woensdag 30 januari 2008

62 Franse Knoopjes



Ja echt, vandaag heb ik tweeënzestig Franse knoopjes geborduurd!!! 
Het móest en ik zag er niet zo'n klein beetje tegenop want tot nu toe
deed ik maar wat en bijna altijd verdwenen ze aan de onderkant van het borduurwerk.
Maar wat wil het geval...tijdens het kijken naar tractorfilmpjes op Youtube,
met kleine Max die dat helemaal geweldig vindt, zag ik ineens een plaatje
van een borduurring voorbij komen.
Later ging ik eens kijken wat dat was en warempel,
het bleek een perfect gefilmde uitleg (klik) van de "French Knot" te zijn.




Vandaag ging ik dus met het filmpje vóór mij, aan de slag met mijn
huidige borduurwerkje en het ging meteen goed, dus produceerde ik
achter elkaar de 62 Franse knoopjes die nodig zijn in dit borduurwerkje
van 4,5 bij 12 centimeter! Ik ben best een beetje trots op mezelf.
Na deze oefening zal ik het waarschijnlijk nooit meer vergeten.
Dat vind ik nu zó leuk, iets nieuws leren!
Daarna ben ik de tuin in gegaan, want daar was het een beetje erg rommelig.
Ik wilde alle bruine sprieten en takjes eens flink opruimen
en wat zag ik toen veel moois verschijnen.




Natuurlijk deze schattige sneeuwklokjes die momenteel
overal hun elegante kopjes al vertonen.
Deze exemplaren zijn nakomelingen van sneeuwklokjes
die heel lang geleden al groeiden en bloeiden in de tuin van Jan zijn grootouders.
Zij woonden in het prachtige weidegebied rond onze woonplaats
in een schattig huisje met in de keuken nog een heuse pomp
om water te tappen en ze kookten nog op oliestellen,
dat gaf een verrukkelijke geur in huis, vond ik tenminste.
In diezelfde tuin was ook een konijnenberg waar deze diertjes vrij en blij
konden leven en hun holen graven en hun nesten maken.
Later werd dat huisje verkocht aan een echtpaar waarvan de vrouw
het huisje in de fik stak na de zoveelste escapade van haar echtgenoot,
waarna het tot de grond toe afbrandde.
Maar ik had het over mijn eigen tuin(tje)




 Deze eenzame lila dame waagt ook een kansje
in het heerlijke januari-zonnetje van vandaag ...




... en haar dappere gele zusters waren zelfs al eerder te zien deze week,
 allemaal nog heel fragiel, maar het zijn beslist lentebodes,
ook al kan dat voorjaar nog lang op zich laten wachten.




 Deze bloemetjes laten zich altijd in elk jaargetijde zien
en aan dezelfde struik zitten tegelijkertijd de prachtige
roze bloemknoppen  en de diepblauwe bessen.






Een verrukkelijke dag die ik besloot met een snelle maar lekkere maaltijd
samen met Jan, waarbij ik een glaasje rode Imiglikos dronk
en waarvan het laaste beetje van het tweede glas nu naast me staat.
Wekenlang taal ik er niet naar en dan ineens kan ik er zomaar trek in hebben
en dan smaakt het zó heerlijk dat ik wel een tweede lust.
Jullie zouden nu mijn wangen eens moeten zien (^_^)


50 opmerkingen:

  1. Goed gedaan Corrie!! Het is zo heerlijk om te doen die Franse knoopkjes met zo'n reuze leuk effect!!! Het ziet er mooi uit. Je zal het nu nooit meer vergeten.....

    Is je glas al leeg???? Heerlijk....

    Ik zit nu aan de koffie maar ik denk ik vanavond een seen lekker glaasje neem....

