maandag 26 mei 2008

A Friendship Sampler 1


 

Misschien vragen jullie je inmiddels af of ik nog wel aan het handwerken ben.
Jazeker doe ik dat en ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig,
maar vooral met deze prachtige merklap.
Enkele maanden geleden kon ik dit prachtige patroon van Carriage House
van iemand overnemen met daarbij alle garens die zij er al voor gekocht had.
Kijk eens wat een prachtige zijden garens.




Het zijn "Belle Soie" garens en ze hebben hele mooie namen
zoals Teddy Bear, Attic Tea, Vanilla Pudding, Cinnamon Stick, Old Crow,
Eiffel Tower, Expresso, Mudpie, Moss, Noir en Fawn.
Ik heb een iets andere kleur linnen gekocht omdat ik de officiële te fijn van draad vond,
maar ik ben zelf erg blij met de warme kleur linnen die ik gevonden heb,
hoewel dat op de foto misschien niet overkomt.




Tot zover ben ik al gekomen en hoewel het de laatste tijd even is blijven liggen schiet het toch best lekker op, het is heerlijk materiaal om mee te werken en ik heb er enorm veel plezier in. Ik ben van plan om er een soort stamboom van te maken met de namen van onze families erin maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken en doe ik pas op het laatst.


39 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer een schattig borduurwerk opgeduikeld! Helemaal geweldig en wat een leuk idee om dhet als een stamboom te gebruiken. Wat een heerlijk poezelig gevoel is het om die mooie zijden garens door je vingers te voelen glijden, hè? Op het ogenblik ben ik de schuurzolder aan het opruimen en daar krijg ik ook poezelige vingertjes van....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie lap met een heel gezellige uitstraling.
    Wordt het tijd voor hartenproject 2 ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé dit ziet er héél mooi uit,en het idee van een soort stamboom vind ik leuk gevonden.Alvast veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat leuk een geweldig idee en het ziet er zo mooi uit.Echt mooi, groetjes SImone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit wordt een prachtig borduurwerk, dat kun je nu al weer zien. Mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ooit een poging gedaan om een hartjes quilt te maken,uiteindlelijk werd het een heeeel klein kussentje hihi wat een werk!prachtig!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. smul, smul, wat een prachtige garens, ik voel ze bijna door mijn handen glijden. Ik kreeg vorige week een catalogus met allerlei kleuren au ver a soie en ik zat die in gedachten ook al uit te kiezen ;)
    ik vind het patroon super en met zulke prachtige garens en jouw leuke idee erbij wordt dit vast een prachtig werkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om daar een lief harten stamboom van te maken.
    Mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. green peas...

    dat is de kleur van mijn gezicht: ik zie groen van jaloezie...;-) wat een prachtig patroon en wat een heerlijke garens!

    super!
    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan de maat van je naald te zien zijn het allemaal schattig kleine hartjes. Wat een leuk idee om er een soort stamboom van te maken. Dan kunnen jij en Jan als stamhart in het midden! Ik reageer hier ook nog even op je prachtige Schotlandfoto's. René gaat volgende maand naar Edinburgh naar mijn broer die daar een jaar geleden met zijn Schotse vrouw is gaan wonen. Hij gaat een weekendje helpen klussen en bijkletsen en hoopt ook wat van de stad te zien! De dag dat hij had geboekt kon ik hem meteen je prachtige foto's laten zien en kreeg hij er nog meer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi patroon!!!!

    Ik zie ook groen van jaloezie!!
    Wat een mooie garens hé??!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig mooi patroon en wat een prachtige garens!!!! een flinke klus maar wel een klus om van te genieten. Ik ben dol op harten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooie kleuren, de lap straalt een lieve en warme naiviteit uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige hartenlap!
    Mooi,die verlopende kleuren Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha die Cor !

    Ik heb vanmiddag op de Pasar Malam een beeldschoon geborduurd jasje voor Fabio gekocht. Ik moest uiteraard direct aan jou denken. Ik hoop niet dat het te klein is. Je krijgt wel een foto.


