, maar ik heb andere plannen....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Corrie,

    vielen lieben Dank für deinen Blogbesuch, dein Lob und dein Interesse an dem Herzrahmen.
    Er ist aus einem Blumenladen und hatte eine kleine Tafel darin, die habe ich herausgenommen und den Stoff hineingetan.
    Er kostete 8 Euro und es gibt ihn noch.
    Liebe Grüße und auch einen schönen sonnigen Muttertag für dich!
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een wondermooie foto van de bloesem.
    Lijkt net of deze bloesem zo voor me staat.
    En dat hoopte ik eigenlijk ook bij het zien van die heerlijke aardbeienvlaai :-) :-).

    En wat maakte je wederom iets moois.
    Het lijkt net echt met de poes op de voorgrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel speciaal boek zou ik zeggen,eerder een knipboek waar je naar hartelust enkele uurtjes mee bezig kunt zijn.Hier ook een rustige dag.Voor mij veel te warm.
    Wens je ook nog een fijn pinksterweekend en een fijne moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die bloesem, en geniet van de dag voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk joh, dat gevoel van Japanse kers ken ik natuurlijk, daar hebben we het al eens over gehad he?
    Grappig deze papieren dingen, geen idee dat dat zo bestond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heeeeeeeee Corrie, al een beetje opgeknapt,we misten je echt gisteren!!

    vanochtend hebben we aan dezelfde taart gezeten ,zie ik ,ik bij mijn pa en jij lekker thuis....groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nouuuuuuu Corrie wat heb je een mooie foto van de bloesem! Schitterend! Dat wollige zachte en ook dat stuk wolk er achter is perfect! Wat ben je weer heerlijk bezig met het 3D papierplezier. Jij verveelt je ook nooit he! En ja Corrie wederom snap je PRECIES wat ik beoogde met de serie Beatrix. Uitstervend he zo'n buurtsuper. Moeten we hoe dan ook koesteren. En oh er zitten weer leuke klederdrachten aan te komen ... van het Schaapscheerdersfeest. Het was weer smullen in Exloo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto, Corrie. Prachtig, de lucht erachter.
    Ik dacht ook eerst dat de poes echt was en snapte niet hoe je dat zo op de foto kreeg!
    Heerlijk om een dag voor jezelf te hebben, hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wouww Corrie, wat een super mooi boek!!! Heerlijk verwent door Menno. Zelf vind ik die bouwplaten maken ook zo leuk. Is dat boek in Nederland te koop? Heelleuk ziet die speelautomaat er uit. Ik heb op de link proberen te klikken, maar hij geeft error aan. Zal het straks nog eens proberen. Ben je weer een beetje aan het opknappen? I hope so much!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo Corrie,heb je genoten van je dag?Vandaag stond mijn oudste met een grote doos voor de deur:Mam,onbijt voor ons drietjes!Compleet met warme broodjes,vruchtenkwark,thermoskan thee en gekookte eitjes...Vreselijk lief!Mijn moeder kwam en we hebben vandaag heerlijk geluierd met z'n allen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wist niet dat er zo'n boeken bestonden, er gaat een wereld voor mij open. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @MARIAN'NE, is he niet prachtig overal die ontluikende natuur, ik merk dat velen van ons dar erg van genieten en dit vond ik zo'n heerlijke foto, die moest even in een logje. Grappig die poes hè, zo lekker huiselijk!
    BERTIE deze dag was een echt cadeautje.
    ANNELIES, een heel wijs besluit! Geniet jij maar van alle liefde die je gegeven wordt op iedere dag van het jaar.
    MARCELLA, we geven het moederdagstokje graag door hè! Ben benieuwd waar jij nu mee bezig bent ... een speldenkussentje???
    GABRIELE Vielen Dank !
    FLEUR, er is nog een stukje over en het is zó verpakt dat het vandaag ook nog goed smaakt ;- ))
    KATRIEN, dankjewel voor je goede wensen en ik hoop dat jij het ook fijn gehad hebt.
    ELZA, jij ook genieten, het is je heel erg gegund.
    WILLEKE, zo'n boek had ik ook nog nooit gezien, zulke dingen ontdekt zoonlief dan weer en die weet wat ik mooi vind.
    HILLY, het gaat al een stuk beter en die taart heeft me genezen, best een lekker taartje voor een supermarktproduct.
    ANS, zo'compliment van jou over de bloesem komt extra over! Dankjewel e ik ben reuze benieuwd naar de klederdrachtenserie, daar zullen er meer van willen genieten, dat is voor handwerkliefhebbers een feestje.
    MaRIA, op veel van deze knipplaten komt een poes voor, zo grappig.
    MARIJNA,het lukt nu wel met de link, maar het duurt heel erg lang voor ie opent.
    MARIANNED, wat een ontzettend lieve verrassing, je zult wel ontroerd zijn geweest. Fijn dat jullie zo'n heerlijk rusdag hebben gehad en gezellig je moeder erbij!
    LHEURBLEUE, wat leuk je hier te zien, welkom! Er is zoveel moois op papiergebied, ik schreef er al eerder een logje over. Ik mail je een link om van te smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, moest wel lachen hoor ....
    Kon ik dat maar,... dat er achter een plaatje zomaar een ander plaatje komt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie wat heerlijk dit logje weer. Super mooie foto's,
    Wat geweldig die flipperkast en poes met prullen bakje zo mooi weer neer gezet voor de foto.
    Japanse kers prachtig!! Het is hier weer genieten.
    wat kun jij dit toch mooi uit knippen.
    Geniet heerlijk van dit boek. Fijne dag nog verder, ik ga ook nu lekker naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie bouwplaten.
    Heb er nog een paar liggen (niet van die mooie hoor) maar ik bewaar ze nog maar even tot hier misschien weer klein grut rondhuppelt.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Fleur, daar zag ik je toch echt voor aan om dat te kunnen *Ü*
    JOSÉ, dankjewel! Daarnet zat ik ook buiten, maar het waait hier nogal en omdat ik bijna nooit in de zon, maar in de schaduw zit vond ik het te fris, dus nu lekker naar binnen, even bloggen en dan weer borduren, goed leventje.
    Voor het knippen moet ik nog een beter papierschaartje kopen, dit schaartje is te bot en te grof. Fijne dag in de zon José.
    MARTINE, heerlijk werkje ook voor groot grut als wij ;- 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben even binnen ik zit niet in de zon hoor maar lekker in de schaduw,zat ik maar in de buurt kwam ik even het schaartje brengen. Eveline heeft die spullen een paar jaar geleden van mijn Schoonmoeder gehad.
    Ligt momenteel stil, was voor mooie kaarten maken.
    Dan kon je dit gebruiken. Zo help je elkaar toch.
    Fijne dag verder geniet ze alles zit buiten, dus straks
    allemaal mee eten. Wij maken er weer een gezellige boel van. Borduren komt niks van,van de week nog maar van genieten, als alles weer aan het werk is, of naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Johanna Zweden12 mei 2008 om 19:04

