zondag 17 februari 2008

Wandeloogst van Max



"Door de ogen van een kind zie je nog veel meer schoonheid!"
Dit is de schatten-oogst van twee wandeltochten met Max
die dit weekend weer gezellig een nachtje bij ons mocht logeren.
We genieten daar enorm van en hij ook. Hij loopt met gemak
een uur door onze wijk en hij ontwikkelt daarbij een aardig tempo.
Onderweg vind hij de mooiste schatten zoals het touw dat uit een zandhoop
getrokken moest worden, de gele steen die met een grote smile en ondeugend
stralende oogjes omgedoopt werd tot koekjessteen,
de denneappel waarmee hij probeerde te krijten op straat
en dan al die prachtige takken.




 Thuis gekomen vond oma dat er wel een paar sneeuwklokjes geplukt
mochten worden om de naderende lente te vertegenwoordigen.
Deze bak met schatten staat nu te pronken op onze tafel en wat vind ik het
vreselijk jammer dat ik geen foto's meer kan plaatsen van Max zijn blijde snoet,
maar ik hou het liever zo veilig mogelijk!


41 opmerkingen:

  1. Heerlijk deze oogst.
    Veel moois vond Max hoor.

    Zo was ik nog even wat wilgen aan het snoeien en vond het toch wel erg zonde om een paar zeer mooi gevormde takken in mijn "takkenbosje" te verwerken.
    Dus enkele stopte ik her en der weer in de grond,
    en als de reeën ze niet oppeuzelen, dan komt daar misschien wel weer een mooie nieuwe wilg (-en),
    en andere gebruikte ik voor een krans.
    Ik had nog een oude fietsband, wat gesnoeide takken en takjes en deze mooi gevormde wilgentakken.
    Wat doe je daar dan mee?
    Nou gewoon; een mooie krans maken.
    Leuk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n wandelingen.En ja kinderen zien heel andere dingen dan wijzelf,dus dit is zeker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is het leuke met kinderen nog zo onbevangen en een fantasie, heerlijk.Mooie oogst en gezellig die bloemetjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, het Aladin-gevoel! Hééérlijk.
    Misschien is het leuk om een plak/fotoboek te maken van al deze leuke logeerpartijtjes van Max, voor later?
    (Toen vond je dit..., en toen zei je dat, en dit was een groot verdriet en dit een heel lekker ijsje enz).
    Maar waarschijnlijk doe je dat allang, hahaha!

    Het allerleukste vind ik eigenlijk nog dat jij zo geniet, Corke. Ik droomde vannacht dat ik aan het tollen was. Je weet wel, zo'n houten ufo-ding met een ijzeren punt en dan zo'n touwtje eromheen wikkelen en dan naar de straat toezwiepen met een trefzekere zwaai. Sommige deden het heel goed en andere die kon je keer en keer omwikkelen en oprapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige schatten heeft hij gevonden,toch oog voor mooie dingen...
    Twee achterneefjes van me zijn aan het mollen vangen,zie je het voor je twee mannetjes van 3 jaar op wacht bij een molshoop???rode wangen en rennen van de ene naar de andere molshoop want waar is dan de uitgang!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldige oogst,
    het was dan ook een heerlijk wandelweertje vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie oogst van het logeerpartijtje ;) wat een fantasie, een "koekjessteen". Leuk dat je zoveel aandacht schenkt aan zijn schatten, voor hem moet dat toch een bijzonder gevoel zijn. Ik heb vandaag de logjes over Sophie geprint en daarbij al jullie lieve en leuke reacties, bij elkaar nu al een heel boekwerkje voor later. Misschien ook een tip voor jou om zulke logjes te printen en te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijkheid!!! Het is zo genieten met de kleintjes!!! Ze zien in niets iets. En wat is het dan heerlijk dat zij ons er op wijzen wat voor een moois ze hebben!!! Geniet maar lekker van de kleine grote Max!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echte schatten die ze vinden en het mooiste is dat het gewoon te vinden was in de natuur. Ik kan me voorstellen dat je daar intens van geniet en zeker van zo'n blij snoetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker genieten van die schatten en van een schat van een kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk Corrie, dat je zo van Max en zijn avonturen kan genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach wat lief, ja !!

    Heerlijk die kleine mannen die nog grote 'schatten' zien in een touwtje of een steentje !!

