dinsdag 15 januari 2008

Lang gezocht en nu gevonden!



Dit is het seizoen der naaiboxen, ik kom ze op meerdere weblogs tegen. 
Mijn naaibox is een grotere uitgave van het naaiboxje dat ik lang geleden erfde
van Ank en Wieta en dat ik met liefde aan mijn schoondochter Maaike gaf
omdat zij toen al heel graag handwerkte en ook de schoonheid van het meubeltje zag.
Ik had toen helemaal niets met handwerken en had het niet nodig.
Later, toen ikzelf de smaak te pakken kreeg zag ik wel hoe leuk en handig hij was
en begon ik op internet te zoeken naar zo'n zelfde box,
maar het heeft nog anderhalf jaar geduurd voordat ik er een op Marktplaats
zag die ik mooi en groot genoeg vond.




Ik wilde er graag de vraagprijs en de extra verzendkosten voor betalen.
Hij werd in december bezorgd in een doos die maar net de voordeur in kon.
Oh, dat uitpakken was zo spannend. Ik moest hem opknappen, dat wist ik
maar ik vind hem nu al zo mooi! Helaas zijn de deksels bovenop lelijk,
maar daar kan ik nu dan iets leuks mee doen en daarvoor heb ik heerlijk
zitten snuffelen in de tijdschriften van mijn abonnement
op "De Fil en Aiguille".



  
Die hadden een speciale uitgave over "het Borduur-atelier"
en daarin vond ik genoeg patronen om mijn naaikist heel erg leuk te kunnen opknappen.
Het kleine schaartje op de foto wordt een groter werkstukje en dat komt op de linkerklep.
Voor de rechterkant stel ik een merklapje samen
uit allerlei kleinere patroontjes uit hetzelfde blad. 
 Ik vind het allemaal erg goed bij de Franse stijl van mijn naaibox passen en ben al een paar dagen heerlijk aan het borduren terwijl de naaibox links van mij naar me staat te glimlachen van genoegen...ze krijgt  nieuwe wangen!  




 Het schaartje is inmiddels al omgeven door kleine bloemetjes en blaadjes
 die ik borduur met het linnen garen van DMC waarvan ik ooit deze doos kocht
en waarmee ik in eerste instantie totaal niet overweg kon.
Ik vond het linnen garen ontzettend stug.




Het í­s ook stug en tijdens het borduren wordt het ruwer,
maar het effect is prachtig vind ik, het wordt een beetje wollig lijkt het wel
en de kleuren zijn zo mooi zacht.
In deze doos met linnen garen bleken precies de kleurnummers te zitten
die ik nodig heb voor de borduurwerkjes die in het tijdschrift staan,
daar word je dan wel erg blij van als je op een zaterdagavond
wilt beginnen te borduren en je alles in huis blijkt te hebben!
Wordt vervolgd...


66 opmerkingen:

  1. Wat een mooie naaikist, Corrie, met die sierlijke pootjes en zwaluwstaartverbindingen (dat zijn het toch?). Het is jou wel toevertrouwd om hem nog wat te verfraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, Corke! Laat ik nu gisteren mijn houten naaidoos uit Indonesie in hebben zitten olieën... die kwam uit een vergeten verhuisdoos tevoorschijn. Peet heeft het hengsel weer voor me vastgezet, want dat zat los. Ik zal een tijdje wachten met hem op mijn log te zetten, ipv vanavond. Dan blijft jouw naaidoos als enige schitteren, want wat een heerlijk meubeltje heb je op de kop kunnen tikken! Ik zie je voor me: vergenoegd bladeren voor ideetjes voor de 'wangen'. En dan kriebelt het in je, want je wil graag dit en dit en dat is ook wel leuk... Heerlijk als je garen en stof zo voor handen hebt dat je dan meteen aan de slag kunt.
    O meis, en stel je dan voor dat het kláár is dadelijk, en dan kun je het gaan ínruimen. Ook al zo'n feest. Nou, en dan sluit je hem, en dan na een paar seconden doe je hem weer open en dan lonken daar al je garentjes en bolletjes en schaartjes en naaldjes...
    Zo'n hoorn des overvloeds wordt dat dan. Volgens mij vindt Max dat dadelijk ook schitterend. Eeeventjes open doen en dan het laatje eronder, en dan daar weer onder. En alles op kleur...
    Echt leuk, Corke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OO Corrie, ik ben blij MET jou.
    Hoe jij het beschrijft, krijg ik ook de kriebels :-))

