woensdag 26 maart 2008

Mooie prijs!




Kijk eens wat ik heb gewonnen!
Ik ben als een kind zo blij. Vorige week was wel een heel speciale!
In mijn vorige logje schreef ik al over de verrassing van het zo heel lieve Paaspakket
van Janet en vlak erna werd nog nét voor Pasen deze prachtige kandelaar
 aan de deur bezorgd in een grote dikke enveloppe van het
tijdschrift Seasons waarop ik ben geabonneerd. 
Ik vroeg me af of ik nu al zover gekomen was dat ik dingen bestelde
zonder het te weten, maar na opening bleek dat ik een prijs gewonnen had.
Op de site van Seasons lees ik altijd graag allerlei artikelen en daar stond
een tijdje geleden een vraag van de redactie om ideeën aan te dragen
voor de uitbreiding het "Seasonshuis" genaamd "De Serre"!


(foto geleend van de Seasonssite)

Ik had wel een paar ideeën en hoefde alleen maar te denken aan de hoop
die ik iedere keer heb als ik het blad opensla, op mooie artikelen
over bijvoorbeeld textiele werkvormen.
Ooit stond er een artikel in over de Textile Collection van Berthi en door dat artikel
ben ik de weblog van Berthi gaan lezen en nog weer later aan mijn eigen weblog
begonnen en heb ik jullie alemaal ontmoet.




Dus ja, ideeën genoeg voor een schrijfsel waarmee ik de prijs won die met Pasen
heeft staan pronken op de tafel naast de vogeltjeskooi die deze keer
diende als plantenbak voor blauwe druifjes.
Oh ja, de kandelaars worden gemaakt van de wortels
van theeplanten en zijn dus allemaal verschillend.
Met zoiets natuurlijks en moois ben ik heel erg blij.
Ze zijn van de firma Klevering en te zien en te bestellen via hun webshop.
Nu wordt het hoog tijd om eindelijk eens te gaan bijlezen op jullie blogs
en e-mails te beantwoorden en "shame on me" het strijkwerk nu eindelijk
eens af te maken, er is alweer nieuw bijgekomen.



40 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je prijs. Je hebt een goed pleidooi voor handwerken gehouden.Ben erg benieuwd wat ze er mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig je bent er weer, Gefeliciteerd met je prijs prachtig echt iets voor jou. Wat leuk dat je dit gewonnen hebt. Ik vind hem ook heel apart, en dat is dan ook zo leuk. Geniet ervan, ik zie je genieten toen je de verpakking ervan af haalde. Verrukt kijken!!!!!!

    Is dit voor mij, ja Corrie gebruik hem met plezier.
    Dit komt jou toe dat zie je maar weer!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed!!! Ik ben het helemaal met jouw reactie eens!!! Maar dat zal je niet verbazen natuurlijk!
    Wat goed dat jij de prijs hebt gewonnen!! Gefeliciteerd en geniet ervan. je hebt hem verdiend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het geluk zit soms in een klein doosje, leuk voor je, gefeliciteerd met je prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je prijs Corrie, ik vind Seasons een schitterend blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouwwww Corrie, wat een leuke prijs!!! Gefeliciteerd ermee. En wat een goede handwerk promotie schreef je op hun blog!! Goed gedaan meissie!!!Het is een mooi blad. Ik ben zelf geabb. op Landleven. Ken je dat ook? Ik heb ook een nieuw blad ontdekt, Herenhuis heet het. Het was echt een geluks Pasen voor je wat betreft de cadeautjes!! Heb je verder ook genoten? Lieve groetjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie,
    GEWELDIG!!! GEFELICITEERD met je prijs!! Wat een prachtig pleidooi heb je gehouden voor textiel/handwerken. En via dat artikel in Seasons ben jij weer gaan handwerken?? Tjee zeg, dat wist ik niet. Daar word ik toch heel stil van, maar ik ben heel blij dat jij naald en draad weer hebt opgepakt want er komen de prachtigste handwerken onder jouw handen vandaan!!! En... ik kan je zeggen dat jouw schitterende hartentas een heel mooi plaatsje krijgt in de vitrine volgende week.
    En...???:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Corrie toch; ik zie je staan en denken ....... ik heb toch niets besteld??????? Onderwijl toch even denkend .......

