vrijdag 8 februari 2008

Mijn Étagère


 
Dit is mijn étagère en hier was ik de laatste twee dagen erg druk mee bezig,
Hij moest af! Ik ben er erg blij mee en het patroon komt weer
uit het prachtige boek "Broderie et Cartonnage pour enfants sages"
van Sylvie Castellano en Sophie Delaborde waaruit ik ook De Ark (klik)
en het Pennenbakje (klik) heb gemaakt. Er staat nog veel meer moois in.


Het is een flinke klus geweest want ik heb dit natuurlijk niet
in twee dagen gemaakt, er zitten echt wel meer werkdagen in
en wat heb ik er weer van genoten.
Zo heerlijk dat ik op mijn zolderkamer in alle rust kan zitten werken.


 Sinds we van vrienden van ons een koffiemachine cadeau kregen
heb ik mijn Senseo-apparaatje op zolder staan en er staat ook een
een kleine waterkoker, dus ik kan heerlijk koffie en thee zetten voor mezelf.
Het gebeurt trouwens regelmatig dat die drankjes volkomen koud
blijken te zijn, zo geconcentreerd ben ik dan bezig.
Jan gunt me deze dagen van harte en zorgt voor alles in en rondom het huis
en haalt me af en toe voor een hapje eten en een wandelingetje naar beneden.


Hier het medaillonnetje dat 1 op 1 geborduurd is en hierbij ging het prima,
maar die laatjes waren één grote ellende, het borduurwerk bedoel ik dan.


 De maten van het borduurwerk klopten niet toen ik de lades eenmaal af had,
het borduurwerk was te groot, dus de bovenste helft uitgehaald
en dat is echt een crîme als je 1 op 1 borduurt, maar het is goed gekomen.
Toen ik alles in elkaar kon gaan zetten had ik de juiste ringetjes niet ...


... dus die maakte ik zelf van kleine witte plastic ringetjes
waaromheen ik met heel oud Anchor garen haakte,
dat ik ooit in een kringloopwinkel kocht in allerlei kleurtjes
voor maar een paar kwartjes.
Het mooie blikken doosje dat ervoor staat kreeg ik ooit van Maaike
in de tijd dat ze nog als stewardess de wereld rondvloog,
het komt uit Mexico en er zit een heel klein zakje in van zachte stof
met twee piepkleine verzilverde lepeltjes.


 
Bovenop staan een heel klein aluminium bordje, een schepje
en een theemaatje waarmee Wieta als kind heeft gespeeld.


 
Dat is ook zo met het kleine glaswerk dat aan de linkerkant te zien is n op de bovenste foto's zie je ook nog heel kleine aardenwerk kannetjes die van haar zijn geweest.
maar het prachtige eierdopje dat je hier links ziet staan is nog van mijn vader geweest.
Het is kapot geweest en gelijmd en er ontbreekt een stukje van zijn voetje,
maar wat koester ik dit kleinood met heel mijn hart.
Helaas zit er iets teveel ruimte naast de linkerlade, maar dat zag ik pas
toen de foto gemaakt was, nu heb ik het inmiddels netjes recht gezet.


 
Rechte lijnen in karton snijden is inmiddels wel iets vertrouwds voor me,
maar deze golvende lijnen waren iets heel nieuws en het is me erg meegevallen.
Het was zo'n verrassend resultaat toen ik de stof er uiteindelijk omheen
gelijmd had en ik geniet zomaar erg van deze laatste foto.

47 opmerkingen:

  1. Zo wat knap van je!! Erg mooi gemaakt, corrie. Wat heerlijk hé je eigen plekje om te rommelen. Lekker koffie en thee bij de hand en ook nog een mannetje die je lekker je gang laat gaan. Het wandelen is ook geen straf met dit heerlijke weer. Ik waan mijzelf in ht voorjaar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He-le-maal te gek, wat een schitterend iets heb je weer gemaakt met grote zorg en liefde. De golvende lijnen, wat sierlijk,een genot om naar te kijken. Geniet er van, zoals ik geniet van je uitgebreide verhaal erbij!!
    Jan verdient trouwens ook een lijstje, misschien bij Marskramer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhh Corrie, dacht ik heel even dat je ook in de miniaturen wereld was beland! Wat mooi is die etagere. En wat een schattige dingen staan er op en naast. Prachtig gemaakt heb je dit. Je borduurwerk kan zo in het poppenhuis. Dat borduur ik ook 1 over 1. Echt een werkstuk naar mijn hart. Ga je hem ophangen? Of zet je hem ergens neer? Je kunt dus de jheledag op zolder vertoeven, zo met je waterkoker en senseo!!! Heerlijk he zo'n eigen ruimte waar je in alle rust kan knutselen. Lief van Jan dat hij joui zo verzorgt. Is maar goed, want anders vergeet je jezelf nog. Morgen komen de meubelen!!! Best spannend!!! Je hoort wel hoe het is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie,wat ben je druk geweest!Wat een prachtige etagere heb je gemaakt!En dan je verhaal erbij,mooi!Heerlijk he,zo lekker bezig zijn,een kopje koffie of thee erbij,wat wil een mens nog meer....
    Lief dat je man dan voor de rest van je natje en droogje zorgt,hou hem in ere!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAAAAAAAAWWWWWWW,Corrie,wat mooi.Daar zit heel wat werk in,en alles in mini dus heel precieziewerk.Maar het is prachtig.Veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, wat mooi! Prachtig, die ronde lijnen en de dingetjes van Wieta passen er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg knap gemaakt.
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat een klus en wat is hij prachtig geworden ! Wat een heerlijke details ook.

