vrijdag 16 november 2007

DMC Pochette Chelsea



Het mapje is klaar en wat heb ik dat met veel plezier gemaakt!
Dat komt vooral door de mooie frisse kleuren die ervoor zijn gebruikt
en daarom heb ik het mapje ook met een vrolijke roze stof gevoerd:
Colour Kazoo ontworpen door Gail Kessler.
Het mapje zelf is geborduurd op een Jobelan Evenwave.



 
Op het klepje is een figuur geborduurd met 1 draadje garen
over 1 draadje "linnen". Ik had mezelf beloofd dat nooit meer te hoeven doen,
maar voor dit ontwerpje móest ik het toch omdat het zo mooi is.




Het is allemaal erg meegevallen.
Er zit wel een fout in die ik meerdere keren heb geprobeerd
te herstellen, maar beter dan dit heb ik het niet voor elkaar gekregen.
Ik vind het wel goed zo! Ik weet nog niet waarvoor ik het mapje
zal gebruiken, misschien gewoon om naar te kijken,
daar is het mooi genoeg voor. Degenen die het borduurpatroon
 graag willen hebben kunnen me mailen. Ik heb er speciaal
toestemming voor gevraagd aan de dMC Group en ook gekregen,
het is namelijk niet meer te koop. Op de DMC site
staan heel veel leuke gratis patronen zoals velen van jullie al weten,
je hoeft je alleen maar gratis aan te melden en het downloaden kan beginnen.




 

Voor degenen die nieuwsgierig zijn geworden
naar de diverse spulletjes die op de eerste foto in en rondom
het geborduurde mapje te zien zijn...de sieraadjes komen alweer
van Ank en Wieta en de heel oude wensbrieven en -versjes ook,
die zitten in een met echt hout of bamboe beklede map
die ik hier laat zien en daarover schrijf ik in een volgend logje meer.


42 opmerkingen:

  1. Ah Corrie wat prachtig gemaakt! Je bent een bekwaam styliste geworden met al die leuke spulletjes van Ank en Wieta. Of was je dat met je eigen spullen ook al, misschien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NEE kan niet bestaan hé, zoiets MOOIS !!!!!!! :-)))))).

    G*E*W*E*L*D*I*G*

    Zo sierlijk en fris van kleur.
    En dat kleine 1 over 1 plaatje erop, knap hoor !!

    Het past zo mooi bij al die spulletjes, ja echt pracht foto's zo.
    Dat is vast om ons te verleiden om heel hard om het patroon te gaan roepen.

    (((IK WIL HET OOK )))!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh Corrie ,wat mooi ,ik was er vanaf het begin al gek op ,wat een mooie kleuren zeg!!Wat een mooi etuitje is het geworden ,juist met dat roze aan de binnenkant en dat verfijnde ruitje erop...erg bijzonder.Het doet me zelfs denken aan de antieke binnenzakken (zie fotootje laatste HzG , ook zo mooi gebloemd)Heel erg mooi....leuk ook dat je die moeite hebt gedaan voor dat patroon...groeten ,fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gemaakt Corrie. De spulletjes die je erbij laat zien zijn helemaal in stijl. Heerlijk om te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie ik ben er helemaal stil van, wat is dit mooi echt wat voor jou.
    Prachtig met zo veel liefde gemaakt. Sieraadjes van
    je vriendinnen staan er prachtig bij.
    Jij bent een kei in foto's maken en etaleren.
    Super Geweldig. Ben verliefd op het werk van jou zo knap gemaakt. heeeel mooi!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi gemaakt!!!
    De kleuren zijn heel mooi. Vond het meteen al erg mooi!! Inderdaad erg veel werk over 1 draadje maar het resultaat mag er zeker wezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat is dit prachtig !!!!
    Ik vind de kleuren en de motieven zooo mooi .
    Ik kom weer gauw langs , jammer toch dat een dag maar 24 uren heeft .
    Ik kom tijd tekort . Een heel druk weekje na alle gebeurtenissen . Wat kreeg ik hier overal een steun . Geweldig , ik ben er heel dankbaar voor . Jij ook heel veel dank voor al je liefde rondom mij !!!
    Nooit kunnen denken dat er zo,n hechte vrienden club kon ontstaan .
    En nu ik weer probeer overal alles te bewonderen , kan ik gelukkig volop genieten .
    En dan hier je prachtige borduurwerk .
    Ik kom terug , ik kom weer gauw .
    Ik ben niet zo vlug ter been , maar op internet ren ik toch weer snel naar je toe .
    Een heel fijn weekend gewenst samen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat een prachtig juweeltje heb je gemaakt!!! En al die kleine steekjes op het klepje! De kleuren zijn inderdaad heel mooi, maar de combinatie met voering is subliem bedacht door jou. Kortom: weer een reden om maar te blijven doorborduren, want dit moois maakt heel hebberig!!! Bedankt voor de inspiratie en de mooie foto's. Fijn weekend gewenst en lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig gemaakt, dat ene foutje vergeef ik je graag. ik heb ernaar gezocht, maar kon het niet vinden. Wat leuk, die armbandjes en hangertjes die erbij liggen. Ik herken ze uit de spullen van mijn ouders. Mijn vader gaf mijn moeder bij hun verloving in de oorlog een armbandje met uitgezaagde wilhelmina dubbeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt snoeperig geworden! Kan ik goed zien hoe hij moet worden, ;-) !!!! Met het klepje open is het ook leuk, maar dan zie je niet dat je met 1 x 1 geworsteld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie,wat een prachtig mapje !
    En allemaal zo fijntjes geborduurd.Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. *P*R*A*C*H*T*I*G

