donderdag 24 januari 2008

Even bijpraten...



Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het een beetje stil om me heen.
Niet dat ik me verveel, maar het is net of iedereen
een beetje afwezig is na de Hartenmeeting.
Ik in ieder geval wel waar het 't bloggen betreft.
Dus vind ik het tijd om even bij te praten.
Ik doe genoeg, daar ligt het niet aan, maar er is eigenlijk niets echt áf
en dus heb ik niet veel te laten zien.
Maar ook onaffe dingen kunnen getoond worden dus hier is het borduurtje
dat ik voor de naaikist had bestemd.




"Hád" schrijf ik, want dit gaat het niet worden, te zacht,
te zoet, te flauw,
noem maar op en ik wil iets heel anders, net zoiets
als ik op dit naaikistje heb gemaakt.
Ik heb genoeg patronen van dezelfde ontwerpster dus dat komt wel goed.
Het zoete schaartje wordt wel ergens anders voor gebruikt.




Het merklapje van Emma Elizabeth Blackwood is inmiddels ook
al een tijdje af en dat ligt in een hoek te wachten op een lijstje,
 't is wel een schatje vind ik.
Ik had al een keer naar Ikea willen gaan om met Ineke K. koffie te drinken
en bij te praten én een leuk lijstje te kopen maar toen werd ik ziek
en nu ga ik zo rustig aan weer zulke dingen doen, dus dat komt ook goed.
Ik bel je hoor Ien!!! Wat was er nog meer... oh ja,
dit ligt op mijn werktafel op zolder ...




... en op de een of andere manier
kom ik er niet toe om ermee verder te gaan, suf van me,
maar dat komt ook omdat ik nu weer zoiets leuks onder handen heb om te borduren
en dát heeft te maken met de vogelkooi die op de eerste foto staat.
Na de dood van ons eerste en enige huisvogeltje Pjotr
heb ik nooit meer vogeltjes in kooitjes gewild en nog steeds niet.
Wat zal er dan met die kooi gaan gebeuren?
Tja, geduld meisjes, dat vertel ik pas als de inhoud voor de kooi klaar is
en degenen die een abonnement op "De Fil en Aiguille" hebben
mogen het niet verklappen hoor !!
Toch wel weer lekker om even een logje te schrijven
en nu weer verder met mijn nieuwste borduurtje...


52 opmerkingen:

  1. Ik ben toch zo wakker, zo druk, als wat.
    Maar ja, ik was dan ook niet ( helaas) op de hartenmeeting.

    Je schaartjesborduurtje met hartjes ziet er snoepig uit.
    Ik ben niet zo weg van die zoete kleurtjes, maar dit trekt mij wel.
    Ik vind het precies passen voor mijn naaidoosje zonder deksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat komt omdat dat naaidoosje donkerbruin is en dan past dit heel mooi.