    En wat een mooie kandelaar, heel apart.
    Een welverdiende prijs hoor, want je schreef iets heel moois "bij" de Seasons.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Corke! Onverwacht een prijs winnen... wat énig!!! Ik was even helemaal flieft op de gietijzeren Spaanse wenteltrappen op de link die je gaf... mijn broertje had zo'n joekel van een trap in zijn huis in Chili. Is wel voorzichtig op en af gaan, vond ik. Maar ik vond zo'n trap toen al prachtig, net kantwerk.
    Je kandelaar: wat apart, de wortel van een theeplant!

    Ik ga snel je vorige logjes lezen, want ik loop gigantisch achter. Ben net terug van paar dagen vertalen in het buitenland, that's why. >>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou ja wat leuk ,en wat heerlijk herkenbaar jouw leuke schrijven over binnenkomende post ;))ik ga nu je reactie ns lezen bij seasons.Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @MARTINE, precies! Daar ben ik nu ook erg benieuwd naar, het zou echt een mooie toevoeging betekenen aan het blad
    JOSÉ, dankjewel, je kunt zo leuk beschrijven hoe je een ander iets gunt :- ))
    WILMA, dankjewel! (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lief compliment a la Corrie voor Berthi!!Hopelijk belonen ze je niet alleen met je leuke prijs ,maar ook met het waarmaken van je tips...dat zou ook leuk voor ons allemaal zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Corrie,
    Gratulation zu diesem tollen Preis!
    Liebe Grüße und Dank für deinen Besuch
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt Corrie voor je lieve woorden. Ik heb vandaag de link van je zoon eens aangetikt en ben diep onder de indruk. Wat een prachtige tekeningen/ontwerpen. Een heel creatief mens...van wie zou hij dat toch hebben :)
    En de post brengt je maar steeds leuke verassingen. Enig! Ken jij het bestaan van kluwenbakjes - van die leuke in alle stijlvormen vaak gedraaide potjes waarin je je knotje draad/garen/wol kon doen zodat het tijdens het handwerken niet alle kanten oprolde. Ik ben helemaal niet vaardig met draad en garen maar wel in het gelukkige bezit van enige exemplaren en vroeg me af in hoeverre dit soort oude gebruiksvoorwerpen nog 'in' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @MARCELLA, ja een kandelaar in een enveloppe is wel apart en maakt zeker gelukkig!
    JANET W, ik ben al jaren abonnee en hoewel ik abonnementen heb opgezegd, dit wil ik niet graag missen.
    MARIJNA, dankjewel *Ü*! Ja Landleven ken ik ook, ik krijg het wel eens van een kennis, is ook een mooi blad,maar Heerenhuis ken ik niet, zal eens rondkijken, ik vind nieuwe bladen altijd leuk om eens in te kijken. Een gelukspasen was het zeker en ik ben zo dol op verrassingen, de rest van de Paasdagen was het heerlijk rustig in huis steeds met z'n tweetjes geweest en lekker gehandwerkt en heel op mijn computer opgeruimd, eenderde ruimte gewonnen op de schijf :-))
    BERTHI, echt waar, ik heb zoveel opgestoken via jouw weblog en het artikel in Seasons vond ik zo aantrekkelijk maar ver van mijn belevingswereld van toen vandaan, ik weet nog dat ik de eerste keer op je weblog kwam en die prachtige blauwe kleur zag met ergens een foto van een schitterende linnenkast met allemaal geborduurde spreuken erop, die heb ik gedownload en heb ik nog steeds, ik wist toen niet dat dat niet zomaar mag, dus hierbij een heuse bekentenis. Ja, door dat alles is handwerken enorm voor me gaan leven en ik had nooit van z'n leven kunnen dromen dat ik nu op jouw reactie op mijn eigen weblog zou reageren.
