dinsdag 1 april 2008

Wollenbollenpotje



Als ik dit logje zit te schrijven en zo eens de kamer in kijk,
is het één grote bloemenzee en op de kast staat een enorme rij kaarten met gelukwensen.
De vele prachtige cadeaus staan er ook bij en als ik daarbij denk aan de mails en e-cards die we kregen en alle andere attenties, ben ik diep dankbaar voor zoveel blijken van liefde en vriendschap en Jan ook. Maar nu gaan we vandaag weer over tot de orde van de dag en wil ik jullie dit wollenbollenpotje laten zien dat ik van Ellen kreeg, dit hoort zeker thuis op een handwerkblog. Ik vind het een enig ding.




De nieuwste Handerwerken zonder Grenzen heb ik gisteren ook kunnen kopen
en ik voel me zeer vereerd dat mijn tas erin staat !!!
Op  Berthi's weblog kun je lezen hoe de expositie van het Hartenproject eruit ziet
en in de Fotogalerie zijn alle andere handwerken van dit project te bewonderen.


42 opmerkingen:

  1. Geniet nog maar even lekker na Corrie! Heerlijk toch? Wat een lief wollenpotje! En zo lekker handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht al dat is je tas zag staan op de weblog van Berthi en ook nog in de Handwerken zonder grenzen, geweldig! Hij is ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zie ik je hebt al HzG no 146 wat leuk ga morgen ook gauw kijken. Wat leuk dit wollenbollenpotje,dit lijkt mij heel handig. Ik vind hem ook heel prachtig om te zien. Hij past ook mooi op een kast of tafeltje naast de bank.
    Mooi staan te pronken.Is het een nieuwe of een oude,
    Wat een enig cadeau van Ellen heel uniek.
    Dit zijn nou mooie cadeautjes die je goed kunt gebruiken. Hier is over nagedacht. Heel lief van haar....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet nog te melden dat je helemaal gelijk heb, ben nog steeds flink aan de borduur. Nog niet alles gelezen. Zat ik toch maar wat dichterbij, wat zouden wij plezier aan elkaar beleven, en ik bracht jou heel wat te lezen. Maar het is maar goed volgens mij, want dan kwamen wij niet meer aan borduren toe.
    liefs Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk om je eigen werk in een tijdschrift te zien staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Corrie ... hieperdepiep HOERA!!! 60 kaarsjes en felicitaties hoor!!!
    Jij bent jarig maar voor mij is het ook een beetje feest nu je zo'n prachtig wollenbollenpotje op je blog hebt geplaatst! Ik ben dol op deze kluwenpotjes/bakjes die nog met zoveel liefde en aandacht en vaak zo prachtig stijlzeker zijn gemaakt. Toen ik je blog bezocht heb ik snel een foto van stal gehaald en op m'n site geplaatst :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ASTRID, het nagenieten blijft zeker nog doorgaan vooral met al die boeketten en andere dingen rondom ons.
    JANET, wat goed dat je het al had gezien en nog heel hartelijk bedankt voor je felicitaties voor de feestelijkheden.
    JOSÉ, hoe kan dat nou??? Jij vertelde me vorige week al dat mijn tas erin stond en op welke bladzijde, ik dacht dat jij hem al lang had gekocht? Gauw halen dan, het is een mooie uitgave deze keer met leuke artikelen en mooie patronen erin.
    Ja Ellen heeft zeker goed nagedacht over dit cadeautje en dat doet ze altijd, ze zoekt altijd met veel zorg iets uit, is ze heel goed in en dat is zeker heel lief!
    Kun je niet verhuizen José, ze hebben hier erg leuke huizen in de buurt, dan kunnen we alle tijdschriften en boeken ruilen en veel plezier hebben van elkaars spullen en gezelschap. Dan hadden we vast ook een handwerkgroepje, want ik heb nog twee borduurvriendinnen. Maar dan zouden we ook weer veel minder bloggen denk ik en dat is ook weer erg leuk om te doen. Weet je wat , we laten het zoals het is, zo is het ook heel mooi toch?!
    KATRIEN, ik durfde het niet te geloven toen Berthi me een hint gaf, maar het is echt waar :- ))