    En je 1823 lapje is mooi.
    Het tijdschrift heb ik niet, dus wacht af wat je met de kooi gaat doen.
    Ik gebruik een oude kooi altijd even als noodopvang voor een uil en /of andere vogel, die verzwakt is of ergens tegenaan vloog.
    Had deze zelfs eens nodig voor een vleermuis,
    die vloog 's avonds laat ook tegen iets op.
    Tegen mij namelijk.
    Wie schrok er meer, de vliegende muis of ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk log!
    Je borduurtje met het schaartje vind ik heel lief, de figuurtjes die je op dat andere naaikistje hebt gemaakt, zijn een stuk pittiger. Die vind ik zó leuk.
    Het Emma merklapje is mooi, met die warme kleuren.
    Ik wil ook weer eens naar Ikea, via het logje van Berthi kwam ik op hun site terecht en zag daar vanmorgen heel leuke stoffen aan de meter. Ik kreeg heel sterk het gevoel dat een paar van die stoffen mij riepen!
    Vogelkooi? Geduld? Vertel je het morgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Corrie blij dat ik wat van je hoor, ik dacht al die zit niet zo in haar hum. Die is moe na dat ze niet lekker is geweest.
    Maar nu moet er even wat van mijn hart, dit schaartje vind ik zo lief, helemaal niet zoet maar romantisch.
    Past helemaal bij de kleur hout van je naaibox.
    Op de andere kant een borduurtje met spelden kussen. Van die zaak waar was dat ook weer, ik zoek het voor je op,en stuur het naar je toe.
    En de vogelkooi is prachtig.
    Wij heben twee maal een parkiet gehad.
    Die zijn niet oud geworden, maar waren dochterlief haar kroeltjes. die waren zo lief, praten hele verhalen.
    Met 's morgens ik ga douche en kusje, pinky lieve schattebout. enz enz. Zij ging voor studie 6 maanden Engeland en 4 maanden Curacao.
    Van uit Engeland is zij nog 2x thuis geweest. Maar van uit Curacao kon dat niet.
    Dat heeft hij niet meer overleefd. Van verdriet dat ze er niet was, ik vond het verschrikkelijk voor haar. daar heeft ze veel verdriet over gehad.
    Dus bij ons ook geen vogel meer. Ik heb hem bij de kinderboerderij af gegeven. Daar waren ze er blij mee. .Corrie denk nog maar even goed na voor je beslist dat je deze niet op de deksel wil doen.
    Ik zou het wel weten hoor.Ik ga zoeken voor je, en stuur het door Liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie je nu dat de andere het ook leuk vind. Dit had ik nog niet gelezen. Ik ga gelijk zoeken doeiiiiiiii.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie kan mij helpen, ik weet niet meer hoe die site heet voor het patroontje van vingerhoed speldenkussen naaimachine schaar. Ik heb de patroontjes gevonden, maar de site doet niks. Dus Corrie ik kan hem niet versturen. Het is van een borduurwinkel die gestopt is, en op hun site stonden deze patroontjes heel leuk voor de deksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke log, Corrie!! Jij bent net als alle andere blogdames altijd hartstikke druk bezig. Kijk maar weer eens wat je laat zien.
    Enne... afgelopen zaterdag hadden we het nog over handwerkjes die niet af zijn. Juist die zijn heel interessant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben óf een pak sneeuw óf minstens vijf dagen zon nodig; iedereen wordt een beetje lamlendig van dit akelige natte weer! Maar...... je borduurtje is wel in lieve lentekleurtjes gemaakt, misschien is dat een voorbode?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Ha FLEUR, eerst ben ik even bij jou gaan lezen en ja er zijn dus uitzonderingen op mijn regel, jij bent wakker en vast en zeker nog heel veel anderen ook. Het zoete borduurtje wacht op de aanvulling van José, wie weet wat het wordt. Wat zul jij vooral geschrokken zijn van de vleermuis en hing dat diertje dan ook ondersteboven in de kooi Fleur?
    Nee MARIA, morgen nog niet, het duurt nog wel even voordat ik klaar ben met de "vulling" van de kooi. DH vroeg trouwens waar ik daar nu weer mee heen moest, euh tja, dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed, hij staat nu op tafel. Ik ga gauw eens op de Ikea-site kijken.
    JOSÉ wat vreselijk zielig voor dat parkietje, dood van liefdesverdriet. Ons vogeltje heeft een tik gehad toen wij met Kerstmis (lang geleden al) een weekend bij mijn ouders waren. De buurvrouw zorgde voor hem, maar bij haar brak in dat weekend brand uit en ik denk dat hij toen vergeten is, ook weer zo zielig, arm diertje, ik kan daar niet tegen hoor.
    José, ik ben wel erg benieuwd naar dat borduurtje, maar maak je niet te druk daarover hoor, als het niet gaat, gaat het niet en het tijdschrift waaruit ik dit patroontje haalde staat nog veel meer wat ik zou kunnen gebruiken. Ik twijfel nog en het eet geen brood dat borduurtje dus wie weet zit het er over een tijdje toch nog op. Misschien een wisselklep maken, ha,ha,ha, net als een wissellijst, kan ik er steeds iets anders op plaatsen ;- ))
    Je had trouwens wel gelijk, ik was doodmoe de dagen na de hartenmeeting, ook al voelde ik me goed van de medicijnen, die ziekte zit er gewoon nog wel. Het gaat nu iedere dag steeds beter en vandaag heb ik weer ales kunnen doen wat ik normaal doe, dat is toch lekker zeg, gewoon boodschappen doen en wat klusjes in huis e niet hoeven nadenken om tussendoor weer even uit te rusten, lekker de trap oplopen zonder ademtekort, heerlijk, ik ben weer helemaal blij.
    BERTHI, ja eigenlijk kan ik helemaal niet stoppen met handwerken, van de week was het schaartje af en dan voel k een leegte. Ik móet iets naast me hebben liggen om even op te kunnen pakken, gelukig viel toen het nieuwe tijdschrift in de bus en het was meteen raak, dat zit ik nu dus te maken en zo heerlijk om te doen. Misschien moet ik die twee onaffe zo maar laten dan :- )
    CONNY, je hebt helemaal gelijk, ik ben gerust goed bestand tegen slecht weer en vermaak me altijd, maar toen gisteren de zon er even was en het lekker droog weer was stapte ik zo vrolijk op de fiets, dat scheelt toch echt wel. Toen merkte ik hoeveel invloed die grijze regendagen toch wel op me hebben.
    Ja, laten we het een lentebode noemen dat borduurtje :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie en Jose,

