woensdag 2 januari 2008

Wat is dit?



Misschien is het voor jullie geen vraag maar een weet!
Toch is het voor mij jarenlang een compleet raadsel geweest
wat dit koperen gevalletje voorstelt en waartoe het dient.
Ik heb het aan veel mensen gevraagd en niemand kon het me vertellen.
Pas sinds enkele weken ben ik erachter wat het is en nu ben ik erg benieuwd
of het voor jullie dus ook een raadsel is of juist helemaal niet.




Zoals je ziet kan het ook rechtop staan en het handvat kan helemaal rond draaien.
Onder het koperen rondje zit vilt. Ik heb altijd gedacht dat het een
heel ouderwets bureauattribuut was, maar dat is het niet,
hoewel je het ook daarop zou kunnen gebruiken.
Het is sinds kort weer in totaal vernieuwde en hippe uitvoering te koop
en oh ja, ik heb het voor de gelegenheid op mijn borduurwerkje
van dit moment gefotografeerd en dat is bijna klaar.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


46 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk!!! Heerlijk hé...borduren! Uhhhh...ik dacht als eerste een toiletrolhouder...hihi, maar dat is het bij jouw nadere toelichting zeker niet. uuhhh....iets om cirkels mee te maken...ik zou niet weten hoe maar ik kan niets anders verzinnen...ben wel heel benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie, leuk zo'n raadsel!
    Zelf zou ik het gebruiken om bovenop mijn papieren servetten te leggen. Zodat ze niet wegwaaien wanneer je ze buiten gebruikt. Erg benieuwd wat het werkelijk is!
    lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het net gewoon een toiletrolhouder? of is dat te banaal voor zoiets moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou het niet weten hoor.
    Trouwens ,mooi borduurtje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het borduurwerk wordt weer mooi! En het voorwerp? Totaal geen idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig borduurwerkje in mooie kleuren.

    Ja ik dacht eerst een soort strijkijzertje, maar nu er vilt onder zit !!??

    Misschien een inktdepper .

    Maar je schrijft dat het in moderne versie weer is te zien, eeehhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ?????????????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De beste wensen voor dit fonkelnieuwe jaar, Corrie. En meteen al een raadsel. Het lijkt mij inderdaad een servethouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Leuk is dit, zo heb ik al die tijd lopen denken en denken, maar voor jullie komt de oplossing eerder dan voor mij.
    Nee, het is niet om cirkels mee te trekken en ook geen toiletrolhouder (is helemaal niet banaal hoor Annita) en geen servetbewaarder, geen strijkijzertje en geen inktdepper. Ik ga naar bed, misschien komt morgen iemand met de oplossing :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He Corrie, een haak voor aan je bureau. Omklappen en je kan er wat aan hangen. Welterusten...
    Vandaag druk met kerstspullen opruimen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi corrie
    is het een versiersel voor aan de muts/hoofdkap van de klederdrachtkleding?

    groetjes Eugenie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oja sorry, nog de beste wensen voor 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je borduurwerk vind ik prachtig!
    Waarvoor het haakje dient? Misschien om ons nieuwsgierig te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, ik wens jou en je familie Een heel gelukkig en gezond 2008 toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahah geen idee,maar je bent wel weer met iets moois bezig,dat zie ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Marian, nee dat is het niet, ik was dat juist als antwoord aan het typen toen jij je reactie typte.
    Jose zit er aardig in de buurt, maar het heeft een heel specifieke bedoeling dus ik geef het antwoord nog niet.
    Eugenie, nee ook dat is het niet, je begrijpt hoe ik me suf
    gepiekerd heb, het kan van alles zijn, dankjewel voor nog de goede wensen, voor jou en de jouwen ook alle goeds gewenst.
    Lut, dat is het in ieder geval wel :- )
    Yvonne, voor jou en de jouwen ook de allerbeste wensen voor 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Ha Hilly, verrassing dat je er alweer bent, gelukkig maar, ik wil je niet missen. Ja, lief borduurtje hè! Het komt uit een oud nummer van "Just Cross Stitch" ik wil daar nu graag een abonnement op hebben, kreeg ik cdeau van Jan, maar ben erg aan het zoeken of dat via een distributeur uit Nederland kan. Maar waarschijnlijk zal ik me via Amerika moeten abonneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben zo met het ding bezig, vergeet daardoor helemaal te reageren op je borduurtje.
    Ben ik ook nieuwsgierig naar hoe dat word ziet er goed uit met mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Of jasje van pak of mantelpak.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke puzzel in het nieuwe jaar moet gelijk al weer goed na denken. Hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geen idee, Corrie!! Je mooie borduurwerk doet me direct denken aan de lente die voorlopig nog op zich laat wachten. Eerst die Elfstedentocht!?

