dinsdag 4 december 2007

De zak van Sinterklaas!




Kijk eens wat er bij ons voor de deur stond! Sinterklaas heeft de zak met cadeautjes alvast bij ons gebracht, dan kan Max er vandaag nog mee spelen. Morgen gaat hij alweer naar huis en Sinterklaas wil altijd dat kinderen vooral véél spelen. Max slaapt nu nog even, maar als hij straks wakker wordt mag hij gaan uitpakken.




Het borduurwerkje op de voorkant is een patroon van ons aller Janet .
Ik heb ook het bijbehorende Zwarte Piet patroon,
maar het bleek'veel meer werk te zijn dan ik aanvankelijk dacht om dit borduurwerkje van Sinterklaas te maken, dus Zwarte Piet komt later wel.
Het mooie bruine linnen waarop het bevestigd is
kreeg ik vorige week van mijn zus Ria.
Zij had een grote tas vol prachtige lappen stof die ik mocht meenemen
en kon er nu meteen gebruik van maken.
Degenen die vanavond of morgen Sinterklaas vieren,
wens ik een heerlijk avondje toe!


30 opmerkingen:

  1. Wat is die zak mooi geworden!!!
    Heel veel plezier met het uitpakken samen met Max!!

    Wat een lekkere en bijzonderetjd is het toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Corrie!!!! Wat zal Max blij zijn om zo'n mooie zak uit te mogen pakken. Je borduurwerk ziet er prachtig uit!! Het kost vaak veel meer tijd dan je denkt zo'n borduurwerk. Ook al lijkt het klein!!! En zwartepiet komt volgend jaar wel weer van pas.Een gezellige avond jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och leeeeeuuuuuk! Ik dacht gelijk: Nenne, en inderdaad. Mooi contrast, dat rood met dat donkere bruin. Fijne Sinterklaasje gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sint zak,zal max zeker leuk vinden als ie hem mag uitladen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om het borduurwerk dat Janet heeft ontworpen hier op de zak te zien. Zo kijk je er meteen weer anders tegenaan en zeg nu zelf, welk kind krijgt zo'n mooie zak ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg Corrie!!! Leuk dat Max zijn kadootjes in zo'n mooie zak krijgt...die jute 'koopzakken' vind ik soms zo lelijk. Ik weet dat het veel werk is, ben ook aan het borduren (de 5 hartjes van Majorie Massey). Dat is alles in 1 kleur maar oef...wat veel werk!Ik vind dit Klaasje helemaal leuk geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor Max!
    het borduurwerk is prachtig, echt een mooie Sinterklaas zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie Sintzak, Corrie. Je verzint ook wel erg leuke dingen! Ik heb vroeger wel zo'n gekochte jutezak gebruikt, later werden dat rieten manden. Maar dit is wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is die zak mooi!
    WAUW!
    Prachtig!
    Ik heb deze patronen ook (ik kan natuurlijk geen Sinterklaaspatroon weerstaan), ze zijn zo leuk, en jij hebt het heel erg mooi toegepast.
    Geweldig Corrie, Sinterklaas is volgens mij heel erg blij met jouw hulp.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi patroon van Sinterklaas. En heeft Max genoten van het uitpakken? Ja, dat kan bijna niet anders! Het is zo'n spannende tijd voor kinderen,voor sommige kinderen zelfs té spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuk borduurwerk !!! en wat een idee om die op de zak te doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi zak, daa zul je nog jaren plezir van hebben. Fijne sinterklaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk om het borduurwerk voor een pakjeszak te gebruiken. Erg leuk, hoe vond Max hem?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo Sinterklaas heeft er aardig op los geborduurd Corrie ;) Wat zal Max het mooi vinden!!! En ik ben benieuwd hoe hij alle cadeautjes vindt! Een hele fijne Sinterklaas gewenst en hopelijk heb je het gisteren ook geweldig gehad!!! Liefs Les

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooo Corrie ik kom weer veel te laat om dit moois te zien,iedereen heeft het allang gezien. Super mooie Sint zak die is over jaren nog in gebruik, maar wat een werk Corrie. Ik weet het nu ook door mijn borduurwerk. Dit kost tijd maar het werk waard.
    Ik vind hem S.U.P.E.R. Fijne Sint avond iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OO wat een leuk idee !!!