    Wat een lief patroontje, ben benieuwd hoe de metamorfose zal worden.

    Veel GENIET plezier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je enthousiasme straalt gewoon van het web-log af! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie volgens mij heb je nu rode wangen van plezier!

    En ik kan me helemaal niet voorstellen dat er een tijd is geweest dat jij niets om handwerken gaf,....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooohhhh...wat een heerlijke log weer!!!! Dat gaat helemaal goed komen met die schoonheid van een naaidoos.Ik verheug mij al op het vervolg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie ik zit ook te genieten,met dit mooie log van jou. Wat een prachtigen naaibox,ik zie hem al prachtig na je staan. Klepjes open je spulletjes er in heerlijk handig alles bij elkaar. Je kan zo pakken wat je nodig heb, dit is genieten. Een jaar geleden heb ik ook daar na gezocht, mblad.aar nooit een gevonden die ik mooi vond. Maar deze is Super handig.
    En dit mooie blad ik wil ook een abonnement op dit super borduurblad. Niet lang meer nu, Dijntje wat lief jou verhaal. En ik ben het helemaal eens met Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie ik zit ook te genieten,met dit mooie log van jou. Wat een prachtigen naaibox,ik zie hem al prachtig na je staan. Klepjes open je spulletjes er in heerlijk handig alles bij elkaar. Je kan zo pakken wat je nodig heb, dit is genieten. Een jaar geleden heb ik ook daar na gezocht, maar nooit een gevonden die ik mooi vond. Maar deze is Super handig en mooi.
    En dat mooie blad ik wil ook een abonnement op dit super borduurblad. Niet lang meer nu, Dijntje wat lief jou verhaal. En ik ben het helemaal eens met Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @HÉÉÉ, wat leuk, jullie zijn ook allemaal enthousiast!
    zo'n ouderwets ding vindt niet iedereen leuk en ik dacht eigenlijk maar heel weinig, maar zoals
    BERTIE schrijft...hij is wel sierlijk met die pootjes, dat is het ook waar ik op viel en de zwaluwstaartjes zijn aan de hoeken ook helemaal mooi rond gemaakt.
    DIJN, zet hem gauw op je blog, ik wil hem gewoon zien, dan kunnen ze samen schitteren en wat ken je me goed, zo zat ik inderdaad diep te genieten en me te verheugen op alles wat er komt. Dat indelen, oh dat vind ik zo zalig! Ik ben echt een in- en opruimkip! Ja, steedes weer opendoen om te genieten klopt! Wat je over Max zegt bracht me heel even aan het twijfelen, weet je nog dat cartonnage-naaikistje dat ik maakte met die geborduurde kindjes bovenop, ik dacht dus eerst om weer zoiets op deze kist te doen omdat Max dat zo leuk zou vinden, maar al die laatjes met frutsels erin zijn op zich al spannend voor een kind en zo heb ik wat variatie in huis qua motiefjes.
    MARIAN'NE, wat lief van je dat je zo meegeniet. Ben je helemaal in de glorie na jouw feest van gisteren en vooral na de verrassing van je kinderen? Wat was dat super van ze!
    CONNY, dat weet ik pas nu jullie zo reageren, ik schrijf gewoon wat ik voel, een enthousiaste wisselwerking!
    INGRID, ja die wangen heb ik snel, moet je me zaterdag zien na één wijntje, ha,ha,ha! En echt voluit handwerken begon pas drie jaar geleden voor me en door de blogs begon het ook echt te leven!
    PETRA, wat ben ik toch blij dat jij terug bent op de blogs *Ü*
    Ha JOSEEKE, ik hoop echt dat jij er ook één vindt, als ik er ergens een tegen kom hoor je het. Leuk hè dat je je zo kunt verheugen op dit prachtige blad, nog heel eventjes en dan ga je heel erg genieten, ik ben er dolblij mee. Ellen van hiernaast heeft er van de week ook een avond van gesmuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat een mooie naaidoos, het is echt mooi meubelmakerswerk. Volgens mij zie je dat niet veel met zo'n gebogen hengsel, prachtige pootjes ook. Leuk! ik ben benieuwd hoe je hem straks gaat indelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leukerdje !! dat je die gevonden hebt!! en je bordurtje ook al zo mooi !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi corrie,
    wat een prachtig meubeltje ik ben positief jaloers :)
    Ik heb even gegoogeld naar het boek 'rode rozen en tortilla's' lijkt me helemaal leuk. als ik bij mijn favoriete boekwinkel (het keerpunt in alkmaar) ben om mijn bestelde boek op te halen zal ik deze bestellen.
    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige naaidoos. Andrea Kanter een quiltster met een klein winkeltje hier net over de grens in Duitsland heeft een grote verzameling van dit soort naaidozen. Overal waar je kijkt zie je prachtige naaidozen. Door haar besmet ben ik ook een tijd op zoek geweest naar naaidozen en uiteindelijk heb ik een kleintje, voor kinderen gevonden. Maar die van jou is veel mooier Wat een ged idee om de deksel met borduur werk te versieren, heel veel succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie,jou naaibox ziet er ook heel leuk uit.en ja de deksels zien wel af blijkbaar,bij mij zijn ze ook wat geschonden.Misschien wrijf ik hem helemaal blank om hem dan kleurloos te vernissen,ben er nog niet uit.Maar jou idee voor de deksels zal prachtig zijn.Het schaartje met blaadjes en bloemetjes ziet er nu al zo mooi uit.Ben benieuwd naar het geheel.Veel succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een pachtige naaidoos. Heerlijk zoiets op te knappen.