    Mooie foto's van de natuur en een leuk verhaal om te lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je borduurwerk en heerlijk dat je deze uitleg zo "plots" vond. Dit vergeet je nu niet meer.
    Mooie tuinfoto's en leuk dat deze sneeuwklokjes al "zo oud" zijn.
    Dat maakt ze wel heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hai corrie,
    wat een kadootjes zo in je tuin toch? groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je franse knoopjes zijn mooi. En heerlijk dat het weer lente wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hai corrie,
    wat een kadootjes zo in je tuin toch? groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Corrie ,wat heb je toch weer leuke werk onderhanden als ik door werk geen tijd heb om te lezen, en te handwerken, en jouw log lees heb, krijg ik weer zin/kriebels om te beginnen Die franse knoopjes zijn erg leuk En ja een tuin heerlijk he ,zo heel voorzichtig het het voorjaar zien aan komen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan het leven simpel zijn als je weet hoe je een Frans knoopje moet maken! Ik trok nooit de draad aan na het aanprikken en kreeg altijd lusjes i.p.v. knoopjes en het werd dan ook nooit netjes.
    Wat een heerlijk verhaaltje over de grootouders van Jan. Alleen die geur van oliestellen.... stinken vond ik het, helemaal in combinatie met suddervlees, jakkie!
    Fijn hè, dat alles weer voorzichtig bovengronds komt, ik vind het elk jaar weer een wonder en een belofte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleurtjes Corrie!Fijn dat je de french knot ook onder de knie hebt,waar zo'n you tube filmpje al niet goed voor is he?
    Ik doe het ook altijd zo en het gaat prima!Leuk,dat jouw sneeuwklokjes zo'n historie hebben,geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van je !!
    Lukt mij nog niet, ja veel knoop in mijn garen maar niet French :-)

    Zo fijn dat we de lente al mogen 'proeven'!!

    Dus de wangentjens net zo rood als het drankje.
    Ik lust geen drank maar zou er ook zó van willen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat schattig die franse knoopjes en je houdt ons lekker nieuwsgierig naar de rest.
    leuk ook hoe je erachter kwam ;"en toen kwam er een borduurring voorbij..."hihi
    vandaag gaat het lekker stormen ,dus ik weet niet of ik de tuin inga ,heb genoeg binnen te keutelen.....heerlijk,groeten en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een monniken werk die franse knoopjes,maar nu zul je het zeker niet meer vergeten na al dat oefenen.
    Ook hele mooie foto's vanuit je tuin.Ja precies al lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt Corrie,
    ik maakte het altijd veel moeilijker dan dat het blijkbaar is,....
    Ik kreeg ook altijd lusjes en die propte ik dan weer in mekaar met een extra steekje,....
    de goofknoop,....
    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een toeval dat je dan zo'n filmpje tegenkomt.
    Ze staan prachtig op de borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O oo Corie ik zit te lachen over jou rode wangen, dit is zo herkenbaar. Lekker van genieten hoor, Je moet maar zo denken ik heb geen rouge nodig puur natuur. Prachtig dat je nu weet hoe die franse knoopjes moeten. Wat is You Tube geweldig met deze filmpjes kijk daar nooit op. Moet ik toch eens vaker doen.

    Ja het voorjaar is in aantocht bij mij loopt ook alles uit in de tuin heerlijk. Alleen zou je het vandaag niet zeggen met die wind

