donderdag 20 december 2007

Friendship Sampler Bag

 


Hier zien jullie dan de reden waarom ik de laatste tijd zo weinig
van me liet "horen" op mijn weblog.
Wat heb ik hierop geploeterd en mede door jullie goede raad en hulp is hij gelukt:
 "The Friendship Sampler Bag".
Je ziet hier het vierde borduurstukje van "Prairie Schooler"
dat ik voor deze tas heb gebruikt.
De andere borduurstukjes van de tas zie je in het laatste stuk 
tekst van dit log.




Het is soms zo'n verrassing hoe alles samen lijkt te vallen voor het uiteindelijke resultaat.
 Zo bedacht ik me ineens dat er ook een hengsel aan bevestigd moest worden
om hem over mijn schouder mee te kunnen nemen en toen ik daarvoor
dus in de grote doos met bandjes ging zoeken kwam ik het band tegen
dat ik al minstens een jaar geleden voor een ander, veel kleiner tasje had gemaakt
van een lap linnen die ik van een buurvrouw kreeg
en waarop ik een eenvoudig zwart patroontje borduurde.




Ik vond het er perfect bij passen en dus naaide ik dat op een
zwart stuk band dat ik ook nog had liggen om het tot een stevig geheel te maken.
Toen moest ik nog een lint of koord bedenken om door het tunneltje te rijgen
zodat de tas gesloten kan worden en daarvoor vond ik een kettinkje
dat aan een tasje zat en gemakkelijk los gemaakt kon worden door een clip-sluiting
en vond ik ook nog eens twee oude oorbellen die een hartvorm
en een blauw steentje hebben.




Ineens was ie klaar!
De bodem heb ik uiteindelijk gemaakt van een cirkel die ik uit een deksel
van een IKEA-doos knipte en afdekte met cirkels van fiberfill.
Alles er netjes met de hand ingenaaid en daarop de voering bevestigd.
Deze tas is mijn laatste werkstuk voor het
en heb ik gemaakt als herinnering aan Els.




Het borduurstukje van de eerste foto bovenaan dit logje was ik
aan het borduren toen ik het telefoontje kreeg van haar man
dat ik afscheid van haar moest komen nemen.
De tekst is zo toepasselijk als maar mogelijk is.




De allerlaatste brieven die we voor dat afscheid aan elkaar schreven
en elkaar overhandigden heb ik overgenomen op stof
en die worden in dat vakje bewaard als eerbetoon aan
een prachtige vriendschap waaraan ik de mooiste, vrolijkste en warmste
herinneringen koester en die me nog steeds met grote blijdschap
vervullen als ik aan haar denk.


48 opmerkingen:

  1. Corrie het is een BEAUTY !!!!!!!!!gevuld met herinneringen aan Els.Oooo die oorbellen eraan,zo mooi !Ik kan ernaar blijven kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.S. De 7 tovermapjes voor de kleinkinderen zijn klaar plus nog 2 extra voor een vriendin. Het patroon kwam op het juiste ogenblik uit de computer rollen. Nogmaals dank daarvoor Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukt! En hoe! Geweldig Corrie! De band is ook prachtig. Ik dubbelklik steeds in een impuls op de foto's om nog beter te kunnen kijken, maar krijg dan een zwart vlak met de mededeling: "Image not available". Hoekom? (= Zuid-Afrikaans en stopwoordje hier thuis na de vakantie daar doorgebracht en de serie Stellenbosch, wel leuk woord in dit geval.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn hemeltje lief zeg Corrie,hoe doe jij het allemaal!!!werkeijk prachtig!!gefeliciteerd zou ik haast zeggen,wat een beauty!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och och wat prachtig is het geworden, met die hartjes er aan, en het bandje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Oh,oh,oh, haastige spoed is zelden goed! Ik hoop dat de foto's nu wel aanklikbaar zijn. Wat een hartverwarmende reacties meteen weer. Dank jullie wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moooiii ! Ik zie zoveel moois !
    Zie je nou wel hoe prachtig het is geworden .
    En de afwerking , super mooi .Ik kom alles nog beter bewonderen en lezen tot later !!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt helemaal schitterend! Corrie, complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héé Corrie net of we tikkertje aan het doen zijn .
    Lopen we achter elkaar aan te rennen . . . .
    Ik mis vijf pootjes . . .