    Het is zo fijntjes, echt een kunstwerk(je).

    Corrie, ik wil heel graag het patroon! Lijkt me geweldig om zoiets een keer aan mijn (schoon)dochters te mogen geven, met een familiesieraad erin gestopt,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wondermooi! En hoe je het hebt gefotografeerd is helemaal Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Dankjewel allemaal! BERTIE, ik vind het altijd al leuk om mijn spullen een beetje leuk uit te laten komen, ze op te laten vallen of ze de plek te geven waar ze naar mijn gevoel horen. Ik kan dan echt genieten om ernaar te kijken. Ik denk dat ik daarin ook naar een soort evenwicht zoek, soms ben ik aan het schuiven en verplaatsen tot ik zeker weet dat het goed voelt en dan kan het om een paar boeken of een stel servetten gaan, maakt niet uit. Heerlijk om te doen.
    MARIAN'NE, ja hoor het kan wel en vooral, jij kunt dat ook, dus het komt eraan!!! ;- )))
    HILLY, die foto in de HzG heb ik gezien en dat vond ik ook zo'n mooi stukje door het kleurgebruik. De moeite voor het patroon bestond uit een mailtje en dat werd heel snel erg aardig beantwoord en het patroon lag enkele mdagen later uit Frankrijk al in de bus.
    ANNELIES, over die spulletjes heb ik even na moeten denken en ben toen maar in mijn "schattenkast" gaan graaien en vond die mooie oude plaatjes en armbandjes.
    JOSE, wat lief van je en ja, foto's maken is voor mij een groot deel van de pret, vooral het moment als ze op de laptop in het groot te zien zijn en dan in Picasa een beetje bijwerken qua formaat en licht enz.
    WILMA, dat 1 over 1 viel nogal mee omdat het evenwave is waarop het geborduurd is, erg fijn linnen is wel heel akelig werken, dan schuift de draad soms onder het linnen naar een plek waar ik hem niet wil hebben. Ik borduur in dit geval altijd hele kruisjes.
    GERRIE, wat fijn dat je zoveel steun hebt ondervonden en nog hoop ik en het verrast mij ook met hoeveel warmte de digi-vrouwen met elkaar omgaan, ik geniet daar net als jij heel erg van en het doet mij ook goed. Fijn dat je daar zoveel steun aan hebt, we zijn dan wel digi-vrouwen maar wel echt mensen van vlees en bloed en met hart en ziel. Jij ook een heel fijn weekend Gerrie.
    ANJA, ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat ik niet borduurde en ik hoop het nog lang te kunnen doen, het uitzoeken van de voering was deze keer zo klaar, ik wist al dat ik roze wilde en we hebben een heel mooie quiltinkel in ons dorp, dus ik hoefde maar naar die ene kleur te zoeken, toch had ik nog geluk, want ik zag een heel klein lapje en dat was niet genoeg, maar ze had in haar grote volle tas, die al klaar stond voor een beurs, nog een groter stukje van die stof zitten en dat roetsjte ze er zo uit.
    ANNITA, voor de muntenverzamelaars is datgeloof ik een ramp die uitgezaagde munten, maar ik vind het prima, leuk hè dat we op elkaar logs zoveel herkennen uit ons eigen leven en onze jeugd. Ik zie het foutje nog steeds zitten en vond een tweede op de foto, maar het maakt me niet uit.
    ANNEMARIEKE, ik blijf klepperen ;- ))), maar ik vind de voering ook echt mooi. Het is echt heel leuk om te borduren, dus.....nee hoor, soms is het alleen al fijn om te weten dat een patroon er ligt en kan het nog jaren duren voor het gemaakt wordt of nooit, is ook goed.
    KATRIEN, het ziet er zelfs fijner uit dan het is, het is helemaal geen fijn linnen of zo, maar het ziet zo zo fijntjes uit door het ontwerp. Er is zelfs nog een tweede versie van, maar ik weet niet hoe die heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @INGRID, wat een leuk idee om een familiesieraad hierin weg te geven. Het patroon ga ik vandaag scannen en het komt eraan.
    MaRIA,dankjewel, het fotograferen vind ik erg leuk en ik was ook heel blij met de foto's. Ik heb op zolder een grote lap donkergroen fluweel liggen en daarop kwam het allemaal mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Práchtig mapje! En omdat ik Ingrid's idee ook zo leuk vind (ik heb twee dochters) zou ik graag het patroontje van je willen ontvangen...
    Alvast hartelijk dank.
    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt al heel veel oh''s en ah's gekregen, Corrie. Wat zal ik nog toevoegen? Ik vind de frisse kleuren erg mooi en de schikking van de bloemen in het rechthoekige kader.

