zaterdag 26 april 2008

Mijn speldenkussentjes



Kijk eens! Is dit geen vrolijk ding?
Annet stuurde me een tijdje geleden een enveloppe met o.a. een vierkant stukje karton
waarin insnedingen waren gemaakt en daarvan maakte ik dit superleuke speldenkussen-bakje.
Ja het is ook een bakje, kijk maar




Er kunnen allerlei spulletjes onderin gelegd worden.
Het speldenkussentje zelf lag al minstens een jaar als ufo in een doos.
Jammer dat ik geen foto van het kartonnetje heb gemaakt.
Dit bracht me ertoe om al mijn speldenkussens eens te verzamelen.
Kieny liet een tijdje geleden haar speldenkussens zien en daardoor
ging ik vandaag ook aan de slag.




Dit is al een oudje en velen van jullie weten wel dat het heel oude ezelswagentje
uit een boekenschuur annex kringloopwinkeltje van Terschelling komt.




Het speldenkussen dat erin zit is een freebie van Mosey 'n Me 
Toen ik als 18-jarige mijn eerste baan bij de bibliotheek van Hoogovens kreeg,
werkte ik samen  met Piet Verschuur en zijn dochtertje maakte toen
voor mij dit lieve speldenkussentje




Ik hoop dat zij dit ooit leest en weet dat het altijd gebruikt en gekoesterd is gebleven.




 Deze twee kussentjes kocht ik voor een paar kwartjes bij een boedelverkoop
van het mooie Witte Kerkje in ons dorp dat helaas verkocht is aan een
projectontwikkelaar die er nu appartementen in gaat maken.



 
Dit vrolijk gekleurde kussentje komt van een verkoop van handwerkartikelen
in de Grote kerk te Edam en




deze twee rode kussentjes maakte ik zelf.
Voor ik het vergeet te schrijven, die mooie houten vlinderbak
kocht ik alweer in een kringloopwinkel voor slecht één Euro!





Dit biscornu'tje is mijn allerkleinste  speldenkussentje
en dat maakte ik een tijdje geleden.
Het viel nogal in het niet in de grote vlinderbak,
dus heb ik het er maar uit gehaald, het is 5 x 5 centimeter
en ik vind het een schatje!







Dit speldenkussentje zit bovenop een spanen doosje dat ik heb beplakt met vilt.




Als laatste toon ik deze blauwe biscornu, die ik al tweemaal heb gemaakt
en tweemaal weggegeven aan vriendinnen die zelf ook borduren
en nog nooit eerder een biscornu hadden gezien.
Ze vinden hem geweldig leuk en ik concludeer hieruit dat de biscornu
bijna alleen bekend is via internet want daarop zijn beide vriendinnen
 weinig te vinden, vandaar dat ze de biscornu niet kenden.
Al met al vind ik het een heel vrolijk geheel geworden en met een foto van




deze volle bak vrolijkheid wens ik jullie een heel gezellig weekend toe!

65 opmerkingen:

  1. Nou ja, wat LEUK !!!!

    Daar wordt je idd heerlijk vrolijk van en het inspireerd enorm.

    Wat een mooi 'bakje' nooit gezien en wat een lieve stofjes heb je ook gebruikt.

