vrijdag 2 november 2007

L'Arche de Noé




Hier is ie dan eindelijk, de Ark voor Max!
De titel van dit logje heb ik ter ere van de ontwerpsters in het Frans geschreven,
maar op het borduursel staat in onvervalst Nederlands "De Ark van Noach".




Ik ga jullie de Ark vanuit allerlei hoeken laten zien,
want ik krijg er geen genoeg van om naar te kijken,
net als toen ik voor de eerste keer de foto's in het boek zag
waarin het patroon voor deze Ark staat.
Ik merk steeds duidelijker dat cartonnage naast borduren mijn hart heeft
en het duo Sylvie Castellano en Sophie Delaborde hebben de sleutel
tot de perfecte combinatie voor deze twee technieken ontdekt.



 
Het zoeken naar de juiste stof is eigenlijk nog het meeste werk geweest
en het liefste had ik dezelfde stof van het patroon uit het boek gehad,
maar na urenlange zoektochten op internet en hulp van anderen is dat toch niet gelukt.
 Uiteindelijk ben ik heel tevreden met het golfjesmotief op de stof die ik
heel simpel kocht bij De Dekenkist hier heel dicht in de buurt.
Tijdens de zoektocht naar de juiste stof heeft José me heel enthousiast
een tip gegeven voor "Ark-stofjes" die ze had gevonden bij deze winkel
waar zijzelf regelmatig haar handwerkspullen koopt.
Ik kocht daar twee stoffen, maar achteraf paste het stofje
waar alle dieren op staan, toch niet echt bij het borduursel op deze ark.
Toen ik gisteren de laatste hand legde aan de Ark bleek ik niet genoeg van het
blauwe linnen van het borduursel te hebben waarmee ook de bodem
van de ark bedekt moest worden en kwam de tweede stof die ik via Jose kocht
héél goed van pas, het is een enig stofje, met plankenprint,
dat er helemaal bij past naar mijn smaak.




Hier nog een bovenaanzicht om het borduursel goed te kunnen zien,
het is met één draadje DMC-garen geborduurd over 2 draden evenwave
en dat geeft een leuk ouderwets, beetje antiek effect.
De dieren zijn van het bekende merk Schleich en ik kocht ze bij de
mooie speelgoedwinkel De Houten Trein in Alkmaar.



 
Als laatste nog een foto van de achterkant van het dak
waarop ik "Voor Max" heb geborduurd omdat Max dit cadeau
op 17 nov. a.s. voor zijn tweede verjaardag krijgt.
Ik vond het leuker dan een leeg vlak.
De mooie wielen kocht ik bij Marz Kreatiek in Alkmaar.
De Ark is bevestigd op een houten onderstelletje waaraan de wielen
zijn bevestigd, het huisje en het dak zijn losse elementen en zo heb ik
gisteren dus eindelijk ook weer eens de workmate, boor, zaag en hamer
ter hand genomen en dat beviel me uitstekend.
Op nu naar het volgende project uit dit prachtige boek...


63 opmerkingen:

