maandag 25 februari 2008

Gestrikte vogeltjes



De nieuwe bewoners van de kooi zijn gearriveerd, zie je ze zitten?
Nou ik al bijna niet meer, het eerste vogeltje met het paarse lijfje
zag ik helemaal zitten,maar het tweede, groene vogeltje niet echt.
Twee keer hetzelfde maken vind ik niet echt leuk, dus ik
was erg blij dat het vanochtend af was.
Ach ze zijn wel lief, kijk ze nou eens tortelen...





Het paarse vogeltje had iets meer ruimte in de naden om het zonder problemen
in elkaar te kunnen naaien, maar het tweede vogeltje wilde ik minder naturel
linnen op de naden geven, dus knipte ik de naden iets minder breed.
Dat ging dus fout. Bij het keren scheurde het achterlijfje een beetje open
en toen had ik er helemaal tabak van.
Gauw dichtgenaaid en bij elkaar op het stokje gezet.




De titel "Gestrikte vogeltjes" heeft te maken met de strikjes om hun hals,
het staat wel lief en ze vonden het helemaal niet erg, het was tenslotte zondag.
Ja, het is nog een lijmstok ook, ik ben wreed.
Ik heb ze even vasgeplakt met Prittbuddies, je kunt het zien,
maar dat verander ik nog wel. Het deurtje staat altijd open
want ze mogen vrij rondvliegen en dat doen ze ook graag.
Nadat ze hun nieuwe woning hadden bekeken fladderden
 ze achter elkaar weer naar buiten.
Het is nu bedtijd en ik zie dat ze net weer terug zijn op de basis.
Welterusten!





57 opmerkingen:

  1. Corrie, wat een ontzettend leuke kruissteekmezen, waar haal je het vandaan? Gezellig gezicht en je plaagt er geen echte vogeltjes mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooie kooi en je vogeltjes zijn super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Deze vogelsoort heb ik nog nooit gezien, erg interessant ;o)
    Lijkt me inderdaad heel veel (pruts)werk, maar het is erg mooi geworden. Moet je er eigenlijk een cd met vogelgeluiden bij opzetten dan is het echt helemaal 'net echt' (hahahahha hoe heb ik dat nu weer gezegd :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit weer leuk gedaan.

    Als ze uitvliegen en niet thuiskomen,
    do not worry,
    dan zitten ze bij mij te eten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi gemakt zeg,hoe kom je er weer op..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, hoe je het beschrijft, voel het helemaal mee !!
    Je zou ze zo gratis vliegles geven ;-)).
    Wij handwerksters willen het toch zo mooi mogelijk maken hé.

    Maar wat zijn ze lief en wat zijn ze leuk.
    En het staat zo romantisch in dit kooitje, énig idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe krijg je het weer verzonnen, Corrie! Wat enig zeg. Het zijn dus Franse vogeltjes, gezien de knoopjes op hun vleugels. Dat linnen lijkt me moeilijk om in elkaar te zetten,zo grof in vergelijking met gewone stof. Moet er niet aan denken!!
















    z

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OH wat een mooie vogeltjes.En ze maken niet eens iets vuilt,dus ze kunnen gerust uitvliegen.LOL.
    Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kruissteek vogeltjes. Ze staan heel mooi in je kooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn de vogeltjes mooi geworden en hoe handig dat ze geen voer morsen en je steeds de kooi moet verschonen.....geen veertje in het rond, geen allergische reactie. Al met al zijn het super vogeltjes en dat ze samen genieten in het kooitje is ze aan te zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een lieflijke vogeltjes en inderdaad zo handig in het gebruik. Je kunt gewoon een week op vakantie zonder vogel-oppas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie vogeltjes. Ze zitten elkaar te vertellen over hun plannetjes voor de komende dagen, vliegroutes te bespreken, enz.!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou je hebt die vogeltjes wel snel tam gekregen hoor. Snoezig. Is dit nu een eigen ontwerp of is het een bestaand idee/patroon?
    Wel leuk zoals je mijn bedoeling met de moestuinfoto aanvoelt. Groente kan zo aandoenlijk zijn. Ik struin nu moestuintjes af ha ha maar wil ze het liefst in de juiste context hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pas maar op Cor ! Straks gaan die schattige vogeltjes zich vermenigvuldigen en heb je een huis vol !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat schattig!!! Ik heb ook nog ergens een kooitje......
    Dus laat ze maar eiren leggen hoor!!!
    Ik broedt ze desnoods zelf uit....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een schatjes Corrie? Een mooi patroontje uit een mooi frans blad. Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad had na het gepriegel van het tweede vogeltje, maar het ziet er echt schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een schattige vogeltjes, ik was al zo blij dat ik hier een ijsvogeltje had gezien, maar deze zijn nòg mooier en je hoeft ook niet bang te zijn als er een poes in de buurt komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee. En veilig in een huis met poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, je hebt de vogelwereld een nieuw ras gegeven! Wat een mooie Paradijsvogeltjes! Ik denk dat ze zich bij jou heel snel "thuis" zullen voelen. En wie weet voor nageslacht zullen gaan zorgen! Als ze bij mij eens willen logeren, kan dat altijd hoor!!!!!!!!!
    lieve groeten, Anja v.d.B

