vrijdag 28 december 2007

Wolliebollies




Gistermiddag was ik even in de wolwinkel in het dorp
en daar zag ik zo'n leuke shawl hangen.
Ik kwam daar eigenlijk voor 2 strengetjes DMC, want dat verkopen ze daar ook,
maar ik ging ook nog met vier van deze mooie wolliebollies
naar huis en de shawl is af, net de laatste steekjes gemaakt,
maar het is te donker voor een foto, die maak ik morgen!



  
... en vandaag is het "morgen" dus hier is de shawl, gehaakt met naald 6,
dus vandaar dat ie zo snel klaar is.
Het is Adriafil Quarzo garen, 60% mohair en 40% acryl.
Ik ben er erg blij mee en hij staat goed bij mijn grijze lokken (^_^).
Hilly is dit dan ook een wokkelshawl ?
Ik denk het wel hè ?!

48 opmerkingen:

  1. Jeetje Corrie jij gaat ook als een tierelier.Nu weer een sjaal af knap hoor ben benieuwd morgen. Het is wel mijn kleur super mooi hoor!!! Ik heb vandaag mijn laatste hart er ook op staan half af,en mijn huisjes.
    Liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jose, ik kom eraan >>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooooooh, leuk !! een nieuwe shawl ??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo help!!Ik ben nog steeds met mijn wokkelsjaal bezig.....maar wat een mooie kleur Corrie ,ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke zachte bollen. En wat heb je dat snel klaar!! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie wol!!! Zou ik ook helemaal voor vallen. En heb je 'm nu al af??? Ik ben heel benieuwd naar de foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi wol,
    ik kijk al uit naar de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super, Corrie, doe je hem "dan" aan? spaart je een naamkaartje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. SCHITTEREND geworden Corrie, zo mooi die kleur !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @JOSE, dat was een leuk bezoekje bij jou, allemaal moois gezien.
    MARY, helemaal goed!! Het is een shawl!
    HILLY, brei jij jouw wokkel? Dat duurt veel langer dan haken op naald 6.
    ANNITA, ik liep vanochtend helemaal krom, veel te gespannen in één houding gezeten, ik kon er niet mee stoppen. Na een boel oefeningen en blijven bewegen is alles weer o.k., dat ouwe lijf ligt af en toe letterlijk dwars.
    PETRA EN rein, op julli wenken bediend :-)
    MARCELLA, ha,ha,ha, ik weet niet of ik hem omdoe, maar wel een supertip i.p.v. een naamkaartje, lachen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie sjaal.En zo snel klaar ermee.Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jaaaaaaa, de foto is er !! moooooooooooooooooooooooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie sjaal Corrie, en die kleuren zijn ook al zo mooi.
    Ergens heb ik ook nog zoiets liggen. Van de zomer al gekocht maar het is er nog niet van gekomen. Maar als ik dit dan zie dan wil ik ook graag beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En nu snel aan de oliebollies !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Werkelijk SCHITTERENDE kleuren!
    Warme kriebels in je nek. Hartstikke leuk geworden!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi,mooi,mooi! Dus je hebt 'm gehaakt! Wat leuk, ik heb vandaag toevallig een haakboek gekocht. Ik wil het ook eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Corrie ,haha nog voor t eten jouw wokkelsjaal bewonderd!!ja dat is er 1 hoor ,ik brei hem inderdaad op naalden 4.
    pfft de Bij was open tot 19.oo (experiment volgens mij op zaterdag ,of het verloren uurtje van a.s. maandag alvast binnenhalen ,nou het was gelukkig echt niks ,dus ik hoop dat ze hiermee nokken) ik was pas 20.15 thuis ,echt niet leuk meer en vanochtend ook om 8 uur de deur uit.....tsss,maar nu lekker genieten van het maaltje van has mmmmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @KATRIEN, ik had geen idee dat het zó snel zou gaan, mooi meegenomen naast alle werkjes die er ook nog liggen en nu is het nog koud ;- ))
    MARY (^-^)
    JOKE, t'is echt heel leuk om te doen en ik kon er niet meer mee stoppen, dus echt iets voor een weekend.
    Ha, die IEN!!! Ha,ha,ha, we komen net thuis van een heel gezellig etentje en nu lachen om jouw oliebollies.
    WILLEKE, ik heb getest op kriebels, maar tot nu toe niets gemerkt gelukkig, anders moet ie in de verkoop.
    PETRA, ik las ooit in een heel oud haakboekje dat haken voor luie vrouwen is, met weinig inspanning veel resultaat boeken. Nou dan maar lui ;-), maar nee, het is echt erg leuk werk vind ik en vooral bij zoiets als deze shawl, erg makkelijk. Haken is en blijft ook favoriet bij mij, ben benieuwd hoe jouw ervaring daarmee zal zijn.
    INGRID, dat blijkt het dus ook te zijn :- )), niet te vreten!!!
    HILLY, arme ziel wat een dag! Zal ik een klacht indienen dat ik als klant niet ook nog eens op de zateravond in verleiding gebracht wil worden en rust wil in mijn leven, wie weet helpt dat. GElukkig dat Has je lekker heeft verwend en die shalw is dus zeker veel meer werk, ik ben benieuwd hoe je het laat wokkelen met breinaalden en je moet natuurlijk een vreselijk groot aantal steken opzetten, tjonge! Nou succes Hilligje en neem je de wol maar mee en dan haak ik hem voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WAUW wat leuk !!!!