  1. Corke, je overtreft je zelf weer es een keertje. WAT een prachtig project, dit! Ohhhh, wat super, wat geweldig, wat knap knap knap dat je dit hebt kunnen maken! Ik zie Max er al helemaal mee spelen... Jaaaa, dit is zo'n cadeau dat generaties in de familie zal blijven denk ik. Maak je foto's van zijn toet als hij het uitpakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet mijn oog !!!!!!!!!!
    Prachtig , prachtig zooo mooi !
    En een knap werk heel mooi van kleur , het is echt af .
    Noach zal het zeker goedkeuren .
    Weet je als ik ergens een borduur met de ark zie dan denk ik onmiddelijk aan jou !
    Dit zal met vreugde door Max ontvangen worden .
    En ik denk dat het wel z,n hele leven bij hem zal blijven .
    Dat is zo leuk en een bekroning voor je werk .
    Mag ik je een goeie raad geven zet maar alvast een flinke pot thee , want het zal hier druk worden , iedereen wil de ark zien .
    Goeie tip voor het weekend , maak een wandeling naar het log van Corrie . Ze exposeert haar ARK !!
    Ik kom wel even wat brengen voor bij de thee , hoef je daar geen zorgen over te hebben .
    Want je moet natuurlijk voortdurend uitleg geven .
    Ik kom weer gauw terug . . . .!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooo Corrie .......hiervoor zing ik uit Mary Poppins
    superformiweldigeindigfantakolosachtig .........GRANDIOOS !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat ontzettend leuk! Die diertjes er in ook! Mooi gemaakt. Max is vast ontzettend trots op jou! Het ziet er echt prachtig uit...! Fijn weekend!! xxxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, ik zou wel wat willen zeggen, maar ik weet niet wát, ik ben sprakeloos!
    Dit is áf! Het is zo mooi, het formaat van de dieren is perfekt. Je mag heel trots zijn op jezelf.
    Dit is zo'n waardevol cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk Corrie ,het is zo mooi geworden ,wat een prachtcombinatie van verschillende technieken ,zo super uitgevoerd,die plakjesstof ook ,erg mooi allemaal .wat heerlijk dat ie op tijd af is.
    wat leuk voor max om zoiets cadeau te krijgen zeg...hopelijk gaat het vele jaren mee met heel veel speelplezier....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht van een creatie.En Max zal er wel heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo mooi! Max zal in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    Mijn mond valt open wat
    MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat leuk gedaan Corrie en wat knap.
    Wat een hoop werk en wat S_C_H_I_T_T_E_R_E_N_D resultaat.

    Vanmoddag zat ik in een oude ariadne te kijken en zag ook een leuke Ark en dacht meteen aan jou. Maar deze is vele malen mooier.

    Ben benieuwd hoe hij het zal vinden, maar dat zit wel goed denk ik.
    Je hebt er mooie beestjes bij gevonden.

    Nu nog even lekker zelf van genieten

    (psss en natuurlijk even mee spelen ;-)))).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig, Corrie! en wat heb je het ook mooi op tijd af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. GEWELDIG!!!Zo, dat moest even met hoofdletters. Wat ziet het er prachtig uit!!! Daar zal je kleinzoon heel veel plezier van hebben. Enne, nu kan je er zelf nog even mee spelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dit mooi gemaakt.
    De dieren erbij, de bijpassende mooie stofjes, het geheel.
    Wat een speciaal cadeau.
    Ja, vergeet in je enthosiasme van; hoe zal Max reageren, niet om foto's te maken.
    Beter, deze te laten maken door een van de anderen, zodat jij echt goed zijn ogen kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, nu is het mijn beurt om met openmond naar jou werkstuk te kijken! In één woord GEWELDIG!!!!
    Wat zal Max daar fijn mee kunnen spelen! Wat zijn de stofjes mooi bij uitgezocht. Kan me ook wel voorstellen dat dat een beetje lastig was. Je hebt vaak iets in je hoofd en is niet altijd voor handen. Met cartonage zou je ook een poppenhuis kunnen maken!!! die dieren van Schleich zijn heel mooi. Nogmaals....prachtig, ik kom bij jou ook niet uitgekeken. die giraffe naast de Ark, krijgt hij die ook? Het is namelijk een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ademloos heb ik naar de foto's zitten kijken...
    wauw...
    Zooooo mooi en zooooo liefdevol gemaakt.
    :o)