    Hallo Corrie

    Wat leuk is dit!!! en wat een leuke dingen kun je daar van maken. Kijk uit naar je volgende werk stuk!
    Je hebt me meteen aan het zoeken gezet, ik had namelijk in de uitverkoop hier een doos Origami gekocht, zal het toch eens in gaan bekijken.
    Heb Angus meteen de foto van de Japanse kers laten zien, hij vond hem prachtig. Nu wij zijn aardig op eg hier met de bomen, de bloesem is in aantocht, maar zal nog wel een week of 4 duren, dus ik ben blij met jou dan kan ik vast genieten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, die bloesems zijn echt prachtig!
    Wij doen hier nu niks aan moederdag, over een paar jaar ben ik blij met een zelfgemaakt cadeautje van Olief.
    Lekker dagje heb je dus gehad gister!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, je bent benieuwd waar ik nu mee bezig ben? ojee, ik heb mezelf flink in de nesten gewerkt, da's duidelijk. Ik ben druk doende een stukje souvenir af te werken zodat ik het kan gebruiken. ik heb een klein lapje en dat moet nu "ergens" in. een heleboel gepieker, uiteindelijk een mogelijkheid gevonden en daar ben ik nu mee bezig. Als het gaat lukken wordt het wel lollig. áls!
    Maar het meispeldenkussentje komt ook wel hoor, ben jij al bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MMmmm dat laatste heerlijk!

    Wat grappig zo'n knipselboek! Dat is wel een uitdaging steeds om te maken! Kan me voorstellen om dan een boek netjes heel te laten hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke bezigheid!! Inderdaad leuk om 1 boek in tact te laten.