    Ik denk dat ik jullie wel kan helpen,ik denk dat je de patronen van De Vlijt bedoelt,ik heb ze uitgeprint liggen dus als de site het niet meer doet,kunnen jullie bij mij terecht,ik kopieer ze met alle liefde voor jullie!
    Het gaat om een speldenkussen,een schaar,een vingerhoed en een ouderwetse naaimachine....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ingekakt? Me????? NEVER. Ik heb nét nog Josje de lianen ingezwierd... nah.

    Corke, wat spannend jouw vogelkooi. Ik vind hem wel heeeeel erg bjoetifoel en zelf zou ik er een dot van een hangplant met kindjes aan hebben gehangen. Ehh, kindjes van de hangplant bedoel ik :)
    Ik zie er dan een serre bij, met rieten meubels, een kamerlinde, mooi kamerscherm wat je he-le-maal vol kunt borduren met zachte bloemkes, en dan zo nonchalant een plaid ergens over gehangen, een dienblad vól heerlijke thee in boerenkommen... een stapel boeken in een hoek. Houten vloer. Pianomuziekje op, met traverso, dat spreekt. Je 1823-lapje aan de muur (prachtige kleuren!!!) met je naaidoos op poten eronder...
    Je vindt er vast een prachtig ander borduurtje voor, voor dat deksel Corke. Ik ben zelf ook wat meer voor wat stevigere kleuren, dus ik begrijp je aarzeling.
    Meis, ik ben blij dat je je weer goed voelt! En zo lekker bezig weer met van alles. Goed zo!

