maandag 5 mei 2008

Boeken




Geen speciaal logje voor vandaag terwijl het toch Bevrijdingsdag is.
Ik had geen tijd om het voor te bereiden, maar ik vond wél dat ik het logje
van gisteren niet kon laten staan op deze bevrijdingsdag, dat voelt hetzelfde
als de vlag niet naar binnen halen. Dus heb ik gebruik gemaakt
van een paar foto's van boeken die ik kocht van de boekenbonnen
die ik voor mijn verjaardag had gekregen




Bovenop ligt het boek dat bij veel quiltsters bekend zal zijn.
Ik wilde er wel eens eentje proberen. Ik had even moeite
om door de eerste hoofdstukken heen te komen,
maar nu heeft het verhaal me wel te pakken, dus ik zal het zeker uitlezen.




Onderaan het stapeltje een dun boekje maar er staan erg leuke ideeën in
om tassen te maken, ik heb het nog niet eens helemaal goed bekeken,
dus ik leg het straks meteen op mijn handwerktafeltje.




Middenin het stapeltje ligt een boek van een van mijn
favoriete schrijvers Oliver Sacks , een neuroloog die op een voor de leek
begrijpelijke manier over zijn werk schrijft.
De film "Awakenings" (1990), gebaseerd op het gelijknamige boek van Sacks,
met Robert de Niro en Robin Williams in de hoofdrollen,
maakte Oliver Sacks en zijn werk als neuroloog en schrijver meer bekend.
Musicofilia is zijn nieuwste boek en ik ben er dolblij mee.
Ik heb een aantal van zijn boeken met heel veel interesse en plezier gelezen
en de serie "The Mind Traveller" van de BBC en uitgezonden
door de VPRO heb ik ademloos bekeken.
Ik heb een aantal van zijn boeken in mijn bezit,
wel allemaal in het Nederlands gelezen, maar ik heb de Engelse versie
ervan aan de reachterkant van mijn weblog gezet
omdat er dan plaatjes bij komen.
Van harte aanbevolen! 

50 opmerkingen:

  1. Heerlijk....boeken lezen! Zeker met mooi weer is dat 1 van mijn favoriete bezigheden in de tuin. Het geheim van de quilters vond ik het beste boek van Jennifer Chiaverini tot nu toe. De rest van de boeken vond ik slapjes...dit heeft een echt verhaal! Veel leesplezier Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie boeken. Geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie boeken vooral Oliver Sacks dat is een geweldige man hoe die schrijft.
    Het blijft je bezig houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, een mooi boek! Ik ben verleden week naar het boekenfestijn geweest maar heb mij goed weten in te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie boeken een ervan ben ik aan begonnen. Ja jij weet zeker wel welke dat is.
    Dat tassen boekje ziet er heel grappig uit.
    Staan volgens mij leuke patroontjes in.

    Corrie Dijntje zien wij zaterdag niet heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie boeken.....

    Oh help ik heb de vlag nog niet uit!!
    Helemaal vergeten met de jongens hier.....

    *rent weg om de vlag neer te hangen*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook nog geen enkel boek gelezen van Jennifer Chiaverini. Zal het toch eens op mijn "to-do"-lijstje zetten. Soms is de keus zo moeilijk: lezen of handwerken, meestal kies ik dan toch voor iets "doen".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel leesplezier ! Ik ben met het nieuwste boek van Jennifer Chiaverini: The Winding Ways Quilt bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geef mij het tassen boekje maar, lijkt mij wel TOF !!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier in Belgie vieren ze vandaag geen bevrijdingsdag. Het voelt elk jaar een beetje vreemd dat deze dag hier niet die speciale betekenis heeft en dat de bevrijding hier uberhaupt niet zo gevierd wordt zoals bij ons.

