woensdag 26 december 2007

Ellen's Werk deel 2



Vandaag deel 2 van het werk van Ellen van wie jullie
ook al het een en ander bij Berthi hebben gezien.
Ze werkt gewoon rustig door en er komt veel mooi borduurwerk uit haar handen.
Ik vind het heel leuk dat ze ook mee doet aan het Hartenproject van Berthi,
nu kunnen we samen naar Utrecht en gezellig bijpraten in de trein.
Ellen en haar man hebben het de afgelopen maanden heel druk gehad
met het vernieuwen van hun keuken en hij maakte
daarvoor dit prachtige bordenrek




waaraan ook het blauwe hartje van Ellen hangt




Maar er is nog meer moois door Ellen gemaakt zoals dit prachtige stukje werk
uit het boek van Ellen van Damme "Dentelles et Rubans"




 Het staat voor de foto op een heel lief stoeltje van Ellen
dat al heel oud is maar opnieuw gestoffeerd.
Ik vind het een plaatje!
En natuurlijk ook nog een paar detailfoto's van het borduurwerk ...






 ... waarbij ik me realiseer dat ze geen echt mooi beeld geven
van het borduurwerk, maar het zijn zulke donkere, grijze dagen
waardoor ik het moeilijk vind om met mijn cameraatje echt goede foto's te maken.

Ik wens jullie nog een fijne 2e Kerstdag en voor daarna
weer heerlijke gewone dagen waarvan wij ook weten te genieten
omdat we altijd wel iets moois te maken heben...



 


20 opmerkingen:

  1. Corrie wat mooi van Ellen, Prachtig werk Ellen wat doet ze veel. Weer een geweldige log. Dat stoeltje en bordenrek ik ben verliefd,wat is dat mooi gemaakt.
    Dat blauwe hart heb ik in het rood gemaakt voor het harten project van Berthi. En dat schilderrij in het rood super leuk,ik moet ook opschieten om het op tijd af te krijgen. Vandaag nog maar even flink door werken. Corrie nog een fijne tweede kerstdag toegewenst.Veel liefs Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig allemaal ,erg leuk om te zien...tot straks in Utrecht dan samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi werk van Ellen hoor.En ook zo fijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat stoeltje vind ik snoezig! Ja alles eigenlijk. Dentelles et Rubans heb ik ook, heerlijk boek is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh allemaal zo mooi !!!!!!! ik word helemaal verliefd op die hartjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie ,Ellen wat mooi, wat een prachtige kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij de eerste foto denk ik; ohhhh wat mooi ..... hartjes.
    ( echte hart lover)
    Maar dan lees en kijk ik verder en zie nog veel meer.
    Het is allemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi borduurwerk van Ellen. En dat stoeltje!!!Wat een liefje is dat. Haar man heeft werkelijk een pracht van een bordenrek gemaakt. Bedankt voor je leuke foto's in deze donkere dagen. Op naar de jaarwisseling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!
    :o)

    Dat borduurwerk op de eerste foto (het rode) vind ik zo geweldig leuk...
    ... lieffffff allemaal.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, erg fijn dat we bij jou van Ellens werk mogen genieten. Ellen, ik geniet echt van de foto's van je werkstukken. Ik val voor de rode hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja natuurlijk val ik voor de rode hartjes. Maar dat weet iedereen natuurlijk al. Erg mooie foto's!!! Fijn dat wij van Ellen haar werk mogen meegenieten, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOO Corrie wat heerlijk dat je ons laat meegenieten van dit mooie werk van Ellen.
    Ellen PRACHTIG !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie ik heb het door gegeven aan Berthi, Maar ik dacht dat ik dat al gedaan had , is dus mis gegaan.
    Vandaag een mailtje gestuurd naar haar. Bedankt dat je het doorgaf aan mij. Lees momenteel niet alle Weblogs. Liefs Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twee kerstlogjes maar liefst ;) ik heb een boel bij te lezen, heb de pc niet eens aan gehad. Fijn dat jij samen kunt reizen met Ellen, da's wel zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Hallo allemaal, dankjewel allemaal voor jullie reacties! Ik praat maar even een beetje voor Ellen, die zal in het weekend wel reageren denk ik. Ik vind het altijd heel leuk om ook werk te laten zien. Ik kom bij hen thuis (niet bij alle gastbloggers) en dan zie ik zulke prachtige dingen hangen en staan en dan vind ik het zo leuk om er meer mensen van te kunnen laten genieten en vooral aan jullie die het zo weten te waarderen. Dus heel graag gedaan.
    JOSE, doe je best, het komt vast goed met je hart.
    HILLY, zo leuk dat je ook komt en balen dat ik jouw naam niet zag staan JUUL, net als een aantal anderen, wat jammer dat we jullie niet kunnen begroeten, is er nog hoop?
    Ach met zoveel mensen die meedoen kan natuurlijk niet iedereen, logisch.
    MIEN jou gaan we zien!
    MARCELLA, ja die kerstlogjes...dat komt zo, wij hebben ons kerstfeest al op kerstavond de 24e gevierd, dus daarvoor vloog ik als een gek door het huis en door het dorp om alles voor elkaar te krijgen voor alle gasten. De 1e kerstdag zwaren we uitgenodigd door onze oudste zoon en schoondochter, maar die werden allebei ziek, dus ineens zaten we twee dagen met een boek en ik ook nog met een handwerkje op schoot, heerlijke dagen gehad. Dus toen heb ik er ook maar een logje of twee bij gemaakt, een mens moet toch wat met zijn vrije tijd ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ach Corrie, gelukkig dat je ondanks dat toch een fijne kerst had en ik hoop dat zoon en zijn lief weer aan de beterende hand zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Marcella, het was toch een mooie kerst en morgen gaan we alsnog bij zoon en zijn lief eten. Ik heb mosterdsoep gemaakt met gerookte forel en appeltaart toe en zij maken sushi,een beetje vreemd bij elkaar maar volgens mij wel lekker (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie deze foto's zouden zo in een mooi handwerkblad kunnen staan, zoals de oude Ariadne,...
    Bedenk me net dat wij met z'n allen door het bloggen een prachtig handwerkblad maken,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corke, hoihoi meis. Eindelijk kom ik toe aan her en der bijlezen. Druk met zolder verbouwen, en wat steekjes hier en daar, lekker eten met deze en gene en dan weet je het wel.
    Ik ben wég van het werk van Ellen. EN van Ellen haar DH, wat wat is DAT een mooi bordenrek. Super!!! Leuk om jou en Ellen de 19e te mogen ontmoeten, ijs en weder dienende!

    Ik kom je een prachtige jaarswisseling toewensen, en een in alle opzichten gezegend 2008, lieverd. Tjoem tjeplok, Corke!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hallo corrie

    ik kwam terecht op jou blog eigenlijk was ik aan het zoeken voor een mooie bordenrek en ik kwam uit op die van jou!

    ik ben van plan om ook zelf een bordenrek te maken
    ik vondt zo mooi, ik heb net mn hele keuken verbouwd in de landelijke style en edaar past deze mooi in!

    als ik zo brutaal mag zijn wil ik heel graag de afmetingen, welk materiaal,en hoe je het precies gemaakt hebt, weten.

    hij is echt super mooi!!

    alvast bedankt MVG Michael

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...