donderdag 14 februari 2008

Een Award en de uitdaging van José

 


Vanochtend vroeg werd ik verrast door Marianne D met deze Award
en vooral haar lieve woorden erbij doen me heel veel!
Dankjewel Marianne voor je waardering en deze Award.
Ik geef deze Award door aan twee bijzondere jonge vrouwen
die al een tijdje een blog hebben die ik graag lees, ga maar eens een kijkje nemen
bij hen en lees eens wat in het verleden en dan begrijp je waarom ik hen kies.
Het zijn Lesley-Ann die me vaak verrast met heel leuke filmrecensies
en altijd erg lieve reacties en Gawy die ik een moedige jonge vrouw vind!




Nu dan de uitdaging van José!

José stuurde me een patroontje voor "redwork" zoals ik het noem
en in de quiltwereld zie ik vaak dat het "stitchery" wordt genoemd.
José plaatste een foto van een heel leuk speldenkussen gemaakt van een ouderwetse
gordijnring met een heel lief patroontje erop geborduurd en daagde me uit
om het ook te maken. Bij gebrek aan een gordijnring heb ik het geborduurd op vilt
en ik vónd het toch leuk om te doen! 




  Dus José bedankt voor de uitdaging, ik heb er waarschijnlijk
weer een nieuwe verslaving bij. Ik heb al enkele jaren allerlei redwork patroontjes
van het internet gehaald en in een map opgeslagen omdat ik het altijd al leuk
vond om te zien en nu ga ik er vaker mee aan de slag.
Je kunt wel zien waar ik ben begonnen...bij de "B" van buttons
want daar zitten heel vreemde steekjes maar later heb ik even gegoogeld
en zag ik hoe het moest. De "U" vond ik een te grote krul hebben
waardoor ik eerst even moest kijken wat er precies stond,
maar heb het toch zo gelaten, ik vind het wel leuk.
José, het is natuurlijk een eerste probeersel, maar ik hoop dat je toch
een beetje tevreden over me bent :- )


51 opmerkingen:

  1. WAT LEEUK!!!!! Wat ontzettend lief zeg! Ik ben helemaal verrast! Wat lief van je zeg! You make my day as well Corrie, je weblog is ontzettend leuk en ik wil jou ook bedanken voor je lieve reacties altijd! Ik ben erg blij dat iemand mijn weblog met plezier leest!

    En de vorige post is ook erg leuk, maar ik schaam me er voor dat ik er nog nooit ben geweest terwijl ik zo dichtbij woon én van tassen houd! Je hebt zo te zien een geweldige dag gehad!

    Heel erg super bedankt en super lief van je! Ik ga super vrolijk mijn avond in!

    Liefs Les

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hier was je dus druk mee!!!
    Wat is dit otzettend mooi geworden. Wij gaan dus erg veel redwork van je zien!! Leuk . Ik ben erg benieuwd!!

    Je hebt je award dubbel en dwars verdiend, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi redworkje hoor,en blijkbaar zullen er nog volgen.

    Je award heb je zeker verdient hoor,kom graag bij je langs op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) ik heb er ook al heel wat opgeslagen om eens, ooit... en het patroon heb ik ook van José gekregen!
    Het ziet er hartstikke leuk uit op vilt Corrie! Echt leuk!

    En oh ja, nog gefeliciteerd met je award! Ik vind jouw blog altijd super interessant met de bijbehorende verhalen en je hele mooie handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Corrie De uitdaging is super geslaagd. Ik wist dat jij dit leuk zou vinden. Maar wat is deze geweldig gemaakt, en voor anderen en voor mij een geweldig idee om de volgende zo te maken. Je kan nog kleine knoopjes op de rondjes naaien. zo staat het op een plaatje, maar ik vind dit mooier want dan kan je het hele speldenkussentje helemaal gebruiken.En aan de zijkant ook lieve knoopjes. Corrie fantastisch mooi.
    De AWARD heb jij dubbel en dwars verdient.
    Als er nog liefhebbers zijn voor dit patroon meld mij het maar, ik stuur ze door naar jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAT MAAK JE TOCH MOOIE FOTO,S en zet alles zo mooi op de foto neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Corrie met je Aword!!! Helemaal verdiend. Schattig speldenkussentje is het geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie,wat is je redwork leuk geworden!Weer een verslaving erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corke, jij kan toch ook ALLES!
    En de Award: bij jou helemaal op zijn plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de award. Je hebt hem dubbel en dwars verdiend!

