zaterdag 8 maart 2008

Quiltdrama, vurige liefde en Paasknutsels



Lief hè, dit hartje kreeg ik vorige week van Jan.
Hij was even op pad geweest en nam gelijk een paar boodschappen mee
zodat ik thuis rustig kon werken aan mijn allereerste quiltpoging.
Ja echt waar, QUILTPOGING!!!




Zie je ze liggen die driehoekjes, echt zelf geknipt ;- ) en ik had er nog veel meer.
 Ik was zo druk in de weer dat ik het hartje niet eens opmerkte en Jan zei niets
totdat hij ineens met een bos mini-gerbera's voor me stond en daarbij zei
dat die bloemen een teken waren van zijn veelkleurige liefde voor mij,
wat een schat!



Gerbera's waren altijd de lievelingsbloemen van mijn moeder.
De bloemen werden in een mooie hoge vaas vlak bij me op tafel gezet.
Ik keek er steeds naar tijdens het knippen.
Er werd ook nog een kop thee bij me gezet en die drinken wij
uit een soort glazen soepbekers, dus daar kan veel in.
Voelen jullie het drama al naderen?
Daar ontdekte ik ineens het hartje op de laptop die naast me stond.
Ik vloog op en zei dat er nu dan ook een logje zou komen
over al die lieve dingen van Jan en ik ging meteen
een foto maken van de gerbera's.
Ik schoof het dienblad met alle lapjes opzij en keek niet goed uit.
De beker thee stroomde leeg over alle lapjes die niet in het dienblad
lagen en alle andere spullen op tafel en dat waren er veel.
Zou quilten soms niet mijn ding zijn ????
Volgende week een nieuwe poging!




Nu even iets anders ... dit is een foto van de tafel zoals die er
afgelopen woensdagmiddag uitzag. Marieke kwam met haar twee kinderen
op bezoek om eens lekker bij te praten en samen met de kinderen te knutselen.
Ik had op de inmiddels bekende site van The Toymaker een paasmandje geprint
en nog een ander mandje en had glinstergras en eitjes gekocht.
Daar zijn we de hele middag gezellig mee aan het knutselen geweest.
Er werd getekend, gekleurd, geknipt en geplakt, met autootjes gespeeld
en véél bijgepraat. We hebben ons uitstekend vermaakt en dit was het resultaat.




Voor herhaling vatbaar want ik ben dol op knutselen!
Zo en nu koffie op deze mooie zaterdagmorgen en dan alvast koken
voor een gezellig avondje met mijn neef Gerard en zijn vrouw Marjan.
Allemaal een heel gezellig weekend gewenst!


38 opmerkingen:

  1. OOOoo Corrie wat heerlijk om jou zo bezig te zien.
    En wat kunnen die mannen toch lief zijn. Leuk hoor zo'n mooi boeketje bloemen. Dat waren ook een van de lievelingsbloemen van mijn moeder. Leuk is dat vind je niet. Ik heb ook al Paastakken staan met haasje er in hangen. De rest komt volgende week.
    Corrie de lapjes zijn in gezegend moet je maar denken, het komt goed dat gebeurd iedereen wel eens. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Ik wens je een heel fijn weekend en geniet er lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel vlug even hier gelezen . Allereerst je hebt een JAN uit duizenden !!!
    Dat mag wel gezegd worden .
    Ik wil je gauw een beetje troosten en het theestroomdrama gaat ook wel weer voorbij .
    Alles komt goed . Ik vind je super knap dat je je Quiltliefde ( na JAN hè ! ) wilt starten met mooie lapjes .
    Maar maak jij het jezelf niet een beetje moeilijk met lapjes die nogal een erg puntig uiterlijk vertonen . Dergelijke scherpe puntjes zijn nou niet het allergemakkelijkst om mee te beginnen . Maar je hebt al zoveel mooie dingen met je naald en draad tevoorschijn getoverd , dit lukt je ook .
    En mocht het nu niet direct soepeltjes verlopen er komt een tijd dat het je duidelijk wordt en je zoveel plezier in dit werk zult ontdekken .
    Ben wel heel erg nieuwsgierig naar je volgende stappen en welk patroon je in gedachten hebt .
    Begin anders eerst iets kleins met eenvoudige vierkantjes , dan zit je niet met die moeilijke puntjes te modderen .
    Let wel Corrie , je hebt ooit leren lopen en dat ging ook niet zo maar , alles stapje voor stapje .
    En och wie ben ik om je de weg te wijzen . . .
    Ik wens jullie een heel fijn weekend en geniet wel van de prachtige gerbera,s !
    Het knutsel werk is toch ook weer zo leuk gedaan .
    Nog een tip misschien van deze (on)wijze vrouw , zet voortaan je theetje op een dienblad met heel hoge rand !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve Jan heb jij zeg en wat zegt hij mooie dingen, bofkont!
    Ik vind het hartstikke leuk dat je toch ook een quiltpoging doet, ik kan je vertellen er is hoop, het gaat bij mij ook steeds beter. Nog lang niet zoals ik het zou willen hebben, maar oefening baart hierbij vast ook wel kunst.
    En wat zijn de paasmandjes leuk geworden, de kinderen hebben er vast van genoten.
    Ik wens je een hele gezellige avond en een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal! Op het omvallen van de thee natuurlijk na ;-)Gezellig dat geknutsel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoten van je gezellige verhaal. Sneu dat de thee over alles heen liep. Maar...gewoon een nieuwe poging wagen Corrie, als je ziet wat jij allemaal in elkaar knutselt zal je ook het quilten wel onder de knie krijgen!
    Wat lief dat hartje en een bosje gerbera's. Daar kunnen geen dure cadeau's en flessen champagne tegen op.
    En oh heerlijk zo'n middagje gezellig knutselen!
    Ik wens je een fijn etentje (maak je wat bijzonders, recept altijd welkom?!) en een fijn weekeinde.

    Groet ook voor Jan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om je verhalen te lezen.En wat een leuke attentie van Jan.heerlijk knutselen met de kids en de resultaten zijn heel mooi.Succes met je volgende poging tot patchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke site van toymakers, ik heb er gelijk allerlei dingen van gedownload, voor als Donna hier is!! Zo gezellig dat geknutsel, ja en dan gaat er wel een siets verkeerd!! Heel veel succes met je lapjes en Jan is een schat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oo wat lieffff!!!

    Joh de stofjes, ben benieuwd !!?

    Leuke link.
    En ja heerlijk zo'n volle tafel met knutselende kinderen (mama's, oma's).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een verhaal!!! Waar moet ik nu beginnen?? Bij mijn passie??
    Wat goed van je dat je aan het patchen bent!! Ik ben reuze benieuwd naar wat je gaat maken. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd of jij nu ook het virus te pakken krijgt. wat vervelend dat de thee er over heen ging en super knap dat je volgende week weer een poging gaat wagen.

    Wat een leuke link om te knutselen!!!

    En nu wat niet minder belangrijk is!! Wat een lieverd die Jan!!!
    Heerlijk als je man zo lief aan je denkt!!! Na al die jaren huwelijk kan ik daar nog week van worden!! Wat kun je toch genieten van je iegen mannetje!! Fijn dat er meer van die lieverds zijn. Bij mij staat alweer een bos hyacinten te pronken!! Hij moemt het dan wel tulpen maar dat maakt het zo lief!!!
    :o)

    Ook erg leuk dat dit de lievelingsbloemen van je moeder zijn. Die koop ik eigenlijk nooit. De lievelingsbloemen van mijn moeder.. Vroeger woonden wij op een boerderij en langs het woonkamerraam, waar wij eigenlijk alleen maar kwamen op zon en feestdagen, stonden altijd duizendschoon. Geweldigvond zij die bloemen. Ik koop ze nooit maar als ik ze ergens tegenkom zeg ik altijd heel week......ach duizendschoon......

    Mooi hé zulke herinneringen aan je moeder....... Zij is al 36 jaar geleden overleden maar er word nog steeds aan haar gedacht!!!

    Nou Wilma zit bij te lezen!!!
    Gelijk weer een reactie van 1 pagina......

    Jij ook een fijn Weekend!!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oeps......en mijn reactie niet nagelezen!!! Zie allerlei typfouten....

    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat hartje en die mooie gerbera's.
    Dat zijn "dingen" die VEEL zeggen.

