maandag 29 oktober 2007

Nieuwe kerstknutselboeken

                              
 


                    
Vorige week viel er onverwacht snel een dikke enveloppe
met nieuwe boeken uit Frankrijk op de mat.
Allereerst een boek van het onvolprezen duo Sylvie Castellano en
Sophie Delaborde, van wie ik een echte fan ben.
Hieronder een blik op enkele pagina's:





  
De mooie plaatjes op het glanzende wit-lichtblauwe stippeltjeskarton
is een extraatje achterin het boek om een doosje en labeltjes van te maken.




Twee boeken van Tone Finnanger waarvan dit er eentje is met
bijvoorbeeld een lieve muizenengel binnenin




 

 Als tweede dit boek met o.a. een gezellige wandversiering




. Het is weer een feest van sfeer om hierin te bladeren en geïnspireerd
te worden voor de komende feestmaanden.


44 opmerkingen:

  1. Corrie wat leuk dat je dit laat zien, kreeg een mail van Amazone over deze boeken. Dat hart vond ik al zo prachtig. En dat boek Tendre Noel daarvan had ik het plaatje al naar Wilma gestuurd. Is ook sterk over het zelfde. Ik ben Flieft zou dijn zeggen. Heel mooie boeken een prachtig bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ja....Ben ik even blij!! Als jose een mailtje stuurt kost mij dat altijd geld....
    Nee hoor vind ik alleen maar geweldig!! Ben al wezen neuzen en kan niet kiezen!!!! Kan toch niet alle boeken bestellen?? Of toch wel??!!
    Cor heel veel plezier met je boeken.... Het ziet er fantastisch uit en ik word er alweer zo jaloers van!!
    :o)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh ja ga nog maar eens neuzen tussen al dat moois....

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ha,ha, Jose en Wilma, meestal klik ik de mail van Amazon snel weg vanwege mijn zwakheid, maar soms mag ik er van mezelf aan toe geven zoals nu. Ik kan niet in jullie portemonaie kijken maar die twee van Finnanger zijn niet duur :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie boeken!!!!
    Heerlijk om daar keer op keer in te neuzen....
    Het eerste boek lijkt me super.
    Ik vind de boeken van Tilda mooi. Maar ben zelf niet handig genoeg om er iets uit te maken.
    Hé, ik zag ook nog een tipje van je mooie borduur. Wat een lieve kleurtjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he wat ziet dat er leuk uit...zelf ben ik altijd een beetje allergisch voor de feestmaanden,erg druk en gekkenhuis op werk vanf nu t/m kerst/oud en nieuw...om over de echte feestdagen maar te zwijgen met al die gebroken gezinnen hier.....
    Maar van jouw boeken word ik in ieder geval vrolijk en lijkt het me zelfs even leuk...hihi heel even dan maar hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijkheden, écht Corrie !!!

    Geniet er maar lekker van meisje !!;-))).


    Pfff, gelukkig ik ben niet verleid tot aankoop >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  8. deze boeken zien er inderdaad heel leuk uit.En je zult er wel wat inspiratie in vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOOH gezellig wat een mooie boeken.Ik ben er jaloers op.Heb gisteren weer aardig wat uitgegeven bij Bep dus ik moet even wachten maar ga wel even kijken HIhi.Wat heb je het gezellig gemaakt leuk idee met die lampionntetjes.Echt herfst.Ben ook al aan het kijken wat betreft kerst.Ik wil toch nog het een en het ander maken.Geniet van je boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke boeken. Echt van die kijk boeken voor op tafel. Elke keer als je het boek open doet zie je weer its nieuws. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ... en ik zie je mooie borduurwerkje........
    ... en geniet er enorm van.
    :o)

