maandag 7 januari 2008

Naald- en draadhulp



Jaren geleden kocht ik op een kofferbakmarkt in Callantsoog
een klos met koperdraad  voor € 4,50, nog niet eens zo goedkoop,
maar ik vond hem mooi!
Vorige week heb ik hem weer opgezocht omdat ik er een ideetje voor had
en zag een naam op de bovenkant staan






Ik heb net even gegoogeld en ik kwam op Wikipedia
de naam Pope inderdaad ook tegen.
Grappig om via internet dan weer iets te lezen en te leren
over een stukje Nederlands erfgoed. Maar daar gaat dit logje niet over
hoewel het voor Berthi nog wel eens bekende namen zouden kunnen zijn
vanwege haar bekendheid met die omgeving en haar kennis
van de geschiedenis van de stad Venlo.




Waar het me om ging is dat ik een tijdje geleden een leuk
ideetje zag op internet en dat heb ik nu gebruikt voor deze klos.
Het is een nu een schaarhouder en speldenkussen geworden
en het koperdraad zit gewoon nog op de klos gewikkeld onder het borduursel.
Het is een gratis patroontje van de bekende site
waar heel veel gratis patroontjes te vinden zijn.
Het patroontje voor dit werkje vind je bij
Index des Freebies, onder "Etiquettes".




Ik ben trouwens enorm blij met mijn fantastische hulpjes
die me helpen m de draad door het oog van de naald te rijgen.
Misschien ga ik het hele stel wel op een mooi plankje vastmaken
zodat het een leuk decoratief gevalletje wordt voor de werktafel.
Op het patroontje dat ik gebruikte staat ook nog een naaimachientje,
maar dat kon ik voor deze afmeting niet gebruiken,
 jammer, maar daar maak ik ook nog wel iets mee!


65 opmerkingen:

  1. Laat dat maar aan jou over Corrie om met een originele oplossing voor iets op de proppen te komen! Dit is ook weer super gevonden! Erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gedaan Corrie.
    Enig, met die twee hulpjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De link hierboven werkt blijkbaar niet goed. Deze misschien wel.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_humoristische_backroniemen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig idee, heel origineel! Ik vind dat je altijd van die aparte dingen hebt, je moet wel een pakhuis hebben om al die leuke spullen op te slaan en tentoon te stellen.
    Super die ouwe meuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Corrie ik ben verliefd, wat is dit mooi. Ben ook op zoek geweest naar die spoelen. Moeilijk te vinden. Wat heb je er wat moois van gemaakt, SUPER knap van je hoor, en wat praktisch geweldig handig en heel mooi en leuk. Wat een leuk idee!!!!!!!!!!!!!!!
    Zal ik onthouden.
    Heel lief ook, om te zien al die mooie dingen bij elkaar zetten op je werk tafel. En lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij vervolg van harten hoe het word. DH vind het ook mooi.SUPER!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha,ha,ha, Joeeke, jij klinkt heel erg opgelucht, ik kom eraan om te kiojken waarom :- ) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @NEELTJE, daarnet heb ik alle links bekeken, ze lukten niet meteen maar ik kwam eruit en ik heb een aantal wetenswaardigheden met foto's gekopieëerd voor mezelf. GEwoon leuk om bij de map van dit werkje te bewaren.
    Wat heb jij een speurwerk verrricht zeg, jij vind dat ook zo leuk hè! Erg leuk voor mij en de geïnteresseerde lezers, dankjewel! Wat een verhaal over de lampen die jij altijd kocht, zo zie je maar, ik had er echt nog helemaal nooit over gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @NEELTJE, al die grappige dingen die jij uithaalt met een pluchen muisje en zo, vind ik superleuk! Altijd en overal verrast worden is toch heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ASTRID en FLER ...(^_^), dankjewel allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend idee, Corrie!! Het ziet er erg vrolijk uit!

    En ja, de naam Pope is bij mij bekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Neeltje inderdaad een heel mooi verhaal. Ik kende dit merk ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat is dit weer een goed idee......

    Neeltje wat een fantastisch verhaal.......

    Weer heel wat te lezen en te zien bij dit log.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lees ik hier weer leuke dingen!
    Corrie, een heel leuk idee en weer heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie wat heb je dit weer leuk gemaakt. Super om zo'n grote klos daarvoor te gebruiken en de hulpjes zijn schattig!