    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben het helemaal met je eens vwb de zijden garens ... die namen en die kleuren ...schitterend. Dit gaat heel mooi worden Corrie! En dan de stamboom ernaast. Ik ga nog eens met mijn stamboom langs het landlopersarchief dat net online is. Fantastische foto's kun je daar aantreffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Dankjewel allemaal en leuk dat het idee van een stamboom in goede aarde valt, nu alles nog uitpuzzelen.
    ANNET, veel succes met deze opruimklus en uiercrème is een probaat middel tegen jouw werk-vingertjes.
    ANNELIES, wie weet ?!
    KATRIEN, SIMONE en CONNY dankjewel!
    DEES, dat is vast een heel erg lief kussentje :- )
    MARCELLA, wat super om een catalogus van Au Verre a Soie te krijgen.
    ELZA en INGE, dankjewel!
    ANNEKE, ik wist dat je dit mooi zou vinden, is ook helemaal jouw sfeer dacht ik. Hoe vind je de groene kleur van Belle soie ;- )))?
    MARIAN, de hartjes zijn best nog wel groot, veel kruisjes per hart, maar zo leuk om te maken. Wat een kans voor René om naar Edinburgh te gaan, nu ben ik een beetje groen van jaloezie aan het worden. Niet echt hoor, ik mag helemaal niet mopperen en dat doe ik ook niet. Wens René maar heel veel plezier in deze prachtige stad en ik weet inmiddels erg leuke restaurantjes ;- )
    WILMA, allemaal groene erwtjes in één dop zijn we.
    PETRA, zo is het precies!
    lHEUREBLEU, mooi gezegd, op die uitstraling viel ik meteen.
    MARIANNE D, een lap voor al mijn hartenlapjes (^_^)
    HA DIE INEKE, Oh wat leuk, ik ben heel erg benieuwd! Leuk een foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ANS, dat landlopersarchief klinkt heel interessant, ik ga straks eens kijken. We hebben tegelijkertijd zitten schrijven gisteravond en toen zag ik je reactie nog niet anders was het misschien nog veel later geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Móói, Corrie!
    Lijkt me heerlijk om eraan te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, wat een prachtig borduurwerk! En je bent er al een eind mee. Lijkt me leuk om aan te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi patroon en zulke prachtige kleuren! Hier zul je vast met heel veel plezier aan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een schitterende harten-stamboom-lap. De kleuren zijn supermooi!!
    Je hebt al veel geborduurd en als je zo door blijft gaan, is de lap veel te snel klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier is dan haar Super werk !!!!!! Mooi harten Patroon
    ja van Carriage House daar komt mijn patroon ook vandaan. Wat een mooi verlopend garen, daar kan dat ander merk niet tegen op. SUPER !! Je gaat als een speer Corrie... Heel mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En dan ook nog je eigen draai er aan geven. Een stamboom helemaal TOP!!!! Dit is echt genieten voor jou ...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtig Corrie ,en dan dat idee van de stamboom goed gevonden. Corrie ik stuur je een foto waar ik mee bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooooooo, wat MOOOOOI! De kleuren en hun namen vind ik geweldig, de hartjes zijn zo intens gemeend en oprecht getekend (dat naieve inderdaad) en ik vind dit nou ECHT een werk wat bij Corke past. Welk hartje zou Max zijn naam krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @MaRIA, ELLEN en JOKE, dankjewel allemaal en toch moet ik dit werk even aan de kant leggen voor een paar andere dingen, ik doe evengoed iedere dag wel iets aan de hartjes maar de andere werkjes zijn ook leuk en die hebben voorrang.
    BERTHI, dankjewel en zo zie je dat de realtieit me wel doet inhouden en ik even andere dingen moet laten voorgaan.
    JOSÉ, wat schrijf je dat weer lief, dankjewel en genieten doe ik er zeker van, heel prettig en rustgevend werkje.
    MARLIES, wat leuk dat je me een foto gaat sturen, schiet je al aardig op? Ik ben erg benieuwd.
    DIJN, wat een prachtig ontwerp hè, ik vond het echt een plaatje en nu maak ik hem zelf!!!
    Max krijgt een heel speciaal hartje en het mijne heeft hij al helemaal (^-^)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super! Het patroon, de kleuren en het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk borduurwerk en prachtige materialen.
    Zal idd heerlijk zijn om mee te werken.

    Leuk idee om daar een stamboom in te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schitterend ontwerp en mooie echte Corrie kleuren! Daarmee bedoel ik dat ze goed zullen passen in je mooie naturel interieur. Veel plezier met het uitzoeken, is echt een leuk werkje, lijkt me...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een prachtig borduurwerkje in mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Johanna Zweden30 mei 2008 om 10:59

    Hallo Corrie

    Toch maar even gauw langs gekomen, want was toch wel nieuwsgierig wat je allemaal aan het doen was.
    Mooi die merk lap, en leuk die rok, zo blijven we bezig.
    Groetjes uit het warme Zweden, ik zit lekker in de tuin met een goed boek even geen handwerken,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk borduurwerk met al die hartjes! mooie rok ook joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @SASKIA, MRIANNE M en MIENKE, dankjewel en wat leuk Mienke dat je mijn interieur nog kunt herinneren.
    MAY-REIN, JOKE, WILLEKE enASTRID, ook bedankt voor de reacties en wat fijn dat het inmiddels bij jullie ook mooi weer is Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Corrie, das ist ein schöner Sampler. Hier
    http://friendship-sampler.blogspot.com/
    sticken wir den gemeinsam. Danke für Deine Mail.
    LG EVA

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @HALLO EVA-Maria, vielen dank und wie toll um es gemeiknsam zu sticken :- )) LG Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat gezellig dit hartjesborduurwerk.
    En dan die kleurtjes van het garen, zo mooi.
    Met "klinkende" namen als Teddy Bear en Cinnamon Stick en nog veel meer, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...