    Voorlopig houwe zo !! ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Ja FLEUR, jij hebt dat ook en ik kreeg vroeger ook vaak te horen dat ik eens omhoog moest kijken, maar ook ik zag overal schatten en dat is nog steeds zo, maar ik heb wel geleerd vaker omhoog te kijken naar de wolken, de maan en de sterren, de vogels enz. Schoonheid alom.
    KATRIEN en LYNDA, daarom ben ik zo dol op kinderen, ze voegen zoveel toe!
    DIJN, zo'n boek als jij beschrijft heb ik nog niet, maar ik heb natuurlijk wel het "Vertel eens Oma-boek" waar ik van alles in schrijf en ik bewaar ook de logjes en daarin wordt dit mannetje ook nog wel eens genoemd :- )
    Heerlijk hè Dijn zo'n kinderdroom als jij had. Ik droom nog regelmatig over mijn kinderfornuisje en ik zie dan precies de plek waar ik het langs de stoep voor mijn ouderlijk huis had neergezet en voel de zon op mijn rug schijnen, het is altijd in het voorjaar en heerlijk warm en licht :- )
    GERDA, wat een mooi plaatje schilder je hier, die knulletjes maar heen en weer rennen en er helemaal in geloven dat ze ze te zien krijgen en wij kijken dan weer naar hen :- )
    REIN, het was heerlijk, maar gewandeld heb ik niet, gisteren wel een uur, vandaag gingMax met z'n opa.
    MARCELLA, wat een leuk idee van je om daar een apart boekje van te maken
    WILMA, ik lees bij jou ook zo vaak over jouw kleine binkies en jouw genieten van hen, we zijn er maar rijk mee.
    MARIANNE, ELZA, MARIANNE D en MARIAN'NE, (zo zeg, drie maal is scheepsrecht met jullie Marianne's) het is vaak ontroerend om te zien hoe zij deze dingen als schatten bekijken, het doet me heel veel en geniet er intens van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh Corrie, wat enig he? Kinderen zien overal vanalles liggen. Willen het ook verzamelen. Leuk is dat toch. Hoewel...als ikop het strand loop, dan zien ze mijn gewzicht ook niet meer. dan loop ik schelpen te verzamelen. Heerlijk vind ik dat. Gezellig dat Max weer bij jullie was. Genieten is dat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie ik kom nog even gezellig bij je lezen. Jij hebt genoten. En wat leuk wat hij allemaal heeft gevonden.
    Doet mij denken aan mijn kinders van vroeger.
    Ook ik heb nog de stenen, die zij gevonden hadden vroeger liggen nog op hun kamer in de vensterbank.
    Worden trouw af gestoft en weer terug gelegd.
    Maar ik doe dit ook vaker op vakantie. En neem ze mee. Zo heb ik nog een paar stenen van Petra in Jordanieen. En van uit Curacao Dit oud mens vind het ook leuk, Ik weet het het is een beetje gek. Maar wel leuk

    Ik stuur nog even een mail met een vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie schaal vol schatten!
    Onze zoon nam vroeger ook overal steentje, takjes,...en wat hij ook maar vond mee naar huis. Zijn stenen hebben we ook nog. Dat is genieten hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, it soort schatten vind ik vaak in de jas zakken van mijn zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie hebben zo te zien een ontzettend leuk weekend gehad! En wat een opbrengst! Prachtig! Hij heeft zeker oog voor schoonheid...!

    Ik hoop dat je een hele fijne week hebt!

    xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor de kop foto zal ik mijn dochter eens vragen, laat ik haar wel een mailtje sturen.

    Las het bij Dijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit zijn de mooiste schatten die ik ooit heb gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk zoals kinderen van de kleinste dingen kunnen genieten. Dingen die wij vaak niet eens meer opmerken. Ik merk dat met DS ook.... lopend/slenterend/stukje teruglopend/weer verder gaand zien/vindt hij de meest interessante dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @MARIJNA, we hadden weer een heerlijk weekend en schelpen zoeken vind ik ook heerlijk, juist tijdens zo'n schelpenzoektocht zei een meisje van een jaar of 18 tegen me: "Ik heb de hele tijd naar je lopen kijken, zoals jij kunt genieten, daar ben ik jaloers op!"
    JOSÉ, helemaal niet gek, ik heb nog stenen liggen die mijn vader vroeger meebracht van vakantie, ze liggen in de tuin met mooie plantjes eromheen. Ik ken heel veel mensen die stenen meenemen van vakantie. Dat jij de stenen van je kinderen nog zo trouw bewaart is heel erg lief!
    José Dijn heeft me dat ook al uitgelegd, als ik er niet uit kom, hou ik me aanbevolen.
    LUT, HESTER, LES, JANET, YVONNE en ELLEN, ik denk dat kinderen daarin wel hetzelfde zijn, overal schatten zien en schoonheid, de kunst is om het te bijven zien als je groot bent. Ik denk dat wij dat ook nog steeds wel kunnen aan jullie reacties te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohh...wat leuk is dit allemaal en zó herkenbaar. Heb jij nou ook dat jezelf ook steeds meer kleine schatten kunt vinden als je aan het wandelen bent! Dat leren wij van die kleine oogjes...om weer puur naar de dingen om ons heen te kijken! Dank je voor het meegenieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @PETRA, wat leuk dat jij ook zo enthousiast bent over dit soort schatten en deze manier van kijken van kinderen.
    Wat het speldenkussen betreft, ik had het in een middag en avond klaar en dat geeft extra voldoening vind ik. Er liggen hier nog veel meer patroontjes klaar voor redwork. Als je op zoek bent naar leuke graits patroontjes roep je maar, Katrien heeft me superleuke links gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk die kindersnoetjes dan...ik weet hoe dat bij je voelt van binnen...trots, blij en alsof je het kostbaarste kado van de wereld en omstreken hebt gekregen...Dat is echt waar geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een sprekend stilleven!