    Heel fijn vrolijk/zonnig weekend !!!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heerlijk kijk-en lees log heb je er vandaag van gemaakt Corrie.
    Een lekker zonnig week-end toegewenst !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee om je speldenkussens te 'loggen'!! ik ben dol op speldenkussens en ik gebruik er ook heel veel...overal vind je er wel één hier in huis...hihi. Ik vind jouw kussen van Tilda zó leuk, die staat ook nog op mijn verlanglijstje. En de manier die jij gebruikt hebt vind ik leuker dan de gordijnring van Tilda. Ik wens jou ook een heel mooi weekend toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk al die kussentjes!
    Ik ken de biscornu ook alleen van internet.
    Mooi die houten vlinderbak. Vlinders e Dijn ... het kan niet missen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat lief je speldenkussentjes, en weer leuk allemaal op de foto gezet. Weer gezellig lezen bij jou.
    Je nieuwe vind ik helemaal top wat handig, deze kende ik niet. Mooi bij elkaar uit gezocht stof en borduur garen super. Dat ezeltje met karretje ook geweldig leuk. Weer even naar boven scrollen en kijken. Zo alles aan geklikt en goed bekeken.
    Wat doe je dit toch gezellig, dat is ook een gaven hoor. En die houten vlinderbak helemaal super mooi...
    Wat voor dijntjes project. Heel mooi en gezellig hier weer gelezen. Lekker vandaag buiten in je tuin gezeten. Ik ook maar niet zo lang de tranen springen mij in de ogen, in de zon wilde ik lezen.
    Was dus geen succes. Maar je knapt wel op van een lekker zonnetje. Het was heerlijk hier.
    Een fijn weekend verder, geniet ze nog morgen nog warmer heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé zo'n speldenkussentje heb ik ook eens gemaakt,wel volledig in stof.Maar het jouwe met borduurwerkje is heel mooi hoor.
    ook je andere kussentjes zijn schatjes.
    Ik heb er ook heel wat liggen,een tijd geleden stonden ze ook eens op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zie ik nu op de derde foto van onderen jouw bijdrage aan het hartenproject???? Of heb ik het fout. Je speldenkussentjes zijn ENIG vooral omdat achter ieder kussentje een verhaal steekt (prikt :) ) Maar op het ezeltje val ik wel heel erg ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk effect, zo'n bak vol speldenkussentjes. Ik heb er ook een stelletje, die overal en nergens rondzwerven.
    Die freebie van Mosey and Me heb ik gelijk opgezocht, die is ook errug leuk, bedankt.

    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Léuk!
    De speldenkussentjes én de vlinderbak en weer zo mooi gefotografeerd.
    Ik heb geen enkel speldenkussentje, bedenk ik nu, da's weer werk aan de winkel!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk al die spelden kussentjes en allemaal met en verhaaltje..de biscornu staat ook nog op mijn verlanglijstje!!!en als ik eigenlijk zo zit na te denken heb ik best wel een aantal speldenkussentjes..allemaal in gebruik maar... niet van die mooie kleine!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, wat een leuk idee van je om zo'n schattig speldenkussentje te maken. Hoe kokm je op het idee! En dan al die andere kussentjes!! Wat een lieverdjes allemaal. Wat een gezellig en vrolijk logje is dit weer. Daar wordt je blij van. Nou ben ik wel blij hoor, maar het straalt het zo uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat prachtig allemaal enne ...weet je het adres van die kringloop/boekenwinkel ,komend weekend ga ik er nl heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Nou wat een leuke reacties allemaal weer! De vrolijkheid is dus helemaal overgekomen als ik het zo lees. Het leuke is eigenlijk dat ik al schrijvende die verhaaltjes weer terug vinbd in mijn geheugen. Van tevoren ben ik daar helemaal nog niet mee bezig, behalve dan met het kinderspeldenkussen met het sprookjesborduurtje erop. DAnkjewel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @HILLY, hier is het adres van "De Boekenboer": Formerum Zuid 16 8894 KH Terschelling Formerum telefoon: 0562-448463
    Wat leuk om naar Terschelling te gaan! Het is daar nu helemaal prachtig met de vele lammetjes en al dat frisse groen. Heel veel plezier Hilly en André!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke verzameling. Er zitten wel hele mooie exemplaren tussen. Jaloers makend hoor, zo'n bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je veel mooie speldenkussens Corrie. Gebruik je ze ook of kijk je er alleen naar en geniet je van ze. Ik voel de laatste tijd steeds vaker een drang om eens een mooie speldenkussen te maken maar er liggen nog zoveel projecten te wachten die eerst af moeten. Bovendien gebruik ik mijn lelijke magneet nog steeds het meest en ik moet me zelfs inhouden om er geen tweede bij te kopen :-). Ik wens je een mooie zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dankjewel lieve Cor, maar je weet wij zijn verwend hè, hier worden we ook wakker met t geluid van lammetjes op de dijk en ganzen op de uiterwaarden ,dus qua geluiden bekend,maar de stranden,zilte lucht ,heide en bos....dat alles op 1 eiland rond te mogen fietsen ,tsja....daar gaan we voor....En sportieve Has gaat natuurlijk eerst roeien van Harlingen naar Terschelling,vroege start dit jaar ,dus we zijn al een nachtje in Harlingen...leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Hallo ASTRID, wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen, van harte welkom e inmiddels ben ik ook al even bij jou geweest.
    KIENY, een speldenkussentje maken is zo'n leuk werkje en vooral omdat het niet veel tijd vergt is het een heerlijk tussendoortje. Ik gebruik de mijne niet allemaal, maar toch wel een stuk of vier, soms ben ik dan wel op zoek naar die éne borduurnaald ;- ) Ik heb echt nog nooit gehoord van een magneet als speldenhouder, erg slim! Maar ik denk dat je van een speldenkussentje erg zou genieten. Ik vind ze iedere keer zo leuk om naar te kijken.
    HILLY, wat een held is Has om roeiend naar Terschelling te gaan, het is een vreselijk eind, maar hij hoeft natuurlijk niet de vaargeul te volgen, dat scheelt wel een stuk omvaren. Harlingen is een heel gezellig stadje, je zult je er natuurlijk prima vermaken als je een nachtje overblijft. Wat de lammetjes betreft is het voor jullie dus een soort thuiskomen, dat is toch ook al heerlijk! In het plaatsje Lies zit nog een soort winkel van sinkel waar ze ook borduurspullen verkopen en ze lijsten er ook in. Er is een klein hoekje met allemaal "ouwe meuk" zoals stopwol op kaartjes en oude knopen en zo. Ben benieuwd of je daar ook nog terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Magneet houder is fijn Corrie als je je spelden laat vallen.
    Dan hoef je ze niet allemaal op te rapen, want dat is een hoop werk. Ook als je hebt zitten werken met spelden handig. Je gaat over de grond en al je spelden zijn op geraapt. Daar voor te gebruiken is handig. Het is nog een behoorlijke schijf hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schrijf ik gisteren dat ik geen enkel speldenkussentje heb en wat zie ik nu? Ik heb 3 biscornu's, een tijdje geleden al gemaakt!
    Wat leuk die Rijkswidget!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gezellig verhaal weer Corrie. Leuk al die speldenkussentjes. Gebruik je ze ook wel eens. Ik heb er geen een en mijn spelden zitten in een oud snoepjesblikje. De kussentjes zijn prachtig, maar ik val natuurlijk helemaal voor je vlinderbakje. 1 euro, en als je dan bedenkt hoeveel werk het ooit is geweest om te maken (als het met de hand gemaakt is)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een vrolijkheid aan kleuren! De speldenkussentjes heb je mooi op de foto gezet!

