maandag 31 december 2007

Gelukkig Nieuwjaar!



Als je op Oudejaarsdag om 6.00 uur wakker wordt,
kun je die tijd goed gebruiken om heerlijk vroeg beslag te maken
voor de oliebollen en ander oudejaarsgebak.
Nadat het een uurtje had staan rijzen bakte ik in een uur tijd
1 schaal oliebollen, 1 schaal appelflappen, 1 schaal met krenten-oliebollen
en 1 schaal met bananenbeignets.




Dit was er nog over nadat Menno en Maaike hier op de koffie
waren geweest om Max bij ons te brengen voor een nachtje logeren
en een schaal met allerlei oliebollen mee naar huis namen.
Zij hebben thuis een feest en bij ons is het heerlijk rustig,
dus dan kan de kleine man lekker rustig doorslapen, hopen we :- ),
maar als hij wakker zou worden is het ook nog gezellig
om samen naar het vuurwerk te kijken.
Zoals je ziet staan de oliebollen op drie schalen
en die laat ik nog even zien, want ze zijn zo mooi vind ik.
Betty heeft er op haar weblog al eens over geschreven,
het aardewerk van Gien , van welk merk ook mijn drie schalen zijn.





   
De schaal met mimosa kreeg ik jaren geleden van Menno en Maaike
en de andere twee heb ik er in de loop der jaren zelf bij gekocht.
Ik ben er nog steeds helemaal dol op.




Je ziet ook nog een heel leuke servettenhouder staan
die ik ooit van Ellen heb gekregen voor mijn verjaardag
en zie je het leuke hartje om de servetten op hun plaats te houden?
In het schaaltje met poedersuiker staat een speciale schep
voor het verstuiven van de suiker over de  oliebollen
en die vond ik in de kringloop voor € 0,50 en dat zijn nu o.a. de dingen
waar ik allemaal erg van geniet tijdens deze feestdagen.

Voor het Nieuwe jaar wens ik jullie toe
dat er weer veel te genieten valt
van de grote en kleine dingen in het leven,
maar vooral van de Liefde die alleen maar
groeit wanneer je haar verspilt.


31 opmerkingen:

  1. Fijne jaarwisseling met de kleine Max en al het goeds voor 2008!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gezond en creatief 2008 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom je even een fijne jaarwisseling wensen. Alle goeds voor het komende jaar voor jou en je familie!!!
    Kom binnenkort weer bijlezen.
    enne, bedankt voor je borduurhulp afgelopen zomer. Ik heb de smaak te pakken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor al het moois,liefs,ontroerends lieve Corrie. Ik heb enorm meegenoten van alles wat je doet en wie je bent....tot in januari...goeie jaarwisseling met elkaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een goede jaarwisseling en een creatief en gezond 2008 gewenst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat zien de oliebollen er lekker uit.Wij hier in België kennen die traditie niet.
    Ik wens jou en je familie een fijne jaarwisseling toe.
    een gelukkig,gezond en creatief 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hap scrunch...mooie jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie ik je helemaal genieten van de mooie dingen om je heen en nu mooie schalen vol met heerlijke oliebollen . Mag ik eentje pakken , is er dan nog genoeg over ?
    Ik heb geen bol in huis en mijn bakker heeft nog wel de beste bollen gebakken van heel Zuid-Holland , maar zonder bollen in huis kom ik ook wel de drempel over en nu toch hier nog even bij je snoepen . Mijn moeder toverde vroeger de hele maand Januari nog oliebollen tevoorschijn .Wat stond ze dan te bakken uren lang in die keuken , maar ze waren heerlijk en er werden er heel wat uitgedeeld .Er was nog geen koelkast in huis dat kenden we in die tijd niet , maar een kelder waar alles zoveel mogelijk koel bewaard werd en dan die rijen met vanalles in weckpotten , groenten en veel fruit . Wat doen wij dan gemakkelijk .Ik heb in mijn leven veel gebakken maar nooit oliebollen .
    Wel veel oliebollen herinneringen zo . En weet je hoe ze die dingen bij ons in het dorp noemden , gewoon puffeties en soms heel ouderwets eulliekrabn .
    Dat was in Salland .
    En met deze jeugdherinneringen besluit ik dit jaar , ga met allen die je omringen vredig de drempel over en dan sta je aan het begin van een heel nieuw jaar , moge het je wel gaan en nog veel inspiratie krijgen de komende tijd . Heel veel dank voor de fijne logjes met zoveel moois telkens .
    Toch een heel bijzondere ervaring in deze moderne tijd met internet een blijde schare vriendinnen te mogen hebben met zoveel aandacht voor het schone borduur werk en al het andere wat er valt te beleven . Dag Corrie groeten aan je Jan en knuffels aan de kleintjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vééééél liefde, gezondheid en zegen meis !!!;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Adugh Corke, so lekker dese,ja.... mag ik zo'n bananengeval snoepen?

