donderdag 4 oktober 2007

Yes!




Dit hart heb ik een paar jaar geleden geborduurd voor onze zoon Lucas
die al vanaf zijn tienerjaren een enorme fan is van Prince


(foto geleend van internet)
 

Kort geleden is hij naar Londen geweest voor een geweldig concert
en werd een droom van hem vervuld omdat hij bij het after-concert
pal voor het podium heeft gestaan tot half vier 's nachts.
Toen ik een paar jaar geleden  voor Lucas een nieuw dekbedhoes kocht,
heb ik het "Yes" symbool, een van de symbolen
van/voor Prince, op zijn kussensloop genaaid.
Van de week zag ik het weer liggen en moest denken aan de manier
waarop ik het symbool op patroon heb gezet.
Ik kwam ooit terecht op een Japanse site en zag dat ik
een patroonmaker gratis kon downloaden.
Lastig lezen hoor dat Japans ;- ), maar ik kwam eruit en downloade
het programmaatje "KG Chart".
Ik importeerde het officiële "Yes"-symbol


(foto geleend van internet)


en zette het om naar een borduurpatroon.
Ik vond het geweldig leuk om te doen en nu dacht ik daar weer aan terug.
Ik heb net even gezocht op internet en ja hoor, de site is inmiddels vertaald
in het engels en voor degenen die het ook eens willen proberen
is hier de link naar de site van Keiji Ikuta waar je onder het kopje "Works"
een link vind naar de pagina waar je bij downloads dit programmaatje
gratis kunt binnenhalen.
Er staan ook nog leuke freebies op.
Heel veel plezier ermee!


36 opmerkingen:

  1. Lieve Corrie, Wat leuk zeg!! Wat een vondst die website ook. Ziet er erg leuk en professioneel uit, net als het logo dat je hebt gemaakt voor je zoon! Wat een ontzettend leuk idee om dat te maken voor hem als echte fan. Ik zelf kan helaas niet borduren, mijn moeder heeft het wel geprobeerd me te leren vroeger. Ik wil het nog wel een keertje proberen!

    Overigens heb ik de Elegance gekocht met de poster van Moordspel er in! Ontzettend mooi. En inderdaad stond zijn naam er onder! Toevallig pakte ik het blad op het station toen ik naar mijn werk ging en viel het open bij die poster en zag ik emteen de naam en moest aan je denken! Ik heb het blad gelijk gekocht! Ook de photoshoot van Hèrmes erbij is erg mooi, een soort Film Noir shoot met foto's van bekende Nederlanders als onderdeel van het verhaal! Echt een aanrader voor als je het blad nog neit had gekocht!

    Nou en ik ebn uiteraard erg trots om je eerste bericht te zijn bij je nieuwe post! Een hele fijne (dieren)dag vandaag!

    Groetjes Les

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor Marcus dat zijn droom nu is uitgekomen. en wat leuk dat je dat Yes symbool op die manier kon borduren.Het is een hart...iets voor het harten project?? Ik ga straks kijken op die site die je door gaf. PS. we gaan de pasta met notenpesto maken zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaaaaf!!!!
    xoxo
    Ps Leuk dat ik onder mijn dochter mag staan hihi.Ze was helemaal lyrisch over die Elegance!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ha, LES en DEES, wat gezellig moeder en dochter samen bij me op visite.
    LES, het is zo leuk om te borduren,als je er ooit mee begint kun je misschien niet meer stoppen en zijn zulke leuke patroontjes om mee te beginnen. Wat super dat je de Elegance hebt gekocht en ik heb hem niet gekocht maar wel helemaal doorgekeken, leuk hè! Ik dacht wel dat je het leuk zou vinden.
    Dit diertje is vandaag de stad in gegaan en had een fijne dag en ik zal onze ene goudvis ook van jou nog een fijne dag wensen. Jij ook nog Les, gezellig om van jou als eerste zo'n lekker lang bericht te krijgen en je mams er ook bij. Lek hè DEES dat enthousiastme, ik heb het zelf ook nog steeds en kan ook helemaal lyrisch over bepaalde dingen zijn. Moeten we niet kwijt raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @MARIJNA, je bedoelt Lucas, maar Marc zijn droom is ook al een heel eind vervuld :- )))
    Oh wat lijkt me dat lekker zeg, als het smaakt hoor ik het graag van je, ik heb de recepten ook voor mezelf opgeslagen. Ook voor onze vegetariërs lijkt het me heerlijk. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Corrie , zag je rondfladderen, denk die heeft vast wat nieuws !! ;-).