    Heel veel plezier met de boeken. Ik heb de bovenste inmiddels al uitgelezen. Het is een mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n stapeltje nieuw te lezen 'voer'. Dat quiltboek heb ik ook gelezen, en andere van dezelfde schrijfster. Het leest wel makkelijk, lekker voor naast je bed. Het Tassenboekje, ben erg benieuwd wat er in staat. Hee, ik heb vandaag het Keukenhof bewonderd, en goed om mij heen gekeken of ik je misschien zag?? Het was giga druk maar erg de moeite waard, en de chinese kostuums zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel leesplezier Corrie,ik lees ook graag,lekker op een ligbed in de tuin,heerlijk!!Helaas gun ik me daar niet zoveel tijd voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ben weer even bijgelezen. Wat gebeurt er toch veel in een week! van borduurpatroontjes en lintjes, 4 mei en Malle Babbe en vandaag dan heerlijke boekjes om lekker te lezen met dit prachtige weer.
    Geniet er maar van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het quiltersgeheim heb ik ook gelezen. De andere boeken ken ik niet. Staan nu op het te lezen lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat jij het 'geheim' van de quilters wilt ontrafelen.
    (als officiele 'niet' quilter) Klasse. Ik kan mij voorstellen dat je er wat in moest komen. Ik weet niet precies welk boek dit is, omdat ik ze allemaal in het Engels heb (en ik nu op het werk ben, dus niet even kan loeren naar de kaft)
    Het is min of meer een vervolgserie en er worden vaak wel patroonnamen in gebruikt, die voor niet quilters wat moeilijk te begrijpen zijn.
    Wie weet joh, sla jij ooit ook nog eens aan het quilten en ga je op 'quilt-camp' zoals de Amerikanen het noemen... veel plezier met het lezen! (de andere boeken lijken mij trouwens ook een aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, wat een leuk boek om tassen te maken! Ik heb de Kertquilt van haar gelezen. Ik wil nog altijd deandere delen lezen. maar kom er maar niet aan. Toch nog eens zoeken op de bieb.En ja, die film Awakenings, heb ik gezien. Ik heb ook wel eens een intervieuw gezien van hem. Interessant die man. Ik heb hier ook een boek over allerlei psychiaters uit Nederland liggen. Titel"opgenomen" door Paul Witteman. Ieder zo zijn eigen manier van denken en doen. Ook heel erg interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corke!!!! Halloooo..., alles goed met jou? EINDELIJK tijd om bij mijn vriendjes bij te lezen. Ik installeer me even tussen je mooie boeken met een zwembad thee en ga terug in de tijd bij je.
    Nee, zaterdag kan ik inderdaad niet naar Eindhoven, maar ik probeer vrijdagmiddag as even een gaatje te vinden om de tentoonstelling te bezoeken en je tas nog es te bewonderen, Corke. Zaterdag zit ik in Brussel, vergadering, en eer ik daarvan weer van teruggekeerd ben loopt het tegen 5 uur 's middags, en dan wil ik eigenlijk uitgebreid mijn Daan zoenen, want hij mag die dag "ik ben 24!" zeggen.

    Fijn weer even bij je te zijn, Corke. Ik ga even je eerdere logs lezen>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Johanna Zweden7 mei 2008 om 11:46

    Hallo Corrie

    Je hebt weer heerlijk wat te lezen.
    Ben benieuwd te horen wat je van dat tassen boekje vindt!!!Of je er leuke tasjes uit kan maken.'

    Gr Joke en een fijne dag. ben druk bezig om weer eens voor de zoveelste keer mijn kamer op te ruimen. Hoe vaak nog. HELP!!!! smile

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oliver Sacks lijkt mij ook wel wat. Ik ben benieuwd hoe jij hem vindt. Kan ik na goedbevinden altijd nog naar de winkel snellen. Het tasjes boek ken ik niet, ben benieuwd wat er daardoor allemaal uit je handen rolt. Alhoewel: kan het zó mooi zijn als je "Eindhovense" tasje?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maria Habraken7 mei 2008 om 15:53

