woensdag 16 april 2008

Update Vlinderproject



Het borduurwerkje voor het vlinderproject is af!
Ik vind het erg mooi geworden en ik ben van plan om er iets speciaals mee te doen.
Het is een cadeautje voor mijn zus Ria die tegelijk met mij jarig is geweest,
hoewel ze drie jaar jonger is dan ik. Zij was het cadeautje voor mijn 3e verjaardag.
Dit vlinderwerkje is veel te snel klaar voor het Vlindervalentijnproject van Dijn
dus ik heb besloten om nog een borduurwerkje met een vlinder te gaan maken.
Vandaag heb ik daarvoor in Hoorn bij de Firma Schouten
een mooie lap zachtblauw linnen gekocht.




Ik had met mijn vroegere schoolvriendin Marijke afgesproken
 bij Ridderikhoff en daar hebben we heel gezellig bijgepraat
onder het genot van een glas wijn (ik was met de trein :- )
en een verrukkelijke lunch.



 Een ontmoeting met Marijke brengt altijd verrassingen met zich mee




   zoals dit schattige vaasje dat ze weer ergens "gevonden" had en voor me
had laten opmaken bij een prachtige bloemenzaak
waar we later nog even zijn gaan kijken.




Vervolgens kwamen er nog twee mooie handwerkboekjes uit haar tas tevoorschijn
en ook  2 exemplaren van het tijdschrift "Genoeg" die ze altijd voor mij mee neemt.
Ik lees ze bijzonder graag en geef ze ook weer door.
Breeduit lachend overhandigde ze me ook nog een zak met knopen die haar
vriendin Greet voor mij aan haar mee gaf en waarvan ze weet dat ik er
met heel veel plezier de leukste exemplaren uitzoek.
Met rode blossen zat ik moe maar zéér voldaan in de trein en begon meteen te lezen
in de nieuwe boeken die ik had gekocht van de cadeaubonnen
voor mijn verjaardag. Die boeken laat ik later weer zien...


36 opmerkingen:

  1. Gezellige dag zoals ik lees! Je vlinderborduurwerk is echt heel mooit geworden! Leuk dat je nog meer vlinders gaat borduren!
    Wat een 'schatten' heb je gekregen :-)
    Het tijdschrift Genoeg ken ik, ben daar ooit zelf op geabonneerd geweest toen het nog de Vr.kr. heette. Ik had toen heel veel abonnementen en die heb ik door omstandigheden toen allemaak afgezegd op de HzG na...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha een cliffhanger voor mij....wat gezellig zo'n dag samen met een vroegere schoolvriendin ,en veel veranderd ? of in wezen nog hetzelfde??/
    mooi je borduurtje (ik heb hetzelfde boek) en lief dat je um weer weggeeft , vooral de gedachte erachter maakt het een typisch Corriecadeau...

    nou ik ga maar geduldig wachten op je volgende log ..ik heb ook vlinderinkopen gedaan (hihi een cliffhanger voor jou..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heel toevallig ligt mijn vlinderlapje en de garens naast me en kijk ik er "verlekkerd" naar.

    Jouw vlinderborduur is mooi geworden.
    Leuk dat je nu verder gaat op het blauwe lapje.
    Blauw, wat mooi :-), mijne is ook blauw, leuk he.
    Meer zeg ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @MARIANNE, dit zijn inderdaad schatten oor me, het feit dat Marijke aan me denkt als ze zo'n lief vaasje vindt en die tijdschriften voor me bewaard en kringloopknopen voor me meeneemt vind ik heel erg mooi!
    HILLY, dit is ook meteen een antwoord aan jou over deze dag, Marijke en ik zien elkaar een paar keer per jaar en vandaag sprak ik nog uit dat ik heel goed snap waarom ze vroeger ook mijn vriendin was, het klikte meteen weer helemaal.
    Spannend Hil, jouw vlinders!!!
    @Jemig FLEUR, straks zijn we met dezelfde vlinder bezig!!! Vandaag kwamen je kransEN binnen, let vooral op de meervoudsvorm, lief!!! :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind het zo leuk dat de eigenaar van Schouten een breiende man is. Heeft ook een leuke site met filmpjes. www.brei.tv

