zondag 23 maart 2008

Paasverrassingen



Allereerst wens ik jullie allen mooie Paasdagen toe hoewel het later is
dan ik van plan was met jullie dit toe te wensen.
Ik kon niets bedenken om uitdrukking te geven aan wat Pasen voor mij betekent,
dat is zó diepgaand dat het niet in woorden te vatten is.
Dit schattige kippetje hoort ook bij mijn Paasfeest van 2008.
Vorige week viel er een dikke enveloppe in de bus en daarin zat een Paaspakket,
een feestpakket, een prachtig cadeaupakket
van Janet waarmee ik compleet verrast werd.




Er zaten zelfs twee van deze vrolijke kippetjes in en kijk eens
hoe leuk ze staan in de paastakken die voor het raam staan.
Maar één ervan hangt eigenlijk steeds dicht bij mijn handwerkhoekje.
Wat een prachtig laagje sneeuw viel er trouwens.
Janet stuurde me dit pakketje als felicitatie voor mijn 1-jarig weblog
en ze schreef me daarover een ontroerende kaart die samen met nog meer
verrassingen in de enveloppe zat. Kijk eens wat mooi allemaal:




... een heel lief notitieblokje waarvan je kleine strookjes kunt afhalen
voor notities in een boek of zo en iets grotere voor bij een bosje bloemen bijvoorbeeld.
Als klapstuk nog een handwerkpakketje van haar nieuwste ontwerpje
een prachtig rolmaatje. Ik was al van plan om het te bestellen
als het op haar site te koop zou zijn, maar het lag nu dus al in de bus
en ik ga er binnenkort aan beginnen want het is een enig werkje;
een sieraadje om op mijn handwerktafel te leggen en met heel veel plezier te gebruiken.
Janet, héél hartelijk bedankt voor deze lieve attentie!



40 opmerkingen:

  1. Ja! Ik ben een keer de eerste reactie! Wat ontzettend leuk! Vrolijk Pasen Corrie, voor jou en de hele familie!

    Wat een lieve paasversieringen zeg! En ook erg leuk van Janet, mooie dingen heeft zij he!

    Nou fijne dagen en alvast een fijne avond gewenst!

    xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne paasdagen!!
    Wat lief van Janet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post heb je ontvangen! En grappig om te zien dat er sneeuw lag bij jou; hier was het een stralende dag, met een mooie blauwe lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij een leuke kipjes gekregen!!!! Ik ben dol op kip/haan en kuikenvolk maar dan vooral leuke aparte exemplaren. Wat heerlijk om zo verrast te worden en dat rolmaatje...leuk,leuk,leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een super kippen zeg die poten....geweldig!!!
    Voor jullie ook fijne Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi plaatje met de sneeuw op de achtergrond.
    Fijne Paas Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne Paasdagen, Corrie, al is de eerste Paasdag nog op de valreep! Pasen is en blijft een mooi maar ook zeker betekenisvol feest. Ik ben helemaal weg van dat leuke rolmaatje en ben meteen bij Nenne design gaan kijken. Ik heb het andere patroontje van het rolmaatje besteld, met die klosjes garen erop. Voor mijn zus, die bezig is met het opzetten van een naaizolder waar mensen tegen vergoeding gebruik kunnen maken van de naaimachnies en waar ze cursussen wil gaan geven. Zo'n rolmaatje met vingerhoed maak ik als een leuk startcadeautje voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne pasen in de sneeuw!!! corrie.Wat een verassing van janet echt leuk.Je kippetjes zijn echt lief.Nu heb je weer iets te doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie wat super lief van Janet, een prachtig cadeau. Prachtige kippen!!!!!!!!!!
    Deze had ik nog niet gezien wat apart. Al een jaar een web-log. ik weet helemaal niet hoelang ik bezig ben eens nakijken. En dat prachtige rolmaatje, ik zag het van de week ook al bij Wilma. Vele hebben deze hij is super leuk. Jij bent flink verwent door haar. Maar dit verdien jij ook. Bent ook altijd voor andere bezig.
    Vandaag nog een fijne dag geniet ervan.
    Ik heb flink zitten borduren. DH zij tegen mij hoe krijg je dit voor elkaar. Om dit de hele dag zitten doen tussen door. Heerlijk echt genieten, ik kan nog niet stoppen. Corrie heerlijk sneeuw bij jou bij mij nog niet. Geniet er van !!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @LES, leuk om jouw naam alweer te zien, gaat het allemaal goed? Ook jij zult jullie hond Saar wel erg missen. Veel sterkte meis en nog een fijne 2e Paasdag! Janet heeft echt prachtige dingen, ik heb al een aantal mooie pakketjes van haar gekocht.
    WILMA, dankjewel!! *Ü*
    CONNY, toen ik vanochtend uit bed kwam was alles alweer helemaal wit, het begint nu al snel weer te smelten, heel apart met Pasen.
    PETRA, het was een superleuke verrassing, zoiets verwacht je totaal niet en vooral wat ze schreef vond ik zó lief.
    GERDA, grappige kippetjes hè, die pootjes hebben kralen als knietjes en die glanzen leuk!
    JUUL, jij ook nog een fijne 2e Paasdag! (^_^)
    MARTINE, ja die sneeuw is prachtig, vandaag alweer sneeuw en ook een mooi zonnetje, fijne dag nog!
    MARIAN, ik heb de web-log van je zus gezien, toen ik mijn ellenlange reactie bij jou had geschreven zag ik nog net iets erover staan geschreven. Wat een leuk idee zeg! Die rolmaatjes met de klosjes zijn ook heel erg leuk.
    LYNDA, ik heb nog een haastklusje, maar daarna ga ik graag aan het rolmaatje beginnen.
    JOSÉ wat heb je toch weer een lieve reactie geschreven, dankjewel! Het is een heel lief cadeau van Janet en nogmaals, vooral haar lieve woorden ontroerden me.
    Wat heerlijk dat je zo opschiet met borduren, ik heb van de week een foto gezien op de site van het hele borduurwerk en ik vind het zó prachtig! Dat zal een sieraad in je huis worden, ik vind het zo leuk dat jij meerdere handwerken graag doet. Als ik eenmaal lekker bezig ben kan ik ook niet stoppen, mijn vlinders beginnen al weer te ontpoppen, nu lijkt het allemaal wel te kloppen, nog even doorzetten, ik heb alweer zin in iets anders.
    De sneeuw is echt prachtig vanochtend lag er weer een laagje toen ik uit bed kwam, zo mooi met die blauwe lucht en het zonnetje erboven, maar het smelt weer gauw. Ik geniet er zeker van. Nog een heel fijne 2e Paasdag José.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk Corrie zulke onverwachte cadeautjes. Het is je van harte gegund! Geniet van een mooie 2e paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, ik wens je een hele gezellige tweede paasdag toe. Wat leuk dat je zo verwend bent door Janet. De foto van de kippetjes tegen de sneeuwachtergrond vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk zo'n onverwachte verrassing, de wereld wordt een beetje beter van zulke lieve en attente mensen.