    Hoi Corrie, zoals je ziet heb ik je gevonden en je was veel te bescheiden over je web-log. Je enthousiasme over Oliver Sacks raakt me wel jaren terug alweer -de man die zijn vrouw voor een hoed hield- gelezen de film gezien etc.en ik heb zin zijn andere werk deze zomer te lezen.
    Verder dank voor de mooie foto's van het harteproject, ik mag er graag aan terug denken het was een heerlijke dag en fijn je ontmoet te hebben. Tot later Groet Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie gezellig Wilma komt ook, leuk zien wij haar ook.Ik verheug mij op zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @DANKEJWEL allemaal voor jullie leuke reacties! We hebben een ontzettend drukke week en ik kom bijna niet aan bloggen toe. Loop achter met lezen, schrijven en reageren. Het blijft ook nog druk deze week dus ik ben voornamelijk afwezig op het web. Het is niet anders. Ik lees wel iedere dag even jullie reacties en hoop een aantal van jullie zaterdag te kunnen zien, dan praten we lekker bij. Ben helaas wel flink verkouden aan het worden, maar hoop dat het van korte duur zal zijn. Groetjes van Corrie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @MARIA HABRAKEN, wat vind ik dat leuk Maria, ook ik heb mede door onze ontmoeting een heel gezellige dag gehad. Erg leuk dat je een reactie hebt geplaatst en voor nu en later: "Van harte welkom!"

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het geheim van de quilters is een heerlijk boek om te lezen, tot nu toe heb ik het Nederlandse rijtje compleet!

    nog steeds is lezen een van m'n favoriete bezigheden, doe het vooral 's avonds in bed als afsluiting van de dag.

    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Corrie,als je nog even tijd hebt,ik heb er vandaag en morgen allemaal japanse quilts op staan van de tentoonstelling in Veldhoven,je zal ze vast mooi vinden!In ieder geval tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oliver Sacks... nog nooit iets van gelezen, maar als ik de reacties lees, dan moet ik dat misschien toch maar eens doen!

    Ha, ik kom een wel heel bekende naam tegen bij de reacties!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lijkt me ook mooie boeken. Heb er wel wat van op tv gezien en dat sprak me aan. De zomervakantie komt langzaam aan in zicht, tijd om t elezen voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @LEUK, om het weer eens over boeken te hebben, de meesten van ons lezen graag en ik heb al vele, vele leestips gekregen via de blogs. Het is inderdaad vaak een keuze om te gaan lezen of te handwerken en overdag wordt het bij mij altijd handwerken, maar ik lees graag in bed net als jij ANNEKE en dan kan het ook best nog laat worden. Vreselijk jammer dat we jou niet zullen ontmoeten Dijn! BERTHI, Olivar Sacks schrijft echt geweldig en wat leuk hè dat Maria hier is komen lezen en een reactie heeft achter gelaten, we hadden ook zo'n gezellige terugreis samen!
    *MARIANNE*, de moeite waard om te proberen, eerst eens uit de bieb lenen misschien, want niet iedereen heeft dezelfde smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie ik ben al een paar jaar niet meer bij de bieb terwijl ik er jaren en jaren wel bij geweest. De kosten rijzen echt te pan uit per jaar hier plus de boete per dag per boek is echt heel erg hoog en dat besteed ik liever aan boeken kopen. Ik zie ook steeds meer mensen afhaken eerlijk gezegd. Wel ga ik geregeld om even te kijken wat ze voor een spotprijsje eruit gooien, even een tijdschrift doorbladeren of boeken bekijken. Ik zal dus beslist even de boeken van deze schrijver een beetje hapsnaps doorkijken of de schrijfstijl me aanstaat.
    Ook ik ben een lezer zo vlak voor het slapen gaan, maar meestal zijn dat bij mij boeken over geschiedenis van het handwerken of een ander onderwerp wat me boeit. De stapels naast mijn bed groeien constant... moet heel snel weer alles terugbrengen naar mijn boekenkasten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier is het bieb abonnement én boete super hoog !!
    Helaas geen abonnemt meer voor ons.
    Jongste(14) is nog gratis dus daar met z'n allen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O ja, mijn dochter vertelde net vanmiddg. Dat zij bij haar bieb een strippenkaart kan kopen.
    Dan kan ze 10 keer voor 8 euro, zo ongeveer.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja dat zijn van die boeken die nog op het verlanglijstje staan. Maar het fotograferen pikt wel de leestijd in dus tja ... :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo heb ik het ook de laatste jaren gedaan MM, via haar kaart ;-). Kan nu niet meer helaas. Was wel vreemd, want ik was al zo ontzettend lang lid en dan ineens niet meer.