    ANS, dank, dank, dank voor je enthousiaste felicitatie, ik dacht dat iedereen het meer dan zat was na twee feestelijkheden ;- )
    Ik heb inmiddels genoten van jouw foto van je kluwenpotjesverzameling, maar hoop op meer want die zijn er zeker :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Corke, lees ik het goed? Je staat in de HzG!!! Ik hoop dat ik deze week de tijd heb om de stad in te rennen om hem te halen. Ik herken volgens mij ook het kussen van Noor? En het kussen van Marianne D?
    O wat leuk! Ben helemaal blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk he en zo terecht dat ze jouw mooie werk oa hebben gekozen!!super wat een dagen voor jou joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was zondag even helemaal beduusd vanwege het feit dat mijn kussen in HzG staat.
    Jouw tas staat ook te schitteren in een van de vitrines zag ik net bij Berthi. Zo leuk dat dit allemaal gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, bofferd!! Wat een eer dat je in HZG staat. Gezellig met medebloggers! Ik hoop dat de HZG morgen in de brievenbus ligt.
    En je wollenpotje, nog nooit gezien. Wat een leukerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had tussen de regeltjes gelezen wat Berthi zij hier over. Dus ik had het goed begrepen dat jou tas erin zou staan. Nee ik ga morgen kijken in Brielle.
    Ga morgen naar de Bee...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @DIJN, ben je lekker schoon gewassen van alle gruis en verf? Dankjewel voor je reacties allemaal en /elza en Ingrid R ook, niemand is te laat met goede wensen voor onze feestjes, ik ben er altijd blij mee.
    Wat geweldig hè Dijn, ik had het nooit kunnen denken, maar Berthi begon vorige week een hint te gevne en ik durfde het niet eens te denken, maar het was toch zo, knus bij Marianne, Noor en de anderen in dit mooie blad. Een heel grote eer.
    HILLY, dankjewel, ja het houdt maar niet op, maar het doet me heel erg goed want er zijn natuurlijk ook veel moeilijke dingen in ieders leven en dus ook in het mijne, waarvoor deze dingen zo goed helpen om het evenwicht te kunnen bewaren.
    NOOR wat geweldig hè! We zijn er allemaal maar wat blij mee en erg mee vereerd. Wie had dat ooit gedacht! Ook ik wist niet wat ik zag en durfde het niet te geloven.
    INGRID R, Ja, ik ben zeker een enorme grote bofferd en de HzG is verder ook erg mooi deze keer, je zult ervan genieten.
    Bijzonder hè dat potje, heb je de verzameling van KIEK al gezien.
    JOSÉ, dan had je dat erg snel door, jij bent veel alerter dan ik. Ik zat nog te raden en te denken wat Bedrthi aan me vroeg of nog wilde weten met dan En ... ?
    Heel erg veel plezier morgen José! We zullen er wel over lezen op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuk wolpotje, dat vindt vast een mooi plekje bij jou!
    de HzG heb ik nog steeds niet, wel raar eigenlijk dat abonnee's hem later in de bus krijgen dan het blad in de winkels ligt. Leuk dat je erin staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie wat leuk dat je in de HzG staat! Jammer dat ik het blad nog niet binnen heb!! Hopelijk komt hij morgen en kan ik het artikel op mijn gemak gaan lezen.Leuk bollenpotje liet je zien! Lijk me best handig. Een bol wol rolt altijd weg. Tja, en dan nu weer tot de orde van de dag. Zal niet mee vallen na zo'n feestelijk weekend!Al een beetje uitgerust?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En jouw tas is erg mooi Corrie, want ik heb 'm al gezien ;-)!!!
    Niet in de HzG want die heb ik nog niet binnen, maar wel in het echt! Wat een werk heb je daaraan gehad! Hij is echt prachtig geworden! ZO leuk ook die hartjes eraan! Echt leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goh jij bent creatief zeg en het ziet er ook zo verzorgd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig wollenbollenpotje, en wat is dit een leuk woord :-).