    Maar wat betekent nu dat En...???:-) Zou ik nog ergens op antwoorden of zo Berthi, ik heb al bij de reacties op je weblog gzocht of ik daar iets heb geschreven dat een vervolgreactie vraagt, maar kon niets vinden.
    Wat super dat mijn tas in de vitrine komt, ik las nog wel dat er veel teveel werken zijn om neer te zetten, dus die andere twee laat je maar lekker in de tas Berthi.
    FLEUR, dankjewel :- ) Ja zeg, Jan had het pakje aangenomen en ik zag hem in gedachten al kijken, zo van: "Wat heeft ze nu weer gekocht, weer allemaal handwerkspullen of een boek?" Tjee wat was ik blij dat ik alleen maar iets gewonnen had ;- )))
    DIJN, ik wist wel dat je weg was om te vertalen en heb steeds aan je gedacht :- ))
    Ja een wortel van een theeplant en toen moest ik natuurlijk ook alweer aan je denken, heerlijk dat je er weer bent Dijn, ik vind het zó leuk als ik weer "Corke" zie staan *Ü*
    HILLY, jouw naam hoort er ook zo helemaal bij en gelukkig zien we die nog steeds op de blogs verschijnen(^-^)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd Corrie!Wat leuk dat je een prijs hebt gewonnen bij Seasons!
    Ik ben er ook op geabonneerd,leuk blad,net als Landleven,ook niet te versmaden....
    Geniet ervan Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @HILLY, ja ik hoop van harte dat er meer van zulke artikelen in komen te staan en dat compliment voor Berthi is zo echt gemeend! Ze is verbaasd als ik vertel wat haar weblog voor me betekende en nog steeds natuurlijk, maar ik zie af en toe een nieuwe lezer net zo als ik reageren bij Berthi, dat vind ik zó leuk!
    GABRIELE, vielen Dank! :- ))))
    ANS, wat leuk! Ik zal het Menno vertellen en een link naar deze reactie en je blog geven, dat zal hij erg leuk vinden. Waardering hebben we allemaal altijd nodig om nieuwe motivatie en inspiratie te krijgen, dus ook dank voor je compliment aan mijn adres :- )
    Maar nu de kluwenpotjes of wollenbollenpotjes...tjee dat is echt heel bijzonder want "Berthi" over wie ik in dit log schrijf heeft er een logje over geschreven, ik zoek de link even voor je op, wacht ......
    http://berthi.web-log.nl/berthi/2008/02/wollenbollenpot_1.html
    Ans als je daar eens zou lezen en de linkjes in het artikel aanklikt lees je allerlein leuks over de wollenbollenpotjes, ook bij de reacties op die logs staan misschien nog wel meer wetenswaardigheden.
    Ik heb vroeger een hele tijd een ouderwetse gele plastic wollenbollenpot van mijn oma gebruikt, maar die ging kapot en vorig jaar vond ik zo'n zelfde bij de kringloop, maar die is inmiddels ook alweer wijlen want het is van dat keiharde oude dunne plastic en als het valt is het helemaal kapot. Dus je kunt nu bij Berthi lezen over je prachtige bezittingen. Veel leesplezier! Je gaat ze nu vast nog mooier vinden en misschien wordt het wel een verzamelobject :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Marianne D, dankjewel, ja een prachtig blad is het en ik heb ze ook allemaal bewaard, ik hoop dat ze inderdaad ook meer artikelen op handwerkgebied gaan plaatsen en ook over traditionele feesten want dat lijkt me ook heel leuk om daar meer over te lezen. Nu ga ik slapen ben veel te laat, welterusten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eentje extra is natuurlijk voor het geluk.
    Hihihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. CORKE
    CORKE
    CORKE
    CORKE
    CORKE
    CORKE
    CORKE
    CORKE

    Zo. 7x.
    Nu ga je vast glimlachend naar dromenland. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat En...??? betekent, daar kom je snel genoeg achter. Je bent niets vergeten of wat dan ook. Je komt het op korte termijn te weten!:-)