    Weet je Corrie, dat er thee over je lapjes viel is niet zo'n drama.
    Nu hebben ze al gelijk een wat "oud" uiterlijk en dat kan heel leuk zijn.
    Maar ja, hoop niet dat je hele toetsenbord en veel meer ook onder het vocht zat, want dat is "minder", lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schrijf je dat toch allemaal weer gezellig Corrie! Heel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie,

    Leuk stukje weer hoor, ik zie Jan al helemaal aankomen met z'n hartjes en z'n bloemen... geweldig. En wat een prachtige site van de toymaker. Ik heb gelijk wat dingen gedownload en geprint voor Vincent en Marjolein. Prachtig! Ik heb nu ook zo heerlijk de tijd dit soort dingen met ze te doen! Groetjes uit een zwaar ingesneeuwd Ottawa!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een lieve man!!! Ben benieuwd wanneer Jan met een logje begint zodat ik het verhaal van twee kanten kan horen natuurlijk! :) :)
    Want ik denk dat Corrie ook wel van die leuke verrassingen heeft voor haar Jan (maar dat horen wij vast niet van haarzelf)
    Dus Jan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lieve man heb je ! ( ik ook hoor)
    Ik denk dat je best wel iemand bent om te quilten. Dit is gewoon een heel vervelend ongelukje, maar dat soort dingen gebeuren bij iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Ha JOSÉ, de lapjes zijn ingezegend, wat een uitstekende opmerking, daar kan ik mee verder :- ))
    GERRIE, ik neem je raad volkomen ter harte en ga met vierkantjes beginnen, mijn kleindochter had een prachtige quilt gezien bij een heel mooie winkel in ons dorp en de dag erna ben ik gaan kijken welke ze bedoelde, een plaatje is het. Ik heb haar gezegd alle overhemden, jurkjes enz. uit de familie te verzamelen en als we genoeg stofjes hebben gaan we er samen iets mee doen, er waren ook bloemen op gebroduurd en zo, dus helemaal wat ik zelf ook graag doe. Ik hop dat er over niet al te lange tijd lapjes op dit scherm verschijnen.
    JANET, uiteindelijk gaan we allemaal voor de bijl denk ik, we zien overal ook zulke leuke dingen bij de quiltsters. Ik weet zeker dat ik ooit een quiltje maak, net zoals jij er ook aan begon. Onze avond was supergezellig en we kregen ook nog een onverwachte logé, blijer kun je me niet maken.
    MARIANNE, door het bloggen doe ik weer allerlei dingen die al heel lang niet meer gedaan werden en ik voel me er zo rijk bij.
    MIENKE, heb je een fijn weekje uit gehad? Ja, dat geknutsel en kindjes om me heen maken me echt gelukkig, dat voelde ik weer zo sterk deze week.
    Het recept komt eraan :- ) het was heerlijk al zeg ik het zelf ;- )
    KATRIEN, ik vind het zo leuk dat je geniet van de verhaaltjes en het geknusel is heerlijk.
    BETTY, Jan en ik hebben in die 40 jaar best heel wat gesteggeld met
    elkaar, maar dat vooral in de eerste helft van die 40, nu zijn we steeds mee en meer maatjes aan het worden en zijn we gelukkiger dan ooit. Het geknutsel met de kinderen is een feest Betty, ik wist niet dat je die site nog niet kende, ik ben er zelf, met of zonder kinderen helemaal dol op en knutsel ook graag in m'n eentje met deze dingen.
    MARIAN'NE, lief he :- ))) we hebben het goed samen. Die tafel gaat vaker als knutseltafel gebruikt worden, dat hebben we afgesproken.
    WILMA, wat een verrukkelijke reactie van jou, ik heb blijkbaar iets in je opgewekt en dat maakt mij weer blij. Of het quiltvirus me echt al te pakken heeft weet ik niet, maar ik ga zeker opnieuw proberen.
    Ik had nooit kunnen denken dat we na 40 jaar zo aan elkaar verknocht zouden raken.
    Duizendschonen vind ik prachtig en wat is het mooi dat we onze moeders met zoveel liefde gedenken. Wat is jouw moeder al lang geleden overleden Wilma, de mijne inmiddels alweer 27 jaar. Jammer dat ze dit niet meer kunnen lezen, maar ergens geloof ik dat ze er op dit moment over glimlachen. Ik ben helemaal blij met je uitgebreide reactie en foutjes heb ik niet gezien, ik lees de inhoud :- )
    FLEUR, het ongelukje met de thee ben ik alweer helemaal vergeten en ik start morgen met plezier opnieuw. De rest is onbeschadigd en het hartje hielp natuurlijk, de bloemen staan er nog steeds fris bij.
    ASTRID, dankjewel, ik kom zo nog even bij jou.
    ANK!!! Uit Ottawa en helemaal ondergesneeuwd, een beetje zou ik graag willen hebben, maar hier zien we de seringenblaadjes al tot handjes gevormd worden. Leuk dat je die Toymakersite zo leuk vindt, ik ben alles aan het downloaden en in een map aan het verzamelen. Dikke kus voor jullie vier.
    ANS, wat een goeie van je, maar of Jan hier een verhaal gaat schrijven betwijfel ik zéér, dat zijn dan weer dingen die hij níet doet, maar daat staat genoeg tegenover zoals je ziet. Ik sleep hem hier straks wel even naar toe.