    Ik heb dit énige garen ook liggen, al een jaar geaaid wachtend op een idee.
    Dit is een geweldig idee, waar heb je het patroontje vandaan.
    En idd haken is heerlijk snel.

    Maar ik heb niet zulke mooie grijze lokken ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @MARIAN'NE, gauw beginnen, heb je morgen of overmnorgen ook zo'n mooie shawl. Je gaat een rij van 150 lossen opzetten, daarop één rij van 150 vasten. Aan de uiteinden extra vasten haken voor de ronding, een stuk of vijf. Dan rondom in elke vaste twee stokjes. Aan de uiteinden weer royaal extra stokjes (5 x 3) Daarna rondom steeds om en om 2 en 1 dubbele stokjes, op de uiteinden weer royaal extra stokjes en klaar! N.B. Voor een ajoureffect, steeds maar één van de lussen opnemen. Haaknaald nr 6 heb ik gebruikt en er gaan dan ongeveer drie bolletjes in, ik heb nog een beetje garen over. Het grijze haar krijg je er vanzelf wel bij als je geduld hebt ;- 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @P.S. MARIAN'NE de mevrouw van de winkel heeft het me in de winkel even uitgelegd en dus kopieer ik nu geen patroon, dit voor de duidelijkheid van terecht verontruste mensen over het kopieëren van patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, dank je wel !!!

    Ga het morgen proberen !!

    Hoop het eerder af te hebben dan grijs te zijn ;-)))

    Maar ben trots op de grijze plukkies aan mijn slapen hoor !!