    Je tas waar ik "toen" al "weg" van was en nog steeds "weg" van ben, heeft een mooie plaats op de expositie en in het blad, zo te zien.
    Heerlijk.
    Ik zal de tas niet in het echt kunnen bewonderen en alle andere mooie harten, maar gelukkig is "de galerie" van Berthi er.
    En ......... misschien zie ik deze tas wel op de "vlinderdag" sometime :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk he Corrie,zo maar in de HzG,ik hoorde het van Noor,ben gauw bij Berthi gaan kijken en ja hoor ik sta in het midden met links Noor en rechts Corrie,betere plek kan ik me niet wensen ;-)))!!Heb je nog een fijne verjaardag gehad?Je bent voorlopig wel uitgefeest zeker?Nu alleen nog lekker aan de gang gaan,wat noodzakelijk huishoudelijk werk en dan lekker rommelen,veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi potje, lief cadeau !!

    En ja ts mag met trots pronken in de HzG én de tentoonstelling.

    Ik hoop de HzG nog binnen te krijgen.
    Moest helaas het abbon. opzeggen maar krijg nog net deze afl. dacht ik, HOOP ik !!;-)).
    En anders sjeesen we naar de boekenwinkel >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi wollenbollenpotje voor de juiste persoon .......
    Ik vind het ook een mooi woord....WOLLENBOLLENPOTJE !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. P.S. En je tas staat te pronken in de vitrine en in HzG Corrie!
    Dat verdient ze ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @MARIJNA, ja best wel lekker bijgekomen, maar het werk was blijven liggen en vandaag hebben we lekker samen de boel gedaan en heb ik AL HET STRIJWERK! gedaan, poeh dat was een flinke berg. Het bollenwollenpotje is echt heel handig, want de wol blijft schoon en rolt niet weg en het staat ook nog eens erg leuk!
    MARIANNE, dankjewel! Wat leuk dat je de tas mooi vindt en dat je hem al hebt zien staan, ja je hebt fijn met Berthi en de anderen samengewerkt om het allemaal in orde te krijgen. Ook jij van harte bedankt daarvoor.
    KRUIDJE, een nieuwe naam op mijn blog, je bent van harte welkom en dankjewel voor je leuke reactie!
    FLEUR, dankjewel, wat een mooi cadeautje hè van Ellen en wat fijn dat jij de tas ook zo kunt waarderen en gaan we echt een vlinderdag krijgen denk je? Dát zou leuk zijn zeg! De Galerie is ook heel erg mooi om te bekijken, ben er gisteren nog eens langs geweest om alles opnieuw te zien en wat een feest is het om al die mooie werkstukken te zien en al het plezier van het werken eraan te kunnen voelen bijna!
    MARIANNE D, ook ik voel me helemaal prima op mijn plek zo tussen jullie in, net als op de meeting gezellig naast elkaar. Ik heb een heel rustige verjaardag gehad, met toch nog twee erg leuke bezoekjes waaronder Ellen met haar mooie wollenbollenpotje als geschenk en er zat ook nog een heerlijk zakje bonbons in, daar genieten we nu van tijdens het thee drinken en na al het werk dat er inderdaad was blijven liggen. Vandaag alles in orde gekomen en net heb ik evn heerlijk zitten borduren, maar nu ga ik zo koken.
    MARIAN'NE, een grote eer Marian'ne om met de tas in dit zo mooie blad te staan. Maar wat vreselijk jammer dat je dit blad op moet zeggen, ik heb indertijd nooit een abonnement gehad omdat ik het nogal kostbaar vond en al meerdere abonnementen had. Daarvan heb ik e bijna allemaal opgezegd, maar nu vraag ik voor mijn verjaardag een abonnement aan Jan en zo heb ik nu twee fijne abonnementen en de HzG koop ik los, maar als het een beetje zeker is dat het blijft bestaan neem ik volgend jaar misschien ook wel een abonnement voor mijn verjaardag.
    MIEN, ook jij hebt zo hard meegewerkt met de expositie, ook jij daaroor hartelijk bedankt!! Het ziet er allemaal prachig uit.
    Wat een mooi cadeautje is dit hè, ik heb er pas kort geleden voor het eerst bij Berthi van gehoord en kende tot dan toe alleen de plastic variant, maar die zijn zo kapot. Ik ben er erg blij mee.
    Dankjewel voor je lieve en mooie compliment over de tas. Ook jouw quilt is een pronkstuk en zo zijn er vele mooie dingen te zien, gisteren keek ik nog eens in de Galerie bij Berthi en dat is ook weer genieten van erg veel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Alleen de naam al: wollenbollenpotje, leuk! En het verwondert mij niet dat jouw tas in HzG staat, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ben je toch een heerlijke kijker Corrie! De wollenbollenpotjes blijken bij m'n bezoekers niet zo heel erg bekend op een enkeling na ... deze kennis is uitstervend en dat is toch jammer he bij voorwerpen die met zoveel liefde zijn gemaakt en met zoveel liefde gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @CONNY, grappige naam hè Conny! Ik wist dat ook niet tot voor kort geleden, maar berthi heeft er twee logjes over geschreven en bij "KIEK" heten ze kluwenhouder en ze nog een paar engelse termen ook geplaatst.
    ANS, ik kom zo nog even kijken naar de reacties erop, vanwege het uitsterven van al die mooie oude dingen ben ik zo blij met blogs die er aandach aan besteden en de achtergrond vermelden, die blog hebben écht een functie.
    JOSÉ, post? Ik heb wel een heel lieve kaart van je gekregen en er een mail met foto op geantwoord, bedoel je dat José?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat staat je tas prachtig gefotografeerd in het artikel. Echt iets om trots op te zijn.
    Het wollenpotje doet me denken aan vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Snik, ik heb nog steeds de HzG niet binnen!! Hij zou er nu toch eens moeten zijn!! Afwachten maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke foto van jullie twee.Nog vele jaren samen.Wat een leuk kadootje dat wollenbollenpotje, ik had er nog nooit van gehoord.Geweldig dat je in de HZG staat even kijken bij Berthi>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dank je wel Corrie, vandaag toch nog even geweest,
    Prachtige tijdschriften gevonden. En HZG 146
    Prachtig verhaal van Berthi.

