donderdag 3 januari 2008

Bijzondere hobby!



Een tijdje geleden kreeg ik een bijzonder verzoek.
Er werd me gevraagd of mijn foto, die bovenaan mijn weblog staat,
gebruikt mocht worden voor een speciaal project en dat vond ik héél erg leuk
omdat ik weet wat voor moois "ze" nog meer maakt.
Ik keek en kijk regelmatig op haar blogs omdat ik vind dat ze heel
mooie dingen maakt van o.a. papier en daar houd ik zelf ook van.
Binnen enkele dagen kreeg ik een e-mail met deze schattige kaart als bijlage
en als ik mijn adres zou geven werd het origineel me toegezonden.
Dus keek ik uit naar de post en die bezorgde me deze set kaartjes ...




... in een mooie enveloppe met als extra vijf mooie kaarten van Carl Larsson
die ze dubbel had. Ik voelde me de koningin te rijk met zoiets persoonlijks
als deze prachtige kaartjes. Hoe vinden jullie die kroon bovenop mijn
verbaasde hoofdje staan?
Op het kleinere kaartje met de "C" staat achterop dan ook
"Little Queen".


 

Zó lief klinkt dat, ik dacht aan mijn ouders,
hoe die ook echt van me vonden dat ik hun kleine koninginnetje was.
Wat zouden ze het ontzettend leuk gevonden hebben als ze dit hadden kunnen zien.
 Later hadden mijn ouders twee kleine koninginnetjes in huis toen mijn zusje
precies op mijn derde verjaardag geboren werd!
(Nee, onze verjaardagen vieren we niet nu maar over een paar maanden pas).
Dus je begrijpt wel dat ik je hierbij met veel plezier de links geef naar zowel
de papier-blog als knutselblog van Mary-Rein,
die jullie misschien wel eens onder de naam "Rein" bij de reacties
hebben zien staan.
Veel kijkplezier gewenst!


29 opmerkingen:

  1. Kijk je was Amalia al ver vooruit een koninginnetje in de dop !
    En een schattig koninginnetje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat er prachtig bij, leuk zo'n kaart! (moest ook erg lachen om de tassenhaak, nooooit van gehoord, zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *bloos* je zet me hier mooi in de bloemetjes Corrie.
    Maar deze foto is dan ook echt geweldig om mee te scrappen ik heb er met veel plezier aan gewerkt en ben blij dat ik dit mocht doen :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk zeg! Ik hou daar wel van. Ik zie vaak de leukste materialen om te scrappen maar oeff...ik heb al zo veel hobby's!! Schattig dat kroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat lief deze kaart en dat kroontje dat past helemaal bij jou. scrappen nog nooit van gehoord hoe doe je dat.Ik weet niet alles. Hier kan ik nog wat leren. REIN prachtig gemaakt. Corrie ik kan mij voor stellen dat je hier blij mee was. Nu ga ik slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O Cor, wat een leuk cadeautje! Rein: super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Over scrappen kun je ook veel zien op TV , wellicht dat ze weer beginnen , maar dat programma is mij een beetje te veel gescraptoestanden . Niet mijn smaak . Zal nog wel opzoeken als ik weet wanneer , oh ik meen bij RTL 6( als het zo heet ) en dan een uur lang met heel veel oponthoud tussen door van reklame van 10 uur s,ochtends tot 11 uur .
    En op de Site van Debbie Mumm zijn ook scrap ideeen te zien , die zijn ook meer in de stijl zoals Corrie er zo mooi in gezet is .
    Ik heb ook een tijdlang veel met papier gewerkt en kaarten al dan niet met borduur en of knipwerk gemaakt .
    Ik kan het niet helpen dat ik het moet zeggen dat er heel wat wordt afgetut . Sorry hoor ik wil eigenlijk niemands werk beledigen . Maar het is vaak veel te druk nog een plaatje , nog een bloemetje en een randje .
    Nu trek ik me terug , maar zal de Site van Debbie nog wel zoeken , morgen overdag .
    En laat ik nog even zeggen smaken verschillen gewoon . . . , sprak deze dame in het holst van de nacht . Ik zal ook proberen wat te dutten en ik heel zachtjes verdwijnen iedereen mag lekker door maffen . . . !
    Oh hoor ik ergens gesnurk . . . ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @GERRIE, we zijn benieuwd naar je link en ik vind ook lang niet al dat gescrap leuk, dat is met alle hobby's toch zo, de ene stijl bevalt ons beter dan de andere en daardoor voel je je ook thuis bij wat je zelf maakt.
    En die snurker dat ben ik, heb al weken een verstopte neus ;- ))
    BETTY, gelukkig maar dat jij er ook nooit van gehoord had, ik las dat José de oplossing zomaar uit haar mouw schudde en anderen wisten het gewoon, dus ik vroeg me af waarom ik zo'n ding nooit had gezien.
    REIN, tís te zien dat je het graag hebt gedaan en je web-log verdient wel een zonnetje!
    PETRA, ook ik denk er niet aan om mee te beginnen, je kunt niet all hobby's beoefenen, hoe leuk ze ook lijken, wat denk je van de ruimte die je daar weer voor nodig hebt, heb je die kasten gezien waar al Rein's stempels in staan. Nee, ik geniet ervan bij anderen en hou me bij mijn dingen.
    JOSE, zo weet iedereen ies en doet iedereen weer iets anders, lekker geslapen?
    DIJN (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi,deze moet je zeker koesteren hoor.Leuk als iemand je dit toestuurt natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hè wat leuk dat jullie elkaar zo gevonden hebben en elkaar op een mooie manier aanvullen..erg leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig. De foto is natuurlijk al allerschattigst, maar die kaarten maken het helemaal af. Jij kunt voorlopig kaarten sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rein, wat mooi gemaakt en lief van je !!!