    En het redwork is erg mooi geworden. Heel netjes hoor! Leuk die uitdaging van José :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je award!
    Je speldenkussentje is heel goed geslaagd. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat met je Award!

    En wat is je speldenkussen L*E*U*K!

    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Dankjewel allemaal voor nu alweer zulke leuke reacties, iedere keer vind ik dat zo'n verrassing als ik mijn blog open
    (^_^) Het blijft zo fijn en motiverend om te horen dat jullie mijn blog graag lezen.
    LES, wat is er nu leuker dan iemand vrolijk een avond insturen :- )
    MARIANNE, je ziet dat ze ooit gebruikt gaan worden, ik ga mijn map nu eens heel goed doorspitten ;- )
    JOSÉ, ik heb er nog wel aan gedacht om er knoopjes op te naaien,misschien op de volgende :-)
    LUT, jij ook en een fijn weekend en de anmderen ook allemaal.
    DIJN, lang niet alles heb ik geprobeerd, maar het is en blijft heel leuk om nieuwe dingen te leren en wie weet wat ik nog meer kan ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja, weer een verslavng erbij. het wordt druk in je zolderkamertje. Het speldenkussen is wel erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat met de award helemaal verdient,het spelde kussentje is schattig, en het is super gemaakt. Redwork vindt ik mooi, zelfs een tijdschrift "classic inspirations" voor gekocht waar een artikel in stond van Margreet Beemsterboer over redwork (dit wil ik je wel doormailen)En ooit ga ik ook hiermee beginnen Een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie,ik heb wel wat redworkpatroontjes,gaat je belangstelling naar iets speciaals uit?Ik mail je wel wat foto's door!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ANNIA, beter dan tabaks- of alcoholverslaving toch ;- ))
    MARLIES, wat lief van je, graag! Ik ben erg benieuwd wat zij erover schrijft, maar waar heb je het gekocht dat tijdschrift? Je schreef er al eerder over toch!
    MARIANNE D, ik heb geen idee wat ik leuk vind, vogeltjes en gebruiksvoorwerpen en zo, maar ik waCht het rustig af, dat komt helemaal goed met jouw smaak. Lief van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lief speldenkussentje heb je ervan gemaakt, Corrie. En proficiat met je award, die heb je echt verdiend want ik weet zeker dat je voor een heleboel mensen "de dagen leuker maakt"!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou, ik vind je speldenkussen mooi gelukt!!
    Als altijd weer fijn om hier even te neuzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk en lief is tie hé !!;-))) Ook een mooi kussentje zo, goed idee van vilt !!
    Ik heb het patroontje ook gekregen en wil mij er eens aan wagen.
    Hoe brengen jullie het patroontje op de stof !?
    Heb jij met stiksteekjes geborduurd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooh dit vind ik weer een schatje , maar moet bekennen dat ik een beetje schrik er zit toch niet zo,n prachtige ouderwetse houten gordijnring in ????
    Want dat is zonde om te verbergen , wel onder een heel lief borduurtje .
    Zal wel niet , denk ik even .
    Het ziet er beeldig uit .Ik houd zo van kleine borduursnoepjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Marian'ne M Ik heb een Light box voor meerdere dingen nodig. Het patroontje tegen het raam plakken.
    De stof die je wild gebruiken, ook vast plakken. En dan overtrekken met een stift die weg gaat met water.
    Of een potlood, als je geborduurd heb dat je dan je potlood niet meer ziet. Het is maar een klein patroontje. dus tegen het raam is dan makkelijk.
    Of een glasplaat met een lampje er onder.
    Veel succes, ik hoor het wel of het lukt.
    Wat leuk dat jullie het ook gaan proberen.
    Ik zie ze wel verschijnen overal.
    Weer een verslaving er bij. Dit borduurtje is zo leuk om te doen. En snel gebeurd.
    Fijn weekend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Natuurlijk was ik weer te vlug met mijn gordijnringzorgen . Je had er dus geen ring in zitten .
    Vilt werkt wel lekker , vind je niet ?