    Quiltmania 64

    Staat een verhaal in van Mariet Soethout-Mous
    Ik ben jaren geleden bezig geweest om haar quilt na te maken HADJEMEMAAR ( beroemde bedelaar uit Amsterdam). Daar was ik helemaal verliefd op.
    Op een tentoonstelling in Breda gezien.
    Kom er nu achter die ligt ook nog half af.
    Zet morgen foto's er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goedemorgen lieve corrie!lief wollenpotje!enne er staat een klein cadeautje op mijn blog voor jou!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @ANNELIES, dankjewel en ik had nog nooit van een wollenbollenpotje gehoord.
    MARIJNA, vreemd dat je hem nog niet hebt, ik hoor anderen er ook over, wat jammer toch! Ik hoop dat het inmiddels o.k. is!
    LYNDA, dankjewel, je hebt het inmiddels allemaal al gezien, ik ben een beetje laat met reageren.
    JOSÉ, ik kom gauw bij je kijken naar HADJEMEMAAR, wat een enige naam!
    DEES, wat ontzettend lief van je, dankjewel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heerlijk om zo'n leuk wollebollepotje te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Corrie, ik heb e i n d e l i j k de HzG in de bus gekregen en kan er nu eens echt over meepraten ;)
    Wat staat je tas er prachtig in, zo mooi gefotografeerd. Leuk hoor, je had al zo'n mooi verhaal bij de tas en dan nu ook nog zo mooi in het blad te vinden. Loop je op een roze wolkje?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ANNITA, nu nog eens iets leuks gaan breien! Ik heb al een ideetje.
    MARCELLA, wat een mooie editie is het deze keer weer, ja ik loop zeker een beetje op een roze wolkje, ik vind het helemaal geweldig, de foto is echt prachtig, daaraan zie je de hand van de meester, veel mooier dan mijn eigen foto's. Ik wist niet wat ik zag toen hij in de HzG stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie is de laatste foto binnen gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Sorry ik stuur dan een mailtje en let niet op naar welk adres, zal er op gaan letten.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @José, ga je alstjeblieft niet verontschuldigen!!! Jij kunt toch niet weten welk mailadres ik het vaakst check. Veel te lief om me in te seinen over dat tijdschrift! Ik zeg nu sorry dat ik te weinig dit mailadres checkte! Welterusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie ga eens bij josephine kijken echt wat voor jou.
    Hier hou jij ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Erg leuk om hier ook weer een wollenbollenpotje tegen te komen. Ze hebben allemaal wel iets weg van elkaar!

    En terecht dat jouw tas in HzG staat!! Ik vind het echt SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...