    Op de expositie Hart & Dame liggen ook een paar biscornu's en net als jij merk ik dat dit echt een internetproject is. Leuk om de mensen die (nog) niet met internet werken dit te laten zien.

    Een fijne borduurdag en ik stuur zonnestraaltjes naar het noorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. stuk voor stuk zo mooi !!!! heb er zelf maar eentje ..... en een biscornu staat ook nog steeds op mijn lijstje ... hier was het ook wat bewolkt, maar het zonnetje komt er nu wel door !! fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @JOSÉ, toch een heel goede tip voor aanschaf dus, met Max over de vloer ben ik altijd vreselijk bang dat er ergns een speld of naald ligt die hij te pakken krijgt.
    MaRIA, wat geweldig dat je die biscornu's weer terug vond.
    De Rijkswidget zag ik bij Bertie en ik vind het zelf helemaal leuk om iedere dag een nieuw plaatje te zien.
    ANNITA, ik gebruik er een stuk of vier en de rest is voor de "heb", ze zijn ook zó leuk om te maken! Wie weet kun je een speldenkussen breien ;- ) De vlinderbak is echt een prachtding, ik vind hem nog steeds helemaal geweldig en jij ook, dat is natuurlijk niet vreemd met je liefde voor hout, ik weet niet of het machinaal gedaan is, maar € 1,00 euro is sowieso een schijntje.
    BERTHI, dankjewel en weet je dat de zon hier aan het doorkomen is? Je zonnestraaltjes hebben geholpen! Hoera *Ü*
    MARY, gewoon beginnen om er een te maken, ze zijn zo leuk en het is helemaal niet moeilijk. Jij ook een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat geweldig al die speldenkussentjes.
    Leuke verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi zo allemaal bijelkaar. Het is een hele verzameling! Welke gebruik je nu ECHT ;-) Ik heb er ook diverse in gebruik.
    Jij had toch ook nog zo'n Chinese?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kreun...., die vlinderbak!!! Geweldig! Is hij gelakt, Corke, of moet je hem wel eens inoliën of in de was zetten? (Heb je die Ikea-geurloze olie al eens geprobeerd, trouwens?) Je speldenkussentjes zijn een schitterende verzameling aan het worden..., mijn oog viel meteen op dat kleine rooitje, met die ijsbloem erin: scháttig!!!

