zondag 20 januari 2008

In geuren, kleuren en smaken




Is het mogelijk om jullie harten te ervaren in geuren, kleuren en smaken?
Jazeker kan dat en gisteren heb ik dat meegemaakt!
Ik vind het moeilijk om in woorden uit te drukken hoe ik heb genoten
van alle indrukken van gisteren, hoe kan ik iedere persoon van hieruit
laten voelen dat ik zo dankbaar ben voor alle hartelijkheid die me op me afkwam
vanaf het moment van binnenkomst. Iedere oogopslag, handdruk, omhelzing,
gesproken woord, de lieve groeten die ik vond bij thuiskomst,
de oprechte belangstelling van de thuisblijvers via mail en blogreacties
en de lieve attenties die ik ook nog mee naar huis kon nemen,
hebben me overweldigd en ik voelde me alsof ik in een warm bad terecht kwam
waar ik nog steeds in rondwentel nu ik weer thuis ben.
Ik bedank jullie allen hiervoor vanuit mijn hart nu ik hier thuis tot rust kom
en niemand bij name kan en wil noemen omdat ik veel te bang ben dat ik iemand zou vergeten.
Elk van jullie heeft mij een onvergetelijke fijne dag laten beleven. Dankjewel!


35 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat jullie zo hebben genoten van deze dag!!! Jammer dat ik er niet bij was maar ik heb genoten van foto's die onze lieve Jose naar mij opstuurde!!!

    Wie zegt dat internet een koud gegeven is????
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe kom je op dit idee gekleurde thee, ja de harten zijn nog niet uit onze gedachten. Veel te kort met iedereen gesproken de tijd gaat hart vreselijk.
    Maar wij krijgen een herkansing. In Eindhoven.

    Ha die Wilma heb je de laatste foto's al gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, wentel je nog maar eens lekker om door de fijne ervaring van gisteren. Alles moet nog even bezinken. Daar na hoop ik toch echt op een foto van de meeting hoor!! Lieve groet, Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, ik vond het heel fijn om je ontmoet te hebben. Jammer dat ik te weinig tijd had om wat langer met je te praten. Herkansing in Eindhoven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan, want dat wat jij omschrijft heb ik ook ervaren. Dus jij ook heel hartelijk bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig dat jullie deze mooie dag metelkaar hebben gehad.
    Zeker genieten, misschien lukt Eindhoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corke, ik lees je log met een grote glimlach! Ik ben bovenal blij dat je je beter voelde om te komen. Fijn ook Ellen te hebben mogen ontmoeten en dat jullie samen hebben kunnen reizen.
    Een heeeeeeel groot compliment aan B-ness, dit organiseren is al knap. En dan te bedenken dat deze vreugdevolle, elkaar bewonderende en aanmoedigende hartendag een aanloop was voor een prachtige tentoonstelling dadelijk. 't Werk voor haar is nog lang niet gedaan. Geweldig dat Mien B haar mee kan helpen met de inrichting van de tentoonstelling. Dus ook aan Mien: grote dank!

    Tagore schreef ooit dit:

    "Er komen gedachten bij mij op,
    die niet in woorden zijn te vangen.
    Zij strijken neer op mijn liederen
    en dansen".

    Dansende, niet te vangen woorden als ik aan de ontmoetingen op de hartendag terugdenk, ja!