    fijne paasdag vandaag nog!

    groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hartstikke leuk zulke post en wat een humor die kippen ,geweldig!
    Fijne paasdagen Corrie met Jan..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een grappige kippen. Heerlijk om zo'n mooi cadeau te krijgen. Die rolmaat met patroon is goed aan jou besteed. Ik ben benieuwd naar het resultaat dat vast op je log verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat is het toch een schat die Janet he?lief lief allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief cadeau !!
    Heb het rolmaatje regelmatig langs zien komen, ben er ook weg van .

    En wat een koddige kippies, 'koningskippetjes' zie je dat, ze hebben een kroontje op. Net als jij een 'konings' kind !!;-).

    Kan mij voorstellen dat het lastig is om de (jouw) paasgedachten onder woorden te brengen.
    Op de blogs kom je verschillende gedachten tegen en daar wil je voorzichtig mee omgaan.
    Kijk mij maar, nooit bezig geweest met hazen, eieren etc. en nu.... !!!??

    Maar bovenal staat dat iedereen bij elkaar wil zijn en elkaar blij(vrolijk) wil zien.
    En van jou kippies(en jou) wordt ik vrolijk :-)).

    Fijne dag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie,ook nog een fijne tweede paasdag,de zon schijnt hier lekker naar binnen,zou het een mooie dag worden?Wat ben je verwend door Janet,heerlijk zo'n onverwacht kadootje he?Prachtige kippen ook,staan mooi in je paastak!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat ontzettend leuk om dit allemaal "zomaar" in je brievenbus te vinden.
    Je weet het; ik ben dol op "papier", en dan zie ik ook nog die schattige kippetjes en een primeur;
    het nieuwste rolmaatje van Janet.
    Super allemaal.
    Heel attent van "Nenne".

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een pittig kippetje! En dan die prachtige achtergrond. Pasen 2008 bizar gewoon maar wel een historische foto Corrie! Ik hoop hier in Drenthe ook nog steeds op witte foto's en het liefst met een paasvuur natuurlijk maar diverse paasvuren zijn al afgelast :(. De lucht is hier wel bezwangerd van brandlucht maar dat zal wel uit Duitsland komen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ohhh wat ben je verwend! fijn voor je! Ik denk dat ieder op zijn eigen manier pasen beleeft. Voor mij was het ook eens een paar dagen niet bloggen en andere dingen doen. héérlijk, maar nu wil ik weer eens ouderwets gezellig óveral lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Liebe Corrie,
    über deinen Blogbesuch bei mir und deine freundlichen Worte im allerbesten! Deutsch habe ich mich sehr gefreut, vielen Dank!
    Nun habe ich auch deine Seiten besucht und viel Schönes gelesen und gesehen.
    Ich komme gerne wieder.
    Liebe Grüße Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk dat je zo verwend bent, Corrie. En het kan nog net: Zalig Pasen!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke verrassing.

