zaterdag 1 maart 2008

Amuse-vlinders voor Dijn





Voor "Dijn's Vlinder-Valentijnproject 2009" heb ik gisteren mijn eerste
prestatie geleverd, maar het is natuurlijk maar een geintje
want deze Ham-Monchou-vlinders zijn om op te eten.
Een tijdje geleden kregen we van onze goede vrienden Harry en Inge
een mooi setje Amuselepels en omdat ze gisteren bij ons kwamen eten
heb ik hen deze vlindertjes als eerste aangeboden.
We hebben als altijd een supergezellige avond gehad en het receptje
voor deze ham-monchou-vlinders die eigenlijk geserveerd dienen te worden
op de zoute vlinderkoekjes, maar ik heb ze voor deze gelegenheid
op de amuselepels geserveerd met eronder een blaadje basilicum :









Inge had voor mij dit tijdschrift meegenomen en toen ik van de week
de laatste HZG en de nieuwste Marie Claire Idées kocht heb ik dit blad niet
meegenomen, dat moest zo zijn en zo kreeg ik het gisteren alsnog.
Ernaast ligt een heel mooi hangertje dat Har en Inge vorig jaar in
Edinburgh voor me kochten, wat een leukerdje hè!




 



 Er zit een magneetje achterop, maar ik hang het aan een lintje op een speciaal plaatsje.
Gisteren werd ik ook door Fleur van YokkoBears zeer verrast met een prachtig,
door haar geschreven verhaal naar aanleiding van mijn vorige logje over
mijn kringloopvondsten. Ik voel me door dit alles verwend als een prinses
en geniet in alle rust en ontspanning van een heerlijke zaterdag .




25 opmerkingen:

  1. ik ga morgen mijn etertjes ook amuseren. Niet met ham monchou want dat heb ik nu niet in huis maar we vinden wel wat anders om op die leuke lepeltjes te doen. Ik gebruik ze véél te weinig. Thnx voor de tip!
    zo, nu al je linkjes af ;) fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een lekker recept Corrie!Ik ga gauw de foto's bekijken...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weerom zo'n leuk blogje vandaag,ga zeker eens naar de lantaarns gaan kijken,heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie ik krijg zin in dat lekkere hapje,maar heb niks er voor in huis. Wel de lepeltjes, al jaren gebruik ik ze
    alleen met feestdagen. Maar door jou zie ik nu, dat ik ze veel vaker moet gebruiken. Heerlijk het staat ook zo leuk, en zal veel lekkerder smaken op deze manier opgediend. De laatste dagen niet veel gegeten. Maar ik hoop dat dat weer snel terug komt.
    Wat een leuk boekje zijn toch leuke dingen om te krijgen.
    Lampionfeest de foto's van de week maar eens bekijken.
    Ziet er weer super uit bij je, kon ik het maar zo van het scherm happen het water loopt mij in de mond. Ik ga maar gauw weer naar bed.
    Fijn weekend Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo, wat mooi jouw Amusementen!

    Hier nog een recept met Monchou for you!

    Monchou fijn prakken met heeeeeeel fijn gesnipperde ui, knoflook, peper en veel kerriepoeder. Eventueel nog verse heel fijn gesneden peterselie erdoor, wat je wilt.

    Monchoumengsel op plakje ham smeren en héél stijf oprollen.
    Zo een bord vol maken.
    Bord in ijskast doen tot goed koud.
    Daarna in hapklare brokjens snijden.

    Amuseer je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @MARCELLA,MARIANNE, KATRIEN, JOSÉen DIJN, ja zulke lepeltjes belanden al gauw in een speciale la en worden vervolgens vergeten of alleen met feestdagen gebruikt, maar ik zag wel dat het een groot succes was dus ik wil ze wel vaker gaan gebruiken.
    Arme José, wat zou ik je graag een paar van die heerlijke hartige hapjes willen geven. Nog steeds niet helemaal fit dus! Nogmaals beterschap hoor en dan heel snel naar de winkel om de hapjes te kunnen maken en het recept van DIJN ziet er ook verrukkelijk uit.
    DIJN, ik denk dat het ook heerlijk zal zijn met koriander, daar ben ik zó gek op. Super en bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige lampions. Ik vraag me af hoe ze die maken. Ik vind het kleurgebruik in die oosterse landen zo speciaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gisteren al een paar keer naar de lampionnen gezocht, helaas zie ze niet !!

    Leuk dat je het blad alsnog hebt.
    wat een sierlijke vlinder hapjes zo, leuk bedacht.
    Jammer dat vlinders zo kort leven, maar gelukkig heb je de foto nog ;-).

    Het verhaal van Fleur paar dagen terug gelezen en zie zo 'Carolien' voor mij gaan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ANNITA en MARIAN'NE, voor mij ook een vraag maar een kunst is het, zeker omdat ze door kinderen gemaakt worden.
    MARIAN'NE,ik zie nu dat ik een verkeerde link heb geplaatst, ga hem onmiddelijk aanpassen, sorry! Leuk hè, het verhaal van Fleur! :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Carolien, eh Corrie :-), vervolgverhaal schreef ik net tijdens het NordicWalken.
    Ik had mijn laptopje :-) niet bij me, dus moet het nog "echt" opschrijven.
    Hoop dat dat vanavond gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben jij toch een veelzijdig mens Corrie! Mjammie...je amuselepeltjes zijn inderdaad om op te vreten. Nou ja...de inhoud dan hè? hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het water loopt in mijn mond, heerlijk hapje voor de lepels. Inderdaad, ik gebruik ze voornamelijk met de feestdagen!!
    Heb vandaag nog erg aan je gedacht, lopend door het Tassenmuseum, helemaal waanzinnig leuk, heb veel ideeen opgedaan! Nu nog tijd 'maken'

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, ook ik kom sinds enige tijd op de web-log van Kieny. Prachtig al die foto's die ze heeft geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lijkt me een heerlijk recept, het is opgeslagen dus het komt vast nog wel eens van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, ik heb ze gezien hoor !!