    Je bovenverdieping. Nu we toch aan het bijpraten zijn, wat zijn je dromen voor de bovenverdieping? Welke kleur vind jij helemaal HOT voor aan de muur, de vloer, het plafond?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Dijn;
    je beschrijft de serre uit mijn jeugd, precies zo, en ja, ook die piano.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @MARIANNE D, wat super dat jij ze hebt, die zou ik heel graag van je willen ontvangen. Wie weet past me dat veel beter! Zo niet ben ik altijd blij met freebies voor een ander doel dan de naaikist. Knap dat jij meteen weet wat José bedoelde.
    DIJN, wat ben je toch een bijzoner mens, zoals jij dat bneschrijft! Ik zou er meteen naartoe verhuizen. Die traverso moest ik wel even opzoeken, ik ben dol op muziek, maar weet er niets van, de voorloper van de moderne dwarsfluit dus, ja, nu hoor ik het ook. Die stapel boeken...Murasaki ligt bovenop, Dijn wat een geweldige aanradeer is dat van je geweest een prachtig boek! Die gedichtjes die er steeds tussen de regels door worden geschreven, zo mooi! De tuinen die beschreven worden, ik denk daarbij vaak aan jouw foto's en b eschrijvingen van jullie tuin(en).
    Voor de bovenverdieping huur ik jou in, dat er nog niets is gebeurd komt doordat ik geen duidelijke plannen kan bedenken, ik zie het niet voor me vanwege alle zooi die er eerst weg moet.
    Jij komt dan en ik kook de heerlijkste hapjes voor me en 's avonds he je een prachtig plan voor de boivenverdieping en de zolder (^_^)
    FLEUR, wat is dat bijzonder en het verbaast me niets eigenlijk, zo'n omgeving past helemaal bij jou en bij wat jij ons altijd vertelt over je jeugd en de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk Corrie, om weer even een logje bij je te lezen. De januarimaand is niet zo'n spannende maand. De feestdagen zijn voorbij en de lente wil nog niet komen. Soms snak ik naar een zonnestraaltje of zoals gisterenavond een prachtig avondlicht.
    Leuke borduurtjes laat je zien en ik ben natuurlijk heel benieuwd naar je "project vogelkooi".

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het borduurtje wat voorzien was voor je naaikist is toch heel mooi geworden hoor,maar misschien iets te zacht .Maar ik weet zeker dat het ook een leuke bestemming zal krijgen.Het merklapje vind ik heel mooi van kleur.Zou dat niet iets zijn voor je naaikist ???

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker om even te lezen waar jij je allemaal mee bezig houd. Ik ben reuze benieuwd wat het plan voor je vogelkooitje is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ga je een 3D kanariepiet borduren? :-) Het Emmalapje is leuk, mooie warme kleuren, hou ik altijd wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Corrie, datzelfde gevoel had ik ook, na de meeting. Om mijn 'zinnen te verzetten', heb ik deze week hard op het atelier gewerkt, de schaakstukken krijgen langzaam vorm! En dan begin ik ook weer te borduren en dingetjes af te maken. Ik heb wel geleerd dat je met je gevoel mee moet gaan, als je lijf rustig aan wil doen, doen! en de ideeen komen vanzelf wel weer (dat kan niet anders met jouw creatieve geest).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ingekakt?
    Welnee, ben druk aan het werk in een kraamgezin, met natuurlijk 'n baby, en twee kinders onder de 2 1/2 jaar en een kraamheer met griep,....
    Wij hadden vroeger 2 parkieten, Pieter en Karel, oftewel 2 pk,....

    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie,mail je me even je adres door,dan doe ik ze gelijk op de post!Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Marianne D Je bent een schat ik kwam niet meer op de naam DE VLIJT. Maar ik heb de patroontjes. Maar onder op het blad stond iets en dat heb ik ingetikt. Maar de site kwam niet naar voren. Maar ik zal mijn Man vragen en dan stuur ik ze door naar jou Corrie.
    Ik heb nog niet alles gelezen, kom later terug. Vanmorgen bij THE STITCH COTTAGE geweest.
    Die is weer open, was heel gezellig, veel aanbiedingen. Ik mijn kaartje vergeten, kon geen foto's maken.Ik hoop dat de quilts er nog zijn als de Bee is dan maak ik foto's. Maar ik wilde ze op de web zetten. Dus dames nog even wachten.
    Nu ga ik stoppen en Boodschappen doen.
    Tot later Corrie. Fijn Weekend alvast geniet er van allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie , je schaartje ziet er heel lief uit maar......voor op je mooie naaikist zou ik voor iets sprankelenders gaan.....
    Ben REUZE-benieuwd wat je vogelkooi-project gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een lief schaartje...dat krijgt vast wel een andere bestemming! Ik zag toevallig gisteren een vogelkooitje staan..net zoiets. En ik maar denken..Leuk,maar kan ik daar iets mee???? Niet gekocht maar nu ga ik weer twijfelen..hihi Ik vond 'm namelijk heel leuk!! Ik wacht geduldig af!!!! Mooi borduurtje ook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ingekakt? moi? nee hoor, een explosie van ijver en héél misschien toch ook een beetje weinig te melden :) Maar ik was je niet vergeten, dacht eigenlijk net nog aan je toen ik je heerlijke bonbonnetjes opsnoepte. Ik had ze nog, mmmmmm, héérlijk. Maar ik ben er weer, mèt een nieuw logje en foto's voor nog een paar dagen. Morgen een workshop dus ook daar komen weer nieuwe verhalen van. Ondertussen heb ik ook bijna een week "bij" te lezen op de weblogs, dàg!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai Cor !