    Nu ga ik even bij je linkje neuzen....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Corrie,
    Ik zat bij Berthi naar je te zoeken op de foto, maar kon je niet ontdekken. Nu begreep ik bij Hilly dat je ziek bent (geweest)? Wat jammer voor je! Heeft iemand de tas voor je mee teruggenomen?
    Je logje over de bloesem is prachtig. Ik heb met verbazing naar de "cartonnage" gekeken. Ik dacht eerst dat je iets op een onderstel geplakt had, maar toen ik alles eens uitvergrootte zag ik pas dat alles van papier/karton gemaakt was, wat leuk zeg! Ik kan me voorstellen dat je een exemplaar van het boek in tact wilt laten en van de andere mooie dingen gaat maken. Ben benieuwd wat je verder tevoorschijn tovert.
    Ik wens je beterschap of als je alweer beter bent dat je dat ook blijft!!
    liefs,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Voor ons keukenraam staat een Japanse kers. Wij wonen boven dus wij zitten midden in de bloemen! Onze keuken kleurt er roze van!!Nu is het ieder jaar weer anders. Het mooist vind ik het als eerst de bloemen er zijn en dat dan langzaam de blaadje komen. Dit jaar waren de blaadjes gelijk met de bloemen. Ook mooi hoor!! En wat een leuke papierwerk...dat poesje (hihi, ben een poezenmens hé)!!! Ik heb trouwens een vriend heel blij gemaakt met jouw link over papieren vogelmodellen...hij heeft er al een paar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha die Cor !

    Je had weer een SAS-dag zag ik ?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @JOSÉ, dat klinkt allemaal heel gezellig en geloof maar dat ook ik vaak binnen zit met deze hitte, net een weervrouwtje dat van binnen naar buiten draait en weer terug!
    JOKE, wat heerlijk om te horen dat ik je blij kan maken en de foto is in grot formaat naar je toegestuurd. Leuk hoor om met Origami in de weer te gaan, ik vind het heerlijk en deze modellen ook.
    KAROEZA, dat waren voor mij de mooiste moderdagen, als de jongens met een zelfgemaakt cadeautje kwamen en dat mis ik nu wel, maar nu kan ik weer genieten van onze kleinzoon die het maakt.
    MARCELLA, oh jee, ik heb wat losgemaakt, wat een uitzoekerij, maar jou lukt het volgens mij altijd wel! Ja, ik ben bezig met het speldenkussentje voor mei ;- ))
    *MARIANNE*, het taartje kocht ik bij AH in de koelvitrine, erg lekker.
    WILMA, ik hoop dat de link werkte, soms doet ie het wel en soms niet, ze zijn waarschijnlijk met de site bezig geweest.
    MIENKE, wat fijn om je weer te "zien" is alles goed met je? Met mij gaat het weer beter, wel een stierlijk vervelende kribelhoest, maar dat is alles gelukkig. Ik kan weer op pad. Dankjewel voor je reactie en goede wensen, mooi hè die bloesem en het boek is echt prachtig en enig om mee te werken, ik heb nu al zin in een volgend werkje.
    Berthi stuurt de tas aan me op, dus dat komt in orde.
    PETRA, wat prachtig om in een bloesemboom te wonen, dat wil ik ook en dan vanzelf een roze keuken hebben, dat wil iedereen wel denk ik!
    Leuk dat je de modellenlink door kon geven! Dat vind ik zo fijn als ik zelf van iets geniet dat een ander daar dan van kan meegenieten :- )
    Ik stuur je zo nog een paar links voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Johanna Zweden13 mei 2008 om 11:47

    Corrie namens mij en Angus heel hartelijk bedankt voor de mooie foto, nu kunnen we er extra van genieten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je een prachtige foto gemaakt van de japanse kers, Corrie. Zo mooi zacht van kleur.
    En wat een leuke dingen kun je met papier maken he, heb je er weer een verslaving bij? Ik probeer me maar even bij de lapjes te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk een dagje voor jezelf!

    Dat knippen en plakken is niks voor mij. Vreemd genoeg vind ik dit echt te priegelig en te precies... Geef mij maar naald en draad :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Joke, fijn dat jullie er blij mee zijn, ik kan zelf ook zó genieten van een foto, daarom kijk ik heel graag bij KIEK, zou jij misschien ook wel heel mooi vinden, link: http://koekeloeren.wordpress.com/
    CONNY, leuk hè dat we elkaar zo kunnen laten genieten van elkaars omgeving door foto's. Ik werk al lang graag met papier Conny dus nieuw is deze verslaving niet ;-))
    EllEN, daar snap ik nu helemaal niets van, die steekjes van jou zijn toch veel moeilijker en kleiner :- 0

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat ontzettend mooi, die bloesem, het is echt een mooie tijd van het jaar.
    Als ik het zo zie ben jij weer heel wat uurtjes zoet met je nieuwe boek, ben bnieiwd wat er nog meer uit je handige handen komt ....

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...