    ( wist je dat er bij mij al een sneeuwklokje in mijn 365 dagen quiilt zit ?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh...Corrie, ik word er stil van....zó mooi vind ik het! En dat het een klus is kun je wel zien, en dat je ervan hebt genoten zie ik ook. Met liefde en zorg gemaakt...dat geef je mee. Een dikke pluim Corrie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat mooi! Ik wacht ook met smart op het boek, is in bestelling, het duurt wat langer als ik gedacht had.Waar haal jij je karton vandaan?

    groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat weer prachtig gemaakt, Corrie. Ooit als ik alle andere dingen heb gemaakt, ga ik nog een keer een poppenhuis voor mezelf maken.
    Ik heb dat ook als ik bezig ben, dat ik alles om me heen vergeet ende koffie en thee koud worden.
    Jan, geweldig dat je Corrie de ruimtw geeft om zich zo aan haar hobby te wijden. Een mens als zij heeft dat nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat mooi. Ik heb uitgebreid de foto's bekeken. Super, de details. Geweldig. Ik kan me voorstellen dat je de koffie ervoor koud laat worden. Ben je net met iets bezig en je gaat door...
    Je foto's zijn super gestyled( of hoe je dat ook schrijft) Het ziet er als plaatje uit een magazine uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een precies priegelwerkje en wat een geduld moet je daarvoor hebben! Het ziet er weer hartstikke mooi uit, net als al die andere borduursels en dozen! Vooral leuk dat je hier wat leuke herinneringen in en op kwijt kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een precies priegelwerkje en wat een geduld moet je daarvoor hebben! Het ziet er weer hartstikke mooi uit, net als al die andere borduursels en dozen! Vooral leuk dat je hier wat leuke herinneringen in en op kwijt kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie het is voor ons weer genieten van een BEAUTY !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOOO, wat klein, wat een priegel werk. Heel erg mooi. Veel speel plezier met Max vanaag, geniet van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Corrie..
    Erg leuk dat je ook mijn web-log bezoekt!!
    Wat heb je een bijzondere etagere gemaakt zeg!!!petje af hoor.
    En wat heerlijk dat je zo lekker je gang kunt gaan in een eigen werkruimte,koffie of thee bij de hand..super.
    Wat kunnen we toch allemaal lekker genieten he van onze hobby's en de energie die ik krijg van al die bezoekjes op diverse web-logs en niet te vergeten de fijne reakties
    daarop.
    Een hele fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi, mooi, mooi! Volgens mij overtref je jezelf iedere keer weer. De kleuren zijn perfect en dan heb je het ook weer zo mooi ingericht ... een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat een kunstwerk heb je weer gecreëerd, prachtig! Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt van het maken (en nu het af is natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie dit is weer prachtig stuk werk ,ik ben met het magisch mapje bezig en dan die hoekjes, moeilijk. En dan bij jouw zo mooi met liefde zorg en smaak gemaakt. Corrie een schitterend stuk
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Woooo, wat zul je hier een hoop werk en plezier aan gehad hebben tijdens het maken. Je hebt iets voor ogen en weet nog niet precies hoe het er uit komt te zien. En dan jouw lieve man die je zo goed verzorgt...
    En tjoep! ineens klaaaaar en dan helemaal gelukkig foto's maken en dan bewonder je wat je gemaakt hebt EN de foto's en dan het schrijven.... Plezier op plezier op plezier dus.
    Wat enig dat je het eierdopje van je vader nog hebt! En ik ben dus echt helemaal weg van het ieniemini spul als lepeltjes, en pannetjes...

