zondag 6 januari 2008

Magische mapjes van Mien


Dit is geen spectaculaire foto om een logje mee te beginnen,
maar ik wil hiermee uitleggen waarom ik het patroon
van mijn eigen magische mapje rustig aan Mien kon doorgeven,
het is namelijk een heel oud patroon en de foto's van de mapjes
die je hier ziet zijn gemaakt van een magisch mapje of tovermapje
dat nog van Jan zijn ouders is geweest



 Mien wilde het patroon graag gebruiken om er cadeautjes
voor haar kleinkinderen van te maken voor de feestdagen
van afgelopen december en ze heeft in recordtijd wel 7 mapjes in elkaar gezet!


Hier zie je de voorkanten van de vijf vrolijke mapjes die ze
voor haar kleinkinderen maakte en de binnenkant van de mapjes
zag er al net zo aantrekkelijk uit.


  Daarna kreeg ze van een vriendin het verzoek
om er nog twee te maken voor diens zoons
en die maakte Mien van Vlisco stofjes.

Later kreeg ik een enthousiaste mail van Mien
waarin ze het volgende schreef:
Hallo Corrie,
Wat een verrassing vonden de kleinkinderen hun tovermapje !!!!!!!
Dankzij jou Corrie, maakte oma Mien een heel goede beurt bij het kleine grut .........
Het was ook een feest der herkenning voor mijn (schoon)zussen en broers .
Zij herinnerden het zich allemaal nog van vroeger.
Ook zij wilden ze wel gaan maken voor hun eigen kleinkinderen.
Mag ik het patroon doorgeven Corrie ????
Heel veel lieve groeten Mien.


Tja, alleen al voor die lieve groeten doe je zoiets graag :- ))
Later kwam er nog meer informatie beschikbaar over de manier
waarop je zo'n mapje kunt maken.
Hier is een link (klik)
naar een sitemet alle mooie en duidelijke informatie
zodat iedereen nu naar hartelust
 "Tovermapjes" of "Magische Mapjes"
of "Pochettes Magiques" of "Magic Wallets"
kan gaan maken.

18 opmerkingen:

  1. Corrie, nog heel hartelijk bedankt voor je prachtige nieuwjaarsgroet! Ik wens jullie ook van harte een gelukkig nieuwjaar. Die tovermapjes, daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Maar ze zien er prachtig uit. Hartelijke groet, Bertie (alweer bijna boven jan)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie tovermapjes hoor,die kleinkinderen zullen er wel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die mapjes, we maakte ze ooit op school en de herinnering eraan werd weer wakker, toen ik die mapjes op je blog zag,ondertussen heb ik er samen met mijn dochter al verschillende gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie ik vind deze mapjes zo leuk ,dat ik op vacantie er een ga proberen te maken, wat een lieve oma met zulke leuke ideeen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee wat leuk, écht MIEN's !!!

    Misschien moet ik mijn oma gehalte ook eens op gaan krikken en er een paar maken :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mien, wat leuk al die kleurige mapjes!! Het effect bij de krijgertjes kan ik me wel voorstellen. Voor kinderen is dit echt een raadsel om op te lossen!
    Corrie,leuk dat jullie nog die mapjes hebben van je schoonouders!Altijd leuk om dingen weer terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat leuk, zal ze in gedachten houden. Om ze ook een keer te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je magische mapje zo'n vervolg krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heel kleurig uit als ik ze zo op je log zie Corrie........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om de mapjes in een moderne uitvoering te zien ! Misschien de hit van 2008 ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @BERTIE, de jouwe was heel doordacht schreef ik al bij jou, maar ik wist dus niet dat je ziek was. Ik zal tegen Jan zeggen dat je weer boven hem staat (^-^)
    KATRIEN, Mien schreef dat ze ze gewéldig vonden :- )
    REIN, ik heb ze gezien op je blog, leuk!
    MARLIES, leuk idee en een heel fijne vakantie gewenst, ga je naar de sneeuw? Voorzichtig dan!
    MARIAN'NE, er mankeert volgens mij niets aan je oma-gehalte, maar gewoon voor de lol mag ook
    ;- )
    MARIJNA, mooie dingen maakten ze toen in de tijd dat mijn schoonouders dit hadden, wel donker enwat somber van kleur, maar toch mooi vind ik.
    JOSE, doen! Ik schrijf zulke ideetjes in een boekje en ineens komt het het dan van.
    LYNDA, MIEN, ANNITA en ANNELIES, dat is o.a. de bedoeling, dat leuke ideeën voortgang vinden en wie weet heb je gelijk Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk al die mapjes
    en ieder die er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Leuk he Fleur! Mien is er zo enthousiast over en de ontvangers ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh die ken ik nog van vroeger. Ik was zo supertrots op mijn tovermap!

    Heb meteen de link via Berthies weblog opgezocht en ga deze absoluut maken voor alle kinderen die hier komen. Ze zullen het geweldig vinden. Dank je wel en liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Ha BIEB! leuk dat je ook zo enthousiast bent, kinderen vinbden ze enig! Ik zal ze wel zien op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Enig om de toverboekjes van Mien hier te zien!

    Corrie je merkt wat je los hebt gemaakt met jouw hartenontwerp! Het is een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een toverboekje !

    Dat heb ik nog van karton gemaakt op de MULO !
    Dat was de enige handenarbeid-les voor meisjes.
    Daarna was het afgelopen voor de meiden. Waarom weet ik niet, maar voor ons alleen nog maar :handwerken.
    En je weet hoe dramatisch dat voor mij is afgelopen ( Denk even aan mijn poging om een babybroek te breien, enz. )

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...