    En ja hoor, dit mooie hart. Knap gedaan, ik wist niet dat dat zijn symbool was.

    Ik ga even de link bekijken >>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh wat stom hé! Haal ik weer namen doorelkaar! Ik ben vanavond naar een breicafé geweest! Hij is (nog)niet aangesloten bij S'nB. Was erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig en stoer hart !
    Leuk dat je hetzelf hebt omgezet in een kruissteekpatroon .
    Ik heb ook weleens wat in patroon getekend , maar lekker met de hand op speciaal papier .
    Voor mij hoeft het net zo vlug allemaal , maar ik vind het fijn om iets van A-Z te bedenken .
    En dan maalt het maar rond in m,n hoofd en steeds is het weer anders en ik schrijf ook ideeen op die zo onder de afwas groeien .
    Maar wat fijn dat we zo heerlijk bezig zijn met naald en draad .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi hart, voor zoon Lucas wat zal hij daar trots op zijn. En leuk voor het harten project.
    Heel mooi Corrie.

    En dierendag vandaag maar de reiger kreeg geen kans vandaag het net ligt er weerover.Het kan wel dierendag wezen maar dat wil nog niet zeggen dat hij maar lekker mijn visjes mag eten. Hij krijgt ze niet eens naar binnen ze zijn veel te groot.
    Maar dan bijt hij ze dood en laat ze dan vallen voor mijn raam als ik hem zie.
    Hoe is het mogelijk heeft er een te pakken gehad en hij blijft terug komen.
    Maar zodra hij mij ziet weet hij niet hoe snel hij moet vertrekken. Ik ben benieuwd hoe dit nog zal aflopen, ze schijnen ook door het net de vissen proberen te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig hart, echt heel speciaal voor je zoon, hij zal er wel super blij mee zijn! En dat zijn droom zo mooi in vervulling is gegaan!

    Ik heb natuurlijk ook even op de link geklikt. Wat een fantastisch programma is dat zeg! *verslaaaaaaavend* :o)

