zondag 23 december 2007

Kerst-allerlei



Met deze prachtige foto van de dorpskerk,
met dank geleend van "Zwagertje",
begin ik dit kerstlogje waarin ik een paar plaatjes
van onze kerstvoorbereidingen laat zien.
Wat hebben we veel schoonheid gezien de afgelopen dagen
en nu de natuurlijke feesttooi weer verdwenen is,
moeten we er zelf maar weer het beste van maken.




Als je bij ons door de voordeur naar binnen kijkt zie je
het het kerstborduurwerk hangen waarvan ik jullie al eerder iets liet zien
en het staat ook al een tijdje in de Galerie van het Hartenproject van Berthi.




Omdat we wegens ruimtegebrek dit jaar geen kerstboom hebben, aakte ik de twee grote grijze bakken, die voor de ramen staan, in kerstsfeer op met wat groen,
wilgentakken en met de  mooie glazen pegels en kerstballen
die Els me naliet en één zo'n kerstbal is al prachtig vind ik!



  
Buiten heb ik ook wel een en ander aan kerststukken gemaakt
en zelfs vanochtend heb ik samen met kleindochter Sharon nog een
groot kerststuk gemaakt op het tuintafeltje voor het huis als warm welkom.
Maar er is inmiddels ook veel gekookt en gebakken voor morgenavond
waarop onze kinderen en kleinkinderen bij ons samenkomen
om een broodmaaltijd te gebruiken.
Dat brood ga ik morgenochtend pas bakken,
maar nu heb ik mijn favoriete "Kransekake" al gemaakt.




Dat is een bijzonder leuk werkje en voor degenen onder ons
die iets met Scandinavië hebben, zal het bekend gebak zijn.




 Voor nu eindig ik met een lief borduurtje dat we ooit van Ank en Wieta
kregen en dat in de keuken hangt zodat ik er tijdens het koken en bakken
steeds naar kan kijken en ere geven Wie ere toekomt, altijd weer...



23 opmerkingen:

  1. Prachtig allemaal Corrie ,wat een genot om naar te kijken weer.Ziet er super uit allemaal ,de kerstsukken ,je torentje en dat mooie borduurtje als aandenken.....alles op liefde en zintuiglijk genot ingesteld bij jullie,heerlijk!!!
    Enne ik heb een afwijking ,maar ik zie bijna hartjes in de engelengewaadjes....als je je ogen half dichtknijpt (net als vroeger voor de engelenhaarlichtjes in de kerstboom) .Veel plezier met elkaar...wij vieren het in drieën..morgen de 1e bijeenkomst ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Corrie...wat een heerlijke log! Zó sfeervol!! Je bakken zijn prachtig en idd...wat een mooie kerstbal. Het welkomsborduurwerk vind ik ook helemaal super en het borduurtje in je keuken is om op te eten!! Trouwens...dat lampje ernaast heeft mijn hart geheel gestolen! En die Kransekake ziet er super uit! Leuk hoor allemaal!!! En...dank je wel voor je lieve Kerstgroet, heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kerstboom is niet echt noodzakelijk toch als het om de sfeer gaat! En die is daar wis en waarachtig aanwezig zo te zien daar bij jullie!

    Wij hebben ook geen kerstboom, maar dat is vanwege een overijverig, druk poesje hier die de boom direct in beslag neemt (Milo). Ze gaat erin liggen en gooit er echt alles uit en dan moet de boom plat op de grond. Ergens ontzettend komisch hoor. We hebben het vorig jaar voorzichtig met een kale boom nog eens geprobeerd of haar streken over waren, maar binnen een mum van tijd lag de boom alweer op de grond. We houden het dus maar gewoon op wat kaarsjes nu. De poes is bealngrijker voor ons :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke plaatjes.En je kerstborduurtje vind ik zo prachtig.En wat een ontzettend mooie kransecake.Geniet van deze gezellige ,warme dagen samen met de hele familie.Ik wens jullie dan ook fijne kerstdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk recept, dat ga ik ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo, jij bent ook bezig om je huis stukje bij beetje klaar te maken voor het kerstfeest. Heerlijk die voorbereidingen! Het ziet er fantastisch uit in huize "wittebroodjes" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's Corrie.
    Mooie kerstdecoraties. Je welcome borduur is prachtig!!
    en je recept, ga ik zeker eens maken. Nee niet vandaag meer...wel binnenkort.
    Corrie, voor jou en je familie hele fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne kerstdagen!!!