    (...en alles wat hierboven ook al is gezegd/t...)
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig Corrie, wat zul jij tevreden zijn; het ziet er schitterend uit. Van dit soort prachtige zelfgemaakte cadeaus heb je zelf zoveel plezier vooraf, ik kan me voorstellen dat je er zelf geen genoeg van krijgt om naar je super werkstuk te kijken. Dit is zo'n verjaarscadeau wat vast nog heel lang in de familie blijft en waar met plezier mee gespeeld zal worden. Fijne verjaardag straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Dankjewel allemaal voor jullie heerlijk enthousiaste reacties. Jullie snappen hoe dol ik op dit boek ben en dat ik enorm blij ben met zulke prachtige voorbeelden voor het maken van deze dingen waar ik helemaal dol op ben.
    DIJN (^-^) xxx
    GERRIE, heerlijk je lekkers bij de thee en kiedereen is welkom voor een koppje mét!
    MIEN, dat woord heb ik nog nooit gehoord, leuk!!!
    LES, ik ben ook bij jou geweest en genoot van je foto's
    MaRIA, hiermee heb je het al helemaal gezegd :- )
    HILLY, die tweede reactie komt me bekend voor en dank ;- )
    KATRIEN, dankjewel!
    INGE, wat fijn om je naam weer te zien, ik kom gauw bijlezen bij je!
    MARIAN'NE, hier heb je een kaakdoek en wat heerlijk zo'n reactie van jou *Ü*
    BERTIE, dank en ik heb ook bij jou heel wat bij te lezen zag ik al.
    INGRID R, jouw naam ook al in hoofdletters en dank voor de jouwe
    FLEUR, heel goede tip om anderen foto's te laten maken.
    MARIJNA, de giraffe van pluche kreeg ik ooit van Els en als Max hier naar toe komt staat de giraffe altijd voor het raam op hem te wachten en dat al vanaf zijn geboorte. Ze heeft nog een heel mooie foto kunnen zien van baby Max met deze giraffe. Wat een poppenhuis van cartonnage betreft...kijk eens hier http://www.vaneeuwenhobby.com/ even naar specials gaan en scrollen naar beneden.
    JUUL, liefde is het juiste woord, het zit in ieder steekje en hoekje.
    MARCELLA, dankjewel, we gaan de kleine man een mooie verjaardag bezorgen met veel plezier en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh Corrie kan weer opnieuw beginnen.
    Had een heel verhaal geschreven.
    Ik vind hem prachtig,en weet wat je bezig bent geweest naar stofjes zoeken. Maar je had het niet beter kunnen doen PRACHTIG gekozen. Dit is veel rustiger dan die andere die je had besteld. En wat mooi gemaakt. Ik ben verliefd, en ik weet wat dit voor werk is om te doen. Maar hij is zo mooi geworden.
    Wat zal Max hier blij mee zijn en zijn ouders ook.
    Hier kan hij nog jaren mee spelen voor dat hij er te oud voor is. En dan krijgt hij een mooi plaatsje op de kast of er in met raampjes er voor dat hij er altijd naar kan kijken. Dit is iets waar hij altijd verliefd op blijft en later zijn kinderen weer mee laat spelen heel voorzichtig dat er niks mee gebeurd. Dit gaat van generatie mee op generatie.
    Heerlijk dit, en ja dit zijn prachtige boeken ik heb mij ook weer laten verleiden. Ik wacht in spanning.
    Ik heb dit moois gisteren moeten missen omdat mijn man vrij was en wij met zijn drietjes de bossen in zijn geweest heerlijk genoten Lekker gewandeld mooie foto's gemaakt later meer hier over.Corrie ik ben ontroerd zo mooi vind ik dit.
    Met heel veel liefde door jou gemaakt.
    Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Jose, dat is iedere keer weer balen als er een bericht verdwijnt. Maar voor mij heb een heel lief berichtje geschreven. Wat fijn dat jullioe zo heerlijk hebben gewandeld, het is steeds zulk heerlijk weer, wij komen ook net terug van een wandeling naar het dorp en terug. Er is markt op zaterdag en dan is het zo gezellig in het dorp. De wegen ernaar toe zijn een feest van prachtige herfstkleuren aan ale bomen en struiken en ook dikke pakken blad op de straat. Er groeien nog overal bessen aan de struiken, ik heb een paar foto's gemaakt om straks als het winter is nog even te kunnen nagenieten. Nu hebben we net thee gezet en er iets lekkers bij gekocht dus het weekend begint al goed. Morgen lekker uit eten bij mijn neef en nicht en hun gezin, is altijd heel gezellig. Dankjewel voor je inzet bij het vinden vn de stofjes en één ervan is helemaal het goede gebleken. Fijn weekend Jose en alle anderen ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Raad is wat ik vanmiddag gekocht heb !!

    Ark dieren, niet zulke mooie als jij. Maar leuk genoeg vooral de giraf. Mijn kleindochter heeft er gelijk vanmiddag mee gespeeld.