    Misschien zal ik ooit......?????? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk als je zulk soort dingen voor je kind(eren) kunt doen. Ik hou er ook van om ze met dit soort dingen te verwennen.
    En wat heerlijk voor je zoon dat hij dit allemaal zo heeft kunnen meemaken. Concerten bezoeken is super gaaf. Ik was een paar maanden geleden bij Roger Waters (Pink Floyd) en dat concert was ook supergeweldig. Ik kan me dus wel voorstellen hoe het voor je zoon is geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo gaaf, ik hoorde ook al dat het concert geweldig moet zijn geweest.Er waren meerdere nederlanders daarheen.Ik ga vanavond die site is rustig bekijken.Ik ga zo met Hester op stap.Notenpasta???Heb ik iets lekkers gemist?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @MARIAN'NE en anderen, het is één van de symbolen die hij heeft ontworpen, het meest gebruikte symbool ziet er anders uit, dat is een gestileerd man/vrouw teken als ik het goed begrepen heb.
    MARIJNA, don't worry :- )) niemand is stom!
    GERRIE, ik heb nog nooit iets zelf ontworpen en ook niet met de hand. Pas toen ik dit KGChart gebeuren zag dacht ik aan het maken van een eigen patroontje van dit logo en verder durf ik er nog niet aan te denken er is al zoveel moois gemaakt, maar voor persoonlijke dingen is dit toch wel makkelijk. Ik begrijp volkomen hoe leuk het is om het helemaal zelf te ontwikkelen, dus ook daar heb ik nu papier voor liggen, maar of het ook gebruikt gaat worden...ik heb een vaatwasser, daar komt het door denk ik ;- )))
    HA JOSE, wat een beest zeg die reiger, daar heb je het druk mee dan, het lijkt op de offerandes die katten aan hun baasjes brengen, bij ons htuis lag er regelmatig een duif of zo onder het buitentafeltje, vreselijk.
    ELLEN, ben benieuwd of je er ooit iets mee gaat maken, na dit hart heb ik er niets meer mee gedaan, maar nu begint het weer te borrelen.
    YVONNE V, wat leuk dat jij ook graag concerten bezoekt. Ik doe het ook nog steeds, paar jaar geleden Coldplay en bijna alle concerten van Dylan in Nederland, ik ga niet meer naar het buitenland, wordt nu toch echt een oudere dame ;- )))
    LYNDA, Luc was er helemaal weg van, hij gaat naar al zijn concerten in Nederland en al vanaf zijn tienertijd, is officieel lid van de fanclub en heeft al zijn muziek en specials als kettinkjes enz. Hij is in z'n eentje naar Londen gegaan en heeft tot in zijn tenen genoten, een nacht overgeslagen vanwege het afterconcert, maar zou het zo weer doen. Ik vond het zo leuk voor hem.
    Die notenpasta heb ik voor Marijna opgezocht, ze heeft een logje geschreven over haar walnotenboom en vroeg naar recepten. Ik ben al jaren lid van Smulweb en heb daar tig recepten op staan, maar kan ook recepten van anderen opzoeken en gebruiken, vandaar de notenpasta, maar ik heb er veel meer opgestuurd, als je ze wilt hebben hoor ik het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cor, Gefeliciteerd. Vandaag is Jan jarig !

    Met Smulweb erbij zal het vast een leuke dag worden !

    .............................................................................

    Misschien vinden jullie het ook wel een goed idee om dit bericht deze maand met alle mailtjes mee te sturen:

    Hóór en mail het door: http://www.thinkbeforeyoupink.org/Pages/2005FlashMovie.html

    Gewoon aan het KWF doneren lijkt me.

    Wat maken jullie toch een prachtige dingen. Ik zou er echt het geduld niet voor hebben. Maar..mooi om naar te kijken.!

    groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jan ,van harte,ook weegschaal!!!Ik ben morgen jarig ;)),groeten hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gefeliciteerd jan.Corrie bedankt ik ga wel even speuren op smulweb.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pffffffffff Corrie, denk dat dat wel meevalt 'oudere dame' :o) Wanneer ben je 'van middelbare leeftijd'? Ik heb geen idee. Denk eigenlijk dat ik ongeveer in die categorie val...... ieks :S