    Wat een mooi borduurwerk, ben heel benieuwd wat dit word. Maar prachtige kleuren zijn dit.gisteren avond ook weer een beetje zitten borduren. Nu weet je hoe ik achter mijn computer zit. En hoe mijn kamer er uit ziet. Ben nog druk aan het opruimen.
    De deur moet nog In de grondverf en morgen afgelakt worden. maar door de storm op komst denk ik niet dat dat vandaag gebeurd. Het schiet op in huis bijna gebeurd.
    Alleen iedere keer alles schoonmaken Stof stof.
    Nog even en dan zijn wij daar van af.
    Heerlijk uitrusten super.... En weer flink borduren ik heb er zin in.......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @WILMA, mijn glas is nú wel leeg hoor, ik zit met een grote mok thee met nog dikke oogjes wakker te worden, was pas om 9.30 wakker door de wijn ;- ).
    Ik hoop dat jouw glaasje ook smaakte.
    FLEUR, MARION, LUT (welkom Lut, leuk om je hier te zien!) er staat volgens mij nog veel meer uitleg over borduren, ik ben er blij mee, dit werkt voor mij blijkbaar beter dan tekeningen in een boekje. Ja die lenteboden zijn prachtig en doen verlangen naar méér! Maar vandaag stormt het hier flink.
    MARLIES, wat een leuk compliment, dankjewel, dat vind ik zo leuk aan de blogs, ze werken heel inspirerend en wat jij ervaart heb ik net zo als ik bij de anderen van allerlei moois zie :-)
    Ha ANNET, ha,ha,ha,, ik draaide ook maar wat met m'n naald maar het werd nooit een knoopje of op de verkeerde plek, moest ik mijn draad afknippen en achteruit borduren om die te kunnen aanhechten, zó balen! Nu is het zeker simpel :- )
    Die mevrouw die het huisje in de fik stak, is nu al oud en ik zag haar nog wel eens fietsen tot voor een paar jaar terug, ze knikte iedereen altijd heel vriendelijk toe en had altijd een sinaasappelkistje achterop haar bagagedrager. Beetje vreemd type wel, maar erg vriendelijk behalve toen die ene keer dus ;- ))
    MARIANNE D, Heb jij een cursus gevolgd of ook alles zelf uitgevonden? Ik begin maar ergens aan en zoek dan in boekjes hoe het moet of probeer op een preoflapje uit en meestal komt het dan wel goed, behalve bij die knoopjes dan, maar internet is dus ook een bron van kennis.
    MARIAN'NE met dit filmpje moet het jou toch ook lukken, je maakt de prachtigste dingen!!! Ik had nooit gedacht dat dit jou niet zou lukken, ben ik gelukkig niet de enige ;- )
    En een wijntje Marianne, we kunnen makkelijk zonder, maar dit wijntje is heel zacht en een beetje zoet, ik zou je graag een glaasje aanbieden.
    Heerlijk die sneeuwklokjes hè, die warmte van de lente en de zomer is voor jou zeker ook heel goed.
    HILLY!!! Wat vind ik het altijd heerlijk om je naam weer te zien staan, jij gaat een hele lekkere dag maken, de storm trekt hier behoorlijk aan het laatste half uur, ik ga de hele dag door aan je denken in je lieve huisje aan het water en jij lekker rond keutelen, geniet er maar van lieve Hill.
    KATRIEN, die foto's van het borduurtje vind ik eigenlijk qua kleur helemaal passen bij de foto van de sneeuwklokjes, zó natuurlijk! Het maken van die knoopjes vind ik nu geen monnikenwerk meer Katrien, ze rollen zomaar uit de naald, mag ook wel na 62 stuks ;- )
    INGRID, ha,ha,ha, en i maar denken dat jullie allemaal vollerde borduursters zijn met Franse knoopjes en al onder de knie! Ik moet zo lachen om je Goofknoop, Jan en ik zitten te schuddebuiken, dat kan erg makkelijk nu we de feestdagen achter de rug hebben ;- )
    ANNELIES, van de tractor naar het Franse knoopje is zeker heel bijzonder, dankjewel voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi sfeerverhaal. Je stukje Franse knoopjes smaakt naar meer, ik wil het Hele Werk zien, GRAAG!
    Ik realiseerde me dat niet maar ook ik heb nog veel stekjes uit het ouderlijk huis van mijn lief. Ook sneeuwklokjes en vinca's. Mooi dat onderste struikje, hoe heet dat? Ik heb nog een gaatje in mijn perkje waar dat perfekt zou passen ;) en de geur van oliestelletjes, mmm heerlijk ruikt naar de vakanties in mijn jeugd bij jou in de buurt ;) en soms ruik ik het hier thuis ook, in de schuur als er warme lijm gebruikt wordt, die staat ook op zo'n stelletje op te warmen. Zou dat de leeftijd zijn, die rode wangetjes, dat had ik vroeger nooit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja wat een mooi verhaal was het he!
    Wat heerlijk dat bij jullie het voorjaar al in aantocht is, nu hier is de winter weer begonnen, en sneeuwt steeds, niets aan en vannacht was het weer -10

    Ben ook benieuwd naar het hele borduurwerk, toon je het eerdaags.
    Heb weer genoten van je site.