    Ja, misschien ook eens een ark maken !!!?:-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WAT MOOI!!!! Ik wordt er stil van en mijn mond valt open.Oh wat zal max dit leuk vinden en wat lief dat jij dit voor hem maakt.Echt corrie, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi gemaakt!!!! Ik dacht dat hij ingelijst zou worden.....wat is dit mooi gemaakt. Wat werk jij netjes zeg!!!
    Fijn weekend Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, wat leuk die site. Ik zag dat ze ook op de handwerkbeurs in Zwolle komen. Ik herinner me dat ik ze daar dit jaar ook gezien heb daar. Komend jaar ga ik wat beter bij ze kijken. O o o o, kartonage vind ik ook leuk om te doen. !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dit mooi geworden Corrie!
    Ik ben een tijdje niet langs geweest en zie zoveel leuks bij jou! Mooie boeken, gezellige sfeerlichtjes. Ik heb het een beetje gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooooh....Corrie...hij is werkelijk prachtig geworden! Hier moet je kleinzoon heel zuinig op zijn en altijd bewaren! Want het is echt een pronkstuk geworden. Mijn dikke complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. P*R*A*C*H*T*I*G

    Corrie, je bent een S*U*P*E*R*O*M*A

    :O))))))))))))))))))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ MARIAN'NE, wat leuk zeg dat je ook diertjes hebt gekocht, kinderen zijn er dol op, ik heb de oude nog van onze jongens, die horen bij een houten boerderij die ze ooit van mijn ouders kregen. Die ga ik binnenkort eens opknappen want er mankeert het een en ander aan. Je hoeft helemaal niet ingewikkeld te doen om een ark te maken, als je een boodschappendoos beplakt met plaatjes van dieren is het al goed, je verteld het verhaal erbij en hun fantasie doet de rest.
    LYNDA, ik ben wel benieuwd wat hij zal doen als hij hem krijgt.
    Wie weet tilt hij het huisje ervan af en gaat zelf in het karretje zitten ;- )))
    WILMA, goh, jij dacht dat ik hem ging inlijsten? Dat zou volgens mij een saai schilderijtje ziojn geworden, nee dan zou ik de kleuren anders gekozen hebben denk ik, gelukkig maar dat het dan een ark is geworden hè?! ;- )
    MARIJNA, het is echt ook iets voor jou volgens mij, zo precies als jij gewend bent om te werken met je kastjes zou je dit zo kunnen doen. Ik zie jouw nog wel eens aan de slag gaan met karton en stof.
    JOKE, wat leuk dat je er weer bent en ik moet zeggen dat je volgens mij niet zoveel hebt gemist, de sfeer die je nu in de logjes ziet hoort echt bij deze tijd en dat stimoleert me dan ook nu pas weer helemaal om zo'n sfeer neer te zetten.
    ASTRID, dankjewel! Ja, ik hoop zeker dat hij nog lang mee kan gaan, vuil van kleefhandjes en zo is niet erg, maar ik hoop wel dat hij heel kan blijven zodat hij er later nog naar kan kijken.
    INGRID, *Ü* bloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie, wat heb je een prachtige Ark gemaakt. Door neer te schrijven hoe je alle delen bij elkaar hebt gekregen en door je foto's krijg ik er een heel goed beeld van. Prachtig gewoon. Welk kleinkind wil dit niet krijgen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb in het verleden wel kartonage gedaan met Japans papier. Ik zal die doos wel eens op mijn blog laten zien! Ik ben ook een papiertjes gek,alles wat met papier te maken heeft vind ik ook leuk. Je had er gisteren eigenlijk ook bij moeten zijn. Jij zal ongetwijfelt ook genoten hebben. Maar als we binnenkort de bijeenkomst hebben van het harten project, komen we elkaar denk ik wel tegen. Dat lijk me heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dag Corrie,
    Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd. Ik vroeg me steeds af wat je aan het maken was: een borduurwerk of een ruimtelijke ark van Noach. Ik snapte er niks van. Maar nu is alles duidelijk: het is van allebei!! Heeft Max hem al gezien of hebben wij een voorproefje? Je hebt wel 3 keer voldoening van je werk. Eerst terwijl je er mee bezig was; nu je het aan ons laat zien; en tenslotte wanneer Max het krijgt en er mee gaat spelen! Heerlijk! Ik wens je veel genoegen ;-)