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Uuuuuh foutje...... Rick moet Yvonne V zijn. Rick had een berichtje bij zijn grote zus achtergelaten en het was nog niet veranderd :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit heb je weer erg goed en leuk bedacht, Corrie. Het verhaal maakt het nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een speciaal hart.
    Dit zijn nu die bijzondere dingen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Ha, die Ien, namens Jan en ook van mij dankjewel voor de felicitaties en die superleuke mail.
    Goed idee Ien van die link!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat ROSE HART toch stoer kan zijn. Ik ga zeker naar dat programma kijken. Ik heb zelf al vaak zitten rommelen met plaatje geprint op een stuk ruitjespapier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldig programma!! Ik heb er even mee gespeeld (het is nu in het engels :))) Ik ga dit zeker nog eens gebruiken, eigenlijk ben ik al lang naar zoiets op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @HILLY, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, er is een speciale kaart onderweg ;- )
    LYNDA, dankjewel! Op smulweb heet ik mamacora ;- )
    YVONNE, dacht ik even een man op bezoek te hebben, maar die zit niet te wachten op handwerkpraatjes, dus ik ben blij dat jij het bent :- )) Ik word 60, dan ben je toch wel middeelbaar, maar dat is helemaal niet erg, jij bent het volgens mij nog lang niet.
    BERTHI, FLEUR, dankjewel (^_^)
    ANNITA, dankjewel en wat leuk dat je iets aan het programmaatje hebt, het is enig om ermee te spelen, met ruitjespapier gaat het natuurlijk ook prima, maar dit is zo grappig en makkelijk, wat denk je, je kunt nu zomaar je Lodewijkjes laten borduren, krijg ik toch ook nog een kans om hem te maken .... :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een heel fijn weekend gewenst met of zonder borduursteken !
    En je mag ook best wel eens even zonder naald en draad te hanteren .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @GERRIE, dankjewel en voor jou/jullie ook een fijn weekend. Maar borduren doe ik toch wel, heb zo'n leuk werkje momenteel, daar kan ik bijna niet mee stoppen, alleen om jou even een antwoordje te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha Corrie, las ik net dat Jan jarig is geweest gisteren. Nog van Harte hoor! Gezellig geweest? Zo oude dame!!! Hihihihi....ik ook hoor! Wanneer wordt jij 60? Ik in december.Op de 25e nog wel!!! Mijn jongste kleindochter wordt de 24e 2 jaar. Bijna ook een kerstkindje geworden. Was spannend toen ze geboren moest worden. Gelukkig niet gelijk met oma jarig. Hoewel je het niet voor het zeggen hebt hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou Corrie, ik word binnenkort 45, dus dat is ook niet meer piep. Maar wat maakt het uit, zolang je maar kunt genieten van de (kleine) dingen die het leven biedt

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie wat leuk je geborduurd hart voor je zoon.En wat fijn dat hij zo'n grote fan is van Prince!
    Dat programmaatje vind ik enig. Ik moest het natuurlijk direct gaan bekijken en downloaden en...experimenteren ermee. Wat zalig! Momenteel ben ik bezig met een borduurwerkje van blackbird designs. Maar ik wil altijd wel iets veranderen...zo zit ik in mekaar. En nu zal ik dat helemaal perfect kunnen met dit programma! Zalig gewoon! Heel veel dank!
    oh...nog een late verjaardagswens voor Jan :-)maar daarom niet minder gemeend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Allereerst nog gefeliciteerd!

    Erg leuk Corrie! Wat een leuke tip van je! Ik heb het net gedownload en er wat mee zitten spelen :-) Werkt ook erg gemakkelijk. Ik heb twee andere borduurprogramma's en wil dit natuurlijk erg graag beter uitproberen en vergelijken wat allemaal mogelijk is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooi, persoonlijk borduurseltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @MARIJNA, nog bedankt voor je felicitatie en Marianne en Claudia ook. Dat ik nu pas reageer komt door het feestvieren en ook omdat Menno en Max een heerlijk lang weekend bij ons logeren en Menno vandaag ook jarig is en zijn verjaardag hier viert. Heerlijke dagen zo met alle feestelijkheden en de mannen om ons heen. Ik ben in maart volgend jaar 60 Marijna, een prachtige leeftijd. Bij onz lopen de verjaardagen ook allemaal te hoop, allemaal kluitjes van twee of drie heel kort op elkaar.
    YVONNE, zo is het maar net en genieten doen we veel :- )
    CLAUDIA en MARIANNE, dat vind ik nou echt leuk dat jullie erook mee aan de slag zijn en het leuk vinden.
    MARIANNE, ik ben benieuwd welke andere programma's jij hebt voor borduurpatronen en hoe ze je bevallen.
    JOKE, dasnkjewel :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ja hij was zeker geweldig Corrie,bedankt allebei,hartstikke lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohhh Corke, ben ik even andere dingen doen en dan verjaart jouw lieve Jan en pal daarop jouw Menno... mag ik nog zoenen sturen, van die smakkerds? Veeeel geluk en lachen allemaal toegewenst!

    Prince!!! Smile!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Hilly en Dijn, dankjewel! De smakkerds zijn in ontvangst genomen en de gelukwensen ook. Het waren heerlijke dagen en nu weer aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie... hier verdwaalde ik weer eens in Japanse borduursites...
    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...