maandag 21 april 2008

Engel en boek



Een engel vloog over bos en hei tot zij landde vlak bij mij.
Zij zweefde tot aan mijn deur en bracht een groet van Belle Fleur.




Zij waakt over mijn typegedrag, de schenkster had daar zorgzaam aan gedacht.
Nu neem ik meer tijd voor andere dingen en loop soms zachtjes in mezelf te zingen.




Daar klepperde de brievenbus alwéér en legde dit boekje aan mijn voeten neer,
van een lezeres die mij al vaker verwende en mij door onze mails al beter kende.




Deze geschenken maken mij zo blij, omdat ergens iemand denkt aan mij.
Een wereld van vriendschap is ontstaan en door het bloggen voor mij open gegaan.




Dat heeft mij onvermoede vreugd' gebracht en geeft mij veel creatieve kracht.
Ondanks vele nare zaken, kunnen wij deze wereld een beetje mooier maken.




Onze toetsenborden zenden ons dag aan dag
elkaars gedachten en wensen, goed voor een glimlach!


22 opmerkingen:

  1. Corrie,wat ben je heerlijk verwent. Zo te lezen kon je dat wel gebruiken. Erg lief van de mensen die je dit allemaal stuurden. Geniet van de dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke verwennerij!!! en ja, dit soort dingen maken een sombere dag weer zonnig..geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verwennerij!!! Wat heerlijk. Geniet er maar lekker van, Corrie. Je hebt het verdient!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief!
    Wat heb je dat mooi gezegd Corrie...
    Ik heb trouwens het patroon van de pannenlap gevonden voor Jose,wil je hem ook,dan stuur ik je even een PDFje met het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @MARIJNA, zoiets liefs kun je altijd wel gebruiken, maar soms zijn er tijden waarin het wel erg goed aankomt! Ik heb een heerlijk weekend en vandaag ook een heerlijke dag gehad, jij ook hoop ik.
    PETRA, het maakt een dag écht lichter! De eerste dag mocht het engeltje naast mijn hoofdkussen hangen, maar nu waakt ze dus beneden vlak boven mijn laptop.
    WILMA, dankjewel, wat lief!
    MARIANNE D, ook dat is weer heel lief van jou en ja, ik wil ze heel graag die pannenlappen, dus ik hou me aanbevolen voor het patroon. Ik staak het zoeken en hoe is het mogelijk dat je dat zo snel hebt gevonden!!! Je bent natuurlijk een superordelijk mens :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verrassing zeg..altijd leuk als mensen aan je denken...en wat heb je het allemaal mooi verwoord !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wellicht word jij zo verwend omdat je ons verwend met je mooie verhalen,....
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een lieve gebaren van lieve mensen.
    Als ik kijk naar de spreuk op de boekenlegger schiet me gelijk iets te binnen wat de vader van mijn jongens naar me riep een van de laatste dagen samen; "jij wil graag aardig gevonden worden, daarom doe je zoveel voor anderen".
    Ik heb het me erg aangetrokken en ben er nog lang mee bezig geweest. Nu weet ik dat ik ben die ik ben en dat is goed.
    "Je bent niet geliefd om wat je doet, maar om wie je bent".Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, wat heb je dit leuk gedaan.
    Het engeltje doet dus goed haar werk, fijn.
    Mooie foto's trouwens op je blauwe lapje.

    En wat een leuk boekje is dat en mooie spreuk op de boekenlegger.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je verwend wat is dit lief. Echt wat voor jou, dat wist de gever. Dit kan jij zo waarderen.
    Prachtig voor jou.... Daar kunnen wij toch van genieten.. Van zulke cadeautjes....



    Corrie ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg.
    Maar de Pannelap gaat niet goed ik breng er geen hout van terecht. Hij is anders als die van Marian'ne D
    En Marianne K.
    Zal het morgen laten zien.....Ik doe iets goed fout....
    Ben niet goed in patroon lezen blijk wel weer.
    Zeker weer een eigen draai er aan gegeven.
    Ja dan komt het niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. erg mooi wat er allemaal terecht door jouw brievenbus kleppert..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat 'n mooi gedicht heb je gemaakt, Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke geschenkjes.En je schrijft het zo mooi,precies een versje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @GERDA, INGRID, na de cadeautjes komen dan ook nog eens heel leuke reacties zoals die van jullie!
    NOOR, wat erg dat je met zo'n uitstpraak in je hoofd uit elkaar bent gegaan, dat tekent de situatie wel heel duidelijk. Goed zijn voor anderen en lieve attenties bewijzen aan een ander is nooit verkeerd, ook ik ben opgegroeid met het idee dat het goed is. Ikzelf heb echter wel moeten leren dat je daarnaast ook voor jezelf moet zorgen en dat vergat ik vaak, dat heb ik wel moeten bekopen. Ik ben heel erg blij dat jij hebt gezien dat je mag zijn wie je bent en dat het zo goed is. Dankjewel Noor voor je openheid!
    FLEUR, het engeltje herinnert me steeds aan de reden waarom jij me dit gaf en als ik het zie weet ik wat ik wanneer ik moet stoppen, het is een herinneringsengeltje.
    JOSÉ, als ik het patroontje krijg zal ik het ook gaan proberen en dan vergelijken we wel, maar ik moet eerst maar zien of ik er wél uitkom.
    MARION, HILLY, CONNY en KATRIEN, een verwend mens ben ik en daar ga je vanzelf versjes van maken :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier wordt ik stil van.
    Zo poëtisch beschreven, MOOI/LIEFFF !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een snoezige engel. Doet mij aan de antroposofische zachte knuffeltjes denken van vroeger. Die waren ook zo teer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel, heel mooi gezegd, Corrie! En zeer terecht dat jij verwend wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Johanna Zweden3 mei 2008 om 16:59

    Wat een mooi gedicht is dit Corrie.
    Werd er even stil van.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Ook hier zie ik reacties staan waar ik nog niet aan toe gekomen was en wat bijzonder dat jullie geraakt worden door mijn versje. Zoals ik het heb beschreven is het écht zoals ik het ervaar en jullie ook, dat lees ik tussen alle regels door. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...