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind hem helemaal geweldig. Ik heb bijna een week lang niet op de weblogs kunnen lezen (te druk, teveel te doen, allemaal leuke dingen, maar toch) en het is een hele klus om dat "bij te werken".
    Wat een klus zul je aan de Ark gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie waar komen de houten wielen, of karretje vandaan. het zijn de zelfde houten wielen als uit het boek. Heel mooi vind ik deze, en de dieren er bij prachtig ik moet iedere keer weer even komen kijken.
    Zo mooi is het gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Dankjewel ANNELIES, ik zou er nog veel meer over kunnen vertellen en soms denk ik wel eens dat het leuk zou zijn om foto's te maken tijdens het maken van zoiets, maar ja, dat is misschien wel heel erg saai om naar te kijken.
    MARIJNA, lijkt me heel leuk om die Japanse cartonnage eens te zien, ik heb hier namelijk ook twee boeken staan met cartonnagepatronen waarbij alleen met papier wordt gewerkt, prachtige dingen staan daar in, maar het lijkt me heel erg moeilijk om dat mooi te krijgen.
    We gaan elkaar zeker een keer zien, lijkt me enig!
    NEELTJE, kijk daar heb ik dan geen idee van dat er ergens iemand zich zit af te vragen wat ik nu met mijn ark bedoelde. Dankjewel voor je berichtje. Max heeft hem gisteren via de laptop van zijn pappa en mamma gezien. We hadden een telefoongesprek en toen zei ik dat ik de ark klaar had en dat hij op mijn web-log stond. Zij meteen kijken met Max en toen hoorde ik hem heel enthousiast roepen: "Kar!" Ik moest zó lachen! Daarna allerlei kinderzinnetjes die niemand verstaat, maar ik hoorde zijn enthousiasme door de telefoon, dus ik denk dat hij het heel leuk zal vinden als hij hem ook in zijn handen krijgt.
    MARGA, je bent er weer! We willen allemaal ook heel veel en moeten daarbij ook nog heel veel. Dus leuk dat je even kwam kijken.
    Het was zeker een klus, maar toch veel minder dan het naaikistje dat ik een tijd geleden maakte, dat was nog veel meer werk. Misschien heb je het al gezien maar hier staat het:
    http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/06/cartonnage_brod.html
    JOSE, de wielen heb ik in een hobbywinkel in Alkmaar gekocht en het houten onderstelletje heb ik zelf gemaakt van een houten vierkant latje (weet niet hoe dat heet) bij de doe-het-zelf-winkel in ons dorp, is niet moelijk en was zo klaar. De tekening daarvan staat ook bij het patroon in het boek. Wat leuk dat je hem zo leuk vindt en steeds komt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh, Corrie, was is de ark mooi geworden. Wat een werk is dit geweest! Maar Max zal er dol op zijn, ik zie zijn verbaasde gezichtje al!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is hij leuk geworden, super!!!! Een mooi kado! En ook zó mooi gemaakt.En weet je wat ik ook zo leuk vind.....Florijn is ook 17 november jarig!!!! Hij wordt dan 7! Leuk hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Pak mijn boek erbij, Ja klopt ik heb hem nu beter bekeken. Mijn Frans is zo slecht maar cm staan erbij.