    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie,nog niet zolang geleden heb ik een heel goed boek gekocht:

    A-Z of embroidery stitches

    Dit is een fantastisch boek waar meer dan 1300 stap-voor-stap kleurenfoto's van elke steek in staan.ISBN 0 9577 1598 6

    Echt een superboek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie ,Dank voor de link.Er is veel te bekijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. en KEURIGE franse knoopjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve knoopjes Corrie, goed gelukt (ik had er ook problemen mee, deed ook maar wat!)en al dat moois in je tuin, heerlijk toch, hier staan ook de bolletjes allemaal al boven, nog geen bloemetjes, wel een dikke knop van de helleborus, die nog moet uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waar youtube allemaal niet goed voor is!! Nu, na al die oefening met de franse knoopjes in je borduurwerk, zul je het NOOIT meer vergeten :o)

    En fijn om overal op de logs alweer bloemen voorbij te zien komen. We gaan toch alweer snel naar de lente (al zou je het met het weer vandaag niet zeggen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi borduurwerk, grappig hoe de werkbeschrijving toevallig in je handen viel.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat grappig om eindelijk eens van iemand te horen dat hij/zij ook graag Imiglikos drinkt! De meeste mensen kennen het niet of vinden Griekse wijn raar! Terwijl wij thuis hem heerlijk vinden.
    Die franse knoopjes link sla ik op. Toch ook een keer proberen.
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Al gezien? Beatrix en Wilders. Kijk op: Koninklijkhuisvaria web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Marcella, vandaag met nieuwe moed aan een antwoord op jullie reacties begonnen. Gisteravond tweemaal geprobeerd, tweemaal de hele boel verdwenen en kon niets meer doen op web-log, zo balen. Mijn hele borduurwerk bestaat uit 4 of 6 delen en ik ben nu met deel 3 bezig, of ik 5 en 6 maak weet ik nog niet, maar als het af is laat ik het zien.
    Het struikje is de "Viburnum timus" 'Gwenllin' en bij ons staat hij in een enorme pot op het zuiden en doet het goed, ik heb er veel plezier van. Ik heb nog het oliestelletje van mijn moeder maar kook er niet op, het walmt me toch teveel, maar het wordt zorguldig bewaard.
    JOKE, dankjewel en eerlijk gezegd zou ik hier wel wat sneeuw willen hebben, maar -10 dan weer niet of voor heel kort, we hebben het niet voor het kiezen. Of onze lenteboden het allemaal overleven en er toch nog niet een vorstperiode komt weten we natuurlijk niet, maar ze brengen ons wel dichter bij het lentegevoel.
    MARIANN D, het boek staat genoteerd op mijn verlanglijstje, maar ik kreeg van Nelleke ook een tip voor de DVD's van Arbeid Adelt, dus genoeg te wensen :- )
    MIEN, dankjewel en er staat naast rottigheid, volgens de krantenkoppen van deze week, gelukkig ook veel leuks en leerzaams op.
    BETTY, jij zult wel helemaal erg naar het voorjaar verlangen en lijkt onze winter nu inmiddels een beetje op die in Frankrijk? Het is veel te zacht voor een winter in Nederland.
    ELLEN, heerlijk hè al die lentebloemen, ik zie ook overal weer tulpen te koop staan, dat is voor mij een feestje. Die knoopjes zal ik zeker niet meer vergeten :- )
    REIN, op internet kom ik zo vaak iets moois tegen en dat maakt het zeer aantrekkelijk maar kost ook zeer veel tijd, echt een dilemma vaak.
    MIRJAM,welkom hier. Sinds enkele jaren drink ik met veel plezier Imiglikos, we waren enkele jaren geleden met onze buren uit eten bij een Grieks restaurant, zij trakteerden ons en daar dronken we het voor het eerst. Sinds die tijd is het de grap als ik bij de slijter kom of er nog een doosje over is, de ene keer ben ik de eerste en grijpt Ellen mis en de andere keer andersom. Er zijn meerdere merken Imiglikos in de omloop, maar wij drinken die van Cambas en die vind ik het lekkerst, heeft een vleugje kersensmaak vind ik. Zucht het is nog maar ochtend ;- ))
    FRITSJE, ik had je al eens gezien bij een ander blog, ik heb niet veel met lezen over het koningshuis, maar kom een keer bij je kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Genieten dat de tuin al weer aan het ontwaken is, hopenlijk niet te vroeg.Ik heb van Juul ook zo'n fijne site gekregen om achter probleempjes op borduur gebied te komen.Je kunt de engels talige naam van steken in voeren op google en dan komt er mee een heel stel sites uitrollen die je helpen.Geweldig toch.Genieten zo'n glaasje wijn toch! Gewoon even een gezellig momentje met je man.Ben wel benieuwd naar een compleet plaatje van je borduurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En nu is het februari, laat de lente maar komen!! Ben blij dat januari voorbij is.

