zaterdag 27 oktober 2007

Lampionnetjes



Ook al is het nog steeds bedrijvig om ons heen,
ik knutsel toch wat gezelligheid in elkaar zoals ieder jaar rond deze tijd.
De planten die het hele jaar goed hun best hebben gedaan in deze
twee plantenbakken mogen nu boven uitrusten.




Ik kocht bij het tuincentrum in de buurt een kratje mos,
de oranje lampionnetjes van de Physalis en op de vijverafdeling
twee stukken "zwaar hout" die meestal gebruikt worden voor aquaria.
Ik knip dan bij de lampionnetjes, met een heel fijn schaartje,
rond het steeltje een klein gaatje zodat de bes er voorzichtig uit
getrokken kan worden en schuif dan de lampionnetjes op de
lampjes van een snoer kerstlampjes.
De bloemen en grote bladeren had ik nog over van een boeketje
dat we van onze zoon en schoondochter Marc en Bettina kregen.




's Avonds, als de gordijnen dicht zijn, ziet het er ook heel gezellig uit.
Een heel fijn herstweekend gewenst met misschien een mooie wandeling
in deze heerlijke verkwikkende, kruidige herfstlucht.


31 opmerkingen:

  1. OOOoooo Corrie wat ziet dat er gezellig uit.
    Jij bent toch heel kreatief met spullen laat je gedachten er overgaan. En hup je weet weer wat je er mee gaat doen. Geweldig super leuk geworden.
    Wat zal dat gezellig staan, s'avonds in het donker.
    Heel leuk idee hoor!!!!!! Jij bent de eerste met herfst versieringen. Ik heb van de week wel al glas dingen gekocht voor de kerst tijd. Fijn Weekend en geniet hier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAT leuk gedaan zeg ,ziet er inderdaad heel gezellig uit!Ik ga nu ook lekker een wandeling maken ,uitwaaien....heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat leuk, bij mijn grootouders in de tuin, bij de brievenbus, groeiden ook lampionnetjes. (Is dit niet brandgevaarlijk? Dat de lampjes de lampionnetjes in de fik zetten?) Zeeeer knus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een sfeertje heb je gecreëerd Corrie, echt heel gezellig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een sfeertje heb je gecreëerd Corrie, echt heel gezellig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi idee !!

    Het ziet er "CorrieWARM" uit !!!;-)))).

    Ik hoop nog op een zonnestraaltje buiten vandaag !!

    Fijn WARM weekend !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er gezellig uit en wat een leuk idee met die lampionnetjes. Ik krijg er een heel warm en huiselijk gevoel van, heerlijk!
    Jullie ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er erg gezellig uit Corrie en je brengt me op een idee voor de donkere kerstdagen. Deze keer voor ons geen kerstboom, want de dag na kerst vertrekken we naar Normandië om daar Oud en Nieuw te vieren. Dan zijn die mooie lichtjes (wat een leuk idee trouwens)een goed alternatief om toch sfeer te creeëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid en mooie herfstsferen heb je gemaakt .
    Gezelligheid , geluk , vrede en wat nog meer , tevreden zijn met wat we hebben en zo kunnen we nog veel meer opnoemen .
    We moeten er zelf aan werken , al hebben we niet alles in de hand .
    Toch er altijd wat van maken .