    Het blad "Fil en aiguille" heeft ook vaak mooie dingen. Ik heb toevallig een excemplaar gekocht toen ik met de feestdagen in Frankrijk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige naaikist!! en leuk om hem weer op te knappen. Dat is jou wel toevertrouwd. Ik kijk uit naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de aanhouder wint....maar wat een prachtig tijdschrift.Is dat ergens in Nedeland te bestellen?ik zou het graag willen hebben...
    groetjes en geniet van je mooie naaibox,Femmy.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi hoor die naaikist!!!en dat tijdschrift vind ik ook prachtig.Ik ken het helemaal niet.toch maar even googlen!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie vol verwachting klopt mijn hart naar het eindresultaat.Wat zal dat mooi worden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat je hem gevonden hebt Corrie!Het is echt een plaatje en wat zal hij een stel mooie wangen krijgen...Wat een mooi blad is dat toch he?Ik heb verleden jaar een exemplaar gekocht in Frankrijk,maar zou ook best een abonnement willen,gaat dat een beetje makkelijk hier?Succes met het indelen en genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MARCELLA, vooral dat gebogen hengsel en die pootjes maken voor mij het verschil, dat had de kleine box ook en dat zie je bijna nooit. Dat was voor mij een voorwaarde om een naaibox te kopen. Het is inderdaad een heel mooie vakkundig gemaakt box en heel stabiel.
    MARY, dankje, ja het borduurtje valt een beetje weg naast die grote box, maar jij zag het wel *Ü*
    MARION, wat leuk om je hier te zien! Welkom! Ik ken Het Keerpunt niet, maar ik ga er eens naar op zoek als ik in de stad ben. Ik ben dol op boekwinkels. Wat grappig zeg je dat: "positief jaloers!" Ik weet precies wat je bedoelt, je bent niet afgunstig!
    HESTER, ik wilde natuurlijk meteen op internet zoeken naar foto's van de verzameling van Andrea kanter, maar vond niets. Er staan er veel op internet te koop, ook in deze franse stijl, op Ebay België en Ebay France, ik zocht dan op het woord Travailleuse. Zijn heel mooie bij. Zo'n kindernaaiboxje heb ik ook nog beuken met rode verbindingshoutjes, een heel leuk doosje. Dankje voor je succeswens!
    KATRIEN, leuk dat jij de mijne ook kunt waarderen, misschien kun jij wel een mooi klein quiltje aan weerszijden opspannen! Een van die mooie seizoensblokken van jou met kraaltjes erop en zo.
    ANNELIES, superblad is het hè! Ik kijk altijd al weken te vroeg uit naar het volgende blad, kan me niet snel genoeg gaan.
    ANNITA, er komt een vervolg, heb je mijn stokje ook gezien? Dat je niet denkt dat ik het vergeten heb?
    FEMMY, hallo, ik stuur je straks een mailtje over het bestellen. Hier kun je alvast een kijkje nemen. http://www.defilenaiguille.fr/
    DEES, leuk om je hier te zien terwijl je het zo druk hebt :- )
    Het tijdschrift is echt prachtig, jij zou er ook van genieten denk ik.
    RIA!!! Wat leuk dat je er ook weer bent, is alles goed met je? Leuk dat je nieuwsgierig bent naar het eindresultaat, dan kom je nog eens langs *Ü*
    HA MARIANNE D, ik stuur jou straks ook het mailtje toe over een abonnement, het lijkt wel of ik aandelen heb in het blad ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, dit is een mooie aankoop. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er blij mee bent. En ik ben echt nieuwsgierig naar het resultaat van de opknapbeurt. Ik heb tot voor kort de naaikist gebruikt die mijn vader in de oorlog van resthout voor mijn moeder heeft gemaakt. Een paar weken geleden heb ik hem leeggehaald, omdat hij zo gammel was geworden. Maar ik hoop hem weer een beetje te kunnen repareren, want ik ben erg aan het ding gehecht.
    Veel plezier met je mooie aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Corrie ik zag het abonnement staan voor 27,35
    een aanbieding. Zal mijn man vragen als hij het weekend terug is om het te bestellen voor mij.
    Ik ben er al heel lang verliefd op dit blad. O zo mooi.
    Wat moeten wij zonder deze boeken en bladen.
    Een verslaving, die nieuwsgierigheid naar al die mooie dingen om te maken. Schitterend!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aandelen ja een gratis abonnement voor jou. Dat zou toch eens wat zijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie...je hebt een prachtig exemplaar op de kop getikt! Werkelijk beeldschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooooo, kom er es kijken
    wa'k nu in een verhuisdoohoos vind
    35 jaar geleden gekregen
    van die Goeie Sint!