    geduldig werkje, dat borduren! En klein werkje ook zo te lezen. Ik heb nog nooit zo geborduurd (wel eens wat los op iets) maar ik blijf het kleine kunstwerkjes vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Corke! Meis, wat een prachtige kleuren heb je hier gebruikt. Prachtig, en je Franse knoopjes lijken zo net heeeeeel kleine bloempjes. Leuk die uitleg zo op een filmpje!
    Ik zie meteen een beeld van die oude keuken voor me. Leuk he, zo'n pomp nog. Misschien wel met zo'n ruitjes gootsteen en granieten aanrecht nog.
    O help, in de fik gestoken... Sjonge, beware of angry women... Prachtig verhaal voor later, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik krijg rode wangetjes van andere dingen...

    volgens mij heb je wel extra inspiratie voor alle antwoorden, het zijn complete verhalen geworden!

    groetjes en een fijn weekend,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oef, ik ben maar even met een glaasje wijn aan je weblog begonnen, had heel wat bij te lezen! Gezellig, die foto's, je ruikt de lente, en op de foto voel je geen storm of kou erbij. En dan die franse knoopjes, die lukten bij mij ook nooit zo goed, de ene keer een leuk klein knoopje en dan weer een rare frutsel, maar ik heb even naar de link gekeken, ga het gauw een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @LYNDA, die link van Juul zou ik ook wel heel graag willen weten, kun je me die sturen? Het is hier nu veel minder lente-achtig, 2 graden en een heel donkere lucht waar nog wel eens sneeuw of hagel uit kan gaan vallen.
    BIJTJE, januari vond ik wel een fijne maand omdat het dan even heerlijk rustig is, iedereen heeft genoeg van feest en visite en dan kom ik er weer eens aan toe om allerlei klussen af te werken. Goh, ik dacht dat jij ook borduurde, dit is wel een klein werkje en dan die knoopjes, maar wel een heel leuk werkje!
    DIJN, ja die kleuren vind ikzelf ook heel mooi, ik schreef al dat het net een geborduurde versie van de foto van de sneeuwklokjes is.
    Wat die oude keuken betreft stuur ik je een leuke PPS :- )
    Ha ANNEKE, dat schrijven gaat vanzelf, ik kan dan niet stoppen :- ) Nu word ik wel benieuwd waarvan jij rode wangetjes krijgt.
    CONNY, je hoeft echt niet alles terug te lezen hoor, kost vreselijk veel tijd.
    Succes met de Franse knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hai Corrie, je fanse knoopjes zien er perfect uit! Leuke link ook weer....kunnen we wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Patroontje komt er echt aan Corrie, DH is naar het andere gedeelte van het land vandaag, Dus vraag hem morgen, moet ook nog wat naar Dijntje versturen. Nu weer aan de poets, gelukkig Schilder klaar. Maar moest even bij verschillende lezen.
    Fijn Weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Móoi log! Zoveel mooie kleuren. Nou, je hebt wel perfecte knoopjes gemaakt. Ik heb steeds ruzie met mijn naald en draad als ik franse knoopjes moet maken. Ga dus ook maar eens een cursus volgen bij youtube!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corke, Goof heeft een reactie gezet bij mij onder Paniekrecept, waar je eventueel dat Gastronomisch Bommelboek (recepten) kan bestellen. Zoekopdracht geven bij http://www.boekwinkeltjes.nl/