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatjes van vogeltjes.
    Hier kun je wel een kamer vol van hebben.
    Mooi gemaakt.
    Groeten Elza

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een dotjes en ze maken geen herrie !! dat voordeeltje was nog net genoemd, hoewel, er zijn ook zangvogeltjes die niet zo luid zingen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @BEDANKT ALLEMAAL!! Wat een leuke reacties van jullie.
    NEELTJE, ze komen uit Frankrijk het kruissteekblad "De Fil en Aiguille".
    LUT, dank!
    YVONNE, bij onze schoenmaker in het dorp begint er een vogeltje te fluiten als je binnen komt en als je weggaat. Daar heb ik eventjes aan gedacht ;- )))
    FLEUR, ja, jij hebt ook van dat speciale voer, dan komen ze wel.
    HILLY, hééél moeilijk ;- ))
    ANNET, het was vreselijk met dit linnen.Ze komen uit "De Fil en Aiguille". Ik maak er nooit meer één! Met gewone stof zou het veel makkelijker geweest zijn. Het is mijn eigen schuld, want er stond een andere borsuurstof bij vermeld.
    MARIAN'NE, ik vlieg regelmatig een rondje sinds gisteren, maar zij blijven rustig op hun stokje zitten en soms liggen ze op hun rug te zonnebaden.
    KATRIEN, ze zijn lui hoor ;- )
    ANNELIES, dankjewel.
    MARGA, ze zijn echt gelukkig met elkaar :- )
    MARCELLA, ze hebben elkaar en leven van de liefde :- ))
    MaRIA, ze hopen dat we de achterdeur een keer openlaten, vliegen ze zo naar Fleur.
    BOOMKRUIPER, ik vind je foto's echt prachtig! Deze vogeltjes komen uit het Franse handwerkblad "De Fil en Aiguille" daar heb ik een abonnement op. Het is prachig en ik heb mijn abonnement net vernieuwd.
    INEKE K. Hoi Ientje, ze mogen HET DOEN, dan hoef ik ze niet meer te borduren ;- ))
    WILMA, ik stuur je wel een paar eitjes toe hoor!
    NOOR, ja het was vervelend werkje, maar de beloning is wel een leuk gevuld kooitje.
    CONNY en MARTINE, de poezen van de buren verzamelen zich voor onze deur.
    ANJA, ik ben bang dat ze onvruchtbaar zijn ;- )) Maar logeren mag naturlijk wel!
    ELZA, een kamer vol is leuk, dan heb ik no0g iets uit te delen, maar het zal niet gebeuren denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kom even bijlezen.
    Wat een enige vogeltjes heb je gemaaakt. Pff, een boel gepriegel als ik zo lees.
    Maarre, het resultaat is super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze doen me denken aan de tropische vogeltjes die we vroeger thuis hadden.Ze waren heel bijzonder. maar we hadden geen idee wat voor vogeltjes het waren. We hebben ze toen maar UFO's genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi corry, wat een schattige vogeltjes, prachtig.
    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke birdy's!!!geborduurt nog wel..erg mooi en heel leuk in zo'n vogelkooitje.
    Slim om ze op de stok te plakken,blijven ze gezellig zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooooo, Corke! Wat is dit romantisch en snoeperig en helemaal passend bij dat kooitje! Je weet iedereen keer op keer sprakeloos te laten kijken, tenminste dat effect hebben jouw werkjes op mij. Zo énig, dit! Kun je niet iets van klimop om dat stokje heen winden? Dan zijn de lijmsporen ook meteen uit zicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Loving birds, wat een snoetjes.Geweldig!!!Kwetteren ze veel of valt het wel mee?Moet je bij dit soort ook een doek 's avonds over de kooi hangen?Het is wel een apart stel samen.Frans zeg je,mmmmm.Op het blog hiervoor die sewing ladies geweldig!!!!Dit is echt leuk.Ik zal dit aan mijn vriendin laten zien die is namelijk gek op dit soort dingen en ik toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @INGRID, nou wat een vreselijk gepriegel was het, doe het niet nog eens. Dankjewel!
    INEKE, ha,ha,ha, net iets voor jou om weer met zo'n lomisch verhaal te komen. Weet je dat UFO's een zéér bekende uitdrukking is in de handwerkwereld, dan staat de afkorting voor Unfinished Objects's, daar hebben we er vaak veel van :- )
    GERDA, dankjewel, ze vallen er toch af en toe vanaf, dus ik noet iets beters verzinnen.
    DIJN, dankjewel, ze staan even boven op de kast, ik had zo'n zin om met de vlinders te beginnen dat ik er even geen aandacht meer voor heb, maar als de bloemen op de grote tafel weg moeten, komt de kooi weer op tafel te staan en ga ik ze deugdelijk vastmaken en er iets gezellig van maken, de bodem wil ik ook nog bedekken met iets zachts en fleurigs en een klimopje heb ik ook nog wel bij de kerstspullen zitten.
    LYNDA, wat leuk dat je er weer evn bent, dankjewel voor je reactie en nee er hoeft geen doek over de kooi, ze zijn zo zoet. Ben benieuwd wat je vriendin ervan vindt. Ja Frans, ze komen uit het borduurblad "De Fil en Aiguille", heb ik een abonnement op. Prachtig blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wat is dit schattig corrie!!!wat ontzettend leuk bedacht zo in dat mooie kooitje!!!lief lief