    Net als van de boeken-inkijkjes.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @IngridR, volgens mij is iedereen die kan borduren of quilten ook handig genoeg om zo'n poppetje te maken, ik ga ervoor! Tildás boeken vind ik ook prachtig.
    HILLY, dat snap ik dus volkomen! Toch blijf ik ervoor gaan, maar dan meer voor mezelf en voor degenen die zin hebben om mee te genieten. Het is allemaal kleinschaliger geworden dat feesten in ons gezin. Bovendien kom je op die manier ook weer dichter in de buurt van de werkelijke betekenis van het Kerstfeest.
    MARIAN,NE ik koop ook niet álles wat ik bij de anderen zie, maar geniet mee van wat zij eruit laten zien en dat is ook al leuk, meer sfeerproeven is het dan.
    KATRIEN en inspiratie doe ik er ook uit op :- )
    LYNDA, tja, ik ben dan weer niet bij Bep geweest ;- )) Ik ga zo even kijken of je er iets van laat zien.
    HESTER, dat is dus precies wat ik doe, neerleggen en steeds opnieuw smullen. Dat doe ik ook regelmatig met mijn oudere boeken. Die kaften maken de kamer ook gezellig met die vrolijke kleurtjes.
    JUUL, (^_^) ben met de drop bezig ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moooooooooooi! Zo sfeervol. Ieder jaar begin ik te laat met bedenken dat ik nog iets moois wil maken voor de kerst, ik denk dat het dit jaar ook weer zo zal gaan. Te druk....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. BNee....nee....nee. Ik kom net van Chatelaine van marian'ne m af en heb het daar ook al zo moielijk gehad met al die aanbiedingen van bolletjes wol. En nu hier met die mooie boeken.....ik doe het niet, maar heel erg mooi zijn ze wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lijken me ook erge mooie boeken! Wat een mooie aanwinsten weer! Dat is weer puur genieten, alleen het geblader al...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nee die boeken zijn niet duur, had ze al in bestelling staan.
    Maar hulp van DH nodig kan geen Frans lezen. En dan klik ik van alles aan, in de hoop dat het goed gaat. Toch de terug knop gevonden dus gelukkig er uit kunnen halen, vanavond even goed kijken hoe hij dit doet. Dat ik dit de volgende keer zelf kan doen.
    Smul smul wat een leuke boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is maar goed dat je ze alledrie gekocht hebt want ik zou niet weten welke je had moeten kiezen, ze zien er alledrie erg mooi uit. Goed dat je jezelf af en toe even flink verwent. 't is ineens een stuk donkerder met de wintertijd en dan is het heerlijk om je huis een beetje op te warmen met de kersttijd in het vooruitzicht. Misschien straal je jouw blijdschap en levenskunst ook een beetje af op degenen die wat moeite hebben met de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk die boeken. Veel plezier met het opdoen van ideeën en we zien er misschien wel iets uit op je web-log.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie ik ben bij Marijna wezen kijken, Ben er helemaal stil van zo mooi en een werk, Knap gedaan hoor dit doe ik haar niet na, Al dat priegel werk.
    Maar Mooooooooi Super!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd wat je er uit gaat maken. In eder geval wordt het bij jou wel gezellig met kerst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MIENKE, je bent vast nog jonger dan ik, jouw tijd komt ook nog ;-)
    MARGA, je hebt gelijk, ik koop meer nu ik bij anderen zie wat er allemaal aangeboden wordt, maar ik maak ook meer dan voorheen.
    MARIANNE, ik loop er steeds naar toe om even in te bladeren.
    JOSE, vele "niet-dure" boeken plunderen mijn rekening evengoed! Ha,ha,ha.
    MARCELLA, jij hebt het helemaal begrepen en of ik iets kan uitstralen...dat hoop ik heel erg, dat is een van de doelen die ik voor mijn leven heb gesteld. Lief compliment van je. Onze feestdagen zijn ook niet altijd vrolijk verlopen, er waren woestijnjaren bij en dan laafde ik me soms aan anderen of hield het heel rustig, je moet je verwachtingen regelmatig bijstellen in het leven, dan red je het wel en komt er weer een volgende kans.
    ANNELIES, dat kussentje linkt wel naar me :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Jose, wat geweldig hè, zoals ze dat heeft gemaakt. Zo lief ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OOO Corrie wat een prachtige boeken........