    Ik loop hopeloos achter met bijlezen bij iedereen. Ben al bijna 2 weken aan het studeren, en dan schiet op bezoek gaan bij anderen er een beetje bij in. Morgen vertrek ik voor een paar dagen om een seminar te tolken, duim je dat het goed gaat? Eind volgende week kan ik weer beppen bij iedereen.
    Zoen, Corke! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik lees hier de tip van Dijn over geurloze olie... een goeie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tjeempie, wat een mooie speldenkussens.
    En leuk, terwijl je schrijft komen de verhalen weer "naar boven".
    Herken dat wel.
    Ik vind de eerste erg leuk, die tweede met dat ezeltje is schattig, de derde ......
    ach Corrie, ze zijn allemaal zo mooi en bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dear Corrie,
    thank you very much for your visit on my blog and your friendly comment!
    This is my first visit on yours, but not my last!
    The pinkeeps are all together wonderful!
    Have a nice sunday and greetings from Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een vrolijke boel, al die speldenkussentjes! Ik hoop dat jij ook een fijn weekend hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een gezellige verzameling laat je weer zien. dan zou je toch zo de rest van het jaar willen wijden aan het maken van Speldenkussentjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie het boek DE KERSTQUILT is een aanrader.
    Heerlijk zitten lezen buiten met een grote zonnehoed op. Ging helemaal top nog verkleurd ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geweldig leuke verzameling heb je joh!
    leuk ook al die verhalen er achter.'k ben ook verliefd op je ezelwagentje! Zo lief!!!(en oud)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ELZA, het zou wel leuk zijn als er meer mensen hun speldenkussenverzameling zouden laten zien op de blogs, ik vind het zó leuk om ernaar te kijken.
    *MARIANNE*, van een chinese weet ik niets, misschien vergeten ;- )
    Ik gebruik het allernieuwste speldenkussen graag en ook het rode hartje, het spanen doosje, de vilten met stitchery en de ezelswagen, ze staan op allerlei plekken en soms gebruik ik er ook twee tegelijk, gewoon omdat ze er staan *Ü*
    FLEUR, de verhalen maken ze bijzonder en ze zijn ook leuk om naar te kijken, dat vind ik van bijan alle speldenkussentjes.
    GABRIELE, thank you so much for your visit and you're very welcome on my blog :- ))
    Greetings from me to you!
    JOKE, vrolijkheid door speldenkussens, zo eenvoudig kan het zijn. We hebben een heel fijn weekend gehad Joke, gisteren een gezellig etentje met vrienden bij hen thuis, vandaag feest bij een vriendin die 60 is geworden en stopt met haar baan en toen kwam onze lieve Max ook nog logeren, hij slaapt nu heerlijk. Dat is toch een topweekend.
    JOSÉ, wat klinkt dat helemaal heerlijk zeg. Het boek över de Geheiem quilt vind ik nog een beetje taai in het begin, maar ik ga stug door.
    Ik had weinig tijd om buiten te zitten met allerlei feestjes, maar ik geniet net als jij heerlijk van het warme en zonnige weer. Wat fijn dat je zo hebt genoten José en nog een lekker kleurtje gekregen. Ik heb altijd nog even moeite met die zon op mijn ogen, dus een grote hoed is een super oplossing! Vroeger had ik die ook, allemaal weg gedaan, maar ik ga er weer een kopen. Komende week moet ik toch naar de stad en ik heb trouwens ook nog een paar heel goede zonnekleppen, daar wordt het tijd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @DIJN, die vlinderbak is niet gelakt en ik heb hem speciaal voor deze gelegenheid in de fabuleuze IKEA-olie gezet die ik van jou heb gekregen, die olie is helemaal top en hij is nog steeds niet op Dijn, terwijl ik er al heel wathouten spulletjes mee in gesmeerd heb. Een uitkomst voor mij en nu ik eraan denk zal ik die tip ook aan twee van mijn vriendinnen geven, hebben ook allebei astma.
    Dijn maak je toch alstjeblieft niet druk over bijlezen, ik ben zelf erg veel aan het minderen, ik kon het allemaal niet meer bijhouden en het ging ten koste van mijn huis- en handwerk, da's niet de bedoeling.
    Ik zal mijn handjes vouwen voor je vertaling tijdens de seminars Dijn en een zoen terug lieverd!
    MARCELLA, je hebt helemaal gelijk, als ik naar mijn eigen fotootjes kijk, krijg ik meteen zin om er meer te gaan maken, wat let ons???
    WILLEKE, wat een schatje is het ezelswagentje hè, ik ben er helemaal dol op. Er staat ergens voorop nog een bijna vergaan merkje op, maar helaas onleesbaar. Ik ben helemaal benieuwd of er nog meer van zulk speelgoed te vinden is. Ik wil het altijd nog eens namaken. Maar deze is juist zo leuk vanwege de ouderdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een vrolijk bakje is het geworden Corrie! En wat een verzameling heb je. Wat zijn de kringloopvondsten toch leuk! Je weet nooit waar je tegen aan loopt. Ik begin nu al te hyperen als ik aan de koninginnendag vrijmarkt denk.... en 3 mei is bij ons ook nog een grootse rommelmarkt. Dat wordt smullen van spullen! Ben al aan het plaats maken voor nieuwe schatten. Heb een fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie ik heb net weer even zitten genieten van je foto-album ,wat heb je veel moois gemaakt!!!!!!!!!!!!
    en je had toch ook eens zo'n mooie doos met sharon beplakt met hortensia's????????met lint eromheen????prachtig allemaal en die boeken om t e smullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een prachtige verzameling Corrie!Ik kan er ook geen weerstand aan bieden,zo heb ik naast spedenkussentjes ook een aantal naaldenmapjes,weet je ik laat ze van de week ook zien!Dan weet je precies waar ik het over heb..;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een schattige speldenkussentjes!!! Het staat zo leuk al die kussentjes in soorten en maten......