    @Neeltje: de leukste backroniem die ik ken staat er niet bij: ACME, alles wat in ( m.n. Warner brothers en Disney) tekenfilmpjes wordt gefabriceerd komt uit de ACME fabriek en draagt het merk ACME. Let er maar eens op. ACME betekent American Company Manufactures Everything. Ooit bedacht om geen claims aan de broek te krijgen van fabrikanten van echte dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Marcella: Toch wel. Als je de Wikipedia-bladzijde hebt over 'humoristische backroniemen' zie je op de eerste regel een hyperlink naar 'backroniemen'. Je komt dan hier terecht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Backroniem . De lijst begint met ACME. Ik was gisteren van plan om dit stukje over ACME ook nog te vermelden, maar mijn reactie was al zo superlang. Ik had wel door, dat dit een nepmerk was, maar de ware achtergrond kende ik niet. Leuk hè, al die 'nutteloze kennis'?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Nu even extra tijd om naar de lijst met humoristische backroniemen te kijken, niet te geloven wat ze allemaal verzinnen. Ik zit er net een paar voor te lezen aan DH en die hoorde onlangs zoiets voor AZ: Altijd Zorgen. Leuk om ze zelf te verzinnen, maar nog lang niet allemaal makkelijk om ze ook echt leuk te maken.
    MARCELLA, die van ACME kende ik ook niet, zo leuk om dat allemaal te lezen, zo duik je van het een in het ander. Nu duik ik even op de bank, had vanochtend flinke hoofdpijn en word nu een beetje doezelig van een pijstiller. Ik hoop zó erg dat ik niet dat vreselijke virus heb, ik moet er niet aan denken dat ik volgende week niet naar Utrecht kan. :- ((

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé Corrie ,wat een leuk ideetje.Hoe groot is het klosje eigenlijk.
    Ik heb nog enkel houten klosjes van garen liggen maar dit zal wel te klein zijn,maar ik hou ze toch nog altijd bij voor je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Blijf lekker op de bank liggen Corrie, want ik wil je echt spreken 19 jan., niet ziek worden of even heel snel, maar dan zaterdag weer helemaal opgeknapt! Wat een leuke klos en die ouderwetse merken, goed hee, dat je dat via Google zo kan opzoeken, zo krijg je steeds meer informatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie wat een SUPERIDEE weer !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie wat een SUPERIDEE weer !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En niet ziek worden..... 19 januari "HARTENDAG" Utrecht !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie niet ziek worden hoor, O maar je hebt nog even hoor. Dan heb je nog de tijd om op te knappen.
    Zal ik eens wat vertellen ik heb er in geknipt.
    Maar alles is hersteld, ik had alleen gedacht dat ik verder was. Maar nee niet plannen komt nooit wat van. Maar nu is hij helemaal naar mijn zin.
    Toch de blokken weer om gedraaid. Maar nu alles kloppend maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie wat een geweldig idee is dit en erg mooi geworden.
    Zou ik op een mooi plekje neer zetten te pronken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk!!!!! Echt een mooi stelletje bij elkaar, zó leuk dat borduurtje! En die twee konijntjes??? Helpen die jou met de draad en de naald? Zó leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @KATRIEN, het klosje dat ik hiervoor heb gebruikt is ongeveer 15 cm hoog en 6 á 7 cm doorsnede, Maar ik heb het ook geprobeerd met een gewoon klosje en dat gaat ook, het ligt wel een beetje aan het soort schaartje dat je erin wilt doen, maar het borduurschaartje dat ik altijd gebruik past erin. Het wordt dan wel een beetje topzwaar, maar je kunt het bijvoorbeeld vastlijmen op een leuk houten doosje waarin je naaispulletjes bewaard. Ik denk dat ik dat nog eens ga doen als cadeautje. Het wordt dan wel een héél klein borduurtje eromheen, maar dat is juist zo leuk misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. BETTY, MIEN, JOSE, gisteren had ik dus een slechte dag met flinke hoofdpijn, pasten we samen op Max en heb me heel rustig gehouden en vandaag voeld ik me weer nieuw.
    JOSE, bij jou is alles goed gekomen heb ik gezien :- ))
    ELZA en PETRA, dankjewel en ik ga het in de kast zetten gewoon om naar te kijken *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @KATRIEN, ik vergeet nog de maten van de gewone klos door te geven, he klosje waarin het ook lukt is 4,3 cm hoog en 3,5 cm doorsnede.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Corrie,

    Goed te horen dat het weer wat beter met je gaat. Wat een schattig klosje is het geworden. Een leuke site. Ik kom er ook regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een lief geheel , heel mooi geworden . Met zo,n prachtig handwerkhulpmiddelenstandaard ( hup ermee naar de nieuwste van Dale !)in de buurt zullen de steekjes nog mooier worden , alsof ze nog niet mooi genoeg gedaan zijn .
    Oh Corrie ik moet ook een beetje lachen om je werkstuk , heb je notabene het koperdraad eronder laten zitten .
    Ik schrik ook een beetje stel vandaag of morgen kom je op een idee om iets te maken waar je wel een stukje koperdraad bij kunt gebruiken !
    Hemeltje hoe moet dat dan , of kan je geborduurde klossenmanteltje er af doormiddel van klittenband of drukknoopjes of strikjes . . ?
    Ik hoop dat je er niet door in verwarring komt .

