dinsdag 11 december 2007

Pochette Magique/Magisch mapje



Dit is nog weer een werkje voor het Hartenproject van
Het borduurtje is een deel van een groter werk van Acufactum die prachtige
borduurboeken en -patronen uitgeven.
Het patroon voor het mapje zelf komt uit één van de boeken van
Sylvie Castellano en Sophie Delaborde:
Cartonnage Brodé en het is een "Magisch Mapje".




Het bestaat uit twee delen die aan de binnenkant met elkaar
verbonden worden door aan de ene kant horizontale linten
en aan de andere kant gekruiste linten, waartussen je
aan één kant een fotootje of bankbiljet steekt.




Door het mapje steeds aan de voorkant of aan de achterkant te openen
wisselt het fotootje als door een wonder van de ene kant naar de andere kant.




Ik weet nog hoe ik als kind steeds opnieuw wilde onderzoeken
hoe dat nu in elkaar steekt, maar ik kwam er niet achter.
Nu heb ik het zelf gemaakt en ik moet tot mijn schande bekennen
dat ik nog steeds niet echt kan vatten wat er gebeurt :- (
Het is voor kinderen een erg leuk speelgoedje,
maar dan wel met een ander frontje




want dit is wel erg snel vuil met die lichte kleuren.
Ik ben niet tevreden over het lint, maar ik had niets anders in huis
en wilde het snel afmaken omdat er nog veel andere klussen
liggen te wachten en de kerstboom staat zelfs nog niet eens.
Nu nog even de foto's doorsturen aan Berthi
en dan weer snel verder met de rest.


59 opmerkingen:

  1. O Corrie wat is dit weer mooi. Prachtig, geweldig,
    super mooi, Uniek heel mooi en wat lief. Pakje opgehaald dadelijk naar post. Morgen bij jou binnen als alles goed gaat bij de post.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig ik ben 50+ en snap nog steeds niet hoe of dit werkt.
    Heb je daar ook een duidelijke Nederlandse uitleg van????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, ik vind het heel mooi geworden.
    Dat boek is toch wel een superaankoop!!
    Lieve kleurtjes heb je gebruikt voor het borduur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi "magisch" mapje.
    Lief hartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pakketje op de post gedaan. Groetjes Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. corrie, ik snap niet hoe het gaat, dat gegoochel met dat mapje, maar het is wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend mapje!!! Erg leuk om er inderdaad geld in te doen voor een feestje of dergelijke..... Vrijdag over een week een bruiloft maar dat zal niet meer gaan..... Ik onthoud het voor de volgende bruiloft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja ik herken het van de kartonnen versie van mij kinderen.
    Snap het ook nog steeds niet !!;-)).

    Maar wat mooi geworden, heerlijke frisse Corrie kleuren en patroon. En ik vind het lint wel heel toepasselijk hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig vogeltje met een takje in z'n snavel, erg lief hartje! Ik snap ook niet hoe dat werkt met zo'n mapje. Maar het deed mij wel denken aan andere 'speel'boekjes,leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat een lieflijk borduurtje! En wat een leuk idee om het in een goochelmapje te verwerken. Ik heb ze ook veel gemaakt en verkocht en gniffel, gniffel, ik snap het ook nog steeds niet! Er was eens een mevrouw aan wie ik het demonstreerde en die dacht dat het occult was. Serieus! Gelachen dat ik heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk mapje,en ook zo'n mooi borduurtje erop,prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @JOSE, je bent een schat! Hebben jullie het gezellig gehad? Heel hartelijk dank voor je moeite. Dankjewel voor weer zo'n lieve en opbouwende reactie!
    ELZA, die uitleg heb ik zeker en ik teken het wel voor je uit als de kerstdrukte een beetje achter de rug is, is dat o.k.? Help je me ook herinneren, want momenteel loopt mijn hoofd een beetje om, vreselijk druk! Als ik het vergeet kun je me gewoon mailen en dan maak ik de tekening voor je.
    INGRIDR, het is en blijft een superboek, ik vind het heerlijk om ze zomaar in te kijken en dan krijg ik meteen weer zin om het volgende stukje te gaan maken.
    FLEUR, BERTIE, dankjewel voor jullie complimentjes.
    WILMA, jammer dat het zo kort dag is want het is een enig cadeautje.
    MARIAN'NE en BETTY, waarschijnlijk heeft iedereen in zijn jeugd wel eens zo'n mapje gezien, wij hebben hier nog een heel oudje liggen van Jan zijn ouders. Lief dat je het lint toepasselijk vindt :- ))
    ANNET!!! Wat leuk dat je er bent :- ), ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat jij het al eens had gemaakt, volgens mij heb jij heel veel moois gemaakt, we worden nieuwsgierig ;- ). Ha,ha,ha, occult, mijn moeder zou zeggen: "Occult? De duvel is occult!"
    KATRIEN, dankjewel, weet je dat ik voorheen nooit omkeek naar dit soort borduurpatroontjes? Veel te zoet en wat kan een mens dan veranderen, ik vind het nu prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooooooooh, een tovertje!!!
    The witch HOUDT van tovertjes...