    Lieverd, ik ben zo blij dat ik je heb mogen leren kennen, van je logjes mag genieten! Dank je wel voor al het moois!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie,

    een hele fijne jaarwisseling met het kleine mannetje!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oohhh...Gien!!!! Mijn vriendin heeft het servies en zo ken ik het. Zó mooi!!!! Mimosa is mijn favoriet. Maar ik vind het ook wel heel leuk om 'losse' borden van verschillende serviezen te hebben. Je weet van elk logje weer iets moois te maken!!! En...natuurlijk heel veel goeds voor 2008!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GELUKKIG NIEUWJAAR CORRIE, kon niet eerder op de computer. Alles werkte niet maar nu wel. Wat ziet het er allemaal lekker uit. Bij jou is alles hard gegaan heerlijk toch, dan weet je waar je ze voor gemaakt heb. En alles wat wenselijk is voor 2008. Heel veel liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie..ik wens jou en iedereen die je dierbaar is een gezond, liefdevol en gelukkig 2008 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, voor jou en je dierbaren, alle goeds voor 2008!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er lekker uit. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad en wens je een goed 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij was vroeg uit de veren! Heerlijk zien jou oliebollen er uit! Jammer dat ik geen foto's van de mijne heb genomen. Het lijkt wel of we het hebben afgesproken, oliebollen, appelflappen en bananenflapjes. Heerlijk!!! Prachtige schalen heb je ! Ben even op die site geweest van dat porselein(of is het aardewerk?heb nog niet goed gekeken)maar wat een prachtige dingen staan daar op? Verder wil je alle goeds toewensen voor dit nieuwe jaar en dat de blog contacten nog lang door mogen gaan. Ook natuurlijk voor je familie alle goeds toegewenst. En dan morgen weer in het gewone ritme proberen te komen! Zal wel weer even wennen zijn. Hier gaan we de huiskamer in de komende weken leeg halen. Daardoor kan ik de 19e niet naar Utrecht komen. Jammer vind ik dat. Maar wie weet hoe we elkaar nog eens ergens treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Corrie, Alle, alle goeds voor 2008 gewenst. Voor jou en je gezin en voor een ieder die je lief is.Voor ons is het alweer volop genieten geblazen op je log!Heerlijk: je verhalen en de lekkernijen die zo echt de sfeer weergeven van deze jaarwisseling.
    lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekkurrrr, al die bolletjes! Ik heb niet zelf gebakken, maar oliebollen en flappen gekocht bij de (goede) kraam. Samen hebben wij het oude in het nieuwe jaar laten glijden en genoten van de tv. Heerlijk, ik heb allerlei lijstjes gemaakt voor het nieuwe jaar!!!! Ben erg benieuwd of daar wat van terecht gaat komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alle goeds in het nieuwe jaar, morgen de kerstboom weg en lekker aan de slag met nieuwe dingen.
    Ha, Betty heeft Lijstjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmmmm ziet er lekker en heel gezellig uit, maar ik heb al sinds een paar jaar (bewust) geen oliebol meer gegeten.