    En ik leer hier weer wat kofferbakmarkt , voor mij een heel nieuw woord !

    Een naaimachientje kan nog eens op een naaldenboekje komen .

    Ik moet nog aan dat koperdraad denken . . .
    Kan het geen kwaad onder het mooie borduursel , weg met vocht in de buurt . Wat maak ik me toch een zorgen en dat zo vroeg nog in de morgen .
    Trek je er niks van aan en gewoon weer verder gaan . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een fijne dag gewenst en geen pijn dat is niet leuk . Doe gewoon kalmpjes aan .

    Heb vroeger ook veel getobt met hoofdpijn en als dan de ellende over was kon ik mij zo lekker opgelucht voelen .

    Een opgelucht gevoel dat wens ik je ook toe .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Neeltje, bedankt voor de correctie, leuk dat ie er toch bij staat, de informatie kreeg ik ooit van een bevriende amerikaan en ik vond het zo leuk dat ik het heb onthouden. Bij operkingen waarbij wij "merk X" zouden zeggen, zeggen zij ACME (en zo kwamen we er destijds ook op ;)

    Corrie, fijn dat je hoofd weer als nieuw is

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hihi, dacht ik ook Gerrie !!
    Heb je er vulling in gedaan om de spelden op te prikken !!;-))

    Fijn dat je je weer beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik had deze klosachtigen idd ook al gezien zo her en der op het internet, maar met jouw hulpjes erbij zoooooooooooooooo'n lieffffffff geheel!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie, wat leuk bedacht! En die 2 konijntjes? Mmmmmm, ik ben helemaal van de konijntjes, leuk stelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Kom ik even een dag niet op je blog en kijk....weer iets nieuws te lezen bij jou! Wat een leuk idee is dit. En die klos is echt leuk zo'n oudje! En dan je lieve hulpjes niet vergeten! Schatjes zijn het. Je bent dus weer veel aan het borduren geweest. Ik heb gisteren weer aan m'n Qa6M zitten werken. Eerst moest ik een rand achteruit borduren. Had ik "1" draadje teveel naar rechts geborduurd. en laten zitten kon niet. Maar goed, het is allemaal weer goed gekomen. Nog een nieuwtje!! We hebben nieuwe meubelen gekocht vandaag. We zijn er erg blij mee. De huiskamer is nu aardig leeg aan het worden! Maar is voor het goeie doel he! Nou moet ik niet vergeten morgen wat foto's te maken om het verschil te kunnen laten zien als het klaar is allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @GERRIE, niet schrikken hoor, het borduurtje is niet zoveel bijzonders, wel grappig en het was ook zo af dus het geeft niets als het mis zou gaan. Als ik ineens koperdraad nodig zou hebben loop ik wel even naar de Doe-hetzelf-winkel. Een kofferbakmarkt is hier tamelijk populair in de omgeving. In Egmond is het iedere zomer en in meerdere plaatsen trouwens. Volgens mij is het heel Amerikaans en ook in Engeland wordt het vaak gedaan. Je laadt je ouwe troep in de auto, gaat naar een open veld waar dat is georganiseerd, spreid je kleedje uit of zete een tafeltje neer en verkoopt de boel.
    Nu hoop ik maar dat jij niet van de weeromstuit ook hoofdpijn van de zorgen over dat koperdraad hebt gekregen ;- ))
    ANNELIES, inderdaad een erg leuke site, ze bieden zoveel leuke patroontjes aan en helemaal gratis.
    MARCELLA, alleen de binnenkant hoor *Ü*
    MARIAN'NE, er zitten twee lagen fiberfill tussen :- )
    JUUL, ik weet alleen niet meer waar ik ze heb gezien. Ik vond ze meteen leuk!
    KATRIEN, graag gedaan.
    CONNY, ja dat van die konijntjes wist ik van je site (^_^)
    MARIJNA, keppum gezien, hij wordt iedere keer nog mooier, komen de kleuren nog veel beter uit en matchen heel goed met elkaar. Als ik je tel.nr. had zou ik je wekken met een toeter voor de foto's ;- )) Wat een klus hè zo'n kamer leeg halen en dan lekker logeren in je eigen huis :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat goed bedacht zo, Corrie! ziet er super leuk uit, vooral met die 2 schattige hulpjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ooooo, Corke. Loop bij iedereen achter met lezen en reageren. Komt door zolderverbouwinkje, en mensen die over komen, en ben aan het vertalen en van borduren komt ook al niet veel deze dagen. Dadelijk naar mijn vader, die is vandaag 70 mogen worden!