    Het borduurtje is SNOEPERIG en ik krijg er lentekriebels van. Even Princess halen, die is hier vast ook helemaal hoteldebotel van >>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ieuw wat snoezig! Ik werd door Dijn meegesleept naar hier. En wat mysterieus, dat het heen en weer gaat....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kom, gaan we Juul halen >>>>>>>>, die krijgt met dat lieve blauw VAST zin in haar leliën en dan maakt ze mij weer kijlend >>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hahah of ik jou of André hoor over de magie van dit mapje ...heerlijk!!Je bent zeker ook vol verwondering geweest ooit over de gestreepte tandpasta?????
    ik vind je lint vrolijk en modern...en ook lief toch??weer erg mooi gemaakt Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corry, ik moet lachen om je foto, je staat zo verwonderd te kijken,... Jeetje hoe kom ik hier nou weer?! Mama, ik kan toveren!

    Ik vind alles mooi! Het mapje, het lint, het borduurtje!

    G*A*A*F*!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corke en iedereen die dit leest: mag ik jullie vriendelijk doch zachtjes dringend slepen naar Noor? Zoiets moooooois... prachtig >>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie mag ik ook de uitleg please.......Lijkt me leuk om te maken voor de kleinkinderen zo'n toverboekje !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @DIJN,ANNEMARIEKE, wat ren je toch weer heen en weer Dijn en je verbindt ons weer met toverdraadjes!
    Dijn had gelijk Annemarieke en ja het is heel mysterieus, ook voor mij dus nog steeds en voor allemaal trouwens.
    HILLY, jáááhááá, gestreepte tandpasta vond ik ook een wonder, ik bleef ernaar kijken, nog steeds vind ik het speciaal. Gisteren zag ik bij "Dragon's Den" op de BBC een man die een softice-automaat had uitgevonden waarbij je zelf de kleurtjes in je ijs kon kiezen, er liepen allemaal geheimzinnige slangetjes in en uit met allemaal kleurtjes, spannend. Zo ben ik dus ook iemand die ooit naast een aantal spotters bij Schiphol ademloos langs de startbaan stond te kijken (was ik toch al minstens 40 of zo) Zucht ik op een moment: "Hoe is het toch mogelijk dat zo'n enorm toestel van de grond komt!" Gaat iemand me dat uitgebreid staan uitleggen :- ( Dat wilde ik helemaal niet, ik wilde het mysterie bewonderen.
    INGRID, ha,ha,ha, ik had mezelf nog niet met jouw ogen bekeken en het is echt grappig zoals jij het beschrijft, ha,ha,ha! Dankje *Ü*
    DIJN, prachtig bij Noor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi , mooi , mooi , tovermapje !

    Ik kan ook niet toveren . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is echt beeldschoon.
    Wat een traktatie voor onze oogjes heb je "zomaar" weer gemaakt.
    :o)
    Televisie, telefoon, radio, internet, ook allemaal wonderlijke uitvindingen, je kunt het wel uitleggen, maar toch niet begrijpen.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig borduurwerkje weer!

    Ik denk dat ik het systeem door heb, maar zo via internet is dat natuurlijk vrij moeilijk te zien of het klopt...