    Voor nu/straks slaap lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg mooie kleuren van je wokkelshawl. Dit is een heerlijk werkje om tussendoor te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De sjaal is leuk, de kleuren prachtig, maar hoe je bolletjes én sjaal gefotografeerd hebt, vind ik uit de kunst!
    Corrie, je hebt veel talenten en daar geniet ik gráág van.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @MARIAN'NE, ha,ha,ha, dat gaat je vast wel lukken voordat je helemaal grijs bent. Mijn haar niet meer verven was voor mij één van de beste beslissingen die ik indertijd nam. Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets met het lied van de heer Timmermans, maar ook ik ben wel blij met mijn grijze hoofd.
    BERTHI, ja, ik heb ervan genoten om dit te maken en ik ben dol op tussendoortjes :- ))
    MaRIA, *Ü* bloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hahah ja een klacht indienen, hihihi heb ik ook al aan gedacht,maar dathelpt niet tegen die dollartekens joh. .We hadden ook nog lekkage ,dus veel boeken zeiknat en weg moeten doen ,de rest afgedekt, verzekeringswerk....waar dat water vandaan kwam ,we denken van de toiletten aan de geur te herkennen...blgghhhhhh...heeeel lang gedouched.arme collega's die vandaag moeten ,helft van de boeken weg en een vieze lucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige kleuren, Corrie, het lijkt mij een goed patroon om te maken en haken is echt een heerlijke bezigheid! Gister heb ik m'n 2e want afgebreid, ik ben er helemaal gelukkig mee. En nu ik toch in de mood ben, heb ik 'eindelijk' steken voor een paar sokken opgezet. De wol lag al een jaar te grijnzen naar mij, de kleur: oranje, roze, rood en gebr.wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hé wat leuk ,ik wilde naar Bertie gaan ,zie ik dat je boekgrrls hebt opgenomen bij je links ,gezellig Corrie..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooo Corrie voor dat de visite kom even bij jou langs kijken. Wat is hij super en die kleur ik ben verliefd. Dit is geweldig mooi daar zal je veel plezier aan beleven.
    En je haar daar staat hij prima bij 10 jaar jonger met deze kleur zo vrolijk. Daar word je helemaal blij van.
    En gehaakt geweldig zo snel. Vorig jaar verschillende sjaals gebreid in deze tijd was mijn schoonmoeder bij mij. En wij maar breien en mijn dochter zeggen ja maar hij moet langer. Ik wol bij halen maar mooi nooit gedragen, Ik zeg nog regelmatig je draagt die sjaal niet. Hij is veel te warm, Nou daar ben ik mooi klaar mee. Was nog een kapitaal aan wol. Nu ga ik hem uit halen, en vind ik dit een leuk idee om te maken. Maar eerst mijn hart af maken. Dus zal nog wel even duren bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie wollies! Ook helemaal mijn kleur.... En op de turbostand een mooie sjaal gemaakt, echt snel! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie kleuren zeg!! Ik wil ook altijd nog eens zo'n sjaal maken.. leuk 2008 dingetje! ;)

    Ik wens je een heel mooi 2008! Ik hoop dat het een prachtig jaar zal worden!

    veel liefs, knijn

    BeantwoordenVerwijderen
  32. HILLY, het is dus echt een puinbak daar momenteel. Heeft het douchen geholpen? Soms blijft een stank in je neus hangen hoeveel lekkere luchtjes je ook opsnuift, het zit vast in een speciaal reukgeheugen om ons te waarschuwen voor gevaa, een soort oerantenne ;- ))
    Ja, boekgrrls heb ik al meerdere keren bezocht om recensies te lezen, maar nam nooit de moeite om ze te linken, na bij jou er weer over gelezen te hebben eindelijk gedaan! Werd tijd!
    BETTY, dat is een prettig gevoel volgens mij, een mooi paar wanten en ook nog eens in een moeilijke techniek afgemaakt te hebben. Je bent ontketend, nu alweer met sokken beginnen en de kleuren klinken spectaculair, ik zal ze binnekort wel zien op je blog. Het lijkt me zó leuk om zelf sokken te kunnen breien.
    JOSE, wat een verhaal over die shawl van je dochter. Je kunt dus beter voor jezelf aan de slag, dan is het veel minder vervelend als je er niet tevreden over bent. Ik heb wel hartelijk zitten lachen om de manier waarop je het beschrijft..echt verontwaardigd:-)
    ANNEMARIEKE, *Ü* dankjewel
    KNIJN, wat leuk om je naam weer eens te zien! Dankjewel en voor jou ook alle goeds en liefs gewenst voor 2008. Die shawl komt er vast, jou kennende!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Corrie Wat een mooie shawl is dat, ik zou hem zo willen gaan haken,even over nadenken.Ik heb op je gallery gekeken wat mooi, allemaal even smaakvol, en met zorg gemaakt. In een woord schitterend.Bedankt voor je tips en uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hoi Corrie,
    leuk kleur voor een sjaal!
    fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @MARLIES, wat leuk dat je de foto's hebt bekeken en dan zo enthousiast bent en een heel mooi compliment geeft, dankjewel! Daar word ik altijd blij van, ik vind het zelf ook zo heerlijk als ik bij iemand iets moois zie, dan ga ik zelf ook meteen weer aan de slag en gebeurt er van alles in mijn gedachten, krijg ik allemaal ideeën om te maken :- )
    INGE, wat fijn om je weer te zien staan, dankjewel en jij ook een heel goede jaarwisseling teogewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een lekker wollig sjaaltje Corrie! Leuk weer....frisse kleurtjes ook!