    Kom je kijken, Corke?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk weer corrie!!!!! Wat een mooi exemplaar, dit was het wachten dus wel waard!!! Ik heb zo het gevoel dat nu hij zo in de huiskamer staat je er steeds maar trots naar blijft kijken haha...

    En wat een mooi blad met natuurlijk mooie borduursels!!!

    En heel erg bedankt voor de felicitaties en het leuke bericht!!!! Michael Caine is geweldig en CS Lewis zijn boeken zijn prachtig. De film ook! En wat leuk dat je in je favoriete boeken 'Extremely Loud and Inrcedibly Close' hebt staan!! Dat is ook een van mijn favorieten. Het is zooo aandoenlijk en mooi geschreven en de opmaak is geweldig!!

    Fijne dag nog Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Corrie,

    Wat een prachtige naaidoos en je hebt me op een idee gebracht, ik ga ook op marktplaats kijken, wie weet! Wel makkelijk voor allerlei rondslingerens spul!
    Hopelijk gaat het weer een beetje beter met je want ik las net dat je zware medicijnen hebt. Kom je nu wel zaterdag? Ik heb me verheugd om je in real life te ontmoeten! Nog een vraagje: hoe kom je aan een abonnement op zo'n buitenlands tijdschrift?

    groet en sterkte lieve Corrie!

    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk Corrie, dat je deze naaibox uiteindelijk vond.
    Hij is mooi.
    Ik ben al sinds "ever" dol op deze naaiboxen en zo'n half jaar geleden kon ik er een kopen, een tussenmaatje, maar die miste één deksel.
    Ik zag dat niet als een probleem.
    En dacht; ik maak zelf wel een deksel van stof en / of geborduurd of whatever.

    Dat tijdschrift lijkt me ook mooi.
    Ik vind je borduurwerk weer erg mooi.
    En wat een lieve kleurtjes in dat DMC doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, wat heb je daar leuke plannen mee, dat wordt helemaal "Corrie".

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corke, ik las net jouw reactie bij mij en ik antwoordde daar ook, maar het is makkelijker als ik je vraag hier ook beantwoord, dan lees je het sneller.