    Ik vind deze zo mooi hou alles heel goed in gedachten. Ooit wil ik dit ook maken voor mijn kleinkinderen als ze er komen. Dat weet je dus nooit.
    Als ik de wieltjes tegen kom zal ik ze kopen, tegen die tijd zijn ze oud verkleurd Hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat ontzettend mooi en wat zijn de stofjes er geweldig bij. Max zal er vast heel blij mee zijn, nu natuurlijk en later is het een heel mooi aandenken aan zijn oma. Dit wordt vast een familie stuk, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @BETTY eigenlijk viel het werk wel mee, zoals ik hierbiven al schreef was het naaikistje veel en veel meer werk. Maar ik ben er zeker wel een tijdje mee bezig geweest, zo'n heerlijk werk en vooral nu het geen buitenweer meer is, klim ik graag weer naar mijn heerlijke hobby-zolder om dit werk te doen. Ik verheug me ook op Max zijn toetje.
    PETRA, ik mis je web-log nog steeds (hierna zal ik proberen het niet meer te zeggen) maar ik vind het wel heel leuk dat je nog steeds om een hoekje komt kijken. Wat leuk dat Florijn op dezelfde dag jarig is wat een mooie naam trouwens. Alvast een heel fijne verjaardag toegewenst Petra.
    JOSE, als je de ark ooit gaat maken Jose, houd er dan rekening mee dat je de vloer (op mijn ark met het plankenstofje bedekt) pas gaat leggen als je de bak aan het houten onderstel hebt bevestigd, anders zie je de spijkertjes. Daarom had ik ook tekort blauw linnen, dat zat er bij mij al op toen ik de bak nog moest vastmaken. Dus maar een tweede vloertje gelegd en dat is uiteindelijk ook een veel leuker resltaat geworden. Misschien worden de wieltjes ook wel ouder als je ze met donkere was insmeert of met olie, ik zal straks eens een stukje proberen aan de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Janet, dankjewel en ik hoop inderdaad dat hij lang mee mag gaan, dat zou ik echt leuk vinden. Zo niet, maakt oma er nog een. Daar denk ik toch al aan omdat ik hem zelf ook zo leuk vind (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ben weer komen kijken, Ik vind hem zo prachtig.
    Tegen die tijd kom ik een keertje op les bij je. Dat zal lachen worden ik heb die gele latten stof al in huis,
    hoef ik tegen die tijd niet te zoeken naar stof. Lachen vind je niet. Ja ik vind hem prachtig staan bij dat blauw, zo op de bodem.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ooooooooooooh, zo schitterend, mijn toetsenbord is al ondergekwijld ........... alle gekheid op een stokje: je ark is ontzettend gaaf !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @JOSE, je bent van harte welkom voor een "workshopje" Ark-maken ;- )) Serieus hoor, het lijkt me heel leuk om dit door te geven en anderen ook helemaal enthousiast te zien worden voor cartonnage. Leuk stofje is dat hè, met die latjes en spijkergaatjes.
    MARY, dankjewel, ik kom gauw weer een ronje maken e bij jou/jullie langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo Corrie,