    Ik zit even een muziekje voor je op, dan is het minder stil om je heen:

    http://www.vrouwenkoormallebabbe.nl/geluidsfragmenten/Malle%20Babbe%20-%20Andante.mp3

    We gaan zeker naar IKEA, maar we hebben ook nog een andere afspraak, dus 'alles sal reg kom'

    BeantwoordenVerwijderen
  26. He gelukkig ben je weer lekker bezig !!


    OO jammer ik heb geen geluid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goede morgen Corrie. DH heeft alles door gemaild.
    Ik hoop dat alles aan gekomen is.


    Marianne D Mijn man heeft de patroontjes door gestuurd naar Corrie, maar dat ging niet via mijn printer. Als ik de site geweten had, maar die werkt niet meer het is nu opgelost. Jij hoeft deze niet meer per post te sturen naar Corrie. Heel erg bedankt dat je de naam doorgaf, die was ik even helemaal vergeten. Maar wat is dit leuk dat wij hier op de web elkaar helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie, wat een leuk vogelen kooitje!! Ben nu echt nieuwsgierig wat je er van gaat maken. Och wat een lief borduurwerkje dat schaartje met die bloemetjes er omheen. en de hartjes eronder!!! Alweer harten? Volgens mij zijn we besmet met hartjes sinds het project van Berthi!! Haha....En dan zie ik ineens bij jou ook de komplete Handwerken staan! Kun je zien van welke leerftijd we zijn! Ik weet nog dat ik er mee begon. 2 jaar elke maand een aflevering. Het was een soort cursus en als hij kompleet was, dan zouden wij voor een paar jaar naar Engeland gaan om te wonen. Mijn voornemen was om daar de met de cursus te beginnen. Ik zou toch niet werken en dan had ik daar de tijd ervoor. Maar alles liep anders en we gingen niet! Zo gaat dat in het leven. Maar de cursus heb ik niet gedaan. Zo te hooi en te gras wat dingen gemaakt en gebruikt als naslag werk. En nog steeds pak ikhem op als ik iets wil opzoeken op handwerkgebied.Het blijft een handig ding. De foto's zijn wat gedateerd, maar dat maakt niet uit. Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, ik verklap niks, maar toen ik de eerste foto zag wist ik het meteen! Kan niet wachten op het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @BEGREPEN!!! Het lag dus echt helemaal aan mezelf, dat gevoel van ingekakt te zijn :- )) Dat is mooi, want dan kan ik er ook iets aan dóen!
    ANNELIES, jij maakt het helemaal duidelijk met je beschrijving van de januarimaand. Vandaag is het hier heerlijk zonnig weer, ik hoop ook bij jou!
    KATRIEN, daar heb ik ook nog aan gedacht, maar ik zoek patroontjes die allemaal bij elkaar passen en waarmee ik ook de binnenkant kan versieren, ik heb inmiddels al een en ander bij elkaar gekregen!!
    WILMA, doe mijn best en ben er druk mee bezig :- )
    ANNEMARIEKE, ssssst!
    BETTY, ik ben wel erg blij dat jij het gevoel herkent! Ik geef nu maar toe aan de rust en zie wel wanneer het weer anders wordt, intussen geniet ik volop! Binnekort ga ik alle logjes weer lezen, nu een druk weekend.
    INGRID, jou kan ik natuurlijk nooit bedoeld hebben ;- ), jij oet af en toe bijna afgeremd worden volgens mij. 2PK vind ik ook weer helemaal bij jullie humor passen ;- ))
    MARIANNE D en JOSÉ, jullie hebben me geweldig geholpen en heel lief dat jullie al die moeite hebben willen doen, mails intussen verzonden, dank jullie zeer!!!
    MIEN, je hebt dus helemaal gelijk! Wel lekker zo'n bevestiging van mijn eigen idee erover.
    PETRA, ik zou het maar kopen, wie weet ga je het kooitje ook op dezelfde manier vullen en anders is het ook heel lief met zo'n kindje-op-moeders-schoot plantje waar Dijn over schrijft.
    MARCELLA, nee, het lag aan mij!!! Alleen aan mezelf en ik kom gauw bij je lezen!
    INEKE, wat een prachtig stuk muziek, voordat ik jullie ooit gehoord had kon ik niet vermoeden hoe geweldig jullie koor is! Ik denk met zeer veel plezier terug aan het concert dat ik meemaakte.
    MARIAN'NE, eigenlijk ben ik altijd wel bezig, lezen, borduren, kaarten inlakken, papier knutselen, eigenlijk tijd tekort, kun je zien hoe mijn gevoel me in de war bracht!
    JOSÉ alles is in orde gekomen!
    MARIJNA, ik zie ook overal harten, zelfs in sommige stenen die ik op een hoop langs de weg zie liggen, is dat niet geweldig! Die drie banden heb ik van mijn andere Ineke vriendin gekregen en ik heb ze vorige week allemaal zitten doorbladeren, het is echt een naslagwerk en ik ben er erg blij mee! Die foto's zijn wel om te lachen soms, kun je nagaan, ook wij liepen er zo bij en onze kinderen ook.
    Sterkte alweer met de renovatie.
    JANET, leuk dat je het meteen raadde!!! Verbaast me niets :- )
    Het is best nog veel werk, dus het duurt nog wel even, maar ik werk er zo vaak mogelijk aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben heeeeeeel nieuwsgierig, want ik heb mijn blad nog niet binnen. Hoeveel dagen of weken duurt het voor het eerste nummer binnen komt? Kan bijna niet wachten. Wat er in het mooie vogelkooitje komt. Ik ben flink aan de het opruimen, nog een week en dan is alles klaar. Van mij mag het zomer worden. Lekker
    Buiten borduren, maar ik ben bang dat ik toch nog wel even moet wachten. Maar het is bijna februari al...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik dacht dat jij deze CD ooit eens van mij hebt gekregen?