    En van mij ook nog een felicitatie met je ontvangen AWORD !! Dubbel en dwars verdiend !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. http://www.imstijdschriften.be/sea
    rch_wild.asp
    Corrie, als ik naar Antwerpen ga dan loop ik altijd de grote tijdschriftenwinkels I.M.S. binnen en wat je daar al niet ziet ongekend voor nederland !!(limburg)Op boven staande log kun je van tevoren kijken of ze het tijdschrift in huis hebben wat je graag wilt.
    Het vingerhoedskruid heeft nog geen weblog wat heel jammer is.

    Groetjes,
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Corrie,

    wat een verrassing!!! Ik ben er echt heel blij mee, zit te glimmen achter de pc!! :) Ik heb helaas thuis geen internet en kan dus niet zovaak mijn blog bijhouden, maar binnenkort zeker een reactie op deze verrassing op mijn blog.. Heel erg bedankt!! Super!

    Dikke knuffel, Gawy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie waar heb je het speldenkussentje mee op gevuld. Gr Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @CONNY en BIJTJE, dankjewel :- )
    MARIAN'NE, ik heb geen stiksteekjes gemaakt, maar steelsteekjes. Hier zie je hoe dat moet, maar volgens mij weet jij dat beter dan wie ook:
    http://www.borduursite.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=87
    Ik heb nog een grote zak met een soort fiberfill vulling liggen, daar heb ik een pluk vanaf gehaald, het is dus geen lap, maar het lijkt op een zak met katoen zal ik maar zeggen. Ik heb bij de quiltwinkel een transferpotlood gekocht en heb het patroontje in spiegelbeeld overgetrokken op calceerpapier en toen op de stof gestreken. Ik wist niet hoe het anders moest. José schrijft hierboven ook nog een paar methodes.
    GERRIE, ha,ha,ha,, gordijnringzorgen, dat zijn gelukkig niet de ergste zorgen :- )
    Ik vind jouw woordje borduursnoepjes érg leuk Gerrie, dat onthoud ik!
    Vilt vind ik heerlijk werken, de naald gaat er altijd zo makkelijk doorheen en het voelt heel prettig aan.
    MARLIES, leuke tip die link, ook al woon ik heel erg ver daar vandaan, als ik ooit die richting op ga, kan ik wel eerst even kijken of mijn favoriete tijdschrift er is. Dat zal toch veel moois bieden die tijdschriften daar. Ik vind het hier allemaal nog karig in Nederland.
    GAWY, dat vind ik fijn dat je zo blij reageert, ik gun hem jou echt! Ik bewonder je moed en je maakt erg leuke dingen en ik vind het leuk dat jonge mensen een weblog hebben. Daar leer ik veel van. Dikke knuffel terug! Fijn weekend Gawy!
    JOSÉ,met een soort fibelfillvlokken, nou ja geen vlokken, het is net een soort katoen maar dan van nepspul, dat ligt hier al jaren en nu kon ik het meteen afmaken. Maar het liefste zou ik echte schapenwol gebruiken, maar de wiknkel die dat vroeger verkocht heeft het niet meer. Ik heb een adres van een winkel in Alkmaar, daar ga ik volgende week eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk en lief speldenkussentje.
    En dan de foto met je ladenkastje,
    dat popje
    en de "sokkenstophulp",
    echt wederom een plaatje bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. schattig Corrie, echt heel leuk. goed gevonden zo met het vilten reepje ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @FLEUR, dankjewel! Oh zo leuk om een leuke foto te gaan maken, ik ben dan aan het tutten met allerlei dingetjes tot het naar mijn zin is. Ik geniet zelf ook als de foto is zoals ik het wil.
    MARCELLA, dankjewel, het was een veel bredere reep, maar gelukkig knipte ik er net op tijd nog een stukje af, dit is beter in verhouding.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De link van Marlies doet het niet. Jammer!!!!!!!!

    Gerrie bij mij zit er wel een oude gordijn ring in, die ik eerder op mijn web heb laten zien. Ik vind het niks zonde, wat doe ik er allemaal mee. Ik had van deze nog maar een. Nu is hij leuk gebruikt.
    Ik had er nog een over van mijn oude gordijnen.
    Toen ik vroeger verhuisde wilde de bewoners mijn gordijnrail wel gebruiken. Die heb ik toen achter gelaten, ik weet niet of ze hem ooit gebruikt hebben. Zo zie je na jaren kan je er wat mee doen, ik kan toch niet alles bewaren.