    De laatste foto met die fragiele plaatjes en dito borduurwerk en dan als contrast dat doorleefde krantenpapier (de teksten...!): prachtig ge'style'd. Wat een schik zul je gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. corrie, wat een schitterend mapje, de kleuren, de patroontjes: prachtig. Natuurlijk wil ik ook graag het patroontje van je ontvangen. Als je tijd hebt, want ik geloof dat ik niet de enige ben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kijk bij mij de lichtjes gaan verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend mooi corrie! Ook zo leuk dat het een mapje is! En die kleuren, zooooo mooi met elkaar! Je zult wel super trots op jezelf zijn!!!! Helaas kan ik niet borduren...als ik het leer zou ik graag ook zon mooi patroon maken!!

    Bedankt voor het leuke bericht op mn weblog!!! Ik heb het Nederlandse boek helaas nog niet kunnen kopen, maar ik heb natuurlijk de Engelse al gelezen en weet hoe het eindigd!! Wat geweldig dat je nog niks hebt gelezen, nu kun je alles achter elkaar lezen!! Wat lijkt me dat leuk om te kunnen doen... dat alles nog nieuw is!! Hoewel ik moet toegeven dat ik elk boek nog steeds met plezier lees en elke film nog steeds super leuk vind!!! Alvast veel plezier!!!

    xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend mooi corrie! Ook zo leuk dat het een mapje is! En die kleuren, zooooo mooi met elkaar! Je zult wel super trots op jezelf zijn!!!! Helaas kan ik niet borduren...als ik het leer zou ik graag ook zon mooi patroon maken!!

    Bedankt voor het leuke bericht op mn weblog!!! Ik heb het Nederlandse boek helaas nog niet kunnen kopen, maar ik heb natuurlijk de Engelse al gelezen en weet hoe het eindigd!! Wat geweldig dat je nog niks hebt gelezen, nu kun je alles achter elkaar lezen!! Wat lijkt me dat leuk om te kunnen doen... dat alles nog nieuw is!! Hoewel ik moet toegeven dat ik elk boek nog steeds met plezier lees en elke film nog steeds super leuk vind!!! Alvast veel plezier!!!

    xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dat er mooi uit!!!
    Groetjes Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig mapje en mooi die sieraadjes ....... Ik vind de bamboe beklede map ook heel mooi, ben benieuwd wat voor mooi verhaal daar bij komt ...
    (Ik heb nu wel het decembernummer van de Marie Clairs Idees bij de AKO zien liggen .......)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie,
    ik vond het al zo mooi toen je eerder wat liet zien van dit borduurwerk.
    En nu is het af en is het een tasje; help :-)
    en wat mooi, met deze inhoud.
    Heerlijk, dat je daat later wat meer van laat zien, over gaat vertellen.
    De voering staat er mooi bij en leuk die naam.
    Doet mij denken aan kauwgom van ooit; "Bazooka" met zo'n mooi papiertje eromheen en ook felrose.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, ik moest nog eens even komen kijken bij je mapje, zo mooi!
    Wat ik me afvraag: hoe zou het worden, als je hem met zwarte stof uitvoert? Zouden de kleuren dan nog voldoende uitkomen? Het lijkt me heel erg chic. Ik kom hier op omdat ik bij 'Tante's zolder' een speldenkussentje zag, dat op zwarte stof was
    geborduurd.
    http://myauntsattic.web-log.nl/myauntsattic/2007/09/kleur.html