    Ik wens je ook alvast een gezellige jaarwisseling toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat leuk, Corrie aan het breien en zojuist lees ik Berthi aan de cartonnage!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie,
    wat een mooie sjawl en wat heb je dat snel gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie Fijne Jaarwisseling en geniet met iedereen die je lief is.
    En een heel gezond, en weer een heel creatief 2008
    Tot ziens. Liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Astrid, Neeltje, Fleur en Jose, jullie nog bedankt voor je reactie en goede wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Er hangt een WOKKEL om mijn nek !!!

    Precies 2 bolletjes gebruikt ????
    Had een super naald 6, misschien groter dan van een ander merk. Heb hem ook wat langer gemaakt.
    Zit lekker warm maar kriebelt wel een beetje :-)).

    Misschien een paar polswarmertjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Haaaa leuk die wokkelsjaal! Mooie kleuren ook. En lekker snel klaar met zo'n dikke haaknaald. Leuk tussendoortje. Ik was van de week even bij de Wibra en zag leuke friemel garen liggen. Met nog gewoon wit en oud rose garen ging ik daar de deur weer uit. Het worden twee poppentruitjes. Ze schieten al aardig op. Nu maar hopen dat de poppen van de kleindochters ze zullen passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @HA, MARIAN'NE, wat goed! Ook al zo snel, ja ik voel ook heel af en toe een kriebeltje, maar niet echt vervelend, daar zou ik absolut niet tegen kunnen. Wel goed zeg, slechts 2 bolletjes, ik wil wel heel graag een foto willen zien als de fotografe weer in de buurt is. en natuurlijk horen er bij jou polswarmertjes bij, ik weet nog niet wat ik met het overige bolletjes doe, kan het ook gewoon terug brengen en ervoor in de plaats een paar kleurtjes DMC kopen die ik nog niet heb, maar er broeit ook nog een ander idee... ;- )
    MARIJNA, vanochtend was het nog vroeger dan op oudejaarsdag, 5.30 uur, heb het tot 6.45 volgehouden en ben toen heerlijk vroeg uit de veren gestapt, ik zit gewoon te genieten van de stilte, er krast alleen een kraai, die heeft vast geroken dat ik nog een paar oude oliebollen aan stukjes heb gesneden voor de vogeltjes.
    Dus jouw eerste project van dit nieuwe jaar zijn poppentruitjes, dat geeft mij meteen zo'n heerlijk ouderwets gevoel, toen er voor mijn poppen ook nog kleertjes werden genaaid en gebreid. We zullen ze toch hopelijk ook te zien krijgen hè Marijna?!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik vind je wokkelsjaal *P*R*A*C*H*T*I*G*!
    De vorm en kleur schitterend!
    :o)

    En ik wens jou en de jouwen nog een heel *G*E*L*U*K*K*I*G* *N*I*E*U*W* *J*A*A*R*!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo iedereen..

    hoe kan ik een kringelsjaal/wokkelsjaal breien?

    kan iemand mij dat uitleggen?

    alvast bedankt

    vr gr esther

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ik heb nl. 2 bolletjes gekregen en ik wil er graag mee aan de slag
    materiaal is ongeveer 2cm breed en het lijkt meer op een lint in drie kleuren met kleine gaatjes erin.

    gekocht in almere libelle beurs

    gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  47. ESTHER!!! Als je even naar boven scrollt zie je dat ik ongeveer in het midden van alle reacties boven de jouwe een korte beschrijving van deze sjaal heb geschreven, dan kun je zo beginnen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...