    Niet alleen dat abonnement en de boete zo hoog zijn, ook de interssante boeken verkochten ze allemaal omdat ze te oud werden! Als je nu ziet wat er nog een zielig plankje aan handwerkboeken over is (ook met andere onderwerpen die mij nog boeien) dan is het voor mij echt niet meer de moeite om te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @*MARIANNE*, tegenwoordig koop ook ik de echt belangrijke boeken en de minder belangrijke hoef ik niet te lezen, soms zit er een miskoop tussen, maar toch altijd nog beter dan een boete betalen voor een boek dat nooit het jouwe zal zijn. De stapel boeken naast mijn bed wordt ook steeds hoger, dat komt omdat ik ook nog de boeken die ik voor de kerkbibliotheek kaft mag lezen, ik ben wel een bofkont.
    MARIANNE'M, misschien is die strippenkart de oplossing, maar net zoals Marianne met * al schreef, de collectie wordt ook steeds minder groot en goed en dat was voor mij indertijd ook een reden om te stoppen met het abonnement.
    ANS, ook het bloggen neemt veel tijd toch?! ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ALYSSA, wat leuk om een nieuwe naam te zien staan, welkom! Geweldig zijn die kaartenboekjes hè! Vandaag heb ik iets ergs leuks uit een Japans boek gemaakt, dat zal je misschien ook wel aanspreken, misschien morgen een logje erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Je vergeet al snel een boek en die boetes zijn dan echt niet meer leuk! Vroeger zat er nog een maximum bedrag aan vast en stuurden ze een kaartje.
    Daarom ben ik ook zo gaan denken, liever dan wat meer maar dan voor eigen boeken :-)
    Vandaag ook weer en paar leuke handwerkboeken kunnen scoren op een boekenbeurs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Corrie,we hebben je vandaag wel gemist hoor!In ieder geval beterschap,ziek maar lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb zelf ook net het eerste boek van Jennifer Chiaverini uit. Ik had er al zo vaak iets over gelezen op de blogs dat ik nieuwsgierig was geworden en het heb gekocht toen we in de US waren. Ik had ook wat moeite met de eerste hoofdstukken maar later pakte het verhaal me toch wel. Het is vooral een lekker bed boek vind ik.
    De VPRO had in de begin jaren negentig nog eens dat geweldig interview programma "Een schitterend ongeluk" met Wim Kayzer waar Oliver Sacks ook aan mee deed. Ik neem aan dat je dat kent?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Johanna Zweden11 mei 2008 om 12:28

    Hallo Corrie volgens mij zit jij heerlijk buiten met een boek in je hand en met de in de anderen iets lekkers!!!!
    Dacht dat je met vakantie was! want het is zo rustig aan jou kant, maar ik zag dat je bij Willeke op bezoek was geweest, dus je bent thuis.
    Nu geniet maar van het mooie weer. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Johanna Zweden11 mei 2008 om 12:30