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi borduurwerkje !! en straks op blauw ?? ben niet nieuwsgierig ......... fijn zo'n dagje met allemaal leuke dingen ! dat is echt genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vlinderborduurstuk, Corrie!
    Hij lijkt wel wat op die van mij, maar net weer anders (gelukkig).
    Ik ben benieuwd wat je op de blauwe stof gaat zetten.
    Fijn dat je zo'n lieve zus en zo'n lieve vriendin hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vergat ik gisteravond nog ......
    het zakje met knopen.
    Wat leuk, hoop dat je er veel moois in ziet ( en dat je dat hier laat zien :-) ).

    Fijn, dat de hartenkransen gearriveerd zijn bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige dag met leuke cadeautjes!
    Je vlinderborduurtje is prachtig! Wat goed dat je al klaar bent, ik ben pas begonnen. Ik kijk al uit naar je tweede werkje op je mooie blauwe linnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn heel mooie vlinders, Corrie. Ik ben benieuwd hoe je ze verwerkt. Je hebt een heerlijke dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie wat een gezellige heerlijke verwen dag voor jou, en leuke dingen heeft ze mee gebracht. Dat was zeker genieten in de trein terug. Prachtige vaas wat aparte kleurtjes,
    Je vlinders Prachtig!!!!!!! wat zal je zus daar blij mee zijn, een heel lief cadeau met veel werk.....

    Corrie ik moet je nog wat vertellen, ik weet niet of ik de goede naam van het borduurlinnen door gegeven heb. Want er staat een andere zaak naam boven.
    Stuur haar een mailtje zij weet waar ik mee bezig ben en het linnen bij haar gekocht. Zij kent mij goed en dit weet ze nog volgens mij....
    Ik heb nog een grotere lap na besteld....

    Sorry Corrie maar volgens mij verkeerde door gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig zo'n dagje uit !
    Je borduurwerk is prachtig. Het heeft een hele mooi uitstraling.
    Lief, dat je dan ook die boeken krijgt. Heerlijk om in te lezen en te bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klinkt als een gezellig dagje. Het wit op naturel is erg mooi geworden. Je zus zal er blij mee zijn. Wat een toeval, een zusje op je verjaardag. Ik had dat ook bijna voor elkaar. Mijn tweede is 's avonds om 10 uur de dag voor de derde verjaardag van de eerste geboren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellige dag gehad en mooie spulletjes gekregen.
    Je vlinderlap is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, je vlinderborduur. Daar zal je zus vast heel erg blij van worden.
    En je hebt een heerlijk dagje-uit gehad, zo te lezen. En "genoeg" gekregen van je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi vlinderborduurtje hoor,je zus zal er wel blij mee zijn.En zo te lezen had je een leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig je vlinders.
    Zie een jaren 30 stijl met bijpassende letter, geweldig.
    Corrie's idee zal vast prachtig worden.

    En wat een heerlijke dag met dito vriendin :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is je borduurwerk mooi geworden Corrie...helemaal weg ben ik er van! Dat witte straalt zóveel rust en puurheid uit! En dan die mooie vlinders...super!!! Een heerlijke dag met je vriendin zo te zien!! Fijn hé...dit soort momenten. Ik heb dat ook een paar keer per jaar en deze dagen zijn me zó dierbaar!!Je bent lekker verwend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn om een dagje met je vriendin door te brengen!! heel kostbaar en een rede om er zuinig op te zijn. Goede vriendinnen heeft een mens hard nodig!!

    Wat is je vlinderborduurwerk mooi geworden!! Ondanks de foto te donker kan ik het erg goed zien. Heel mooi met een lichte kleur. Het krijgt iets teers.....
    Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh ... Corrie wat is je vlinderborduursel PRACHTIG geworden. Zo PUUR daar houd ik van en wat zal je kleine zusje dat schitterend vinden. Het tijdschrift 'Genoeg' ken ik nog niet maar ik begrijp dat het een gebaar tegen de overconsumpie betreft. Nou dat wil ik van harte ondersteunen want er wordt wat overgeconsumeerd vandaag de dag. Dus jij had een heerlijk dagje in Hoorn en leuk dat je je oude schoolvriendin nog regelmatig ziet! En wat zal die prachtige lap linnen weer gaan brengen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ohh, gezellig zo'n dagje en ook nog verwend worden. het tijdschrift kende ik niet. Ik heb even gegoogled en daar stond ook een test. Ik blijk er nog erg goed vanaf te komen:) Ik vermoed dus dat er de verkeerde vragen gesteld worden ;)