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hai Cor,

    Nog gefeliciteerd met Max !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, las dat net pas.
    Wat een schrik zeg, de "val" met je fiets.
    Fijn, dat je al schreef, er "niets" aan overgehouden te hebben.
    Die lage instap fietsen zijn heel mooi, hoop dat je snel een "goede" vind en nee, ik kan je niet raden, heb er zelf geen, maar zie ze wel eens en denk dan; dat is een handige fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @LIAN en MARCELLA, het is inmiddels bij jullie gearriveerd en leuk dat jullie het ook zo mooi vinden.
    JOSE, de lichtjes zijn alweer heel erg mooi! Prachtig cadeau.
    NEELTJE, ik heb inderdaad heel veel plezier van het bij elkaar zoeken van spulletjes voor de foto's, ook een bijkomende hobby dus.
    Je kwam zelfs nog een keer terug om te kijken en het lijkt me zeker heel erg mooi om het op donker linnen te borduren, ik vond het nl ook heel mooi afsteken tegen dat heel donkergroen van het fluweel waarop ik de foto's heb gemaakt. Goede tip!
    LES, Maaike is het laatste boek aan het lezen, ik zag het bij haar op de bank liggen, ze had het bij Bol besteld en het lag gisterochtend vroeg in de bus, het is dus in één nacht keurig uitgeleverd.
    SONNJA, dankjewel, ik heb je hier nog niet eerder op bezoek gehad, je bent welkom.
    MARY, het verhaal van de bamboe map komt deze week denk ik en morgen dus naar de boekhandel voor de Marie Claire, heel leuk dat je me weer tipt!
    FLEUR, wat grappig dat je de herinnering aan de Bazooka kauwgom weer naar boven brengt, ik zie ze ineens weer voor me, de jongens kregen die vroeger wel eens! Leuk!!!! Ja, die val was erg naar, maar ik heb er niets aan over gehouden, behalve dan een nieuwe fiets binnenkort ;- )) Maar ik ben wel heel erg geschrokken.
    HA die INEKE, dankjewel voor je felicitatie! We mailen snel weer. Hoe was de film?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, een beetje aan de late kant, maar wat een prachtig borduurwerk laat je hier zien! Op dat klepje zo fijn geborduurd! Doe ik met borduurwerk voor het poppenhuis. Ik weet wat een werk dat dan is!Soms moet de loupe er voor aan te pas komen.Wat voor stof is Jobelan Evenwave? Volgende week ga ik naar Roden en wil daar de handwerk winkel gaan bezoeken. En wil er voor stof gaan kijken om met een linnengaren erop te gaan borduren. Ik hoop daar advies te krijgen. En wat een mooie erfstukken zie ik weer van Ank en Wieta! Ze moesten eens weten hoe wij genieten van hun verzamelingen!
    Is Max al jarig geweest? Ik las zoiets. Ben ik te laat met de felicitaties! Alsnog dan maar. Hoe vond hij de Ark van Noach?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Corrie, heel lang blijven mijn ogen rusten op jouw mooie etui. Zou ik het patroon ook van je mogen ontvangen? (eergisteren vergeten te vragen in mijn mailtje).Ik wacht geduldig af. Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is het mooi geworden, je mapje. Echt prachtig, ik was ook nieuwsgierig naar wat het zou worden. Goed dat je het mag verspreiden van DMC! Zaterdag kreeg ik mijn bestelde Fil en aiguille, het speciale harten nummer in de bus. Heb tussen alle Sint drukte hard zitten borduren aan nog een hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Ha MARIJNA, te laat doen we niet aan hoor, je komt lekker wanneer je daar de tijd voor hebt en zin. Ik ben even op internet gaan zoeken en dat had ik al eerder moeten doen natuurlijk, maar Jobelan evenwave is een mengsel van 51% katoen en 49% viscose en werkt prettig. Ik heb zelf ook al eens met linnen garen gewerkt maar vind het niet echt prettig, nogal stroef, zeker als je ook nog eens linnen stof gebruikt. Ik kan me voorstellen dat het dan prettiger werkt op deze Jobeland, die van zichzelf glad is. Ik vraag me zelf ook wel eens af hoe Ank en Wieta het nu zouden vinden als ze dit allemaal konden lezen, ik denk heel fijn. Vooral Ank was erg vooruitstrevend had had beslist een pc gekocht en ze was een enorm liefhebber van fotograferen en dan zou ze er dubbel van hebben genoten met een digitale camera enz.
    Max was zaterdag jarig, ik ga vandaag een paar foto's plaatsen, maar helaas heb ik zijn snuitje er niet op gekregen. Hij vond hem zeker heel erg mooi.
    ANJA, natuurlijk mag je het patroon hebben, het komt er meteen aan, als ik dit geschreven heb. Daar maak je vast weer iets moois van.
    BETTY, je kunt het patroon krijgen als je het wilt hebben, maar ik ben vooral heel benieuwd naar het hartennummer van DeFil, is het een ouder nummer? Ik ga wel even op hun site zoeken. Ik wacht alweer met ongeduld op hun volgende nummer, het is zo heerlijk als dat in de bus valt. Je bent nog een hart aan het borduren voor de quilt waarschijnlijk, wat vind ik die prahtig worden. Veel plezier Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat lees ik nu;
    een speciaal borduurtijdschrift vol met harten.
    Tell me more, please ....