    Zo, nu ga ik de pc afsluiten want terwijl ik bezig ben om dit te tikken, zit ik constant te gapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie,
    Leuk zo'n mooie kandelaar, en die past ook helemaal bij jou. Ik moest zo lachen en zag de situatie helemaal voor me, postbode belt aan... Jouw verbaasde lieve hoofd! Fijn dat je paasweekeinde zo heerlijk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, van harte gefeliciteerd! Je verdient de prachtige kandelaar zeker. Zo'n mooi pleidooi voor handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, top dat je zo'n pleidooi voor handwerken geeft.
    Je hebt de kandelaar dubbel en dwars verdiend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @DIJN, had ik dit gisteren maar gelezen, ik ging stuiterend naar ben en lag nog op het dekbed typebewegingen te maken, mijn hoofd tolde van alles wat ik overal had gelezen en alle antwoorden en reacties die ik had gegeven raasden door mijn hoofd, veel teveel achter elkaar gedaan.
    Maar uiteindelijk toch lekker geslapen. Vanavond ga ik jouw Corkes nog een keertje bekijken en dán zal ik helemaal lekker slapen. :- ))))
    BERTHI!!! Help wat is dit allemaal??? Echt helemaal Berthi om een raadsel op te geven en laat ik daar nu dol op zijn ;- ))
    MIENKE, wat een lieve reactie, ja dat was wat en ik schreef hierboven al dat Jan het aanpakte, dus ik dacht al na over wat hij ervan zou denken, niets vervelends of zo want ik mag lekker mijn gang gaan, maar ik had toch een soort van gêne omdat er tegenwoordig vaak iets in de bus rolt aan bestelde boeken en zo. Dus ja ik keek vreselijk verbaasd en daarna erg opgelucht ;- )))
    LUT en ANNELIES, dankjewel en onze passie verdient toch echt een extra plaatsje in zo'n mooi blad, er wordt zoveel moois gemaakt en er is vroeger vooral ook zoveel moois gemaakt, daar kun je hele jaargangen mee vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Helemaal super leuk, Corrie, die prijs en verdient. Je hebt zo gelijk, handwerken moet meer aandacht krijgen, in de breedste zin! Ben jij ook zo giga benieuwd naar HzG, ik heb zelfs even op hun site gekeken, maar zag nog geen foto's van harten. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk joh !! Past bij jou .

    En je hebt hele goede ideen aangedragen.
    Zie gelijk een 'holland' sfeer plaatje, hebben ze gelijk naar je geluisterd !!?