    Je schouderband is zo prachtig en wat mooi als je de afwerking zo perfect maakt .
    Want dat zijn nu net de puntjes op de i !
    En dan nog de sierlijke uiteinden de voormalige hartoorbelletjes , ik zet een gouden kroon op je hoofd , met diamanten bezet !
    Wel even je hoofd stil houden en nu alleen heel waardig voorwaarts schrijden richting je volgende borduurproject . En schrik maar niet want dat mag wel wachten tot in het nieuwe jaar !

    Zo mooi in deze kersttijd een prachtig werkstuk afgemaakt en dubbel mooi met zoveel herinneringen die erbij horen .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mens(je) wat (((M*O*O*I))) !!!!!!;-)).

    Ik ben zo blij voor je dat het nu naar je zin is.

    Wat een waardevolle herinnering(en) in zo'n prachtig tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, wat een prachtig resultaat!!Wat zal je hier blij mee zijn. Ik ben er weg van. Nu kun je rustig naar de kerst toe!! Of heb je nog meer in de afmaak aanbieding? Hier is alles (op de boodschappen na) onder controle. Nu merk ik wat een rust de vut kan geven. Ik geniet hier elke dag van. En vermaak me uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat een prachtig resultaat!!Wat zal je hier blij mee zijn. Ik ben er weg van. Nu kun je rustig naar de kerst toe!! Of heb je nog meer in de afmaak aanbieding? Hier is alles (op de boodschappen na) onder controle. Nu merk ik wat een rust de vut kan geven. Ik geniet hier elke dag van. En vermaak me uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sorrie Cor, maar ik kreeg een foutmelding en toen stonden er ineens twee reacties van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi geworden, Corrie. De kleuren zijn zo goed: het zwart en licht blauw van de stof en dan de borduurwerkjes, echt schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige tas.Zit heel wat werk in zo te zien.
    Het is een juweeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, dit is zó mooi geworden!
    Er is zoveel prachtigs te zien en met de herinneringen zal dit voor jou een heel waardevol tasje zijn en blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi Corrie en ik blijf het bijzonder vinden dat jij zo positief erop kunt terugkijken!!Ipv het gemis voorop te stellen ,mooie herinneringen koesteren ,heel knap...ik ben nog niet zo ver...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. supermooi tot in de details, een echt Corrie project dus,heel mooi ,heel lief aandenken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, hier wordt ik echt helemaal stil van!!!! Dit is in alle opzichten geweldig!! Het ontwerp, het aandenken aan Els en de uitvoering! Het 'geploeter' is het dubbel en dwars waard geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is werkelijk prachtig geworden. Alle lof, en wat een goede oplossing voor de bodem.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MIEN, wat goed dat je klaar bent met de mapjes. Echt knap hoor zoveel van die werkstukjes maken in zo korte tijd! Leuk werk is het hè! Ben heel benieuwd hoe ze ze vinden.
    NEELTJE, Alles sal reg kom ;- ) De foto's zijn nu wel aan te klikken.
    DEES en ANNEMARIEKE en WILLEKE, dankjewel! (^-^)
    GERRIE, dankjewel voor het schitterende kroontje en de pootjes komen meteen weer bij je terug. Wij hebben vandaag ook alle boodschappen in huis unnen halen, zo heerlijk. Nu maar genieten van kerststukjes maken, een lekkere wandeling en genieten van onze kleindochter die bij ons logeert. En...ik ben al met het volgende borduurwerk begonnen ;- )
    MARIAN'NE, lief van je (^-^)
    MARIJNA, wat vind ik dat heerlijk voor je, dat je zo van de VUT geniet, het had toch ook anders kunnen zijn. Maar ja, wij met onze hobby's vevelen ons nooit en genieten is een levensdoel, toch! Ja hoor, alle werkstukken zijn af en klaar en finito, nu hoef ik alleen maar te denken aan waneer ik weer rustig verder kan met mijn volgende werkje, ben er al mee begonnen en in alle rust, fijn is dat hoor! Zelfs de boodschappen zijn sinds vanmiddag ook binnen, heerlijk. Geen sorry, zulke gezellige berichtjes mpgen minstens twee keer, heb ik trouwens ook vaak.
    BETTY, KATRIEN, MARIA, dankjewel, ja ik ben er inderdaad heel erg blij mee, het is helemaal wat ik ervan hoopte dat het zou worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat mooi Corrie en ook zo'n mooie manier om met het verlies om te gaan. Echt heel bijzonder!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @HILLY, Els en ik hebben het zo goed afscheid kunnen nemen en het was ook een proces van jaren. Uiteindelijk had ik er vrede mee omdat zij het ook had, ze kon en wilde niet meer. Het was een verlossing en die gunde ik haar zó. Het gemis blijft, maar de pijn ervan steeds zachter en ja, ik probeer heel erg in haar geest te herinneren, vooral het mooie en goede, dat is helemaal zoals zij het zou willen. Het kost tijd Hilly en we zijn ook niet allemaal hetzelfde in ons voelen en ook de situatie is altijd verschillend. Het komt goed, ook voor jou!
    BERTHI, wat een mooi compliment en dat van jou als bedenker van het Hartenproject, dankjewel.
    ANNITA, dankjewel en voor die bodem is er heel wat versneden en weggegooid, maar nu is het dus o.k. :- )
    PETRA, dankje en ja, ik ben heel blij dat ik het hele proces van verlies zó heb kunnen verbeelden, dat helpt enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi!!! Fijn dat het helemaal goed is gekomen met je tas!! Het ziet er super uit en dan het verhaal erachter maakt het helemaal heel bijzonder!! Het bandje is er erg mooi bij. Goed gedaan, meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, ik vond dit borduurwerk al mooi in je vorige log.
    Maar als ik dan je laatste zinnen van dit log lees en nogmaals naar de eerste foto kijk, dan word ik stil.
    Dit is zo mooi, en speciaal en bijzonder.
    En het geheel was al zo mooi in je vorige log.
    En nu is het tasje helemaal klaar en zo mooi met de hartjes, met het band.
    Beautiful.
    Ik hoop dat er bij de expositie ook wat "uitleg" bij dit mooie tasje komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie, misschien heeft het tasje je met al 'het geploeter' nog meer tijd gegeven om eventjes heel intens terug te zijn bij Els.