    Ik zie je ineens voor me: die kopfoto van jou toen je klein was en misschien heb je wel net zo intens zitten spelen op de kleuterschool met kleine dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. EFFE radio stilte en dan tovert ze dit van haar zolderkamertje !!

    G*E*W*E*L*D*I*G !!!!

    Ik blijf er naar kijken, vind dit zó knap.
    En wat een mooie harmonie in stof en borduurtjes.
    En wat een lieve spulletjes, die verdienen zo'n mooi plekje op deze etagere.

    Lief van Jan dat je daar de ruimte voor krijgt !!

    EN al weer nieuwe plannen..... ROZEN of zo !!?;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Woooo, wat zul je hier een hoop werk en plezier aan gehad hebben tijdens het maken. Je hebt iets voor ogen en weet nog niet precies hoe het er uit komt te zien. En dan jouw lieve man die je zo goed verzorgt...
    En tjoep! ineens klaaaaar en dan helemaal gelukkig foto's maken en dan bewonder je wat je gemaakt hebt EN de foto's en dan het schrijven.... Plezier op plezier op plezier dus.
    Wat enig dat je het eierdopje van je vader nog hebt! En ik ben dus echt helemaal weg van het ieniemini spul als lepeltjes, en pannetjes...

    Ik zie je ineens voor me: die kopfoto van jou toen je klein was en misschien heb je wel net zo intens zitten spelen op de kleuterschool met kleine dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Lieve LUITJES, héél veel dank alvast voor alle reacties, morgen hoop ik jullie superleuke reacties te kunnen beantwoorden, ben moe en ga nu lekker slapen, morgen weer heel vroeg dag (^-^)Welterusten allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. jeetje Corrie, ik vind dit schitterend. Ik heb ooit ook eens een poging gedaan om een poppenhuis in te gaan richten, maar ik vind het allemaal zoooo klein!! Dus dat was een fiasco en dan zie ik jouw mooie dingetjes voorbijkomen, zo mooi !!!! geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie ik ben ontroerd zo mooi gemaakt, en wat een werk en geduld moet je hier voor hebben. Dat is jou wel toe vertrouwd, dit is Corrie. En wat een prachtige stof heb je hier voor uit gezocht. Ik ben verliefd, als je eens wist hoe vaak ik hier na gekeken heb. Dit vond ik zo mooi. Maar O zo moeilijk om te maken, engelen geduld moet je hier voor hebben. Ik weet hier alles van. Vroeger verschillende dingen gemaakt, maar nooit zelf uit gesneden. Heel knap hoor Corrie.
    Ik had al een heel verhaal geschreven weg alles want ik wilde even kijken. Naar de site voor het karton. Dames hier komt het, losse karton platen is te koop bij 't Winkeltje van www.ufo-s.nl.
    Zij verkoopt deze platen in verschillende maten.
    Alleen moet je naar de winkel, en kan dit niet versturen. Dat begrijpen jullie wel.