    Ik gebruik om hout mooi te houden o.a. ook Skydd van Ikea, dat is geurloze, kleurloze mineral oil. Te koop bij de afdeling Keukenspullen, 2 euro voor een halve liter. Ik neem mijn flesje as zaterdag wel voor je mee, d'r zit nog iets minder dan een kwart in, dus genoeg om voor jou te proberen. Is wat vettig, dat wel, maar eenmaal ingetrokken in het hout zie en voel je daar niets meer van. Ik gebruik het voor mijn houten borden, snijplanken enzo. Je proeft er ook niks van. (Maar dit kan ook met olijfolie, trouwens).
    Anyway, probeer maar es of dit iets voor je is. Tot zaterdag, meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. >>>> ik neem het mee. Koop nou geen hele fles als strakjes blijkt dat je er niet tegen kunt... Gewoon proberen, dat restant van mij. Is 't niks, is 't niks. En dan gaan we saampjes op zoek naar waar je wél tegen kunt. Smile....
    Voor de rest van mijn meubels gebruik ik meubelolie van Pledge. Maar dat heeft een eigen geur, dus dat is voor jou geen optie.
    Minerale olie lijkt me het beste voor jou. Proberen maar, ja?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @MARIA, wat is dat een ontroerend bezit, dat zijn echt de allermooiste! Daar zitten je eigen herinneringen en het werk van je vaders handen en liefdevol gebruik van je moeder aan. Daar weegt niets tegenop. Zo'n kistje verdient het om op een goede manier hersteld te worden.
    JOSE, leuk hè zo vooruit al te kunnen genieten en aandelen, nee ik zei het wel, maar ik heb niets met geld op die manier. Ik leef van het geld dat we verdiend hebben en vind het goed zo. Ben blij dat ik ermee uit kom ;- )
    ASTRID, dááánk!
    DIJN, ik heb hem gezien en mooooi istie!
    LES, lieve meid, wat leuk dat je er bent en ja, we hebben wel wat gemeenschappelijke liefdes als ik het zo lees, maar dat jij van Michael Caine houdt is toch wel bijzonder, 't is wel een oude man toch?! Juist interessant waarschijnlijk ;- ))
    Wat een superboek hè! De layout vind ik weergaloos, bijna uit, durf bijna niet naar het einde te gaan...
    MIENKE, heb je gemaild, op marktplaats staan er véél maar je kunt ook nog naar Ebay France of België, zoeken op Travailleuse, véél moois!!!
    FLEUR, doen hoor, je naaibox opknappen, ze zijn superhandig en mooi ook ja! En bedankt voor je lovende woorden!
    JOKE, dat vind ik zo leuk klinken "helemaal Corrie" dan heb ik een soort eigen stijl! *Ü*
    DIJN, we hollen maar heen en weer van en naar elkaar, dus JA GRAAG!!! Lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoe laat zijn jullie zaterdag in Utrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Josje: 12 uur zei B-ness. Dus eventjes ervoor. Als het verkeer en parkeerplaats mee willen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Ja Jose, we moeten er zeker om twaalf uur zijn zij Berthi omdat de ruimte waar wij verblijven niet speciaal voor ons besproken kon worden, we moeten dus zorgen dat niemand buiten onze groep erbij wil zitten. Veel kakelen dus! ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja ik wist dat wij om twaalf uur er moesten zijn, maar gaan jullie eerder. Dat bedoelde ik, ik ben weer niet duidelijk met mijn verhaal. Gr Jose nog een nachtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hee Corke, ik neem ook je hortensia-stekje mee, weet je nog? Doe ik wel nat stukje keukenrol om in een plastic zakje. Lukt dat denk je, voor jou op de terugreis? Ga je met de trein?
    Kijk, alles komt waar het zijn moet, uiteindelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dijn, daar had ik na zoveel tijd niet meer op durven hopen, dacht er nog wel steeds aan, maar vond het ook raar om erom te vragen. Wat leuk!!! Dat gaat zeker lukken, ik zorg dat ik iets meeneem zodat het veilig in mijn tuin geplant kan worden t.z.t.