    Het is zo M*O*O*I*!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie wat mooi,schitterendt gewoonweg, en als herinnering zo waardevol.ik zal nog vaak naar ditlogje van je komen kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hartbrekend mooi! Wat moet het veel voor je betekend hebben er zo je hart en ziel in te leggen, gevuld met fijne herinneringen. Het is echt een monumentje.Het tasje is een afspiegeling van wie je bent: een mooi en gaaf mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn, ik kan de foto's nu aanklikken en bewonderen. Wat een mooie kleur blauw heb je voor de voering, de bies en het sierband! En de brieven die je op stof hebt overgenomen (geborduurd? geprint?) maken van een mooi voorwerp een persoonlijk monumentje.

    Dit alles maakt, dat ik vandaag de rust zal zoeken om mijn lieve vriendin, die 19 jaar geleden overleed te herdenken. In deze tijd, rond kerst, was ze ernstig ziek en vlak na nieuwjaar is ze overleden. Ik heb als aandenken een guitige foto, waarmee ik haar lach, haar stem en haar bewegingen weer kan oproepen en haar horloge.

    De doden leven net zolang als er mensen zijn die hen in gedachtenis houden èn hun naam blijven noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie hij is prachtig geworden. Zoveel details en zo mooi gemaakt. Ook heel speciaal dat er voor jou een dierbare herinnering aan vastzit.
    Ik hoop dat je hem veel en met plezier zult gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit is een innig, liefdevol memoriam en is de verstoffelijking van pure zielsverbondenheid. Je draagt je vriendin in je hart, en dadelijk over je schouder mee... Overlijden hoeft geen begrenzing te zijn.

    Ik ben stil van de zorgvuldigheid waarmee je dit gemaakt hebt, en vind het ook tegelijkertijd écht Corke. Ik ben ietsje minder stil over het handwerk:

    CORKE IK VIND HET

    *P*R*A*C*H*T*I*G*

    (stopt megafoon en misthoorn weg)

    Voor mij wordt dit het topstuk van de expo van B-ness dadelijk.
    Niet vanwege het supermoois wat de anderen maken, maar vanwege
    alle betekenis eromheen. Dit ráákt.