    Corrie, de allerbeste wensen voor 2008!!! Leuk om je binnenkort te ontmoeten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geen idee wat het is. Het zal wel een oh ja natuurlijk!!! geval zijn........
    Ik ben benieuwd!!
    Je borduurtje is erg mooi met zeer mooie kleuren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. anita van der Sep3 januari 2008 om 13:24

    Een heel gelukkig en gezond 2008. Het is een tassenhanger. Als je in een restaurant zit hang je het aan de tafel en je tas eraan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt wel iets om op een grammafoonspeler te zetten als verzwaarder voor de platen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja hoor Cor, een tassenhanger, kijk maar:

    http://www.hangyourbag.nl/

    Wel onhandig met zo'n grote rugzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Ja, JOSE was de eerste die het goed geraden heeft of liever gezegd, die het wist! Dus ANITA en INEKE wisten het ook zomaar uit het blote hoofd, leuke link Ien! Hier is er nog een waar je ze kunt bestellen
    http://www.sieradenastrid.nl/WannaHavesGives.html
    Ze stonden in de Living van een tijdje geleden en toen pas kwam ik erachter wat ik voor voorwerp in mijn bezit had, na jaren dus.
    BERTHI, ik hoop vab harte dat we een Elfstedentocht gaan meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hee wat leuk !!
    E\N werkt hij goed !!?

    Ja grappig om na járen zoiets te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik had ze nog nooit gezien, maar door de foto van jou.
    De eerste zag ik dat je het ding om kon klappen.
    En toen dacht ik dit kan aan je bureau dat vertelde je zelf.
    Je kon hem daarop gebruiken en zo kwam ik op het idee Corrie. Heel leuk en heel handig voor als je uit eten gaat. Hoef je je tas niet op de grond te zetten.
    Kunnen ze hem niet weg pakken.
    Is mijn vriendin in een hotel overkomen in het buitenland.
    Als ik hem ergens tegen kom, zal ik er toch eens naar kijken. Als hij niet te zwaar is altijd handig.
    Ook op terrasjes als de grond rommelig is, of tegen beestjes. Ik vind hem geweldig.
    Ik heb een wijnkoeler die ik aan tafel kan hangen.
    altijd handig voor buiten en binnen.
    Misschien dat ik er daardoor op kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De site bekeken,ik val in herhaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ahhhhhh, puzzel is al opgelost... snik.

    Ik dacht eerst ook aan een servettenopzijnplekhouder.
    En toen aan een orenpulker. HAHAHA, zie je hem al, Corke, dat vilt op de ene wang en dan die klem over je hoofd heen zo je andere oor in. Handig voor als je jeuk hebt en je bent aan het borduren met je 2 handen...