    Het is in elk geval een erg mooi mapje! En inderdaad mooi voor het hartenproject.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig mapje. Het doet bij mij weer herinneringen van vroeger opkomen. Wij hadden thuis zo'n magisch mapje in leer en als kind was ik er door gefascineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @MIENB, ik teken het voor jou ook uit, ik hoop het vandaag nog te kunnen doen. Ik heb nl. een heel oud mapje van Jan zijn ouders en aan de hand van dat mapje schrijf ik het patroontje uit, dan is het geen patroon stelen. Ik heb ook foto's van dat oude mapje en die stuur ik ter verduidelijking mee.
    GERRIE, en of jij kunt toveren, met wóórden! Je verrijkt onze weblogs met de mooiste verzen en liefste verhalen en dat vind ik pas écht toveren.
    JUUL, dankjewel en er is inderdaad véél tussen hemel en aarde waarvan ik wél wil weten maar het niet uitgelegd wil krijgen ;- ))
    ELLEN, ik heb net op internet een plaatje gezien waarop het duidelijk wordt, dankjewel voor je compliment.
    ANNELIES, wat leuk dat jij het ook kent van vroeger en dezelfde fascinatie hebt gehad en nog steeds misschien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend zeg! Ik kan mij zo'n boekje van vroeger ook nog wel herinneren, maar die had niet zo'n prachtige voorkant hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ontzettend leuk Corrie! En wat prachtig geborduurd zoals altijd!!! Wat een mooie vogel in die prachtige kleuren!! En wat leuk dat het een 'magisch' mapje is! Voor mij is het een echt magisch mapje want in heb net als jij nooit een idee gehad hoe zoiets werkt. Niet je voor schamen hoor Corrie, het houdt het juist leuk en de magie er in! Wel heel knap dat je het zelf gemaakt hebt! Fijne week nog! Liefs Les

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie, wat maak je ons toch weer blij met die mooie foto's van het nog mooiere mapje. Je zet ook onze hersenen extra aan het werk om het geheim van het mapje te ontdekken!
    Heel leuk om een beetje vroeger weer te beleven. Enne.....ik weet ook niet hoe het werkt! Lieve groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, wat een fijn borduurwerk. Ik ben even op de site van Ute Meze geweest. Wat een mooie dingen staan daar op. Ik heb me echt zitten vergapen!!! Wel een hoop geld meenemen als je daar aan het winkelen gaat. Ben benieuwd wat je nog meer af te maken hebt. Ben je al aan het kerstversieren? Onze boom staat nu in de schuur en ik heb ook nog 2 kleine mini boompjes gekocht. Morgen wil ik de kerstspullen op gaan zoeken. Heb er nu echt zin in. Nou meis, tot de volgende ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Willeke, dankjewel, wij hebben ook nog zo'n heel oud mapje in bruin en groen, mooi van ouderdom.
    @LES, dankjewel, ja het is echt een schattig vogeltje met zo'n heel klein lavendeltakje in zijn bek. Het is eigenlijk een heel simpel werkje om zo'n mapje te maken. Zeker als je het maakt met papier en niet met stof.
    @Anja, wat leuk om je naam weer te zien staan en dat je blij wordt van de foto's vind ik erg leuk! Lieve groeten terug.
    @Dankjewel REIN, ik vind het net iets voor jou om te maken, past goed bij e andere werk, mar dan met allemaal mooie prentjes erop en zo.
    MARIJNA, wat een prachtige spullen hebben ze hè bij Acufactum, maar inderdaad duur, hoewel ik de patroonboekjes echt de moeite waard vind, er staan echt véél mooie patroontjes in op thema. Lavendel of rozen of de jaargetijden. Heel fijntjes alemaal en erg vrolijk makend vind ik. Ik heb een paar projecten aan de kant gegooid, draaide bijna door van de haast om alles voor kerst af te maken, Jose heeft me een geweldige tip gegeven, vertel ik later over en dat bespaarde me enorm veel werk.
    De kerstspullen staan bij ons ook nog op zolder, misschien morgen een beginnetje maken, ik krijg er net als jij ook nu pas zin in om de boel te versieren, ik heb wel een mooie schaal met kaarsen staan en dat geeft ook al heel veel sfeer. Tot later Marijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog even kleurig keperband halen en dan ........ ga ik het eerste tovermapje maken. Spannend !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi lieve Corrie,nou dat is het inderdaad,magisch.wat mooi!!Ik ben nu aan het oppassen bij Finn en Enzo en las net de lieve berichtjes weer op mijn logje.Heel heel erg bedankt weer.
    Ik vind het magisch borduurwerk werkelijk schitterend!xoxo Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @OH MIEN, wat leuk! Mag ik het resultaat ook zien? Ben zo benieuwd wat jij ervan maakt, please??? Vast iets met heel mooie kleurtjes.
    Ha DEES, wat egzellig dat je die lieve kleintjes om je heen hebt, wij ook dus :- )))) Hij slaapt nu en straks gezellig andelen en boodschapjes halen voor het avondeten. Dankjewel dat je het mapje zo leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hee hoorde ik niet net je vogeltje fluiten ?