    http://www.vrouwenkoormallebabbe.nl/geluidsfragmenten/Malle%20Babbe%20-%20Prelude.mp3

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hee corrie nee niet ingekakt hoor, maar te druk met van alles en nog wat.Ik ben blij de komende week wordt mijn handwerkweek!!!Eindelijk rust, probeer dit ook even zo te houden.Want de afgelopen weken waren van die ren je rot weken.Wat komt er in je kooitje????

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ga even heeeeel snel kijken in de ""Fil en Agguille".....ik ben maar een klein beetje nieuwsgierig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. En je gaat maar door met plannen maken en natuurlijk weer mooie borduurwerken , steekje voor steekje vastleggen op de stof .
    Toch heel bijzonder dat mensenhanden zoveel moois kunnen maken , priegelsteekjes in allerlei richtingen in prachtige kleuren en zo komt er weer iets moois tot stand .
    Het plezier voor jezelf en elk één die hier langs komt om alles te bewonderen . '
    Bij het zien van het pastel kleurig borduurtje , moet ik weer aan iemand denken die vaak pastel kleuren gebruikte , vooral in de kleding die ze droeg .
    En haar stem was eigenlijk ook helemaal pastelkleurig als je weet wat ik bedoel .
    Het paste helemaal bij haar .

    Even een pastelpraatje .
    Ik vind het schaartje prachtig en zo zoet en lief .
    Maar met de plannen voor ogen die je hebt vind ik het merklapje van Elizabeth toch wat meer hebben .
    Prachtig en wat krachtiger die kleuren een tikkie oud ziet het er uit , mooi bij hout !
    Het gaat helemaal goed komen met je plannen en ben al benieuwd naar het resultaat !