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O Corrie,wat een leuk stelletje!
    Wat zitten ze daar gezellig met z'n tweetjes te koeren in de mooie vogelkooi....En nu ga je weer aan de vlinders lees ik,veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat zijn ze schattig!
    Soms begin je ergens vol goede moed aan en dan lukt het niet of valt de methode tegen... Balen, maar dan kun je wel extra blij zijn als het af is ;o)
    De kooi was al erg mooi, maar zo is het echt af. Staat vast heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie, erg leuk die vogeltjes! Jammer dat het niet naar jou zin ging! Mooi botduurpatroontje op die vogeltjes. Zo kun je nog wel eens vogeltjes hebben, geen herrie, geen eten en geen oppas nodig. Heb je er al een plekje voor? Jij gaat ook aan de vlinders!!! Ik heb besloten ook mee te doen. Een vladderige club gaat het dan worden. Ben benieuwd wat ieder gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hihi, te schattig!!!

    Ik had laatst ook iets, wat scheurde bij het omkeren. Ik had er gelijk geen zin meer in, het ligt nu nog steeds te wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie wat een dotjes zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @DEES, daar zit ik dan met mijn vogelkooi en een kapot vogeltje
    ;- ))
    MARIANNED, de vlinder begint te ontpoppen maar er zit nogal veel in zijn omgeving dat ook gemaakt moet worden :- )
    ELLEN, eigenlijk wilde ik er nog iets leuks in maken voor de bodem, maar nu even niet, geen zin meer.
    MARIJNA, leuk hè vlindertjes maken, ik ben erg benieuwd wat iedereen gaat bedenken.
    BIJTJE, ik begrijp het volkomen, dan is het niet leuk meer na al het werk dat we eraan hadden.
    MARLIES, ja ze zijn wel erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. O daaaar waren de Franse knoopjes dus voor! Wat een leuk idee, en ze passen mooi in het kooitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie, dat komt vanzelf. Nu even niet, want nu zou je het met tegenzin maken en zou het vervolgens niet naar de zin zijn,...
    Gewoon even zo laten en dan zul je zien dat er (binnenkort) ineens weer iets heel moois voor de vogelkooi uit je handen komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. O, wat leuk weer. En dat het mis ging en dat je er genoeg van had kan ik met voorstellen, we zien er niets van hoor. Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heeeelemaal spijker op de kop Corrie! Zo leuk om een bezoeker te hebben die kijkt en ziet zoals je het bedoelt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @ANNEMARIEKE, dankjewel, maar ze hebben nog een beetje saaie omgeving, daar moet ik echt nog iets aan doen. Het zijn dus al met al 124 franse knoopjes geworden!!! Ze schoten mijn naald uit ;- ))
    ELLEN en HESTER, oh wat heerlijk dat jullie het begrijpen en dat ik even niet hoef :- )) en dat jullie het toch goed geslaagd vinden.
    ANS, dat vind ik erg fijn om te horen, ik schrijf wat ik voel en als dat klikt is het nog veel mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja, toen ik in Fr de 'fil' kocht wist ik gelijk wat je van plan was! Wat zijn de vogeltjes leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @JA BETTY, dat snapte ik ook direct, lief zijn ze hè! EWigenlijk zouden ze onder een afdak gewoon in het Franse zonnetje horen te hangen.
    WILLEKE, dankjewel (^-^)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat hoor ik toch , twiet, twiet twiet en het houd maar niet op .
    En dat nog wel in de vroege ochtend , dat geeft mij weer een mooi begin van de dag , terwijl er buiten een enorme wind loeit .
    Of het al stormkracht is , dat kan ik zo niet beoordelen .