    Een tashanger. Handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie, raden hoef ik niet meer, wel handig zo'n hang ding! Mooi borduurwerk ben je aan het maken. Ik ben vanmiddag aan het opruimen en uitzoeken van hobby spullen. Wat een spullen heb je dan he?Dit is voorafgaande aan het huiskamer project. De hobbykamer wordt een week de woonkamer. Dan moet er wel plaats zijn voor een makkelijke stoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @JOSE, wat knap van je, ik dacht dat je het gewoon wist omdat je er al eens een gezien had!
    DIJN, net wat voor jou dus met je tassenliefde :- )en niet eerst iets met je oor uitvogelen voordat je hem aan een tafeltje van Polman's hangt, (grijns)
    MARIJNA, dat klinkt allemaal als erg veel werk, maar ik zou dat wel leuk werk vinden, ik hou wel van reorganiseren en opruimen en ik hou iik van tijdelijk verhuizen. Tijdens de renovatie van keuken, toilet en badkamer (alles tegelijk) hebben we tijdelijk op zolder gewoond en geslapen, er stond een magnetron en een koffiezetapparaat en dat ging erg goed, ik vond het gezellig, net als toen we als pasgetrouwd stel in een zomerhuisje woonden, heel knus. Zo gaat het voor jullie ook worden raad ik zomaar, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. mooi borduurtje.. je maakt sowieso mooie borduurtjes, ik zit me al de hele avond te verlekkeren in al die mooie borduurtjes.. maar wat moet je nou met zo'n ding? heb je weer een tasje nodig om 'm in te doen en dan weer zo'n ding, de neverending van Nelle cacao story ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @MEIZOEN, ik moet helemaal niets met dat ding, ik heb het ooit geërfd en heb nooit geweten wat het was, dus daarom dit logje, ik ga hem niet gebruiken want dan heb ik een tasje nodig voor dat ding en...... :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het lijkt mij een superhandig ding om te gebruiken! En die stop je toch gewoon in je tas? Als die groot genoeg is uiteraard maar dat gaat bij mij wel lukken.

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  35. tashangers worden in een schattig zakje geleverd en bij de 2e link hebben ze toch leuke zeg.....

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ha het raadsel opgelost, ik had werkelijk géén idee ;) wel handig, want de tas blijft zo in 't zicht. het borduurtje vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ha het raadsel opgelost, ik had werkelijk géén idee ;) wel handig, want de tas blijft zo in 't zicht. het broduurtje vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Veel lieve wensen, Corrie!

    Ik had al eens gekeken naar deze 'hamvraag' maar had geen enkel idee. Kan ik niet uitstaan, erg hè? Nu ben ik gerust: het 'ding' is benoemd en verklaard. En dat niet alleen: ik kan er misschien wel iets mee in mijn werk (onderwijs aan lichamelijk gehandicapte en langdurig zieke kinderen). Dank...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik had zoiets nog nooit gezien! Maar wel grappig. En handig... slingert mn tas eens niet in het rond ..*bloos*

    Ik ga hem onthouden ..

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Corrie, wat leuk deze tassenhaak.
    Hang dit aan je tafel thuis,
    ik zou het wel weten :-).

    Oh Oh, las een van de reacties en dacht;
    dat is Dijn en ja hoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie, zoals jij het bekijkt klinkt het erg romantisch ook nog zo'n verbouwing!Ja hoor, we gaan met koffieapparaat in de hobbykamer zitten. De magnetron zit ingebouwd in de keuken, dus is dat geen optie. Maar we nodigen ons wel een keer bij de kinderen uit. en de Chinees en pizzeria bestaat ook nog. Ik hou ook wel van een beetje kamperen inm'n eigen huis. Des tre meer waardeer je het als alles weer klaar is. We zijn inmiddels met de kast CS's en platen bezig om leeg te maken. Wat staat er dan toch veel in zo'n kast!!!We gaan gestaag door.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb laatst zo'n ding op de deur van mijn WC gemonteerd! Wat doe jij ermee? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @MARCEL, ik hang er mijn tas aan op als ik bij jullie naar het toilet ga *Ü*
    Verrassing om jou hier te zien hoor, had je even genoeg van Hyven?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik ben blij dat ik het nu (na de oplossing) pas lees.
    :o)

    Ik koop/bestel m'n losse JCS nrs. meestal bij Annemiek, maar een rechtstreeks abonnement kan natuurlijk ook.

    Ik ben heel benieuwd wat je hier (en uit welk nr.) aan het borduren bent.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...