    O, en Corke. Wat ben je toch een schitterend mens. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dit hartverwarmend opgeschreven, Corrie. Ik heb ook een heel goede herinnering aan de abc-bijeenkomst vorig jaar. Inderdaad, internet geeft vaak warme en hartelijke contacten. En die geven weer inspiratie voor van alles en nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Corry,
    Dank je wel voor je heerlijke chocolaadjes! Ik was onder de indruk van je borduurwerk en dan m.n. van de tas ter herinnering aan je vriendin, heel speciaal!
    groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Corrie, je beschrijft het mooi: mensen die elkaar alleen van webben kennen en dan zie je elkaar en lijkt het alsof je elkaar veel langer al kent, zo vertrouwd voelt het. Ik heb ook genoten, ieder heeft een plekje in mijn hart en vandaag (een grootse opening in Weert van Bernard met echt 350 mensen!!)schoten er steeds herinneringen aan gister door mijn hoofd. Ik ben ondertussen wel bekaf maar had dit voor geen goud willen missen. tot snel..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Corrie,nou jij hebt duidelijk genoten.Wat heerlijk om te lezen en te voelen.Ookal was ik er niet bij ik voel natuurlijk hoe bijzonder deze ontmoetingen moeten zijn geweest.Heerlijk!!maar dat komt ook omdat jij zo'n heerlijk mens bent!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat jullie allemaal zo'n heerlijke dag hebben gehad; dat kan ook bijna niet anders met "harten" als onderwerp! Stel je de wereld eens voor, als iedereen zijn hart zo zou tonen, dan zou er heel wat meer warmte zijn! Geniet er nog maar lekker lang van na, en morgen ga ik chocola kopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Corrie,wat kan je je gevoelens toch goed verwoorden,het was zo nu en dan ook een warm bad waar je in ondergedompeld werd.Even vreemd om in je eentje binnen te komen,maar weldra zat je met iedereen te praten en ondanks dat we elkaar voor de eerste keer zagen was er dat gevoel van:"ik ken jou"!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, dat het zo'n fijne dag was.