    En .... smullen maar! hihihihi.
    Fijn weekend, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @ASTRID en MaRIA, nu is het me wel echt duidelijk geworden dat ik niet de enige ben die er moeite mee had, hoera voor Youtube!
    MARIAN'NE, bedoel je die knoopjes en zo??? ;- ))
    DIJN, super! ik kom gauw even kijken>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat zijn een hoop Franse knoopjes! Wat een toeval dat je net zo'n filmpje zag. Komt prima uit dan. Je mag er met recht trots op zijn, wat veel! Voor mij is het ook al lang geleden dat ik die heb gemaakt en zou het zo ook niet meer precies weten. Ik zal daarom dat filmpje maar eens goed bekijken om mijn geheugen wat op te frissen!

    Heerlijk die eerste tekens van het voorjaar! Ik zag ook de eerste krokusjes vorige week op mijn oprit. Mijn dochter belde me zelfs op mijn werk op omdat te vertellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie,
    Wat fijn even bij jou te lezen en te kijken. Lijst jij zelf je spulletjes in? Moeilijk lijkt me?
    Wat leuk dat ik nu bij jou lees hoe zo'n knoopje gemaakt moet worden. Ik heb een prachtig borduurboek over lavendel en daar wordt niets uitgelegd over hoe je zo'n knoopje maakt, terwijl het wel op de plaatjes staat... En nu kan ik dat toch es gaan proberen, leuk!
    Rode wangen van een glaasje wijn, het komt me maar al te bekend voor, geniet er lekker van. Al die voorjaarsboden bij verschillende mensen op de logs vind ik heerlijk. Het weer was er ook vandaag niet naar, maar ik moet nodig weer naar buiten!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @MIENKE, wat heb ik je lang gemist, ik zag je nergens meer reageren en dacht dat je misschien wel op vakantie was of weg voor je werk of zo. Heel fijn om je naam weer te zien. Het inlijsten is niet echt moeilijk, ik heb van een professionele lijstenmaker voor borduurwerken(en ook alweer een paar tips van internet) een aantal tips gekregen en daarmee lukt het me goed genoeg voor dit soort kleine werkjes, voor grotere werken zou ik het misschien niet aandurven, maar die heb ik nog niet gemaakt, behalve mijn kerstborduur, maar dat was dan weer een wandkleedje.
    Ik hoop echt dat het jou nu ook lukt met het Franse knoopje. Wat klinkt dat mooi een lavendelborduurboek, is dat soms van Acufactum? Daar heb ik ook een paar patronen van, ik heb er o.a. het hartje voor het toverboekje uitgehaald.
    Heb jij dat ook dat je van jezelf naar buiten móet, terwijl je liever in huis blijft met bijvoorbeeld je borduurwerk of een goed boek en met een glaasje wijn om rode wangen van te krijgen? Toch dwing ik mezelf om frisse lucht te happen en een rondje te wandelen of te fietsen, dan smaakt het glaasje nog lekkerder *Ü* Dag Mienke, jij ook een fijne zondag gewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Waar die computer al net goed voor is :))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @ANNITA, voor heel erg veel is de computer goed, wat mij betreft tenminste ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Tweeenzestig franse knoopjes!!!!! Maar je hebt het voorelkaar gekregen. En wat een leven al in jullie tuin!! Ik ben zo met de kamer bezig dat ik een beetje de natuur aan het vergeten ben. Hier bloeien de sneeuwklokjes wel en de tulpen zijn ook al wat aan het proberen. Zal eens wat uitgebreider rond gaan kijken in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @MARIJNA, ik ben nu met de volgende 62 knoopjes bezig :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Pffffff, veel succes!! Wat ben je toch aan het maken met al die franse knoopjes???