    Anyway: de mapjes van Mien: super!
    En je klosje, ja dat is toch zwijmelen, van dat gebruikte oude hout. Heeeeeeerlijk.
    Leuk dat je er een nieuwe bestemming voor hebt bedacht! Je muisjes zijn schattig en je borduurtje eromheen: echt iets voor jou om er zoiets leuks van te maken!
    Voel je je alweer helemaal tiptop, lieverd? Sneu, hoofdpijn haalt alle energie weg.
    O, en Corke: je bént er gewoon de 19e! En tiptop, trust the witch.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een mooi klosje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @ELLEN, dankjewel, leuk zijn die haasjes hè! Ik heb ze al heel lang en ze staan samen met twee vogeltjes en twee eekhoorntjes in een oud blik met glas erin.
    DIJNTJELIEF, klussen als die bij jou plaatsvinden zijn echt iets voor het begin van een nieuw jaar, Marijna is met een groot project bezig en José ook al en misschien nog wel meer mensen. Het is ook wat rustiger op de blogs en dat is prima, wel erg saai. Bij mij is het ook rustiger, heb niet zoveel energie momenteel, gisteren toch weer aan de Prednison, vandaag voel ik me al weer wat beter en doe kleine opruimklusjes. Hoofdpijn is wel weg, ik hoop dat de verbetering doorzet, ik was er deze keer waarschijnlijk op tijd bij. Ik ga er dan ook vanuit dat ik zaterdag de 19e bij kan zijn, ik vertrouw op jouw liefdevolle gedachten en op de medicijnen en bovenal op The Lord of Lords, dan moet het toch lukken :- ))
    NOOR, leuk dat je er was en bedankt, ik ga binnenkort weer eens lekker lezen bij iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Corrie niet ziek worden hoor, ik was er al bang voor.
    Ik kwam je nergens tegen het is heel rustig.
    Ik ben ook druk aan het door quilten. Ik hoop dat alles klaar komt. En datje je snel weer een stuk prettiger gaat voelen. Heel veel sterkte, en heel veel liefs toe gewenst Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een geweldig leuk idee zeg!
    prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Bijna alles is al gezegd! Superleuk!!
    Enne, je hebt handige hulpjes die je helpen bij de draad in de naald doen. Ik heb een apparaatje van Clover die de draad voor me in de naald steekt.
    En die link die je geeft, mooi!! Ik heb het opgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Corke, mijn gedachten zijn bij jou. Ik bid om bescherming voor jou. Misschien slaap je nu. Dat is goed. Doe maar krachten op. Dag liefie. Ik blaas zoete dromen je kant op, fffffffffffffff.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Corrie, ik wens je beterschap, doe rustig aan. Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Dankjewel WILLEKE en INGRID.
    JOSE het gaat niet echt lekker, zit aan de Prednison, mijn luchtwegen zijn erg geïrriteerd. Dubbel gevoel daarover, ik ben blij dat het medicijn er is en ik op kan knappen, maar ik blijf het eng spul vinden. In september al twee zware kuren gehad en hoopte er voorlopig van verschoond te blijven. Dankjewel voor je lieve wensen en groeten, dat doet me natuurlijk goed.
    Ik ben zo blij met jullie en ook met jouw lieve gebeden en wensen DIJN. Ik heb vannacht goed geslapen, niet echt lang, maar wel genoeg uren achtereen zonder te hoesten en dat is heerlijk. Ik ga er helemaal van uit dat ik volgende week kan komen, positief blijven.
    WIE brengt me die andere lieve beterschapswens? Ik doe héél rustig aan en dat kan ook omdat Jan een geweldige hulp is, ik hoef niets, borduur wat, computer wat en rust uit. Ik ga nu lekker hier en daar wat lezen en straks weer iets anders rustig doen, dat is toch wat we eigenlijk allemaal wel willen ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Corrie wat is dit vervelend voor je, maar je kan wel lekker borduren zonder je schuldig te voelen. Lekker rustig aan doen hoor.
    Ik had ook slecht geslapen, was om half zes al op gestaan. Broodjes voor de familie klaar gemaakt.
    Want die gingen skien, tas klaar gemaakt met spullen.
    DH uit gezwaaid die ging de rest op halen, zoon en schoondochter. Belt hij mij op, word ik wakker kom van heel ver. Hij werd opgebeld en dat moest mij dat doorgeven. Vond hij heel vervelend. Dus zit nu ook met een zwaar hoofd.