    Leuk dat hart van thee.
    Dat zegt zeker al veel;
    door de kleuren en geuren
    en de warmte van een vers gezet "mooi" kopje thee in je handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @SIMONE, wat leuk om jouw gezicht nu ook te kennen, ik zag je inderdaad de tas zo zorgvuldig bestuderen, dat vond ik mooi om te zien die aandacht. Dat voegt nog meer toe aan de blijdschap die ik zelf al ervaar bij de tas, dankjewel!
    BETTY, het is toch wel heel bijzonder dat we zoiets kunnen ervaren en voelen terwijl we elkaar nog nooit eerder hebben gezien, dat vind ik zoiets moois. Wat zul je zeker vreselijk moe zijn geweest na nog weer zo'n enorm drukke dag gisteren, 350 mensen! Ik hoop dat je een heerlijk rustige maandag en nog een paar daagjes extra zult hebben. We hebben genoeg om heerlijk over na te genieten bij een pot koffie of thee :- ))
    CONNY, wat een mooie gedachte verbind jij eraan en je hebt helemaal gelijk! Ik geloof beslist dat het mogelijk is en als wij ieder op ons eigen plekje proberen ons hart te tonen heeft het misschien het effect van de welbekende steen in het water en verspreidt zich dat verder en verder. Hier staan nog vier kleine doosjes, wat zou ik ze je graag geven.
    MARIANNE D, dat had ik beslist ook dat gevoel van herkenning. Jouw gezicht komt me op de een of andere manier erg bekend voor en dat had ik ook met Marga, het kan bijna niet, maar je weet nooit.
    Ik "zag" op een of andere manier jouw persoontje passen in de omgeving waar mijn zus woont, zij woont in het Gooi. Het kwam warschijnlijk ook omdat jijzelf meteen zo vertrouwelijk naastme zat en met me sprak. Mooi is zo'n ontmoeting!
    FLEUR, hadden we jou ook maar kunnen ontmoeten, de thee komt van Dijn en dat zal jou niet verbazen met al die mooie donkere warme en kleurrijke blaadjes erin :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat er zoveel warmte op zo'n dag rondgaat. ieder heeft zijn eigen verhaal en aandeel daarin maar allemaal zitten we nu op maandag nog na te glunderen. Corrie, ik herkende jou meteen, maar jij had dan ook een keer een foto van jezelf gepost ;) Sommigen kwam ik voor de tweede keer tegen en anderen waren nieuw en vaak toch heel bekend. Ik heb een heerlijke dag gehad, lang niet iedereen zo lang gesproken als ik wilde maar het was goed zo. We doen het gewoon nog eens. En zonder project kunnen we volgend jaar toch ook gewoon naar Polman's of niet soms?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. vergat ik nog, jouw heerlijke chocolaadjes liggen nog te wachten op een goed moment, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vergat ik nog, jouw heerl;ijke chocolaadjes liggen nog te wachten op een goed moment, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat het zo'n leuke dag was. En het hart op de blog? Is dat van thee gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat het internet niet allemaal teweeg brengt hé.Zo heb ook ik heel wat nieuwe mensen ontmoet die dezelfde hobby delen.En nog steeds komen we tesamen.Leuk is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Genieten, zoals JIJ genoten hebt !!;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook hier al zo'n heerlijk enthousiaste reactie! Fijn dat je zo genoten hebt Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. echt weer Corrie: superlief!!en origineel en hartverwarmend..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie,jij had ook iets bekends,ik woon al 12 jaar in de Bommelerwaard maar heb hiervoor in Hollandsche Rading gewoond(14 jaar) en daarvoor in Hilversum en geboren ben ik in Bussum....dus jouw gok was nog niet zo slecht....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @MARCELLA, zo-ist-maar-net! we kunnen gaan wanneer we willen! We hebben allemaal ervaren dat we meer tijd nodig zouden hebben om elkaar te spreken, maar er moet iets te verlangen over blijven toch? Ik vond het heel compleet voelen, behalve dan dat we een paar lieve luitjes misten, maar dat was bekend.
    ANNITA, het hart heb ik uitgestrooid van thee die ik van Dijn kreeg. Die heet "Droum vaan Mestreech" en lekker! Heerlijk zacht en fris en fruitig met een vleugje vanille, tgenminste, dat is wat ik proef. De gekleurde blaadjes zijn in het echt nog veel glanzender, het is ook heel mooi om te zien en die geur alleen al!
    Ik heb er net weer van gedronken, zalig!
    KATRIEN, ik zie bij jou inderdaad regelamtig plaatjes met meerdere vrouwen, voor mij was het nieuw! Ik hoop voortaan van de partij te zijn als er iets gezamelijks is!
    MARIAN'NE, jij snapt het, ik ben er vol van (^-^)
    ASTRID, geweldig toch!
    MARIANNE D, wie weet ontdekken we ooit dat we elkaar ergens echt zijn tegengekomen, maar zo is het ook al helemaal goed. Misschien reed ik ooit langs je huis als ik in Bussumvan het station kwam en stond jij net in de voortuin te werken ;- ))