    Wat is je vlinderwerk mooi geworden. Ik zag toevallig vanochtend een andere op soortgelijk linnen met witte vlinders, een totaal ander patroon maar ook heel mooi. Ben ik toch weer vergeten op welk weblog dat was, jammer! Je gaat er vast weer iets heel moois van maken. Hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een schattig vlinderlapje! De R in het midden is heel sierlijk!

    Gezellig dagje met je vroegere schoolvriendin! En dan bracht ze ook nog eens een enig vaasje mee, dat nog fleuriger wordt door het boeketje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Marcella, dat was waarschijnlijk op de blog van Saskia:

    http://saskiaatje.web-log.nl/saskias_handwerken/2008/04/vlinders-6.html

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach wat gezellig zo'n dagje en dan met rode blossen van vermoeidheid en wijn weer naar huis. Heerlijk, dat zou een mens vaker moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @MARTINE, ja ik vind het erg leuk dat Wilbert breit, helaas trof ik hem deze keer niet aan in de winkel, hij is met zijn partner naar Amerika als ik het goed begreep van zijn vader, maar ik werd er uitstekend geholpen door een ook al zéér aardige verkoopster Martine genaamd (^-^)De link kende ik niet, erg leuk!!!
    MARY, het wordt een vlinder ;- )SASKIA, jouw vlinders worden ook prachtig en jij kunt borduren in de trein?!
    FLEUR, de knopen staan naast mijn laptop, vandaag lekker uitzoeken :- ) én de kransen ophangen!
    LUT, ik kom gauw eens bij je kijken!
    MARIA, ik laat het zo snel mogelijk zien, eerst nog alles zien te vinden.
    ANNELIES, dankjewel en dit weekend ga ik eindelijk alles eens heerlijk rustig doorlezen.
    JOSÉ, dankjewel voor je compliment! Het was een heerlijke dag en met het linnen is het helemaal goed gekomen, geen zorg!
    ANNITA, en had jij wél een verjaardagscadeautje gekocht voor de oudste? Mijn ouders voelden zich altijd nog schuldig dat ze dat vergeten waren, maar ik wist van niets, dus dat maakte helemaal niets uit, een zus is het allermooiste cadeau ter wereld.
    ELZA, dankjewel
    CONNY, ha,ha,ha,, jazeker heb ik "genoeg" gekregen.
    KATRIEN, zus is doodsbang voor vlinders ;- ))
    MARIAN'NE, ik viel ook vooral op de stijl van het borduurwerk en er was een heel alfabet in die stijl bij.
    PETRA, dankjewel voor je lieve reactie en ik geniet heel erg van zulke dagjes uit, helaas worden ze me ook steeds vermoeiender.
    WILMA, ook dank voor je enthousiaste reactie en vriendinnen zijn zeker héél belangrijk in mijn leven, de meesten ken ik al minstens 30 jaar en één van hen al 50 jaar. Ongelofelijk hè!
    ANS, wat leuk dat jij dit handwerk ook zo kunt waarderen, handwerk je zelf eigenlijk ook?
    Deze vriendin heb ik terug gevonden via Schoolbank en mijn allervroegste schoolvriendin Ina zie ik ook nog regelmatig, al 50 jaar lang, mooi hè! Het tijdschrift is echt de moeite waard om eens te lezen, leuke tips en zo, ook op hun site te vinden.
    MARCELLA, ha,ha,ha, de verkeerde vragen, ja,ja, het valt allemaal best mee met jou denk ik ;- ))De test heb ik niet kunnen vinden, had die wel graag edaan om te zien of ze mij wél de juiste vragen zouden stellen ;- ))
    Marcella ik denk dat je het borduurwerk van Saskia bedoelt, haar linkje staat bij haar reactie hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. rode blossen van de wijn of van de nieuwe spullen??

    heerlijk he, zo'n dagje.

    je vlinder is heel mooi geworden en je bent heel gemotiveerd ervoor door nog een project op te zetten. ik ben nu al weer benieuwd.

    groetjes,
    fijn weekend,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corke, daar ben ik dan eindelijk. Ik had beloofd gisteren je vlinders al te komen bewonderen, en bij anderen bij te lezen, en toen kwam d'r ineens wat tussen.