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heerlijk onder een quilt door die boeken bladeren... dat idee staat me wel aan. De boeken van Tildas vind ik echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wouwwww Corrie, wat een prachtige boeken!! Krijg je niet het gevoel dat je alles wil gaan maken?Er staan echt hele mooie/leuke dingen in!!! Wat leuk dat blad met dat kistje en labels!!Ik krijg er zelf al zin in, en heb niet eens de boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. PS, wat krijg ik zin in de Kerst!!!!!! Zwijmel, zwijmel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw Corrie....wat heb jij heerlijke boeken aangeschaft zeg! Daar kun je de wintermaanden wel mee doorkomen lijkt me! Veel kijk en maakplezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Daar krijg ik nou het Zwitserlevengevoel van, Corrie. Lekker mijn eigen tijd indelen en dan eindeloos door deze prachtige boeken grasduinen en er telkens weer iets nieuws en prachtigs uitmaken. In mijn dromen dan, natuurlijk. Maar daarom niet minder inspirerend. Ik word al helemaal blij als ik die heerlijke boeken zie. Ik ben over een paar weken jarig, dus je zal wel begrijpen wat er op mijn verlanglijstje komt te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben weer bij gelezen! Er wordt hard gewerkt zodat er veel en mooie dingen te zien zijn.
    Mooie harten,nieuwe werkplek,leuke cadeautjes en mooie boeken zag ik voorbij komen. En nu ga je dus aan de slag voor de feestmaanden. Ik kijk nu al uit naar al het moois dat je ons binnenkort laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @ELLEN, ja ik wil wel onder een quilt met mijn boeken, maar quilts verkopen ze niet bij Amazon. Zelf maken zeker ;- ))
    MARIJNA, ik heb inmiddels geleerd dat ik al spekkoper ben als ik uit ieder boek één ding maak en daar kan ik mee leven, het zijn ook gewoon heerlijke kijkboeken.
    ASTRID, misschien dat ik in januari tijd krijg voor Kert volgend jaar ;- )
    MARIAN,...dreaming of a white X-mas?? Welke ga je vragen voor je verjaardag? Ik vind zelf die van Castellano en Delaborde het allermooiste. Maar alledrie kan natuurlijk ook :- ))
    BERTHI, het voelt ook nog eens niet als werken, zo heerlijk dat geknutsel. Ik denk dat ik straks een paar dingen gelijktijdig af heb, alles is een beetje in de maak en een beetje bijna af, maar we weten allemaal dat afwerken vaak de meeste tijd vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, als je je verwachtingen regelmatig bijstelt in het leven, denk ik, dat het een stuk leefbaarder wordt. Dan gaat er heel wat druk van de ketel.
    Maar. . . prachtige boeken, vooral het eerste. Alhoewel, de rendiertjes vind ik ook wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi, mooi, Corrie, ik zag ze geloof ik al in Fil en Aiguille staan, Ik zie nl overal hartjes, in de nieuwe Vt wonen ook, staat er 'vol' mee, of zou dat aan mij liggen, ik droom harten, gister tot laat zitten puzzelen, hoe het nou verder moet, moeilijk, moeilijk! En Corrie, de kerst is ook vrede in je hart, accepteer dat de dingen zijn zoals ze zijn en breng jou licht waar kan. (klinkt wel weer erg hmm, nou ja je weet wat ik bedoel!) En het is nog helemaal nog geen kerst, de pompoenen moeten eerst nog opgegeten worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke verrassingen door je brievenbus ! En dat kon allemaal door de brievenbusgleuf ?
    Je doet wel ver je inkopen , helemaal in Frankrijk .
    En heb je er lang op moeten wachten ?
    Want ja we zijn soms nog ongeduldig !
    Laatst bestelde ik op een zondagmiddag bij "The Stich Cottage"wat lapjes en Quilt/Stichery boeken , dat kwam de post al de volgende avond bezorgen !
    En wat voelen we ons dan weer gelukkig met leuke aankopen .
    En jij hebt zo lijkt me een heel leuke keuze gemaakt !
    Daar zien we later vast nog wel iets van wat je zult maken .
    Dat eerste boek met zo,n schitterend hart is niet zo moeilijk , je begint er zo aan .
    Maar ja je wilt nog zoveel hè .
    Je kunt je boeken ook als kijkboeken houden , net als vroeger toen hadden we prentenboeken .
    Ga je weer in je kinderstoeltje zitten , als dat er nog is . . , maar misschien pas je er niet meer in , oh nou wordt het een gevoelig onderwerp . .
    heb ik tegenwoordig ook moeite mee .
    Dan doe je maar alsof even naar je kinderjaren .