    Ben bezig geweest met quilten, ging niet lekker.
    Alles uitgehaald, probeer het te doen met de naaimachine. Ik hoop op een goede afloop.

    Heel fijn weekend lieve Corrie knap maar fijn op.
    En laat je maar fijn door Jan verwennen.
    Liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Corrie, die anonieme was ik! Ik had gisteren mijn pc schoongemaakt en dan vergeet ik dat ik weer van alles opnieuw moet instellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. GROETJES JOSÉ ik weet nu hoe het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een geweldig idee, zou ik nog een klosje hebben.........Nee,...
    Hij is echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik heb veel plezier aan het bijlezen van je weblog gehad. Wat een gezellige sfeer straalt het uit.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  53. @Daar ben ik weer even, ik hou me erg rustig, moet ook wel want het is nog niet o.k. Rustig afwachten!
    JOSE, ik borduur heerlijk verder en dat doet me goed.
    Ik hoop dat je zware hoofd heel licht is geworden. Dankje voor je lieve wensen. Goed van je -é'tje :- )
    MARIA, dat herken ik, nu weet ik wie ik kan bedanken voor de lieve woorden :- )
    HESTER, ik wil je wel een klosje sturen!
    MARGA, wat leuk is dat om te horen. Binnenkort ga ook ik alle blogjes weer vrolijk rond hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Corrie gaat het alweer een stuk beter met je, Gr Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Och Corrie, lees ik net dat je aan de Prednison bent. Is echt een paardenmiddel. soms ontkom je er niet aan. Ik hoop van harte dat je volgende week opgeknapt bent. zou toch erg jammer zijn als je niet naar Utrecht zou kunnen. Mijn klus begint al aardig schot in te komen. Alle boekenkasten en gewonen kasten zijn nu leeg. Nu nog de restanten die overal nog slingeren. Krijg nu rust in m'n hoofd. Er zijn inderdaad meer mensen aan het klussen. Daarom wel rustig overal. Maar wacht maar af als we klaar zijn!!! Dan kun je het niet meer bijhouden!Hahahhaaaaa.... Meis, beterschap toegewenst en tot horens.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel leuk idee zeg! Doet me een beetje denken aan de Tailor Mouse van Beatrix Potter... http://www.aestheticrealism.net/Aesthetic-Potter/TailorMouse-web.jpg

    Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  57. beterschap !!! (en je hoeft niet perse naar de AKO, de meeste boekenwinkeltjes hebben hem !!)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoe zit het nu met die naald en draad hulp? Mijn vrouw heeft bij het borduren erg veel moeite om de draad door het oog van een naald te krijgen. Hebt u daar een oplossing voor? Laat het me dan a.u.b. even weten, want anders kan ze op de duur niet meer verder met deze boduurhobby.
    In afwachting verblijf ik met vriendelijke groet,

    Toon Kerstens

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @TOON KERSTENS, Er bestaan hulpmiddelen voor: de "draaddoorhaler" van het merk Prym. Waarschijnlijk te koop in iedere handwerkzaak en anders online te bestellen op o.a. onderstaand adres:
    http://www.hardanger.nl/winkel/index.php?main_page=product_info&cPath=27_104_106&products_id=263
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @ Toon,
    bij veel quiltwinkels vind je deze oplossing:

    http://veltropshop.nl/store/view_product.php?product=Needle%20Threader%20Clover

    https://www.sylkamode.nl/shop/product_info.php?cPath=22_140_170&products_id=1958

    Google of bij een quiltwinkel bij jou in de buurt(?) neuzen...

    http://www.shopatron.com/product/part_number=4073/181.0.4815.27413.0.0.0

    Je schijnt er zelfs in het donker een draad mee door de naald te kunnen halen...
    (las ik ergens)
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. http://www.sylkamode.nl/shop/product_info.php?cPath=22_140_170&products_id=1958

    BeantwoordenVerwijderen
  62. ...er staat wel bij dat hij voor naai en quiltnaalden is...
    Dus misschien even vragen of borduurnaalden ook passen???

    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...