    O jee nu lees ik boven mijn bericht dat je ziek bent!!
    Van harte beterschap en een knuffel Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. *MARIANNE*, fijn dat het gelukt is om nog een paar leuke boeken te vinden. Ik hoorde dat je wel op de expositie was geweest en ik wist dat je nog naar die boekenmarkt wilde, leuk dat je dat kon combineren. Ik ben nu in een heerlijk boek aan het lezen, "De Nachtwandelaar" van Marianne Fredriksson, ook van haar heb ik veel boeken gekocht en nooit spijt van gehad. De boeken van uitgeverij De Geus zien er ook zo mooi uit en zijn heerlijk om in je handen te houden.
    MARIANNE D, lief om me te missen ik heb jullie ook gemist. Er komt vast weer een vervolg aan deze gezellige ontmoetingen en dan hoop ik er weer bij te zijn.
    KIENY, het boek is inmiddels uit en het was wel een mooi verhaal, maar ik denk niet dat ik nog meer boeken van Chiaverini zal kopen. Een lekker bedboek, net wat je zegt, maar het boek waar ik nu in lees is een juweeltje vind ik "De Nachtwandelaar" van Marianne Fredriksson. Heel aangrijpend!
    Ik zocht al steeds naar de naam van dat programma en ik heb de uitzendingen inderdaad gezien en er intens van genoten. Leuk dat jij het ook kent!
    JOKE, het gaat alweer wat beter vandaag en dat is wat ik straks ga doen, met een boek en een borduurtje buiten zitten en het lekkers is op mijn nieuwe logje te zien;- )))) De stoel staat klaar, maar ik wilde nog even een nieuw logje schrijven en dat is nu klaar dus nu:
    We gaan naar buiten waar de vogeltjes fluiten
    Waar het zonnetje zo heerlijk schijnt
    Waar de koetjes zoetjes loeien
    De prinsessenboontjes groeien
    Waar al je misere verdwijnt
    (Wim Sonneveld)lees hier het hele liedje: http://www.pinkelotje.nl/liedjes/we_gaan_naar_buiten.htm
    Ik hou het maar bij het refrein ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. grappig: ik heb 2 van de 3 boeken: dat van oliver sacks en het boekje over de tasjes (er staan er erg leuke in en ze lijken me makkelijk te maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. LHEUREBLEUE, wat grappig dat we dezelfde keuze maakten.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. van waar kan ik de volledige text krigen van:
    wij gaan naar buiten waar de volgeltjes fluiten ?
    pls help if possible
    thank you so much

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @CHARLES, de link naar de volledige tekst stond vlak boven je reactie, maar voor de zekerheid hier nogmaals:
    http://www.pinkelotje.nl/liedjes/we_gaan_naar_buiten.htm
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Afgelopen dagen van Oliver Sacks 'De man die zijn vrouw voor een hoed aan zag' gelezen! (de Nederlandse versie). Dat heeft best indruk gemaakt! Ik heb ook de film Awakenings gezien en ik verwachtte inderdaad dit soort verhalen. Heel apart. Als ik de andere boeken (Nederlands) bij de kringloop zie, koop ik ze beslist.
    Heb jij dit boek ook zelf in het Nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @*MARIANNE*, ja ik heb zijn boeken altijd in het Nederlands gekocht en gelezen, anders mis ik echt teveel omdat er toch wel aardig wat technische beschrijvingen in staan, maar vooral omdat ik de draad van het verhaal niet steeds wil kwijtraken als ik woorden of zinnen moet vertalen. Leuk zeg, dat je zijn boek zo graag hebt gelezen dat je andere ook wil koe. Ik ben echt een fan van deze man geworden door de televisieprogramma's die ik over hem zag, een heel menslievende man.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het medische vakjargon is inderdaad erg pittig, maar desondanks is het verhaal eromheen toch nog goed te begrijpen.
    Op Discovery Channel heb ik hem ook gezien (inderdaad een prettige man!) in een programma vandaar dat jouw blogje vorige jaar me ook zo interesseerde. Ik wist niet dat er meer boeken waren vertaald toen. Toch zijn dit boeken die je maar 1x goed leest, tenminste als ik naar mezelf kijk. Vandaar dat ik vroeg of je deze al had, anders dan had ik 'm je toegestuurd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...