    Fijne dag vandaag of met naald en draad of alleen maar plaatjes kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @MARIA, helemaal waar en dat leert het leven je zelf wel tegen wil en dank soms, maar het is winst!
    BETTY, nee ik geloof dat je het helemaal goed ziet, harten zijn aan de orde van de dag en echt overal komen ze voorbij en voor jou helemaal met je project. Het mooie van de manier waarop jij werkt is dat het altijd een origineel idee is, echt iets helemaal van jezelf en soms een beetje van een ander.
    Betty, vrede in ons eigen hart is zo'n groot goed, dan pas valt er uit te delen en merken mensen ook dat het echt voor je leeft en is het aannemelijker. Ik vind het helemaal niet erg hmmm klinken, ik praat regelmatig over deze dingen en kan er heerlijk over filosoferen. Maar doen vind ik nog belangrijker. Licht brengen is het brood voor iedere dag en niet het gebak voor de zondag! In pompoenen kan trouwens ook een lichtje :- )))))
    GERRIE, wat schrijf je dat leuk, om deze boeken als prentenboeken te zien en te kopen, zo voelt het helemaal en het vormt ons daardoor ook en inspireert ons.
    Nee, mijn kinderstoeltje heb ik niet meer en ik zou er zeker niet meer in passen ;- ) Nee hoor, dat vind ik geen gevoelig onderwerp, ik ben zoals ik ben en daar kies ik zelf voor door te genieten van lekkere dingen, ik vind mezelf ook niet minder mooi nu ik dikker ben en wat anderen ervan denken probeer ik naast me neer te leggen. Probeer zeg ik erbij, want wat ik het moeilijkste vind is dat anderen je minder slim inschatten als je een paar maatjes meer hebt, daar kan ik echt boos om worden. Mooi en slim hoort bij jong en slank en daarbuiten tel je niet mee, dat vind ik dan weer dom. Dus wie is er nu slim?! Ik kan heel makkelijk terug naar mijn kinderjaren, ik heb er geen heel duidelijke beelden van in mijn hoofd, maar kan wel heel veel sfeer terughalen en geuren ook.
    Straks komt er een borduurvriendin en gaan we zeker plaatjes kijken en vandaag mag ik ook aan een nieuw borduurwerkje beginnen, het mapje is klaar (het borduren dan) en er mag weer iets nieuws op mijn tafeltje komen liggen om zo op te pakken als ik daar even ga zitten in mijn "grote gele eidooier". Ik verheug me er nu al op om straks mijn boeken weer tevoorschijn tehalen om iets uit te zoeken.
    Jij ook een heel fijne dag verder Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Corrie,
    Wat leuk allemaal! Wat een geweldig blad. En die muis is zooo ontzettend leuk!! Ik vind Noël altijd een erg mooie naam en een mooi woord! Het ziet er naar uit dat jij de komende maanden inderdaad wel doorkomt met inspiratie! Fijne Halloween en een fijne week! xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha Corke!!! Ben ik weer, en ik heb een boel te kijken en lezen gehad in dit log. Heerlijk, ook de reacties. Als er iemand is die levenslust in zich draagt, een lichtje voor anderen kan zijn in donkere momenten, heeerlijk zichzelf kan zijn, dan ben jij het wel, lieverd! Ik wens je veeeeeel plezier met deze boeken die je vast en zeker zullen inspireren...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat een prachtige boeken Corrie, geniet van het kijken en maken van de waarschijnlijk prachtige werkjes van deze ontwerpsters