    Het zijn erg mooie foto's!!! Ik zal het een keer proberen want het ziet er schitterend uit, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook zonder boom ziet het er heel erg gezellig bij jullie uit!
    Mooi dat Scandinavische gebak!
    Fijne dan joh! Genieten van klein- en kinderen en eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie, wat ziet dat er weer mooi uit. Vooral door je Scandinavische gebak ben ik geimponeeerd. Het niet zetten van een kerstboom is geen gemis hoor. Ik heb er dit jaar ook geen maar heb het opgelost met allerlei andere gezellige dingen.
    Ik wens jou en je gezin hele fijne feestdagen en vooral een goede en gezonde start in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie Fijne Kerstdagen met de kinderen en kleinkinderen toegewenst.
    Wat ziet dit er weer schitterend uit. De kerststukken met prachtige kerstballen. Deze heb ik in het zachtblauw , 2 van gesneuveld uit de doos gekomen
    bij mij. Moet ik ook maar de doos zachtjes neerzetten.Die KRANSEKAKE geweldig dat word smullen bij jullie. Je log is super,ik geniet ervan. Kijken of ik ook nog wat er op kan zetten. Liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, dat ziet er picobello uit!!! Heerlijk lijk me die piramide. Mmmmmm.....zou er trek van krijgen. Morgen veel plezier en geniet ervan! Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, fijne kerstdagen en een gezegend 2008

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat worden mooie kerstdagen voor jullie Corrie. Ziet er gezellig en knus uit (die taart !!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dijntje komt even met zoenen strooien en je een mooi Kerstfeest met je dierbaren toewensen! Alle goeds, lieverd!

    Prachtig, je kerstversiering en alle aandenkens aan je lieve vrienden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie,
    fijne feestdagen met je dierbaren en dankjewel voor de kerstmail.
    :o)
    Mijn (pc)muis is te opstandig en ik heb 't voorlopig even opgegeven, muis wil niet wat ik wil...
    Andere keer beter hoop ik.
    Zwaaaaaaaaaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, het is hier weer heerlijk lezen en kijken!
    Dank je wel voor je kerstwens, prachtig!
    Je gebak wil ik ook eens proberen te maken.
    Erg mooi, het kerstborduurtje tegen de achtergrond van de pannenlap(?) in die mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, mooie kerstballen.
    Mooi borduurwerk en ik zie, net als Hilly, ook hartjes in de engelengewaadjes.
    Het recept lijkt me heerlijk.
    En natuurlijk is een kerstboom heel gezellig,
    maar Kerst,
    well,
    dat zit in je hart .......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Dank jullie allemaal voor de reacties bij het logje over onze kerstvoorbereidingen. Inmiddels is alles achter de rug aan familie-bijeenkomsten, er ging het een en ander niet door wegens griep en dat was heel erg jammer, maar we hopen nog vele mooie kerstfeesten samen te kunnen vieren. met degenen die er waren hebben we het heel erg gezellig gehad en gisteren en vandaag zijn het heerlijk rustige dagen. Ik ben heerlijk aan het borduren en lezen en geniet van een volgens mij welverdiende rust :- )
    Bedankt voor jullie complimenteuze reacties, voor de gezellige reacties, voor de mooie en lieve kerstwensen en ik hoop dat jullie het ook fijn hebben gehad, met alle kerstvisites, dollende katjes en gesneuvelde kerstballen, maar hopelijk en waarschijnlijk hebben julie net als Hilly overal hartjes zie glanzen tussen dichtgeknepen oogleden door en zachtglanzende lampjes die Petra's hart stelen. Petra ik ben heel blij verrast dat je weer met je weblog verder gaat, ik heb je gemist met je verhalen van het "Hele Jaar rond". Inderdaad Fleur, hoe we het ook vieren Kerstmis zit in onze harten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je voor je lieve woorden Corrie!!!! En wat een heerlijke foto's! Alles in dat bordenrek vind ik mooi...en dan heb ik het niet eens over het bordenrek zelf! En de prachtige lijst met de rode hartjes!!!! Super! Idd een mooi lief stoeltje met een heel mooi borduurwerk! Ik kan er heel lang naar blijven kijken en ik heb de smaak weer helemaal te pakken...ik ga aan mijn rode borduurhart beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...