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @P.S., dat was ik dus Dijn, Corrie! Ellen en ik komen inderdaad met de trein, ik neem een grote boodschappenkar mee waar ik alles indoe op de heenreis en terug is er dan ruimte zat (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi, ik ga ook met de trein ,maar dan een andere natuurlijk...Leuk om elkaar te zien Corrie!!!!Tot morgen ,hè dat klinkt goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi, ik ga ook met de trein ,maar dan een andere natuurlijk...Leuk om elkaar te zien Corrie!!!!Tot morgen ,hè dat klinkt goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo Corrie, morgen wens ik jou en de andere "meisjes" een heel plezierige dag. Als ik jullie reacties lees van alle logs, dan is de blijdschap al hoog en breed begonnen! Heerlijk genieten dus. Zal morgen aan jullie denken en sluit mij wellicht een volgend keer bij jullie aan, want wie wil daar nu niet bij horen!!!!! Heel gezellige dag gewenst voor jullie allen. En ook ik vind je naaibox een juweeltje en deze zal vast nog mooier worden met je borduurwerken erop en erin. Lieve groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Corrie ik ga met mijn auto, ik had na gekeken en moet snel overstappen. En doe er veel langer over. Dus ik ga toch met de auto ik zie jullie daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Corrie, wat een mooie naaibox is dat. Wij hadden er vroeger een thuis, maar die stond op een poot. Hij was ook donkerbruin. Tja, de 50er jaren he? En dan je mooie borduurwerk!!! Het is wel grappig, want ik heb hier een heleboel linnenstrengetjes liggen. Ja...ook uit de erfenis van mijn tante! en wil daar iets mee gaan doen. Nu vind ik het leuk om jou ervaring met linnen garen te horen. Borduur je ook op linnen stof? en wat is dat blad leuk zeg! Kun je die ook los kopen? En weet je waar dat kan? Ik ga zo wel even op de link die je al eerder doorgaf lezen, maar mijn frans is 0,0. Of zou ik het bij de boekhandel kunnen bestellen? Verder wil ik jou en alle meissies veel plezier wensen morgen! Als ik aan het leegruimen ben, zal regelmatig aan jullie dneken. HEEL VEEL PLEZIER!!!!!Ik hoor wel hoe het geweest is. Goeie reis er naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @HILLY, dat klinkt super (^-^), zo heerlijk dat je er ook bij bent. Jij neemt vast lekker een boek mee om in de trein te lezen.
    ANJA, wat ontzettend lief om ons allemaal zo'n fijne dag te wensen, als ik de menigte kan overstemmen zal ik je groeten en wensen overbrengen. Volgende keer zeker ook meekomen hoor Anja, zou ik heel fijn vinden.
    JOSÉ, groot gelijk, overstappen vind ik altijd zo'n zenuwengedoe en zeker als er weinig tijd voor is. Tot morgen,
    INGRID, heel bijzonder om jou ook te kunnen ontmoeten, het wordt een fijne dag. Ik ben er helemaal een beetje zenuwachtig voor, prettige spanning!
    MARIJNA, zóóó jammer dat ik jou niet ga zien morgen, maar het kan gewoon niet, snap ik volkomen. Heel veel sterkte met het uitruimen en pas op jezelf, laat de mannen de zware spullen doen hoor. Je kunt beter tien keer een trap oplopen dan één keer een kast versjouwen.
    Alles staat ingepakt, fototoestel mee, ik hoop dat ze zullen lukken. In het weekend zal er veel te lezen zijn denk ik.
    Ik ben inmiddels gewend aan het linnen en vind het prima, gek genoeg dacht ik altijd dat linnen sterker zou zijn, maar ik vind het wel kwetsbaarder. Ik denk wel dat als je een gladdere stof gebruikt om op te borduren, de draad misschien minder snel slijt. Ik borduur er wel mee op linnen, dat gaat ook.
    Ik geloof niet dat het Franse blad in Nederland te kopp is, ook niet los, ik heb indertijd erg veel gezocht. Soms vind je ze wel op Ebay.belgië. Misschien kan het via de boekhandel, dat weet ik niet. Heb je niemand die je met je Frans kan helpen Marijna en anders wil ik je helpen via mail en zo.
    Hou je goed en dank voor je lieve wensen en groeten!!! Ik zal je missen morgen ook al zal het druk en gezellig zijn. De volgende keer ben je erbij :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooie naaikist en je hebt nog veel plannen ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Corrie
    Was leuk je ontmoet te hebben, elkaar nu in het echt gezien. Het was een super dag. Voor herhaling vatbaar. Veel mensen gesproken heel gezellig.
    Fijn weekend geniet er nog van.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Yooo! Corke! Goed thuisgekomen?
    Heeeeeerlijk je nu eindelijk te hebben kunnen ontmoeten en omhelzen!
    En Ellen! en HBBB! en Mienke! en Noor! En Josje+DD. En Goof. En Mien B. En B-ness!!!, En Marianne D, en Princess!!!, en Marcella, en te veel namen en gezichten en prachtige werken. Mooooooie hartendag.