    I bow deep.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. schitterend corrie, zoveel prachtig borduurwerk en zulke mooie details.
    Gemaakt met een mooie herinnering. Ik hoop dat je de tas met heel veel plezier zult gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat is je tasje mooi geworden, fijn dat je door de inspiratie en tips van je lezers het helemaal naar je zin hebt mogen afronden.
    Ik ben stil van de betekenis die je eraan gegeven hebt en ik vermoed dat je voor deze tas een heel speciaal plaatsje in gedachten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Corrie, wat is dit een geweldig mooi werkstuk geworden. Zoveel prachtige details, zoveel prachtige herinneringen; je vriendin Els heeft voor altijd een plek in je hart, dat is wel duidelijk. Ik begrijp goed dat je even "stil" was op je weblog, maar hier word ik dan weer stil van. In deze tijd van jaaroverzichten (waar ik overigens niet zo dol op ben omdat je dan vaak een grote dosis narigheid in korte tijd aan je voorbij ziet trekken) is een jaaroverzicht van jouw werk niet zo'n gek idee. Als ik door je weblog heenwandel realiseer ik me weer hoeveel mooi handwerk er uit jouw handen komt. Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik altijd heel erg geniet van de zorg waarmee je bezig bent met je handwerk en daaraan gekoppeld de mooie verhalen die er vaak achter steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @DANKJEWEL allemaal voor jullie mooie en ontroerende reacties. Die maken mijn tevredenheid over dit tasje compleet.
    WILMA, wat fijn dat je dat bandje ook leuk vindt, daar twijfelde ik eerst nog zo over.Het is nog ietsje te lang en ik moet hem nog even iets korter maken, is zo gebeurd.
    FLEUR, dankje, maar ik weet nog niet of er een titel of omschrijving verlangt wordt voor onze handwerken. Dat zou voor vele werkstukken wel erg leuk zijn er zijn vaak verhalen verbonden aan de dingen die met zoveel liefde en zorg gemaakt zijn. Ik hoop met jou dat het er allemaal bij genoemd gaat worden.
    INGRID, dat was zeker zo, ondanks de moeite heb ik erg genoten van dit handwerk en ik heb vaak aan jullie quiltsters moeten denken, tjonge wat deed dat innaaien van die bodem en voering zéér aan mijn vingers. Ik kan niet omngaan met een vingerhoedje en dan krijg je dat.
    MARLIES, wat leuk dat je hier ook bent komen kijken en je bent van harte welkom, iedere keer opnieuw.
    ANNET, wat een mooie en lieve reactie, fijn dat ik je naam weer zie staan :- )) Het tasje voelt inderdaad en is ook bedoeld als een monumentje. Ik heb gisteren de moeder van Els verteld dat ik het heb gemaakt en ik ga het haar binnen kort laten zien. Zij woont vlak bij me en zal dat heel erg fijn vinden.
    NEELTJE, Neeltje wat mooi dat jij ook zulke fijne herinneringen hebt aan je vriendin en ik hoop dat je door dit alles even met blijdschap terug kunt denken aan de mooie dingen die jullie samen deelden. Vriendschap is een heel kostbaar goed en waard om altijd te gedenken.
    Het zoeken naar al die stofjes kostte veel tijd maar dat heb ik er zo graag voor over, dan wordt het ook helemaal zoals ik het bedoelde. De moeite wordt bijna altijd omgezet in tevredenheid. Ik kijk straks nog even hoe dat speciale printpapier voor stof heet. Ik schrijf je dat nog.
    JUUL en ANNELIES, dankjewel!
    DIJN, van jouw misthoorn en megafoon, maar vooral wat je erdoor roept word ik ook helemaal stil. De teksten die op de borduurwerken staan en de betekenis ervan voor mij gelden voor iedereen die de waarde van vriendschap kent en ik hoop ook dat het te voelen is voor anderen die ernaar kijken.
    MARCELLA, alleen al ernaar kijken geeft me plezier, dus het zal zeker ook fijn zijn om hem te gebruiken, wat een goede tip was dat van je voor de bodem, het was zoveel makkelijker dan dat geknoei met de naaimachine. Het gaf me ook rust om zo op de hand alles erin te naaien én een zere vinger ;- )
    NOOR, zo is het, een speciale plek krijgt het tasje. Door alle goede tips en raad is het een tas geworden waarbij ik ook altijd zal denken aan de hulp en het meedenken van jullie allemaal.
    MARIAN, wat doet me jouw reactie ook goed, zo fijn om te weten dat juist datgene wat mij zóveel plezier geeft ook voor anderen fijn is om te zien en te lezen. Daardoor ga ik met nog veel meer plezier verder met bloggen. Wat zijn we toch een inspiratie voor elkaar, dat verwonderd me iedere keer opnieuw mateloos. Heel veel dank voor jouw overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie, ik gaf je aan hoe ik het zelf zou doen. Ik kan prima met de naaimachine overweg maar bij zulk mooi handwerk waar al zoveel tijd in zit lukt het me niet om op de machine nog iets te presteren zonder dat de vlammen me uitslaan ;)
    dat zijn ook de momenten dat ik ga knoeien :)
    De tip van Marian voor een jaaroverzicht zou ik zeker in overweging nemen ( erg leuk voor ons ;) Ik doe het al sinds ik blog dus dit wordt mijn derde jaar. Het is een enorme opsteker voor jezelf om te zien wat je allemaal hebt gemaakt in een jaar. Dit jaar was mijn produktie niet zo groot omdat ik sinds juli met een pijnlijke en stijve schouder zit. Toch valt het me straks waarschijnlijk weer reuze mee als ik zie wat ik toch nog heb gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie, wat een schitterende tas is het geworden en zo mooi gemaakt.
    Alles klopt dan in 1 keer.
    Zo zie je maar weer het kan echt.
    Een pronkstuk op de tentoonstelling in Eindhoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je hebt hier een heel mooi aandenken aan aan je vriendin.Ik denke dat ze glimmend vant trots kijkt naar je.Ik sluit me bij ingrid aan.Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie ik kom gauw even kijken naar Je prachtige Tas.
    Wat is hij geweldig mooi SUPER.......
    Goed opgelost ik ben erg trots op je, zie je maar dat je meer kan dan je gedacht had. Wat is hij mooi geworden en helemaal af. Geweldige herinnering aan ELs. Heel mooi al heb je er pijnlijke vingers aan over gehouden, dit is het waard geweest voor jou en de gedachten aan Els. Wat zou ze dit leuk gevonden hebben volgens mij. Misschien kijkt ze mee van boven, en geniet van alle reacties. Ik zie hem gauw in januari.
    Morgen meer tijd SM gaat morgen naar huis en dan weer naar de volgende. Foto's van sneeuw gemaakt zo mooi vandaag morgen kom ik hier op terug bij mij. Veel liefs en heel veel plezier van deze mooie prachtige super geweldige TAS met herinneringen aan een geweldige lieve vriendschap.
    Van een hele mooie vriendschap van twee geweldige mooie lieve vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Al je lieve reacties gelezen, dit moet je toch goed doen. Slaap lekker Corrie, ik ga ook mijn bedje op zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. wat mooi!
    prettige feestdagen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik kan er alleen maar heel stil van worden, zó mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Corrie, dank voor je mooie kerstgroet. Ik wens jou goede feestdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. adembenemend mooi!
    Een echt pronkstuk!! Bijna te jammer om te gebruiken...zo mooi :-)
    Bedankt voor de lieve kerstgroet.Aan jullie ook een vrolijk eind en een goed begin en een nieuw jaar volkomen naar jullie zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat is het mooi geworden en de gedachte er achter maakt het nog een keer zo mooi. Een dikke kus voor jou X