    Corrie ik heb quilt vulling er tussen gedaan, Er zat een reepje in de tas. En dat heb ik opgerold, en een bolletje van gemaakt.

    Wat leuk al die reacties, en hoe iedereen het doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @JOSÉ, hier is de link van Marlies nog een keer:
    http://www.imstijdschriften.be/
    meestal helpt het om de letters achter de / te verwijderen en opnieuw op enter te drukken.
    Ik begrijp wat Gerrie bedoelt, meestal zijn die echt oude gordijnringen van dat mooie gepolitoerde donkere hout gemaat en die zijn heel mooi om te laten zien, vandaar dat het ook nog een tijdje in was om ze als lijste voor heel kleine borduurtjes te gebruiken. Ik zat zelf ook te denken om een echt mooie gordijnring, als ik die zou vinden, proberen zichtbaar te laten zijn onder het speldenkussentje, maar dat is nog niet zo simpel. Het is in ieder geval fijn als ze weer gebruikt gaan worden en niet vergeten in een doos liggen. Soms vind je ze nog wel eens in een kringloopwinkel of op een rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik begrijp ook wat Gerrie bedoeld, maar had er nog maar een zo'n ronde. Ja ik schrijf het weer rot. Dat is de bedoeling niet hoor Gerrie.

    Corrie in plaats van de ring helemaal te bekleden, met losse biesjes er om heen.
    Maar ik denk dat het dan niet zo stevig zit. Maar dan kunnen ze de ring wel zien zitten.Ik zal het ook in de gaten houden of ik oude ringen tegen kom.
    Zo zie je wij kunnen ze nu goed gebruiken.
    Ik vind het ook een heel leuk Cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hai corrie, gefeliciteerd met je award. Wat heb je toch weer een leuk borduurwerkje gemaakt en ook zo mooi op de foto gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hé Corrie, van harte gefeliciteerd! Het is je van harte gegund, je had em van mij ook gekregen want het is altijd heerlijk om je weblog te lezen. Dus blijf er alsjeblieft doorgaan!

    Het stitchery patroontje komt me bekend voor, het is van Tilda en als je hier kijkt http://nennedesign.web-log.nl/nennedesign_weblog/2007/05/moederdag.html zie je mijn uitvoering. Wat een leuk idee om er met behulp van een gordijnring een speldenkussentje van te maken, iets om te onthouden!

    En nog even dit: YOU MAKE MY DAY TOO!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd met je award. Ik lees altijd met veel plezier je web-log.
    Als ik je speldenkussen zo zie weet ik zeker dat je er een verslaving bij hebt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Och JOSÉ, nu denk jij misschien dat ik je op de vingers tikte, maar dat was zeker niet de bedoeling. Lekker stelletje zijn we met elkaar, denk vooral niet dat jij iets rot opschreef José. We weten allemaal heel goed hoe je het bedoelt, ik zat gewoon nog even mee te mijmeren met de gordijnringzorg van Gerrie :- )
    Jouw idee om de ring met biesjes zichtbaar te maken is een prima idee, of met leuke gehaakte ringetjes, maar dat wordt misschien wel erg tuttig. Ach, we proberen gewoon het een en ander uit en we zien waarschijnlijk ook bij anderen wel wer andere ideeën verschijnen, je hebt ons in ieder geval een heel leuk idee aangereikt en je houdt ons mooi van de straat José.
    JOKE, bedankt! Jij bent al helemaal goed bekend met stitchery, die bewonder ik ook bij jou zo graag.
    JANET, je bent een lieverd dat je me die Award zo gunt en dat jij en de anderen mijn blog zo graag lezen vind ik een eer, die laatste woorden vind ik heerlijk en ze doen me goed. We zijn blij met elkaar! Ik vind jouw Tilda-zakje met dat patroontje ook schattig en dat gaat bij mij vast ook gemaakt worden, het zijn zulke leuke kleine patroonjtes waarmee je alle kanten op kunt.
    ANNELIES, dankjewel, voel je je goed als vijftiger, dat moet wel met zoveel felicitaties :- ))
    Ja, een nieuwe verslaving is het, al is het toch ook borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Corrie, bedankt voor je comment. Ik probeerde je te mailen maar je email stond op "no reply". Nou ja, zo gaat het ook. Ik bezoek je blog regelmatig en vind er altijd wel iets leuks te lezen of te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Kieny, jammer dat het niet lukte met de mail, maar links bovenaan deze pagina, staat een mailadres. Ik wist niet dat je vaker hier was geweest, vind ik erg leuk om te weten.
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooi speldenkussentje,redwork!!Ohoh een nieuwe verslaving.Leuk om te doen lijkt me.Komt er nog meer??