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie, je hebt gelijk: wat let ons ;) Eeerlijk gezegd had ik het plan om in 208 iedere maand zo'n ding te fabrieken maar ik moet nog beginnen. April heeft nog twee dagen dus dat moet lukken ;) Wat dacht je van een maandelijkse update met nieuwe kussentjes? En net als Marianne D dacht ik gisteren bij het lezen van jouw leuke logje: laat ik de mijne ook eens op de foto zetten. Ik ga alvast sprokkelen en ondertussen bedenken wat ik nog even snel in twee dagen kan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @ANNET, met jouw goedkeuring ben ik natuurlijk helemaal blij, omdat het bakje van jou komt. Ik ga eens proberen het na te maken met mijn karton. Ik heb wel zin om er nog één te maken of twee of drie ;- ) Wat verrukkelijk al die rommelmarkten in het vooruitzicht! Hier zijn er ook veel meer in de zomer, dat belooft wat.
    HILLY, watleuk dat je mijn foto-albums weer hebt bekeken, ik dacht er juist over om alles via web-log te gaan doen en dit op te heffen, maar het is een gigantisch werk e ik vind dit toch ook wel prima zo. Die doos die ik met Sharon maakte had viooltjes erop en hij moet ergens op mijn blog staan, wacht even .................... hier istie: http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/05/moederdag.html dat je dat nog weet zeg!
    En mijn handwerkboeken staan voor een groot deel heel dicht bij me, heerlijk om in te bladeren.
    MARIANNE D, dát vind ik leuk, ik zou wel van veel meer mensen de speldenkussens en naaldenmapjes willen zien, dat zijn toch onze meest gebruikte handwerkspullen denk ik.
    DEES, lief allemaal hè! Het rolmaatje van Janet is zó de moeite waard om te maken, veel gepriegel, maar het is eht een plaatje.
    WILMA, wat een vrolijk geheel hè, dat is met veel dingen zo, met z'n allen is veel leuker.
    MARCELLA, een erg leuk idee van je en ik doe meteen mee, dit bakje reken ik dan wel mee voor april en voor de voorgaande maanden moet ik dan wel als een speer aan de slag, maar ik vind het een superleuk idee.
    Ik ben ook reuze benieuwd naar jouw collectie! Er vliegen meteen allerlei ideeën door mijn hoofd voor speldenkussens, gauw opschrijven >>>>>>>>>>> weg ben ik