    En de vogelkooi is heel mooi !
    Ga je een vogeltje houden , nee toch zo,n beestje in een kooitje stoppen .
    Een prachtige vilten papegaai misschien ?
    Kun je leren praten en dat doe je dan gewoon zelf zoals vroeger de mensen met een sprekende pop , weet je nog ?
    Oh ik zie het al voor me , we komen allemaal langs en luisteren met open oren en kijken met wijdgesperde ogen , hoe doet ze dat toch .
    Corrie met haar sprekende papegaai !

    Maar voor je zover bent , even een tip , vandaag een bijzondere dag voor Berthi . Ga je even bij haar langs ?
    Dan komen we elkaar daar wel weer tegen , tot dan !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben zelf niet zo voor te zoete kleurtjes, ik ben daarom ook heel benieuwd wat je nu voor op de naaidoos gaat maken! En voor in de vogelkooi natuurlijk, ik heb geen idee :o)
    Maar, Corrie, jou kennende zal het wat moois worden en we zullen het vanzelf zien voorbijkomen op je log.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben heel benieuwd wat er in je vogelkooitje komt. Ik vind de borduurwerkjes mooi. Wat lees ik, lijst je zelf in? Of doe je dat alleen met kleine werkjes?? Waarom of dat vraag.... mijn Q6M is af!!!
    Maar ik vind hem niet goed genoeg om het in te laten lijsten. pff 100 euries... En dat voor mijn eerste borduurwerk, waar nog wel foutjes inzitten. Corrie, bedankt voor je hulp een aantal maanden geleden. Ik ga een randje, die je me toen gemaild had, gebruiken voor op een gastendoekje. Cadeautje voor mijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @JOSÉ, heerlijk hè om vooruit te kijken naar het einde van al het werk in huis en opruimen is eigenlijk ook een heerlijk karwei...als het achter de rug is ;- )
    Ja ik begin u ook te verlangen naar beter weer, is veel gezonder voor ons allemaal en het de inhoud van de kooi zul je hopelijk snel ontdekken als je het blad krijgt. Ik weet niet meer hoe lang het duurde voor ik mijn eerste blad kreeg.
    INEJE K, nee Ien, het was een cassettebandje die je prachtig verpakt had in een chinees lakdoosje, ik heb het doosje nog! Het bandje helaas niet meer, was verkleeft na heel lang niet gebruikt te zijn wegens een kapotte cassetterecorder.
    LYNDA, ga maar heerlijk genieten van deze rustige week. De inhoud van de kooi laat ik zien als die klaar is :- ) duurt nog wel even, is veel werk.
    MARGA, ssssst! ;- 0)
    GERRIE, wat heerlijk om weer zo'n prachtige reactie van je te ontvangen, dat is zó leuk iedere keer, je maakt er altijd een prachtig verhaal van. Wat geweldig hè van Berthi's 1000ste logje vandaag. Ik hoop dat mijn stem niet pastelkleurig is, wél kleurrijk en iets pittiger dan pastel hoop ik.
    Nee Gerrie, geen vilten papagaai, hoewel dat geen gek idee is (^_^)
    ELLEN, er zijn meerdere opties en ik weet nog niet wat het zal worden, ik heb het maar een beetje voor me uit geschoven, eerst de kooi.
    INGRID R, ja ik lijst de kleinere werkjes zelf in. Ik denk dat ik het ook voor de grotere werkjes zou durven, hoewel ik niet weet hoe groot je Q6aM is. Ik heb op internet ergens een uitleg gezien hoe je dat mooi kunt doen, ik zoek straks voor je en als ik het vind mail ik je. 100 Euri is véél geld, maar dat je merklap niet goed genoeg is vind ik nogal wat, ik vond hem prachtig.
    Ook in een later borduurwerk zul je foutjes maken denk ik, ik tenminste wel en toch vind k het dan wel de moeite waard om het mooi in te laten lijsten vanwege alle uren en de liefde voor het werk die erin zit.
    Leuk dat je de randjes kunt gebruiken. Dat zal ze heel erg leuk vinden! Nu ga ik even op zoek naar de inlijstinfo!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie ik lees dat je het even opzij geschoven heb.
    Eerst de kooi, Ik stuur je een foto voor een andere manier voor je deksel. Dan kun je vergelijken, hoe je het zou willen doen dan weet je het zeker. Ga nu foto maken uit nieuw boek,moest gelijk aan jou denken hier bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ha Corrie, bedankt voor je mail.
    Ik ga daar zeker mee aan de slag!!
    Maar eens kijken of ik binnenkort naar de Ikea zal gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @JOSÉ, ik heb het gezien en het is enig, ik had alleen nog niet begrepen dat het eventueel voor mijn naaikist zou kunnen zijn. Maar ik kan (nog) niet appliceren, hoewel het er niet supermoeilijk uitziet, maar ik ben nu eenmaal dol op borduren en heb net ook de patroontjes weer eens bekeken die ik van jou en Marianne heb gekregen en dat vind ik toch ook wel heel erg leuk, ik denk echt wel dat het borduren wordt. Ik heb wel een rieten naaimandje waarvan het deksel wat minder mooi wordt omdat het al oud is, daar zou het wel super op staan. Het lijkt me ook heel leuk om dat appliceren eens te doen. Lief van je dat je aan me dacht!
    INGRID R, als je nog vragen zou hebben tijdens het inijsten mail je me maar, ik check mijn mail regelmatig en dan hoef je geen dagen te wachten op een antwoord. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dan stuur ik het patroontje door en hoop dat je er uit kunt komen. Moet mijn mannetje vragen.Je ziet het wel binnen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @José, super van je, ben benieuwd of me dat gaat lukken, spannend vind ik het om eens iets heel anders te gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Corrie het word morgen, hij is vanavond niet thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @JOSÉ, rustig aan hoor, haast je alstjeblieft niet, je hebt het al druk genoeg en ik heb nog wel iets te handwerken :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Oei dan moet ik nog even wachten... ik ga pas over 2 weken weer naar de kiosk in België om de handwerkbladen op te halen en zie dan pas wat het is :-)
    Ik ben wel erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik vind je borduurwerkjes prachtig :o)