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Fleur, hieronder de link naar de site van "De Fil en Aiguille" en aan de rechterkant zie je het nummer "Coeurs"staan, er staat een linkje bij waar je het meteen kunt bestellen.
    http://www.defilenaiguille.fr/index.php#

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ooooo, dat enveloppetasje van jou.... zoooo schattig!!!! Wat is DAT leuk geworden, en inderdaad om daar dan sieraadjes in te doen... KIJL KIJL KIJL!!!

    Het bambu-boekje, ook al zo geweldig. Jij bent echt een stilist, hoor Corke, zoals je het neerlegt. Volgens mij moet jij een winkeltje, zo'n snuffelwinkeltje! En dan ben ik geweest en als ik mijn rug eventjes omgedraaid heb en ik kijk toevallig nog even, dan ligt het allemaal weer heel anders en ontdekken we nog meer dingen, met knopjes en laatjes en dat kan dan allemaal open en dan komt er weer wat anders uit... Zo'n Alladin's winkeltje, zo'n Hoorn des Overvloedswinkeltje, zo'n Pandora's Boxwinkeltje, zo'n Corkewinkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha,ha,ha Dijn, wat een heerlijk reactie met je Corkewinkeltje! Ik zou zo'n winkeltje meteen kunnen beginnen, maar het kost wel veel tijd om de verkochte voorraad weer aan te vullen en of ik dat zou willen...maar het is een heel leuk idee dat zo'n winkeltje in ieder geval bij jou succes zou hebben (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Corrie,
    in had de laatste dagen/week (? wat vliegt de tijd) geen tijd en energie om te reageren (dat heb ik weleens *Ü*) en bij zo'n beeldschoon borduurwerk wil ik toch iets zeggen.
    Tja... en nu weet ik niet wat ik nog kan toevoegen aan alle reacties hierboven *Ü*
    oh ja: *B*E*E*L*S*C*H*O*O*N*!!!
    Ik vind het prachtig geworden!
    ...en ALLES wat de dames hiervoor óók al zeiden, oa over hoe mooi je de foto's hebt gemaakt!
    GEWELDIG!
    :o)

    Wat ik (voor mezelf) jammer vind maar ik begrijp denk ik de reden wel (of anders verzin ik zomaar wat?) is dat het stuk over Max en de ark weg is, ik had dat in mijn langsvliegmomenten met één oog zien staan... *Ü* ik had het alleen nog niet gelezen, of niet helemaal *Ü* afijn niets aan te doen dan had ik maar eerder moeten komen. :o)
    Alsnog van harte gefeliciteerd. :o)
    Nu je Russische schattenvondstDingetjes bewonderen ik zag ze net al een beetje >>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  38. *B*E*E*L*D*S*C*H*O*O*N*!!!

    (oeps ik vergat de *D*)

    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat mooi, door de eenvoud en de kleur. Kan ik het patroon kopen?
    Uw site is een uitje met een lekker kopje koffie erbij.

    Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Beste Corrie,

    Ik heb het patroon bij Nuttig en Fraai gezien en ben er helemaal verliefd op :) Wil je mij het patroon sturen? Mijn e-mailadres is sportatletiek@hotmail.com.

    Alvast bedankt en ik wens u nog een fijne avond!

    Groetjes, Mari-jan

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...