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Leik dat je nog meer speldenkussenbakjes wilt maken! Je kunt de maten van het bakje aanpassen aan de grootte van het speldenkussen; de vierkantjes worden even groot als het speldenkussen. Snappie? Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een schatjes al die lieve speldenkussentjes .
    En hoe kom je er op een speldenkussen op de eerste etage , net een dakje , met op de begane grond een leuk bakje .
    Een spelden hooimijt !
    Speldenhuisje met dakje , verder open voor het speldengemakje . . . .
    Ik vind het super bedacht . Ik ga met een papiertje vouwen en ik geloof dat ik zie hoe het in elkaar zit en hoe de vouwtjes zijn .
    De andere kussentjes zijn ook zo mooi . Gelukkig liggen ze veilig bij je en kan ik er niet stiekem één oppakken . En de vlinder schaal van de kringloop , wat een geluk dat die bij jou terecht is gekomen . Dat zal de schaal rust geven . Want je moet er toch niet aan denken wat er met onze spulletjes gebeurd als we er niet meer zijn . Gisteren hoorde ik een dame vertellen dat ze niet teveel boeken meer wil kopen , want straks gooien haar kinderen alles in de container . Dat is toch niet te geloven . Als alles naar de kringloop gaat kan het nog goed terecht komen .
    Ik wil je niet te bang maken , want je kinderen zullen wel wijzer wezen .
    Ik hoop dat je nog tot in lengte van dagen mag genieten van al die mooie spulletjes .
    En dank weer voor het showen in je etalage !

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Corrie, je hebt een hele verzameling. Wat leuk! En ze zijn allemaal zo vrolijk en mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een speldenkussentjesliefde komt er plotseling bij iedereen naar boven . Leuk toch ze zijn ook zo lief en ik zit te denken waar je ze nog meer voor kunt gebruiken . Even terug een kussen in de rug een kussen onder je benen voor de rust . Nou dan kan een speldenkussen even zonder spelden misschien wat rust geven aan vermoeide overwerkte handwerkvingers .

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ohhh Corrie, machst Du schöne sachen, entzückend, am besten gefällt mir das Huhn.
    Liebe Grüße
    Eva
    Unsere Fotos gleichen sich

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ohhh Corrie,
    ik kan nog geen reactie schrijven.
    Zit te kw....n bij al je mooie speldenkussens :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Het boek uit gelezen. Echt een vrouwen boek.
    Tot laat zitten lezen,nu achter gelaten bij mijn schoonzusje. Zitten huilen zo mooi........
    Ik heb gelijk nieuwe besteld zo mooi vond ik dit boek. Makkelijk lezen... Heerlijk tussen door.
    DE KERSTQUILT van JENNIFER CHIAVERINI vond ik een topper...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @ANNET, de het speldenkussentje dat ik op jouw bakje heb gemaakt was groter dan de vierkantjes en ik heb een tamelijk groot borduurtje dat ik voor het volgende wil gebruiken, dus dat wordt dan een enorm ding lijkt me. Maar waarschijnijk begrijp ik niet wat je schrijft. Ik probeer het wel uit Annet en dan roep ik om hulp als het niet lukt.
    GERRIE, wat schrijf je weer je heerlijk eigen verhaal hier over de speldenhooimijt :- ))
    Wat akelig om te denken aan de weg die onze spullen misschien zullen gaan. GElukkig weten we er dan niets meer van. Ik heb het geluk een schoondochter te hebben die het op waarde kan schatten omdat ze zelf zo graag handwerkt en ook mijn man en zoons zullen er zorgvuldig mee omgaan omdat het van mij komt. Maar dat het ook anders kan zie ik regelmatig in de kringloop en dan neem ik het vaak mee naar huis om er de eer aan te geven die het toekomt.
    Gerrie wie weet wat jouw plan voor een vinger-rustkussentje allemaal teweeg gaat brengen, kisschien is er een vormgever die er ineens een topper van maakt *Ü*
    ELLEN dankjewel :- )
    EVA-MARIA, Vielen Dank! und Du hast recht wass unsere Augen angeht :- ))
    FLEUR, dan kom je dus nog eens terug ;- )))
    JOSÉ, wat heerlijk, kunnen we niet ruilen de 10e, dan lees ik lekker door in mijn boek, het begint me inmiddels te boeien, maar je weet natuurlijk niet hoe snel je schoonzusje leest. Heerlijk hè zo'n boek dat je pakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een ontzettend leuk idee het speldenkussen met het bakje eronder, zou graag ook eens zoiets maken, is er een beschrijving van? of de maten?