    ANNELIES, uit jouw mond is dit een grote bemoediging en ik ben zelf ook heel benieuwd :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lieve man heb jij, n dat quilten ja soms moet je even doorzetten. Deze week gewoon opnieuw beginnen. En als juf moet ik je toch zeggen dat een goede basis cursus echt nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En nou vergeet ik nog een compliment aan je jan te geven. Dat heeft ie wel verdient!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Joh! JIJ aan het quilten? Nou moet het toch niet gekker worden, hoe ben je daar toe gekomen? grinnik.
    Maar wat heerlijk zo'n knutselmiddag. Echt quality-time hoor! Dat onthouden ze altijd! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @HESTER, zo'n cursus zit er misschien aan te komen, het eerste contact is al gelegd :- )
    WILLEKE, plaaggeest!!! Dat knutselen gaat me veel makkelijker af, maar dat andere komt goed.
    Jan zit nu te grinniken omdat ik hem jou compliment heb doiorgegeven, hij vindt dat natuurlijk helemaal geweldig! :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh Corrie, wat erg die thee over je lapjes!! Waren ze niet meer te redden?? Van de week nog een poging wagen zeker! Wat lief van Jan met zijn snoepje en die Gerbera's. Ik zag ze vrijdag bij AH staan en heb spijt dat ik ze niet gekocht heb. En dan je knutsel tafel! Daar zag ik het hazen doosje staan van the toymaker!! Leuk...en dat deed me denken aan wat ik gemaakt heb van die site. Ik heb er gelijk maar een logje aan gewijd. Ga maar even kijken als je tijd hebt. Daar zal je het een en ander wel herkennen. Ik ben vandaag druk geweest met m'n geheime project. Vlot al aardig en hoop dan ook snel het te kunnen laten zien aan jou en de anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van de week heb ik het ook twee keer zitten uitrekenen!! 36jaar?? Dat kan toch niet??!! Ja het kan dus wel. Waar de tijd blijft weet ik dan ook niet. Het gaat zo snel!! En ja ik denk dat onze moeders inderdaad glimlachen!!
    Zo zijn ze toch nog een beetje bij ons..... ook al is het dan maar in gedachten of op schrift!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. He Corrie gezellig de reacties gelezen bij je, de hele dag zitten borduren, ik krijg er geen genoeg van. Zat ik maar wat dichterbij,wat zouden wij een plezier hebben. En ik zou je een makkelijke manier leren, om met stofjes te werken. En overhemden bewaar ik ook nog, je kan nooit weten. Ondanks mijn vele stofjes.
    Wat dacht je van oude stropdassen. Is ook wat leuks mee te maken.Ik heb ze van mijn vader, broer,DH Vrienden. Van vele die niet meer leven.
    Die zijn mij zo dierbaar. Daar kan je zo'n leuke quilt van maken. Ik zou het wel weten voor je.
    Iets heel makkelijks is gewoon vierkantjes aan elkaar is heel leuk. Leuk effect geeft dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb met plezier je gezellige stukje gelezen. En dat hartje brengt me gelijk terug naar Nederland, zo herkenbaar heerlijk. Is het niet fijn om een man te hebben die boodschappen voor je doet zodat jij met je lapjes kunt spelen? Ik hoop dat je het quilten niet op geeft het kan je zoveel plezier en voldoening geven. Wel ik lees het hier nog wel denk ik. Een goede week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gezellig log (behalve dan de lapjes in de thee). Wat zijn er toch veel leuke dingen om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. quilten wordt vast jouw Ding, je moet er alleen geen thee naast zetten :) (eerste opmerking bij mijn allereerste les quilten ;) Het ziet er heel gezellig uit op jouw tafel, leuk ook die paasdingetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haaaaa, je gaat een nieuwe uitdaging aan! Quilten! Wat knap van je. Ik schoot meteen in de lach bij de bemoediging van Josje: je lapjes zijn ingezegend. Heeeeeeeerlijk! Ik ga met spanning de quiltlogjes bij je afwachten. Het lijkt me vreselijk moeilijk, dus ik bewonder je al bij voorbaat. O Corke, ik ben wel es in zo'n winkel geweest. Allemaal keurige rijtjes lapjes kleur op kleur en ietwat verlopend en je gaat denk ik gulzig worden hoor. (Ik heb dat met kleurpotloodjes op een rijtje, of borduurgaren, of blozende appels en ook bij boeken *Ü*). Ik kom je in ieder geval veel plezier en succes toewensen.
    Corke, hoe heerlijk is het om iemand aan je zijde te weten die zulke lieve zoete hartezoenen blijft geven! Jan, geweldig van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ENORM lief die man van je!!
    Ik ben ook gezegend met zo'n lieve vent *love*.