    Ik wens je veel gezondheid en handwerkplezier het komende jaar toe Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wens jullie een vrolijk eind en een goed begin en verder een jaar volkomen naar jullie zin.
    Het was in ieder geval een "lekker" eind bij jullie;die stapel bollen ziet er heerlijk uit!
    Ik kom af en toe eens piepen op de blogs, maar heb nog weinig vrije tijd met mijn nieuwe job. Hou mijn vrije tijd bewust meer om te handwerken dan om te computeren...maar ik zweef hier af en toe voorbij en geniet altijd met volle teugen!Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @DANKJULLIEWEL, voor al die lieve en goede wensen voor het nieuwe jaar en zo moet het toch helemaal gaan lukken! De laatste restjes van de oliebollen heb ik net buiten op het dak uitgestrooid voor de vogels en een hele zwerm meeuwen dook erop af, de kruimels blijven nu over voor de andere vogels en natuurlijk hangen er vetbolletjes in de tuin.
    We gaan er samen weer een mooi jaar van maken, veel mooie dingen maken en elkaar daarin bemoedigen en raad geven, elkaar inspireren vooral en daardoor onze levens rijk maken.
    MARIJNA, wat jammer dat ik je niet zal kunnen begroeten in utrect, maar alle begrip natuurlijk en heel veel sterkte, BETTY jij hebt niet alleen lijstjes gemaakt maar ook een hele leuke opdracht binnen, dus daarvan zullen we ook weer kunnen gaan meegenieten.
    MARCELLA, ik ga vandaag samen met Jan ook alle versieringen opruimen, wassen draaien en de koelkast uitruimen en dan met volle moed met de rest van mijn lijstje aan de slag, dat ijstje van mij moet ik maar eens op papier gaan zetten anders wordt het te druk in mijn hoofd, wijs besluit van jou.
    MARIANNE, ik vind het knap dat je bewust geen oliebol eet, het is maar goed dat het eten ervan geen gewoonte is voor meerdere gelegenheden in het jaar.
    Gelukkig lust ik eigenlijk alleen mijn eigen baksels, dus vaker dan 1 x per jaar zal ik niet in verleiding gebracht worden. Hoewel...gisteren heb ik een goede vriend wel een belofte gedaan om ze een keer tussendoor nog te bakken omdat hij deze keer helemaal geen oliebollen had gegeten ;- ))
    PETRA, jouw vriendin boft met zo'n mooi servies, hopelijk durft ze het ook gewoon te gebruiken, want het is zo jammer als dat ikn de kast zou blijven staan.
    ANJA en allen die zo graag op mijn blog komen lezen, ik dank jullie allen voor de belangstelling, hoe is het toch mogelijk dat iets dat ik zo echt graag voor mezelf doe ook voor anderen plezierig is en wat voegt dat nu juist zoveel toe aan mijn plezier in het leven. Heel veel dank voor alle lieve, leuke, serieuze reacties in het afgelopen jaar. Ik zal mijn best doen er weer iets goeds van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hmmm,lekker oliebollen!!

    Gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Corrie, een ontzettend gelukkig nieuwjaar voor jou en je hele familie gewenst. Moge 2008 jullie heel veel goeds en liefde brengen!!

    En wat betreft de oliebollen zat het bij jullie wel goed zo te zien!!! Ook erg mooi op die prachtige schalen! Nou vind ik zelf oliebollen afschuwelijk hoor, appelflappen vind ik dan wel erg lekker haha!!! En wat grappig die bananenbeignets, nog nooit van gehoord!

    Nou heel veel liefs,

    Lesley-Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooow jummie, lekker! Ik heb ze ook weer zelf gemaakt. Ik vind het een leuk werkje en oooooo zooo lekker.

    Oow en Les, ik had ook appelflappen gemaakt ;)

    Een supergoed 2008!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hmmmmmmm yummie, Corrie wat een heerlijk logje is dit... tong-, en oogstrelend!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Rein, Les, Bijtje en Juul, genoeg gesnoept ;- ), maar over de bananenbeignets het volgende LES, ik heb gewoon een banaan in vieren gedeeld en die door hetzelfde beslag als van de appelflappen gehaald en gefrituurd, zalig!!! Op naar het volgende logje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...