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Aan allemaal, dankjewel!!! Wat een reacties zijn hier al opgekomen en nu nog meer, het maakt het zo compleet allemaal, echt een afronding van een heel bijzondere periode in mijn leven.
    ELLEN, :-))
    MARCELLA, wat jij schrijft heb ik nu zelf ook ondervonden. Ik ging het afraffelen op de naaimachine en toen ik voor de rust koos, ging het in één keer goed.
    Van de week heb ik eens naar mijn handwerken van het afgelopen jaar gekeken en stond versteld over de hoeveelheid werkstukken die ik heb gemaakt, Marian en jij hebben helemaal gelijk, het is heerlijk om dat te doen. Misschien maak ik er wel een speciall fotomapje van om af en toe in te bladeren.
    Ik geloof vast dat het voor jou ook mee zal vallen!
    ELZA, waar ik eerst twijfelde ben ik nu zo tevreden dat het gelukt is.
    LYNDA, jij en Ingrid hebben helemaal gelijk en zeker heb ik het idee dat ze haar duim naar me omhoog steekt en dan zie ik haar koppie weer voor me.
    JOSE, meis wat heb je het toch druk en ik hoop echt dat er fijne rustige dagen voor je aanbreken na al het voorbereidend werk. Dankjewel voor je enthousiaste en lieve reactie en ik hoop dat je goed geslapen hebt vannacht.
    INGE, wat leuk om jouw naam weer eens te zien staan, jij ook fijne feestdagen.
    CONNY, dank :- )
    ANNITA, dankje voor je goede wensen, wat een bijzonder kaartje was het hè! Ik geniet er zelf ook steeds van.
    CLAUDIA, eigenlijk heb ik nog geen idee of ik hem vaak ga gebruiken, maar ik móest hem gewoon maken en dat is al voldoende.
    JANET, dankjewel! (^_^) X

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...