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Als je de slag te pakken hebt van de Franse knoopjes is het eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar het heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik het goed had.
    Het voorjaarsgevoel is wel weer erg lekker, nu hopen dat het herfst weer eens ophoudt!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Corrie, wat een leuk log schreef je.
    :o)
    Wat borduur jij mooi (ik zwijmel d'r van, zo netjes) en ik vind het leuk dat we het kruisje dezelfde kant opmaken. ;o)

    Oliestelletjes die lekker ruiken?
    nee dat vind ik vies , ik vind ze stinken. *Ü*
    Vlakbij ons is een nog gasloos stuk weg (met ook enkele houten huisjes) en wanneer je daar bij sommige (m.n. de houten) huisjes aanbelt (met collecte lopen bv) dan walmt de petroleum je tegemoet als de deur open gaat. brrr
    (maar... het is misschien een (zoete) herinnering die je "meeruikt"? en die de walm bedekt...*Ü* oeps)

    pssst,
    op you tube staan ook allerlei patchwork filmpjes.
    ;o)
    (ik verdwaal er ook altijd, klik van het één naar het ander, heerlijk om er rond te kijken hoewel af en toe kom ik ook wel eens op iets dat ik liever niet had gezien of gelezen)

    Een poosje geleden zag ik een schattig filmpje van een meisje dat voordeed hoe ze een knuffeluiltje maakte.
    You tube heeft een zoekfunctie, dus je kunt allerlei onderwerpen invoeren.
    (met kinderen misschien eerst even zelf kijken? ik heb slap gelegen om giechelende Elmo filmpjes, maar er waren ook pubers die Elmo (van Sesamstraat) opbliezen en daar zit een kleuter niet echt op te wachten natuurlijk)

    Tonge dit wordt een heel verhaal *Ü*
    doei ;o) tot de volgende keer, oh en als je dat linkje nog niet via Lynda hebt gekregen staat heb misschien ergens op haar log?
    (ik weet even niet meer welke het was, maar ik heb een paar handige sites, op Victoria Samplers site staan bv tekenfilmpjes van steken

    http://www.victoriasampler.com/StitchAnimations/Default.aspx

    en via Google vind je ook heel veel...)
    eh ik typ maar door *Ü*
    zwaaaaaaiiiii :o)
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Getsie JUUL, had ik een ellenlang verhaal terug geschreven en verdwijnt het! Oh wat baal ik. Nou ja, ik schreef dus dat ik het zo top vond dat jij mijn netjes vind borduren, want jij bent zelf altijd zo enorm secuur en dan valt zo'n compliment helemaal goed uit!
    Die oliewalm heeft vast en zeker met herinneringen te maken, ik zat als kleutertje altijd op de erfscheiding van het huis van mijn ouders en van de buren die een benzinepompstation hadden, te snuiven aan de olievaten die daar vlakbij die heg tussen beide huizen stonden. Al heel jong een snuivertje dus ;-))
    Youtube vind ik erg handig en ik ga zeker ook die patchwork filmpjes opzoeken en ook dat knuffeluiltje, ik hoop dat ik het vind. Voor de rest zit ik altijd met half dichtgeknepen ogen te kijken, want er komt soms een vuiligheid voorbij waar ik echt geen trek in heb.
    Super die link naar Victoriasampler, ik heb borduurwerkjes van VS gemaakt, maar de tips nog nooit opgezocht.
    Heerlijk als je zo lekker doortypt, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat ik echt niet verwacht dat je alle logjes bij gaat lezen
    Zwaaaaaiiii terug (^-^) *Ü* :- )))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...