    groetjes,
    anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. deze schatten zijn het helemaal! mooi dat je er zo'n mooie plaats voor vrijmaakt.
    Ik ben van de week met mijn groep naar buiten gegaan om op zoek te gaan naar vogels in de wijk, het was ijskoud, maar de kinderen hebben het er nog over dat ze een specht hebben horen roffelen..hoe simpel kan het zijn?
    gewoon genieten, maar dat doe jij ook met volle teugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. heerlijk zo lekker struinen he corrie?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk Corrie, ik zie jullie al door de wijk struinen en alles is mooi in de ogen van de kinders! Donna is de laatste tijd weer regelmatig bij ons (haar mamma moet af en toe rusten, de eindstreep komt in zicht), wij genieten daar ook zo van!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lief!
    Dit is een perfect logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik kom niet vaak aan het strand, maar als ik er ben, raap ik ook schelpen:-) Veel te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @BIANCA, heel raak gezegd!
    ANNEKE, dankjewel :- )
    NOOR, oude tijden herleven voor mijn gevoel, vroeger maakte ik voor de jongens ook een herfst- of voorjaarsbak en later ook voor de kleindochters en ik vind het heerlijk dat het nu weer kan. Wat geweldig dat verhaal van die specht! Dat maakt dan ook veel indruk blijkbaar, mooi is dat hè!
    HILLY, het is zeker heerlijk!
    BETTY, helaas hebben we sneeuwpret gemist dit jaar, maar het voorjaar met alle bloemetjes die kinderen ook zo leuk vinden is ook een prachtige tijd om met hen mee te genieten. Spannende tijd voor jullie en fijn dat Donna extra bij jullie kan zijn.
    MIENKE, dankjewel (^-^)
    MARIANNE, boven heb ik een la vol schelpen, zelfs nog van het strand van Jersey en daar vond ik ook scherven van aardewerk, afkomstig van een voor de kust gezonken schip met een lading aardewerk uit China. Dát is ook heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schatten vinden en van de mees simpele dingen iets maken. Heerlijk dat je dat als kind hebt. Ach, misschien hoef je helemaal geen foto Max te plaatsen. Zijn "schatten" zeggen al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een lief logje! allebei verwonderd-verbonden.
    en wat een goed idee om alles in zo'n fraaie bak te leggen... dan hoeft het niet mee aan tafel of onder het kussen mee naar bed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ANNELIES en MEIZOEN, wat een bijzonder leuke en poëtische reacties plaatsten jullie, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie volgende week uit leg over Jelly Roll, is zo makkelijk en snel. Hier kom ik op terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hee vooral die kousenstopper/maasbol lacht naar me :)
    Bedankt voor je leuke reactie.
    Je staat op mijn blogroll.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De verwonderingen van jonge kinderen zijn zo geweldig! Ik hoop maar dat we allemaal een beetje kunnen blijven verwonderen (en vinden) zoals kinderen dat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @JOSÉ, oh leuk zeg, wie weet leer ik gewoon via de blogs een quiltje maken :- ) Lief van je, kost toch weer veel tijd!
    BOOMKRUIPER, die vond ik in een kringloopwinkel, ik wist niet hoe snel ik die moest gaan betalen, kostte natuurlijk maar een paar kwartjes :- ) Leuk zeg om op je blogroll (dat woord kende ik nog niet) te staan!
    HELEEN, wat leuk om je hier te verwelkomen, je bent me vóór. Vanochtend wilde ik je gebreide ster opzoeken, maar er kwam iets tussen, ik heb gisteren katoen gekocht. Wat de verwondering betreft...dat lukt me nog heel goed geloof ik :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat leuk om de wandeloogst mee te nemen. Anderen zouden zeggen, liggen laten óf dat is vies...
    Ik vind dat Max een oog heeft voor schatten.
    Mooi sneeuwklokjes ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...