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @LYNDA, je moest eenskunnen zien hoeveel links ik heb gekregen met allemaal gratis patroontjes voor redwork, niet te geloven veel. Ja, ik denk dat er dus ook wel meer zal komen, veel te leuk om het bij één keer te houden :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Corrie, ook van mij als niet-knutselaar/borduurster en wat al niet gefeliciteerd met je award. Heb je verdiend! Al die mooie dingen die je maakt met zo veel liefde en plezier.
    Jouw weblog lezen is voor mij ook meegenieten van al dat moois.
    Je maakt de wereld mooier!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nee Corrie ik begreep jou, Dat je daar zat over na te denken en dat je mij niet op de vingers tikte. Maar ik kan het soms niet goed onder woorden brengen.

    En dan nog wat anders, die ringen zijn helemaal hot op Marktplaats, heb ik geschreven dat ik alleen ringen wil, Schrijft die man mij terug doe maar een bod. Wat moet ik nu,wat is zo'n ring waard per stuk.
    Ik heb nog niet gereageerd, kun jij mij hier mee helpen. Stel dat ik er 10 wil of 20 . Wat moet ik schrijven.
    Wat zou dat moeten kosten heeft iemand een idee.
    Help help nog nooit gedaan op markt plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. JOSÉ, ik heb even voor je gekeken op marktplaats en er is iemand die 67 ringen met alle eindstukken erbij voor € 75,- aanbiedt. Dat is grofweg gerekend ongeveer € 1,- per stuk. Ik vind dat erg veel geld. Ik zou bijvoorbeeld beginnen om per ring € 0,50 aan te bieden, als hij daarmee niet akkoord gaat kun je altijd nog hoger bieden. Maar waarom het vooral gaat is wat je er zelf écht voor over hebt. Laat je niet gek maken. Er komen ook altijd nog portokosten bij en als je er 10 wilt bijvoorbeeld, komt er toch nog € 6,50 bij voor een basispakket van 0 - 10 kg. DAt kun je er ook gewoon bij schrijven dat je dat ook nog moet betalen en dat je daarom niet hoger wilt gaan en zo ís het ook. Succes José en een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @MARIJKE, wat leuk dat je hier reageert, ik heb net je gezellige en enthousiaste mail gelezen, je krijgt natuurlijk antwoord, maar ik wil je hier even bedanken voor je reactie en je complimenten, heel lief en ik weet hoe je dat ook echt meent.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Corrie dank je wel ik ga kijken ik kom er nog op terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Corrie ik heb een bod gedaan voor 0.40 per stuk, ik kan dan altijd nog wat hoger. Gr jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Prima, ik ben benieuwd naar het vervolg :- ))
    Hoeveel heb je er eventueel besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Gezellig plaatje heb je er van van gemaakt Corrie. Ik heb het plan om ook een Tildaspeldenkussen te maken. Volgens mij kan ik straks bij José een ring kopen. Haha.
    Ik heb ooit eens een redwork patroontje gemaakt, weet helaas niet meer hoe het moet. Nu las ik bij jou dat je steelsteekjes gebruikt. bedankt voor de link. Ga ik zeker even bekijken.
    Nu heb ik nog een 1.5uur voordat man en dochter terug komen van het zwemmen. En ik wilde borduren en ik moet nog met de hond naar het bos... Ga gauw weer. Doei!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @INGRID R, Je hebt het zo weer in de vingers met die steelsteekjes en het is erg leuk werk. Fijne wandeling vandaag en ik hoop dat je nog even hebt kunnen borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Zó'n leuk speldenkussen!!!! Helemaal mijn smaak en...ik kan er nog wel een gebruiken..hihi. Ik hou van dit soort niet te grote werkjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...