    En zo heeft je mooie borduurwerkje een mooie bestemming !!!
    (dan in een lijstje:-)).

    EN was hij nieuwsgierig wat er in zat !!!?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lees net bij Berthi van het treintje, LEUK !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haaaa Corke!!! Wat een snoeperige zak is dit geworden..., enig dat borduurtje erop! Max zal de zak inmiddels wel ontdekt hebben... veeeeeel plezier allemaal vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Dankjewel allemaal voor jullie complimentjes en voor de goede wensen voor een heerlijk avondje.
    Gisteren was ik Max na zijn slaapje beneden aan het aankleden en achter hem op de stoel stond de "zak". Ineens zag hij hem, keek even naar mij en wees met zijn vingertje naar Sinterklaas. Daar ging hij met zijn neus bovenop zitten en kuste hem. Nou dan mag je best een cadeautje hebben. Helaas kan ik jullie geen foto's meer laten zien, maar die zijn wel gemaakt. Ik durf het niet meer zo goed, omdat ze op Google afbeeldingen komen en dat is niet voor iedereen "heilig" zoals het voor ons is. Maar geloof me dat hij het enig vond. Er zat niet veel in want hij was net jarig geweest en we vieren onze pakjesavond eigenlijk alleen maar Kerstmis de laatste jaren. Nu met Max breekt voor ons een heerlijk nieuw tijdperk aan waarin we het Sinterklaasfeest weer met hem en zijn papa en mama kunnen vieren. Hij kon zijn vier pakjes goed overzien en ging er heerlijk mee spelen. Nu gaan Jan en ik even relaxen, de kleine man slaapt als een roos en ik maak een schaal met echt Sinterklaaslekkers met een flinke pot thee erbij en hebben wij ook nog een Sinterklaasfeestje samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, wat heb je dit mooi gedaan.
    En wat leuk, dat je direct al iets van die stoffen kon gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Fleur, dankjewel en eigenlijk is die stof heel erg kostbaar, maar deze Sinterklaaszak wordt hopelijk jarenlang gebruikt en dan is hij het waard vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, op dinsdag 26 feb, of zat, 8 mrt wordt er een lezing over Maria Sibylla Merian gehouden in het Rembrandthuis in Amsterdam, om 11.00, georganiseerd door de Vrije Academie.Er is dan een tentoonstellingmet collecties van haar en dochters van oa Windsor Castle en de hermitage.....iets voor jou toch zeker?

    Enne wat een bijzonder mooie zak van sinterklaas had je weer gemaakt,heerlijk@!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk, zo'n mooie zak!! Ik kwam vroeger niet veel verder dan gewoon jute.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Hilly, wat een geweldige tip, hij staat in mijn agenda, nog in mijn oude weliswaar helemaal achterin op de laatste dag van dit jaar. Daarop schrijf ik voorlopig alle afspraken voor het volgende jaar. Dankjewel en heel lief dat je aan me dacht!
    ANNITA, wat geeft het of het jute is of linnen, dat zou ik er niet voor gekocht hebben, het gaat tenslotte om de inhoud. Ik had ineens het idee gekregen om voor het broduurtje een andere bestemming tevinden dan een schilderijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi corrie, wat heb je een mooie zak gemaakt zeg, het staat zoal gezellig.Wat leuk dat jullie samen met dit mannetje zo genoten hebben.Heerlijk.Wat betreft je probleem hierboven met je reticule kan ik je helaas niet helpen wie weet schiet me nog iets te binnen.Ik vindt het wel een hele mooie herinnering aan je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige zak van de Sint!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, wat leuk dat je het patroon van Janet zo hebt verwerkt voor de zak van Sinterklaas. Een geweldig idee van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @LYNDA, de oplossing is binnen dus je hoeft niet meer mee te denken over de tas, maar dankjewel voor je reactie en compliment.
    WILLEKE en MARGA, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind hem helemaal geweldig, wat een fantastisch idee weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...