    Ach, wat een schattige vlinders heb je gemaakt. Heel veel rust straalt het uit! Zusje Ria: Van harte gefeliciteerd nog, en wat een pracht van een cadeautje! Nog vele gelukkige jaren toegewenst!

    Hahahaha, Corke... je gaat nog meer vlinderen, wat LEUK!!! Je blauwe linnen is prachtig.

    Heerlijk om je vriendin weer te kunnen ontmoeten en zo'n leuke dag met haar te mogen doorbrengen en de vriendschap te bestendigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je prachtige vlinders geborduurd. OP blauw zal dit ook vast prachtig staan. Borduur je dan weer met wit of met een andere kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, ik dascht al gereageerd te hebben, maar waarschijnlijk alleen maar je log gelezen!!! KLinkt erg gezellig zo met je vriendin een ddag op stap. en dan je mooie vlinder borduurwerk! Daar zal je zus erg blij mee zijn denk ik. Zelf ben ik ook begonnen. Op mijn blog staan de garens en de stof te kijk. Maar ben ook al met een vlindertje begonnen. Fladerdefladder....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie hier is de test:
    http://www.zuinigst.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=326&Itemid=74
    wel éérlijk doen hè?
    ik ga even bij Saskia kijken, ik denk inderdaad dat ik daar het borduurwerkje zag. fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooi, mooi, mooi Corrie. Deze prachtige vlinders vallen vast in de smaak bij je zus. Het is een mooi, rustig en harmonieus geheel geworden, ben benieuwd hoe je het verder verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Corrie

    Heerlijk he zo een dag eruit.
    En wat is die vlinder mooi geworden.
    Heb ook weer even op je boekenlijst gekeken , we lezen dezelfde boeken!!!

    Fijn weekeinden Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi vlinderlapje Corrie!Prachtig dat ecru op ongebleekt linnen..Gezellig dagje met een lieve vriendin,daaar kan je niet genoeg van hebben he?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi is het geworden Corrie. Hoe eenvoudig (wit op ecru) juist heel erg mooi kan zijn. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen. maar in jouw handen zal er wel iets heel moois uit komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ANNEKE, mijn linkerwang van de wijn en de rechter van de aankopen *Ü*
    DIJN, wanneer je ook komt, het is altijd goed! Je hoeft het niet uit te leggen, het gaat hier net zo. je hebt me echt wel aan het vlinderen gekregen hè! Ik ben aan iets anders bezig en daarna nog een mooie vlinder.
    ASTRID, op het blauwe linnen komt een ander vlinderpatroon, heel kleurig juist.
    MARIJNA, we fladderen wat af, ik in de stad en jij met je vlinderlap en ik met mijn hartenlap, maar daarover later meer
    MARCELLA, het was net op het nippertje en ik heb echt eerlijk gedaan, maar had toch nog 22 punten. Toch maar geen papieren servetjes meer gebruiken ;- )
    Mooi hè Saskia's vlinders!
    NOOR, ik ben maar steeds aan het zoeken naar de juiste "omlijsting" maar dat lukt nog niet erg. Het komt beslist goed, maar ik heb nog wat tijd nodig! Fijn dat jij het ook zo mooi vindt :- ))
    JOKE, wat leuk dat jij ook graag zulke boeken leest en ons dagje uit komt misschien nog wel eens.
    MARIANNE D, jij weet er alles van om gezellig met vriendinnen op stap te gaan, zo belangrijk in ons leven!
    MARGA, dankjewel en ik hoop dat ik binnenkort kan slagen met mijn idee voor de vlinderlap.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi borduurwerkje Corrie. Zijn het allemaal kruissteekjes en halve steekjes? Een gezellige dag heb je gehad met je vriendin, zulke dagen zijn goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...