    Eigenlijk zou het leuk zijn om de Witte Dame met zijn allen op dezelfde dag te bezoeken, daarna frietje?

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Heerlijk Corrie om jou en Ellen vandaag te mogen ontmoeten.
    Het was een dag met een gouden randje.........

    BeantwoordenVerwijderen
  51. P.S. Je bonbonnetjes waren verrukkeluk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hallo Corrie!Heel leuk om je in het echt te ontmoeten,lief van de bonbonnetjes en je "buidel" was prachtig!
    Ik heb geprobeerd om me te registreren op de franse site,maar moet eerst op een reactie wachten om verder te kunnen gaan en die wil maar niet komen....
    Morgen nog maar een keertje proberen.Trustuh....mijn oogjes vallen bijna dicht,hoezo logverslaafd .....;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Corrie wat leuk jou ontmoet te hebben in Utrecht. Wat lief dat je voor iedereen een heerlijk hartenbonnetje had meegebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Nou even met volle mond hier nog reageren: na mijn ontbijtje je bonbonnetjes met mijn lief gedeeld,heel lief van jou ,allebei een hartje.
    Ook ik vond het super om je nu te zien en door je logs had ik al een goed idee/gevoel bij/van jou.
    In t echt was dat ook zo ,heerlijk!!
    Evenals de vele anderen ,super,het etentje 'savonds bij vrienden was ook gezellig,dus wéér een mooie dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Corrie, het was LEUK gisteren he, fijn om je nu eens ontmoet te hebben. En de chocolaatjes waren erg lekker, leuk idee om dat voor iedereen mee te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Corrie nog bedankt voor de lekkere kersen bonbon,
    Het chocolade hartje heb ik nog even bewaard.
    Heerlijk was hij na een kopje koffie, Super lekker.......
    Was zo leuk verpakt voor iedereen. Heel lief.....