    Heerlijk om zo onverwacht verwend te worden met een cadeau ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto met die sneeuw op de achtergrond en lief van Janet het is inderdaad een mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. beetje laat maar toch nog fijne paasdagen gewenst vanuit Oostenrijk,hier valt de sneeuw met pakken uit de hemel neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk rolmaatje. Ik heb nog een pakketje vn haar andere model rolmaat liggen. Misschien ook maar eens voor de dag halen. Veel plezier met je kadootjes, heerlijk me dit weer. Het is hier helemaal wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie wat heerlijk voor je om zo verwend te worden......

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik hoop dat jij ook hele fijne paasdagen hebt gehad!
    Wat een mooie foto's weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke verrassing zeg! Enige kippetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, wat een leuke verassing in je brievenbus!!! Leuk om zo'n rolmaatje te maken. Ik heb zo hier en daar al hele leuk gezien. De Pasen is al weer voorbij. Nu nog zomer! Hoewel ik de sneeuw ook wel weer leuyk vind. Ik wordt er altijd vrolijk van. Vooral als ik nergens heen hoef. Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @ALLEMAAL bedankt voor jullie reacties, het is een heel drukke week geweest vóór Pasen en ook deze week is weer een heel drukke! Later lezen jullie wel waarom. Wij hebben gelukkig met Pasen wel heel rustige dagen gehad, Jan en ik met zijn tweetjes geweest en heerlijk bijgekomen van alle drukte en energie opgedaan voor de komende week.
    Janet is zeker een schat zoals Dees al schreef en Marian'ne wat een geweldige vergelijking maak je met dat kroontje op het kippetje en wij als "koningskinderen" dat deed me veel, van die opmerking werd ik dan weer vrolijk :- )) Dat jij dol ben top papier Fleur, was me nog niet opgevallen, daar kan ik wel iets mee. Ans die foto is zeker bizar en Paasvuren ken ik niet, ik ben blij dat het hier in onze buurt geen gewoonte is, ik zou me op moeten sluiten vanwege die rook. Ik had gedacht dat er juist in het binnenland sneeuw zou liggen, maar nu waren wij weer eens aan de beurt.
    Liebe Gabriele, sehr herzlich Willkommenm hier für Sie! Katrien wat superleuk om je vanuit Oostenrijk hier te ontvangen, véél plezier gewenst!!!
    Allemaal veel plezier gewenst voor deze nieuwe week en later ga ik probeen bij te lezen.
    José, het is hier dus met reden stil en je leest er later er meer van.
    Marijna, ik word ook altijd heel vrolijk van sneeuw, gisteren nog een heerlijke wandeling met jan en Max gemaakt en sneeuwballen gemaakt :- )))))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O, wat een heerlijke kippen! Met recht vrolijkerds! Wat een lieverd is Janet!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @DIJN en INGE, het is toch wel heel bijzonder dat iemand zoiets liefs voor je doet en dat allemaal via internetcontact.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja ,nu zit ik te blozen. Wat een lief berichtje heb je geschreven en als ik dan de reacties lees, worden mijn wangetjes nog roder ...
    Het is je zo van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Corrie,

    Kwam via Berthi op jouw weblog terecht. Woon in Limburg en heb niet al te veel tijd om te handwerken maar doe mijn best. Ik werk, heb mijn man, familie, vrienden en mijn stichting voor gehandicapte kinderen in Nepal. verzamel kinderkleding enfin tijd te kort.
    Proficiat met je 40 jarig huwelijk (jullie kijken elkaar echt nog verliefd aan, heerlijk!!!!!!) en de verjaardag van je weblog. Wat een leuke kippetjes zeg! Kun je hiervan ergens een patroon bestellen? Hopelijk heb je tijd om me te mailen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @MONIQUE, helaas kan ik niet op je naam klikken, dus kan ik je ook niet mailen, maar in ieder geval dan via deze weg bedankt voor je felicitaties!
    Helaas bestaat er van de kippetjes geen patroon, ik denk dat Janet (van haar kreeg ik ze cadeau) ze in een winkel heeft gekocht. Als je om borduurpatroontjes van kippen verlegen zit kan ik je wel helpen, maar dan heb ik welje e-mailadres nodig. Groetjes van Corrie :- ))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...