    Het schommelt zo heerlijk in je bloemenhart . . . !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ha Gerrie! Ja het zingt en fluit al de hele dag en een allerliefst klein jongetje zat er op mijn schoot de hele dag naar te luisteren :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Corrie, soms wil een mens te veel hé? Zo zit ik ook inelkaar. Maar je moet keuzes blijven maken! Vanavond een begin gemaakt met versieren.Ik heb twee piepkleine boompjes gekocht. In één ervan heb ik allemaal kleine fototjes gehangen met potretten van alle familie leden. Zodra ik tijd heb zal ik een foto ervan maken. Vandaag dus druk geweest met foto's zoeken en verkleinen en uitprinten. zo haal je st4eds meer werk op je hals. Afijn...we komen er wel. Morgen komen twee kleindochters bij ons slapen. en zaterdag één van de kleinzoons.Een druk oppas weekend dus. Maar wel erg gezellig. Eens kijken of ik ze iets kersterigs kan laten maken. Fijn weekend in iedergeval.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi corrie wat heb je weer iets moois en fijntjes gemaakt en dan nog misterieus ook.Ik snap hier ook niets van.maar wel heel leuk, zeker om zo aan iemand te geven.Veel succes met de boom optuigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie de schoonmoeder van supergoof heeft een geweldige christmascake gebracht, kom je mee.Oh ja vanacht bedoel ik, eris een muis gesignaleerd en de beestenboel mag niet in de keuken!!!!Joep de kat wel, kom je mee vanacht opppassen????

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een schattig mapje Corrie, het lint past er juist erg mooi bij. Leuk deze discussie over de magie van het mapje. Voor wie 't snapt is het een heel gewoon mapje :) Het doet me denken aan een spelletje wat mijn kinderen vroeger hadden: electro heette dat geloof ik. Het was een doos met kaarten en dan moest je twee contactjes op de goede plek in de gaatjes doen en dan ging er een lampje branden. Dochterlief was er uren zoet mee. Ze was toen zes. Het leek een magische doos totdat broer van 4 er even mee mocht spelen. Binnen vijf minuten had hij uitgevogeld dat de lampjes ook gingen branden als je de stekkertjes tegen elkaar deed, dat de doos het ook deed zonder die kaarten erin en dat het gewoon een kwestie was van dit gaatje dat met dat gaatje correspondeerde. De doos moest open aan de onderkant en jawel, zie je nou, daar zaten draadjes van het ene gaatje naar het andere. Weg magie. Op dat moment ging er bij mij ook een lampje branden, niet vanwege de doos maar wel over zijn hersentjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Marijna, wij hebben dit jaar ook voor het eerst geen grote kerstboom en zelfs geen kleintjes, ik heb maar een paar mooie kerststukken gemaakt voor in die grijze bakken voor het raam zodat Max rustig rond de tafel kan rennen en spelen met zkijn autootjes en zo. Ook bij ons is het een oppasweekend, hij is vanochtend gebracht en wordt morgen weer gehaald.
    Supergezellig! Ik kom binnenkort even naar jouw kerstboompjes kijken, nee wees gerust, gewoon de foto's op je web-log, ik kom je niet met een echte visite overvallen ;- ))
    @Lynda, dankjewel en zoals je hierboven al gelezen hebt...er is geen boom dit jaar.
    Vannacht ga ik absoluut mee oppassen bij Ingrid, wat dacht je, die Christmascake moet zorgvuldig opgepeuzeld worden door mensen en niet door muizen (^-^)
    @MARCELLA, het is natuurlijk heel goed te snappen hoe het in elkaar zit en toch ook als ik het zie, kan ik het toch weer niet goed volgen, heel vreemd. Zo leuk dat je Electro noemt, dat was mijn lievelingsspel op een bepaalde leeftijd en ja, dat jouw zoon, zoals we hem nu gezien hebben op de t.v., meteen alles van dat spel snapte verbaast ons nu helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nou, Corrie, dat is toch wat! Kort geleden sprak ik met een kennis over zo'n toverboekje en nu heb jij het gemaakt! En hoe, erg mooi. Prachtige kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Het is een schitterend toverboekje, Corrie!! Alleen snap ik er niets van hoe het werkt!!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wilma wat leuk blok vier al gedaan. Heel mooi!!!!!!!
    Ben net terug uit Oberhausen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jose.....zware dag in oberhausen??!! Mooi is mijn vierde blok he Jose. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh wat leuk! Ik herken het nog uit mijn jeugd! Toen had ik het van karton en vond het zoiets magisch altijd om daarmee te toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @MaRIA, dat is wel héél toevallig, want je ziet ze eigenlijk nooit ergens en dan heb je het erover en zie je het hier staan! GRappig is dat, dankjewel voor je compliment!
    Ha,ha,ha,, die JOSE en WILMA, ja meisjes dat krijgen we met al die drukte, ik begin ook tamelijk door te lopen ondanks Joseekes geweldige hulp! Vandaag héél rustig aan allemaal, we hebben nog een week en hopelijk nog vele, vele jaren ;- ))
    MARIANNE, jij bent dus ook een kind geweest dat daarvan hield, waarschijnlijk en hopelijk is je wens om te toveren nog steeds aanwezig, we proberen allemaal om ons leven mooi te toveren met wat we maken bijvoorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo Corrie kwam je al tegen bij Wilma.
    Van de week mooi verkeerd gereageerd.
    Iedereen heeft het druk zie ik overal.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik kom zwaaien in al onze drukte:

    >>>>>>>handjes<<<<< (bis)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ha Corrie, kun je het een beetje bijbenen meisje !!?;-)).
    Zelf heb ik altijd wat moeite met de verwachting die anderen van je hebben met deze dagen.
    En ik kan het toch niet allemaal (meer) waarmaken.

    Misschien is dit iets voor volgend jaar !!?
    1 jan. beginnen ??;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Link erbij is wel handiger hé !!
    http://allerleigebrei.web-log.nl/wollig/2007/12/gehaakte_kersts.html#comment-form

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @ JOSE, we snappen ht helemaal als er iets fout gaat, gebeurt ons waarschijnlijk allemaal veel vaker in deze drukte
    DIJN, ik heb bij jou terug gezwaaid en gejuichd vooral!!!;-0 Hallo MARIAN'NE, net als jij vind ik dat ook moeilijk, maar vorige week draaide ik echt een beetje door en ben erg veel gas terug gaan nemen, ik ga ervan uit at idereen het begrijpt. Maaaaaar...mijn laatste hartenproject-werkstuk is klaar, morgen hopelijk foto's maken en op het log, dat zal een blaar van mijn hart zijn. Wat een leuke link gaf je erbij! Super, moet voor kinderen toch enig zijn om daarmee te kunnen spelen. Als ik dan inderdaad op 1 januari begin kunnen ze van de zomer alast oefenen voor het kerstspel van 2008 ;-) Maak je niet druk hoor Marian'ne, uit het oog is beslist niet uit het hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Corrie bedankt voor de kaart hij is binnen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik drop even via een linkje binnen ...

    Wat een bijzonder borduurwerkje, prachtig. En het geheime goocheltrucje in de kaart is natuurlijk helemaal ... uhm ...
    magisch. Ik geloof niet dat ik begrijp hoe het werkt .. (oeps)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @JOSE, mooi zo, het duurt allemaal langer in deze kerstkaartentijd, maar nu weet je dat ik aan jullie heb gedacht :- )
    MEVROUW BIJENNEST, dat is leuk zo'n "link" bezoekje, dankjewel voor je bezoek en reactie! Ik kom na alle drukte ook een tegenbezoekje brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hartstikke leuk, die magische mapjes.
    Ik zou er graag zelf ook één willen maken.
    Zelf ben ik niet zo handig op het internet, is er misschien iemand die mij kan uitleggen hoe je de mapjes maakt wat betreft het lint vouwen e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. mevr. van der klauw13 november 2008 om 11:42

    Ik heb via google uw magische mapje gevonden. Nu zou ik zoiets graag op onze peuterzaal willen gebruiken om kinderen een kado te geven voor hun verjaardag. Helaas kan ik nergens een beschrijving vinden hoe het mapje te maken.
    Zou u mij een werkbeschrijving kunnen sturen?
    groeten
    Mevr. van der klauw

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @Mevrouw van der Klauw, als u mij uw a-mailadres stuurt (het mijne staat linksbovenaan de site) stuur ik het u met alle plezier toe.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...