    Ik wens jullie een heel fijn weekend tussen de lichtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig Corrie! Wat staat dat leuk hé met die lampionplantjes! Echt Herfst sfeer bij jou. Wij hebben vandaag de kast boven weer opgebouwd en alle boeken er in gelegd. Niet netjes zoals het hoort, maar zo economisch mogelijk. Als we uit de huiskamer de boeken naar boven gaan brengen, dan kunnen er nog een heleboel bij. Nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gezellig zo...en straks kun je ze in de kerstboom hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er gezellig uit!!
    Wat een leuk idee.
    Geniet van je mooie herfstvensterbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig, corrie, al die lampionnetjes. Ja het is echt tijd voor lichtjes en kaarsjes. In Fr. ben ik een middag beziggeweest met van gesnoeide takken minibosjes te maken, ook voor de vensterbank met kaarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kopje herfstthee erbij, de eerste amandelspeculaasjes en de donkere dagen voor kerst kunnen komen. Het ziet er heel erg sfeervol uit Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kom eventje gezellig bij je zitten,... Het is hier zoooo leuk!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie Heb je bij ingrid h.g. gekeken een leuk verhaal over het koeken mannetje. Is wat voor Max om voor te lezen. Was ik nog vergeten bij je te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat grappig dat ik op veel logs lees dat ze druk zijn om het gezellig in huis te maken. Zo heerlijk om met dit soort dingen bezig te zijn. Lekker in een hoekje van je bank zitten en kijken hoe sfeervol je kamer weer is!!! Dit is een erg leuk idee, Cor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. echt super gezellig en knus ziet het eruit!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Hallo allemaal, wat een gezelligheid in jullie reacties. Dankjewel allemaal!
    ANNEMARIEKE, of dit brandgevaarlijk is weet ik niet, ik doe het al jaren zo en heb er nog nooit rook uit zien komen, maar je hebt gelijk, de lampjes geven wel enige warmte af.
    MARGA, dan zou ik ze nu alvast kopen, want ze zijn volgens mij maar korte tijd verkrijgbaar. Heerlijk zo'n voruitzicht van een weekje Normandië, maar op de een of andere manier krijg ik mezelf niet buiten ons dorp geplaatst met de feestdagen, behalve dan naar de kinderen.
    GERRIE, hoe waar is dat!!!
    BETTY, heb je daar ook een foto van gemaakt en krijgen we die ook te zien?
    ALS JULLIE hier in de buurt zouden zijn stond er beslist een pot herfstthee met speculaas op tafel, de kaarsen branden nu ook, oraje natuurlijk, het wordt een uurtje eerder donker en als Max hier zou zijn las ik hem een boekje voor, helaas niet het "koekemannetje" van Ingrid Jose, want dat heb ik niet, maar wel net zoiets sfeervols.
    WILMA, jij doet dat in het groot de laatste weken met al die leuke spullen van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, een heel goed idee met een erg mooi resultaat. Wat maak je toch steeds prachtige dingen, daar blijf ik naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dit er gezellig uit,
    en dan thee
    en speculaas
    en zicht op dit ......... heerlijk.
    Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. "Koekemannetje" staat op internet Corrie en is heel leuk. Kan je zo er van afhalen Gr Jose.
    Kijk maar bij Ingrid h.g. door Betsie er op gezet dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Corrie, bedankt voor de tip, ik ga vanmiddag meteen hier in het tuincentrum kijken.
    Ook wij kunnen maar moeilijk zonder de kinderen de feestdagen vieren, maar daar hebben we een oplossing voor.....we nemen ze gewoon alle vier mee naar Normandië ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat gezellig zeg corrie! Ik houd erg van de herfst! Jij haalt hem gewoon in huis zo! Vooral leuk savonds inderdaad. Binnenkort zullen de kinderen met Sint Maarten het ook erg leuk vinden! xxxx Fijne herfstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat gezellig zeg corrie! Ik houd erg van de herfst! Jij haalt hem gewoon in huis zo! Vooral leuk savonds inderdaad. Binnenkort zullen de kinderen met Sint Maarten het ook erg leuk vinden! xxxx Fijne herfstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Dankjewel MaRia :- ))
    FLEUR, doe ik!
    JOSE, super, ik heb het gelezen en opgeslagen op mijn pc. Nog te moeilijk voor Max, maar voor mij erg leuk :- ) Dankjewel voor de tip!
    MARGA, ja natuurlijk neem je ze mee, dat had ikzelf eigenlijk ook moeten bedenken, ha,ha, zo zit ik ook in elkaar!
    LES, dat is de spijker op z'n kop, ik doe dit altijd ter ere van het Sint Maartenfeest, mar omdat ik het zo leuk vind maak ik het altijd al eerder :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Corrie,
    Wat een sfeervolle vensterbank. Het is hier nu heel mistig en druilerig en dan is het heerlijk om de gordijnen dicht te doen en het in huis gezellig te maken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hmmmmmmm dit is een echte Corkevensterbank! Wat een gezellige knusheid straalt daar vanaf! Weet je waar ik aan zit? Aan Bolletjes' Oud Hollandse Pepernoten. Ze zien er een beetje uit als hondenbrokken, maar dan van taaitaai gemaakt. LEKKER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit ziet er wel Héél gezellig uit joh! Wat een mooie plaatjes van die meisje met lampionnetjes, Schattig gewoon weg!!!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @WILLEKE, wat leuk om je hier te zien, gezellig hè die lampionnetjes! Ik geniet er zelf het meeste van denk ik, blijf een kind in die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...