    En... gewoon weer een nieuwe poging tot quilten doen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. >>>>>>>>> Corke, ik kom net van Ellen vandaan. Zij geeft allerlei tips mbt quilten in haar log. Misschien helpt jou dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ha die Corrie,ik WIST het!Het quiltvirus is toegeslagen!Je moet je niets aantrekken van wat thee,dat veel succes met alles!overkomt ons allemaal wel eens hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hartstikke leuk die paas activiteiten. Maar weet u wat pasen betekent?
    Een paasei is een beschilderd of beplakt ei of chocolade-ei, dat met Pasen wordt verstopt. De traditie komt voort uit heidense lenterituelen. Deze feesten waren gewijd aan de godin Ostare, nog te herkennen in de Duitse en Engelse benaming voor pasen (Ostern, easter). Ostare werd afgebeeld met een haas en eieren als symbool van vruchtbaarheid. Bij de kerstening van Europa werden deze symbolen opgenomen in de nieuwe christelijke religie.
    Toch is er los hiervan ook sprake van Paaseieren in de Christelijke traditie : bij de invoering van de vasten verbood de Kerk om eieren te eten tussen Aswoensdag en Pasen. Deze eieren werden dan pas met Pasen opgegeten, waarbij de oudste eieren gebruikt werden om te versieren.