    de ark is echt heeeeeel mooi geworden zeg! Leuk zo om al die verschillende handwerktechnieken te combineren.
    Gaaf dat de diertjes ook binnen kunnen staan.

    En wat zal Max er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Anja v.d.Boogaard5 november 2007 om 23:24

    Hallo Corrie, wat een liefdevol cadeau heb je gemaakt voor Max! Volgens mij ben jij héééél goed in cartonnage, borduren en andere handenarbeid! Heerlijk om zoiets moois te maken voor je kleinzoon. Dat hij er maar héééél lang mee zal spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heerlijk ik verheug mij er al op, in het nieuwe jaar doe ik dit beslist een keer. Als het beter weer word kom ik een keer naar je toe. Dan is het langer licht, Serieus ik doe dit geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. oh wat prachtig die ark! En zoveel verschillende technieken...wat een creatief stukje arbeid!
    Max zal héél lang zoet zijn hiermee en uren speelplezier beleven...het is echt iets dat de fantasie van een kind prikkelt.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zwaaiiiii! :o)
    Ja Corrie, maak er nog één voor jezelf, hij is zooooo prachtig!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. ... en dan stap voor stap foto's maken...
    Als dát geen goede 2e reden is???
    ;o)

    Want dat is heus niet saai, gekkie, daar leren we toch van.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Corrie ik heb de boeken ook binnen gekregen, NOEL au coin du feu geweldig wat mooi. IK ben verliefd op dat kastje op blz 24 -25 prachtig. Die kerstbomen op 55 -56 kerstsok op, 45. Heerlijk boek smullen.
    Tendre NOEL die poppen en beesten Smullen hoor.
    Dank je wel dat je dit liet zien in je vorige logje.
    Heel blij mee. Ik ben zo'n boeken mens, Niet lang op moeten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @ELLEN, het is de combinatie die mij ook zo aantrekt.
    ANJA, wat ik doe, doe ik met ziel en zaligheid en dat werkt blijkbaar goed. Mislukkingen herstel ik geduldig omdat ik zó graag het eindresultaat wil bereiken.
    CLAUDIA, jij weet veel van allerlei technieken, dank dus voor je enthousiaste reactie.
    JUUL, ik zei juist vandaag tegen Jan dat het me zo leuk lijkt om dit met anderen te doen, dus wie weet wat er gebeurt. Ik vond op internet een Franse site waar een cartonageliefhebster ook allerlei foto's van haar werk laat zien.
    Dus het wordt inderdaad gewaardeerd. En ik doe het dan in het Nederlands ;- )) dat scheelt.
    JOSE, ik pak even de boeken erbij.... oh ja, ik dacht al dat je dat bedoelde, wat een dotje hè! De kerstbomen had ik ook al gespot, die kleuren zijn vooral heel erg mooi, dat heldere groen, rood,wit. Ahun, die kerstsokken...die ga ik waarschijnlijk in 10-voud maken, iiieeeeeks!!! Veel werk en ik moet nog zo veel. Heerlijk dat je nu ook lekker kunt snuffelen in die boeken en ik kijk uit naar een cartonnage-klus die we samen kunnen doen volgend jaar. Misschien een beginnetje aken met het kastje van pag. 24 ??? Ha,ha, wie weet wat er mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. In één woord SCHITTEREND. Dit zal heel bijzonder zijn voor Max. Mijn vader maakte eens een houten Ark voor mijn kinderen en ze hebben er veel mee gespeeld. Zo'n speciaal cadeau is heel unek voor kinderen heb ik gemerkt. Wat leuk dat je Schleich dieren hebt gekocht. Die zijn ook zo mooi. k heb er hier een paar staan. Omdat ze anatomsch zo goed zijn, gebruik ik ze wel eens als voorbeeld voor mijn houtsnijwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Goed, de i-toets van mijn toetsenbord weigert wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. @ANNITA, wat mooi dat jouw kinderen ook een ark hadden en nog wel zelf gemaakt door je vader, heb je die ook nog? Dan zouden we die dolgraagwillen zien. En die eekhoortjes heb ik er ook bij gekocht Annita, maar ze waren naar verhouding een beetje te groot, dus die heb ik ter decoratie op een houten bordje neer gezet bij mezelf. Ik heb gekeken en het is inderdaad gewoon JOUW eekhoorn van de wandelstok, wat leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. OOOOOoooooch, wat mooi! Dat wordt een erfstuk! En ook die 'klassieke' beestjes erbij.... schitterend zeg....Wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. ... en ik krijg hier ook niet genoeg van!! Zoooooooooooo moooooooooooooi!! Max zal hier ontzettend blij mee zijn. Van de week vertelde je me nog dat Max zo had genoten van de beesten van de website van Happy Horse. Dit is nog veel mooier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Corrie, nog van harte gefelciteerd met de verjaardag van Max. Hoe vond hij de mooie ark, heeft hij er al mee gespeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  57. MARIA, dankjewel! Hij vond hem prachtig, het huisje en de dieren gingen er af en toen was het voor hem een prachtige kar ;- ) Later met de dieren en het huis erop ook helemaal goed, maar veel drukte iv.m. visite, dus het spelen komt later wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo Corrie, deze ark is inderdaad prachtig!! Wat mooi om verschillende technieken samen te gebruiken. Ik hou deze ark zeker in gedachten, wie weet komt het er ooit nog van. Cartonnage is iets wat ik nog nooit geprobeert heb en het lijkt me leuk om dat toch eens te doen! Bedankt! Ik ga nog even verder op je blog kijken wat je nog meer voor moois hebt!
    Groeten, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ha! ik heb je ark gevonden! prachtig! ik heb het boek ook - misschien maak ik deze Ark ook wel eens - ooit ....

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...