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heerlijk toch om zulke pakketten te ontvangen en ze dan onder het genot van een kopje thee/koffie lekker gaan zitten bladeren en plannen maken. Daar word je vrolijk van :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gezellige middag gahd met je boorduur vriendin? Ja, heerlijk in boeken kijken. Krijg je kriebel van en zou je alles willen maken. Maar zoals jij al zei, je mag blij zijn als je er één ding uit maakt.Maar voor de inspiratie is het wel lekker. Wensen moeten er blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @LES, wat leuk allemaal hè! Bij jullie thuis zullen er ook veel mooie boeken ter inspiratie liggen denk ik zo. Ja, ik vind het ook heerlijk om het woord Noël door mijn mond te laten rollen en als naam vind ik het prachtig. Halloween vieren we nooit, dat is hier niet gebruikelijk, het accent ligt vooral op Sint-Maartenfeest en daar verheug ik me wel op. Ik eet dan iets heel makkelijks, zodat we steeds naar de deur kunnen rennen voor een groepje zingende kinderen. Het is een paar jaar heel magertjes geweest, 15 kin djes of zo, maar de afgeopen jaren trekt het gelukkig weer aan en komen er meer. Ik zet dan lichtjes voor de ramen en kaarsjes en buiten lantaarntjes voor de gezelligheid. Al zou ik de enige zijn, ik blijf dat doen, gewoon voor mezelf. Jij ook een heel fijn(e) feest en week. xxx Corrie (^_^)
    DIJN, dankjewel lieverd en wat je mij toedicht geldt voor ons allemaal, we zijn zo positief ingesteld en altijd in de weer om iets goeds te maken van iedere dag en zelfs iedere minuut. Wij zijn een heel bijzonder groepje mensen. Daarom voel ik me zo enorm thuis bij jullie alemaal.
    NOOR, dankjewel, je vindt er wel weer iets van terug op mijn log hoop ik :- ) De werkjes zijn inderdaad prachtig!
    YVONNEV, je herkent het wel hè! Ik stel het soms zelfs even uit om extra te genieten van de voorpret.
    MARIJNA, zo is het maar net, Gerrie b eschreef het heel goed, het zijn net "prentenboeken". Heerlijk voor mensen als wij, die kinderen durven blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @LES, wat leuk allemaal hè! Bij jullie thuis zullen er ook veel mooie boeken ter inspiratie liggen denk ik zo. Ja, ik vind het ook heerlijk om het woord Noël door mijn mond te laten rollen en als naam vind ik het prachtig. Halloween vieren we nooit, dat is hier niet gebruikelijk, het accent ligt vooral op Sint-Maartenfeest en daar verheug ik me wel op. Ik eet dan iets heel makkelijks, zodat we steeds naar de deur kunnen rennen voor een groepje zingende kinderen. Het is een paar jaar heel magertjes geweest, 15 kin djes of zo, maar de afgeopen jaren trekt het gelukkig weer aan en komen er meer. Ik zet dan lichtjes voor de ramen en kaarsjes en buiten lantaarntjes voor de gezelligheid. Al zou ik de enige zijn, ik blijf dat doen, gewoon voor mezelf. Jij ook een heel fijn(e) feest en week. xxx Corrie (^_^)
    DIJN, dankjewel lieverd en wat je mij toedicht geldt voor ons allemaal, we zijn zo positief ingesteld en altijd in de weer om iets goeds te maken van iedere dag en zelfs iedere minuut. Wij zijn een heel bijzonder groepje mensen. Daarom voel ik me zo enorm thuis bij jullie alemaal.
    NOOR, dankjewel, je vindt er wel weer iets van terug op mijn log hoop ik :- ) De werkjes zijn inderdaad prachtig!
    YVONNEV, je herkent het wel hè! Ik stel het soms zelfs even uit om extra te genieten van de voorpret.
    MARIJNA, zo is het maar net, Gerrie b eschreef het heel goed, het zijn net "prentenboeken". Heerlijk voor mensen als wij, die kinderen durven blijven. Ik had een heel gezellige middag met mijn borduurvriendin, heerlijk aan de grote tafel zitten praten en ze heeft op haar gemakje alle nieuwe boeken doorgebladerd, hetis nzo leuk als iemand snapt waarom je ergens helemaal weg van bent. Meteen een afsrpaak gemaakt om een keer porselein te gaan beschilderen, ook voor Kerstmis. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. OH neeeeeeee ik durf er bijna niet langer naar te kijken want dan wil ik echt ALLES hebben!!!Wat geweldig dit!!!!!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...