    Een heel vriendelijke maandag groetje en succes met de paas activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat lief...dat hartje! Mooi om met zo'n gebaar te vertellen wat je voor iemand voelt! En dat quilten.....het blijft mij ook maar bezighouden..en nog niet helemaal lukken. Maar we gaan door! Steeds weer lonken die mooie lapjes en dan al die prachtige werkstukken die je op diverse logs tegenkomt...het gaat ons vast wel lukken Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O help, Cor aan de quilt! En dan gelijk ook maar thee eroverheen.
    Je vindt het nog steeds leuk? ;-)
    Maarre, goed dat je er aan begonnen bent, jou kennende gaat het gewoon lukken. Zeker met Jan op de achtergrond, die voor de nodige hand- en spandiensten en hartjes zorgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou ik ben bijgelezen, het was wel veel.Maar heerlijk wat je allemaal meemaakt.Dat met die thee is ook iets voor mij.Wat lief vanJan om een bosje gebrera's te halen voor je.Echt voorjaar, terwijl het hier buiten wel herfst lijkt.En dat hartje: wat een snoepie.Knutselen doe ik graag het liefst met mijn neefje die er gelukkig nu voor te porren is.Dus ik heb ookal wat uitgeprint.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @MARIJNA, nee ze waren niet meer te redden, maar morgen zie je de nieuwe versie hopelijk :- ))Tijd ontbrak me, maar ik ben inmiddels bij je geweest en ben nu bijna bij, ik vond het enig wat je allemaal liet zien.
    WILMA, wat een warm gevoel is dat hè!
    JOSÉ, ik ben heel erg benieuwd wat jij van mijn prestatie zult vinden. De lapjes die jij noemt ben ik nu ook aan het sparen samen met mijn kleindochter en dan krijgen we een familiequilt.
    Stropdassenquilts heb ik ook wel eens gezien, heel bijzonder!
    Ik heb van mijn vader nog zakdoeken, wie weet of ik die nog kan verwerken.
    KIENY, dankjewel voor je reactie, zo ben je toch weer een beetje in ons landje geweest met je gedachten. Jan is een heel goede man voor me.
    Quiltresultaat snel te zien.
    MaRIA, MARCELLA, ik ben erg benieuwd of het echt mijn ding wordt, het voelt al goed ondanks de thee. ;- 0)
    DIJN, het is helemaal spannend voor me om aan zoiets te beginnen, dat had ik een jaar geleden nog niet eens kunnen dromen. De dames van de quiltwinkel beginnen steeds vrolijker op me te reageren :- ))
    Ik ben net als jij begeesterd van de dingen die jij noemt en nog véééééél meer net als jij ;- ))
    BIJTJE, tuurlijk, de nieuwe poging is inmiddels geslaagd en die man wordt me steeds dierbaarder. Jij boft dus ook al zo!
    Lieve DIJN, die schatten van dames hebben me zelfs gemaild! Hun tips ga ik opslaan in een speciale map.
    MARIANNE D, wat leuk dat jij het al zag aankomen!!! Ik wist het nog niet ;- 0))
    PATRICIA, Pasen is voor mij een nog groter feest dan Kerstmis, als dat al mogelijk zou zijn. Jezus' opstanding uit de dood en Zijn gschenk aan ons van Eeuwig Leven, die we dan vieren heeft mijn leven volkomen veranderd, dat is inmiddels al zo'n 30 jaar geleden en het is nog steeds nieuw iedere dag. Dat is wel een heel groot feest waard!
    PETRA, sinds vandaag geloof ik er helemaal in dat het me zal gaan lukken en jou net zo natuurlijk, we gaan ervoor.
    ANNEMARIEKE, er is al iets gelukt!!! De thee zit in mijn maag en nergens anders. Ik vond het leuk, geen idee of ik verder ga, je ziet het zeker verschijnen.
    LYNDA, ik ben inmiddels ook bijglezen op mijn eigen log, het is zomaar heel druk geweest. Ja lief van Jan hè! Ik ben een heel grote bofferd met al die lieve attenties en de tijd en ruimte die ik krijg om mijn hobbies uit te oefenen. Veel plezier met het knutselen Lynda.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie wat leuk een familie quilt super,ik kan niet wachten ben heel benieuwd. Veel succes samen.
    Ik denk dat ik heel trots op je zal zijn. Geweldig dit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. koester 'm die man! ga je zomaar uit jezelf quilten of ben je 'op kursus'? kijk je kunt natuurlijk al je borduurseltjes ook kwijt in een quilt... mijmerde zij..maar dan wordt het waarschijnlijk wel een rest van je leven project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @JOSÉ, ik ben bang dat je nog heel lang zult moeten wachten :-( we moeten nog helemaal beginnen met het verzamelen van lapjes. Maar ik vind het heerlijk dat je nu al trots op wilt zijn, bij voorbaat al. Terwijl ik dit schrijf staat mijn eerste blokje erop :- ))))
    MEIZOEN, er tuimelen vele ideeën door mijn hoofd. Ik wil wel een cursus gaan doen in het najaar, er zijn vele kneepjes in dit vak die ik wel graag wil leren, maar ik durf gerust aan een quilt van vierkantjes te beginnen, ik vind het niet erg als het allemaal niet helemaal perfect is. Heel goed idee om mijn borduurtjes te verwerken, er liggen nog wel een paar lapjes met borduursels erop weg te kwijnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...