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een geweldig mooie naaidoos, en wat maak je er weer iets moois van. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Het blijft een mooi blad hè, ik blader ook regelmatig de stapel oude nog eens door.
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  58. @JANET, toen ik hem op Marktplaats zag staan verbaasde het me dat jouw naam erniet bij stond met een bod. De plannen voor de naaikist zijn alweer veranderd, alles is nog onduidelijk, maar komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Leuk die naaibox! Ik heb 'm van mijn moeder geërfd en die moet ook nodig opgeknapt worden, met name door de houtworm is er schade aangebracht. Ik heb er zelf een van de kringloop, maar die heeft maar drie poten, dat is best vreemd, want zo hoort het, dat zie je aan de onderkant.
    Haar naaibox stond altijd beneden. Ik heb een piep klein rood naaidoosje beneden staan, maar het is eigenlijk veel handiger om een grote daar te hebben. Je brengt me op een mooi idee! Leuke zomerklus voor in de vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @MARIANNE, zo fijn dat je er ook weer bij bent en bij kúnt :- ) Wat een goed idee om de kerstkaarten gebruiken voor die zeshoekjes, eigenlijk zou ik ook wel willen dat het ophield met die kerstkaarten, het is zo'n enorm karwei, wij versturen er inmiddels meer dan 120, dat is toch niet gewoon meer en het kost nog een berg geld ook.
    Wat de vogelkooi betreft kan ikzelf ook niet wachten :- )
    In de naaibox die ik kocht zat ook houtworm, maar de verkoper had hem laten behandelen zei hij, daar moet ik dan maar op vertrouwen. In kringlopen kijk ik ook altijd uit naar naaiboxen en zo, maar één op 3 poten heb ik nog nooit gezien, wel op internet, een beetje een fifties uiterlijk met een rood ruitje erop. Maar de naaikist van je moeder is het als herinnering wel waard om op te knappen, we raken zo nooit uitgeknutseld en dat is heerlijk! Dankjewel voor el je reacties Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Je merkt het snel genoeg of de houtworm er echt uit is anders zie je heel fijn zaagsel.

    Ik zal ook wel eens een foto maken van die met drie poten en die van mijn moeder.

    Mijn dochter heeft de echte naaidoos van moeder die ze als als kind had gekregen van haar. Het stof is helemaal donker geworden, maar juist mooi om te zien. Ook daarvan zal ik een foto maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wow die naaidoos ziet er echt heel erg mooi uit. En het tijdschrift is echt een schatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hoi! kom hier met toeval terecht met google, en zie je prachtige borduur werkjes! Ben natuurlijk even verder gaan lezen en zie het franse blad waar je abbonnement op hebt, en daar gaat mijn vraag dus over, kun je dat ook in nederland kopen? Lijkt me een geweldig leuk blad, heb het nog nooit eerder gezien! Heb je er misschien voor mij meer info over?
    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  64. @ Corrie,
    ik schiet geen steek op met lezen op je log... *Ü* *Ü* *Ü*

    Ik verdwaal nl. steeds in aanklikken van linkjes en namen en dwaal dab weer steeds verder, en er is steeds zoveel te lezen overal...
    :o)

    Ik lees dus wel bij je maar eea schiet niets op...
    LOL maar ik vermaak me prima!
    :o)

    Ik vind je naaibox prachtig!!!!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. @ACH JUUL, wat een ellende :- ))
    Als je je maar vermaakt is het goed, ik ben al blij dat ik jouw geheel eigen reacties met smiles en blozende *Ü*-jes weer eens zie staan, mooi hè die naaibox.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...