    HILLY, bloos *Ü*. Kan toch niet anders na zoveel mooie ontmoetingen! Bijvoorbeeld met jou prachtmens!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Och Corrie, moet je even horen...vandaag dus behang er af. Om tegenachten stapten twee schilders hier binnen, gewapend met twee stoomapparaten. De kamer leek wel een sauna op den duur! Maar het vlotte lekker. Tot ongeveer 14 uur. stoppen sloegen door.Dus: aardlek om zetten..niks...stoppen nakijken...niks. Alls geprobeerd, maar geen stroom meer. Ja alleen in de keuken, omdat we twee verschillende groepen hebben. dus een kon verder met stomen. Electriciteits bedrijf gebeld...keuze uit 7 mogelijkheden...verder en weer 5 keuzes...ja eindelijk een mens aan de telefoon. Nee mevr. het zit boven de meter en dan is alles voor u zelf!!!!! Ggggrrrrr...installateur gebeld....ja, na een half uur was hij er. Pfff, gelukkig. Een kwartier later YESSSSS we hebben weer stroom!! De aardlekschakelaar was helemaal stuk. Monteur: " U heeft nog een erge antieke hier" Ja wat wil je, we wonen al 30 jaar in dit huis! Maar goed, dag een zit er op. Behang is er af en morgen schuren en verven. Wordt vervolgt...nu snel naar bed. morgen om half acht komenze weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @MARIJNA, ik snel naar je toe >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh Marijn, zo sneu! Troost je, wij woonden hiervoor in een monument, en daar was, voor we het vervingen, alles nog met Belsjen draad (Belgische draad), zoals ze dat noemen hier. Dat hield in dat alle electrische bedrading omringd was door een lap stof. Enfin, ik herken veeeeeel in je verhaal.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Marijna ik ken dit, Week 3 is bij aan de gang, Kleurtje nu er op gedaan. Lever kleur mooi ik ben verliefd. DH vind te donker. Nu komt er een groene kleur. Ik ben niet zo groen mens. Maar Hup er over heen morgen. Ik kan nog een avond genieten van mijn kleur. Groen word ook niks maar hij moet het maar eerst zien. Schilder is het met mij eens. Dus ik ben benieuwd wat het word.DH houd van modern,ik van engelse stijl nostalgie.
    Nog anderhalve week, dan moet het klaar zijn.
    Overbuurvrouw belde al. wat ben je toch allemaal aan het doen. Ik zeg ja het werd weer eens tijd.
    Dus alles beneden, ik dacht alleen de hal zei ze.
    Ik nee deuren en ramen alles moet nu weer eens goed onder handen genomen worden.
    Kom maar kijken. Zijn ze ook weer op de hoogte.
    Zo gaat dat dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Josje: in mijn huis in Zuidhorn in Groningen had ik ook leverkleur op de balken. Wel een lichte tint. Was moooooooi.
    Ah, dus jij zit dadelijk in een groen bos. Trek je toch zo'n Jane's Tarzanjurkje aan?
    Foto's maken van je levermuren hoor! Weet je hoe het was.
    Sterkte, meis. Liefde overwint toch alles.... hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haahaha Dijntje dat heb ik gedaan. Lever kleur vind ik mooier. maar die komt wel ergens anders hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat, zo'n Jane-jurkje aan?
    en toen wou DH ineens groene muren? Tjaaaaaa... hahahahaha! O Josje, ik zie je hangen en zwieren in de lianen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Ach en wee, wat een ellende met al dat geverf en opknappen van huizen.
    Ik voel me bevoorrecht dat ik heerlijk rustig in mijn huis kan zitten borduren ook al zijn de muren en plafonds, deuren en kozijnen nodig aan een kwastje verf toe en zouden de kamers bioven drastisch omgegooid moeten worden en vooral opgeruimd voor een beetje gezelliger look. Ik heb er de puf niet voor.
    JOSÉ ik bewonder je wel om je geduld en verdraagzaamheid om die groene muren te verdragen. Nu komt de aap uit de mouw, ik ben een kenau denk ik :- ( Ik zou géén kleur op mijn muur laten zetten die ik niet wil. Ik laat dit niet aan DH lezen, want dan gaat ie ook zijn zin doordrijven, hoewel... we zijn het meestal wel eens, behalve dan over die bovenverdieping, daar heb ik zoveel plannen voor, maar die zijn tot nu toe niet doorgegaan.
    DIJN, je vindt meteen weer de juiste toets door José in de lianen te hangen en ze doet het nog ook! Sterkte allemaal, hoe staat met jouw zolderverbouwing Dijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Staat stil. Peet heeft weinig tijd. Maar is niet erg, mijn keukenblok staat er geweldig te wezen. Ik heb half geschilderde creme muren en heel donkerbruine balken, ook half, natuurlijk. Hahaha! Tegeltjes komen nog, moeten we nog uitzoeken, voor boven het aanrecht. Er is al 1 stopcontact :), dus ik kan ineens boven strijken. Nu de strijkplank in de huiskamer weg is heb ik een zéééé van ruimte :)))) . Maar: ik heb warm en koud stromend water, kastjes zijn al beetje ingeruimd dus elders heb ik meer plek gekregen :) en ik heb loper over het kale beton gelegd voor het oog. Ik wilde dit weekend op zoek gaan naar een leuke hangplant voor op 1 van de bovenkastjes. Mijn wildkroon uit Engeland (weet je nog, van die smid) wil ik nog graag ophangen aan 1 van de balken, alsook een zwarte hangkandelaar. Kleuren daar worden: veel creme, donkerbruine keuken, touch of matzwart. En dan wat oudroze in een bescheiden borduurtje-to-come ofzo. Staat wel rustig zo. Er hangt al een bjoetie van een ets. En er hangt een half broderietje voor de ramen. Dus 't wordt beetje bij beetje aangekleed.
    Ik zie wel wanneer het af komt. Het is al stukken beter dan het ooit was, dus ik ben in-gelukkig! Ben daar makkelijk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. :o)
    Ik huppel al een maand langs jouw mooie theehart en ik herkende 't meteen al, kreeg nl. dezelfde thee van Dijn.
    Ik vind jouw presentatie idee zoooooo lief, mooi, prachtig enz. ;o)
    Corrie, ik heb natuurlijk al met een scheel oog je prachtige vogeltjes en je kringloopbuit etc bekeken, maar ik wil (jaja het is dwangmatig *Ü*) álles lezen, en dat is bij jou altijd veel.
    LOL dit log duurde een uur, ik sprong natuurlijk wel weer hier en daar zijwegen in...
    ;o)
    Tot de volgende keer.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...