    (en zag het vervolg al :o)))))))))))))) : het wordt nog mooier)

    ...ik las dit (natuurlijk *Ü*) veel te laat, ik heb die patroontjes (van Jose) ook, en ze stonden ooit hier (nu niet meer):

    http://home.casema.nl/irisvdheiligenberg/

    en ook hier:

    http://www.apke.info/index.htm

    en hier:

    http://www.inx-tenzo.nl/freebies.htm

    maar misschien heb je ze inmiddels al ontvangen.

    Ze staan ook in het jubileumboekje van de Vlijt.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @JUUlEKE, rustig aan maar, alles is o.k., de patroontjes heb ik binnen en nogmaals, je hoeft echt niet alles bij te houden, dat kan helemaal niet, het is zoveel. Af en toe die vrolijke glimlachjes en boogjes van jou maken me al blij :- ))))) (^-^) *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ;o))))))))))))))))))
    Ik is een grote eigenwijzerd...
    :o)

    Maar... ik ga nu borduren...
    *Ü*

    Zwaaaaaaaaaaiiiiiiiiii!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Bij de Wibra nu leuke vogelkooitjes, 30 cm hoog.
    Net zo iets als die van Corrie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @JUUl, ik ben dol op eigenwijzerds :- )))))
    MARIAN'NE, bij de Action zag ik dezelfde kooitjes als de mijne, maar dan in een kleiner formaat en echte paaskleuren voor maar 6,99, hoe duur waren die van de Wibra???

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi Corrie en MM!
    :o))))))))))
    (ik huppel hier wel rond hoor *Ü*)
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    ff naar het volgende logje...
    (als ik niet (weer) verdwaal *Ü*)
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...