    Wat zijn het een schattige vogeltjes geworden .
    Ik ga er van zingen , oh vogelein op groene tak , wat zingt g,een vrolijk lied . En verder , het lukt me even niet .
    Nog een vraagje , geef je die kleine zangertjes wel regelmatig hun slobberbakje water en op tijd hun zangzaadjes ?
    Anders is het snel gedaan met het vogelen gezang .
    Maar ik vertrouw er helemaal op , jij die zulke mooie borduurtjes maakt die zal dit toch niet vergeten .
    Deze twee zijn weer helemaal een succes nummer !

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ook nog even een pluim uitdelen , voor de manier waar op je de vogelkens hebt geportretteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @GERRIE, nu heb je hier ook nog twee reacties geschreven, de andere heb ik al bij het andere logje beantwoord.
    Ik hoop echt dat je een vrolijk begin van de dag zult hebben en dat je een fijn weekend krijgt. Als mijn vogeltjes daar iets aan bijgedragen hebben is alle moeite graag gedaan.
    Ik ga vandaag het kooitje inrichten met één van de mooie kanten kleedjes die ik in de kringloop heb gekocht en ze worden heel goed verzorgd, ik moet er goed op letten want ze vragen niets, ze zijn heel bescheiden.
    Kijk eens Gerrie wat ik vond:

    klein vogelijn op groene tak
    wat zingt g'een lustig lied
    wij hebben in ons hele boek
    zoo'n vrolijk wijsje niet
    o, zeg ons aardig beest
    wie toch uw Meester is geweest

    zoo zuiver zingt gij en zoo hoog
    zoo keurig in de maat
    en 't hart, dat popelt ons van vreugd
    wanneer uw keeltje gaat
    o. zeg ons aardig beest
    wie toch uw Schepper is geweest

    voorzeker. 't is de goede God
    die 't u heeft toevertrouwd
    opdat gij aan der blinden oor
    zijn goedheid melden zoudt
    o ja wij weten aardig beest
    dat God uw meester is geweest

    Ik ben heel blij dat ik dit mooie liedje gevonden heb voor jou en voor mij en voor al wie dit leest :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat leuk he dit liedje .
    Fijn dat je het hebt gevonden en eigenlijk ken ik het helemaal nog .
    Nu blijft het in mijn hoofd en kan ik net als je vogeltjes weer verder twieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @GERRIE dat is mooi! Ik vind het een schattig liedje en had het nog nooit gezien en gehoord al helemaal niet, maar wat hoor ik nu ... vanuit de verte hoor ik een mooie, lieve stem, kan dat de jouwe zijn? :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat zie ik nou dit was ik vergeten te bekijken, Op mijn verjaardag heb ik ook vogeltjes meegebracht.
    Uit Breda in het SAS is een leuk winkeltje met leuke sierraden en andere dingen,daar moet ik altijd even naar binnen. En wat zie ik vandaag,ook vogeltjes bij jou. Wat loop ik achter, met lezen. Die van jou vind ik schattig mooi gemaakt Corrie en wat lief zo.
    Ik heb pas de twee kooien die ik had weg gedaan. Naar de kinderboerderij, en daar waren ze er blij mee.
    Wat een leuk idee van jou. Jij zit vol leuke ideen.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @HA JOSÉ! Hoe gaat het nu met je? Af en toe een beetje lezen en verder nog steeds je bed in? Ik hoop toch echt dat je aleer een beetje op bent, zo vreselijk saai om in bed te moeten liggen, hoewel je als je zo ziek bent als jij geen gevoel van saai zult hebben, dan wil je alleen maar liggen en slapen.
    Wat leuk dat je vogeltjes hebt gekocht, is het iets om ons te laten zien?
    Mijn vogeltjes heb ik gemaakt naar een patroon uit ons favoriete franse borduurblad, dat nummer heb jij misschien net niet binnen gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een schattige vogeltjes! Ik vind het een superidee! Kun je mij zeggen uit welk nummer van Fil en aiguille deze patronen komen?

    groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @SASKIA, dankjewel! Wat leuk dat je even kwam kijken, de vogeltjes komen uit nummer 60 S Special Deco van febr-mrt 2008. Als je ze ooit wil gaan maken raad ik je wel aan het linnen te gebruiken dat zij aangeven, ik heb met mijn eigenwijze hoofd een stukje erg stug linnen gebruikt dat hiervoor absoluut niet geschikt is. Dat maakte het erg akelig om te vullen en veroorzaakte scheurtjes. Maar uiteindelijk zijn ze toch wel erg leuk geworden vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Corrie,

    Bedankt voor de info en leuk dat je mijn site even hebt bezocht.


    groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...