    Corrie en alles zo mooi gedecoreerd en geetaleerd. Met prachtige spulletjes van jou lieve vriendin, Mooi bij elkaar gezocht, dit is geweldig mooi. Prachtige foto's gemaakt dit was genieten voor jou. En dan nog zo'n lieve man. die jou dit laat doen. En jou vertroeteld en verzorgd
    Heerlijk ik heb ook zo'n schat, die heeft mij geholpen met een printer nu kan ik alles weer fijn versturen. Lukte niet meer, en hij heeft ook zo'n engelen geduld met mij, om dit uit te leggen. Hoe ik dit moet doen, om te versturen. Super toch zo'n schat te hebben. Ik ga nu koffie drinken want die heeft hij weer lief naast mij neer gezet.
    Terwijl ik dit naar jou zit te schrijven.
    Fijne dag verder,het is weer prachtig weer.Dus lekker met DH naar buiten. Super WEER.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Er valt eigenlijk niets meer te zeggen Corrie, want alles is al gezegd........ik vind het in één woord....PRACHTIG!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. We kunnen jou gerust een tijdje alleen laten geloof ik ;) Corrie, wat een schattige etagère heb je gemaakt, zo'n lief stofje en zo mooi afgewerkt. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schitterend echt waar, dat fijne borduurwerk en dat haken om een ringetje geweldig, zo komen de kleine, doch zo dierbare spulletjes mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WAUW!!!! Wat mooi, wat een gepriegel en zo netjes.De rondeingen geen plooitje te zien.Wat mooi.Ik snap dat je hiervoor de koffie en thee koud liet worden.Lief van je man om je deze tijd te gunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Corrie,
    Wat een beeld van een etagere. Echt prachtig. Dat rechter tegeltje heb ik als kind ook gehad maar waar het nu is...... kan me niet voorstellen dat ik het ooit heb weggedaan maar toch, ik heb geen idee, maakt me wat sip. Maar je foto's zien er geweldig uit.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @DANKJEWEL allemaal voor de ontzettend leuke en enthousiaste reacties, dat doet me heel erg goed en tegelijkertijd weet ik dan niet hoe ik iedereen persoonlijk kan laten weten hoe blij ik ben met jullie reactie. Dus bij deze echt van harte bedankt ervoor.
    Ook heel veel dank voor de leuke en lovende woorden voor Jan die zo goed voor me zorgt als ik me terugtrek op zolder, maar hij zorgt trouwens altijd goed voor me.
    MARIJNA, hij staat in de vitrinekast en meet 57 x 17 cm.
    ANNELIES, dat sneeuwklokje zal ik binnenkort wel te zien krijgen :-)
    JANET, ik heb enkele jaren geleden heel veel karton gekregen van mijn zoon die er vanwege zijn werk mee te maken heeft, maar ik heb al eens gezocht naar zaken waar het te koop is. Ik zal nog eens op zoek gaan naar een paar adressen en vooral zien of er zoiets bij jou in de buurt te koop is.
    DIJN, ik moest ook heel erg aan mezelf als klein meisje denken bij het maken van dit stukje :- )
    MARIAN'NE, die rozen laten me niet meer los, dat klopt ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een pracht, daar word ik stil van. En knap al die laatjes en borduurwerkjes geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een beetje laat misschien Corrie, maar ik wil je ook nog even laten weten hoe mooi ik je etagere vind! Die gegolfde randjes en alle spulletjes hebben hun eigen geschiedenis!
    geniet je ook zo van het heerlijke weer? Hoe was het weekeinde met Max?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Echt helemaaql prachtig geworden joh! Wat een pietepeuterig werkje, maar resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ELZA, MIENKE en WILLEKE, dankjewel!
    MIENKE, wat heet laat, het logje staat er nog maar net op dus niets te laat! Fijn dat je even kwam kijken :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  37. O wat mooi en O wat een werk Corrie! Chapeau, chapeau!!!!! Heel knap gedaan zeg!
    Je Elizabeth Blackwoodschilderijtje is snoezig geworden. Mooi die natuurlijke kleurtjes.
    En die Franse knoopjes: brrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh Corrie, ik heb weer zitten genieten.
    Je foto's, wat heb je dit weer mooi gemaakt, mooi beschreven.

    En nu zie ik waarschijnlijk iedere keer als ik het woord Senseo zie, jou boven op zolder zitten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een schattige kastje met al die lieve petieterige dingetjes erop!! Erg leuk en wat een werk moet dit geweest zijn! Volgens mij kan je het alleen maar doen in opperste concentratie (lekker zo'n zolderplek!)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Ha ANNEMARIEKE, dankjewel! Het werk eraan viel eigenlijk wel mee, de naaikist die ik maakte was veel bewerkelijker. Lief hè dat Emmaatje, ben er zelf ook erg blij mee. Franse knoopjes vind ik nu dus gewoon héél erg leuk :-)
    FLEUR, dankjewel en nu hoop ik maar dat je vaak het woord Senseo tegenkomt ;- )
    BETTY, helemaal waar, die concentratie kon ik vinden en was ook nodig, daarom wilde ik hem af hebben voordat het gezellige logeerweekend met Max begon. Dan kon ik me weer volledig aan de kleine man wijden en dat hebben we gedaan, het was heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oh Corrie, wat ziet het er prachtig uit...Zo mooi op kleur en zo mooi afgewerkt. Iets waar je best trots op mag zijn.
    Leuk dat de franse boeken je blijven inspireren tot deze prachtige werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is dit Prachtig!!
    moet heerlijk zijn zo'n knutselkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @NOOR en MARY-REIN, dank jullie wel en die boeken blijven zéker inspirerend Noor, ik zit stiekem alweer te wachten op een nieuw boek van dit duo.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ooooh Corrie...alle superlatieven zijn al langs gekomen. Wat ontzettend prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat mooi!heel sprookjesachtig!Ja net als mijn voorgangster al zegt,alle mooie complimenten zijn al langs gekomen maar dat neemt niet weg dat ik het toch ook nog maar een keer zeg:MOOI!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @ASTRID en DEES, niemand die langskomt zegt iets teveel naar mijn zin, dit wil ik altijd graag horen ;- ) Dankjewel allebei!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...