    Is het blad alleen in het Engels, heb degene met Berthi's artikel ook. Van een vriendin uit Engeland gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @BETTY, dankjewel en ja ik knap van nieuwsgiergheid, ben al twee keer de boekhandel binnen gelopen en de kiosk om te zien of de HZG er al was. Ze beginnen me al argwanend aan te kijken. GElukkig had ik vandaag een boek nodig en vroeg langs mijn neus weg "oftie d'r al was". Nee dus! Héél spannend!!!
    MARIAN'NE, ik heb al jaren een abonnement op de Nederlandse versie van Seasons en het is echt een prachtig blad, ik hoop echt dat deze toevoegingen erin komen, maar dat geldt dan wel alleen voor de extra bijlagen in de "Serre", de rest van het blad zal wel op dezelfde mooie manier ingedeeld blijven. Vooral dat Hollandse sfeertje hoop ik er nog duidelijker in terug te vinden. We hebben zoveel moois in Nederland en dat pikken ze erook echt steeds uit, daarom lees ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig Corrie, zo'n mooie kandelaar. De winkel waar hij vandaan komt heeft vaak erg leuke dingen. Wat ik zo bijzonder vind is dat je bent gaan handwerken door een artikel in Seasons. Als ik je werk op je weblog aan me voorbij zie komen komt het altijd op mij over alsof je al jarenlang heerlijk handwerkt! Mijn hart veert op als ik al die fijne blogs lees over handwerken en creativiteit. Ik ben opgeleid als lerares textiele werkvormen en mijn moeder had de aktes nuttige en fraaie handwerken dus ik heb vanaf de wieg iedereen zien handwerken. Maar jammer genoeg is het voor veel mensen absoluut geen onderwerp en in de tijd voor het bestaan van de weblogs kon ik mijn passie met niemand delen; behalve mijn twee zussen. Ik vind het dan ook heerlijk om in blogland zoveel prachtigs tegen te komen! De Seasons heb ik heel wat jaren gehad en de meesten heb ik ook bewaard. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op een ander tijdschrift. Sinds kort heb ik alles stopgezet omdat veel tijdschriften hetzelfde bieden qua inhoud; elke hype wordt in ieder tijdschrift breed uitgemeten. Maar de Seasons blijft toch wel een uniek blad. Het wordt natuurlijk ook weer moederdag dus misschien moet ik eens wat hints gaan uitdelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh Corrie, je maakt me zo aan het lachen.
    Eerst over je typebewegingen op je dekbed
    en dan zie ik je nonchalant de boekwinkel binnenlopen, ondertussen kijkend of de HzG er al is ....
    Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Marian, wat leuk dat jij een opleiding lerares textiele werkvormen hebt gehadt, dat wist ik helemaal niet en je komt dus uit een familie met allemaal handwerksters. Van je zus had ik dat al gelezen, maar je moeder dus ook. Vaak hoor je dan dat de kinderen er helemaal geen zin meer in hebben, maar bij jullie is dat gelukkig niet zo gegaan.
    Ik vind het net als jij jammer dat het voor velen totaal niet leeft en ook ik ben dus net als jij vreselijk blij met de weblogs waar we met anderen zoveel moois kunnen delen en elkaar kunnen inspireren. Je hebt naar mijn idee helemaal gelijk met al die tijdschriften die eenzelfde inhoud hebben. Ik krijg vaak tijdschriften van anderen en merk dat mijn interesse erg snel verflauwd. De Seasons blijft me nog altijd boeien en ik hoop dat je hints snel opgepakt worden Marian, dan kun je er ook weer van genieten.
    JOSÉ, gelukkig maar vanavond nog eens doen ;- ))
    FLEUR, het was echt een heel akelig gevoel dat gejaagde en ik vind het erg leuk dat ik je even aan het lachen heb gemaakt met mijn verhaal *Ü*
    Morgen weer naar de boekhandel, maar dan in
    Amsterdam, je ziet morgenvroeg wel waarom, of vannacht nog ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  32. gefeliciteerd, wat een prachtige kandelaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd! Wat een mooi en speciaal cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Proficiat Corrie, dubbel en dwars verdiend met je mooie verhaal. Goed dat je het handwerken zo onder de aandacht hebt gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh Corrie, dat vind ik nu wel erg vervelend ....
    voelde je je zo gejaagd, dat is niet goed.

    Ik was ook bij de "boekhandel", maar geen HzG.
    Ik zal DH vragen of hij wil kijken in de grote stad :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk joh!!! Van harte gefeliciteerd met je prijs en natuurlijk met die andere prijs (uit de loterij) 40 jaar samen lief (en vast ook wel leed) en nog steeds zo lief naar elkaar kijken!
    Dat is een 'robijnen' felicitatie waard! Nog vele gelukkige en gezonde jaren saampjes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve corrie: wat leuk dat je deze prijs gewonnen hebt.En terecht!!Ik was gelijk even gaan neuzen natuurlijk.Je rezctie vindt ik echt passen bij dit blad.Er staan zoveel vor veel mensen vergeten dingen in.Jou bijdrage zou ook zeer welkom zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @KANDELAAR-reacties, Annita, Janet, Conny, dankjewel en nu maar hopen dat ze er iets mee doen.
    Fleur, vanmiddag heb ik de HZG kunnen kopen, er lag er nog maar één! Ik hoop dat jij hem ook hebt en de gejaagdheid is helemaal tot rust gekomen, zeker na jouw mailtje (^-^)
    WILLEKE, dankjewel, hij is zeker een lot uit de loterij en je hebt heel erg gelijk dat er ook veel leed in ons gezamelijk leven geweven is, maar we zijn na dat alles zó blij dat we elkaar nog hebben.
    LYNDA wat een mooie reactie ook van jou, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...