    Enig hé, zag verschillende muizen. Zo'n grote met die lange wimpers, en een serie van die kleintjes. Zó leuk.
    Zouden muizen daar een betekenis hebben !?
    En een prachtige bloemkelk.
    Knap staaaltje kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij Yok deel 2 gelezen, weer prachtig !!!

    Ken jij een Joris !!;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @FLEUR, het is gelukt en hoe! Geweldig gedaan en mijn reactie staat er al onder. Gisteravond heb ik een DVD gekeken die een vriend van ons, die gisteren op bezoek was, voor ons mee genomen en pas laat in de avond besloot ik om te gaan kijken. Toen ik vannacht om 2.00 uur naar bed ging wilde ik niet nog eens de laptop aanzetten en wat is er nu leuker dan 's morgens wakker te worden en zo'n mooi verhaal te kunnen lezen. Heel erg bedankt!
    ASTRID. dankjewel! Wat een mooi compliment, ik doe veel dingen graag en doe graag veel dingen :- )
    BETTY, zo dacht ik ook aan jou toen ik daar liep en sprak met mijn vriendin ook over jouw tassen, wat een mooi museum hè, ik dacht wel dat je het mooi zou vinden.
    ANNELIES, leuk voor Kieny om wat Nederlndse vrouwen te kunnen spreken, dat lijkt mij tenminste leuk. Zo'n weblog is een prachtige manier om contact te leggen en ervaringen uit te wisselen.
    HESTER, eergisteren hebben we met ons bezoek nog de rest opgegeten, lekker!
    MARIAN'NE, gelukkig dat je me waarschuwde en ik een nieuwe link kon plaatasen. anders had je ze gemist! Mooi hè, wat een kunst van die kinderen, ik vond die bever ook zo mooi.
    Geweldig hè dat verhaal van Fleur, ja deze Joris komt me zéér bekend voor. Hij lijkt ook erg veel op mijn Jan dus ik heb wel wat met deze joris ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je in je log over mij schreef.
    Met zo'n mooi "thank you" bordje ernaast.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sorry dat ik zo laat reageer maar we zijn dit weekend weg geweest vandaar. Ik ben blij dat je de foto's leuk vond. Jij nog bedankt dat je er om gevraagd hebt ;-) anders waren ze niet gemaakt denk ik want meestal mijd ik drukke plaatsen. Jammer genoeg kan ik (mijn camera) je niet laten zien wat ik zelf het mooiste vond: de verlichte bruggen en bomen die zorgden voor een heel sprookjesachtig sfeer. Ik had eigenlijk ook nog wat achtergrond informatie willen geven over het jaarlijks gehouden festival maar omdat het plaatsen van de foto's zoveel tijd nam ben ik daar helaas niet aan toe gekomen. Nou ja misschien een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @FLEUR, dat mag dan ook wel na zoveel moois als jij hebt geschreven en ik vind het echt heel erg leuk dat je dat hebt gedaan, ik geniet er nog van na en ga het verhaaltje ook zeker opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @KIENY, nou zeg, jij hoef je werkeleijk nergens voor te verontschuldigen, je hebt zoveel moois voor mij op je weblog gezet en logisch dat je niet eerder kon kijken, je was weg! Maar ik had eerst een verkeerde link geplaats en zagen ze alleen maar één lampionnetje, dus ik hoop dat iedereen nog even terug gaat om te kijken, het is prachtig en de paar foto's met die lichtjes oin de bomen geven me toch al een indruk van hoe mooi ook dat zal zijn geweest. Ik ben echt helemaal blij met wat je me hebt laten zien. De foto's spreken voor zich :- ) Lieve groet van Corrie en alle medegenieters.
    INGRID HG, super hè die lampions, een lust voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corke en Kieny: prachtig, die sfeer met al die lampionnetjes! Dank je wel voor het laten zien en dat we er zo bij mochten zijn. Ik krijg bij dit soort beelden altijd meteen de lome warmte van het verre oosten in herinnering, en geur en kleur komt daarbij, het geroezemoes op straat. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @DIJN, ik dacht wel dat jij hier ook erg van zou genieten, komen bij jou ook al die sferen uit de Oosterse romans tevoorschijn als je deze foto's ziet? Jij weet hoe het in het echt is en ik niet, maar daarom ben ik zo blij met al die prachtige boeken die me die sfeer vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Andersom eigenlijk. Omdat ik half oosters ben, half westers/oosters ben opgevoed, en zowel daar als hier gewoond heb, is dat een deel van mijn basis. De oosterse basis wordt ogenblikkelijk teruggeroepen als ik er iets over lees of zie.

    Je zou hetzelfde hebben als jij bijv in het oosten zou wonen en er ineens bij mensen bitterballen geserveerd zou worden, of dat je een Holland dorp zou bezoeken en Delfst blauw zou zien, of dat iemand je de tekst van bijv een Sinterklaasverhaal zou laten lezen. Jij zou dan ineens drop ruiken, en de tune van het 6-uur journaal op TV of Radio in gedachten horen, je zou aan een Elfstedentocht denken. Je ziet de sfeer uit Hollandse BOEKEN niet omdat je een foto ziet, maar je zou je basis onmiddellijk naar boven voelen komen.
    Snap je wat ik bedoel? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...