    Corrie de kroon staat je prachtig, wat een heerlijk knuffelbaar mens(je) ben/was je toch.

    Papier én vooral lijm hebben altijd ruzie met mij, bléhhh.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, dit vind ik dus prachtig!
    Kan me voorstellen dat je er blij mee bent om zo'n persoonlijk cadeautje te krijgen.
    Ik was even op de logs van Rein: MMM! daar ga ik nog terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend mooi gemaakt en wat een leuk cadeau zeg!!!

    En wat heeft Rein een mooie weblog en maakt ze mooie dingen, erg origneel ook deze foto bewerking! Heel leuk!!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. PRACHTIG!!!! De kroon staat je hartstikke goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben blij dat Gerrie me voor was ;) want ook ik heb het doorgaans niet zo op dat gescrap. Dit vind ik echter van een heel andere orde, Super, Klasse met hoofdletters. Ik zal de Link van Rein doorgeven aan een vriendin die ook zo haar eigen stijl heeft met papier. En voor ik het vergeet, wat een EER Corrie, je eigen kaarten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Attentie , attentie ,

    Om bij Debbie Mumm te kijken .

    http://www.debbiemumm.com/

    Er is genoeg bij haar te zien .
    Kijk bij Free Project en dan midden onder kun je gaan naar
    Project Archives .

    Veel kijk plezier en misschien nog eens maak plezier !

    Groetjes allemaal !

    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb vandaag ook even de gids geraadpleegd wat betreft de scrapcreativiteit op TV .
    Het is wellicht voor bij , ik zie het niet meer staan .Om en nabij de feestdagen zag ik soms enkele herhalingen .
    Jullie hebben niet veel gemist .
    Hele tafeltjes en kastjes met scrappapier bewerkt en dan eerst het papier in onmogelijke stukken gescheurd .
    Geklodder met lijm , mijn ogen zagen veel te veel wat niks was .
    Ik ging er nooit echt voor zitten , maar zappen dan kom je dat tegen en wilt toch even kijken of er nog wat moois tevoorschijn zal komen .
    Er kwamen altijd een paar gasten in het programma die ook iets van hun hobby mochten vertellen en meehelpen .
    Nou dit was dan even een verslag van hoe ik het niks vond . . .!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve corrie, de allerbeste wensen voor een creatief 2008 gewenst.Ik kon weer even bij lezen bij je.Wat een leuke sjaal is dat geworden zeg.Scrappen vindt ik ook erg leuk, maar vaak gaat het over the top.Je foto is erg mooi gescrapt.Bedankt gerrie voor je link ik ga er eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ALLEMAAL bedankt voor jullie leuke reacties, ik ga deze kaarten zeker koesteren en niet versturen. Ze staan dus in de vitrinekast uit de zon, zodat de kleuren mooi helder blijven en ik wil ze ooit wel gebruiken in een mooi kistje of zo, ik heb nog een heel oud kistje van mijn ouders waar ze heel mooi in zouden passen aan de binnenkant van het deksel. Ik ben ook blij met de eerlijekr eacties van Gerrie en marcella en ook voor hun waardering net als die van de anderen voor de kwaliteit van het werk van Rein, ja Rein nu mag alweer even blozen.
    Dus als jullie mooie oude fotootjes te missen hebben, er is dus een adres waar er mooie dingen mee gedaan kunnen worden. Leuk dat een aantal van jullie echt genieten van de blogs van Rein, dat was nu net de bedoeling.
    GERRIE super bedankt voor de liknk, ik heb net al een tijdje op mijn gemak van alles bekeken en zag bijvoorbeeld ook heel leuke bureaubladachtergronden en veel gratis patronen, die site staat dus bij mijn favorieten!
    Lieve Lynda ook voor jou natuurlijk nog alle geods en liefs gewenst voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corie wat een mooie foto's het begrip scrappen kende ik niet ,al weer iets geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Corrie,

    Allereerst wens je je heel heel goed, gezond 2008 toe !
    Wat heeft "Rein" leuke dingen gedaan met je foto. Ze heeft gelijk, het is een hele leuke foto die er zich goed voor leent "gebruikt" te worden. Met veel succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oooooooooh, zelf heb ik niets met "scrap" maar mag graag naar mooie werkstukjes kijken en deze zijn zeker heel mooi !!! en bijzonder !!
    Corrie, je kan hier ietsje meer van het boek zien : http://www.houseproudcraft.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wouwwww Corrie, wat leuk gedaan! Dat is een heel anderew kijk op foto's! Je bent een echte Queen!!! Prachtig gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie kaarten.
    Leuk dat ze in een vitrinekastje staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk gedaan, 'k begrijp dat je trots bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Wederom allemaal bedankt voor de reacties.
    ANNELIES, dankjewel en ik heb veel zin in het nieuwe jaar.
    MARY, lijkt me nu nog veel meer een erg leuk boek, leuke link, dankjewel (^_^)
    BIEB, wat leuk om je weer te "zien".
    MARIJNA *Ü* bloos
    FLEUR, ze staan in de grote vitrinekast in de kamer, maar het is natuurlijk een heel leuk idee om ze in een klein vitrinekiste te zetten, ik heb nog zo'n kistje van Ikea.
    MAUREEN, dankjewel en welkom hier! Ik kom binnenkort een tegenbezoekje brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...