    groetjes Mathilda

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @Mathilda, als je me je e-mailadres geeft zal ik je schrijven hoe het werkt. Links bovenaan zie je mijn e-mailadres staan. Dankjewel voor je reactie, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ja als zij hem uit heeft neem ik hem mee, maar mij schoonmoeder wil hem ook lezen.De twee nieuwe zijn binnen heerlijk. Weer genieten tussen door. Fijne dagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ohhh, nu ben ik hier al voor de derde keer .......
    maar ik ben ook zo DOL op speldenkussentjes.

    Heb er al wel eens enkele laten zien, maar zal ze eens allemaal bij elkaar leggen, some day ....

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Is drie keer de "limit" ????
    Want dan ben ik daar nu overheen :-) :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Corrie familie Eend heeft 5 kleintjes. Zo schattig kijk bij mij ze staan er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @JOSÉ, dan ga ik lekker rustig aan lezen en als iedereen het uit heeft bij jou ruilen we een keer, komt helemaal goed. Wat een enig log over je eendjes José, morgen sta je volgens mij extra vroeg op om te zien of ze alweer komen :- )
    FLEUR, ik weet niet wat de limit is voor speldenkussentjes kijken, maar ik moet je eerlijk beennen dat ik er zelf ook steeds weer naar kijk, we hebben gewoon een speldenkussentic en of dat leuk is!!! Ik verheug me op jouw speldenkussenlog en ik hoop dat anderen ze ook gaan showen.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Haha, Corrie, alleen een speldenkussentic? Oeps, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf praten, maar wat dacht je van lintjes en bandjes, knopen, mooie papiertjes, glazen potjes? En dan noem ik nog niet eens alles op!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hallo Corrie
    Wat leuk al die spelden kussentjes. Heb weer even genoten van je site.
    Ik zal eerdaags even een spelden kussentje voor je maken, dan kan dat bij je collectie.
    Ja mooi het die oude naaidoos hij is van Ankar, mijn vriendin haar moeder had een garen en band winkeltje en toen ze overleed kreeg ik deze doos van haar, ben er ook heel blij mee.
    Als je patronen wilt hebben van spelden kussentjes ik heb een heel boek daar over. Het heet "Making fabulous Pincushions van Jo Packman. er staan zulke mooi in!!

    Fijne Koniginnedag,
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @MaRIA, ha, ha, ha, je hebt natuurlijk helemaal gelijk!!! Ik ben ook dol op alles wat jij noemt en ook op blikjes, houten bakjes, boeken, CD's, zeeptjes, boekenleggers, dienblaadjes, enz. en ik weet zeker dat ook ik niet alles noem ;- )))
    JOKE, wat lief dat je een speldenkussentje voor me wilt maken!!! Graag, graag, graag, ook patronen van speldenkussentjes. Op internet is heel wat te vinden, maar dit lijkt me weer heel apart. Ik zou het boek wel willen kopen en ga straks gauw op internet zoeken. Leuk dat je er weer even was Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Leuke weglog heb je! En wat ééénig die kleine speldenkussentjes. Daar wordt ik nou helemaal enthousiast van! Schattig gewoon! De verzamelaar in mij ziet al weer mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Je ezeltje heeft gezelschap gekregen ;-)
    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1210&i=123996&t=123996

    BeantwoordenVerwijderen
  63. @CAROLYN, nu zie ik pas je reactie staan, nog hartelijke bedankt daarvoor. Heerlijk om speldenkussens te verzamelen en het kan makkelijk als je ze zelf maakt :- )
    *MARIANNE*, nu zie ik pas ook jouw reatie staan, ik heb het ook erg druk gehad en dan slipt er nogal eens iets door de vingers. Wat leuk dat je de link hebt geplaatst, ik had wel een mailtje van Francisca gekregen , maar het nog niet op het prikbord bekeken, enig hè!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...